PDA

Bekijk Volledige Versie : Sille tochten onzin



Fillastiene
30-10-02, 10:00
Gegroet mensen,

Hebben stille tochten nog wel zin? ik vind dat ze hu uitwerking volkomen hebben verloren, vooral nu bij elk slachtoffer van zinloos geweld er één wordt gelopen.

Is toch onzin.

Fillastiene

ahmedmaskin
30-10-02, 10:09
De enige reactie op geweld kan geweld zijn. Wanneer je een 'stille' tocht houd, laat je zien dat je zwak bent.

bman
30-10-02, 10:12
Geplaatst door ahmedmaskin
De enige reactie op geweld kan geweld zijn. Wanneer je een 'stille' tocht houd, laat je zien dat je zwak bent.

Haha, dus de autochtonen van Venlo waren beter met brandbommen en honkbalknuppels bij de familie van Chelid langsgegaan? Sukkeltje.

ahmedmaskin
30-10-02, 10:13
Geplaatst door bman


Haha, dus de autochtonen van Venlo waren beter met brandbommen en honkbalknuppels bij de familie van Chelid langsgegaan? Sukkeltje.

Doe toch niet zo dom. Wat heeft de familie van een 'dader' met geweld te maken? Je kunt niet iemand verantwoordelijk houden voor de daden van een ander.

bman
30-10-02, 10:15
Geplaatst door Fillastiene
Gegroet mensen,

Hebben stille tochten nog wel zin? ik vind dat ze hu uitwerking volkomen hebben verloren, vooral nu bij elk slachtoffer van zinloos geweld er één wordt gelopen.

Is toch onzin.

Fillastiene

Door stille tochten zullen het geweld van de wereld niet oplossen. Dat is waar.

Stille tochten zijn een passende uiting van woede, solidariteit en verdriet. Als door zo'n stille tocht 1 iemand aan het denken wordt gezet, 1 iemand 1 keer zijn woede en agressie in toom houdt is er misschien 1 leven gered. Weet je wat de profeet heeft gezegd daarover: wie een mensenleven redt, redt de hele mensheid (more or less, zoek het op als je het exacter wilt weten)

i love israel
30-10-02, 10:15
dus moeten we khalid loslaten in het centrum van venlo met een paar flinke sterke kerels die hem dan mogen doodmeppen?

bman
30-10-02, 10:16
Geplaatst door ahmedmaskin


Doe toch niet zo dom. Wat heeft de familie van een 'dader' met geweld te maken? Je kunt niet iemand verantwoordelijk houden voor de daden van een ander.

Zo tegen wie zou dat geweld dan wel toepasselijk zijn geweest? Tegen de verdachten? Die zitten nog altijd in arrest. Vertel mij, tegen wie hadden die duizenden deelnemers van de stille tocht moeten ageren?

Agressieve puber toch, wees gerust die pukkeltjes en die zure zweetlucht verdwijnen ooit. Hoop ik.

Waiting
30-10-02, 10:17
Geplaatst door ahmedmaskin
De enige reactie op geweld kan geweld zijn. Wanneer je een 'stille' tocht houd, laat je zien dat je zwak bent.

En laat me raden als iemand je uitdaagt, of als iemand iets naar je roept is het voor jou dan ook een zwakte om gewoon te negeren en door te lopen?

bman
30-10-02, 17:10
Geplaatst door kaassietoch


Ahmed, da's een interessante stelling. Hoe zit dat dan met die kinderen in die Sbarro pizzeria die door jouw HAMAS helden vermoord zijn?

...

Donna
30-10-02, 17:37
Geplaatst door ahmedmaskin
De enige reactie op geweld kan geweld zijn.

Met zo'n motto moet je wel een bewonderaar van Ariel Sharon zijn....

Waiting
30-10-02, 17:40
Geplaatst door Donna


Met zo'n motto moet je wel een bewonderaar van Ariel Sharon zijn....

Ik heb het gelezen.

Donna
30-10-02, 17:41
Geplaatst door Waiting


Ik heb het gelezen.


