PDA

Bekijk Volledige Versie : Tsjetsjenen hebben al een kans gehad....



Geerts
28-10-02, 17:51
Rusland heeft zich in de jaren 90 al een keer teruggetrokken uit Tsjetsjenie.

De Tsjetsjenen begonnen onderling te vechten, toen ontvoerden buitenlanders, hielden zich bezig met drugs- en wapensmokkel, vielen de republiek Dagestan binnen, vochten mee met de Taliban in Afghanistan en als uitsmijter pleegden ze nog enkele bloedige aanslagen in Rusland.

Geen wonder dat de Russen opnieuw ten strijde trokken. Darom ben ik tegen een hernieuwd terugtrekken van de Russen, de Tsjetsjenen hebben hun kans gehad en verprutst.


Chantal

snotkoter
28-10-02, 18:55
Ik denk toch dat bij een situatie als deze een iets meer genuanceerde opinie op zijn plaats zou zijn. De problemen tussen Rusland en Tsjetsjenie zullen niet twaalf jaar geleden *floeps* opeens ontstaan zijn, en er zullen dus meerdere redenen zijn voor de conflicten nu.

Ik wil overigens niet beweren dat ik wel weet wat er allemaal aan de hand is maar vergelijk het met Turken en Grieken; kunnen elkaar niet luchten of zien maar niemand weet waarom dat zo is.

_FlasH_
28-10-02, 21:08
Ik ben het eens met Chantal. Zeker nu we die gijzeling weer voor de kiezen krijgen. Stevig aanpakken die provincie en de burgers tegen de criminelen beschermen. Eigenlijk zou er een internationale vredesmacht moeten komen om de Russen te helpen. (Als die dat zouden willen, want de Russische trots is nog steeds er groot heb ik het gevoel.)

Donna
28-10-02, 21:17
Geplaatst door _FlasH_
Ik ben het eens met Chantal. Zeker nu we die gijzeling weer voor de kiezen krijgen. Stevig aanpakken die provincie en de burgers tegen de criminelen beschermen. Eigenlijk zou er een internationale vredesmacht moeten komen om de Russen te helpen. (Als die dat zouden willen, want de Russische trots is nog steeds er groot heb ik het gevoel.)


We?

Is de westerse ummah in opkomst?