PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna alle gijzelaars gedood door eigen toedoen



rafiq
27-10-02, 18:16
Bijna alle doden Moskou stierven door gas



Op één na alle doden in het theater in Moskou zijn bezweken door het gas dat gebruikt werd bij de bevrijdingsactie. Slechts één persoon had schotwonden. Dit heeft de arts die de Moskouse gezondheidsdienst leidt, zondag laten weten. Het aantal doden onder de mensen die gegijzeld waren is opgelopen tot 118.

De Nederlandse ambassade in Moskou heeft zondag bevestigd dat de Nederlandse vrouw Natalja Zjirov uit Bilthoven bij het gijzelingsdrama in de Russische hoofdstad is omgekomen. Haar 14-jarige zoon, die zich ook in het theater bevond, bleef ongedeerd. De jongen werd samen met andere kinderen gescheiden van de volwassenen vastgehouden.
De Russische president Vladimir Poetin vroeg zaterdagavond om vergeving omdat de autoriteiten niet in staat zijn geweest alle gijzelaars te redden die door Tsjetsjeense opstandelingen in een theater in de hoofdstad werden vastgehouden. 'Vergeef ons dat we niet in staat waren om iedereen te redden, zei Poetin tijdens een toespraak die door de televisie werd uitgezonden.'

In zijn korte rede zei de president dat de uitkomst van het gijzeldrama 'bewijst dat Rusland niet op zijn knieën kan worden gebracht.' Hij stelde het internationaal terrorisme verantwoordelijk voor de actie. Niemand kan zich veilig voelen zolang dat er is, maar de terreur zal worden verslagen, aldus Poetin.

Na de gevechten tussen de rebellen en legertroepen in het gebouw, konden honderden gegijzelden het gebouw verlaten. Veiligheidstroepen hebben 750 gijzelaars gered, zei Vasilijev. Van hen worden ongeveer zeshonderd behandeld in ziekenhuizen.

De leider van de gijzelnemers, Movsar Barajev, werd gedood. Barajev, een zoon van een Tsjetsjeense krijgsheer die vorig jaar omkwam, had eerder gezegd dat hij zich niet wilde overgeven, maar bereid was te sterven. Onder de Russische commando's zijn geen slachtoffers gevallen, aldus een regeringsfunctionaris.

Een Russische functionaris zei eerder dat de opstandelingen begonnen waren met het doden van de mensen in het theater. 'De terroristen zijn begonnen met het doden van de gijzelaars,' aldus Sergej Ignatsjenko van de geheime dienst FSB. Kort na dit bericht drongen de troepen al schietend het gebouw binnen.

De rebellen hadden de regering eerder een ultimatum gesteld. Als het Kremlin voor vier uur (Nederlandse tijd) niet had ingestemd met de eis om al haar troepen terug te trekken uit de deelrepubliek Tsjetsjenië, zouden ze beginnen met het executeren van de gegijzelden. De regering had de opstandelingen een vrije aftocht aangeboden, maar dat aanbod werd afgeslagen.

Vasilijev bevestigde dat bij de actie er speciale middelen zijn gebruikt om te voorkomen dat de vrouwelijke gijzelnemers, die zich hadden omhangen met explosieven, hun bommen tot ontploffing konden brengen. De bewindsman ontkende echter dat de meeste omgekomen gijzelaars zouden zijn overleden als gevolg van het gebruik van die middelen.

Enkele gegijzelden zeiden dat de speciale commando's een soort gas zouden hebben gebruikt voordat ze het gebouw ingingen, waardoor veel burgers en terroristen in slaap waren gevallen. Een van de gegijzelden telefoneerde tijdens de bevrijdingsoperatie naar de Moskouse radio Echo en zei dat hij een sterke gaslucht rook.

Mark
27-10-02, 18:21
rafiq:

hoe is dit het eigen toedoen van de gijzelaars?

rafiq
27-10-02, 18:22
Woeps

door eigen toe doen van de Russen

Sorry

Kan ik dat nog corrigeren?

Zelfkritiek
27-10-02, 18:25
Geplaatst door rafiq
Woeps

door eigen toe doen van de Russen

Sorry

Kan ik dat nog corrigeren?

Dus deze mensen zijn omgekomen, omdat ze een avond naar het theater gingen?? Gewoon, vermoord door Russische elitetroepen?
Ik zou toch zweren dat er een flink aantal alcoholische Tjetsjeense terroristen bij betrokken was, met wapens en explosieven en dergelijke.....

joop.r
27-10-02, 18:25
Geplaatst door rafiq
Bijna alle doden Moskou stierven door gas



Op één na alle doden in het theater in Moskou zijn bezweken door het gas dat gebruikt werd bij de bevrijdingsactie. Slechts één persoon had schotwonden. Dit heeft de arts die de Moskouse gezondheidsdienst leidt, zondag laten weten. Het aantal doden onder de mensen die gegijzeld waren is opgelopen tot 118.

De Nederlandse ambassade in Moskou heeft zondag bevestigd dat de Nederlandse vrouw Natalja Zjirov uit Bilthoven bij het gijzelingsdrama in de Russische hoofdstad is omgekomen. Haar 14-jarige zoon, die zich ook in het theater bevond, bleef ongedeerd. De jongen werd samen met andere kinderen gescheiden van de volwassenen vastgehouden.
De Russische president Vladimir Poetin vroeg zaterdagavond om vergeving omdat de autoriteiten niet in staat zijn geweest alle gijzelaars te redden die door Tsjetsjeense opstandelingen in een theater in de hoofdstad werden vastgehouden. 'Vergeef ons dat we niet in staat waren om iedereen te redden, zei Poetin tijdens een toespraak die door de televisie werd uitgezonden.'

