PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is dit nou weer voor onzin?!



Hmama
29-10-02, 10:54
"Twee medewerkers van een Albert Heijn in Amsterdam worden vervolgd omdat ze een winkeldief te hard zouden hebben opgepakt. Volgens het OM gebruikten de twee "excessief geweld" tegen de dief."

Bron: RTL textpagina 104

Wat is dit nou weer voor onzin? Doe je iets, is het ook al niet goed?! Moest ie maar nie stelen.... Vind ik dan...

;)

Fillastiene
29-10-02, 10:56
Geplaatst door Hmama
"Twee medewerkers van een Albert Heijn in Amsterdam worden vervolgd omdat ze een winkeldief te hard zouden hebben opgepakt. Volgens het OM gebruikten de twee "excessief geweld" tegen de dief."

Bron: RTL textpagina 104

Wat is dit nou weer voor onzin? Doe je iets, is het ook al niet goed?! Moest ie maar nie stelen.... Vind ik dan...

;)

Je hebt gewoon regels. En daar moet men zich aan houden.

plexus
29-10-02, 10:59
Geplaatst door Hmama
"Twee medewerkers van een Albert Heijn in Amsterdam worden vervolgd omdat ze een winkeldief te hard zouden hebben opgepakt. Volgens het OM gebruikten de twee "excessief geweld" tegen de dief."

Bron: RTL textpagina 104

Wat is dit nou weer voor onzin? Doe je iets, is het ook al niet goed?! Moest ie maar nie stelen.... Vind ik dan...

;)

wat is 'te hard opgepakt'... heeft de dader een schrammetje dan is het inderdaad onzin...of ligt de dader in coma

Tomas
29-10-02, 11:08
(c) www.nu.nl
AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief

AMSTERDAM - Twee medewerkers van een Albert Heijn-vestiging in Amsterdam worden vervolgd omdat ze geweld hebben gebruikt tegen een winkeldief. Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gebruikten de twee 'excessief geweld' nadat ze de winkeldief hadden weten aan te houden.

De winkeldief had het Albert Heijn-filiaal aan de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam overvallen en had de caissière onder bedreiging met een wapen geld afhandig gemaakt.

De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.

Omdat de winkeldief bij de mishandeling letsel opliep, kunnen de twee AH-personeelsleden een maximumstraf van zes jaar cel krijgen. Hun slachtoffer wordt verdacht van diefstal met geweld.


Ik zou ook geweld toepassen tijdens het wachten.

a. Omdat ik dat nu eenmaal leuk vind.
b. Ze blijven vaak niet uit zichzelf liggen wachten, je moet ze als het ware motiveren.

Ben benieuwd naar de afloop, gezien de comotie in Venlo.

Shaheed
29-10-02, 11:18
AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief

Uitgegeven: 29 oktober 2002 10:57
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2002 10:57

AMSTERDAM - Twee medewerkers van een Albert Heijn-vestiging in Amsterdam worden vervolgd omdat ze geweld hebben gebruikt tegen een winkeldief. Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gebruikten de twee 'excessief geweld' nadat ze de winkeldief hadden weten aan te houden.

De winkeldief had het Albert Heijn-filiaal aan de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam overvallen en had de caissière onder bedreiging met een wapen geld afhandig gemaakt.

De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.

Omdat de winkeldief bij de mishandeling letsel opliep, kunnen de twee AH-personeelsleden een maximumstraf van zes jaar cel krijgen. Hun slachtoffer wordt verdacht van diefstal met geweld.



Ik vraag me af wat voor een straf deze mensen zouden krijgen als ze inderdaad de minumum straf regel van de lpf zouden invoeren.

Dan zouden deze twee hardwerkende mensen voor minimaal 3 jaar achter tralies moeten zitten.

Denk niet dat Pim het zo heeft gewild.


P.S. trouwens iemand die net met een wapen een overval heeft gepleegd ga je natuurlijk niet beleefd aanspreken.

i love israel
29-10-02, 11:19
het OM weet nog niet of de overvaller een schadeclaim gaat indienen.

het moet niet gekker worden!

Hmama
29-10-02, 19:16
Geplaatst door i love israel
het OM weet nog niet of de overvaller een schadeclaim gaat indienen.

het moet niet gekker worden!

Lachwekkend rechtsysteem toch....

BENZ_207
29-10-02, 19:21
max 6 jaar wat ze kunnen krijgen.


hahah dat lijkt me nou echt lullig als je daar voor moet gaan zitten.

Mark
29-10-02, 19:23
Dit bewijst dat je NOOIT moet ingrijpen bij zinloos geweld omdat je dan ZELF de bak ingaat!

Zwarte Schaap
29-10-02, 19:23
Geplaatst door Hmama


Lachwekkend rechtsysteem toch....

Daders hebben ook rechten, God zijdank !

Mark
29-10-02, 19:27
Geplaatst door Zwarte Schaap


Daders hebben ook rechten, God zijdank !

recht op een afgehakte hand?

