PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Moslim-activisten klaar voor cyber-oorlog'



Idolater
29-10-02, 16:04
'Moslim-activisten klaar voor cyber-oorlog'

Van onze redactie

AMSTERDAM - Pro-islamitische computerkrakers staan te popelen om een nieuw soort cyber-oorlog te voeren. De cybercriminelen hebben het hierbij gemunt op landen die de Verenigde Staten steunen in de oorlog tegen het terrorisme en de mogelijke aanval op Irak.

De in Londen gevestigde beveiligingsfirma mi2g heeft dinsdag verklaard dat de maand oktober nu al de slechtste maand is op het gebied van online aanvallen sinds het bedrijf in 1995 dergelijke activiteiten is gaan meten.

Tot nu toe werden er in oktober 16.599 attacks uitgevoerd op centrale serversystemen en websites. Met name het aantal politiek gemotiveerde aanvallen zou volgens mi2g sterk zijn gestegen. Dit meldt de Amerikaanse nieuwssite Yahoo.

"We hebben ontdekt dat meer en meer islamitische computerkrakers zich tegen de VS, Groot-Brittannië, Australië, India en Israël gaan keren", aldus mi2g.

Vorige week werden door de zogenoemde 'denial of service attack' negen van de dertien centrale internetservers gedurende ongeveer een uur stilgelegd. Als ze alle dertien zouden zijn uitgeschakeld was het internetverkeer over de hele wereld platgelegd. Het is onduidelijk wie er voor de aanval verantwoordelijk waren.

Zeven van de servers zijn volgens de FBI enige tijd helemaal stilgelegd, twee anderen haperden ernstig. Internetgebruikers hebben volgens de FBI nauwelijks iets gemerkt van de aanval doordat de stations die normaal bleven functioneren de verhoogde activiteit goed konden verwerken.
Bron: de Telegraaf

Idolater
29-10-02, 16:05
Ik dacht dat Maroc.nl ook wel eens slachtoffer hiervan is geweest...wat kun je tegen dergelijke hackers doen?

jas
29-10-02, 16:19
T moet niet gekker worden met die moslimactivisten!

Victory
29-10-02, 16:41
Geplaatst door Idolater
Ik dacht dat Maroc.nl ook wel eens slachtoffer hiervan is geweest...wat kun je tegen dergelijke hackers doen?

Hihi, niks.....

Behalve je isp dan...... maar zulke grootte aanvallen hun ook niks... :) Dan moet newyork het zien te regelen.... :)

Idolater
29-10-02, 16:46
Geplaatst door Victory


Hihi, niks.....

Behalve je isp dan...... maar zulke grootte aanvallen hun ook niks... :) Dan moet newyork het zien te regelen.... :)

Kun je dan achterhalen wie er achter z'on aanval zit? Ik weet nog dat er hackers zijn die de chatsessie van onze Willem-Alexander en Maxima hebben aangevallen (voor hun bruiloft) waardoor alles vastliep. Ik dacht dat de daders zijn achterhaald, maar waarschijnlijk is dat heel moeilijk.

Victory
29-10-02, 17:01
Geplaatst door Idolater


Kun je dan achterhalen wie er achter z'on aanval zit? Ik weet nog dat er hackers zijn die de chatsessie van onze Willem-Alexander en Maxima hebben aangevallen (voor hun bruiloft) waardoor alles vastliep. Ik dacht dat de daders zijn achterhaald, maar waarschijnlijk is dat heel moeilijk.

Is te doen ja, maar die gasten zijn ook geen mongolen.... :watte?: Ik denk dat ze die gasten achter de mainserver aanvallen, niet zullen vinden.

Ze zijn waarschijnlijk nu bezig hun 'drone army' te vergroten. Als ze nog een keer een kans krijgen om een aanval uit te voeren legt de hele internet plat, let maar op. hehe...

Tomas
29-10-02, 17:01
Geplaatst door Idolater


Kun je dan achterhalen wie er achter z'on aanval zit? Ik weet nog dat er hackers zijn die de chatsessie van onze Willem-Alexander en Maxima hebben aangevallen (voor hun bruiloft) waardoor alles vastliep. Ik dacht dat de daders zijn achterhaald, maar waarschijnlijk is dat heel moeilijk.

Jij kan zonder dat je het weet met je altijd-aan-computer medeplichtig zijn.

Dat is het leuke er aan.

Tomas
29-10-02, 17:03
Geplaatst door Victory


Is te doen ja, maar die gasten zijn ook geen mongolen.... :watte?: Ik denk dat ze die gasten achter de mainserver aanvallen, niet zullen vinden.

Ze zijn waarschijnlijk nu bezig hun 'drone army' te vergroten. Als ze nog een keer een kans krijgen om een aanval uit te voeren legt de hele internet plat, let maar op. hehe...

De technische uitdaging om een aanval te verzinnen is op zich wel leuk, maar van het daadwerkelijk uitvoeren snap ik de humor niet.

Waarom heb jij daar ogenschijnlijk zoveel schik in?

