PDA

Bekijk Volledige Versie : kan iemand mij helpen hier



youssef_007
30-10-02, 09:42
we hebben allemaal gezien dat er vorige week twee jongens iemand hebben doodgeslagen.
Niet goed te praten, en de reactie van de ouders van een van de twee was nog erger dan de daad zelf.

maar goed, laten we even een paar dingetjes op een rijtje zetten, een van die twee daders was een marokkaan, en dit was aanleiding voor het volgende:

Media zit al op de kast met berichten dat de marokkaanse gemeenschap aangesproken moet worden.

ene anquete onderzoek na de andere met zoveel procent zus zoveel procent so...

een stille tocht met duizenden deelnemers.

marokkaanse gemeenschap moet zich verantwoorden

islamitische scholen gaan even onderzocht worden of ze banden hebben met alqaida (waarschijnlijk was hety incident in venlo een aanslag op het westen dat door bin laden is bedacht).

Heel lief allemaa.

Maar als ik me goed herinner is 2 jaar geleden een 5 jarige marokkaanse meisje jasmina door een 16 jarige boerelul doodgestoken in mootjes gehakt en buiten bij het vuilnis gezet.

waar blijven de enquete onderzoeken, de stille tocheten, waarom wordt de nederlandse gemeenschap niet aangesproken, waarom worden niet inspecteurs naar de nederlandse scholen gestuurd om te onderzoeken wat de toedracht was. waarom worden de ouders van deze moordenaar niet geinterviewd,

rararal

Fillastiene
30-10-02, 09:51
Geplaatst door youssef_007
we hebben allemaal gezien dat er vorige week twee jongens iemand hebben doodgeslagen.
Niet goed te praten, en de reactie van de ouders van een van de twee was nog erger dan de daad zelf.

maar goed, laten we even een paar dingetjes op een rijtje zetten, een van die twee daders was een marokkaan, en dit was aanleiding voor het volgende:

Media zit al op de kast met berichten dat de marokkaanse gemeenschap aangesproken moet worden.

ene anquete onderzoek na de andere met zoveel procent zus zoveel procent so...

een stille tocht met duizenden deelnemers.

marokkaanse gemeenschap moet zich verantwoorden

islamitische scholen gaan even onderzocht worden of ze banden hebben met alqaida (waarschijnlijk was hety incident in venlo een aanslag op het westen dat door bin laden is bedacht).

Heel lief allemaa.

Maar als ik me goed herinner is 2 jaar geleden een 5 jarige marokkaanse meisje jasmina door een 16 jarige boerelul doodgestoken in mootjes gehakt en buiten bij het vuilnis gezet.

waar blijven de enquete onderzoeken, de stille tocheten, waarom wordt de nederlandse gemeenschap niet aangesproken, waarom worden niet inspecteurs naar de nederlandse scholen gestuurd om te onderzoeken wat de toedracht was. waarom worden de ouders van deze moordenaar niet geinterviewd,

rararal

Wil je hier een sereiuze reactie op?

Volgens mij noem je dit hypocriesy...

Fillastiene

Macro
30-10-02, 09:56
Geplaatst door youssef_007
we hebben allemaal gezien dat er vorige week twee jongens iemand hebben doodgeslagen.
Niet goed te praten, en de reactie van de ouders van een van de twee was nog erger dan de daad zelf.

maar goed, laten we even een paar dingetjes op een rijtje zetten, een van die twee daders was een marokkaan, en dit was aanleiding voor het volgende:

Media zit al op de kast met berichten dat de marokkaanse gemeenschap aangesproken moet worden.

ene anquete onderzoek na de andere met zoveel procent zus zoveel procent so...

een stille tocht met duizenden deelnemers.

marokkaanse gemeenschap moet zich verantwoorden

Ik ben het met je eens, heb daar ook wat over geschreven in de rubriek 'Wie schrijft die Blijft'. Kijk maar naar mijn profiel, het staat onder de titel 'Ouders verdachte Venlo'.

islamitische scholen gaan even onderzocht worden of ze banden hebben met alqaida (waarschijnlijk was hety incident in venlo een aanslag op het westen dat door bin laden is bedacht).

Heel lief allemaa.

Maar als ik me goed herinner is 2 jaar geleden een 5 jarige marokkaanse meisje jasmina door een 16 jarige boerelul doodgestoken in mootjes gehakt en buiten bij het vuilnis gezet.

waar blijven de enquete onderzoeken, de stille tocheten, waarom wordt de nederlandse gemeenschap niet aangesproken, waarom worden niet inspecteurs naar de nederlandse scholen gestuurd om te onderzoeken wat de toedracht was. waarom worden de ouders van deze moordenaar niet geinterviewd,

rararal

Simon
30-10-02, 09:56
Geplaatst door youssef_007
en dit was aanleiding voor het volgende:


Ik zou nog maar eens goed nadenken of dit nu allemaal echt "aanleiding was voor het volgende"want volgens mij zit je schromelijk te overdrijven. Net zoals sommige autochtonen die er van alles bijslepen wat er niks mee te maken heeft.

