PDA

Bekijk Volledige Versie : Storm !!



Victory
27-10-02, 15:47
Er zijn twee(die ik kan zien, denk meer) enorme bomen omgevallen bij mij achter....

:lole:

mulan
27-10-02, 15:49
Geplaatst door Victory
Er zijn twee(die ik kan zien, denk meer) enorme bomen omgevallen bij mij achter....

:lole:


JUPPIE :lole: ..................... :maf2:

Joesoef
27-10-02, 15:51
Geplaatst door mulan



JUPPIE :lole: ..................... :maf2:


Het zijn zionistische bomen vandaar dat Victory staat te springen....

Miss T
27-10-02, 15:53
Geplaatst door Victory
Er zijn twee(die ik kan zien, denk meer) enorme bomen omgevallen bij mij achter....

:lole:
Sooo,j at is écht niet normaal buiten!!Mensen onder de 50 kg vliegen denk ik weg!!!!!

Victory
27-10-02, 15:54
Geplaatst door Joesoef



Het zijn zionistische bomen vandaar dat Victory staat te springen....

Sinterklaas is watching you!

FiFi-Style
27-10-02, 15:54
Geplaatst door Victory
Er zijn twee(die ik kan zien, denk meer) enorme bomen omgevallen bij mij achter....

:lole:


Bij mij ook joh!
Het is/was echt een SUPER dikke, grote lange boom.
Hij's vast al oud. Al die dunne boompjes staan nog...

Echt vaag.

mulan
27-10-02, 15:57
Geplaatst door Joesoef



Het zijn zionistische bomen vandaar dat Victory staat te springen....

Die zijn er niet in Nederland :fpuh:


......Bij ons in de buurt zijn helemaal geen bomen omgewaaid :fpuh:

MaRiaH
27-10-02, 16:00
Geplaatst door FiFi-Style


Bij mij ook joh!
Het is/was echt een SUPER dikke, grote lange boom.
Hij's vast al oud. Al die dunne boompjes staan nog...

Echt vaag.


Tjah die dunne boompjes zijn flexibeler he.. die buigen mee in de wind..

enne hoge bomen vangen veel wind...

de storm is hier al iets minder gelukkig...ook hier zijn veel bomen omgewaaid en de takken vliegen rond..

Ik zag net (en je gelooft het niet) dat een lantaarnpaal omwaaide..

Tis nie veilig buiten... :duizelig:

~Panthera~
27-10-02, 16:04
Geplaatst door MaRiaH




Tis nie veilig buiten... :duizelig:
----

Daarom zitten we ook allemaal HIER te prikken als een gek. :hihi:

Donna
27-10-02, 16:06
Ik kijk uit op het rambrandpark in Amsterdam.

Ik kan vanuit mijn raam 2 ontwortelde bomen zien :(

Misschien kunnen ze ze weer ingraven als de storm gaat liggen?

Ik hoop het. Het zijn hele mooie bomen.

MaRiaH
27-10-02, 16:09
jah ik hoop het ook....

ik vind het een triest gezicht al die beschadigde bomen..
echt herfst... :tranen:

Donna
27-10-02, 16:12
Inmiddels zijn er zeker 3 bomen uit het rembrandpart ontworteld!

:huil:

Nou hoor....... :(

Mark
27-10-02, 16:17
Geplaatst door Donna
Inmiddels zijn er zeker 3 bomen uit het rembrandpart ontworteld!

:huil:

Nou hoor....... :(

Alle stoere Delftse bomen blijven fier overeind! ;)

Marsipulami
27-10-02, 16:22
Jongen komt om in noodweer


09:32:04

BRUSSEL - Een dertienjarige jongen is zondag omgekomen, waarschijnlijk door het stormweer dat ons land teistert. De jongen was op de zeedijk aan het skeeleren, toen hij plots door de wind een hoge snelheid kreeg. Hij botste tegen een werfcontainer. Hij werd nog naar het ziekenhuis gebracht, waar hij zondagmiddag overleed. De hevige rukwinden veroorzaakten in heel het land schade.

De tunnels op de kleine Brusselse ring, met uitzondering van de Leopold II-tunnel, werden wegens wateroverlast gesloten voor het verkeer.