Wat heb je gelezen?

rachid23
30-10-02, 17:41
Geplaatst door bman


Haha, dus de autochtonen van Venlo waren beter met brandbommen en honkbalknuppels bij de familie van Chelid langsgegaan? Sukkeltje.



Of een stille tocht zin heeft, dat is mij niet bekend...geeft naar mijn idee geen waarde aan de samenleving. Het is meer een troost voor de familie en een teken naar de media dat er iets 'groots' gebeurt is.

Ongetwijfeld zullen de 'toeschouwers' van dit onacceptabel incident meegelopen zijn in deze stille tocht, dezelfde mensen die het konden tegenhouden, en toen ook een stille tocht konden voorkomen...

bman
30-10-02, 17:45
Geplaatst door rachid23




Of een stille tocht zin heeft, dat is mij niet bekend...geeft naar mijn idee geen waarde aan de samenleving. Het is meer een troost voor de familie en een teken naar de media dat er iets 'groots' gebeurt is.

Ongetwijfeld zullen de 'toeschouwers' van dit onacceptabel incident meegelopen zijn in deze stille tocht, dezelfde mensen die het konden tegenhouden, en toen ook een stille tocht konden voorkomen...

Tja, over die laatste groep zou ik maar niet te hard oordelen. Echte helden vind je niet voor of na de oorlog maar tijdens de oorlog.

rachid23
30-10-02, 18:02
Geplaatst door bman


Tja, over die laatste groep zou ik maar niet te hard oordelen. Echte helden vind je niet voor of na de oorlog maar tijdens de oorlog.

Oh niemand hoeft een held te zijn dat is niet eens een vereiste. De dader had geen wapen. 20 man kan zo iemand zonder wapen tegenhouden. Daar hoef je geen held voor te zijn.

bman
30-10-02, 18:08
Geplaatst door rachid23


Oh niemand hoeft een held te zijn dat is niet eens een vereiste. De dader had geen wapen. 20 man kan zo iemand zonder wapen tegenhouden. Daar hoef je geen held voor te zijn.

Tja, schijnbaar ging het erg snel en was niet iedereen even zeker dat Khalid en kompaan niet onder het jasje een mesje hadden zitten.

rja
30-10-02, 18:14
Geplaatst door ahmedmaskin


Doe toch niet zo dom. Wat heeft de familie van een 'dader' met geweld te maken? Je kunt niet iemand verantwoordelijk houden voor de daden van een ander.
Nou die ouders zijn mede verantwoordelijke, ze hebben deze jongen niet goed opgevoed.

Maar, ja, dus je bent er voorstander van, als paar van die Marokkaanse kut jongies, overlast bezorgt, de rest van de bevolking met honkbalknuppels deze jochies te grazen neemt.

sil
30-10-02, 19:10
Geplaatst door rachid23


Oh niemand hoeft een held te zijn dat is niet eens een vereiste. De dader had geen wapen. 20 man kan zo iemand zonder wapen tegenhouden. Daar hoef je geen held voor te zijn.

Je kunt niet oordelenen van achter je computer,pas als je ermee geconfronteerd wordt kun je daar een mening over hebben.Er zijn ook mensen die verstijfd zijn van schrik als er zoiets gebeurt.
Van de week bij B.e.v Dorp.had Jan Mulder een stukje uit de krant(ik weet niet meer welke)Ik dacht dat het in Rotterdam was,daar was een man ook tussen twee vechtenden in gaan staan,Die man is zo zwaar mishandeld dat die nu dood is,en de ruziemakers lopen rond.

rachid23
30-10-02, 19:15
Geplaatst door sil


Je kunt niet oordelenen van achter je computer,pas als je ermee geconfronteerd wordt kun je daar een mening over hebben.Er zijn ook mensen die verstijfd zijn van schrik als er zoiets gebeurt.
Van de week bij B.e.v Dorp.had Jan Mulder een stukje uit de krant(ik weet niet meer welke)Ik dacht dat het in Rotterdam was,daar was een man ook tussen twee vechtenden in gaan staan,Die man is zo zwaar mishandeld dat die nu dood is,en de ruziemakers lopen rond.