In zijn korte rede zei de president dat de uitkomst van het gijzeldrama 'bewijst dat Rusland niet op zijn knieën kan worden gebracht.' Hij stelde het internationaal terrorisme verantwoordelijk voor de actie. Niemand kan zich veilig voelen zolang dat er is, maar de terreur zal worden verslagen, aldus Poetin.

Na de gevechten tussen de rebellen en legertroepen in het gebouw, konden honderden gegijzelden het gebouw verlaten. Veiligheidstroepen hebben 750 gijzelaars gered, zei Vasilijev. Van hen worden ongeveer zeshonderd behandeld in ziekenhuizen.

De leider van de gijzelnemers, Movsar Barajev, werd gedood. Barajev, een zoon van een Tsjetsjeense krijgsheer die vorig jaar omkwam, had eerder gezegd dat hij zich niet wilde overgeven, maar bereid was te sterven. Onder de Russische commando's zijn geen slachtoffers gevallen, aldus een regeringsfunctionaris.

Een Russische functionaris zei eerder dat de opstandelingen begonnen waren met het doden van de mensen in het theater. 'De terroristen zijn begonnen met het doden van de gijzelaars,' aldus Sergej Ignatsjenko van de geheime dienst FSB. Kort na dit bericht drongen de troepen al schietend het gebouw binnen.

De rebellen hadden de regering eerder een ultimatum gesteld. Als het Kremlin voor vier uur (Nederlandse tijd) niet had ingestemd met de eis om al haar troepen terug te trekken uit de deelrepubliek Tsjetsjenië, zouden ze beginnen met het executeren van de gegijzelden. De regering had de opstandelingen een vrije aftocht aangeboden, maar dat aanbod werd afgeslagen.

Vasilijev bevestigde dat bij de actie er speciale middelen zijn gebruikt om te voorkomen dat de vrouwelijke gijzelnemers, die zich hadden omhangen met explosieven, hun bommen tot ontploffing konden brengen. De bewindsman ontkende echter dat de meeste omgekomen gijzelaars zouden zijn overleden als gevolg van het gebruik van die middelen.

Enkele gegijzelden zeiden dat de speciale commando's een soort gas zouden hebben gebruikt voordat ze het gebouw ingingen, waardoor veel burgers en terroristen in slaap waren gevallen. Een van de gegijzelden telefoneerde tijdens de bevrijdingsoperatie naar de Moskouse radio Echo en zei dat hij een sterke gaslucht rook.

Begrijp ik nou goed dat je tyssen de regels door schrijft dat Rusland schuldig is en dat die smerige vuile honden van terroristen geen schuld hadden ik hoop dat ze mogen branden in de hel heel lang en hevig.

rafiq
27-10-02, 18:27
Nee,

Ze zijn gedood door het gas van de eigen veiligheidsdiensten. Op het radio 1 journaal kwam het gas uit "het buitenland". Het "buitenland" kreeg de schuld.

Sja. Mijn excuses voor de verwarrende titel. Niet door toedoen van de gijzelaars maar van de politie/anti terrorisme eenheden.

Mark
27-10-02, 18:28
Als het russische gas de oorzaak is van de dood dan klopt dat technisch gezien. hoewel de tsjetsjenen natuurlijk indirect verantwoordelijk zijn.

Ik vind nog steeds dat het knap is dat ze hebben kunnen voorkomen dat alle slachtoffers werden vermoord.

Misschien wil Rusland niet bekend maken welk gas het is omdat het een verboden chemisch/bacteriologisch middel is? Of misschien is het in Rusland uitgevonden en willen ze dit niet met anderen "delen".

rafiq
27-10-02, 18:33
Joop,

Terroristen c.q. vrijheidstrijders zullen er altijd zijn als anderen hun vrijheid ontnemen.
Dat is een rechtvaardige strijd. Jij vindt het toch ook rechtvaardig dat de Sterngruppe in 1946 al gewapende acties deed tegen de Engelse kolonisator in Palestina/ Israel? Tegen de strijd tegen de duitsers in Warschau in 1944. Of moet ik dat anders zien in het licht van de geschiedenis?

We mogen nooit zeggen over 10 jaar dat we het niet hebben geweten wat er in Tsjetenie gebeurd. Het gebruik van massa vernietigingswapens tegen de burgerbevolking bijvoorbeeld. Het "pacificeren" van Tjseteens grondgebied. Mensenrechten Joop. Mensenrechten.

11 september is voor vele volkeren een klap in het gezicht geweest zodat hun "roep"niet meer word gehoord.
Schandalig.

joop.r
27-10-02, 18:42
Ik ben het in grote delen met je eens maar de sterngroep vocht tegen het engelse leger in wat nu is ISRAEL heet en niet in londen.
Bestrijden daar waar het moet op het slachtveld maar geen onschuldige burgers die naar een uitvoering gaan of op een bus staan te wachten daar heb ik geen enkel respect voor en verliezen dan ook hun eventueel gelijk
waar ook ter wereld

Zelfkritiek
27-10-02, 18:44
Geplaatst door Mark
Als het russische gas de oorzaak is van de dood dan klopt dat technisch gezien. hoewel de tsjetsjenen natuurlijk indirect verantwoordelijk zijn.

Ik vind nog steeds dat het knap is dat ze hebben kunnen voorkomen dat alle slachtoffers werden vermoord.

Misschien wil Rusland niet bekend maken welk gas het is omdat het een verboden chemisch/bacteriologisch middel is? Of misschien is het in Rusland uitgevonden en willen ze dit niet met anderen "delen".