Victory
29-10-02, 17:31
Geplaatst door Tomas


De technische uitdaging om een aanval te verzinnen is op zich wel leuk, maar van het daadwerkelijk uitvoeren snap ik de humor niet.

Waarom heb jij daar ogenschijnlijk zoveel schik in?

Is gewoon lache....

Stel je eens voor wat voor een chaos je hebt als internet plat legt. :haha:

bman
29-10-02, 17:35
Geplaatst door Victory


Is gewoon lache....

Stel je eens voor wat voor een chaos je hebt als internet plat legt. :haha:

Je bedoelt de schade die het aanricht? Dat die leuk is?

Tomas
29-10-02, 17:36
Geplaatst door Victory


Is gewoon lache....

Stel je eens voor wat voor een chaos je hebt als internet plat legt. :haha:

Hoezo chaos? Stilte zul je bedoelen.

Een trein laten ontsporen of een vliegtuig laten neerstorten, dat geeft pas chaos.

mulan
29-10-02, 17:44
Geplaatst door Tomas




Een trein laten ontsporen of een vliegtuig laten neerstorten, dat geeft pas chaos.


Foei... :stomp: ....toch geen rare ideeen opgedaan door de chaos van de NS de afgelopen dagen :stout:

Tomas
29-10-02, 17:46
Geplaatst door mulan



Foei... :stomp: ....toch geen rare ideeen opgedaan door de chaos van de NS de afgelopen dagen :stout:

Je moet echt een razend knappe terrorist zijn, als je de chaos bij de NS weet te vergroten.

Victory
29-10-02, 17:47
Snap alleen niet hoe ze dat doen(weet wel hoe ze het doen), maar ik bedoel.... je hebt zo enorm veel ddos bots/vics nodig voor zoiets.... dat ze 9 servers offline hebben gekregen is echt enorm...... volgens mij hebben ze miljoenen computers besmet.....

PS: Tomas, veel dingen gebeuren via internet, die dan opeens niet meer mogelijk zijn.

Je hebt dan meteen iedereen zijn aandacht voor je zaak. :)

mulan
29-10-02, 17:48
Geplaatst door Tomas


Je moet echt een razend knappe terrorist zijn, als je de chaos bij de NS weet te vergroten.

Dank je.... :p (kost wel moeite ja maar je moet er toch iets voor over hebben) :engel:

Tomas
29-10-02, 17:52
Geplaatst door Victory
Snap alleen niet hoe ze dat doen(weet wel hoe ze het doen), maar ik bedoel.... je hebt zo enorm veel ddos bots/vics nodig voor zoiets.... dat ze 9 servers offline hebben gekregen is echt enorm...... volgens mij hebben ze miljoenen computers besmet.....

PS: Tomas, veel dingen gebeuren via internet, die dan opeens niet meer mogelijk zijn.

Je hebt dan meteen iedereen zijn aandacht voor je zaak. :)

Er gaan verhalen de ronden van jochies die 10 duizenden computers in hun macht hebben. Als je er daar wereldwijd een 100 van hebt en je weet die te verenig dan heb je je miljoenen.

Als er niets meer mogelijk is heb je stilte, geen chaos. Wat jou plezierbeleving daarbij is ontgaat mij nog steeds.

En hoe je er toch bij komt dat aandacht altijd maar positief is, snap ik ook nog steeds niet. Waarom praat je niet eens met zo'n zelfmoordgast om te begrijpen wat nou de zin is van al die aandacht... Ach laat maar, ik snap het probleem al.

Victory
29-10-02, 18:03
Geplaatst door Tomas


Er gaan verhalen de ronden van jochies die 10 duizenden computers in hun macht hebben. Als je er daar wereldwijd een 100 van hebt en je weet die te verenig dan heb je je miljoenen.
Ken iemand met meer dan 15.000 'geavanceerde' sdbots....... die gast heeft echt niks beters te doen. :jammer: :hihi:

Als er niets meer mogelijk is heb je stilte, geen chaos. Wat jou plezierbeleving daarbij is ontgaat mij nog steeds.
Aaahhh.. Stilte...... zou het echt mogelijk zijn?
Ik hoor de vogeltjes al zingen. http://www.smilies.nl/dieren/butter.gif

En hoe je er toch bij komt dat aandacht altijd maar positief is, snap ik ook nog steeds niet. Waarom praat je niet eens met zo'n zelfmoordgast om te begrijpen wat nou de zin is van al die aandacht... Ach laat maar, ik snap het probleem al.
Snap je het probleem al? Leg eens uit... want ik niet...
Hoeft ook geen 'positieve' aandacht te zijn. Kan ook goed zijn als waarschuwing... of zoiets... chantage?

Mark
29-10-02, 18:41
Mijn computer is waarschijnlijk gebruikt om maroc.nl aan te vallen.

~Panthera~
29-10-02, 19:01
De mijne zit "stealth" op slot. :D

Amellady
29-10-02, 21:32
Cyber-jihad
islamitische matrix
klinkt wel grappig



hmmz, misschien moet ik mn ouwe hobbies toch weer ns opppakken.....

Idolater
30-10-02, 00:51
Hoe kan ik mijn computer scannen op eventuele "bots"?