PDA

Bekijk Volledige Versie : Slachtingen slachtingen en nog's slachtingen



B_M_W
27-10-02, 13:54
LIBANON "Sabra-Shatila Belgium" werd opgericht om de aanklacht tegen Ariel Sharon en alle verantwoordelijken van de slachting in Sabra en Shatila (LIBANON) in 1982 te ondersteunen. De familie van de meer dan 2000 slachtoffers wacht al 20 jaar op gerechtigheid. Het kan naar ons gevoel niet dat voor de slachtoffers in New York een oorlog ontketend wordt en dat de beulen van Sabra en Shatila ongestraft blijven.
De leden van het Sabra-Shatila comité zijn onbezoldigde vrijwilligers, uit verschillende delen van onze bevolking. Als comité zijn we niet gebonden aan politieke of levensbeschouwelijke organisaties. We streven dus ook geen politieke of ideologische doelen na, maar we willen enkel de gerechtigheid bevorderen.

Voor degene die niet precies weet wat er was gebeurd, kort samengevat: De israeliërs hadden in samenwerking met Christenen uit Libanon (Met de israeliërs als brein) zo'n 2000 onschuldige Palestijnen uit de vluchtelingenkampen koelbloedig vermoord binnen 36 uur. Hiertegen zijn harde bewijzen die de schuldigheid van Sharon en zijn ""maten" bevestigen. Er is niet alleen geen gerechtigheid te bekennen, NEE de moordenaar(s) uit '82 regeren hedendaags "Israel".:jammer:

shalom
27-10-02, 14:16
Geplaatst door B_M_W
LIBANON "Sabra-Shatila Belgium" werd opgericht om de aanklacht tegen Ariel Sharon en alle verantwoordelijken van de slachting in Sabra en Shatila (LIBANON) in 1982 te ondersteunen. De familie van de meer dan 2000 slachtoffers wacht al 20 jaar op gerechtigheid. Het kan naar ons gevoel niet dat voor de slachtoffers in New York een oorlog ontketend wordt en dat de beulen van Sabra en Shatila ongestraft blijven.
De leden van het Sabra-Shatila comité zijn onbezoldigde vrijwilligers, uit verschillende delen van onze bevolking. Als comité zijn we niet gebonden aan politieke of levensbeschouwelijke organisaties. We streven dus ook geen politieke of ideologische doelen na, maar we willen enkel de gerechtigheid bevorderen.

Voor degene die niet precies weet wat er was gebeurd, kort samengevat: De israeliërs hadden in samenwerking met Christenen uit Libanon (Met de israeliërs als brein) zo'n 2000 onschuldige Palestijnen uit de vluchtelingenkampen koelbloedig vermoord binnen 36 uur. Hiertegen zijn harde bewijzen die de schuldigheid van Sharon en zijn ""maten" bevestigen. Er is niet alleen geen gerechtigheid te bekennen, NEE de moordenaar(s) uit '82 regeren hedendaags "Israel".:jammer:


Wat je hebt geschreven klopt helemaal.
Het lijkt alsof het zogenaamde democratische westen de doden van de ''Twin towers'' belangrijker achten dan het Palestijnse volk.
De aanslagen op de twin towers werden gezien door het zionistische netwerk als de ultieme excuus om wereldwijd te gaan opereren als zogenaamd terroristen politie. Maar in feite zijn het de zionisten die overal ter wereld terreur zaaien.
Kijk maar naar alle derde wereld landen en met name de islamitische landen. Al deze landen hebben een probleem wellicht met de VS of anders gewoon intern. Met intern bedoel ik de oppositie partijen die in het geheim worden gesteund door de VS.
Zowel financieel als militair.

B_M_W
27-10-02, 14:29
Geplaatst door shalom



Wat je hebt geschreven klopt helemaal.
Het lijkt alsof het zogenaamde democratische westen de doden van de ''Twin towers'' belangrijker achten dan het Palestijnse volk.
De aanslagen op de twin towers werden gezien door het zionistische netwerk als de ultieme excuus om wereldwijd te gaan opereren als zogenaamd terroristen politie. Maar in feite zijn het de zionisten die overal ter wereld terreur zaaien.
Kijk maar naar alle derde wereld landen en met name de islamitische landen. Al deze landen hebben een probleem wellicht met de VS of anders gewoon intern. Met intern bedoel ik de oppositie partijen die in het geheim worden gesteund door de VS.
Zowel financieel als militair.


:duim:

B_M_W
27-10-02, 14:47
Waar blijven de reacties van onze Joodse prikkers........ :confused:

Dienna
27-10-02, 16:46
Geplaatst door B_M_W
Waar blijven de reacties van onze Joodse prikkers........ :confused:

het zijn maar Palestijnse kakkerlakken die zijn uitgeroeid, niet boeiend genoeg voor ze!

En wees blij; anders moest je weer het heel archief gaan omspitten opzoek naar bronnen, waarheidsgehaltes etc. etc. :jammer:

Waiting
27-10-02, 16:48
Geplaatst door B_M_W
Waar blijven de reacties van onze Joodse prikkers........ :confused:

Shalom heeft toch gereageerd? :hihi:

Dienna
27-10-02, 16:55
Geplaatst door Waiting


Shalom heeft toch gereageerd? :hihi:

dat is een pro-palestijnse Jood. Nu nog de Pro-Joodse joden :D

B_M_W
27-10-02, 17:05
Geplaatst door Waiting


Shalom heeft toch gereageerd? :hihi:

Is dat het enige wat je kan zeggen naar aanleiding van de topic?:jammer:

joop.r
27-10-02, 17:24
Geplaatst door B_M_W
LIBANON "Sabra-Shatila Belgium" werd opgericht om de aanklacht tegen Ariel Sharon en alle verantwoordelijken van de slachting in Sabra en Shatila (LIBANON) in 1982 te ondersteunen. De familie van de meer dan 2000 slachtoffers wacht al 20 jaar op gerechtigheid. Het kan naar ons gevoel niet dat voor de slachtoffers in New York een oorlog ontketend wordt en dat de beulen van Sabra en Shatila ongestraft blijven.
De leden van het Sabra-Shatila comité zijn onbezoldigde vrijwilligers, uit verschillende delen van onze bevolking. Als comité zijn we niet gebonden aan politieke of levensbeschouwelijke organisaties. We streven dus ook geen politieke of ideologische doelen na, maar we willen enkel de gerechtigheid bevorderen.

Voor degene die niet precies weet wat er was gebeurd, kort samengevat: De israeliërs hadden in samenwerking met Christenen uit Libanon (Met de israeliërs als brein) zo'n 2000 onschuldige Palestijnen uit de vluchtelingenkampen koelbloedig vermoord binnen 36 uur. Hiertegen zijn harde bewijzen die de schuldigheid van Sharon en zijn ""maten" bevestigen. Er is niet alleen geen gerechtigheid te bekennen, NEE de moordenaar(s) uit '82 regeren hedendaags "Israel".:jammer:


Volgens mij waren de Libanezen de palestijnen zat om dat ze niets deden omdat ze te lui waren om te werken.
De Libanezen waren het zat dat hun mooie Libanon werd kapot gemaakt door een stelletje palestijnen die maar op een ding uit zijn daarwaar mogelijk is rotzooi trappen nartuurlijk zijn er uitzonderingen maar die durven niets te zeggen bang voor hun leven.
En dan waren er ook nog de elkaar naar het leven staande palestijnse groepen die de mogelijk zagen om elkaar af te slachten ze konden daar ook Israel de schult van geven.
Word eens een keer wakker en lees de geschiedenis er eens op na als je toch in je luie stoel naast de openhaard met een glas zit

Waiting
27-10-02, 17:26
Geplaatst door B_M_W


Is dat het enige wat je kan zeggen naar aanleiding van de topic?:jammer:

Wat valt er nog te zeggen?

Sharon was als minister van defensie eindverantwoordelijk net zoals de Nederlandse minister van defensie eindverantwoordelijk was in zake Sbrenica.
In beide gevallen werden moslims vermoord door "derden"
In Shabra& Shatilla 700 in Sbrenica 7000. x10

Sharon is in tegenstelling tot de doofpot in Nederland wel terechtgesteld en hij moest aftreden als minister van defensie, er is nooit bewezen dat hij de opdracht gaf tot de moorden!

Wat ik maar niet begrijp, er lopen nog tientallen libanezen vrij rond die zelf de trekker hebben overgehaald en zelf actief deelnamen aan het bloedbad...
Die zijn vogelvrij en toch zijn de pijlen gericht naar Sharon die al voor een rechtbank stond.

9MM
27-10-02, 17:26
Geplaatst door B_M_W
LIBANON "Sabra-Shatila Belgium" werd opgericht om de aanklacht tegen Ariel Sharon en alle verantwoordelijken van de slachting in Sabra en Shatila (LIBANON) in 1982 te ondersteunen. De familie van de meer dan 2000 slachtoffers wacht al 20 jaar op gerechtigheid. Het kan naar ons gevoel niet dat voor de slachtoffers in New York een oorlog ontketend wordt en dat de beulen van Sabra en Shatila ongestraft blijven.
De leden van het Sabra-Shatila comité zijn onbezoldigde vrijwilligers, uit verschillende delen van onze bevolking. Als comité zijn we niet gebonden aan politieke of levensbeschouwelijke organisaties. We streven dus ook geen politieke of ideologische doelen na, maar we willen enkel de gerechtigheid bevorderen.

Voor degene die niet precies weet wat er was gebeurd, kort samengevat: De israeliërs hadden in samenwerking met Christenen uit Libanon (Met de israeliërs als brein) zo'n 2000 onschuldige Palestijnen uit de vluchtelingenkampen koelbloedig vermoord binnen 36 uur. Hiertegen zijn harde bewijzen die de schuldigheid van Sharon en zijn ""maten" bevestigen. Er is niet alleen geen gerechtigheid te bekennen, NEE de moordenaar(s) uit '82 regeren hedendaags "Israel".:jammer:


Is dit zo?

bman
27-10-02, 17:34
Geplaatst door B_M_W
Waar blijven de reacties van onze Joodse prikkers........ :confused:

Shalom is toch een jood? :stout:

B_M_W
27-10-02, 17:39
Geplaatst door Waiting


Wat valt er nog te zeggen?

Sharon was als minister van defensie eindverantwoordelijk net zoals de Nederlandse minister van defensie eindverantwoordelijk was in zake Sbrenica.

*** Nederlandse minister heeft geen orders gegeven tot het moorden van burgers, Sharon wel.

In beide gevallen werden moslims vermoord door "derden"
In Shabra& Shatilla 700 in Sbrenica 7000. x10



*** Ten eerste waren het er 2000 en ten tweede daar komen de pogingen al om de aandacht van het probleem weg te nemen door over een andere etnische zuivering te beginnen. Smerig zeg.

Sharon is in tegenstelling tot de doofpot in Nederland wel terechtgesteld en hij moest aftreden als minister van defensie, er is nooit bewezen dat hij de opdracht gaf tot de moorden!



*** Ariel Sharon, de huidige premier van Israël, gaf indirect opdracht tot de massamoorden in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila in de Libanese hoofdstad Beiroet. De Belgische advocaat Michael Verhaegen beweert in het bezit te zijn van documenten die behoren tot israël waar het uit blijkt dat Sharon schuldig is aan massamoord van onschuldige Palestijnse burgers.

Wat ik maar niet begrijp, er lopen nog tientallen libanezen vrij rond die zelf de trekker hebben overgehaald en zelf actief deelnamen aan het bloedbad...
Die zijn vogelvrij en toch zijn de pijlen gericht naar Sharon die al voor een rechtbank stond.



*** Alweer dat smerige gedoe :jammer:



En dat regeert Israël......Dit zegt in principe genoeg over het beleid dat wordt toegepast.