Zoals Irak?

rafiq
27-10-02, 18:56
De IRA vecht of vocht tegen de UFF en de Engelse "bezetter" op het vasteland en in de hoofdstad.

De Israeliers doen "target killings" in het eigen land en ver daarbuiten.

Ik neem aan dat mochten de Engelsen lang zich verzetten tegen een joodse staat, de joden zich konden wreken in London. Maar Joop dat kan ik niet bewijzen dus is niet relevant. Maar het zou goed voor de hand kunnen liggen.

Ik ben blij dat je het gedeeltelijk met me eens bent. Ik zal een standpunt nog verder uiteenzetten Joop.
Tsjetenie valt of viel binnen het GOS. Waar is het epicentrum van alle militaire en logistieke planning? Moskou.
Over doelwitten, motivatie en actie kunnen we van mening verschillen. Maar door de gemuilkorfde Russische en andere media is deze oorlog een vergeten oorlog. Ik denk dat het met gemengde gevoelens een rechtvaardige actie was.
alles is zo miniscuul geregeld wat er in Rusland zien of gezien mag worden dat ik zelf de beelden wantrouw die we zagen in het Theater. Laat staan het dodental. Laat staan de doden onder de anti terrorisme groep. Volgens de Belgische media zijn er "aanzienlijke" verliezen onder de Russische paramiliairen.
De Tsjetenen hangen wel degelijk aan het leven. Maar het is wat voor doel je met het leven hebt. Ik denk niet dat het "roekeloze gewetenloze criminelen zijn". Integendeel. Ze wisten vanaf het begin dat dit hun einde zou zijn, maar niet van de Tsjeteense strijd.

joop.r
27-10-02, 19:05
Wat ik niet begrijpis dat als er ergens in de wereld wat voor soort rotzooi ook getrapt word altijd ISRAEL er bij word gehaald
ze hebben hier niets mee te maken en jawel men sleept het er weer bij.
Huo je bij de fijten die zijn al erg genoeg.

BiL@L
27-10-02, 19:12
Geplaatst door joop.r
Wat ik niet begrijpis dat als er ergens in de wereld wat voor soort rotzooi ook getrapt word altijd ISRAEL er bij word gehaald
ze hebben hier niets mee te maken en jawel men sleept het er weer bij.
Huo je bij de fijten die zijn al erg genoeg.

Het heeft wel met elkaar te maken.. Feiten maken andere feiten.. Rusland hield zich afzijdig bij de aanval op Afghanistan.. De VS zal zich afzijdig houden bij de aanval op Tjetjenie.. De VS was voor een aanval op Irak.. Rusland was tegen een aanval op Irak.. De VS wil wapenbestrijding op Irakees grondgebied aanpakken.. China hoeft alleen te praten over nucleare stoffen.. Rusland werd in de Oorlog nauwelijks dwarsbomt in haar strijd tegen de Afghanen.. De VS wordt nauwelijks dwarsbomt in haar strijd tegen de Palestijnen..

enz enz enz..

Het Epicentrum ligt in Israel.. Afghanistan was ook een epicentrum.. Maar die is nu onschadelijk gemaakt en haar centrale ligging veilig gesteld..

Er schuilt meer achter dan menig mens weet.. Het leed wordt verborgen, bedekt.. De geijzeling was een schreeuw om hulp..

Moge God al deze Hypoctriete leiders over heel de wereld hun levens verkorten insha'Allah..

Malcolm_X
27-10-02, 19:17
Wie is hier nou de terrorist?? Zo te zien zijn dat de russen, die niet eens geven om hun eigen burgers. Met zenuwgas naar binnen gaan in een overvolle theater. Misschien zijn de tsjetsjenen niet eens begonnen met schieten, de russen wilden niet eens onderhandelen en misschien daarom hebben ze het gerucht rond verspreidden dat de tsjetsjenen begonnen te schieren.
Er waren eerder berichten dat de gijzelaars met respect en heel goed behandeld werden. Het enige wat deze tsjetsjenen wilden is om zo onder dwang de russische overheid naar de onderhandelingstafel te brengen, dit was de enige oplossing die ze konden vinden.

Donna
27-10-02, 19:27
Geplaatst door Malcolm_X
Wie is hier nou de terrorist?? Zo te zien zijn dat de russen, die niet eens geven om hun eigen burgers. Met zenuwgas naar binnen gaan in een overvolle theater. Misschien zijn de tsjetsjenen niet eens begonnen met schieten, de russen wilden niet eens onderhandelen en misschien daarom hebben ze het gerucht rond verspreidden dat de tsjetsjenen begonnen te schieren.
Er waren eerder berichten dat de gijzelaars met respect en heel goed behandeld werden. Het enige wat deze tsjetsjenen wilden is om zo onder dwang de russische overheid naar de onderhandelingstafel te brengen, dit was de enige oplossing die ze konden vinden.

Er waren ook berichten, van de gijzelnemers zelf, dat ze alle 700 aanwezige burgers zouden vermoorden, en zichzelf ook, als ze hun zin niet kregen.

Poetin heeft ongetwijfeld fouten gemaakt. Het verkeerde gas gebruikt, of in een verkeerde dosering. Valt totaal niet goed te praten. Maar wat had je dan verwacht? Een zooitje Tjetjenen gijzelen een theater, pompen het vol met explosieven, en herhalen keer op keer dat ze de hele tent de lucht in laten vliegen als ze hun zin niet krijgen. Zelfs prikkers hier, zoals yehi en ahmedmaskin waarschuwden voor de totale onverschrokkenheid van de tjetjenen. We moesten rekenen op een zeer zeer bloedige afloop, toch? Als ik Poetin was, en ik moest kiezen tussen 70 doden, of 700 doden, dan was de keuze ook voor mij snel gemaakt.