Simon

i love israel
30-10-02, 09:57
en de reactie van de ouders van een van de twee was nog erger dan de daad zelf.

de reactie van de ouders deugde inderdaad niet. maar bedenk je dan ook ff dat die mensen in shock verkeerden.


ene anquete onderzoek na de andere met zoveel procent zus zoveel procent so...

die onderzoeken zijn ook al eerder gedaan, heeft niets te maken met wat er in venlo is gebeurd.


een stille tocht met duizenden deelnemers.

stille tochten worden gehouden voor bijna alle slachtoffers van zinloos geweld.


islamitische scholen gaan even onderzocht worden of ze banden hebben met alqaida (waarschijnlijk was hety incident in venlo een aanslag op het westen dat door bin laden is bedacht).

de islamitische scholen lagen al veel eerder onder vuur. zowel voor de banden met alqaida als het godsdienstig onderwijs als de behandeling van de kinderen.


Maar als ik me goed herinner is 2 jaar geleden een 5 jarige marokkaanse meisje jasmina door een 16 jarige boerelul doodgestoken in mootjes gehakt en buiten bij het vuilnis gezet.

kan ik me herinneren ja, was walgelijk. maar ook hier is de dader gepakt en bestraft en heeft heel nederland zijn afschuw erover uitgesproken.

beste youssef je ziet een beetje spoken hoor.

bman
30-10-02, 09:58
Geplaatst door Fillastiene


Wil je hier een sereiuze reactie op?

Volgens mij noem je dit hypocriesy...

Fillastiene

Leer een woord spellen en zoek het op in een woordenboek voor je het bezigt. Volgens mij speelde dat hele verhaal zich af in Belgie en zijn er in Belgie wel degelijk tochten gehouden. Ik kan me natuurlijk vergissen hoor.

bman
30-10-02, 09:59
Of heb ik het over een ander marokkaans meisje dat is vermoord? Bij een of andere automonteur ofzo...allemaal even verschikkelijk natuurlijk.

Macro
30-10-02, 10:00
Geplaatst door i love israel


kan ik me herinneren ja, was walgelijk. maar ook hier is de dader gepakt en bestraft en heeft heel nederland zijn afschuw erover uitgesproken.

beste youssef je ziet een beetje spoken hoor.

Die dader heeft slechts 1 jaar gekregen, omdat hij minderjarig zou zijn!!! Lekkere straf noem ik dat!!

i love israel
30-10-02, 10:06
Geplaatst door bman
Of heb ik het over een ander marokkaans meisje dat is vermoord? Bij een of andere automonteur ofzo...allemaal even verschikkelijk natuurlijk.

was die bij die automonteur niet een slachtoffer van dutroux?

i love israel
30-10-02, 10:08
Geplaatst door Macro


Die dader heeft slechts 1 jaar gekregen, omdat hij minderjarig zou zijn!!! Lekkere straf noem ik dat!!

hij zou niet minderjarig zijn, hij WAS minderjarig. vraag me trouwens af of die jongen alleen maar celstraf heeft gekregen en geen behandeling of TBS.

tallesman
30-10-02, 10:33
Geplaatst door youssef_007

Maar als ik me goed herinner is 2 jaar geleden een 5 jarige marokkaanse meisje jasmina door een 16 jarige boerelul doodgestoken in mootjes gehakt en buiten bij het vuilnis gezet.

Was dat niet een 16-jarige Hindoestaanse jongen die van dat meisje had verloren bij een spelletje of zoiets?

i love israel
30-10-02, 10:38
AMSTERDAM - Het gerechtshof in Amsterdam heeft dinsdag de 15-jarige V.K. veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en plaatsing in een inrichting voor jeugdigen. Het hof acht bewezen dat de jongen in september vorig jaar in Utrecht zijn 5-jarige buurmeisje Yasmina Habchi om het leven bracht.

De rechtbank legde eerder dezelfde straf op. Toch kwam het hof tot een andere bewezen verklaring. De voorbedachten rade op de dood van Yasmina (moord) kan volgens het hof niet bewezen worden, evenals de ontuchtige handelingen die aan haar dood vooraf zouden zijn gegaan.

ZwYgStErr
30-10-02, 11:22
Geplaatst door kaassietoch


Het is weer de typische 'ontwijk het echte probleem' reactie. Er allerlei niet relevante zaken uit het verleden gaan bijhalen, roepen dat 'Nederlanders ook de fout ingaan maar dat daar geen probleem van wordt gemaakt' en uiteraard de complottheorieen.

