PDA

Bekijk Volledige Versie : LPF bijna weggevaagd



dodi_vega
27-10-02, 17:25
Peiling Nova: LPF bijna weggevaagd

Uitgegeven: 27 oktober 2002 11:03

Uit een onderzoek van de Politieke Barometer, gehouden in opdracht van het tv-programma NOVA, blijkt dat de Lijst Pim Fortuyn (LPF) bijna weggevaagd wordt. De LPF zou nog twee zetels overhouden.

Het CDA, VVD, PvdA en de SP boeken grote winst. Onder leiding van Balkenende zouden de christendemocraten nu uitkomen op 51 zetels. Samen met een grotere VVD zou een coalitie van die twee kunnen rekenen op 80 zetels. Een klein winstje is weggelegd voor GroenLinks en de SGP. Klein verlies valt te noteren voor D'66 en de ChristenUnie.

Nieuwe politiek

Nieuwkomers profiteren totaal niet van de vrije val van de LPF. Leefbaar Nederland zou niet eens meer terugkeren in de Kamer. Ook de nieuwe partij van Heinsbroek en Wijnschenk weet nog nauwelijks kiezers te trekken.

Uit onderzoek blijkt wel dat er potentiele steun bestaat voor nieuwe partijen. Zo'n 10% (= 15 zetels) van de kiesgerechtigden zou zich kunnen voorstellen ooit op Heinsbroek of Nawijn te stemmen. Het ligt echter aan de campagnes of zij ook daadwerkelijk kiezers aan zich kunnen binden.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het nieuws katern: NU.nl/nieuws
NU.nl homepage
(c) NU.nl

Dit Had Pim Echt Gewild. :hihi:

Couscousje
27-10-02, 17:42
Weggevaagd?

LOL

Dan is deze storm tenminste nog ergens goed voor...

Cc

Pixelshade
27-10-02, 18:11
:lole:

Zelfkritiek
27-10-02, 18:12
gelukkig lijken de VVD en CDA de restanten van de LPF op te vangen... pfffewwww

Mark
27-10-02, 18:35
:fparty:

mooi zo

Zelfkritiek
27-10-02, 18:42
Geplaatst door Mark
:fparty:

mooi zo

Vind ik ook! Laat de VVD en CDA maar lekker met z'n 2en regeren!

mulan
27-10-02, 18:47
Geplaatst door Zelfkritiek


Vind ik ook! Laat de VVD en CDA maar lekker met z'n 2en regeren!

Spread the word.....VDD en CDA rule......ben je lid van beide partijen of zo :p

Mark
27-10-02, 19:01
Geplaatst door Zelfkritiek


Vind ik ook! Laat de VVD en CDA maar lekker met z'n 2en regeren!

mijn reactie was bedoeld voor de eerste post hier... maar van mij mogen ze samen doorgaan