Vreselijk voor die mensen. Nu maar hopen dat hun dood ergens goed voor is geweest, zoals meer aandacht voor de Tjetjenen en een einde aan de oorlog, maar ik zie het zwaar in. Ik denk dat de gemiddelde burger van bijvoorbeeld een land als Nederland nu 'zeker denkt te weten dat al dat Tjetjeense tuig maar moet worden afgeschoten want het zijn allemaal terroristen'.

Malcolm_X
27-10-02, 19:43
Net of die tsjetjsenen het wat schelen over hoe over hun wordt nagedacht........maar ok??

Vertel jij mij eens Wat ze wel konden doen........even aankloppen aan kremlin en vragen of ze weer konden onderhandelen........?


Hele steden worden daar weggevaagd. 100.000 VLUCHTELINGEN, 20% van de totale bevolking is gedood. alles is verwoest. Niemand die weet ervan....niemand die er maar wat van zegt...........Dit was hun enige oplossing....

Ze dreigden met opblazen, omdat ze anders helemaal niet serieus werden genomen. zelfs onder bedreiging van een opblazing deden de russen dit niet......
neej die gingen met zenuw gas naar binnen....en zo het lot van alle 700 aanwezige in gevaar brachten, wat als de actie mislukt was.......?

Alle doden waren gevallen door de zogenaamde russische bevrijdingsactie......En dan hoor je poetin nog een toespraak geven: vergeef ons dat we niet alle gijzelaars levend konden bevrijden.................met zenuwgas naar binnnen gaan, je weet dan toch zeker dat er ook slachtoffers zullen vallen aan de kant van de gijzelaars.......of hebben ze een vergissinkje gemaakt.........elke weldenkend mens weet dat er dit niet werkt.......

EN dan roepen er nog mensern dat de actie geslaagd is.....yeah right!!!

Dienna
27-10-02, 20:12
Geplaatst door Mark
Als het russische gas de oorzaak is van de dood dan klopt dat technisch gezien. hoewel de tsjetsjenen natuurlijk indirect verantwoordelijk zijn.

Ik vind nog steeds dat het knap is dat ze hebben kunnen voorkomen dat alle slachtoffers werden vermoord.

Misschien wil Rusland niet bekend maken welk gas het is omdat het een verboden chemisch/bacteriologisch middel is? Of misschien is het in Rusland uitgevonden en willen ze dit niet met anderen "delen".

wat dacht je van een goedkoop experiment?! Dit was gewoon HET moment!

Dienna
27-10-02, 20:16
Geplaatst door Malcolm_X
Net of die tsjetjsenen het wat schelen over hoe over hun wordt nagedacht........maar ok??

Vertel jij mij eens Wat ze wel konden doen........even aankloppen aan kremlin en vragen of ze weer konden onderhandelen........?


Hele steden worden daar weggevaagd. 100.000 VLUCHTELINGEN, 20% van de totale bevolking is gedood. alles is verwoest. Niemand die weet ervan....niemand die er maar wat van zegt...........Dit was hun enige oplossing....

Ze dreigden met opblazen, omdat ze anders helemaal niet serieus werden genomen. zelfs onder bedreiging van een opblazing deden de russen dit niet......
neej die gingen met zenuw gas naar binnen....en zo het lot van alle 700 aanwezige in gevaar brachten, wat als de actie mislukt was.......?

Alle doden waren gevallen door de zogenaamde russische bevrijdingsactie......En dan hoor je poetin nog een toespraak geven: vergeef ons dat we niet alle gijzelaars levend konden bevrijden.................met zenuwgas naar binnnen gaan, je weet dan toch zeker dat er ook slachtoffers zullen vallen aan de kant van de gijzelaars.......of hebben ze een vergissinkje gemaakt.........elke weldenkend mens weet dat er dit niet werkt.......

EN dan roepen er nog mensern dat de actie geslaagd is.....yeah right!!!

Het is nooit goed joh: worden er kinderen vrijgelaten, zijn ze bereid te onderhandelen, wat iedereen hier altijd zo graag wil, hebben ze een redelijke en realistische eis: TERUGTREKKING VAN RUSSISCHE LEGER UIT TJETJENIE, is het weer niet goed!

Zolang het Moslims zijn, zullen het altijd terroristen genoemd blijven worden.

Ik hoop dat degenen die dit blijven roepen zelf een keer een goede genocide mee zullen maken! (misschien piepen jullie dan anders)

Dienna
27-10-02, 20:20
Geplaatst door rafiq
De IRA vecht of vocht tegen de UFF en de Engelse "bezetter" op het vasteland en in de hoofdstad.

De Israeliers doen "target killings" in het eigen land en ver daarbuiten.



Eigen land?! Mochten ze willen! Had niet verwacht dat jij Israel zou erkennen als land nog wel. Vind je het gek dat Joop de Zionist het met je eens is?!

i love israel
27-10-02, 20:34
Geplaatst door Dienna


Eigen land?! Mochten ze willen! Had niet verwacht dat jij Israel zou erkennen als land nog wel. Vind je het gek dat Joop de Zionist het met je eens is?!

dienna het word tijd dat je weer eens op vakantie gaat naar palestina. kun je misschien daarna weer eens normaal gaan denken.