Het echte probleem is dat er een Marokkaan een gruwelijke daad heeft begaan. Nederlanders hebben zulke zaken ook al eens op hun kerfstok gehad (Khalid z'n maat Sylvio is Nederlander) maar nu is het een Marokkaan. Daar heeft de media niks mee te maken, het is geen opzetje geweest in een veel groter complot geen missertje van Allah, nee Khalid heeft gewoon op een beestachtige wijze iemand vermoord.
Hoe langer hoe meer blijkt nu wel dat de Marokkaanse gemeenschap af en toe danig verstoppertje speelt met zijn probleemgevallen. Enerzijds maakt dat de aanpak van die probleemgevallen onnodig veel moeilijker en anderzijds wordt het verhullen van misstanden tegenwoordig te vaak een factor die het probleem versterkt. De rel-Marokkanen beseffen hun beschermde positie maar al te goed en zullen zich daardoor niet uit zichzelf ineens als heilige boontjes gedragen.

In dit geval heeft de sociale omgeving van Khalid, en dat was toch voornamelijk de Marokkaanse gemeenschap, jammerlijk gefaald. Iedereen wist dat het een jongen was waar je maar beter niks tegen kon zeggen en dat hij het met de wet niet zo nauw nam. Dito voor de ouders. Was er nou sprake geweest van een open omgang binnen de Marokkaanse gemeenschap met hun probleemgevallen dan had iemand wellicht lang van te voren Khalid aan de tand kunnen voelen samen met zijn ouders om hem op het rechte pad te krijgen. De praktijk is echter dat dit soort misfits wordt doodgezwegen om voor de buitenwereld het beeld van 'Marokkaanse gemeenschap die dat soort varkentjes wel wast i.t.t. de slappe Nederlandse politie' op te kunnen houden. Ik vind het daarom zeer terecht dat de Marokkaanse gemeenschap er op wordt aangesproken. Zeker ook omdat ik de indruk krijg dat Marokkaanse hulpverleners het probleem nog steeds niet echt willen onderkennen, zie het stukje uit de NRC dat hier verderop op het forum staat. Ook jouw verhaal is weer een parel uit het ontkennings- en ontwijkcircus.

Waarom moet de Marokkaanse gemeenschap zich aangesproken voelen??? Ik begrijp dat echt niet, natuurlijk het is verschrikkelijk dat er iemand is overleden om zo'n onbenullige reden, maar ik begrijp niet waarom de gehele marokkaanse gemeenschap zich aangesproken moet voelen voor iets dat 1 persoon heeft gedaan. We zijn toch allemaal individuen. En als de hele marokkaanse gemeenschap zich aangesproken moet voelen omdat 1 van de daders van Marokkaanse afkomst is, dan moet de Nederlandse gemeenschap zich ook aangesproken voelen omdat de andere dader van Nederlandse afkomst is....

Ik als marokkaans-zijnde voel mij niet en wil mij ook absoluut niet schuldig voelen omdat 1 persoon die toevallig ook van marokkaanse afkomst is, iets verschrikkelijks heeft gedaan.

bman
30-10-02, 11:28
Geplaatst door ZwYgStErr


Waarom moet de Marokkaanse gemeenschap zich aangesproken voelen??? Ik begrijp dat echt niet, natuurlijk het is verschrikkelijk dat er iemand is overleden om zo'n onbenullige reden, maar ik begrijp niet waarom de gehele marokkaanse gemeenschap zich aangesproken moet voelen voor iets dat 1 persoon heeft gedaan. We zijn toch allemaal individuen. En als de hele marokkaanse gemeenschap zich aangesproken moet voelen omdat 1 van de daders van Marokkaanse afkomst is, dan moet de Nederlandse gemeenschap zich ook aangesproken voelen omdat de andere dader van Nederlandse afkomst is....


Dat hoeft ook niet. Wel verwachten wevan de Marokkaanse (asl van elke andere gemeenschap) dat ze de boel niet sussen of probern te verheulen en erkennen dat het helaas goed fout zit in de eigen gemeenschap.



Ik als marokkaans-zijnde voel mij niet en wil mij ook absoluut niet schuldig voelen omdat 1 persoon die toevallig ook van marokkaanse afkomst is, iets verschrikkelijks heeft gedaan.

Dat klopt, dus waarom zou je in de verdediging hoeven te springen? Of is er al een politieman bij je aan de deur geweest?

youssef_007
30-10-02, 11:40
Geplaatst door i love israel


kan ik me herinneren ja, was walgelijk. maar ook hier is de dader gepakt en bestraft en heeft heel nederland zijn afschuw erover uitgesproken.

beste youssef je ziet een beetje spoken hoor.

ja is gestraft ja met een jaar gevangenis.

