PDA

Bekijk Volledige Versie : Sussende man overleden



Zara
30-10-02, 09:25
Een man probeerde in een Rotterdams cafe een ruzie tussen twee mannen te sussen. Hierdoor kreeg hijzelf op een gegeven moment rake klappen uitgedeeld van de twee vechters, die op hem begonnen te schoppen. De man is uiteindelijk aan zijn verwondingen in het ziekenhuis overleden.
bron: nrc handelsblad

Zara
30-10-02, 09:46
ahum

(dit is ook zinloos geweld)

i love israel
30-10-02, 09:47
ja natuurlijk is dit ook zinloos geweld. waarom zet je dat er speciaal onder?

Is,
30-10-02, 09:49
Geplaatst door i love israel
ja natuurlijk is dit ook zinloos geweld. waarom zet je dat er speciaal onder?

Zijn geen Morokanu

Zara
30-10-02, 09:50
omdat niemand reageert


geen hevig emotionele reacties

Tomas
30-10-02, 12:41
Inderdaad.

Ik heb het ook gelezen en dacht gelijk aan al die helden die van zichzelf geloven dat ze wel even ingrijpen, ongeacht de omstandigheden.

Maar ik snap ook het verschil in nieuwswaarde niet echt. Het geval Venlo was al actueel en heftig toen het nog niet bekend was dat het om een Marokkaan ging. Zelfs hier op het PB. Zoek de eerste threads maar na...

En dit geval staat ergens klein achterin vermeld. Ik snap niet waarom.

Zei Jan Mulder bij B&vD niet dat een begin van "waarde" zou zijn om dit soort berichten altijd groot op de voorpagina te plaatsen?

BiL@L
30-10-02, 12:50
Geplaatst door Tomas
Zei Jan Mulder bij B&vD niet dat een begin van "waarde" zou zijn om dit soort berichten altijd groot op de voorpagina te plaatsen?

Niet als het rechtsysteem de dader zal vrijpleiten van een levenslange opsluiting van de maatschappij.. Anders, Ja..!


*levenslange = tot de dood hen schijd

Tomas
30-10-02, 12:56
Geplaatst door BiL@L


Niet als het rechtsysteem de dader zal vrijpleiten van een levenslange opsluiting van de maatschappij.. Anders, Ja..!


*levenslange = tot de dood hen schijd

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Bedoel je: tenzij de dader onschuldig blijkt te zijn?

Wat Jan bedoelde was volgens mij dat het plaatsen van dergelijke gebeurtenissen op een achterpagina in een klein artikeltje, juist aangeeft hoe belangrijk wij het vinden.

En als wij het niet belangrijk vinden dat mensen sterven door toedoen van anderen (al dan niet zinvol) dan zegt dat iets over onze "waarden".

En dat moeten we herwaarderen door dergelijke artikelen op de voorpagina te plaatsen: pas dan vinden we het blijkbaar allemaal erg.

BiL@L
30-10-02, 12:59
Nej, ik ben het eens met die stelling, mits de dader voor altijd gescheiden wordt van de maatschappij..

Tomas
30-10-02, 13:02
Geplaatst door BiL@L
Nej, ik ben het eens met die stelling, mits de dader voor altijd gescheiden wordt van de maatschappij..

Mits klinkt een beetje als een tenzij.

Maar je bedoelt waarschijlijk: en ook dat

Soms ben ik voor de doodstraf.

BiL@L
30-10-02, 13:08
Geplaatst door Tomas


Mits klinkt een beetje als een tenzij.

Maar je bedoelt waarschijlijk: en ook dat

Soms ben ik voor de doodstraf.

Nej ik bedoel echt tenzij..

Omdat de drempel iemand dood te slaan gewoon niet hoog genoeg zal zijn, en het zelfs voor een toenemende effect (zinloos geweld) zou kunnen zorgen wanneer dergelijke gebeuren groots op de voorpagina's komen te staan.. Daar het dan een gewenning zal worden die dan niet afschrikwekkend zal zijn voor bepaalde situaties..

Ik ben ook voor de doodstraf, echter de dader moet wel op de hoogte zijn van zo'n straf..

Tomas
30-10-02, 13:16
Geplaatst door BiL@L

Nej ik bedoel echt tenzij..

Omdat de drempel iemand dood te slaan gewoon niet hoog genoeg zal zijn, en het zelfs voor een toenemende effect (zinloos geweld) zou kunnen zorgen wanneer dergelijke gebeuren groots op de voorpagina's komen te staan.. Daar het dan een gewenning zal worden die dan niet afschrikwekkend zal zijn voor bepaalde situaties..


Een krant heeft niets te zeggen over strafrecht, anders dan door dit in het nieuws te brengen en opinierende artikelen te schrijven.

Ik geloof niet dat het warm houden van dergelijk nieuws mensen zal aanmoedigen om nog meer geweld te plegen.

De gewenning heeft er juist voor gezorgd dat het kleine artikeltjes op een achterpagina zijn geworden. En dat mag juizt niet gebeuren. Hier mag je niet aan wennen.



Ik ben ook voor de doodstraf, echter de dader moet wel op de hoogte zijn van zo'n straf..

Nee joh! Gewoon stiekum, zonder dat ie het in de gaten heeft.

Maar echt: Het maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk. Ik vind dat de moordenaar van Rowena zich niet zou mogen beroepen op: "Ik wist niet dat daar nou net de doodstraf op stond. Als ik dat had geweten!"

Ach, hij mag dat natuurlijk wel zeggen. Maar dan wel als laatste woorden.

BiL@L
30-10-02, 13:22
En daar hebben we dus Ned 1, 2 en 3 voor..
:)

BiL@L
30-10-02, 13:50
Hmmm Tomas.. Je hebt me in de war gebracht.. Tenzij is daar helemaal niet gepast..

Het moet gewoon mits zijn..

Van Dale:

Tenzij: [om uit te drukken dat een voorwaarde wordt uitgesloten] behalve indien, indien niet

Mits: voorwaarde, op voorwaarde dat


:fpetaf:

Tomas
30-10-02, 13:53
Geplaatst door BiL@L
Hmmm Tomas.. Je hebt me in de war gebracht.. Tenzij is daar helemaal niet gepast..

Het moet gewoon mits zijn..

Van Dale:

Tenzij: [om uit te drukken dat een voorwaarde wordt uitgesloten] behalve indien, indien niet

Mits: voorwaarde, op voorwaarde dat


:fpetaf:

Ach, je begrijpt toch wat ik bedoel?

BiL@L
30-10-02, 13:55
Geplaatst door Tomas


Ach, je begrijpt toch wat ik bedoel?

Uhu dat wel.. Maar jij moet mij ook begrijpen..
:p

Tomas
30-10-02, 13:58
Geplaatst door BiL@L


Uhu dat wel.. Maar jij moet mij ook begrijpen..
:p

Ik begrijp je wel, maar ben het lekker niet met je eens.

Geen voorwaarde.