Dienna
27-10-02, 20:58
Geplaatst door i love israel


dienna het word tijd dat je weer eens op vakantie gaat naar palestina. kun je misschien daarna weer eens normaal gaan denken.

het gaat prima met mijn denkvermogen hoor, bedankt voor je bezorgdheid! :duim:

i love israel
27-10-02, 21:07
Geplaatst door Dienna


het gaat prima met mijn denkvermogen hoor, bedankt voor je bezorgdheid! :duim:

denk terug aan de worden die je me gezegd hebt vlak na je terugkomst over de invloed van de media op je denkwijze. en zeg me dan nog eens dat het met je denkvermogen goed gaat. en dan doel ik uiteraard alleen op de visie israel/palestijnen he, niet de rest.

Wizdom
27-10-02, 21:10
Geplaatst door Dienna


Het is nooit goed joh: worden er kinderen vrijgelaten, zijn ze bereid te onderhandelen, wat iedereen hier altijd zo graag wil, hebben ze een redelijke en realistische eis: TERUGTREKKING VAN RUSSISCHE LEGER UIT TJETJENIE, is het weer niet goed!

Zolang het Moslims zijn, zullen het altijd terroristen genoemd blijven worden.

Ik hoop dat degenen die dit blijven roepen zelf een keer een goede genocide mee zullen maken! (misschien piepen jullie dan anders)

Twijfel je daar aan Diena. Ik niet. Onrechtplegers worden geconfronteerd met hun onrecht. Niet al te lang geleden is de onrechtvaardige KOLONISATIE bestraft met een 1e wereld oorlog. Het imperialisme is bestraft met de 2e wereld oorlog. De Anti-Islam hetze zal wellicht worden bestraft met een 3e wereld oorlog.

En Guess 'What' Wie er als Winaar tevoorschijn zal komen. De Gehate Islam zal zijn licht laten schijnen over Noord-Oost-Zuid en West. Zoals in de Koran aangegeven "In Weerzin en Weerwil van de Ongelovigen zal de Islam Zegevieren'. De Terroristen zullen weer Terroristen zijn en Verzetsstrijders weer Verzetsstrijders.

De Wereld heeft nogmaals mogen aanschouwen wie de werkelijke terroristen zijn. De Tjetsjenen hebben tot op de laatste seconde zich kunnen beheersen en de trigger niet aangestoken om de explosieven te ontsteken. De Russen daarentegen hebben zo bloeddorstig als ze zijn met een gas geprobeerd met geweld een einde te maken aan de gerechtvaardigde eisen van de Tjetsjenen "Stop de Oorlog en de Gijzeling van Tjetsjenie en wij zullen de Gijzeling van dit theater stoppen". Dit gebaar werd met een arrogante aanval ongedaan gemaakt om eigenhandig honderden eigen burgers te doden (RUSSEN). Nu is de vraag natuurlijk wie zijn de echte TERRORISTEN!

Voor mij is het duidelijk.

joop.r
27-10-02, 21:20
Geplaatst door Wizdom


Twijfel je daar aan Diena. Ik niet. Onrechtplegers worden geconfronteerd met hun onrecht. Niet al te lang geleden is de onrechtvaardige KOLONISATIE bestraft met een 1e wereld oorlog. Het imperialisme is bestraft met de 2e wereld oorlog. De Anti-Islam hetze zal wellicht worden bestraft met een 3e wereld oorlog.

En Guess 'What' Wie er als Winaar tevoorschijn zal komen. De Gehate Islam zal zijn licht laten schijnen over Noord-Oost-Zuid en West. Zoals in de Koran aangegeven "In Weerzin en Weerwil van de Ongelovigen zal de Islam Zegevieren'. De Terroristen zullen weer Terroristen zijn en Verzetsstrijders weer Verzetsstrijders.

De Wereld heeft nogmaals mogen aanschouwen wie de werkelijke terroristen zijn. De Tjetsjenen hebben tot op de laatste seconde zich kunnen beheersen en de trigger niet aangestoken om de explosieven te ontsteken. De Russen daarentegen hebben zo bloeddorstig als ze zijn met een gas geprobeerd met geweld een einde te maken aan de gerechtvaardigde eisen van de Tjetsjenen "Stop de Oorlog en de Gijzeling van Tjetsjenie en wij zullen de Gijzeling van dit theater stoppen". Dit gebaar werd met een arrogante aanval ongedaan gemaakt om eigenhandig honderden eigen burgers te doden (RUSSEN). Nu is de vraag natuurlijk wie zijn de echte TERRORISTEN!

Voor mij is het duidelijk.

Zo iets stoms heb ik in lange tijd niet gehoord.
wat waren die sjetsjenen lieve gasten en zo aardig en ook heel goed voor hun moederen hun konijnen. kom nou gewoon een stel vuile goreterroristen die mogen branden in de hel

Wizdom
27-10-02, 21:31
Geplaatst door joop.r


Zo iets stoms heb ik in lange tijd niet gehoord.
wat waren die sjetsjenen lieve gasten en zo aardig en ook heel goed voor hun moederen hun konijnen. kom nou gewoon een stel vuile goreterroristen die mogen branden in de hel

Van jou ja. Maar wie ben jij. Wellicht een afvallige Christen die de ZIONISTEN steunt. Of een gehersenspoelde individualistische materialist die door MTV gehersenspoeld is. Of misschien een dolende in de WOESTIJN die zijn mening gebaseerd heeft op credo's als 'Terroristen' en 'Vergeldingsacties' of 'The War on Terrorism' of misschien zelfs 'God Bless America'.

