PDA

Bekijk Volledige Versie : "Noodtoestand" in Amsterdam door storm



Joesoef
27-10-02, 16:01
POLITIE: VERZOEK BINNEN TE BLIJVEN

Een woordvoerder van de politie in Amsterdam noemt de situatie in de hoofdstad 'levensgevaarlijk'. De politie verzoekt iedereen dringend om binnen te blijven. Politie, brandweer en ambulance worden overspoeld met meldingen en hulpvragen.
In de hoofdstad begeven bomen het als luciferhoutjes. In Amsterdam ligt het openbaar vervoer stil wegens de storm.
De hulpdiensten kunnen de telefoontjes nauwelijks aan. De politie wil daarom dat mensen binnen blijven, in de hoop dat persoonlijke ongelukken uitblijven en de situatie overzichtelijker wordt.


Dak a'dam cs bezwijkt door de storm

Het dak van het Centraal Station in Amsterdam is bezweken door de storm. Het station is daarop ontruimd en al het treinverkeer van en naar het station is stilgelegd.
Er zouden, voor zover nu bekend is, geen gewonden zijn gevallen.
De veren tussen Amsterdam-Noord en het Centraal Station varen niet wegens de storm. Verder zijn politie en brandweer druk met meldingen van omgewaaide bomen, op drift geraakt straatmeubilair en rondvliegende dakpannen.


bron www.at5.nl

Donna
27-10-02, 16:03
Geplaatst door Joesoef
POLITIE: VERZOEK BINNEN TE BLIJVEN


Dak a'dam cs bezwijkt door de storm

Het dak van het Centraal Station in Amsterdam is bezweken door de storm.
bron www.at5.nl

:schok:

Ohnee!!

Het CS is hardstikke mooi!

Welke Amsterdammers gaan samen met mij het dak van CS proberen te redden?????

~Panthera~
27-10-02, 16:05
Geplaatst door Donna


:schok:

Ohnee!!

Het CS is hardstikke mooi!

Welke Amsterdammers gaan samen met mij het dak van CS proberen te redden?????
------


READ MYN LIPS ! http://www.smilies.nl/groot/buttocks.gif :hihi:

Marsipulami
27-10-02, 16:06
Dode in Enschede door omgevallen boom 27-10-2002


In Enschede is een dode gevallen door een omgevallen boom. De jongen die in Apeldoorn bekneld onder een omgewaaide boom was geraakt, is inmiddels door de brandweer ter plaatse bevrijd. Verschillende personen raakten gewond door afgewaaide takken en dakpannen.

Door de storm dreigt een deel van het dak van het Centraal Station naar beneden te komen. De brandweer is bezig om de boel te herstellen. Ook elders in het land is er veel schade door de wind die op sommige plaatsen snelheden van 130 kilometer per uur bereikt. Een aantal inwoners van Vlaardingen moest vanmorgen hun huis verlaten nadat het dak van hun woning was weggewaaid.

In Vlissingen geldt voor bepaalde wijken in de stad een straatverbod. De Rotterdamse haven is in verband met het noodweer grotendeels gesloten.

De NS raadt reizigers inmiddels af om vooral niet de trein te nemen. Er rijden nog slechts een beperkt aantal treinen in Nederland.


[Copyright 2002, Novum]

B_M_W
27-10-02, 16:07
Heb me laten vertellen dat het treinverkeer stilstaat..

Problemen voor heel wat marokkaanse chickies... :zweep:

Mill
27-10-02, 16:08
Ik hoop dat ze met het dak van CS die ronde daken boven de sporen bedoelen en niet het dak van het historische gebouw (met net gerestaureerde, prachtige plafonds!).

Marsipulami
27-10-02, 16:11
Noodweer: Stuk dak Antwerps Sportpaleis weggewaaid
Bron: Belga

27 oktober 2002


ANTWERPEN 27/10 (BELGA) = Het Sportpaleis in Antwerpen is zondagnamiddag voor aanvang van 'The Proms' geëvacueerd, omdat een stuk van het dak is weggewaaid door de storm.