EEEEN JAAR

Zwarte Schaap
30-10-02, 12:09
Geplaatst door bman
Dat hoeft ook niet. Wel verwachten we van de Marokkaanse (asl van elke andere gemeenschap) dat ze de boel niet sussen of probern te verheulen en erkennen dat het helaas goed fout zit in de eigen gemeenschap.


Wat ben jij een ongeloofelijke hypocriet zeg. Wat zeg je nu allemaal? Zwijgster vraagt zich af of de marokkanen zich aangesproken moeten voelen? Dan zeg je nee maar 1 regel verder stel je zulke domme eisen om de hele Marokkaanse gemeenschap te stigmatiseren.

Je spreekt al van WE verwachten, wat bedoel je daarmee, staat de hele Nederlandse gemeenschap te wachten dat de Marokkanen zich als schoothondje bij elke commando hun onderdanigheid moeten tonen. Ik weet niet in welk gehucht jij bent opgegroeid maar ga daar je hondje commanderen.

Je moet echt lezen wat je schrijft, dat staat zo haaks op elkaar dat je echt niet serieus genomen kan worden.

Marokkanen moeten hard van zich afbijten anders krijgen sukkeltjes de kans om je constant de grond in te praten.

ZwYgStErr
30-10-02, 12:22
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wat ben jij een ongeloofelijke hypocriet zeg. Wat zeg je nu allemaal? Zwijgster vraagt zich af of de marokkanen zich aangesproken moeten voelen? Dan zeg je nee maar 1 regel verder stel je zulke domme eisen om de hele Marokkaanse gemeenschap te stigmatiseren.

Je spreekt al van WE verwachten, wat bedoel je daarmee, staat de hele Nederlandse gemeenschap te wachten dat de Marokkanen zich als schoothondje bij elke commando hun onderdanigheid moeten tonen. Ik weet niet in welk gehucht jij bent opgegroeid maar ga daar je hondje commanderen.

Je moet echt lezen wat je schrijft, dat staat zo haaks op elkaar dat je echt niet serieus genomen kan worden.

Marokkanen moeten hard van zich afbijten anders krijgen sukkeltjes de kans om je constant de grond in te praten.

Thnx, je neemt de woorden uit de mond, ik wou net zeggen dat hij zichzelf erg tegenspreekt...

GroteWolf
30-10-02, 12:42
Volgens mij noem je dit hypocriesy...


Daar heeft het mi niets mee te maken. Je kunt nu twee incidenten vergelijken en de reakties daar op, maar dan is het eerlijker de verschillende gevallen van zinloos geweld met elkaar te vergelijken. Ik denk wel dat je in ziet dat de daders telkenmale zeer scherp veroordeeld zijn. Dat het nu een Marokkaan betreft is vervelend maar wordt overigens nergens in de media opgespeeld als exemplarisch. Wel de reaktie van de ouders inderdaad, en dat die man hier al 37 jaar een uitkering trekt. Dat stoort heel wat mensen. Dat zo iemand dan ook nog een grote mond opzet.

ZwYgStErr
30-10-02, 13:04
Geplaatst door meer

Het feit de je aanhaalt dat er iemand is overleden om zo'n onbenullige reden zegt eigenlijk al veel.
natuurlijk het is verschrikkelijk dat er iemand is gedood om zo'n onbenullige reden.lijkt me iets beter.
Het lijkt alsof je iets wil ontwijken.
Maar het klopt dat men de hele Marokkaanse gemeenschap hierover niet echt kan aanspreken..zij zijn hier niet schuldig aan.
Zoals evenmin de gijzelaars in Moskou ene moer te maken hadden met de oorlog ginder..of de Amerikanen die gestorven zijn in de WTC torens, hadden evenmin iemand iets misdaan en konden nergens over aangesproken worden..enz..enz..
Begrijp je?

Ik begraip, maar ik probeer hier niets te ontwijken, je hebt gelijk ik heb het verkeerd geformuleerd... :)

i love israel
30-10-02, 13:48
Geplaatst door youssef_007


ja is gestraft ja met een jaar gevangenis.

EEEEN JAAR

een jaar is de maximale straf die aan minderjarigen gegeven kan worden. verder word hij nog eens 4 jaar opgeborgen in een andere instelling.

dus youssef, hij heeft niet een mindere straf gekregen omdat het slachtoffertje een marokkaanse was.

rafiq
30-10-02, 14:04
Waar ik mij godsgruwelijk aan erg is dat er Marokanen zijn die zich " schamen om Marokaan te zijn" .