Donna
27-10-02, 21:36
Geplaatst door Wizdom



En Guess 'What' Wie er als Winaar tevoorschijn zal komen. De Gehate Islam zal zijn licht laten schijnen over Noord-Oost-Zuid en West. Zoals in de Koran aangegeven "In Weerzin en Weerwil van de Ongelovigen zal de Islam Zegevieren'. De Terroristen zullen weer Terroristen zijn en Verzetsstrijders weer Verzetsstrijders.


Voor mij is het duidelijk.

Voor mij ook.

Is dit een verkapte oorlogsverklaring aan je ongelovige buren Wizdom?

Wizdom
27-10-02, 21:38
Geplaatst door Donna


Voor mij ook.

Is dit een verkapte oorlogsverklaring aan je ongelovige buren Wizdom?

Nee, dit is een visie op de toekomst op basis van de recente gebeurtenissen.

BiL@L
27-10-02, 21:40
Geplaatst door Donna


Voor mij ook.

Is dit een verkapte oorlogsverklaring aan je ongelovige buren Wizdom?

Geef 1/812 citaat die niets aan interpretatie over laat en van waaruit terecht de insinuatie gemaakt kan worden dat Wizdom een oorlogsverklaring tegen ongelovigen zou steunen..

Mark
27-10-02, 21:41
Geplaatst door BiL@L


Geef 1/812 citaat die niets aan interpretatie over laat en van waaruit terecht de insinuatie gemaakt kan worden dat Wizdom een oorlogsverklaring tegen ongelovigen zou steunen..

Hahaha Bilal toch, dan had Donna deze vraag toch niet hoeven stellen?

:melig2:

BiL@L
27-10-02, 21:42
Geplaatst door Mark


Hahaha Bilal toch, dan had Donna deze vraag toch niet hoeven stellen?

:melig2:

Hahaha.. geef dan..!

Wizdom
27-10-02, 21:51
Geplaatst door Donna


Voor mij ook.

Is dit een verkapte oorlogsverklaring aan je ongelovige buren Wizdom?

Ik weet niet in welke kringen jij vertoeft Donna. Maar in mijn kringen delen we geen oorlogsverklaringen aan andersdenkende buren uit.

Vanwaar maak je dat op trouwens. Dat is mijn visie en die is gebaseerd op het feit dat naar mijn mening de Islam een SOLIDE basis heeft in tegenstelling tot het Modernisme. Deze is gestoeld op basisloze wijsheden en veronderstellingen. En het is zo dat in welke soort krachtmeting dan ook de basis van de ideologie een rol gaat spelen. Wanneer deze broos is zal deze het begeven. De meest solide ideologie zal voort blijven bestaan. Noem het naar jou maatstaven wellicht 'Selection of the Species'.

Donna
27-10-02, 21:53
Geplaatst door BiL@L


Geef 1/812 citaat die niets aan interpretatie over laat en van waaruit terecht de insinuatie gemaakt kan worden dat Wizdom een oorlogsverklaring tegen ongelovigen zou steunen..


Het hele citaat liet niets aan onduidelijkheid over.

Moslim-wereldheerschappij als antwoord op staatsterrorisme in Israel en Rusland was het zo ongeveer, inclusief korantext.

Ik woon ook in de wereld. Ik zit daar niet op te wachten. Het is mijn weerzin en weerwil als 'ongelovige' waar over wordt gesproken.

Of heb ik het totaal verkeerd begrepen?

Donna
27-10-02, 21:55
Geplaatst door Wizdom


Ik weet niet in welke kringen jij vertoeft Donna. Maar in mijn kringen delen we geen oorlogsverklaringen aan andersdenkende buren uit.

Vanwaar maak je dat op trouwens. Dat is mijn visie en die is gebaseerd op het feit dat naar mijn mening de Islam een SOLIDE basis heeft in tegenstelling tot het Modernisme. Deze is gestoeld op basisloze wijsheden en veronderstellingen. En het is zo dat in welke soort krachtmeting dan ook de basis van de ideologie een rol gaat spelen. Wanneer deze broos is zal deze het begeven. De meest solide ideologie zal voort blijven bestaan. Noem het naar jou maatstaven wellicht 'Selection of the Species'.

Ik geloof niet in selection of species.

Ik geloof in gelijkwaardigheid en democratie.

En ik geloof dat er geen perfect systeem bestaat, maar dat de democratie die noemer het meest benaderd.

En ik vind een waarschuwing voor een derde wereldoorlog, waarna de islam zal zegevieren ongeveer een oorlogsverklaring ja.

Wizdom
27-10-02, 22:01
Geplaatst door Donna



Het hele citaat liet niets aan onduidelijkheid over.

Moslim-wereldheerschappij als antwoord op staatsterrorisme in Israel en Rusland was het zo ongeveer, inclusief korantext.

Ik woon ook in de wereld. Ik zit daar niet op te wachten. Het is mijn weerzin en weerwil als 'ongelovige' waar over wordt gesproken.

Of heb ik het totaal verkeerd begrepen?

Ik als Moslim ken die weerzin en weerwil niet. Wat jij als ongelovige voelt kan ik ook niet voelen. Ik weet alleen dat de Koran ons gelovigen vertelt dat die weerzin bestaat en zoals je aangeeft is dat een bevestiging van datgene wat in de Koran staat.

Ik vind het trouwens ook wel een hele interessante conclusie die je trekt. Zo heb ik er zelf niet over gedacht maar wellicht zou dat wel het averechtse effect kunnen sorteren met wat men eigenlijk wil bereiken met de zogenaamde oorlog tegen het 'terrorisme'.

Maar dat zou dan alleen een resultaat zijn van het proberen te onderdrukken van datgene wat men niet bevalt.