Triest dat pas over JARENNN duidelijk wordt dat Jenin ook op dezelfde manier wordt aangepakt als Beiroet in '82.

joop.r
27-10-02, 17:40
Geplaatst door joop.r



Volgens mij waren de Libanezen de palestijnen zat om dat ze niets deden omdat ze te lui waren om te werken.
De Libanezen waren het zat dat hun mooie Libanon werd kapot gemaakt door een stelletje palestijnen die maar op een ding uit zijn daarwaar mogelijk is rotzooi trappen nartuurlijk zijn er uitzonderingen maar die durven niets te zeggen bang voor hun leven.
En dan waren er ook nog de elkaar naar het leven staande palestijnse groepen die de mogelijk zagen om elkaar af te slachten ze konden daar ook Israel de schult van geven.
Word eens een keer wakker en lees de geschiedenis er eens op na als je toch in je luie stoel naast de openhaard met een glas zit

Wat denk je dat ik met zo een onderschrift niet joods zou zijn
maar ik wil het wel makkelijker voor je maken hoor.
IEDEREEN BLIJFT MET ZIJN TOT POTEN VAN MIJN ROT ISRAEL AF

OOK JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

B_M_W
27-10-02, 17:42
Geplaatst door joop.r


Wat denk je dat ik met zo een onderschrift niet joods zou zijn
maar ik wil het wel makkelijker voor je maken hoor.
IEDEREEN BLIJFT MET ZIJN TOT POTEN VAN MIJN ROT ISRAEL AF

OOK JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blijf nou maar rustig op je stoeltje zitten pikkie straks val je er nog af.

B_M_W
27-10-02, 17:43
Geplaatst door 9MM



Is dit zo?

100%

joop.r
27-10-02, 17:57
Geplaatst door B_M_W


Blijf nou maar rustig op je stoeltje zitten pikkie straks val je er nog af.

Je vervalt in herhaling BMW maar begrijp dat je niets anders te vertellen heb om dat wat ik scheef de waarhijd is en die wil jij zo kortzinnig als je bent niet horen.

IEDEREEN BLIJFT MET ZIJN ROT POTEN VAN MIJN ROT ISRAEL AF :

Zelfkritiek
27-10-02, 18:00
Geplaatst door Dienna


het zijn maar Palestijnse kakkerlakken die zijn uitgeroeid, niet boeiend genoeg voor ze!

En wees blij; anders moest je weer het heel archief gaan omspitten opzoek naar bronnen, waarheidsgehaltes etc. etc. :jammer:


Ach.... Of het nu duizenden Palestijnse 'kakkerlakken' zijn die door Israel worden omgebracht, of honderdduizenden Christenen die in Sudan worden vervolgd en vermoord door moslims, het blijft allemaal grote ellende.... :traan1:

Waiting
27-10-02, 18:14
Geplaatst door mij ;

Wat valt er nog te zeggen?

Sharon was als minister van defensie eindverantwoordelijk net zoals de Nederlandse minister van defensie eindverantwoordelijk was in zake Sbrenica.


Geplaatst door B_M_WNederlandse minister heeft geen orders gegeven tot het moorden van burgers, Sharon wel.


Geplaatst door mij ;

In beide gevallen werden moslims vermoord door "derden"
In Shabra& Shatilla 700 in Sbrenica 7000. x10



Geplaatst door B_M_W
Ten eerste waren het er 2000 en ten tweede daar komen de pogingen al om de aandacht van het probleem weg te nemen door over een andere etnische zuivering te beginnen. Smerig zeg.


Geplaatst door mij ;

Sharon is in tegenstelling tot de doofpot in Nederland wel terechtgesteld en hij moest aftreden als minister van defensie, er is nooit bewezen dat hij de opdracht gaf tot de moorden!


Geplaatst door B_M_W
Ariel Sharon, de huidige premier van Israël, gaf indirect opdracht tot de massamoorden in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila in de Libanese hoofdstad Beiroet. De Belgische advocaat Michael Verhaegen beweert in het bezit te zijn van documenten die behoren tot israël waar het uit blijkt dat Sharon schuldig is aan massamoord van onschuldige Palestijnse burgers.


De enigste argumenten die je tegen Sharon hebt zijn nooit bewezen verhaaltjes.
Jij beweert dat Sharon indirect opdracht gaf tot de moorden,dit is NOOIT bewezen
Het is een valse beschuldiging, Sharon is berecht en er is geen rede om de rechtzaak in twijfel te trekken.

De vergelijking met Sbrenica kan je wel degelijk maken, beiden een bloedbad veroorzaakt door derden onder direct toezicht van militairen.
In Sbrenica waren het de dutchbatters en in Shabra& Shatillah de Israeliers.
Beide zaken zijn te zeer te betreuren, het is hypocriet om de vergelijkenis niet te zien.
Nogmaals Sharon is onschuldig gevonden betreffend de vraag of hij opdracht had gegeven tot de moord.
Hij was wel eindverantwoordelijk als Minister van Defensie, precies zoals onze regering in zake Sbrenica helaas heeft hier niemand zich moeten verantwoorden. :jammer:
Ik bedoel maar stel bijvoorbeeld dat Sharon wist dat er een bloedbad zou komen, stel....
Dan was dit niet anders dan de tientallen dutchbatters die een flink vermoeden hadden dat er iets vreselijks aan de hand was in Sbrenica niet?

Er zijn altijd mensen die in conspiracies geloven, het is dan wel de vraag wat hun motieven zijn...
Zo zijn er mensen die geloven dat Amerika de aanslagen op het WTC zelf hebben beraamd...
Dat jij zomaar verzint dat Sharon opdracht gaf tot het bloedbad is niet meer dan hetzelfde namelijk gewoon een valse beschuldiging.

Zelfkritiek
27-10-02, 18:21
Geplaatst door Waiting
Sharon is berecht en er is geen rede om de rechtzaak in twijfel te trekken.

Of je die rechtzaak in twijvel kunt trekken, is tot daar aan toe...
Van de week is een Israelische spion opgepakt, een hoge Israelische officier. Hij is gewoon gearresteerd en zal worden berecht. Prima. Laat de man zijn verdiende straf uitzitten!
Dit lot is nog altijd vele malen beter dan het lot dat vermeende Palestijnse collaborateurs wacht. Er zijn de afgelopen maanden volgens Amnesty International vele tientallen Palestijnen geweest die op gruwelijke wijze zijn vermoord, omdat ze verdacht werden van collaboratie of spionage. Geen rechtzaak, geen advocaten, gewoon net zo lang meesleuren aan de trekhaak van een auto totdat de verdachte geen adem meer haalt....

:ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk:

MaRiaH
27-10-02, 18:22
Geplaatst door Waiting
Geplaatst door mij ;

Wat valt er nog te zeggen?

Sharon was als minister van defensie eindverantwoordelijk net zoals de Nederlandse minister van defensie eindverantwoordelijk was in zake Sbrenica.



Dat jij Sharon durft te vergelijken met de nederlandse minister van Defensie (destijds Voorhoeve) vind ik een vergelijking van appels en peren.....

Sebrenica is echt NIET te vergelijken met het MO-conflict..
israel laat geen VN-vredes macht toe.. :huil:

Pixelshade
27-10-02, 18:25
Geplaatst door joop.r



IEDEREEN BLIJFT MET ZIJN ROT POTEN VAN MIJN ROT ISRAEL AF :

Zeg luister eens jij ouw pikschroef, als ik aan jouw rotte gezwel israel wil zitten, dan bepaal ik dat zelf, achterbakse drol

:ego:

joop.r
27-10-02, 18:30
Geplaatst door Pixelshade


Zeg luister eens jij ouw pikschroef, als ik aan jouw rotte gezwel israel wil zitten, dan bepaal ik dat zelf, achterbakse drol

:ego:
He KELEP moet ik nu bang worden.
IEDEREEN BLIJFT MET ZIJN ROT POTEN VAN MIJN ROT ISRAEL AF

DUS OOK JIJ PXELSHADEKELP

MaRiaH
27-10-02, 18:31
Geplaatst door Zelfkritiek


Of je die rechtzaak in twijvel kunt trekken, is tot daar aan toe...
Van de week is een Israelische spion opgepakt, een hoge Israelische officier. Hij is gewoon gearresteerd en zal worden berecht. Prima. Laat de man zijn verdiende straf uitzitten!
Dit lot is nog altijd vele malen beter dan het lot dat vermeende Palestijnse collaborateurs wacht. Er zijn de afgelopen maanden volgens Amnesty International vele tientallen Palestijnen geweest die op gruwelijke wijze zijn vermoord, omdat ze verdacht werden van collaboratie of spionage. Geen rechtzaak, geen advocaten, gewoon net zo lang meesleuren aan de trekhaak van een auto totdat de verdachte geen adem meer haalt....

:ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk: :ergleuk:


ik vind het wel onduidelijk wat je bedoeld...

1- door wie wordt die hoge Israelische officier berecht.. en voor wie heeft ie gespioneerd????

2- Door wie worden die vermeende Palestijnse collaborateurs vermoord?????

:denk:

Zelfkritiek
27-10-02, 18:32
Geplaatst door Pixelshade


Zeg luister eens jij ouw pikschroef, als ik aan jouw rotte gezwel israel wil zitten, dan bepaal ik dat zelf, achterbakse drol

:ego:


Dan ook niet zeuren als Nederland aan haar criminele rotte gezwel gaat zitten, okee? Dat bepalen we dan ook zelf wel!

joop.r
27-10-02, 18:35
Geplaatst door MaRiaH



ik vind het wel onduidelijk wat je bedoeld...

1- door wie wordt die hoge Israelische officier berecht.. en voor wie heeft ie gespioneerd????

2- Door wie worden die vermeende Palestijnse collaborateurs vermoord?????

:denk:

Zo is dat iedere palestijn die voor de vrede is word door bepaalde palestijnse groepen gewoon afgeslacht
dus het ware gezicht van hamas en consorten komt dan wel naar boven

mulan
27-10-02, 18:38
Geplaatst door joop.r


Zo is dat iedere palestijn die voor de vrede is word door bepaalde palestijnse groepen gewoon afgeslacht
dus het ware gezicht van hamas en consorten komt dan wel naar boven

Wat een gezwets zeg. :rolleyes:

Doe je dit expres of weet je echt niet beter??

Zelfkritiek
27-10-02, 18:39
Geplaatst door MaRiaH



ik vind het wel onduidelijk wat je bedoeld...

1- door wie wordt die hoge Israelische officier berecht.. en voor wie heeft ie gespioneerd????

2- Door wie worden die vermeende Palestijnse collaborateurs vermoord?????

:denk:

Deze Israelische militair heeft gespioneerd voor terreurorganisaties die zich tegen Israel richten. Althans, daar wordt hij van verdacht... Spionage of collaboratie, wordt dat ook wel genoemd. Weet je wel????

De Palestijnse vermeende collaboratuers die verdacht worden van het spioneren voor Israel krijgen helemaal geen proces. Een kosjere slachting is het enige dat hen te wachten staat. De brandstapen, weet je wel??? Zoals vermeede heksen in de middeleeuwen levend werden verbrand....

MaRiaH
27-10-02, 18:56
Geplaatst door Zelfkritiek


Deze Israelische militair heeft gespioneerd voor terreurorganisaties die zich tegen Israel richten. Althans, daar wordt hij van verdacht... Spionage of collaboratie, wordt dat ook wel genoemd. Weet je wel????

De Palestijnse vermeende collaboratuers die verdacht worden van het spioneren voor Israel krijgen helemaal geen proces. Een kosjere slachting is het enige dat hen te wachten staat. De brandstapen, weet je wel??? Zoals vermeede heksen in de middeleeuwen levend werden verbrand....


Tis toch wat.... mensen zijn wreed.... :droef:

tallesman
27-10-02, 19:03
Geplaatst door Waiting
Wat ik maar niet begrijp, er lopen nog tientallen libanezen vrij rond die zelf de trekker hebben overgehaald en zelf actief deelnamen aan het bloedbad...

Weet je wat zo geinig is?
Dat een van de Marokkaanse prikkers hier de nick Elie Hobeika heeft gekozen.

Elie Hobeika was de leider van de christelijke falangisten die de Palestijnen in Sabra en Shatilla hebben vermoord.

Dat zegt toch genoeg van het historisch besef en de historische kennis van veel prikkers hier :stomp:

Waiting
27-10-02, 19:16
Geplaatst door MaRiaH


Dat jij Sharon durft te vergelijken met de nederlandse minister van Defensie (destijds Voorhoeve) vind ik een vergelijking van appels en peren.....