Je kunt inderdaad niet oordelen vanachter je computertje, maar ik heb zelf in een situatie gezeten, en ik zou het zo over doen, in een situatie waar mogelijk natuurlijk.

Ik moet er niet aan denken dat ik inelkaar wordt gebeukt terwijl er om mij heen mensen staan toe te kijken.

Uit jouw reactie blijkt, dat jij het toeschouwen goedkeurt .

Voor een gedeelte ben ik wel met je eens dat je niet altijd kan ingrijpen. Elke situatie is anders zoals deze ook is. In dit geval was naar mijn inzien goed mogelijk om ergens in te grijpen.

rachid23
30-10-02, 19:18
Geplaatst door bman


Tja, schijnbaar ging het erg snel en was niet iedereen even zeker dat Khalid en kompaan niet onder het jasje een mesje hadden zitten.

Wat is dat voor onzin, tegen de tijd dat die jongen een mes pakt ligt ie al. Weet je ik hou er al over op, het schijnt dat de meerderheid gewoon niet wil ingrijpen op dit soort gevallen. En dan de schuld legt bij de mensen die er niet bij waren omdat de dader toevallig marokkaanse is.

:droef:

bman
30-10-02, 19:23
Geplaatst door rachid23


Wat is dat voor onzin, tegen de tijd dat die jongen een mes pakt ligt ie al.


Stoere, inhoudsloze, macho cowboypraat. Heb je ook een zwarte band...stoer!



Weet je ik hou er al over op, het schijnt dat de meerderheid gewoon niet wil ingrijpen op dit soort gevallen. En dan de schuld legt bij de mensen die er niet bij waren omdat de dader toevallig marokkaanse is.

:droef:

Nee sukkel, de schuld ligt bij Khalid en zijn maat. En de mensen die ze hebben grootgebracht, niet bij een toevallige voorbijganger. Niet iedereen slaat er gelijk op los als hij iets ziet gebeuren of is dapper en helder genoeg om in een korte tijd in te grijpen.

rachid23
30-10-02, 20:09
Geplaatst door bman

Stoere, inhoudsloze, macho cowboypraat. Heb je ook een zwarte band...stoer!




Nee sukkel, de schuld ligt bij Khalid en zijn maat. En de mensen die ze hebben grootgebracht, niet bij een toevallige voorbijganger. Niet iedereen slaat er gelijk op los als hij iets ziet gebeuren of is dapper en helder genoeg om in een korte tijd in te grijpen.


Hou je ogen en oren open en realiseer dat er meer dan 20 mensen stonden.

sil
30-10-02, 21:31
Geplaatst door rachid23


Je kunt inderdaad niet oordelen vanachter je computertje, maar ik heb zelf in een situatie gezeten, en ik zou het zo over doen, in een situatie waar mogelijk natuurlijk.

Ik moet er niet aan denken dat ik inelkaar wordt gebeukt terwijl er om mij heen mensen staan toe te kijken.

Uit jouw reactie blijkt, dat jij het toeschouwen goedkeurt .

Voor een gedeelte ben ik wel met je eens dat je niet altijd kan ingrijpen. Elke situatie is anders zoals deze ook is. In dit geval was naar mijn inzien goed mogelijk om ergens in te grijpen.

Dan heb je mijn reactie niet goed begrepen
ten eerste waren het bijna allemaal wat oudere mensen
2 voor je over die bouwvakkers begint,die stonden 8 meter hoog aan de overkant op de steiger.
3Die gast die luisterde niet eens naar zijn eigen vriend,die volgens zeggen riep dat hij moest stoppen.
En als je daar dan tussen springt dan kun je ook een klap met die helm krijgen.
Het is de schuld van die Khalid,en of hij nu maroc is of ned. dat heeft er verder niets mee te maken.Het was nergens voor nodig dat hij Rene aftuigde.
khalid is niet de enige die zoiets doet,en dat is het erge in deze maatschappij,dat er jongeren zijn die denken dat zoiets normaal is als er tegen hun iets wordt gezegd.
Ik heb hier nog niets anders gelezen,dat de ned. zo reageren omdat hij maroc is,dat is dus niet zoHet duurde 24 uur voor er bekend werd gemaakt dat hij maroc was.

bman
30-10-02, 21:35
Geplaatst door rachid23



Hou je ogen en oren open en realiseer dat er meer dan 20 mensen stonden.

