PDA

Bekijk Volledige Versie : Testament Bin Laden gevonden



Arvid
28-10-02, 12:08
bron: gva

Het geschreven testament van Osama Bin Laden is zondag door het in Londen gevestigde Arabische magazine al-Majala afgedrukt. Het tijdschrift zegt dat het testament op 14 december 2001 door Bin Laden, de leider van Al Qaïda getekend werd.

In het magazine wordt niet vermeld hoe het in het bezit kwam van het vier bladzijden tellende testament. Ondanks het feit dat de authenticiteit van het testament niet geverifieerd kon worden, zegt het magazine dat de toon er van suggereert dat het testament door iemand geschreven is die in de problemen zit.

De Arabische wereld steunt het terroristische netwerk Al Qaïda onvoldoende in zijn strijd tegen de "ontrouwen". "Ze waren bang te sterven voor Allah", luidt het betoog van Bin Laden in het testament.

Bin Laden is ook niet mals voor de taliban, de voormalige heersers in Afghanistan. De meeste van hen "gaven zich over en vluchtten voor ze zelfs in contact kwamen met de vijand". Het testament bevat ook boodschappen voor de islamjeugd, religieuze leiders, vrouwen, de echtgenotes van de auteur en de moedjaheddin.

Uit de toon van het document valt te concluderen dat Bin Laden vond dat Al Qaïda werd verraden door zijn eigen leden. Tevens raadt de auteur van het testament zijn zonen aan zich te distantiëren van de organisaties.

Arvid
28-10-02, 12:09
Geplaatst door Arvid
bron: gva
Uit de toon van het document valt te concluderen dat Bin Laden vond dat Al Qaïda werd verraden door zijn eigen leden.

Had ik dit niet voorspeld? :)

GroteWolf
28-10-02, 16:41
De Arabische wereld steunt het terroristische netwerk Al Qaïda onvoldoende in zijn strijd tegen de "ontrouwen". "Ze waren bang te sterven voor Allah", luidt het betoog van Bin Laden in het testament.

Bin Laden is ook niet mals voor de taliban, de voormalige heersers in Afghanistan. De meeste van hen "gaven zich over en vluchtten voor ze zelfs in contact kwamen met de vijand".

Veel positiefs kan ik over de man niet bedenken, maar als dit testament echt is vind ik wel dat ie als 1 van de weinigen uit zijn hoek eerlijk durft te zijn over de Lust tot Martelaarschap in de praktijk bij de Taliban en consorten.

ahmedmaskin
28-10-02, 16:56
Wat een grove leugen, deze onzin.

Idolater
28-10-02, 17:03
ik zie dat ahmedmaskin ook weer gelijk uit zijn hol kruipt zodra de fascist der fascisten genoemd wordt: Osama bin Laden.

Don
28-10-02, 17:04
Geplaatst door ahmedmaskin
Wat een grove leugen, deze onzin.

Deze grove leugen is absoluut geen onzin! :wat?!:

jaja
28-10-02, 23:18
Geplaatst door Arvid
bron: gva

Het geschreven testament van Osama Bin Laden is zondag door het in Londen gevestigde Arabische magazine al-Majala afgedrukt. Het tijdschrift zegt dat het testament op 14 december 2001 door Bin Laden, de leider van Al Qaïda getekend werd.

In het magazine wordt niet vermeld hoe het in het bezit kwam van het vier bladzijden tellende testament. Ondanks het feit dat de authenticiteit van het testament niet geverifieerd kon worden, zegt het magazine dat de toon er van suggereert dat het testament door iemand geschreven is die in de problemen zit.

De Arabische wereld steunt het terroristische netwerk Al Qaïda onvoldoende in zijn strijd tegen de "ontrouwen". "Ze waren bang te sterven voor Allah", luidt het betoog van Bin Laden in het testament.

Bin Laden is ook niet mals voor de taliban, de voormalige heersers in Afghanistan. De meeste van hen "gaven zich over en vluchtten voor ze zelfs in contact kwamen met de vijand". Het testament bevat ook boodschappen voor de islamjeugd, religieuze leiders, vrouwen, de echtgenotes van de auteur en de moedjaheddin.

Uit de toon van het document valt te concluderen dat Bin Laden vond dat Al Qaïda werd verraden door zijn eigen leden. Tevens raadt de auteur van het testament zijn zonen aan zich te distantiëren van de organisaties. sorry, maar eerst even wat meer onderzoek naar de echtheid ... lijkt me aangebracht. Dit is mij iets te gemakkelijk en te "passend" .

I'mNumber1
29-10-02, 00:44
Geplaatst door jaja
sorry, maar eerst even wat meer onderzoek naar de echtheid ... lijkt me aangebracht. Dit is mij iets te gemakkelijk en te "passend" .

Precies.