Sebrenica is echt NIET te vergelijken met het MO-conflict..
israel laat geen VN-vredes macht toe.. :huil:

Mariah je ziet het verkeerd ik vergelijk Sebrenica niet met het M-O conflict ik vergelijk Sbrenica met Shabra& Shatillah.
Shabra & Shatilla was een palestijns vluchtelingen kamp in Libanon, hier werden in 1982 een paar duizend palestijnen vermoord door Libanese milities.

Sharon was destijds de Israelische minister van defensie en dus hoofdverantwoordelijke van het Israelische leger.
Hij had dezelfde positie als de Nederlandse minister van defensie tijdens Sebrenica.

In beide gevallen is er een massamoord gepleegd onder toezicht van een buitenlands leger, in Libanon waren de Israeliers in de buurt toen het bloedbad plaats vond en in Sebrenica waren het de dutchbatters.
Er zijn mensen die beweren dat Sharon de opdracht gaf aan de Libanezen.
Dit is nooit bewezen (de motieven van mensen die de schuld op Israel gooien zijn duidelijk)

Er waren Israelische soldaten in de buurt van het bloedbad, net als de dutchbatters destijds in Sebrenica.
De Israeliers wisten natuurlijk wel dat Sharon als minister van defensie de verantwoordelijkheid droeg voor het drama, omdat Israelische troepen vlakbij waren gestationeerd en het bloedbad misschien hadden kunnen voorkomen.
Daarom is Sharon in Israel wel berecht en aansprakelijk gesteld hij is na een uitgebreid onderzoek gestraft en hij moest aftreden als minister van defensie.
In Nederland is alles in de doofpot gestopt.
Dat is het verschil.
Karremans heeft nog niet eens zelf conclusies getrokken en besloten om af te treden. :jammer:

Laat het duidelijk zijn dat is het hele verhaal, de mensen die beweren dat Sharon opdracht gaf om de palestijnen te vermoorden verzinnen er op los.
Het is nooit bewezen en het is niet anders als dat er morgen iemand in Sebrenica op staat die beweert dat Kok opdracht gaf om de moslims over te geven aan Mladic :rolleyes:

Donna
27-10-02, 19:19
Geplaatst door Waiting


Sharon was als minister van defensie eindverantwoordelijk net zoals de Nederlandse minister van defensie eindverantwoordelijk was in zake Sbrenica.

Sharon is in tegenstelling tot de doofpot in Nederland wel terechtgesteld en hij moest aftreden als minister van defensie, er is nooit bewezen dat hij de opdracht gaf tot de moorden!


Nou mensen, het is helder.

We hebben hier te maken met een anti Nederlander pur sang.

MaRiaH
27-10-02, 19:23
Geplaatst door Donna



Nou mensen, het is helder.

We hebben hier te maken met een anti Nederlander pur sang.

:ergleuk:

Waiting
27-10-02, 19:29
Geplaatst door Donna



Nou mensen, het is helder.

We hebben hier te maken met een anti Nederlander pur sang.

Stel als ze Sharon niet hadden berecht na Shabra & Shatillah en ik had in Israel hierop kritiek ge-uit was ik dan een anti-Israelier?

Donna ga toch weg met je domme uitspraken!
In Nederland is er zoiets als vrijheid van meningsuiting dat moet extreem links ook maar eens in de oren knopen.
Stop mensen die je mening niet delen maar weer in een hokje... :jammer:

En waarom reageer je nu weer wel en wacht ik al grofweg 2 weken op een ander topic waar je nog geen antwoord op heb gegeven?

i love israel
27-10-02, 19:31
Geplaatst door Donna



Nou mensen, het is helder.

We hebben hier te maken met een anti Nederlander pur sang.

leg eens uit donna? waarom anti nederlands? waar slaat dat op?

Donna
27-10-02, 19:31
Geplaatst door Waiting


Stel als ze Sharon niet hadden berecht na Shabra & Shatillah en ik had in Israel hierop kritiek ge-uit was ik dan een anti-Israelier?

Donna ga toch weg met je domme uitspraken!
In Nederland is er zoiets als vrijheid van meningsuiting dat moet extreem links ook maar eens in de oren knopen.

En waarom reageer je nu weer wel en wacht ik al grofweg 2 weken op een ander topic waar je nog geen antwoord op heb gegeven?

Luister.

Wim Kok vergelijken met die vreselijke oorlogszuchtige Sharon is een daad van manifest anti nederlanderisme.

It's as simple as that.

Ergens kan zelfs de case nog worden gemaakt dat het oproepen is tot haat en geweld.

Straks wordt Kok door woedende mensen bedreigd omdat ze door jou denken dat hij net zo is als Sharon.

Je bent eng.

Welk topicje waitingkje?

Dan zal donnatje eens eventjes een klein kijkje gaan nemen.

i love israel
27-10-02, 19:32
donna probeer eens begrijpend lezen, misschien helpt het.

Waiting
27-10-02, 19:32
Geplaatst door i love israel


leg eens uit donna? waarom anti nederlands? waar slaat dat op?

ILI dit is niet de eerste keer en zeker niet de laatste, hier begon ze ook over toen met dat topic over de bijlmer.... :jammer:

Waiting
27-10-02, 19:34
Geplaatst door Donna


Luister.

Wim Kok vergelijken met die vreselijke oorlogszuchtige Sharon is een daad van manifest anti nederlanderisme.

It's as simple as that.

Ergens kan zelfs de case nog worden gemaakt dat het oproepen is tot haat en geweld.

Straks wordt Kok door woedende mensen bedreigd omdat ze door jou denken dat hij net zo is als Sharon.

Je bent eng.

Welk topicje waitingkje?

Dan zal donnatje eens eventjes een klein kijkje gaan nemen.

Probeer inderdaad nou eens je vooroordelen er buiten te houden en gewoon begrijpend te lezen!

MaRiaH
27-10-02, 19:35
Geplaatst door Waiting


Mariah je ziet het verkeerd ik vergelijk Sebrenica niet met het M-O conflict ik vergelijk Sbrenica met Shabra& Shatillah.
Shabra & Shatilla was een palestijns vluchtelingen kamp in Libanon, hier werden in 1982 een paar duizend palestijnen vermoord door Libanese milities.

..........................bla blabla

Laat het duidelijk zijn dat is het hele verhaal, de mensen die beweren dat Sharon opdracht gaf om de palestijnen te vermoorden verzinnen er op los.
Het is nooit bewezen en het is niet anders als dat er morgen iemand in Sebrenica op staat die beweert dat Kok opdracht gaf om de moslims over te geven aan Mladic :rolleyes:

Ja Waiting dat heb ik gelezen..
dank voor je uitleg en je moeite..
maar ik denk toch dat je dit niet kunt vergelijken met sebrenica..
Ik bedoel maar.. een significant verschil is dat Israel in oorlog is met de palestijnen.. terwijl nederland onderdeel uitmaakte van een vredesleger..

maar goed.. ik zou zeggen laat het hierbij je statement is clear..

en of sharon onschuldig is of niet..
Hij maakt zich wel schuldig aan aan geweldadige acties tegen de palestijnen..

dat hij na deze affaire weer aan de macht is gekomen is mij een raadsel.. en trouwens ook van de weldenkende israeli's, die zijn echt nie blij met hem...

NB die libanezen zijn echt geen lekkertjes hoor
ik vind het toch niet prettig dat je die vergelijkt met die
nederlandse jongens in sebrenica..

:staart:

Donna
27-10-02, 19:35
Geplaatst door i love israel


leg eens uit donna? waarom anti nederlands? waar slaat dat op?

Over Israel mag je nooit wat zeggen.

Alleen als je dat 'gebalanceerd' doet, je moet altijd ook iets over de Palestijnen zeggen als je wat over Nederland wil zeggen.

Als je wat zegt over El Al, en je blijft bij je standpunt, dan zeggen sommige mensen die ik hoger inschat zelfs:

'Ben ik te dichtbij gekomen Donna?'

Remember?

En je bent zowiezo anti israel, en als je niet oppast ook een anti semiet. Zelfs als je dingen zegt die in Israel gemeengoed zijn om te uiten.

Maar hier? Niets van dat al.

Dat regime gaan we nu dus , for the sake of argument, ook maar eens op Nederland toepassen.

Kok is te vergelijken met Sharon?

Wie dat denkt is echt niet goed bij zijn hoofd. Sorry.

Donna
27-10-02, 19:38
Geplaatst door Waiting


Probeer inderdaad nou eens je vooroordelen er buiten te houden en gewoon begrijpend te lezen!


Het is geen vooroordeel. Vooroordelen kun je alleen hebben als je niet over voldoende informatie beschikt.

Het is een oordeel na maandenlang die tranentrekkende stukjes van jou te hebben moeten lezen, je stalkgedrag te mogen aanschouwen en die impliciete en expliciete beschuldigingen van je te moeten slikken.

Waiting
27-10-02, 19:39
Geplaatst door Donna


Over Israel mag je nooit wat zeggen.

Alleen als je dat 'gebalanceerd' doet, je moet altijd ook iets over de Palestijnen zeggen als je wat over Nederland wil zeggen.

Als je wat zegt over El Al, en je blijft bij je standpunt, dan zeggen sommige mensen die ik hoger inschat zelfs:

'Ben ik te dichtbij gekomen Donna?'

Remember?

En je bent zowiezo anti israel, en als je niet oppast ook een anti semiet. Zelfs als je dingen zegt die in Israel gemeengoed zijn om te uiten.

Maar hier? Niets van dat al.

Dat regime gaan we nu dus , for the sake of argument, ook maar eens op Nederland toepassen.

Kok is te vergelijken met Sharon?

Wie dat denkt is echt niet goed bij zijn hoofd. Sorry.

Je draait weer door! PROZAC Snel iemand!



Je bent echt gestoord... :maf:

i rest my case.......... :jammer:

Je bent helemaal totaal de weg kwijt....

i love israel
27-10-02, 19:40
nee donna, waiting vergeleek sharon met karremans. en die vergelijking gaat wel degelijk op. ookal vind jij dat niet leuk. jammer dan.

als jij dingen over israel wilt zeggen prima, moet je doen. maar dan weet je dat je ook antwoord krijgt.

en een andere discussie erbij halen vind ik wat zwak van je, ik weet niet eens meer waar die opmerking over ging en in welke context ik die heb gemaakt.

Donna
27-10-02, 19:40
Geplaatst door Waiting


Je draait weer door! PROZAC Snel iemand!



Je bent echt gestoord... :maf:

i rest my case.......... :jammer:

Je bent helemaal totaal de weg kwijt....

En jij bent anti Nederland.

Waiting
27-10-02, 19:45
Geplaatst door Donna



Het is geen vooroordeel. Vooroordelen kun je alleen hebben als je niet over voldoende informatie beschikt.

Het is een oordeel na maandenlang die tranentrekkende stukjes van jou te hebben moeten lezen, je stalkgedrag te mogen aanschouwen en die impliciete en expliciete beschuldigingen van je te moeten slikken.

Nogmaals, jij bent totaal geschift ik reageer serieus op een topic Donna komt eventjes en heeft haar oordelen klaar, je bent gewoon de weg kwijt ga mij maar weer analyseren, ga maar weer al mijn teksten erbij halen...
En waarom omdat Donna niet gewoon kan lezen wat er staat geschreven!
Je bent gek! geschift! Rot toch op!

Begin je weer over stalken?
Het houd niet op he?
Jij stuurt mij prive haat mail niet andersom en als er bij iemand een kat uit de mouw komt dan is het nu met deze reacties van jou wel duidelijk dat ie bij jou uit de mouw komt!

Begin maar over beschuldigingen, 3x ben ik door jou al uitgemaakt voor Anti-Nederlander , alsof dat geen beschuldiging is!
Je moet snel behandeld worden meid!

MaRiaH
27-10-02, 19:51
Ok... zullen we nu stoppen met jullie onderlinge slachting en het gewoon weer over de topic hebben??

slachtingen, slachtingen en nog een slachtingen..
:loog:

Donna
27-10-02, 19:51
Geplaatst door i love israel
nee donna, waiting vergeleek sharon met karremans. en die vergelijking gaat wel degelijk op. ookal vind jij dat niet leuk. jammer dan.

als jij dingen over israel wilt zeggen prima, moet je doen. maar dan weet je dat je ook antwoord krijgt.

en een andere discussie erbij halen vind ik wat zwak van je, ik weet niet eens meer waar die opmerking over ging en in welke context ik die heb gemaakt.