WAT EEN GELUL! ECHTE REGELRECHTE ONZIN.

Ik hoef mij
A) niet te verantwoorden voor Khalid L.
B) voor de marokanen in A' dam West
C) voor uitspraken van El Moumni
D) voor al het slechts wat b.v. moslims in general uitspoken in de wereld.

Ik ben wie ik ben en ben trots om Arabisch bloed in mijn aderen (soms 80 dan weer 140 bpm ligt aan wat ik zie op t.v.) te voelen pompen. Maar ik hoef me niet voor een of andere flapdrol te verantwoorden dat bijvoorbeeld de Marokanen collectief " fout" of " structurele problemen" zich voordoen. WAT EEN GELUL.

Beslemma!

GroteWolf
30-10-02, 15:09
Ik hoef mij
A) niet te verantwoorden voor Khalid L.
B) voor de marokanen in A' dam West
C) voor uitspraken van El Moumni
D) voor al het slechts wat b.v. moslims in general uitspoken in de wereld.

Zo is het. Je kunt alleen worden aangesproken op je eigen daden. Ik voel mij evenals vrijwel alle Europeanen dus eveneens op geen enkele manier verantwoordelijk voor daden van Imperialisme of Kolonialisme uit het verleden. Heb ik niet gedaan en niks mee te maken.

youssef_007
30-10-02, 19:13
Geplaatst door i love israel


een jaar is de maximale straf die aan minderjarigen gegeven kan worden. verder word hij nog eens 4 jaar opgeborgen in een andere instelling.

dus youssef, hij heeft niet een mindere straf gekregen omdat het slachtoffertje een marokkaanse was.

als ze dat nou ook doen met de marokkaan van venlo en verder ophouden met deze onzin

i love israel
30-10-02, 19:18
Geplaatst door youssef_007


als ze dat nou ook doen met de marokkaan van venlo en verder ophouden met deze onzin

dat zal afhangen van de leeftijd van khalid. als hij 18 is of ouder (dacht dat hij 18 was) dan word hij als een volwassene berecht.

en ja dan krijgt hij een hogere straf.

ik snap werkelijk niet waarom jij kennelijk denkt dat een misdaad tegen een marokkaan minder zwaar wordt beoordeeld dan een misdaad van een marokkaan.

Zwarte Schaap
30-10-02, 19:18
Geplaatst door kaassietoch


Bman heeft prima gereageerd en hou je dikke opgezwollen hoofd maar dicht over hypocrisie. Hypocriet is het om je problemen onder het tapijt te vegen omdat "anders krijgen sukkeltjes de kans om je constant de grond in te praten" zoals jij het stelt. Dan zet je echt de zaken achterstevoren. Ook jij kan niet ontkennen dat het ideaalbeeld van de Marokkanen in de praktijk niet altijd vol te houden is. Dat heeft niks met schoothondjes te maken maar het zijn de rotte appels die in iedere maatschappelijke groepering voorkomen.

Ik zal het weer eens omdraaien: De Nederlandse voetbalrellers. Iedere boerenlul snapt dan niet alle voetbalsupporters hersenloze branieschoppers zijn die stijf van de pillen schoppen en slaan naar alles dat op de tegenpartij lijkt. Dat voetbalgeweld desalniettemin een maatschappelijk ongewenst fenomeen is onken jij hopelijk ook niet. De aanpak van een dergelijk probleem is natuurlijk niet gebaat bij supporters die gelijk het probleem ontkennen, de zaken gaan lopen ontwijken en bovenal koste wat kost een beeld overeind proberen te houden dat onder voetbalsupporters zoiets niet voorkomt. Medewerking en vooral zelf de rotte appels aanspreken op hun gedrag, desnoods een clubverbod opleggen zijn wel maatregelen die iets aan het probleem kunnen doen, de eigen verantwoordelijkheid van de voetbalsupporters om het toch vooral een gezellige vorm van ontspanning te laten zijn. Politie en overheidsinstellingen hebben lang niet zo'n invloed op de harde kern i.t.t. tot de supporters zelf. Een voetbalrelschopper doet alles voor zijn club, dus wellicht ook een keer nadenken en consequenties trekken. Dit betekent zeker niet dat in de praktijk het zo maar allemaal is opgelost, dat kan nog heel veel tijd en moeite kosten, maar dan gebeurt er tenminste iets. Bij het ontkennen van het probleem gebeurt er natuurlijk niets, niemand gaat een probleem oplossen dat er ogenschijnlijk niet is.