Mark
27-10-02, 22:02
Geplaatst door BiL@L


Hahaha.. geef dan..!

kom kom niet zo hebberig!

BiL@L
27-10-02, 22:04
Geplaatst door Donna



Het hele citaat liet niets aan onduidelijkheid over.

Moslim-wereldheerschappij als antwoord op staatsterrorisme in Israel en Rusland was het zo ongeveer, inclusief korantext.

Ik woon ook in de wereld. Ik zit daar niet op te wachten. Het is mijn weerzin en weerwil als 'ongelovige' waar over wordt gesproken.

Of heb ik het totaal verkeerd begrepen?

Blijkbaar..


De Gehate Islam zal zijn licht laten schijnen over Noord-Oost-Zuid en West.

Licht is het tegenovergestelde van donker.. Donker staat voor leed, oorlog en verderf.. Licht daarentegen voor vrede, respect, geluk..


Zoals in de Koran aangegeven "In Weerzin en Weerwil van de Ongelovigen zal de Islam Zegevieren'.

Of ongelovigen het nu willen of niet, het licht van de islam zal zelfs de schaduw van het donkerste donker doen verdwijnen..


De Terroristen zullen weer Terroristen zijn en Verzetsstrijders weer Verzetsstrijders.

Zij die vechten voor enkel de macht zullen onderscheiden worden van hen die vechten voor hun vrijheid..

Nog meer..?

Wizdom
27-10-02, 22:06
Geplaatst door Donna


Ik geloof niet in selection of species.

Ik geloof in gelijkwaardigheid en democratie.

En ik geloof dat er geen perfect systeem bestaat, maar dat de democratie die noemer het meest benaderd.

En ik vind een waarschuwing voor een derde wereldoorlog, waarna de islam zal zegevieren ongeveer een oorlogsverklaring ja.

Jou conclusie moet je voor eigen rekening nemen. De visie die ik aangeef heeft te maken met het feit dat ik geloof dat de rol van de Islam op de wereld nog niet is uitgespeeld. Dat heeft te maken met de profetien. Op basis hiervan ga ik er vanuit dat wanneer het tot een krachtmeting komt, het Modernisme niet zal zegevieren omdat er eerst een aantal profetien uit moeten komen aleer de rol van de Islam op de achtergrond zal gaan treden.

Donna
27-10-02, 22:07
Geplaatst door BiL@L


Zij die vechten voor enkel de macht zullen onderschijden worden van hen die vechten voor hun vrijheid..

Nog meer..?


Ja, nog wat meer over licht en donker.

Wat je dus in feite zegt is dat de islam een wereldheerschappij zal stichten, in weerzin en weerwil van andersgelovigen, maar dat dat in feite een zegen is? Want dan gaan we het licht zien?

Ik moet er nu vandoor, dus zie je antwoord morgen pas.

BiL@L
27-10-02, 22:16
Geplaatst door Donna



Ja, nog wat meer over licht en donker.

Wat je dus in feite zegt is dat de islam een wereldheerschappij zal stichten, in weerzin en weerwil van andersgelovigen, maar dat dat in feite een zegen is? Want dan gaan we het licht zien?

Ik moet er nu vandoor, dus zie je antwoord morgen pas.

Okej..

In feite zeg ik dat niet.. Want niet heel de wereld is in oorlog.. Niet heel de wereld vecht om vrijheid.. En hopenlijk zal het ook nooit zo ver komen.. Daarnaast vecht er bijna niemand volgens de wetten van de Islam.. Dus al mocht er een wereld oorlog uitbreken, dan nog zal het licht niet schijnen.. Mits men werkelijk naar de wetten van de Islam gaat handelen, maar dat zal nog lang niet gebeuren denk ik.. Het is nog niet donker genoeg..

Moge het licht je veilig op je eindbestemming brengen..

rafiq
27-10-02, 23:22
Ik heb nooit bekend of onkend dat ik Israel accepteer in de huidige staatsvorm. Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Ik heb altijd bewwerd dat 1 van de pijlers van de staat Israel is gebaseerd op westers en oost europees antisemitisme.

Maar dat is de discussie niet. Ik heb angetoond dat de staat Israel door staatsterrorisme te bedrijven binnenlandse en buitenlandse individueen worden vermoord alleen vertaald in het politiek correcte " targeting killing" . Taalfilosofie zou iets voor jou zijn. Wat woorden trachten te verbloemen en hoe de media werkt.
Lees Noam Chomsky. Ik hoop dat ik mezelf een beetje heb verduidelijkt.