Karremans was minister van defensie?

Dacht het niet.

Zal dan voorhoeve geweest zijn, die weer onder verantwoordelijkheid van Kok viel.

Dus jij vind ook dat Nederland te vergelijken is met Israel en de Falangisten?

Klein maar toch wezenlijk detail:

Sharon werkte samen met de Falangisten, was zelfs hun bevelhebber. Nederland werkte samen met de internationale gemeenschap TEGEN de Serven.

Is dat nog te vergelijken ILI? Had Kok iets te zeggen over de Serven? Gaf hij ze orders? Had hij ze in de hand?

Sorry, maar als je dat verschil niet ziet? Van Waiting had ik niets anders verwacht, maar van jou wel.

Jammer.

Donna
27-10-02, 19:54
Geplaatst door Waiting


Nogmaals, jij bent totaal geschift ik reageer serieus op een topic Donna komt eventjes en heeft haar oordelen klaar, je bent gewoon de weg kwijt ga mij maar weer analyseren, ga maar weer al mijn teksten erbij halen...
En waarom omdat Donna niet gewoon kan lezen wat er staat geschreven!
Je bent gek! geschift! Rot toch op!

Begin je weer over stalken?
Het houd niet op he?
Jij stuurt mij prive haat mail niet andersom en als er bij iemand een kat uit de mouw komt dan is het nu met deze reacties van jou wel duidelijk dat ie bij jou uit de mouw komt!

Begin maar over beschuldigingen, 3x ben ik door jou al uitgemaakt voor Anti-Nederlander , alsof dat geen beschuldiging is!
Je moet snel behandeld worden meid!

Plaats de haatmail even op het forum.

Kunnen de rest van de prikkers ook een beetje lachen.

Iedereen weet inmiddels wat jouw tactieken zijn Waiting. Ik heb een open vizier, jij bent achterbaks en laf.

Daarnaast blijf ik het Godgeklaagd vinden dat je denkt dat Srebrenica met Sabra en Shatilla te maken heeft. Dat geeft aan hoe ver je inmiddels bent ingegraven in je eigen waandenkbeelden en haat.

Waiting
27-10-02, 19:54
Geplaatst door MaRiaH


Ja Waiting dat heb ik gelezen..
dank voor je uitleg en je moeite..
maar ik denk toch dat je dit niet kunt vergelijken met sebrenica..
Ik bedoel maar.. een significant verschil is dat Israel in oorlog is met de palestijnen.. terwijl nederland onderdeel uitmaakte van een vredesleger..

maar goed.. ik zou zeggen laat het hierbij je statement is clear..

en of sharon onschuldig is of niet..
Hij maakt zich wel schuldig aan aan geweldadige acties tegen de palestijnen..

dat hij na deze affaire weer aan de macht is gekomen is mij een raadsel.. en trouwens ook van de weldenkende israeli's, die zijn echt nie blij met hem...

NB die libanezen zijn echt geen lekkertjes hoor
ik vind het toch niet prettig dat je die vergelijkt met die
nederlandse jongens in sebrenica..

:staart:

Wat Sharon nu doet doet er niet toe Mariah het topic ging over Shabra & Shatillah.
Er werd hier beweerd dat Sharon opdracht gaf tot het vermoorden van de palestijnse vluchtelingen en dat is een leugen.
En ik vergeleek het met Sbrenica omdat Sharon dus minister van defensie was tijdens de tragedie en de Israelische soldaten waren er als toezichthouders.
Daar is niks mis mee, ik zie de Israelische soldaten niet als monsters en dus heb ik geen probleem om ze te vergelijken met de Nederlandse soldaten die in Sbrenica toezicht hadden.
Jij toch ook niet?
Je moet er verder niks bij voorstellen.

i love israel
27-10-02, 20:02
Dus jij vind ook dat Nederland te vergelijken is met Israel en de Falangisten?

in zekere zin wel ja. sharon heeft geen opdracht tot de moorden gegeven. hij heeft wel de andere kant opgekeken. karremans heeft hetzelfde gedaan. hij wist wat er ging gebeuren en heeft niets hier tegen gedaan. dat maakt karremans net zo schuldig als sharon.

echter, sharon is berecht en moest aftreden. karremans niet. en dus is het in nederland wel degelijk in de doofpot gegaan, parlementaire enquette of niet. degene die er mede voor verantwoordelijk was hoefde niet op te stappen.


Sharon werkte samen met de Falangisten, was zelfs hun bevelhebber.

donna hoe kom je bij deze flauwekul? sharon de bevelhebber van de falangisten? wil je dat even met bewijzen staven of terugnemen, want dit is gewoon niet waar.

Waiting
27-10-02, 20:09
Geplaatst door Donna


Plaats de haatmail even op het forum.

Kunnen de rest van de prikkers ook een beetje lachen.

Iedereen weet inmiddels wat jouw tactieken zijn Waiting. Ik heb een open vizier, jij bent achterbaks en laf.

Daarnaast blijf ik het Godgeklaagd vinden dat je denkt dat Srebrenica met Sabra en Shatilla te maken heeft. Dat geeft aan hoe ver je inmiddels bent ingegraven in je eigen waandenkbeelden en haat.

Is goed ik ben laf Donna, jij hebt gelijk, ik ben Anti-Nederlands ik ben extreem jij bent gematigd en sociaal.
Ik vergelijk Kok met Sharon.
Ik vind dat de bijlmer de schuld heeft bij het ongeval met El-Al, een Nederlandse monteur heeft zeker de schroefjes los gedraait....

Ik heb je haat-mail niet meer, ik heb ze al verwijdert het was de laatste tijd rustig zonder jou.... Ik dacht ze is eindelijk klaar met haar oorlog...
Dus heb je nog iets om te gebruiken tegen mij, ik heb het allemaal verzonnen zeker....

Ik blijf gewoon zeggen wat ik denk, ik laat me niet intimideren.

Het kan me eigenlijk geen hol meer schelen wat mensen hier van me denken.
Ik blijf gewoon prikken, als mensen het niet willen lezen dan lezen ze het niet.

Donna
27-10-02, 20:18
Geplaatst door i love israel
in zekere zin wel ja. sharon heeft geen opdracht tot de moorden gegeven. hij heeft wel de andere kant opgekeken. karremans heeft hetzelfde gedaan. hij wist wat er ging gebeuren en heeft niets hier tegen gedaan. dat maakt karremans net zo schuldig als sharon.

Hoe weet je zo zeker dat Sharon dat niet gedaan heeft? Niet voor niets denken actiegroepen dat ze de zaak weer kunnen heropenen. De enige reden dat het verzoek om een rechtszaak tot nu toe is afgeketst is omdat Sharon nog in de regering zit, en je geen staatshoofden van andere landen kunt aanklagen.

Karremens had, zelfs ookal had hij dat gewild, de slachting niet kunnen tegenhouden. De Nederlandse missie was een humanitaire, geen militaire. Ook dat is dus niet te vergelijken. Je kunt een bataljon dat slechts lichtbewapend is niet vergelijken met een militaire macht. Tevens heeft Dutchbat herhaaldelijk om luchtsteun gevraagd voor Srebrenica, om het drama te voorkomen. Zelfs VS regeringsvertegenwoordigers hebben Sharon ingelicht over wat er aan de hand was, de IDF stond om de hoek, had kunnen ingrijpen (want was voldoende bewapend) maar deed niets.



Geplaatst door i love israel
donna hoe kom je bij deze flauwekul? sharon de bevelhebber van de falangisten? wil je dat even met bewijzen staven of terugnemen, want dit is gewoon niet waar.


Laat ik 1 ding heel helder stellen. Ik neem helemaal niets terug. Zelfs ookal zou ik hier op het PB de grootst mogelijke onzin willen verkopen, mijn mening is mijn mening, en die neem ik voor niets of niemand terug tenzij ik er zelf niet meer achtersta. Van dat soort directieven ben ik dus niet gediend.

Sharon had, als minister van Defensie, de macht om de falangisten toe te laten in het kamp of niet. De IDF werkte samen met de falangisten, bij het neerslaan van onlusten etc. Hij heeft expliciet toestemming gegeven om de falangisten binnen te laten. Zonder zijn toestemming was dat niet gebeurd. Of denk je dat de Falangisten de IDF hadden getrotseerd? Nou, ik denk het niet. De Serven deden omgekeerd wel juist dat bij Dutchbat.

Hoe jullie zo zeker denken te weten dat Sharon er bewezen niets mee te maken heeft, is mij overigens een raadsel. De belangrijkste delen van de kahan commissie's rapport zijn namelijk nooit vrijgegeven voor het publiek in tegenstelling tot het Srebrenicarapport. Dus wat nou doofpot.

Dus ik blijf erbij: wie denkt Kok te kunnen vergelijken met Sharon moet zijn hersens laten nakijken.

Donna
27-10-02, 20:19
Geplaatst door Waiting


Is goed ik ben laf Donna, jij hebt gelijk, ik ben Anti-Nederlands ik ben extreem jij bent gematigd en sociaal.


Dat zeg ik.

i love israel
27-10-02, 20:30
donna jij zegt dat sharon de bevelhebber was van de falangisten. dat is gewoon niet waar.

jij wilt kunnen zeggen wat je wilt al zijn het aantoonbare leugens.

en dan nog wil je serieus genomen worden?

nee donna, je bent geen antisemiet, je bent niet anti israel of wel maakt me niet uit. wat je wel bent is verschrikkelijk DOM!

Donna
27-10-02, 20:36
Geplaatst door i love israel
donna jij zegt dat sharon de bevelhebber was van de falangisten. dat is gewoon niet waar.

jij wilt kunnen zeggen wat je wilt al zijn het aantoonbare leugens.

en dan nog wil je serieus genomen worden?

nee donna, je bent geen antisemiet, je bent niet anti israel of wel maakt me niet uit. wat je wel bent is verschrikkelijk DOM!

Okee, wat jij wilt. Ik zal het met andere woorden zeggen.

Israel bewapende de Falangisten;

Israel had de macht in het gebied waar de falangisten wilden toeslaan;

Israel heeft sinds de uitbraak van de oorlog in Libanon in 1975 zeer nauw samengewerkt met de falangisten en deed dat ook ten tijde van de slachting. De relatie is te vergelijken met de samenwerking tussen de noordelijke alliantie en de VS ten tijde van de oorlog in Afghanistan. Maar dan op de grond, en niet slechts vanuit de lucht.






En jij blijft bij je vergelijking tussen de Nederlandse regering en de serven?

Ik heb daar gewoonweg helemaal geen woorden voor.

Tomas
27-10-02, 20:38
Geplaatst door i love israel
donna jij zegt dat sharon de bevelhebber was van de falangisten. dat is gewoon niet waar.

jij wilt kunnen zeggen wat je wilt al zijn het aantoonbare leugens.

en dan nog wil je serieus genomen worden?

nee donna, je bent geen antisemiet, je bent niet anti israel of wel maakt me niet uit. wat je wel bent is verschrikkelijk DOM!

En ook dat niet.

Wat een weer he?

i love israel
27-10-02, 20:43
zoals ik al eerder zei donna, maar lezen is moeilijk, in zekere zin gaat die vergelijking op, dus niet helemaal.

je geeft dus toe dat het niet waar is dat sharon de bevelhebber was van de falangisten?

MaRiaH
27-10-02, 20:43
Geplaatst door Tomas


En ook dat niet.

Wat een weer he?

Nou inderdaad, het stormt nog steeds... :wat?!:

joop.r
27-10-02, 20:46
ik snap er niets van: er word in Rusland een vreeslikke geizeling uit gevoerd op meer dan 700 russen en buitelanders in een schouwburg in Moscou.
De russische regering zonder hulp van buiten af treed op en er vallen 120 doden iedereen in de hele wereld spreek zijn afschuw er over uit en wat gebeurt er op het forum van Maroc men draait net zo lang tot men ISRAEL er bij kan betrekken.
Komt het niet in jullie koppen op dat ISRAEL hier niets meen te maken heeft ga terug naar waar het over ging.
Het onderwerp was slachting en nog eens slachtingen

Tomas
27-10-02, 20:49
Geplaatst door MaRiaH


Nou inderdaad, het stormt nog steeds... :wat?!:

Nou.