Dus een Marokkaan die hier niks mee te maken heeft neem ik niks kwalijk, dan hoef je ook niet te reageren natuurlijk. De Marokkanen die hier nu weer per se zich aangesproken voelen gaan vervolgens allemaal de mist in door weer met ontkenning, ontwijking en geveinst onbegrip te reageren. Toe nou.
De omgeving van Khalid heeft een steek laten vallen ook die van Sylvio daar is nou eens werk aan de winkel en ook in de omgeving van de andere rel-Marokkanen rel-Hollanders en voertbalrellers......

Volgens mij heb jij er helemaal geen kaas van gegeten. Wat zeur jij nou ? Lees je wel de woorden van Bman ? Of hou je ervan om onzin uit te kramen? Wie veegt nu wat onder de tapijt? Het gaat erom dat silvio zijn daad onder de tapijt wordt geveegd en alleen de daad van Khalid electoraal wordt uitgezogen. Denk je dat ik gras eet ?

Zoals ik al eerder zei , toen de nationaliteit niet bekend was, geen hond die erom gaf, maar men komt er achter er een marokkaan erbij betrokken is en de stigmatisering en het landelijk ter verantwoording roepen van de Marokkane is begonnen. Ministers spreken over verplicht taalcursus ..integratie..opvoeding....blabla...... Het LPF ziet haar kans schoon !

Het is heel simpel, je kunt niet bij elke individuele geval een groep ter verantwoording roepen ! Klaar is kees. Doe je dat wel dan moet je consequent zijn en alle groepen ter verantwoording roepen.

Wij Marokkanen geven deze sukkels te veel kans om ons te stigmatiseren. Het moet afgelopen zijn, gewoon hard tegen hard en niet meer luisteren naar elke kaaskop met een minderwaardigheidscomplex. Laat ze maar op hun eigen afreageren. Elke onbenul met rechtse ideeen grijpt zijn kans in deze tijd, want nu kan het zogenaamd !

We doen het ons zelf aan, we geven de sukkels kaasjes teveel tijd en aandacht.

bman
30-10-02, 19:32
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wat ben jij een ongeloofelijke hypocriet zeg. Wat zeg je nu allemaal? Zwijgster vraagt zich af of de marokkanen zich aangesproken moeten voelen? Dan zeg je nee maar 1 regel verder stel je zulke domme eisen om de hele Marokkaanse gemeenschap te stigmatiseren.


Inderdaad, de marokkanen hoeven zich NIET aangesproken te voelen voor deze moord. Maar dat betekent NIET dat de problemen die deze gemeenschap heeft onder het tapijt moeten worden geschoven of zelfs ontkend. Ik zie dat als twee wezenlijk verschillende dingen. Dat is helemaal niet hypocriet. Hetzelfde geld voor Nederland als land: ik hoef mij NIET aangesproken te voelen als de amerikanen klagen over drugshandel in ons land, maar dat betekent niet dat de Nederlandse overheid dit probleem moet ontkennen of kwaad worden als zij daar op wordt aangesproken. Helaas is het zo dat er vaak door de marokkaanse gemeenschap bij problemen binnen de eigen glederen en kritiek daarop nogal ontwijkend, en verontwaardigd wordt gereageerd. Die houding bekritiseer ik. Dat klagelijke en verongelijkte, waardoor het werkelijk onderwerp dreigt te worden ondergesneeuwd.



Je spreekt al van WE verwachten, wat bedoel je daarmee, staat de hele Nederlandse gemeenschap te wachten dat de Marokkanen zich als schoothondje bij elke commando hun onderdanigheid moeten tonen. Ik weet niet in welk gehucht jij bent opgegroeid maar ga daar je hondje commanderen.


Nee. Dat zeg ik niet. En om argumenten tot in het belachelijke uit te vergroten is niet bepaald volwassen. Ik kom trouwens uit Rotterdam, maar ook al zou ik dat niet komen, dan nog had ik recht op een mening.



Je moet echt lezen wat je schrijft, dat staat zo haaks op elkaar dat je echt niet serieus genomen kan worden.


Dat staat het niet. En als het zo was, waarom heb je dan gereageerd?



Marokkanen moeten hard van zich afbijten anders krijgen sukkeltjes de kans om je constant de grond in te praten.

Dat is jammer, want bij het in de grond praten van mensen heeft niemand baat.


p.s. je moet me uitleggen wat er 'hypocriet' is aan mijn mening. Dat woord valt elke dag wel 10 keer maar het wordt zelden correct gebuikt als je het mij vraagt.

Mill
30-10-02, 19:33
Geplaatst door rafiq
Waar ik mij godsgruwelijk aan erg is dat er Marokanen zijn die zich " schamen om Marokaan te zijn" .

WAT EEN GELUL! ECHTE REGELRECHTE ONZIN.

Ik hoef mij
A) niet te verantwoorden voor Khalid L.
B) voor de marokanen in A' dam West
C) voor uitspraken van El Moumni
D) voor al het slechts wat b.v. moslims in general uitspoken in de wereld.