Jep, er stonden inderdaad 20 getrainde mariniers omheen te kijken. Makkelijk hoor stoer praten vanachter je compu.

rja
31-10-02, 00:00
Maar, ja, dus je bent er voorstander van, als paar van die Marokkaanse kut jongies, overlast bezorgt, de rest van de bevolking met honkbalknuppels deze jochies te grazen neemt.
Als we zo, zouden reageren als jij zegt, geweld met geweld oplossen, vallen er binnnen de kortste keren onschuldige slachtoffers, wat nog meer geweld uitlokt.

Binnen de kortste keren heb je progroms waar elke moslims aangevallen wordt, en dan heb je rassenrellen.

Lijkt me me slecht idee, zal tot nog meer socaile onrust leiden.

Maar ik ben er wel voor, dat mensen die onverbeterlijke zijn, steeds harder worden aangepakt, als hun criminele carriere al op jeugdige leeftijd begint, moet de overheid ingrijpen en zelfs ouders uit hun ouderlijke macht zetten.

monne
31-10-02, 00:52
Geplaatst door Waiting


Ik heb het gelezen.
:lol:
HAHAHAHAAAAAAAAAAa sorry maar ik kon me echt niet inhouden toen ik deze opmerking las hahaha ;)

monne
31-10-02, 01:02
Ten eerste vind dat de ouders in dit geval niet echt verantwoordelijk zijn, er zit een veelste grote kloof tussen ouders en zoon. En hij heeft ze nu in zo'n vernederende situatie gezet ze zitten nu in een rotsituatie [ hun zoon zal wel erg blij zijn ] Als de overheid nou eens een keer gewone straffen gebruikt tegen dit soort gedrag dan zouden andere jongens wel 100 keer nadenken voordat ze erop los beginnen te slaan.
Ten tweede vind ik dat zijn marokkaanse achtergrond er ook niks mee te maken heeft en dat de media daar ook eens mee moet stoppen. het eerst steeds hebben over allochtone criminelen marokkanen dit marokkanen dat( natuurlijk gaan mensen elkaar haten hierdoor en komen er meer vooroordelen) en dan zeggen dat er geen integratie is en dat "onze" multiculturele samenleving een sprookje is.

Maar aan de andere kant {dont misunderstand me ik keur dit 100% af} zal zijn aggresief gedrag ook wel een reden hebben, waarom onderzoekt de overheid dat dan niet ipv al de nuttenloze onderzoeken die gedaan worden.

jaja
31-10-02, 08:45
Geplaatst door ahmedmaskin
De enige reactie op geweld kan geweld zijn. Wanneer je een 'stille' tocht houd, laat je zien dat je zwak bent. juist niet ... het toont aan dat je ondanks alles meer inhoud hebt en dat je in staat met je dierlijke instinct te overwinnen. Wraak is geen oplossing als je als een gemeenschap samen verder wil.

rachid23
31-10-02, 16:11
Geplaatst door bman


Jep, er stonden inderdaad 20 getrainde mariniers omheen te kijken. Makkelijk hoor stoer praten vanachter je compu.


bman heeft nieuw woordje geleerd :

STOER :nerd:

bman
31-10-02, 16:31
Geplaatst door rachid23



bman heeft nieuw woordje geleerd :

STOER :nerd:

Tja, woordjes leren is natuurlijk altijd verstandiger dan klappen uitdelen.

Begrijp me niet verkeerd: je wil om in te grijpen als het mis gaat is prima. Ikzelf grijp ook meestal in als ik iets fout zie gaan. Alleen de manier waarop je onschuldige omstanders veroordeeld voor hun passieve reactie is niet correct en praatjes over mannetjes die wel even neergaan klinken niet echt constructief.