En de weerslag die het op kinderen heeft.

Da's pas vermoeiend.

MaRiaH
27-10-02, 20:52
Geplaatst door Tomas


Nou.

En de weerslag die het op kinderen heeft.

Da's pas vermoeiend.


Ja inderdaad, maar ja die kunnen met dit weer ook niet buiten spelen he...
:stout:

Donna
27-10-02, 20:54
Geplaatst door i love israel
zoals ik al eerder zei donna, maar lezen is moeilijk, in zekere zin gaat die vergelijking op, dus niet helemaal.

je geeft dus toe dat het niet waar is dat sharon de bevelhebber was van de falangisten?

Ik geef helemaal niks toe.

Jij dus wel dat Israel die gasten bewapend heeft, nauw met ze samenwerkten, stond toe te kijken, niet gebruik maakte van de macht die ze had om in te grijpen, ze expliciet toestemming verleende de kampen in te trekken, en dus niet te vergelijken is met Kok?

Donna
27-10-02, 20:55
Geplaatst door joop.r
ik snap er niets van: er word in Rusland een vreeslikke geizeling uit gevoerd op meer dan 700 russen en buitelanders in een schouwburg in Moscou.
De russische regering zonder hulp van buiten af treed op en er vallen 120 doden iedereen in de hele wereld spreek zijn afschuw er over uit en wat gebeurt er op het forum van Maroc men draait net zo lang tot men ISRAEL er bij kan betrekken.
Komt het niet in jullie koppen op dat ISRAEL hier niets meen te maken heeft ga terug naar waar het over ging.
Het onderwerp was slachting en nog eens slachtingen


Je hebt gelijk Joop, dat gebeurt inderdaad, maar niet in dit topic, want dat gaat over Sharon en Sabra en Shatilla.

Tomas
27-10-02, 21:01
Geplaatst door MaRiaH



Ja inderdaad, maar ja die kunnen met dit weer ook niet buiten spelen he...
:stout:

Kan wel, maar dan ben je ze wel erg lang kwijt.

i love israel
27-10-02, 21:01
Geplaatst door Donna


Ik geef helemaal niks toe.

Jij dus wel dat Israel die gasten bewapend heeft, nauw met ze samenwerkten, stond toe te kijken, niet gebruik maakte van de macht die ze had om in te grijpen, ze expliciet toestemming verleende de kampen in te trekken, en dus niet te vergelijken is met Kok?

je vult nu wel erg veel voor me in.

ik heb sharon niet vergeleken met kok maar met karremans. en als jij niet kunt zien dat karremans boter op zijn hoofd heeft vind ik dat erg jammer.

jij blijft er dus bij dat sharon de bevelhebber van de falangisten as. dan ben ik op dat punt met jouw uitgesproken. over inhoudelijke dingen wil ik graag met je van gedachten wisselen. maar nit over pure leugens.

MaRiaH
27-10-02, 21:04
Geplaatst door Tomas


Kan wel, maar dan ben je ze wel erg lang kwijt.

Of nog erger... ze waaien weg.... :melig2:

Tomas
27-10-02, 21:05
Geplaatst door MaRiaH


Of nog erger... ze waaien weg.... :melig2:

Dat bedoel ik.

Donna
27-10-02, 21:05
Geplaatst door i love israel


je vult nu wel erg veel voor me in.

ik heb sharon niet vergeleken met kok maar met karremans. en als jij niet kunt zien dat karremans boter op zijn hoofd heeft vind ik dat erg jammer.

jij blijft er dus bij dat sharon de bevelhebber van de falangisten as. dan ben ik op dat punt met jouw uitgesproken. over inhoudelijke dingen wil ik graag met je van gedachten wisselen. maar nit over pure leugens.

De vergelijking blijft een verderfelijke. Ik heb je etterlijke posts geleden al ingelicht over Voorhoeve (minister van defensie, niet Karremans) en hij valt onder verantwoordelijkheid van Kok. Kok is voor alles verantwoordelijk dat de Nederlandse regering in die tijd deed. Dus ook voor de massaslachting ala Sabra en Shatilla die jij hem in de schoenen probeert te schuiven.

MaRiaH
27-10-02, 21:11
Geplaatst door Tomas


Dat bedoel ik.

:maf2: binnenblijven dus......

i love israel
27-10-02, 21:13
Geplaatst door Donna


De vergelijking blijft een verderfelijke. Ik heb je etterlijke posts geleden al ingelicht over Voorhoeve (minister van defensie, niet Karremans) en hij valt onder verantwoordelijkheid van Kok. Kok is voor alles verantwoordelijk dat de Nederlandse regering in die tijd deed. Dus ook voor de massaslachting ala Sabra en Shatilla die jij hem in de schoenen probeert te schuiven.

donna alsjeblieft zeg. als jij zegt dat karremans en voorhoeve niet schuldig zijn aan de slachtingen in sebrenica, maar dat kok dat in feite is, dan heb je hierbij ook sharon vrijgepleit. hij was namelijk geen premier toendertijd.

Mark
27-10-02, 21:14
Interessante discussie!

Ik weet niks van Falangisten af... maar doe lekker toch mee :)

Als Sharon tegen de falangisten had gezegd dat ze niet mochten aanvallen, hadden de falangisten dan de Israeliers aangevallen? Stonden de Israeliers onder die druk?

Waiting
27-10-02, 21:19
Geplaatst door Mark
Interessante discussie!

Ik weet niks van Falangisten af... maar doe lekker toch mee :)

Als Sharon tegen de falangisten had gezegd dat ze niet mochten aanvallen, hadden de falangisten dan de Israeliers aangevallen? Stonden de Israeliers onder die druk?

Om dit berichtje draait alles Mark ;


[QUOTE]Geplaatst door Waiting

Mariah je ziet het verkeerd ik vergelijk Sebrenica niet met het M-O conflict ik vergelijk Sbrenica met Shabra& Shatillah.
Shabra & Shatilla was een palestijns vluchtelingen kamp in Libanon, hier werden in 1982 een paar duizend palestijnen vermoord door Libanese milities.

Sharon was destijds de Israelische minister van defensie en dus hoofdverantwoordelijke van het Israelische leger.
Hij had dezelfde positie als de Nederlandse minister van defensie tijdens Sebrenica.

In beide gevallen is er een massamoord gepleegd onder toezicht van een buitenlands leger, in Libanon waren de Israeliers in de buurt toen het bloedbad plaats vond en in Sebrenica waren het de dutchbatters.
Er zijn mensen die beweren dat Sharon de opdracht gaf aan de Libanezen.
Dit is nooit bewezen (de motieven van mensen die de schuld op Israel gooien zijn duidelijk)

Er waren Israelische soldaten in de buurt van het bloedbad, net als de dutchbatters destijds in Sebrenica.
De Israeliers wisten natuurlijk wel dat Sharon als minister van defensie de verantwoordelijkheid droeg voor het drama, omdat Israelische troepen vlakbij waren gestationeerd en het bloedbad misschien hadden kunnen voorkomen.
Daarom is Sharon in Israel wel berecht en aansprakelijk gesteld hij is na een uitgebreid onderzoek gestraft en hij moest aftreden als minister van defensie.
In Nederland is alles in de doofpot gestopt.
Dat is het verschil.
Karremans heeft nog niet eens zelf conclusies getrokken en besloten om af te treden.

Laat het duidelijk zijn dat is het hele verhaal, de mensen die beweren dat Sharon opdracht gaf om de palestijnen te vermoorden verzinnen er op los.
Het is nooit bewezen en het is niet anders als dat er morgen iemand in Sebrenica op staat die beweert dat Kok opdracht gaf om de moslims over te geven aan Mladic :rolleyes:

m.a.w de leugen dat Sharon opdracht gaf om de vluchtelingen te vermoorden is niet anders dan dat er morgen iemand hetzelfde beweert over Kok of de minister van defensie of Karremans.

Donna maakt er weer een heksenjacht van.

Donna
27-10-02, 21:20
Geplaatst door i love israel


donna alsjeblieft zeg. als jij zegt dat karremans en voorhoeve niet schuldig zijn aan de slachtingen in sebrenica, maar dat kok dat in feite is, dan heb je hierbij ook sharon vrijgepleit. hij was namelijk geen premier toendertijd.

Hebben Karremens en Voorhoeve de Serven bewapend? Nee.

Werkten Karremens en Voorhoeve samen met de Serven bij het neerslaan van onlusten? Nee.

Was er een vriendschappelijke werkrelatie tussen Voorhoeve en de Serven? Nee.

Werd de IDF gedreigd met overrompeling als ze niet meewerkten met de Falangisten? Nee.

Heeft de IDF expliciet toestemming gegeven voor het binnentrekken van de kampen? Ja.

Ga je schamen.

Mark
27-10-02, 21:24
Ok, duidelijk.

Toch is er een verschil zoals ik het hier lees. De nederlandse militairen waren niet opgewassen tegen de Serviers en het waren ook zeker geen bondgenoten.

Zouden de Israeliers zijn aangevallen door de falangisten als Israel ze had tegengehouden?

De nederlanders zijn zeker in de fout gegaan in Sbrenica, en zijn onder de druk van de Serviers bezweken. Maar is de verhouding tussen de Nederlanders en Serviers en de verhouding tussen de Israeliers en de Falangisten vergelijkbaar?

Tomas
27-10-02, 21:26
Geplaatst door Mark
Ok, duidelijk.

Toch is er een verschil zoals ik het hier lees. De nederlandse militairen waren niet opgewassen tegen de Serviers en het waren ook zeker geen bondgenoten.

Zouden de Israeliers zijn aangevallen door de falangisten als Israel ze had tegengehouden?

De nederlanders zijn zeker in de fout gegaan in Sbrenica, en zijn onder de druk van de Serviers bezweken. Maar is de verhouding tussen de Nederlanders en Serviers en de verhouding tussen de Israeliers en de Falangisten vergelijkbaar?

Hoelang hou jij dit serieuze gedoe vol?

Mark
27-10-02, 21:28
Geplaatst door Tomas


Hoelang hou jij dit serieuze gedoe vol?

sometimes i'm nice and sometimes i'm nasty

Shaheed
27-10-02, 21:28
Wat een rotstreken leveren jullie ons weer, als Sharon onschuldig is waarom wil hij dan niet terechtstaan voor een onafhankelijke rechtbank?

Als Sharon onschuldig is waarom heeft hij een aanslag op Hobeika gepleegd toen deze bereid was tegen hem te getuigen?

Wat heeft hij dan te vrezen in Belgie?

MaRiaH
27-10-02, 21:35
we kunnen ook kinderliedjes zingen...

:student:

Mark
27-10-02, 21:35
Geplaatst door MaRiaH
we kunnen ook kinderliedjes zingen...

:student:

we kunnen het ook niet doen....

Waiting
27-10-02, 21:36
Geplaatst door Mark
Ok, duidelijk.

Toch is er een verschil zoals ik het hier lees. De nederlandse militairen waren niet opgewassen tegen de Serviers en het waren ook zeker geen bondgenoten.

Zouden de Israeliers zijn aangevallen door de falangisten als Israel ze had tegengehouden?

De nederlanders zijn zeker in de fout gegaan in Sbrenica, en zijn onder de druk van de Serviers bezweken. Maar is de verhouding tussen de Nederlanders en Serviers en de verhouding tussen de Israeliers en de Falangisten vergelijkbaar?

Daar ging het niet om het ging om de leugen.
Alles hier draait om de leugen.
De verhoudingen doen er niet toe, Sharon is berecht voor zijn verantwoordelijkheid...
Een opdracht tot het vermoorden heeft hij nooit gegeven en wie dit beweert is net zo vals als iemand die morgen beweert dat Kok opdracht gaf tot het vermoorden van.
Ten minste dat was mijn vergelijking en die is Donna in het verkeerde keelgat geschoten en gaf haar genoeg aanleiding om mij voor Anti-Nederlander uit te maken.
Het is niet meer als een storm in een glas water.

i love israel
27-10-02, 21:36
Geplaatst door Shaheed
Wat een jodenstreken leveren jullie ons weer, als Sharon onschuldig is waarom wil hij dan niet terechtstaan voor een onafhankelijke rechtbank?