Ik ben wie ik ben en ben trots om Arabisch bloed in mijn aderen (soms 80 dan weer 140 bpm ligt aan wat ik zie op t.v.) te voelen pompen. Maar ik hoef me niet voor een of andere flapdrol te verantwoorden dat bijvoorbeeld de Marokanen collectief " fout" of " structurele problemen" zich voordoen. WAT EEN GELUL.

Beslemma!

Waarom ben je trots op je Arabische bloed? Als je (terecht) niet ter verantwoording geroepen wil worden voor iets wat je niet gedaan hebt, waarom ben je dan wel trots op iets wat geen verdienste van je is?

bman
30-10-02, 19:42
Geplaatst door Zwarte Schaap


Volgens mij heb jij er helemaal geen kaas van gegeten. Wat zeur jij nou ? Lees je wel de woorden van Bman ? Of hou je ervan om onzin uit te kramen? Wie veegt nu wat onder de tapijt? Het gaat erom dat silvio zijn daad onder de tapijt wordt geveegd en alleen de daad van Khalid electoraal wordt uitgezogen. Denk je dat ik gras eet ?


Joh, Silvio vind ik ook een lul, als je dat wil weten. En randfiguren zoals hij zijn net als Khalid een maatschappelijk probleem waar de hele nederlandse gemeenschap wat aan moet doen. Overigens is Silvio zojuist vrijgelaten.

[quote]
Zoals ik al eerder zei , toen de nationaliteit niet bekend was, geen hond die erom gaf, maar men komt er achter er een marokkaan erbij betrokken is en de stigmatisering en het landelijk ter verantwoording roepen van de Marokkane is begonnen.


Gelul, nog nooit is met zoveel woorden door de politiek gezegd dat ander Marokkanen niet de schuld hebben aan de dood van deze jongen. (om het maar simpel te zeggen)



Ministers spreken over verplicht taalcursus ..integratie..opvoeding....blabla......


Lijkt me een logische gedachtengang als je die ouders van Khalid zag.



Het LPF ziet haar kans schoon !


Je ziet spoken, de LPF staat op 2 zetels.



Het is heel simpel, je kunt niet bij elke individuele geval een groep ter verantwoording roepen ! Klaar is kees. Doe je dat wel dan moet je consequent zijn en alle groepen ter verantwoording roepen.


De groep WORDT niet te verantwoording geroepen voor deze daad.



Wij Marokkanen geven deze sukkels te veel kans om ons te stigmatiseren. Het moet afgelopen zijn, gewoon hard tegen hard en niet meer luisteren naar elke kaaskop met een minderwaardigheidscomplex. Laat ze maar op hun eigen afreageren. Elke onbenul met rechtse ideeen grijpt zijn kans in deze tijd, want nu kan het zogenaamd !


Als er iemand aan het afreageren is dan ben jij het wel. Waarom zoveel boosheid in je woorden? Zou je nederlanders ook gewoon zo willen noemen, ik vind je terminologie racistische en denigrerend klinken.



We doen het ons zelf aan, we geven de sukkels kaasjes teveel tijd en aandacht. [/B]

Tja, dus nu spreek je WEL de hele marokkaanse gemeenschap aan? Dat wilde je toch niet, dat dat zou gebeuren?

Arvid
30-10-02, 19:42
Geplaatst door yehiyaayyash
Ik wil eraan toevoegen dat Khalid's schuld nog niet bewezen is .

Wat wel bewezen is dat hij hard kan stoten .


Hoezo tegenstrijdig?
Hij was de enige die op Rene aan het inslaan was.
Hij is bewezen schuldig.
Er zijn ook vele getuigen.
Hij gaat de bak in!
Kun jij niks aan doen schandknaapje (lach)
Het is al kwart voor 9, moet jij niet naar je baantje van pleeschoonmaker op het centraal station? (lach)

Zwarte Schaap
30-10-02, 20:11
Geplaatst door bman

Gelul, nog nooit is met zoveel woorden door de politiek gezegd dat ander Marokkanen niet de schuld hebben aan de dood van deze jongen. (om het maar simpel te zeggen)


De politiek zal dat nooit direct zo zeggen, daar spelen ze wel meteen op door over integratie en verplicht taalcursus voor mensen die hier al langer zijn. Het klinkt allemaal onschuldig maar ik weet beter. Verder heb jij je al duidelijk uitgesproken wat je ervan denkt
Wel verwachten we van de Marokkaanse (asl van elke andere gemeenschap) dat ze de boel niet sussen of probern te verheulen en erkennen dat het helaas goed fout zit in de eigen gemeenschap.