Hmama
29-10-02, 19:29
Geplaatst door Zwarte Schaap


Daders hebben ook rechten, God zijdank !

Natuurlijk begrijp ik dat ze ook rechten hebben. Maar moeten de 2 jongens gaan boeten omdat hij heeft gestolen? Zo zie ik dat...

Zwarte Schaap
29-10-02, 19:42
Geplaatst door Hmama


Natuurlijk begrijp ik dat ze ook rechten hebben. Maar moeten de 2 jongens gaan boeten omdat hij heeft gestolen? Zo zie ik dat...

Nee ze boeten omdat ze excessieve geweld tegen hem gebruikt hebben. Alleen de overheid heeft het monopoly om te straffen cq geweld te gebruiken.

Je mag jezelf verdedigen, kennelijk hebben zij zich niet alleen verdedigd. Stel je eens voor dat de dader dood werd geslagen? Is dat dan de bedoeling? Dat probeert de overheid te beteugelen.

Hmama
29-10-02, 19:45
Geplaatst door Zwarte Schaap


Nee ze boeten omdat ze excessieve geweld tegen hem gebruikt hebben. Alleen de overheid heeft het monopoly om te straffen cq geweld te gebruiken.

Je mag jezelf verdedigen, kennelijk hebben zij zich niet alleen verdedigd. Stel je eens voor dat de dader dood werd geslagen? Is dat dan de bedoeling? Dat probeert de overheid te beteugelen.

De overheid? Die zit momenteel zelf in de problemen, maar dat is een ander verhaal...

Mag ik vragen of jij het er mee eens ben?

Tomas
29-10-02, 19:51
Geplaatst door Zwarte Schaap


Nee ze boeten omdat ze excessieve geweld tegen hem gebruikt hebben. Alleen de overheid heeft het monopoly om te straffen cq geweld te gebruiken.

Je mag jezelf verdedigen, kennelijk hebben zij zich niet alleen verdedigd. Stel je eens voor dat de dader dood werd geslagen? Is dat dan de bedoeling? Dat probeert de overheid te beteugelen.

Hoezo? Wat is er nog meer bekend dan? Ik dacht dat die dief alleen nog maar een strafzaak had aangespannen. En dat er nog helemaal geen uitspraak aan de orde is.

Ik vind het prima dat iedereen iedereen kan aanklagen.

Als het zoals in dit geval ook zo kan dat de beklaagden het recht hebben, na een gunstige uitspraak voor hen, verhaal te halen bij de dief, voor het bezoedelen van hun naam.

En ik ben ook benieuwd wanneer er nou eigenlijk sprake is van excessief geweld. Volgens mij al veel te snel.

Zwarte Schaap
29-10-02, 19:52
Geplaatst door Hmama


De overheid? Die zit momenteel zelf in de problemen, maar dat is een ander verhaal...

Mag ik vragen of jij het er mee eens ben?

Als zij tegen de dader excessief geweld hebben gebruikt wat geen noodzaak diende dan verdienen zij natuurlijk straf.

De rechter houdt altijd rekening mee dat de arrestatie van een dader niet altijd zachthandig gebeurt, als de rechter echter onraad ruikt is hij genoodzaakt om de elementaire rechten van een verdachte te beschermen.

Rechten zijn geen grapje die je zomaar mag schenden omdat een ander de fout ingaat ! Je hebt er niets aan om een dader invalide te schoppen.

Hmama
29-10-02, 19:58
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als zij tegen de dader excessief geweld hebben gebruikt wat geen noodzaak diende dan verdienen zij natuurlijk straf.

De rechter houdt altijd rekening mee dat de arrestatie van een dader niet altijd zachthandig gebeurt, als de rechter echter onraad ruikt is hij genoodzaakt om de elementaire rechten van een verdachte te beschermen.

Rechten zijn geen grapje die je zomaar mag schenden omdat een ander de fout ingaat ! Je hebt er niets aan om een dader invalide te schoppen.

Juist ja, rechten zijn grappen. Zoals het recht dat je niet mag stelen. Als de dief nou zich daaraan had gehouden..

Invalide schoppen gaat inderdaad ver. Maarl, als net een van je collega's is bedreigd, laat je de dief toch niet vrijuit. Ik begrijp dus volkomen dat die jongens hun slag hebben geslagen (letterlijk)....

bman
30-10-02, 10:22
LAten we eerst het vervolg van het onderzoek afwachten voor we met onze mening op de proppen komen. Het getuigt JUIST van een volwassen en eerlijk rechtsysteem dat ook naar de rechten van de oorspronkelijke verdachte wordt gekeken. Ik heb vaak genoeg gezien dat 'handhavers' van de orde zich idd aan exessief geweld te buiten gingen (uitsmijters hadden hier vroeger nogal een handje van). Het is goed dat onderzoek en de rechter moeten uitwijzen of dat hier ook het geval is.

Dat de werkgever zich achter de werknemers opstelt vind ik overigens grote klasse! Het klinkt mij namelijk toe dat deze daders eerder een beloning dan een standje verdienen.