Als Sharon onschuldig is waarom heeft hij een aanslag op Hobeika gepleegd toen deze bereid was tegen hem te getuigen?

Wat heeft hij dan te vrezen in Belgie?

shaheed je bent net zo walgelijk als die avater van je.

Donna
27-10-02, 21:37
Geplaatst door MaRiaH
we kunnen ook kinderliedjes zingen...

:student:

Zet jij in?

Dan doe ik de kanon.

Ik stel voor:

'Mijn tante uit Marokko'.

Vooral omdat ik hoorde dat de Nawijn impressie van Kopspijkers weer weergeloos was. Wie heeft het gezien?

MaRiaH
27-10-02, 21:38
Geplaatst door Mark


we kunnen het ook niet doen....

:hihi:

Donna
27-10-02, 21:39
Geplaatst door Waiting


Daar ging het niet om het ging om de leugen.


Daar ging het jou misschien om, maar mij niet.

Mij gaat het om de walgelijke vergelijking tussen Kok en Voorhoeve en Karremans en Sharon en de IDF.

Want walgelijk blijft ie.

Tomas
27-10-02, 21:41
Geplaatst door Donna


Zet jij in?

Dan doe ik de kanon.

Ik stel voor:

'Mijn tante uit Marokko'.

Vooral omdat ik hoorde dat de Nawijn impressie van Kopspijkers weer weergeloos was. Wie heeft het gezien?

Gezien ja. En jij niet?

Shaheed
27-10-02, 21:41
Geplaatst door i love israel


shaheed je bent net zo walgelijk als die avater van je.


Dat kan misschien wel zo zijn maar ik ben in ieder geval geen zionist en dat zegt al heel wat.







:aftel:

Mark
27-10-02, 21:43
Geplaatst door Shaheed



P.S. ik heb ook geen grote neus zoals jullie joden.

:aftel:

nou nou, we kunnen ook aardig doen

Donna
27-10-02, 21:44
Geplaatst door Tomas


Gezien ja. En jij niet?


Neen.

Lag in een coma.

MaRiaH
27-10-02, 21:44
eeeeeen.....
ik heb een tante in marokko en die komt..
hiep hoi
ik heb een tante in marokko en die komt..
hiep hoi
ik heb een tante in marokko,een tante in marokko, een tante in marokko en die komt..
hiep hoi!

:boogie:

Tomas
27-10-02, 21:46
Geplaatst door Donna



Neen.

Lag in een coma.

Moet ik het vertellen? Zingen? Of met Mark en Mariah naspelen voor je?

Donna
27-10-02, 21:47
Geplaatst door MaRiaH
eeeeeen.....
ik heb een tante in marokko en die komt..
hiep hoi
ik heb een tante in marokko en die komt..
hiep hoi
ik heb een tante in marokko,een tante in marokko, een tante in marokko en die komt..
hiep hoi!

:boogie:

En ze komt op twee kamelen, als ze komt, hobbel de bobbel
En ze komt op twee kamelen, als ze komt, hobbel de bobbel
En ze komt op twee kamelen,
ze komt op twee kamelen,
Ze komt op twee kamelen als ze komt, hobbel de bobbel.

Zing ik a-ja, jippie, jippie, jee. Hiep, hoi
Zing ik a-ja, jippie, jippie, jee. Hiep, hoi
Zing ik a-ja, jippie, a-ja jippie,
A-ja, jippie, jippie, jee. Hobbeldehobbel

:D

Waiting
27-10-02, 21:48
Geplaatst door Donna


Daar ging het jou misschien om, maar mij niet.

Mij gaat het om de walgelijke vergelijking tussen Kok en Voorhoeve en Karremans en Sharon en de IDF.

Want walgelijk blijft ie.

Nee Donna ik had het over de leugen dat Sharon opdracht gaf tot het bloedbad en vertelde dat iemand die dergelijke leugens verspreid hetzelfde doet als iemand die gaat beweren dat Kok opdracht gaf de moslims in Sbrenica te doden.

Toen kwam jij met je volle doos vooroordelen en maakte jij er een Anti-Nederlander topic van en een persoonlijke hekserij en jij trok de vergelijking.

Het is goed met jou.

Donna
27-10-02, 21:48
Geplaatst door Tomas


Moet ik het vertellen? Zingen? Of met Mark en Mariah naspelen voor je?


Naspelen met Mark en Mariah!!!!!!!!


:lole:

~Panthera~
27-10-02, 21:48
OMG !!!! :schok: :schok:

Tomas
27-10-02, 21:49
Geplaatst door Donna



Naspelen met Mark en Mariah!!!!!!!!


:lole:

Ik ben Nawijn!

* onechte grijns *

MaRiaH
27-10-02, 21:49
Geplaatst door Shaheed

P.S. ik heb ook geen grote neus zoals jullie joden

Wat een walgelijke opmerking shaheed..
bovendien berust ie op een vooroordeel..

TIP: bezoek het kindermonument in Yad Vashem
:traan1:

Donna
27-10-02, 21:49
Geplaatst door Waiting


Nee Donna ik had het over de leugen dat Sharon opdracht gaf tot het bloedbad en vertelde dat iemand die dergelijke leugens verspreid hetzelfde doet als iemand die gaat beweren dat Kok opdracht gaf de moslims in Sbrenica te doden.

Toen kwam jij met je volle doos vooroordelen en maakte jij er een Anti-Nederlander topic van en een persoonlijke hekserij en jij trok de vergelijking.

Het is goed met jou.


Neeeheee... jij begon met te zeggen dat Sharon en Sabra en Shatilla net zo iets was als Srebrenica!

En ik zeg dat dat niet zo is, ookal gaf Sharon die opdracht niet!

Het is de vergelijking zelf die tot op het bot verrot is!

MaRiaH
27-10-02, 21:51
Geplaatst door Tomas


Ik ben Nawijn!

* onechte grijns *

en wie ben ik dan???
toch nie Jack he... :hihi:

Tomas
27-10-02, 21:52
Geplaatst door MaRiaH


en wie ben ik dan???
toch nie Jack he... :hihi:

Nee! Jij betn Peter Repelsteeltje de Vries.

En Mark is dusssss.... Shit, wie was die ander ookweer? Chabot?

Shaheed
27-10-02, 21:53
Geplaatst door MaRiaH


Wat een walgelijke opmerking shaheed..
bovendien berust ie op een vooroordeel..

TIP: bezoek het kindermonument in Yad Vashem
:traan1:

Ga toch weg jij joh met je vooroordeel, je moet een keer door Amsterdam lopen.


Alleen maar grote neuzen zie je daar.


:ego: kijk zo'n neus als deze smiley hebben ze daar.

Waiting
27-10-02, 21:55
Geplaatst door Donna



Neeeheee... jij begon met te zeggen dat Sharon en Sabra en Shatilla net zo iets was als Srebrenica!

En ik zeg dat dat niet zo is, ookal gaf Sharon die opdracht niet!

Het is de vergelijking zelf die tot op het bot verrot is!


Nogmaals dit is de tekst zonder enkele aanpassing ;


Mariah je ziet het verkeerd ik vergelijk Sebrenica niet met het M-O conflict ik vergelijk Sbrenica met Shabra& Shatillah.
Shabra & Shatilla was een palestijns vluchtelingen kamp in Libanon, hier werden in 1982 een paar duizend palestijnen vermoord door Libanese milities.

Sharon was destijds de Israelische minister van defensie en dus hoofdverantwoordelijke van het Israelische leger.
Hij had dezelfde positie als de Nederlandse minister van defensie tijdens Sebrenica.

In beide gevallen is er een massamoord gepleegd onder toezicht van een buitenlands leger, in Libanon waren de Israeliers in de buurt toen het bloedbad plaats vond en in Sebrenica waren het de dutchbatters.
Er zijn mensen die beweren dat Sharon de opdracht gaf aan de Libanezen.
Dit is nooit bewezen (de motieven van mensen die de schuld op Israel gooien zijn duidelijk)

Er waren Israelische soldaten in de buurt van het bloedbad, net als de dutchbatters destijds in Sebrenica.
De Israeliers wisten natuurlijk wel dat Sharon als minister van defensie de verantwoordelijkheid droeg voor het drama, omdat Israelische troepen vlakbij waren gestationeerd en het bloedbad misschien hadden kunnen voorkomen.
Daarom is Sharon in Israel wel berecht en aansprakelijk gesteld hij is na een uitgebreid onderzoek gestraft en hij moest aftreden als minister van defensie.
In Nederland is alles in de doofpot gestopt.
Dat is het verschil.
Karremans heeft nog niet eens zelf conclusies getrokken en besloten om af te treden.

Laat het duidelijk zijn dat is het hele verhaal, de mensen die beweren dat Sharon opdracht gaf om de palestijnen te vermoorden verzinnen er op los.
Het is nooit bewezen en het is niet anders als dat er morgen iemand in Sebrenica op staat die beweert dat Kok opdracht gaf om de moslims over te geven aan Mladic


Niks aan verandert dat is alles.
Dat jij het anders wil interpreteren is jouw probleem, maar ga mij geen woorden in de mond leggen!

MaRiaH
27-10-02, 21:58
Geplaatst door Shaheed

Ga toch weg jij joh met je vooroordeel, je moet een keer door Amsterdam lopen.
Alleen maar grote neuzen zie je daar.
:ego: kijk zo'n neus als deze smiley hebben ze daar.


:jammer:

Donna
27-10-02, 21:59
Geplaatst door Waiting



Mariah je ziet het verkeerd ik vergelijk Sebrenica niet met het M-O conflict ik vergelijk Sbrenica met Shabra& Shatillah.



Dat bedoel ik dus.

Over dat citaat had ik het ook.

In deze thread staan legio aanwijzingen waarom deze twee zaken niet te vergelijken zijn. Totaal niet zelfs.

joop.r
27-10-02, 22:00
Geplaatst door Shaheed
Wat een jodenstreken leveren jullie ons weer, als Sharon onschuldig is waarom wil hij dan niet terechtstaan voor een onafhankelijke rechtbank?

Als Sharon onschuldig is waarom heeft hij een aanslag op Hobeika gepleegd toen deze bereid was tegen hem te getuigen?

Wat heeft hij dan te vrezen in Belgie?

Wat een HELOEV ben jij

Donna
27-10-02, 22:00
Geplaatst door Tomas


Nee! Jij betn Peter Repelsteeltje de Vries.



:D :D

Repelsteeltje?

*Valt om*

MaRiaH
27-10-02, 22:02
Geplaatst door Donna



Dat bedoel ik dus.

Over dat citaat had ik het ook.

In deze thread staan legio aanwijzingen waarom deze twee zaken niet te vergelijken zijn. Totaal niet zelfs.

Yup dat zei ik ook al..
maar op het moment zing ik liever kinderliedjes... :hihi:

Shaheed
27-10-02, 22:02
Geplaatst door joop.r


Wat een HELOEV ben jij




En jij bent een MALU.

Ja ha had je niet gedacht he , dat ik hebreeuws kon spreken.

Tomas
27-10-02, 22:02
Geplaatst door Donna


:D :D

Repelsteeltje?

*Valt om*

Daar staat die R voor, maar dat weer bijna niemand. Echt.
:D

En Nawijn was echt leuk. Zelfs genant leuk. Maar ja, Mark wil niet mee doen. Dan houdt het op.

Mark
27-10-02, 22:03
Geplaatst door Tomas


Daar staat die R voor, maar dat weer bijna niemand. Echt.
:D

En Nawijn was echt leuk. Zelfs genant leuk. Maar ja, Mark wil niet mee doen. Dan houdt het op.

Ik heb het niet gezien Tomas.

Donna
27-10-02, 22:04
Dan houdt het inderdaad op.

Mensen, het was me weer een waar genoegen. Maar ik heb der wel weer genoeg van. En ik blijf erbij: wie met droge ogen Srebrenica en Sabra en Shatilla kan vergelijken, moet zijn hersens laten nakijken.

Nou, daag!

:zwaai:

MaRiaH
27-10-02, 22:04
Geplaatst door Tomas

Nee! Jij betn Peter Repelsteeltje de Vries.




en niemand die het weet ..
dat ik repelsteeltje heet...