Salaam aleikum,

Rafiq

rafiq
27-10-02, 23:34
Macht gaat altijd -zelfs per definitie- ten koste van iemand anders. Er is niet zoiets als altruistische machtsuitoefening (bijv. omdat deze jingeman opgevoed moet worden -voor zijn eigen bestwil- sluiten we hem op. Graden van macht heeft dan ookalleen maar met tactiek en uitvoering te maken.
Bij het beoordelen van handelingen heeft het weinig zin een of ander referentiekader te nemen waarover geen overeenstemming is. Aleen bij een goed geconstrueerde sociale conventie over het kader kan binnen dat kader gediscusieerd worden over een handeling.
Zo is het binnen het kader van de maffia juist om een verrader te vermoorden omdat daarover binnen de maffia een conventie bestaat. In een andere conventie zou moorden verkeerd kunnen zijn.
ieder beroep op een soort van essentie die zou bepalen dat moorden altijd verkeerd is leidt tot de meest verschrikkelijke dingen.
Bijv jhoor je wel eens zeggen dat moorden tegen de natuur zou zijn (natuur is dan zo'n essentie. In de natuur als natuurkunde is een dergelijke uitspraak onzin In een natuurkundeboek vind je dat woord zelfs niet. Ook niet in een biologieboek, hoewel daar wel doden voorkomt. juist omdat in sommige biologieen doden zelfs als centraal dynamisch principe wordt geproclameerd geeft die biologie (het vocabulaire van die biologie) juist geen basis om moorden te verbieden integendeel.
Dat mensen zeer slordig omgaan met wat ze zeggen ter verklaring van hun handelingen is niet mijn schuld, maar het is mijn enigste manier om ze op hun inconsistentie te wijzen. En van mij mogen ze zelfs inconsistent zijn, maar het zou dan wel zeer vreemd zijn als ze tegelijkertijd vinden dat ik dan wel consistent moet zijn. Waarom?
Deze methode pas ik herhaaldelijk toe als iemand in mijn omgeving een m.i. domme uitspraak doet.
Door hem/haar te laten zijn wat zijn/haar vooronderstellingen zijn en wat de consequenties van dergelijke vooronderstellingen zijn, en ook direct uitspraken te doen die daar in passen maar waarvan ik weet dat de spreker die nooit of te nimmer voor zijn/haar rekening zou durven nemen -zeker niet in het openbaar- vloer ik hem/haar op punten inplaats van via een KO.
Sommige in een gezelschap vinden dat dan ook nog sneu, en roepen op :hou daar mee op.

Hetzelfde met de discussie over de jongeman in Venlo,
Hetzelfde over de discussie als het wel rechtvaardig of niet om 900 mensen te gijzelen.
Het doel heiligt de middelen? Kijk hoe men over Pinochet praat in Chili of in bepaalde kringen. Vol lof. Een slecht collectief geweten? Zoals wij in Nederland met de Indonesische onafhankelijkheid omgaan? ook een slecht collectief geweten? hoe wij omgaan met ONS oorlogsverleden, en de duistere kanten van ONS beleid in de oorlog. Per slot van rekening zijn er 25.000 Nederlanders vrijwillig in dienst gegaan bij de duitse bezetter. Ook een slecht collectief geweten? Onze steun aan Israel tegen beter weten in? ook een slecht collectief geheugen? Zo wrdt de thee slapper en de soep dunner. Of doen wij actief aan zelfcensuur tegen beter weten in. Dat is dus een vorm van arrogantie en ignorantie.

Hetzelfde geld voor een paar flapdrollen die in A' dam j.l. gehuld in groene bandana's met la illah el il alllah erop. Luid schreuuwend Hamas, hamas de J aan het gas. Het waren er maar 15 van ongeveeer 15 jaar oud. Zijn zij representatief voor ruim 800.000 moslims? Gelukkig werdt het snel door moslims de kop ingedrukt. Maar ik bedoel maar. zo iets kan toch het 8 uur journaal halen. Of willen wij dat juist zien?

Donna
28-10-02, 11:34
Geplaatst door Wizdom


Jou conclusie moet je voor eigen rekening nemen. De visie die ik aangeef heeft te maken met het feit dat ik geloof dat de rol van de Islam op de wereld nog niet is uitgespeeld. Dat heeft te maken met de profetien. Op basis hiervan ga ik er vanuit dat wanneer het tot een krachtmeting komt, het Modernisme niet zal zegevieren omdat er eerst een aantal profetien uit moeten komen aleer de rol van de Islam op de achtergrond zal gaan treden.


Je bent geloof ik gewoon al een stap verder in je denken dan ik.

Want vooralsnog weiger ik te geloven dat de islam en het modernisme niet vreedzaam naast elkaar kunnen bestaan, en weiger ik dus ook te geloven dat de wereld erop vooruit zal gaan wanneer de ene 'visie' de andere 'visie' wil bestrijden of vernietigen.

En ik geloof dus ook niet dat nu al gaande is. Ik geloof niet dat er een oorlog bezig is tegen de islam, net zo min als ik geloof dat er een oorlog van moslims bezig is tegen ongelovigen.

Wat ik wel geloof, is dat die oorlog er kan komen als we onszelf collectief blijven wijsmaken dat beide zaken WEL gaande zijn. Zeg het vaak genoeg en we gaan het vanzelf geloven. Dat leidt tot angst over en weer, en angst is een slechte raadgever.

Er komt alleen maar oorlog van namelijk.

Donna
28-10-02, 11:39
Geplaatst door BiL@L


Okej..

In feite zeg ik dat niet.. Want niet heel de wereld is in oorlog.. Niet heel de wereld vecht om vrijheid.. En hopenlijk zal het ook nooit zo ver komen.. Daarnaast vecht er bijna niemand volgens de wetten van de Islam.. Dus al mocht er een wereld oorlog uitbreken, dan nog zal het licht niet schijnen.. Mits men werkelijk naar de wetten van de Islam gaat handelen, maar dat zal nog lang niet gebeuren denk ik.. Het is nog niet donker genoeg..

Moge het licht je veilig op je eindbestemming brengen..

En ik hoop ook niet dat het ooit zo donker wordt, dat we wereldoorlog als aanvaardbare uitweg zullen gaan zien.

Insgelijks Bil@l.......

:)

GroteWolf
28-10-02, 11:47
Terroristen c.q. vrijheidstrijders zullen er altijd zijn als anderen hun vrijheid ontnemen.
Dat is een rechtvaardige strijd.

Deze en andere aanslagen van de Tsjetsjenen in Rusland waren totaal zinloos. Talloze burgers zijn voor niets gestorven. Dan maakt de rechtvaardigheid van het verzet niks meer uit.