Brandweer en politie krijgen tientallen oproepen voor afgerukte dakpannen en ontwortelde bomen.

Het treinverkeer tussen Brussel en Antwerpen zat op de middag volledig in de knoop. Tussen Mechelen en Vilvoorde was geen treinverkeer mogelijk, omdat de blokposten er waren uitgeschakeld. Er wordt naar alternatieve oplossingen gezocht.

Sportpaleis

Door de hevige storm is een gedeelte van het dak van het Antwerps Sportpaleis losgeblazen. Om 15.00 uur ging normaal gesproken een concert van The Night of The Proms van start, maar de schade is van die aard dat het concert wordt geannuleerd. Dat bevestigt een woordvoerster van het Sportpaleis. Er vielen geen gewonden omdat er op dat moment nog niet veel toeschouwers in de zaal aanwezig waren.

Gemeentehuis Genk

Stormwinden hebben zondag omstreeks 14.00 uur zware schade aangericht aan het dak van het gemeentehuis van Genk. Door de hevige storm werden volledige dakplaten weggeblazen, liet de brandweer van Genk weten.

Veldstraat Gent

In Gent is de bekende Veldstraat zondagmiddag afgesloten voor alle verkeer, omdat door het stormweer een schouw is afgewaaid en op de openbare weg terechtgekomen. De bussen en trams van De Lijn nemen een alternatieve route. Dat meldt de lokale politie.

Feesttent

In Maldegem, in Oost-Vlaanderen, is een feesttent met een 100-tal gasten ontruimd. Er ontstonden grote scheuren in het zeildoek. Maar de tent is overeind gebleven.

Aan de kust is de windkracht tussen tien en twaalf op de schaal van Beaufort. Het scheepvaartverkeer vanuit Oostende is daarom stilgelegd. Ook de loodsdiensten op zee zijn gestaakt. Daardoor ligt het scheepvaartverkeer in de haven van Antwerpen zo goed als stil.


Overzicht snelnieuws 27/10/2002 - belga

~Panthera~
27-10-02, 16:26
Zeker twee doden door storm

AMSTERDAM Vallende bomen hebben aan
twee Nederlanders het leven gekost.In
Bocholt,Duitsland,kwam een Nederlandse
om toen haar auto werd getroffen.Haar
man en kind raakten zwaar gewond.De
tweede dode viel in Enschede.Verder is
in Scheveningen iemand in zee gewaaid.
Voor zijn/haar leven wordt gevreesd.

In de regio Utrecht zijn "tientallen
gewonden" gevallen.In Utrecht is een
crisiscentrum ingericht om meldingen te
inventariseren.Hulpdiensten in het hele
land worden overspoeld met meldingen.

Het dak van het Centraal Station van
Amsterdam is bezweken.Het station is
ontruimd en de omgeving is afgezet.

______

wat een pestweer zeg ! :droef:

Simon
27-10-02, 16:28
Het is de zwaarste storm in 12 jaar. En dan weet mijn moeder ook nog trots te melden dat ze door de storm toch maar op de fiets naar de kerk is geweest omdat anders 'de dominee helemaal alleen zit'.

Simon

Mark
27-10-02, 16:33
Geplaatst door Simon
Het is de zwaarste storm in 12 jaar. En dan weet mijn moeder ook nog trots te melden dat ze door de storm toch maar op de fiets naar de kerk is geweest omdat anders 'de dominee helemaal alleen zit'.

Simon

Jouw moeder heeft de kans op een plekje in de hemel vandaag zeker vergroot! :lole:

jesper
27-10-02, 16:42
Nou, het dak van mijn kippenhok ligt eraf en een boom in de boomgaard is afgeknakt, daarboven nog enkele dakpannen die zich verplaatst hebben maar gelukkig nog niet weg zijn. :wow:
Het mag gerust stoppen hoor.

Donna
27-10-02, 16:44
Geplaatst door Mark


Alle stoere Delftse bomen blijven fier overeind! ;)


Mensen het wordt steeds erger in het park!

Ik zie nu zeker 6 omgevallen bomen, en ik kan maar 1 deel vh park zien!

Wat een drama...........

~Panthera~
27-10-02, 16:50
Geplaatst door Donna



Mensen het wordt steeds erger in het park!