:gniffel:

joop.r
27-10-02, 22:07
Geplaatst door Shaheed





En jij bent een MALU.

Ja ha had je niet gedacht he , dat ik joods kon spreken.
Ach eigelijk is een HELOEV nog te aardig voor een antisemiet zo als jij er een bent.Maar we zullen maar denken dat je verstand te wijnig heb>maar een ding weet ik zeker en dat is dat je vader en moeder je geen respect hebben bij gebracht maar er is nog een mogelelijkhijd en dat is dat jij zo stom bent dat je het niet begrepen heb

Waiting
27-10-02, 22:09
Geplaatst door Shaheed





En jij bent een MALU.

Ja ha had je niet gedacht he , dat ik joods kon spreken.

Wat is joods spreken?

En wat is een MALU? Ik spreek "joods" en dit is niet een "joods" woord.

Shaheed
27-10-02, 22:10
Ben ik stom?
Jij houd toch van die illegale racistische apartheidsstaat Israel.

Hamza-T
27-10-02, 22:15
Joop R. omdat je mijn broeder sjaheed een heloev noemt,noem ik jou een chazzer met je ziekelijke staatje!
Zielepiet,shaheed is geen antisemiet want hij is een semitische islamiet,dus denk na voordat je tegen arabieren anti semiet zegt.

Shaheed
27-10-02, 22:17
Geplaatst door Hamza-T
Joop R. omdat je mijn broeder sjaheed een heloev noemt,noem ik jou een chazzer met je ziekelijke staatje!
Zielepiet,shaheed is geen antisemiet want hij is een semitische islamiet,dus denk na voordat je tegen arabieren anti semiet zegt.


P.S. hamza ben geen arabier , maar je hebt wel gelijk.

Victory
27-10-02, 22:17
Geplaatst door Waiting


Wat is joods spreken?

En wat is een MALU? Ik spreek "joods" en dit is niet een "joods" woord.

goy

Waiting
27-10-02, 22:20
Geplaatst door Donna



Dat bedoel ik dus.

Over dat citaat had ik het ook.

In deze thread staan legio aanwijzingen waarom deze twee zaken niet te vergelijken zijn. Totaal niet zelfs.

Ja en als je dat enkele zinnetje leest en stopt dan heb je iets uit context gehaald he Donna?

Het is goed dat jij nu ook laat zien waarom je er niks van hebt begrepen.
En dat zinnetje was weer een reactie op een reactie van Mariah die dacht dat ik de acties van de regering van Sharon nu vergelijk met Kok.
En dus vandaar dat zinnetje..... :jammer:

Het is heel makkelijk om iemand uit context te halen en toevallig ik doe het wel eens vaker want met jullie kan je nooit weten :rolleyes: heb ik dan ook verder op dit geschreven ;

Laat het duidelijk zijn dat is het hele verhaal, de mensen die beweren dat Sharon opdracht gaf om de palestijnen te vermoorden verzinnen er op los.
Het is nooit bewezen en het is niet anders als dat er morgen iemand in Sebrenica op staat die beweert dat Kok opdracht gaf om de moslims over te geven aan Mladic

I rest my case, zelfs al zou iemand me verkeerd begrijpen het is noch niet een aanleiding tot de storm en de persoonlijke aanval die jij er van hebt gemaakt.
Iemand beschuldigen van Anti-Nederlands zijn is al helemaal ver gezocht.
Nogmaals jij bent gewoon verkeerd bezig en het is jammer dat mensen jouw gedrag niet veroordelen

Iemand voor Anti-Nederlands beschuldigen :jammer:

Waiting
27-10-02, 22:23
Geplaatst door Victory


goy

Waar heb je dat dan vandaan?

Serieus ik ken MALU niet hoor...

B_M_W
27-10-02, 22:25
Geplaatst door Shaheed
Wat een jodenstreken leveren jullie ons weer, als Sharon onschuldig is waarom wil hij dan niet terechtstaan voor een onafhankelijke rechtbank?

Als Sharon onschuldig is waarom heeft hij een aanslag op Hobeika gepleegd toen deze bereid was tegen hem te getuigen?

Wat heeft hij dan te vrezen in Belgie?

Eindelijk een persoon die reageert op niveau, waar inhoudelijk niet op wordt gereageert. Simpel omdat er geen verklaring voor is, De huidige leider van "Israël" is een etnische zuiveraar.


P.S. Niet beledigend bedoeld hoor maar Mariah en Donna aub ga naar Girlsboard ofzo want jullie reacties zetten ons moslims totaal voorschut. Jullie gaan niet inhoudelijk in op onze joodse prikkers. Jammer dat we niet meer mensen als Shaheed op het bord hebben. :jammer:

Mark
27-10-02, 22:31
Waiting: het is geen schande om anti-nederlands te zijn! Kijk naar Marsipulami, hij heeft er een kunst van gemaakt!

En hij is de populairste Belg op dit prikbord :haha:

B_M_W
27-10-02, 22:36
Geplaatst door Kidon2


Ik zelf zou inderdaad meer prikkers zoals Shaheed op Maroc willen zien... alleen al om die avatar, DAAR worden mensen pas echt van wakker !

Avatar Shaheed: Een persoon die jarenlang onderdrukt word door de joodse bezetter die elke week tientallen broeder/zusters van hem afmaakt. Door een sjaal om zijn gezicht te binden herkent de bezetter hem niet (anders zal hij binnen de kortste keren gesneuveld worden) en kan hij zich verzetten om zijn vaderland terug te eisen waar hij het VOLSTE recht op heeft.

Begrijp niet waar je wakker van zou moeten worden....

MaRiaH
27-10-02, 22:37
Geplaatst door B_M_W


P.S. Niet beledigend bedoeld hoor maar Mariah en Donna aub ga naar Girlsboard ofzo want jullie reacties zetten ons moslims totaal voorschut. Jullie gaan niet inhoudelijk in op onze joodse prikkers. Jammer dat we niet meer mensen als Shaheed op het bord hebben. :jammer:


Wuaaaaaahahahahahahahahahahahahahahaha

:giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

B_M_W
27-10-02, 22:38
Geplaatst door MaRiaH



Wuaaaaaahahahahahahahahahahahahahahaha

:giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

:fplet:

Mark
27-10-02, 22:38
Mariah en Donna zijn toch helemaal geen moslims?

B_M_W
27-10-02, 22:40
Geplaatst door Mark
Mariah en Donna zijn toch helemaal geen moslims?

Zou best kunnen maar dat neemt niet weg dat ze ons moslims voorschut zetten met hun reacties.

Shaheed
27-10-02, 22:40
Geplaatst door Kidon2


Ik zelf zou inderdaad meer prikkers zoals Shaheed op Maroc willen zien... alleen al om die avatar, DAAR worden mensen pas echt van wakker !

Nee jouw avatar is leuk.

Wie is die kale met die grote neus op jouw avatar?

MaRiaH
27-10-02, 22:43
Geplaatst door B_M_W


:fplet:

:engel:

B_M_W
27-10-02, 22:43
Geplaatst door Kidon2


Nee, dat begrijp jij niet....maar dat geeft niet.

Meer prikkers zoals Shaheed, we zijn het eens !

Alsof het noodzakelijk is om te weten wie die vieze perverse kale idioot is op je avatar.

Mark
27-10-02, 22:44
Ik vind dat er meer prikkers zoals ik moeten komen. Een duidelijke, doordachte mening die altijd logisch overkomt. En ook nog eens de mildheid zelve.

Ik geef mezelf nu een schouderklopje.

:engel:

B_M_W
27-10-02, 22:45
Ik neem mijn woorden terug wat betreft Donna, bij nader inzien heb je daar toch een paar goede punten aangekaart :rolleyes:

B_M_W
27-10-02, 22:45
Geplaatst door Mark
Ik vind dat er meer prikkers zoals ik moeten komen. Een duidelijke, doordachte mening die altijd logisch overkomt. En ook nog eens de mildheid zelve.

Ik geef mezelf nu een schouderklopje.

:engel:

Je krijgt ook nog's een schouderklopje van B_M_W want die is het er wel mee eens :melig2:

Mark
27-10-02, 22:47
Geplaatst door B_M_W


Je krijgt ook nog's een schouderklopje van B_M_W want die is het er wel mee eens :melig2:

Mooi, een compliment... voordat ik nu van anderen kritiek krijg ga ik snel slapen en kijk ik nooit meer in deze topic!

trusten :duim:

Shaheed
27-10-02, 22:48
Geplaatst door B_M_W


Eindelijk een persoon die reageert op niveau, waar inhoudelijk niet op wordt gereageert. Simpel omdat er geen verklaring voor is, De huidige leider van "Israël" is een etnische zuiveraar.


P.S. Niet beledigend bedoeld hoor maar Mariah en Donna aub ga naar Girlsboard ofzo want jullie reacties zetten ons moslims totaal voorschut. Jullie gaan niet inhoudelijk in op onze joodse prikkers. Jammer dat we niet meer mensen als Shaheed op het bord hebben. :jammer:



Jo thanks voor het compliment bro.....
Maar je maakt een kleine foutje....
Die mariah figuur ken ik niet, maar Donna heeft diverse malen bewezen dat zij kennis van zaken heeft.

Dus voor schut zet ze ons niet.

P.S. mooie logo,rijdt jij ook in een mbw?

Ik heb zelf een m3 cabrio metallic zwart.

B_M_W
27-10-02, 22:48
Geplaatst door Kidon2


Die "Kale" is Shlomo Baum.. maar dat zegt jou niks.

Dat was pas een echte man ! en hij heeft zijn gezicht nooit verborgen !

Alleen een laffe hond verbergt zijn gezicht.. zag er gister nog een paar op de Coolsingel.. trieste 200 man vertoning....

Moest je ze gisteren gelijk vertellen als je ze zo triest vond, niet pas als je achter je pc zit verscholen.....over het verbergen van gezichten gesproken...:hihi:

B_M_W
27-10-02, 22:50
Geplaatst door Shaheed




Jo thanks voor het compliment bro.....
Maar je maakt een kleine foutje....
Die mariah figuur ken ik niet, maar Donna heeft diverse malen bewezen dat zij kennis van zaken heeft.

Dus voor schut zet ze ons niet.

P.S. mooie logo,rijdt jij ook in een mbw?

Ik heb zelf een m3 cabrio metallic zwart.

Ik was je net iets voor, check mijn verontschuldiging boven.


P.S. 330Ci, grijs metallic bj.01

Waiting
27-10-02, 23:35
Geplaatst door Mark
Waiting: het is geen schande om anti-nederlands te zijn! Kijk naar Marsipulami, hij heeft er een kunst van gemaakt!

En hij is de populairste Belg op dit prikbord :haha:

Sorry maar ik kan er niet om lachen.

Mark
28-10-02, 07:47
Geplaatst door B_M_W


Ik was je net iets voor, check mijn verontschuldiging boven.


P.S. 330Ci, grijs metallic bj.01

Hmmm een nieuwe BMW? Klinkt verdacht!!!

:lole: :lole: :lole: :lole:

Donna
28-10-02, 11:15
Geplaatst door Kidon2


Donna, loop niet zo te klieren en woordjes te wegen, je bent aan het muggeziften.

De kwestie Scbrenica is in 1 bepaald opzicht wel degelijk vergelijkbaar met Sabra en Shatilla.. en dat weet je donders goed !


Dat klinkt als:

'Wellus'.

En maakt dus weinig indruk.

B_M_W
28-10-02, 11:16
Geplaatst door Kidon2
Maar gelukkig was er veel politie bij...anders was ik ook overleden waarschijnlijk.. net als Rene !


Huilebalk :melk:

Tomas
28-10-02, 11:20
Geplaatst door Donna



Dat klinkt als:

'Wellus'.

En maakt dus weinig indruk.

Yep en zo redeneren kan je Israel ook op een "bepaalde manier" vergelijken met Nazi Duitsland.

Ik denk niet dat Kidon daar achter staat.

jaja
28-10-02, 12:51
Geplaatst door Tomas


Yep en zo redeneren kan je Israel ook op een "bepaalde manier" vergelijken met Nazi Duitsland.