Lijkt me een logische gedachtengang als je die ouders van Khalid zag.

Wat is dit voor stomme redenering? Ken jij de ouders? Kun je op grond van een programma bepalen of ze nu wel of niet goed geintegreerd zijn en moet je op grond daarvan in de politiek roepen dat er een verplichting betreffende taalcursussen aan moet komen ? Alles alleen op grond van die beelden? Niks logisch aan dus. Gewoon inspelen op de nieuwe verkiezingen, wie haasten zich om zulke uitlatingen te doen? Jawel de vvd en het lpf.

Je ziet spoken, de LPF staat op 2 zetels. Daarom juist , meteen de allochtonen aanvallen en veiligheid hoog op de agenda ! Ze moeten toch wat zetels terug verdienen, immers over 3 maanden zijn er al verkiezingen ! Nawijn is er ook goed in, bij elke ruzie binnen zijn partij kwam hij met een luchtballonnetje inzake marokkanen/allochtonnen om de LPF-ruzie zo op de achtergond te kunnen wegstoppen. Bekende trucjes !

De groep WORDT niet te verantwoording geroepen voor deze daad. Ja en ik heet gekke henkie, lees je eigen woorden eens ! Kijk de reakties in de kranten en van de Nederlanders op de site voor de condeolances. Ze hebben zeker zomaar censuur toegepast. Hou toch op man, neem iemand anders in de maling !

Als er iemand aan het afreageren is dan ben jij het wel. Waarom zoveel boosheid in je woorden? Zou je nederlanders ook gewoon zo willen noemen, ik vind je terminologie racistische en denigrerend klinken. Het is tijd om terug te slaan ! De tijd van luisteren en geduldig je laten vernederen is voorbij ! Dat heeft niets met boosheid te maken, het is een hardere manier om je uit te drukken ! Als jij mijn woorden al rascistisch en denigrerend vindt dan kun je zeker de Marokkanen ook begrijpen als je ziet wat voor vooroordelen,beledigingen etc...er jegens hun worden geuit.
Tja, dus nu spreek je WEL de hele marokkaanse gemeenschap aan? Dat wilde je toch niet, dat dat zou gebeuren? Ja en wat vond je er stigmatiserend aan dan ?

Mark
30-10-02, 20:16
pauze bij Buffy dus tijd voor een reactie:

Die buurjongen die dat meisje had afgemaakt was redelijk ziek. Op tv liet hij zien hoe hij een zoekactie met zijn broer had georganiseerd naar dat meisje toen ze gezocht werd.... hij wist toen allang dat ze dood was... maar smilend interviews geven hoe bezorgd hij was!

Zoals gebruikelijk is mijn remedie... levenslang zonder kans op vrijlaten.

dank u!

sil
30-10-02, 23:02
Het is tijd om terug te slaan ! De tijd van luisteren en geduldig je laten vernederen is voorbij ! Dat heeft niets met boosheid te maken, het is een hardere manier om je uit te drukken ! Als jij mijn woorden al rascistisch en denigrerend vindt dan kun je zeker de Marokkanen ook begrijpen als je ziet wat voor vooroordelen,beledigingen etc...er jegens hun worden geuit.

****************************************
Ik had geen zin om je hele reactie te quoten.maar wat je hier allemaal schreef is de grootste onzin die er is.Je vind jezelf zo zielig,dat je m.i. alles wat er in de media of hier op het p.b staat met een loup gaat zitten bekijken of je er niet iets racistisch in kunt vinden,of het zo kunt verdraaien dat het volgens jou in je nadeel is.

Zwarte Schaap
31-10-02, 00:54
Geplaatst door sil

Ik had geen zin om je hele reactie te quoten.maar wat je hier allemaal schreef is de grootste onzin die er is.Je vind jezelf zo zielig,dat je m.i. alles wat er in de media of hier op het p.b staat met een loup gaat zitten bekijken of je er niet iets racistisch in kunt vinden,of het zo kunt verdraaien dat het volgens jou in je nadeel is.

Het zou helpen als je uitlegde wat je er onzinnig aan vindt. Het bestempelen als onzin maakt het niet tot onzin.

Zielig zijn mensen die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Nog zieliger vind ik de a la pavlov reaktie van de Nederlandse media/ samenleving op elke misstap van een Marokkaan. Dat bekijken met een loupe wordt juist toegepast bij een Marokkaan, zo erg dat het nu te ver is doorgeslagen in zuivere racisme. De tijd is voorbij om alles voor zoete koek te slikken.

Als ik iets verdraai zou ik het fijn vinden als dat ook werd aangegeven, dat achteraf gezeik van je verdraait feiten maar zonder toelichting is een dooddoener, onthou je van dergelijk commentaar.