Ik zie nu zeker 6 omgevallen bomen, en ik kan maar 1 deel vh park zien!

Wat een drama...........
------

:huil: en het waren nog wel zulke mooie..waar je zo heerlijk onder kon zitten in de zomer.

MaRiaH
27-10-02, 17:23
Geplaatst door ~Panthera~

------

:huil: en het waren nog wel zulke mooie..waar je zo heerlijk onder kon zitten in de zomer.


:traan1: Tis zo triest.. ik zag de eendjes bibberen aan de rand van de vijver..

en mn hond komt zo ook niet veel buiten.... :haha:

Simon
28-10-02, 09:43
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.venster.infografiek_storm.000.jpg

Tomas
28-10-02, 10:08
Geplaatst door Simon
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.venster.infografiek_storm.000.jpg

Ik was geheel "toevallig" op het hoogte punt van de storm in Vlissingen.

Op de boullevard tussen twee grote flatgebouwen heb je altijd al een tochtgat. Dat was nu de stuntarena van Vlissingen. Stunters wapperden als vrolijke vlaggetjes aan de lantaarnpalen.

Simon
28-10-02, 10:37
Wat opvalt is dat de storm alleen wordt overtroffen in kracht door die in 1944. Men vergeleek het gisteren in het nieuws met de storm in 1990 maar die had niet die kracht van gisteren. En alleen die in 1914 en 1921 waren even krachtig. Dus het was toch wel heel bijzonder.

Simon

Tomas
28-10-02, 10:47
Geplaatst door Simon
Wat opvalt is dat de storm alleen wordt overtroffen in kracht door die in 1944. Men vergeleek het gisteren in het nieuws met de storm in 1990 maar die had niet die kracht van gisteren. En alleen die in 1914 en 1921 waren even krachtig. Dus het was toch wel heel bijzonder.

Simon

Viel mij ook op, ja. En nog steeds wordt gezegd: De zwaarste sinds 12 jaar.

Donna
28-10-02, 11:23
Geplaatst door Tomas


Viel mij ook op, ja. En nog steeds wordt gezegd: De zwaarste sinds 12 jaar.

Ik denk dat het een complot is?

Maar die storm van 12 jaar geleden had wel veel heftigere regen. Ik kan me in ieder geval een zondvloed herinneren.

Tomas
28-10-02, 11:28
Geplaatst door Donna


Ik denk dat het een complot is?

Maar die storm van 12 jaar geleden had wel veel heftigere regen. Ik kan me in ieder geval een zondvloed herinneren.

Zondvloed kan ik mij niet herinneren, wel dat het de hele maand Januari en tot ver in Februari praktisch constant heeft gestormd.

Simon
28-10-02, 11:35
Geplaatst door Tomas

Viel mij ook op, ja. En nog steeds wordt gezegd: De zwaarste sinds 12 jaar.

Waarschijnlijk omdat de KNMI kritiek wil vermijden zoals dat men krachtiger had moeten waarschuwen?

Simon

Tomas
28-10-02, 11:39
Geplaatst door Simon


Waarschijnlijk omdat de KNMI kritiek wil vermijden zoals dat men krachtiger had moeten waarschuwen?

Simon

Aha, dus toch een complot.

Ze moeten in het vervolg ook in het Duits en Vlaams waarschuwen. Onderweg naar Vlissingen heb ik meoten zigzaggen om de gekantelde Duitse caravans. Er gaat niks boven leedvermaak.

Donna
28-10-02, 11:41
Geplaatst door Tomas


Zondvloed kan ik mij niet herinneren, wel dat het de hele maand Januari en tot ver in Februari praktisch constant heeft gestormd.

Ik kan me een middag herinneren toen het zeker windkracht 10 of 11 was, en zo hard regende dat er binnen de korste keren zeker 15 centimeter water in de straten stond.

Maar misschien was dat een plaatselijk buitje :)

Simon
28-10-02, 11:47
Was er eigenlijk een weer alarm gisteren?
http://www.knmi.nl/weeralarm.cgi
Volgens mij is de cover-up al begonnen als ik de website van de KNMI bestudeer.

Hoewel de Telegraaf geloof ik de boel wat sensationeel presenteert: kijk maar op deze tabel bij het KNMI:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/zwarestormeninnederlandsinds1910.htm

Simon