Ik denk niet dat Kidon daar achter staat. ... ik denk dat je daar Waiting een beetje onrecht doet. Zonder zijn vergelijking nou de meest gelukkige te noemen, was zijn reactie toch ook niet totaal onzinnig.

Lees de eerste mail van deze thread. Daarin staan op z'n minst aanvechtbare en zeer zeker nog niet bewezen stellingen. Vervolgens werden "joodse prikkers" bij herhaling opgeroepen om te reageren. Vervolgens probeerde Waiting op een licht ironische / cynische wijze de aanvechtbare elementen in post voor het daglicht te brengen.

Zonder vergelijking zijn dat:

Allereerst is niet bewezen dat Sharon opdracht heeft gegeven tot de moordpartij. Zoals in alle serieuze mails hierboven staat wordt tot nu toe enkel "beweert" dat Sharon bewust op een moordpartij heeft opgeroepen. Welke bewijzen er bijvoorbeeld in belgië zijn gevonden is nog steeds onbekend. (Ook het aantal slachtoffers is in de officiële rapporten meestal lager dan in de genoemde mail.)

Vervolgens was er duidelijk geen sprake van actieve deelname aan de moordpartij door de Israelis. Alle moorden zijn gepleegd door christelijke Falangisten. Het verwijt tegen de IDF is dat ze niet ingegrepen hebben.

Het is een feit dat de Libaneze daders nog steeds niet zijn bestraft, terwijl men wel continu Sharon en andere Israelis wil bestraffen. Waarbij opvalt dat Israel wel een rechtzaak heeft gehouden over deze kwestie en straffen heeft uitgedeeld, o.a. tegen Sharon.

Dat is de context van Waitings mail.

Waiting verdedigt zelfs Sharon niet, maar geeft aan dat hij terecht veroordeeld is voor zijn betrokkenheid bij de slachting. Waiting verdedigt wel Israel / IDF, dat zij niet betrokken zijn bij de slachting.
Waiting deed dit dmv de vergelijking tussen deze gebeurtenissen en Srebenica en de Nederlandse aanwezigheid daar. Zoals al door anderen is betoogd zijn de verschillen legio. Ook Waiting geeft dat toe. Maar om hem nu vanwege deze mails en vergelijking anti-Nederlands te noemen is wat overdreven en zijn mail was als reactie op een andere mail, waarin duidelijk ook de grens tussen bewezen feiten en mening werden opgerekt, niet ongewoon op dit forum. (NB: Veel mensen op dit forum hebben het nederlandse handelen in Srebenica veel feller en radicaler bekritiseerd en zijn niet van anti-Nederlandse gevoelens beschuldigd.)
Persoonlijk vind ik, vanwege de vele verschillen in de situatie, dat de vergelijking niet steekhoudend is en onhandig - vooral het feit dat Nederland als een toezichthoudende macht aanwezig was, terwijl Israel als partij in een oorlog aanwezig was maakt heel veel uit. Het feit dat de slachtoffers tot Israels tegenpartij behoren, maakt het niet ingrijpen een punt van extra aandacht - waar ook in Israel nog steeds de discussie niet over verstomd is.

Waiting kreeg vervolgens zijn mening niet voor het voetlicht omdat men zich op de vergelijking heeft gestort en niet op wat hij eigenlijk wilde overbrengen. Kortom, ook vanuit zijn oogpunt een erg onbruikbare vergelijking.

Een vergelijking met de vele vergelijkingen die je hier hoort over Nazisme en Zionisme / Israel vind ik ook overdreven. Hoewel de vergelijking in vele opzichten onhandig was, was itt tot die nazi-vergelijking geen sprake bij Waiting om de Nederlanders in alle opzichten gelijk te stellen met oorlogsmisdadigers of -misdaden. Eerder omgekeerd.

Kortom, ik geloof dat de discussie in deze thread een beetje uit de klauwen gelopen is.

Tomas
28-10-02, 13:18
Geplaatst door jaja

Kortom, ik geloof dat de discussie in deze thread een beetje uit de klauwen gelopen is.

Dat is normaal.

Er is hier sprake van Meerdere dimensies in deze discussie, een inhoudelijk waar Donna en nu jij dan ook zoals gewoonlijk het meeste feitenmateriaal in de juiste context weten te plaatsen.

Daarin staan jij en Donna niet zo heel ver uit elkaar. Donna vind Sharon meer schuld hebben dan jij, denk ik. Dat is best wel moeilijk om te beoordelen. Ik neig naar Donna's standpunt, voor deze ene keer.

Dan hebben we de kunst van het vergelijken dat iedereen op basis van zijn eigen niet te definieeren abstractie niveau doet. Met weinig succes natuurlijk.

En dan hebben we ook de vete tussen Donna en Waiting, die al veel langer speelt dan deze ene thread en waarin ik als objectief waarnemer volledig achter Donna sta. En Waiting een vervelend ventje vind dat gewoon iets te vaak (zachtjes uitgedrukt) Donna heeft gekleineerd, beschuldigd en verdacht gemaakt omdat hij geen andeee argumenten meer heeft of had.

Dus voordat ik Waiting het voordeel van de twijfel geef, moet hij nog heel erg veel goed maken.

En ik had het tegen Kidon, overigens.

B_M_W
28-10-02, 13:56
Geplaatst door jaja
... ik denk dat je daar Waiting een beetje onrecht doet. Zonder zijn vergelijking nou de meest gelukkige te noemen, was zijn reactie toch ook niet totaal onzinnig.

Lees de eerste mail van deze thread. Daarin staan op z'n minst aanvechtbare en zeer zeker nog niet bewezen stellingen. Vervolgens werden "joodse prikkers" bij herhaling opgeroepen om te reageren. Vervolgens probeerde Waiting op een licht ironische / cynische wijze de aanvechtbare elementen in post voor het daglicht te brengen.

Zonder vergelijking zijn dat:

Allereerst is niet bewezen dat Sharon opdracht heeft gegeven tot de moordpartij. Zoals in alle serieuze mails hierboven staat wordt tot nu toe enkel "beweert" dat Sharon bewust op een moordpartij heeft opgeroepen. Welke bewijzen er bijvoorbeeld in belgië zijn gevonden is nog steeds onbekend. (Ook het aantal slachtoffers is in de officiële rapporten meestal lager dan in de genoemde mail.)

Vervolgens was er duidelijk geen sprake van actieve deelname aan de moordpartij door de Israelis. Alle moorden zijn gepleegd door christelijke Falangisten. Het verwijt tegen de IDF is dat ze niet ingegrepen hebben.

Het is een feit dat de Libaneze daders nog steeds niet zijn bestraft, terwijl men wel continu Sharon en andere Israelis wil bestraffen. Waarbij opvalt dat Israel wel een rechtzaak heeft gehouden over deze kwestie en straffen heeft uitgedeeld, o.a. tegen Sharon.

Dat is de context van Waitings mail.

Waiting verdedigt zelfs Sharon niet, maar geeft aan dat hij terecht veroordeeld is voor zijn betrokkenheid bij de slachting. Waiting verdedigt wel Israel / IDF, dat zij niet betrokken zijn bij de slachting.
Waiting deed dit dmv de vergelijking tussen deze gebeurtenissen en Srebenica en de Nederlandse aanwezigheid daar. Zoals al door anderen is betoogd zijn de verschillen legio. Ook Waiting geeft dat toe. Maar om hem nu vanwege deze mails en vergelijking anti-Nederlands te noemen is wat overdreven en zijn mail was als reactie op een andere mail, waarin duidelijk ook de grens tussen bewezen feiten en mening werden opgerekt, niet ongewoon op dit forum. (NB: Veel mensen op dit forum hebben het nederlandse handelen in Srebenica veel feller en radicaler bekritiseerd en zijn niet van anti-Nederlandse gevoelens beschuldigd.)
Persoonlijk vind ik, vanwege de vele verschillen in de situatie, dat de vergelijking niet steekhoudend is en onhandig - vooral het feit dat Nederland als een toezichthoudende macht aanwezig was, terwijl Israel als partij in een oorlog aanwezig was maakt heel veel uit. Het feit dat de slachtoffers tot Israels tegenpartij behoren, maakt het niet ingrijpen een punt van extra aandacht - waar ook in Israel nog steeds de discussie niet over verstomd is.

Waiting kreeg vervolgens zijn mening niet voor het voetlicht omdat men zich op de vergelijking heeft gestort en niet op wat hij eigenlijk wilde overbrengen. Kortom, ook vanuit zijn oogpunt een erg onbruikbare vergelijking.

Een vergelijking met de vele vergelijkingen die je hier hoort over Nazisme en Zionisme / Israel vind ik ook overdreven. Hoewel de vergelijking in vele opzichten onhandig was, was itt tot die nazi-vergelijking geen sprake bij Waiting om de Nederlanders in alle opzichten gelijk te stellen met oorlogsmisdadigers of -misdaden. Eerder omgekeerd.

Kortom, ik geloof dat de discussie in deze thread een beetje uit de klauwen gelopen is.


Als de advokaat beweert in het bezit te zijn van documenten "die hij gisteren in het programma van de NMO duidelijk heeft voorgelezen en samengevat" die bewijzen dat de israeliërs materiaal hebben achtergehouden en vernietigd betreffende de missies in '82 is er toch duidelijk sprake van onrecht. Er blijkt dus dat er wat te verbergen was en er was al sprake van verdachtheid jegens hen. :jammer:

Waiting
28-10-02, 19:46
Geplaatst door Tomas


Dat is normaal.

Er is hier sprake van Meerdere dimensies in deze discussie, een inhoudelijk waar Donna en nu jij dan ook zoals gewoonlijk het meeste feitenmateriaal in de juiste context weten te plaatsen.

Daarin staan jij en Donna niet zo heel ver uit elkaar. Donna vind Sharon meer schuld hebben dan jij, denk ik. Dat is best wel moeilijk om te beoordelen. Ik neig naar Donna's standpunt, voor deze ene keer.

Dan hebben we de kunst van het vergelijken dat iedereen op basis van zijn eigen niet te definieeren abstractie niveau doet. Met weinig succes natuurlijk.

En dan hebben we ook de vete tussen Donna en Waiting, die al veel langer speelt dan deze ene thread en waarin ik als objectief waarnemer volledig achter Donna sta. En Waiting een vervelend ventje vind dat gewoon iets te vaak (zachtjes uitgedrukt) Donna heeft gekleineerd, beschuldigd en verdacht gemaakt omdat hij geen andeee argumenten meer heeft of had.

Dus voordat ik Waiting het voordeel van de twijfel geef, moet hij nog heel erg veel goed maken.

En ik had het tegen Kidon, overigens.

Mij ken je ook niet persoonlijk. :rolleyes:

jaja
28-10-02, 23:00
Geplaatst door B_M_W



Als de advokaat beweert in het bezit te zijn van documenten "die hij gisteren in het programma van de NMO duidelijk heeft voorgelezen en samengevat" die bewijzen dat de israeliërs materiaal hebben achtergehouden en vernietigd betreffende de missies in '82 is er toch duidelijk sprake van onrecht. Er blijkt dus dat er wat te verbergen was en er was al sprake van verdachtheid jegens hen. :jammer: zoals ik al zei, er is nog geen bewijs getoond. Ik heb alleen maar gehoord dat iemand zegt dat ...
Overigens dat het niet helemaal fris was bleek al tijdens de israelische rechtzitting. Bovendien zijn er, zoals ik al zei, nog steeds discussies fgaande in Israel over wat daar nu echt gebeurd is. Er zijn ook op grond van het nu bekende materiaal kritische noten te plaatsen bij het gebeuren. Echter, overeind blijft dat het nog steeds niet bewezen is dat Sharon er meer van wist of bij betrokken was. Wel is bekend dat bepaalde hoge israelische officieren van te voren hebben aangegeven dat ze het niet zonder gevaar vonden om de falangisten het kamp te laten onderzoeken op zoek naar strijders. Daar is men dus, wellicht op het niveau van Sharon, aan voorbij gegaan. Maar nogmaals, de bewijzen van een beslissing van Sharon ligt er (nog) niet.
Sharon is echt niet mijn meest geliefde politicus ... (ahum) ... maar als ik hem zou aanpakkken zou ik het op zijn pre-1967 record doen. Die is echt vuil.