PDA

Bekijk Volledige Versie : Toekijken hoe iemand wordt vermoord schuld van psychologisch probleem



rachid23
27-10-02, 18:19
Het zijn niet de mensen die fout zijn, ze kunnen er niets aandoen dat er werd toegekeken volgens onze sociaal-psycholooh van universiteit in Groningen. Het is typisch iets van de moderne tijd....


Mensen willen anoniem blijven

Volgens een sociaal-psycholoog van de universiteit in Groningen is toekijken van omstanders bij een vechtpartij of een ander incident "typisch iets van deze moderne maatschappij waarin mensen anoniem zijn en dat ook willen blijven". Volgens de deskundige zien mensen om zich heen anderen die ook niet ingrijpen en die zijn dan net zo verantwoordelijk. Bovendien worden er vaker mishandelingen gepleegd. Vaak eindigen die met een blauw oog. "Min of meer toevallig is dit fataal geweest", zegt hij.


Bron nu.nl
Dit http://www.nu.nl/news.jsp?n=70371&c=10 dus...

plexus
27-10-02, 18:26
..misschien moeten we allemaal naamplaatjes gaan dragen! :fpetaf:

Mark
27-10-02, 18:27
Geplaatst door plexus
..misschien moeten we allemaal naamplaatjes gaan dragen! :fpetaf:

Ook handig als je een leuk meisje op straat ziet, kan er ook een 06 nummer bij?

plexus
27-10-02, 18:32
Geplaatst door Mark


Ook handig als je een leuk meisje op straat ziet, kan er ook een 06 nummer bij?

Heel goed.....lijkt me een heel goed idee! :fpimp:

rachid23
27-10-02, 18:43
Geplaatst door plexus


Heel goed.....lijkt me een heel goed idee! :fpimp:

Anoniem blijven kan, maar niet ten koste van iemand anders... in dit geval dus...of het nou een bloedneus is of een blauw oog, ingreep is nodig.

Ik heb meerdere keren tussen gevechten gestaan...deze hadden geen grote gevolgen behalve dat ik een half jaar of langer bedreigd ben met de dood. Later kom je er vanzelf achter dat deze bedreigingen lucht zijn.

Ik zou het nog eens en nog eens doen.

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik aan het toekijken ben. Hoe gek de dader ook is.

Ik herinner me een voorgeval in de stad utrecht. Ik kwam aanlopen en een vrouw werd geslagen. Voor ik realiseerde wat gebeurde sprong er een man op die vrouw die de man aan het slaan was. Terwijl er omstanders aan het kijken waren.

Gatver wat moet ik hiervan overgeven. Vooral omdat de omstander Hollanders zijn, diegene die ingreep is marokkaan....ik zou bijna denken dat het iets typisch Hollands is om toe te kijken.