De precieze omvang van de schade is nog onduidelijk. (DWM)



Belga ()

Donna
27-10-02, 16:13
Geplaatst door Mill
Ik hoop dat ze met het dak van CS die ronde daken boven de sporen bedoelen en niet het dak van het historische gebouw (met net gerestaureerde, prachtige plafonds!).

Dat bedoel ik!

Ik hoop echt dat het goedkomt.

De brandweer is er blijkbaar mee bezig, maar veel kunnen ze niet doen lijkt me. Anders waaien ze het IJ in.

:(

Mark
27-10-02, 16:19
De storm is hier al een stuk minder aan het worden!!!!!!!

Dienna
27-10-02, 16:41
Mijn kleine katje is ook bijna slachtoffer geworden: ik had haar aan een pootje vast toen ze bijna het raam uitwaaide....

(moest ik effe kwijt :( )

Donna
27-10-02, 16:42
Geplaatst door Dienna
Mijn kleine katje is ook bijna slachtoffer geworden: ik had haar aan een pootje vast toen ze bijna het raam uitwaaide....

(moest ik effe kwijt :( )

:schok:

Gelukkig is ze niet het raam uit gewaaid........

Marsipulami
27-10-02, 16:48
Persoon bij Scheveningen in zee gewaaid


SCHEVENINGEN (ANP) - Een nog onbekend persoon is zondagmiddag in Scheveningen van het noordelijk havenhoofd gewaaid. Volgens een woordvoerder van het Kustwachtcentrum in Den Helder is er weinig kans dat de man of vrouw nog levend wordt gevonden.

De situatie bij de Scheveningse haven is zo gevaarlijk, dat de Kustwacht overweegt de reddingsboot niet verder te laten zoeken. Het havenhoofd wordt gestut door enorme basaltblokken, waardoor het water er ondiep en zeer onstuimig is.

Gezien het slechte weer viel het aantal benodigde reddingsacties mee, aldus de woordvoerder. Behalve voor het ongeluk in Scheveningen, moest redders uitrukken voor een vermiste surfer op het Lauwersmeer en drie vermiste duikers in de Oosterschelde. Het is nog niet bekend of die zoekacties al waren afgerond.

Donna
27-10-02, 16:50
Geplaatst door Marsipulami
Persoon bij Scheveningen in zee gewaaid


SCHEVENINGEN (ANP) - Een nog onbekend persoon is zondagmiddag in Scheveningen van het noordelijk havenhoofd gewaaid. Volgens een woordvoerder van het Kustwachtcentrum in Den Helder is er weinig kans dat de man of vrouw nog levend wordt gevonden.

De situatie bij de Scheveningse haven is zo gevaarlijk, dat de Kustwacht overweegt de reddingsboot niet verder te laten zoeken. Het havenhoofd wordt gestut door enorme basaltblokken, waardoor het water er ondiep en zeer onstuimig is.

Gezien het slechte weer viel het aantal benodigde reddingsacties mee, aldus de woordvoerder. Behalve voor het ongeluk in Scheveningen, moest redders uitrukken voor een vermiste surfer op het Lauwersmeer en drie vermiste duikers in de Oosterschelde. Het is nog niet bekend of die zoekacties al waren afgerond.

Echt erg,........ :droef:

Maar welke gek gaat er nou met windkracht 12 op de pier staan? Of nog erger, surfen?

Dan ben je toch ook nie wijs?

~Panthera~
27-10-02, 16:51
Geplaatst door Donna


Echt erg,........ :droef:

Maar welke gek gaat er nou met windkracht 12 op de pier staan? Of nog erger, surfen?

Dan ben je toch ook nie wijs?
---------

Ja...beetje door de beer besnuffelt ben je dan toch wel..... :schok:

k heb mijn katten hier maar op de stoel vastgespijkert. :hihi: