PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweld loont wel



Fillastiene
28-10-02, 14:58
Geweld loont wel

Als ik kijk naar de meningen van enkelen hier op dit prikbord kan ik het niet behelpen te denken dat ze zich met een behoorlijk naïeve levensvisie hebben bewapend. Geweld wordt afgekeurd en aanslagen zijn uit den boze. Persoonlijk snap ik dat niet.
Het is toch overduidelijk dat je met geweldloos protest en pacifisme nooit je doel zult bereiken. Ook al sta ik te krijsen voor de vrijheid van de Palestijnen en teken ik wanhopig petities, in de Knesset zullen ze zich daar weinig van aantrekken. Daarom pleit ik ervoor dat geweld de enige manier is om je doel te bereiken of op zijn minst aandacht te vragen voor je zaak en niet een doofpot te worden gestopt.
Om maar eens een voorbeeld te noemen: De Tsjetsjeense strijd.
Door hun gijzelnemingactie in Moskou ben ik weer wakkergeschud en kijk ik met open ogen naar wat er in de deelstaat gebeurd. De oorlog was een tijdje uit mijn geheugen geschraapt door de ingenieuze censuuracties van de meeste televisiestations en kranten, maar dat zal ze nu niet meer lukken.
Nog een voorbeeld: De Palestijnse strijd.
Als de Palestijnen geen aanslagen pleegden, was er geen aandacht voor hun overleven. Sinds de tweede Intifada zijn vele intelligente, slimme en curieuze mensen zelf naar informatie gaan zoeken over het conflict, in plaats van lui op hun donder het NOS-nieuws over zich heen te laten spoelen. Deze mensen hebben zich, misschien wil en dank, door het geweld en door de aanslagen een helder beeld kunnen vormen van de zaak.
Het is ook de manier hoe je geweld gebruikt en op wie. Als je aandacht wil vragen voor je zaak is het beste om je geweld te richten op vooral westerse doelen. Jullie denken nu natuurlijk allemaal dat ik een beest ben zonder scrupules, maar ik ga dit beredeneren.
Even hypothetisch.
Als je jouw geweld zou richten op bijvoorbeeld de wartoetoe-clan in Centraal-Afrika, zul je het van je levensdagen niet voor mekaar krijgen op met je kop op de buis te komen. Al vergas je het hele gebied. Ja, misschien bij Jack Spijkerman, bij zijn rubriek van bijzondere gasten. -ik woon samen met een geest en kabouters bestaan-
Als er daarentegen een stel Europese onderzoekers bij de Wartoetoe-clan die, laten we zeggen, onderzoek doen naar de gemiddelde levensstandaard in dat gebied, omkomen, zal de hele westerse wereld zijn journaal openen met dit nieuws. Hele specials zullen worden uitgezonden over de bijzondere levens van de Europese onderzoekers en er zullen gelukkig nog enkele journalisten aanwezig tussen -het gebruikelijke gebral- zijn die berichten over de reden van de aanslag. Ze zullen laten zien dat de Sjiekie-Clan –degene die de aanslag hebben gepleegd- al jarenlang onder de bittere heerschappij van de Wartoetoe-Clan leven en op deze manier zich van het juk wilde bevrijden.
Wat vinden jullie?

Gegroet,

Fillastiene bereid zich al mentaal voor op de vele terechtwijzingen

observer
28-10-02, 15:01
Het is toch overduidelijk dat je met geweldloos protest en pacifisme nooit je doel zult bereiken ooit wle eens van Gandhi gehoord?

meer bekendheid niet precies meer beruchtheid dat wel
waarom denk je dat moslims zo'n slechte naam hebben "je weet wel die blazen onschuldige mensen op" etc

denk je nu werkelijk dat aanslagen de opinie veranderden de "gelovers" zullen nog meer het er mee eens zijn maar de overgrote meerderheid zal alleen maar walgen en de tv op ene ander kanaal zetten

Couscousje
28-10-02, 15:02
Ik ben altijd een voorstander van (verbaal) geweld geweest.

Cc

Don
28-10-02, 15:04
Geplaatst door Fillastiene
Geweld loont wel

Als ik kijk naar de meningen van enkelen hier op dit prikbord kan ik het niet behelpen te denken dat ze zich met een behoorlijk naïeve levensvisie hebben bewapend. Geweld wordt afgekeurd en aanslagen zijn uit den boze. Persoonlijk snap ik dat niet.
Het is toch overduidelijk dat je met geweldloos protest en pacifisme nooit je doel zult bereiken. Ook al sta ik te krijsen voor de vrijheid van de Palestijnen en teken ik wanhopig petities, in de Knesset zullen ze zich daar weinig van aantrekken. Daarom pleit ik ervoor dat geweld de enige manier is om je doel te bereiken of op zijn minst aandacht te vragen voor je zaak en niet een doofpot te worden gestopt.
Om maar eens een voorbeeld te noemen: De Tsjetsjeense strijd.
Door hun gijzelnemingactie in Moskou ben ik weer wakkergeschud en kijk ik met open ogen naar wat er in de deelstaat gebeurd. De oorlog was een tijdje uit mijn geheugen geschraapt door de ingenieuze censuuracties van de meeste televisiestations en kranten, maar dat zal ze nu niet meer lukken.
Nog een voorbeeld: De Palestijnse strijd.
Als de Palestijnen geen aanslagen pleegden, was er geen aandacht voor hun overleven. Sinds de tweede Intifada zijn vele intelligente, slimme en curieuze mensen zelf naar informatie gaan zoeken over het conflict, in plaats van lui op hun donder het NOS-nieuws over zich heen te laten spoelen. Deze mensen hebben zich, misschien wil en dank, door het geweld en door de aanslagen een helder beeld kunnen vormen van de zaak.
Het is ook de manier hoe je geweld gebruikt en op wie. Als je aandacht wil vragen voor je zaak is het beste om je geweld te richten op vooral westerse doelen. Jullie denken nu natuurlijk allemaal dat ik een beest ben zonder scrupules, maar ik ga dit beredeneren.
Even hypothetisch.
Als je jouw geweld zou richten op bijvoorbeeld de wartoetoe-clan in Centraal-Afrika, zul je het van je levensdagen niet voor mekaar krijgen op met je kop op de buis te komen. Al vergas je het hele gebied. Ja, misschien bij Jack Spijkerman, bij zijn rubriek van bijzondere gasten. -ik woon samen met een geest en kabouters bestaan-
Als er daarentegen een stel Europese onderzoekers bij de Wartoetoe-clan die, laten we zeggen, onderzoek doen naar de gemiddelde levensstandaard in dat gebied, omkomen, zal de hele westerse wereld zijn journaal openen met dit nieuws. Hele specials zullen worden uitgezonden over de bijzondere levens van de Europese onderzoekers en er zullen gelukkig nog enkele journalisten aanwezig tussen -het gebruikelijke gebral- zijn die berichten over de reden van de aanslag. Ze zullen laten zien dat de Sjiekie-Clan –degene die de aanslag hebben gepleegd- al jarenlang onder de bittere heerschappij van de Wartoetoe-Clan leven en op deze manier zich van het juk wilde bevrijden.
Wat vinden jullie?

Gegroet,

Fillastiene bereid zich al mentaal voor op de vele terechtwijzingen

Klopt!

Idolater
28-10-02, 15:05
Ghandi en Martin Luther King hebben meer kunnen bereiken dan al die geweldgebruikende barbaren.

Fillastiene
28-10-02, 15:09
Geplaatst door Idolater
Ghandi en Martin Luther King hebben meer kunnen bereiken dan al die geweldgebruikende barbaren.

Wat dan?

Er is nog steeds racisme in de VS en in India en/of Pakistan is het nog steeds een zooitje.

Wat hebben zij bereikt?

Wees nu eens reeel. Die twee mannen hebben alleen mooie woorden aan de wereld gegeven. Lek genoeg om een keer als citaat te gebruiken, maar verder hebben ze geen nut.

Fillastiene ergert zich aan deze standaardpraatjes

Idolater
28-10-02, 15:15
Geplaatst door Fillastiene


Wat dan?

Er is nog steeds racisme in de VS en in India en/of Pakistan is het nog steeds een zooitje.

Wat hebben zij bereikt?

Wees nu eens reeel. Die twee mannen hebben alleen mooie woorden aan de wereld gegeven. Lek genoeg om een keer als citaat te gebruiken, maar verder hebben ze geen nut.

Fillastiene ergert zich aan deze standaardpraatjes

Oog om oog, maakt blind.
De eeuwenoude oog om oog, tand om tand mentaliteit is achterlijk. Zo is ook de jongen in Venlo vermoord. Het verbaast me dat je dit post terwijl de commotie nog gaande is.

Don
28-10-02, 15:23
Geplaatst door Idolater


Oog om oog, maakt blind.
De eeuwenoude oog om oog, tand om tand mentaliteit is achterlijk.

Maar soms ook uitermate effectief...

Fillastiene
28-10-02, 15:23
Geplaatst door Idolater


Oog om oog, maakt blind.
De eeuwenoude oog om oog, tand om tand mentaliteit is achterlijk. Zo is ook de jongen in Venlo vermoord. Het verbaast me dat je dit post terwijl de commotie nog gaande is.

Dit heeft niet echt met de jongen uit Venlo te maken. Dat noem je zinloos geweld en daar ben ik ook geen fanatieke voorstander van. Ik heb het over een groep, land, organisatie die door middel van geweld aandacht wil trekken.

Oog om oog met iedereen blind (wat een orginele slogan); ik heb het ook helemaal niet over zozeer wraak gehad, meer over de effectiviteit van bepaald geweld.

Waarschijnlijk zie je door je pacivisme niet meer.

Fillastiene

ripley
28-10-02, 15:25
Geplaatst door Fillastiene


Wat dan?

Er is nog steeds racisme in de VS en in India en/of Pakistan is het nog steeds een zooitje.

Wat hebben zij bereikt?

Wees nu eens reeel. Die twee mannen hebben alleen mooie woorden aan de wereld gegeven. Lek genoeg om een keer als citaat te gebruiken, maar verder hebben ze geen nut.

Fillastiene ergert zich aan deze standaardpraatjes

Maar het geweld dat jij zo voorstaat heeft toch ook niet gezorgd dat de problemen die daarmee onder de aandacht gebracht worden opgelost zijn. Het enige resultaat is veel gepraat en het verleis van vele onschuldige levens. Dan kies ik toch liever voor de geweldloze kant.

Tomas
28-10-02, 15:30
Soms is geweld noodzakelijk en gerechtvaardigd, maar alleen als er ook iets tegenover staat.

Zo was in WOII geweld noodzakelijk om de Duitsers van hun vakantieadresjes weer nach die heimat terug te sturen.

Maar was het ook noodzakelijk dat Duitsland na de oorlog dezelfde kans kreeg om weer een vrij en democratisch land te worden als de rest van Europa.

Dit alles dankzij de Amrikanen, trouwens.

Zo is het volgens mij volstrekt onhandig om in het M-O conflict geweld te gebruiken gericht op de Israelische bevolking, omdat dit:
1. Geen zin heeft, want de kracht van Israel om te bezetten wordt niet minder.
2. De haat en het onbegrip jegens de Palestijnen aanwakkert.
3. Ook geen zinvol doel heeft, maar een onmogelijk en onmenselijk doel: het verdrijven van de Joden.
4. Israel legitimeert of zelfs dwingt om delen van Palestina te blijven bezetten.

In dit geval is het afzweren van geweld de enige mogelijkheid om Israel alle troeven te ontnemen in het bezet houden van Palestijnse gebieden en kan eindelijk het nederzettingenbeleid aangakaart worden.

Soms wel en soms niet dus.

Don
28-10-02, 15:35
Geplaatst door Tomas


In dit geval is het afzweren van geweld de enige mogelijkheid om Israel alle troeven te ontnemen in het bezet houden van Palestijnse gebieden en kan eindelijk het nederzettingenbeleid aangakaart worden.


Toch was/is in dit geval geweld nodig om het conflict op de politieke agenda te zetten en te houden....

Tomas
28-10-02, 15:39
Geplaatst door Don


Toch was/is in dit geval geweld nodig om het conflict op de politieke agenda te zetten en te houden....

Niet om tot een oplossing te komen, maar door het tot een taboe te bombarderen.

Als er geen geweld was, dan was het Nederzettingenbeleid een hot politiek, actueel en documentarisch issue. Zeker weten. Met veel druk op Israel van de hele wereld.

Nu wordt het af en toe genoemd als bijzaak in het kader van het niet meer op te lossen conflict.

Fillastiene
28-10-02, 15:40
Geplaatst door ripley


Maar het geweld dat jij zo voorstaat heeft toch ook niet gezorgd dat de problemen die daarmee onder de aandacht gebracht worden opgelost zijn. Het enige resultaat is veel gepraat en het verleis van vele onschuldige levens. Dan kies ik toch liever voor de geweldloze kant.

Jij hebt wat je noemt luie oplossingen. Ach, het kan toch niet opgelost worden, dus laten we het maar zo. Wat je vergeet is dat heel veel mensen op deze aardbol onderdrukt worden en de enige manier om niet vergeten te worden is geweld.

bman
28-10-02, 15:41
Geplaatst door Fillastiene


Wat dan?

Er is nog steeds racisme in de VS en in India en/of Pakistan is het nog steeds een zooitje.

Wat hebben zij bereikt?

Wees nu eens reeel. Die twee mannen hebben alleen mooie woorden aan de wereld gegeven. Lek genoeg om een keer als citaat te gebruiken, maar verder hebben ze geen nut.

Fillastiene ergert zich aan deze standaardpraatjes

Goh de afschaffing van de segregatie en de onafhankelijkheid van India en Pakistan? Dat is ongeveer een kwart van de wereldbevolking die daar voordeel van heeft gehad. Of wat dacht je van Rosa Parker, Nelson Mandela, Moeder Theresa etc.etc.

Fillastiene
28-10-02, 15:43
Geplaatst door bman


Goh de afschaffing van de segregatie en de onafhankelijkheid van India en Pakistan? Dat is ongeveer een kwart van de wereldbevolking die daar voordeel van heeft gehad. Of wat dacht je van Rosa Parker, Nelson Mandela, Moeder Theresa etc.etc.

Leg is uit wat segregatie is? Bij mij moet je het simpel houden. Is dat gewoon scheiding?
Anders ben je Kahmir weer volkomen vergeten.
En Mamma Theresa heeft geen flikker gedaan.


Fillastiene

ripley
28-10-02, 15:46
Geplaatst door Fillastiene


Jij hebt wat je noemt luie oplossingen. Ach, het kan toch niet opgelost worden, dus laten we het maar zo. Wat je vergeet is dat heel veel mensen op deze aardbol onderdrukt worden en de enige manier om niet vergeten te worden is geweld.

Nee, de enige manier om iets op te lossen is door oplossingen te bedenken en uit te voeren.

Van geweld wordt niemand beter, dan kom je alleen in een vicieuze cirkel. Want: oog om oog, tand om tand. Dat blijft dus doorgaan. Terwijl de kern van het probleem daarbij helemaal niet wordt aangepakt.

Aandacht kun je ook op andere manieren krijgen.

Fillastiene
28-10-02, 15:54
Geplaatst door ripley


Nee, de enige manier om iets op te lossen is door oplossingen te bedenken en uit te voeren.

Van geweld wordt niemand beter, dan kom je alleen in een vicieuze cirkel. Want: oog om oog, tand om tand. Dat blijft dus doorgaan. Terwijl de kern van het probleem daarbij helemaal niet wordt aangepakt.

Aandacht kun je ook op andere manieren krijgen.

Op wat voor manier kun je dan aandacht vragen? Kom alsjeblieft niet met handtekening-acties.

Fillastiene ziet een onmogelijke taak om ripley de essentie van het lenen uit te leggen. Geweld strekt aandacht.

KuntaKinti
28-10-02, 15:56
Ik ben het met je eens philestienie... Als de palestijnen geen geweld zouden gebruiken was de wereld ze allang vergeten. En waren ze waarschijnlijk uitgemoord door de zionisten. Maar dit betekent niet dat het goed is dat het gebeurt. Het betekent dat wij een heel erg slechte wereld hebben. Want dit zou namelijk niet nodig zijn als iedereen eerlijk was en rechtvaardig.

De palestijnen hebben gewoon geen keus... Een zelfmoordaanslag is hun manier om te overleven hoe gek dit ook klinkt....

:maf2:

ripley
28-10-02, 15:58
Geplaatst door Fillastiene


Op wat voor manier kun je dan aandacht vragen? Kom alsjeblieft niet met handtekening-acties.

Fillastiene ziet een onmogelijke taak om ripley de essentie van het lenen uit te leggen. Geweld strekt aandacht.

Via de media bijvoorbeeld. IK heb hier posts gezien dat de media bijvoorbeeld een slecht beeld van moslims neer kunnen zetten en dat dat grote invoeld op de maatschappij kan hebben. Dus zou het ook andersom kunnen: de grote invoeld van de media gebruiken om ten goede dingen te veranderen.

ripley
28-10-02, 15:59
Geplaatst door KuntaKinti
Ik ben het met je eens philestienie... Als de palestijnen geen geweld zouden gebruiken was de wereld ze allang vergeten. En waren ze waarschijnlijk uitgemoord door de zionisten. Maar dit betekent niet dat het goed is dat het gebeurt. Het betekent dat wij een heel erg slechte wereld hebben. Want dit zou namelijk niet nodig zijn als iedereen eerlijk was en rechtvaardig.

De palestijnen hebben gewoon geen keus... Een zelfmoordaanslag is hun manier om te overleven hoe gek dit ook klinkt....

:maf2:

Nou het helpt duidelijk geen fuck. Het enige dat gebeurt is dat mensen in angst leven aan beide kanten en dat de haat steeds groter wordt onderling. Wordt het dan geen tijd om naar een andere oplossing te zoeken?

KuntaKinti
28-10-02, 15:59
Geplaatst door ripley


Via de media bijvoorbeeld. IK heb hier posts gezien dat de media bijvoorbeeld een slecht beeld van moslims neer kunnen zetten en dat dat grote invoeld op de maatschappij kan hebben. Dus zou het ook andersom kunnen: de grote invoeld van de media gebruiken om ten goede dingen te veranderen.

in theorie wel... maar de media schentk alleen aandacht om alles wat de islam zwart kan maken.. Positieve dingen worden nooit gemeld... Dat is juist het probleem...

jaja
28-10-02, 16:00
Geplaatst door Fillastiene


Wat dan?

Er is nog steeds racisme in de VS en in India en/of Pakistan is het nog steeds een zooitje.

Wat hebben zij bereikt?

Wees nu eens reeel. Die twee mannen hebben alleen mooie woorden aan de wereld gegeven. Lek genoeg om een keer als citaat te gebruiken, maar verder hebben ze geen nut.

Fillastiene ergert zich aan deze standaardpraatjes en wat voor heilstaat heeft jouw geweldsoptie bereikt?

jaja
28-10-02, 16:02
Geplaatst door KuntaKinti
Ik ben het met je eens philestienie... Als de palestijnen geen geweld zouden gebruiken was de wereld ze allang vergeten. En waren ze waarschijnlijk uitgemoord door de zionisten. Maar dit betekent niet dat het goed is dat het gebeurt. Het betekent dat wij een heel erg slechte wereld hebben. Want dit zou namelijk niet nodig zijn als iedereen eerlijk was en rechtvaardig.

De palestijnen hebben gewoon geen keus... Een zelfmoordaanslag is hun manier om te overleven hoe gek dit ook klinkt....

:maf2: hoezo waarschijnlijk. Ergens op gebaseerd? Feiten wellicht? In de periode toen er geen zelfmoordaanslagen waren, stierven er duidelijk minder palestijnen ....

ripley
28-10-02, 16:03
Geplaatst door KuntaKinti


in theorie wel... maar de media schentk alleen aandacht om alles wat de islam zwart kan maken.. Positieve dingen worden nooit gemeld... Dat is juist het probleem...

Denk je niet dat het een en ander met elkaar te maken heeft. Er wordt vanuit de islamitische wereld veel geweld gebruikt de laatste jaren, veel onschuldige mensen komen om. Dan kom je dus op een negatieve manier in de media en krijg je daar een tendens is. Maar dat kan dus ook anders.

jaja
28-10-02, 16:04
Geplaatst door Fillastiene


Leg is uit wat segregatie is? Bij mij moet je het simpel houden. Is dat gewoon scheiding?
Anders ben je Kahmir weer volkomen vergeten.
En Mamma Theresa heeft geen flikker gedaan.


Fillastiene ach ... gek genoeg denken veel armen in India daar anders over ... Wellicht zitten die iets dichter bij het vuur, en weten er iets meer van ...

Fillastiene
28-10-02, 16:04
Geplaatst door jaja
en wat voor heilstaat heeft jouw geweldsoptie bereikt?

Geen heilstaat, maar wel een nietvergetenstaat.

En heb jij een heilstaat?

Don
28-10-02, 16:05
Geplaatst door KuntaKinti


de media schentk alleen aandacht om alles wat de islam zwart kan maken.. Positieve dingen worden nooit gemeld... Dat is juist het probleem...

Goed nieuws is geen nieuws....

Idolater
28-10-02, 16:32
verheerlijking van geweld is voor mij de eerste stap naar het fascisme.

Don
28-10-02, 16:51
Geplaatst door Idolater
verheerlijking van geweld is voor mij de eerste stap naar het fascisme.

Good 4 U!

i love israel
28-10-02, 17:24
zonder aanslagen van hamas en consorten heeft israel geen enkele reden meer om zich in de bezette gebieden te bevinden.

moet je eens opletten hoe snel het dan vrede is.

Couscousje
28-10-02, 17:27
Geplaatst door i love israel
zonder aanslagen van hamas en consorten heeft israel geen enkele reden meer om zich in de bezette gebieden te bevinden.

moet je eens opletten hoe snel het dan vrede is.

:rolleyes:

Yeah, right.

Cc

KuntaKinti
28-10-02, 17:29
Geplaatst door i love israel
zonder aanslagen van hamas en consorten heeft israel geen enkele reden meer om zich in de bezette gebieden te bevinden.

moet je eens opletten hoe snel het dan vrede is.

Grootste bullshit ever... Sinds 1967 bezetten ze palestijns gebied en geef hamas maar de schuld... De palestijnen hebben allang genoeg gewacht en geleden. ISRAEL is de gene die de eerste stap moet zetten.. En terug naar de grenzen van 1967.... Als dit nog lang gaat duren dan ben ik bang dat of de joden daar worden uitgemoord... of andersom en de arabieren de dupe zullen zijn.... HEt gaat uit de hand lopen zo...

i love israel
28-10-02, 17:46
Geplaatst door yehiyaayyash
Het doden van joodse beztters loont inderdaad uitstekenlijk . Het vergroot de angst onder de joodse zionisten . Het doet ze huiveren wanneer ze de deur uitgaan . Het laat ze schrikken wanneer ze een knalletje horen .

Duizenden zionistische ratten zijn al vertrokken uit Palestina , zelfs het vrouwtje van Ben Hoerenjong ( Goerion) ..

Bij elke jihadactie rennen er steeds meer bezetters weg . Dus de oplossing is de jihad te versterken en massalere aanvallen , het liefst met de hulp van arabische legers .

De bevrijding van Palestina is zeer nabij broeders en zusters .
Doe wat je kan . Boycot ze en stuur geld naar de palestijnen , wa nasroe karieb insjallah .

wanneer ga jij jezelf nou eens opblazen ipv hier stompzinnig te zitten lullen.

Don
28-10-02, 17:47
Geplaatst door i love israel


wanneer ga jij jezelf nou eens opblazen ipv hier stompzinnig te zitten lullen.

Dat doet ie niet, want het is een MIETJE....

Don
28-10-02, 17:50
Geplaatst door yehiyaayyash
de waarheid is te hard voor jullie , beste zionistische joden .. :jammer:

Sissy...

Couscousje
28-10-02, 17:54
Geplaatst door Don


Sissy...

:hihi:

Weet iemand waar die kutkleuter woont? Tijd voor een brandstiGting met een racistische inslag, dunkt me. Ik ben ook altijd in voor een drive-by shooting. Call me.

Cc

snotkoter
28-10-02, 18:01
Geplaatst door Don


Maar soms ook uitermate effectief...

:haha: :haha: :haha:

Is ook goed gelukt in bv. Ierland

Of lukt dat niet omdat het daar gaat over Christenen en die zijn dom???

Donna
28-10-02, 20:20
Geplaatst door Fillastiene
Geweld loont wel

Het is toch overduidelijk dat je met geweldloos protest en pacifisme nooit je doel zult bereiken.


De zwarte burgerrechtenbeweging heeft op een geweldloze manier de macht in Zuid Afrika teruggekregen. Mede dankzij zware internationale druk die te langzaam en aarzelend op gang kwam, dat wel.

Maar die internationale druk kon alleen op gang komen omdat de Zuid Afrikanen geen geweld gebruikten. Als ze net zoals de Palestijnen zelfmoordacties zouden hebben uitgevoerd hadden ze die steun echt niet gekregen.

En wat heeft de strategie van de Palestijnen ze gebracht? Er wordt anno nu openlijker gespeculeerd over deportatie van alle Palestijnen naar Jordanie dan ooit.

Opstand was nodig om de onrechtvaardigheid van camp David aan te kaarten. Maar de verbeten manier waarop de Palestijnen nu doorgaan met aanslagen werkt politiek gezien alleen in het nadeel van de Palestijnen zelf.

rja
28-10-02, 20:40
Geplaatst door Fillastiene
[B]Geweld loont wel

Als ik kijk naar de meningen van enkelen hier op dit prikbord kan ik het niet behelpen te denken dat ze zich met een behoorlijk naïeve levensvisie hebben bewapend. Geweld wordt afgekeurd en aanslagen zijn uit den boze. Persoonlijk snap ik dat niet.
Het is toch overduidelijk dat je met geweldloos protest en pacifisme nooit je doel zult bereiken
Werkelijk, in de meeste oostblok landen, is door massaal vreedzaam protest, de voormalige communistische regeringen gedwongen om af te treden, wat werkt niet ? Zouden de Arabieren ook moeten doen met miljoenen de straat op en eisen dat hun corrupte regeringen ophoepelen, maar dit schijnbaar niet in hun aard, ze gebruiken liever geweld, dit leverd alleen maar meer geweld op.

Dutchguy
28-10-02, 20:43
Inderdaad trekt geweld de aandacht, maar dan?

De Russen waren totaal niet geinteresseerd in Tsjetsjenie. En nu? Nu haten ze die deelrepubliek en heeft Poetin vrij spel om alle registers open te trekken voor een nieuw offensief. Dit keer MET steun van de Russen.

jaja
28-10-02, 23:12
Geplaatst door i love israel
zonder aanslagen van hamas en consorten heeft israel geen enkele reden meer om zich in de bezette gebieden te bevinden.

moet je eens opletten hoe snel het dan vrede is. dat geloof je toch zelf niet? Het geweld van hamas en co deugt niet, maar zodra het ophoudt zo terroristisch te zijn... Verzet tegen de bezetting is een ander verhaal. Dat zal. ondersteund door anderen, wel door moeten blijven gaan. Er zal moeten worden onderhandeld en een beetje druk van VS en Europa zal daarbij echt wel nodig zijn om bepaalde elementen in de israelische samenleving bij de les te houden voordat er een acceptabele vrede uitrolt.
Maar, nogmaals, ik maak heel duidelijk tussen verzet en terrorisme. Aan terrorisme geef je niet toe. Legitiem verzet is iets anders, maar dat hebben sommige groepen nog steeds niet begrepen.

jaja
28-10-02, 23:15
Geplaatst door Fillastiene


Geen heilstaat, maar wel een nietvergetenstaat.

En heb jij een heilstaat? jij pretendeert dat met geweld alles goed komt en met geweldloos verzet niet. Ik vraag om een voorbeeld waar geweld dat bereikt heeft. De voorbeelden van geweldloos verzet hebben anderen gegeven.
Heb ik een heilstaat? Nee. Maar verhoudingsgewijs komt Nederland aardig in de buurt. Er gaat nog veel fout, maar under the circumstances niet slecht.

rja
28-10-02, 23:30
Geplaatst door jaja
jij pretendeert dat met geweld alles goed komt en met geweldloos verzet niet. Ik vraag om een voorbeeld waar geweld dat bereikt heeft. De voorbeelden van geweldloos verzet hebben anderen gegeven.

Gingen die Arabieren maar met tientallen miljoenen de staat op om tegen de Palestijnse zaak te protesteren - niet via de regeringen natuurlijk, want die gelooft geen hond.

De Arabische regeringen, zullen zeer weinig steun krijgen vanuit de rest van de Wereld krijgen, als ze vreedzame demonstraties met harde hand neer slaan.

Wat let die Arabieren te demonstreren – en massaal he, daar heeft zelfs Amerika respect voor - , is ook een van democratische rechten !!!

Al Sawt
28-10-02, 23:56
Geplaatst door observer
ooit wle eens van Gandhi gehoord?

meer bekendheid niet precies meer beruchtheid dat wel
waarom denk je dat moslims zo'n slechte naam hebben "je weet wel die blazen onschuldige mensen op" etc

denk je nu werkelijk dat aanslagen de opinie veranderden de "gelovers" zullen nog meer het er mee eens zijn maar de overgrote meerderheid zal alleen maar walgen en de tv op ene ander kanaal zetten

Mensen als Sharon, Netanjahoe, Bush, Hi.tler, Stalin, Colijn, etc, etc...... zijn zeker de schoolvoorbeeld van PACIFISME!

rja
29-10-02, 00:01
Geplaatst door yehiyaayyash
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jij bent best grappig pinguin
Ja, jammer genoeg zien zulke mensen zo als jij, niets in vreedzaam verzet.

Een regering kan moeilijk, blijven zitten als een groot deel van de bevolking tegen deze regering gekeerd heeft - dictorial of niet - , ook al heeft zo'n regeriing een groot leger achter zich, als het volk zich massaal tegen zo'n regering verzet, wordt hun positie bijna onmogelijk, want die militairen blijven mensen en hebben ook familie, ze hebben weinig zin om op eigen volk te gaan schieten.

Idolater
29-10-02, 00:15
yehiyaayyash: ben je al gerecruiteerd voor de Jihad? Heb jij je martelaarstestament al opgesteld? Het zou mij niets verbazen, een van de jongens die naar Kashmir ging was ook actief op maroc.nl

rja
29-10-02, 00:20
Geplaatst door rja
Ga, je schoolgeld terughalen,

Want je hebt niks van de wereld begrepen !!!!

Dacht je echt dat een Nederlandse regering - of zelf een Amerikaanse regering - kan blijven zitten, als ze niet de steun van het volk hebben , al die partijen keizen eieren voor hun geld, als ze hun draagvlak verloren hebben.

En ja, als die Arabieren de straat op gaan en roepen dat hun regeringen moeten oprotten, dan gaan ze, want ze hebben geen keus, als ze geen draagvlak hebben onder volk, die dictactors kunnen het wel uitstellen, maar ze verliezen het uitieindelijk altijd van het wil van volk.

Al Sawt
29-10-02, 00:31
Geplaatst door Donna



De zwarte burgerrechtenbeweging heeft op een geweldloze manier de macht in Zuid Afrika teruggekregen. Mede dankzij zware internationale druk die te langzaam en aarzelend op gang kwam, dat wel. Dat is een farce! De ANC heeft tijdens de apartheid, geurilla achtig oorlog gevoerd met de blanke bewind. Elementen in de zwarte bevolking waren ook actief in de binnenland met gewapende verzet(kleinschalig), tegen de leger die zich in de Townships waagde.
Tal van ANC eenheiden werden getraind in de omliggende landen, maar ook in Libie en Algerije voor de gewapende strijd tegen de blanke bewind, die vooral afspeelde in de buurlanden van ZA, zoals Namibie en Rhodesie.

Ook de economische boycot en politieke druk werdt ZA te veel.


Geplaatst door Donna
Maar die internationale druk kon alleen op gang komen omdat de Zuid Afrikanen geen geweld gebruikten. Als ze net zoals de Palestijnen zelfmoordacties zouden hebben uitgevoerd hadden ze die steun echt niet gekregen. Laten we de gewapende strijd eventjes buiten beschouwing te laten. En de verschillen tussen de twee Apartheids landen Israel en Zuid-Afrika laten zien. Door de Holocaust, hadden de Israeliers zowieso sympathie of ze dwingen het af door middel van chantage, hiermee kunnen ze onbestraft gaan met hun racistische en reppresieve beleid tegen een ander bevolking.

In de jaren zestig en zeventig, werden de Palestijnse en de Zwarte strijd, in Europa apart gezien, mede door de massa moord op de joden in de achterhoofd.




Geplaatst door Donna
En wat heeft de strategie van de Palestijnen ze gebracht? Er wordt anno nu openlijker gespeculeerd over deportatie van alle Palestijnen naar Jordanie dan ooit. Veel! Dankzij de Intifada en de aanslagen van de PLO in de jaren zeventig en tachtig, werdt de Palestijnse strijd, in het spotlights gehouden. Hiermee werdt de Palestijnse bevolking door de VN erkent als een VOLK die recht heeft op een EIGEN STAAT, en de PLO als de vertegenwoordiger van de Palestijnse bevolking. Anno nu, zal de intifada alsnog de vruchten afwerpen, want Israeliers hebben meer te verliezen dan de Palestijnen, en ze zullen dan net als ten tijde van Rabin en Peres weer naar de onderhandelings tafel gaan. En het feit dat men in Israel spreekt van deportatie van alle Palestijnen, bewijst mijn gelijk over de hoge Nazi gehalte in de Israelische gemeenschap. Lebensraum dat was ook de drijfveer van Adolf H,itler, net als zijn reicarnatie Sharon.


Geplaatst door Donna
Opstand was nodig om de onrechtvaardigheid van camp David aan te kaarten. Maar de verbeten manier waarop de Palestijnen nu doorgaan met aanslagen werkt politiek gezien alleen in het nadeel van de Palestijnen zelf. De Israeliers zullen nooit hun ziekelijke droom van Eretz Israel vergeten, daarom zullen ze nooit de nederzettingen en Oost Jeruzalem opgeven, daarom is geweld noodzakkelijk.

rja
29-10-02, 00:32
Geplaatst door yehiyaayyash
kom kom pinguin .. kop op , jij kan er ook niks aan doen dat je naief bent ... :rolleyes:
Werkelijk, kleuter.

Dat jij op 15 jarige leeftijd niets ziet in onze democratie, vindt ik zeer treurig, want dan heeft onze intergratie proces gefaald bij jouw.

Maar dat je niet gelooft, in de wil van het volk, heb je zeer weinig vertrouwen in de mensheid.

Al Sawt
29-10-02, 00:35
Geplaatst door rja

Gingen die Arabieren maar met tientallen miljoenen de staat op om tegen de Palestijnse zaak te protesteren - niet via de regeringen natuurlijk, want die gelooft geen hond.

De Arabische regeringen, zullen zeer weinig steun krijgen vanuit de rest van de Wereld krijgen, als ze vreedzame demonstraties met harde hand neer slaan.

Wat let die Arabieren te demonstreren – en massaal he, daar heeft zelfs Amerika respect voor - , is ook een van democratische rechten !!!

Amerika heeft helaas meer respect voor de regeringen, die democratische actievisten als terroristen bestempelen.

Rja, wij dromen van democratie in de Arabische wereld, zodat wij als burgers ons eigen leiders kunnen kiezen.

rja
29-10-02, 00:54
Geplaatst door Al Sawt


Amerika heeft helaas meer respect voor de regeringen, die democratische actievisten als terroristen bestempelen.

Rja, wij dromen van democratie in de Arabische wereld, zodat wij als burgers ons eigen leiders kunnen kiezen.
Sorry hoor,

De maatschappij ben jij - (c) Copyright Sire volgens mij -, als die Arabieren zich masaal verzetten tegen hun regeringen, en ze hebben een groot deel van het volk achter zich, dan kan die regering niet blijven zitten

Dan vallen die regeringen toch zijn die Oost Europese burgers, wie de regering wel kunnen laten vallen , beter als de Arabische burgers ?

Dus massaal demonsteren die burgers in het Midden Oosten - want die regeringen hebben een half slachtelijk beleid t.o.v. van Isreal en Amerika.

Dus kom maak gebruik van je democraitsch recht, demonsteren !!!!!

Idolater
29-10-02, 01:03
Geplaatst door rja

Werkelijk, kleuter.

Dat jij op 15 jarige leeftijd niets ziet in onze democratie, vindt ik zeer treurig, want dan heeft onze intergratie proces gefaald bij jouw.

Maar dat je niet gelooft, in de wil van het volk, heb je zeer weinig vertrouwen in de mensheid.

Ach, laat ik maar iets makkelijks roepen: Insha Allah! :)

Al Sawt
29-10-02, 01:05
Geplaatst door rja

Sorry hoor,

De maatschappij ben jij - (c) Copyright Sire volgens mij -, als die Arabieren zich masaal verzetten tegen hun regeringen, en ze hebben een groot deel veel et volk achter zich, dan kan die regering niet blijven zitten

Dan vallen die regeringen toch zijn die Oost Europese burgers, wie de regering wel kunnen later vallen , beter als de Arabische burgers ?

Dus massaal demonsteren die burgers in het Midden Oosten - want die regeringen hebben een half slachtelijk beleid t.o.v. van Isreal en Amerika.

Die opstand zal komen, met het doel het omverwerpen van onze verraders. Het is alleen wachten op een vonk.

Met nieuwe leiders, zullen we de "halfslachtige" beleid omzetten in een volmaakte beleid, die bevrijding van heel Palestina tot doel heeft.

De VS heeft trouwens een halfslachtige beleid met het verspreiden van democratische waarden.

Idolater
29-10-02, 01:11
Geplaatst door Al Sawt


Die opstand zal komen, met het doel het omverwerpen van onze verraders. Het is alleen wachten op een vonk.

Met nieuwe leiders, zullen we de "halfslachtige" beleid omzetten in een volmaakte beleid, die bevrijding van heel Palestina tot doel heeft.

De VS heeft trouwens een halfslachtige beleid met het verspreiden van democratische waarden.

En dan is de vraag wat er voor in de plaats komt: Osama bin Laden adepten of een democratie?

i love israel
29-10-02, 10:09
Geplaatst door jaja
dat geloof je toch zelf niet? Het geweld van hamas en co deugt niet, maar zodra het ophoudt zo terroristisch te zijn... Verzet tegen de bezetting is een ander verhaal. Dat zal. ondersteund door anderen, wel door moeten blijven gaan. Er zal moeten worden onderhandeld en een beetje druk van VS en Europa zal daarbij echt wel nodig zijn om bepaalde elementen in de israelische samenleving bij de les te houden voordat er een acceptabele vrede uitrolt.
Maar, nogmaals, ik maak heel duidelijk tussen verzet en terrorisme. Aan terrorisme geef je niet toe. Legitiem verzet is iets anders, maar dat hebben sommige groepen nog steeds niet begrepen.

jazeker geloof ik dat wel. ik zal het proberen uit te leggen.

op het moment dat de aanslagen stoppen heeft het leger geen reden meer om aanwezig te zijn op de bezette gebieden. want de voornaamste reden dat ze daar zijn en er roadblocks zijn is om eventuele terroristen te onderscheppen.

op dat moment verliest sharon ook zijn draagvlak en zal hij zeker niet herkozen worden. je krijgt dan in israel een regering die milder staat tegenover de palestijnen.

dan creeer je automatisch ook een klimaat om weer te gaan onderhandelen. uiteraard met hulp van andere landen.

wat dan een acceptablele vrede is is niet aan ons, maar aan de mensen die er wonen.

i love israel
29-10-02, 10:10
Geplaatst door yehiyaayyash
VErzet is het opblazen van de bezetter waar hij maar is , op het toilet in de pizzeria in synagoge in de disco .. allen zijn gerechtvaardigd..

Alle kolonisatoren van Algerije tot Vietnam zijn louter door geweld het land uitgejaagd . Overigens werden ook hier aanslagen op 'burger'doelen ( zoals de ongelovigen de kolonisten noemen ) gepleegd .

Maar de joodse zionisten houden niemadn dan zichzelf voor de gek als ze denken dat de mujahideen zullen ophouden ze te verdelgen . Het is een plicht in de Islam om het zionistische ongedierte te bestrijden dat het land bezet en met hun de andere ongelovigen die de islamitische landen bezetten .

walhamdulilah

yehiyalullo heeft inmidels een l.l van een meter door het zichzelf afrukken bij het idee van onschuldige mensen opblazen.

i love israel
29-10-02, 14:43
Geplaatst door yehiyaayyash
gutte gutte gutte illi toch , en dat zegt een moeder van een paar schattige kinderskes ... :jammer:

ja kun je zien wat jij met me doet. zelfs mijn kinderen hebben meer intelect in hun pink dan jij in je hele stompzinnige lijf.