PDA

Bekijk Volledige Versie : AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief



Mr-kaas
30-10-02, 13:51
AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief

Uitgegeven: 29 oktober 2002 10:57
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2002 10:57

AMSTERDAM - Twee medewerkers van een Albert Heijn-vestiging in Amsterdam worden vervolgd omdat ze geweld hebben gebruikt tegen een winkeldief. Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gebruikten de twee 'excessief geweld' nadat ze de winkeldief hadden weten aan te houden.

De winkeldief had het Albert Heijn-filiaal aan de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam overvallen en had de caissière onder bedreiging met een wapen geld afhandig gemaakt.

De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.

Omdat de winkeldief bij de mishandeling letsel opliep, kunnen de twee AH-personeelsleden een maximumstraf van zes jaar cel krijgen. Hun slachtoffer wordt verdacht van diefstal met geweld.


Bron nu.nl

Doen omstanders eens iets is het nog niet goed.....?????????


Later,

Mr-kaas.

Tomas
30-10-02, 14:08
http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=45034

Dit is nieuws van de dag...

Ook Prins Bernhard schijnt erg boos te zijn.



SOESTDIJK - Prins Bernhard is boos over de vervolging door justitie van twee Amsterdamse medewerkers van Albert Heijn die een overvaller overmeesterden. In een telefoongesprek met de hoofdredactie van De Telegraaf heeft de prins laten weten zelfs bereid te zijn een eventuele boete voor het tweetal te betalen, aldus de krant woensdag.

"Ik ben echt kwaad", aldus prins Bernhard. "Ik vind het schandalig wat hier gebeurt. Dat mag u publiceren, want iedereen mag weten hoe ik hierover denk." De prins wil niet uitsluiten dat de twee medewerkers van de supermarkt te veel geweld hebben gebruikt. "Ik weet natuurlijk ook wel dat bepaalde dingen niet mogen, maar aan de andere kant zeg ik 'Goed zo, goed zo'. Ik vind het fantastisch wat deze mannen hebben gedaan."

Volgens De Telegraaf komt het wel vaker voor dat dat de prins belt met hoofdredacties van kranten om zijn commentaar te leveren op nieuwsonderwerpen.

RVD

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bevestigde woensdag dat de prins "uit verontwaardiging over wat hij gelezen had" met de hoofdredactie van de Telegraaf heeft gebeld over de zaak.

Premier Balkenende heeft niets toe te voegen aan de opmerkingen van de prins "De minister-president kent het feit. Hij heeft daar verder geen opmerking over", aldus de RVD.

Amellady
30-10-02, 17:45
En dan nog raar opkijken dat niemand ingreep in venlo

ik denk overigens dat mensen steeds meer voor eigen rechter zullen gaan spelen. met een steigende criminaliteit en de politie die steeds minder tijd heeft moet je wel.
langzaam zakken we zometeen weer af naar t wilde westen.

sahra
30-10-02, 17:55
Geplaatst door Mr-kaas
AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief

Uitgegeven: 29 oktober 2002 10:57
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2002 10:57

AMSTERDAM - Twee medewerkers van een Albert Heijn-vestiging in Amsterdam worden vervolgd omdat ze geweld hebben gebruikt tegen een winkeldief. Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gebruikten de twee 'excessief geweld' nadat ze de winkeldief hadden weten aan te houden.

De winkeldief had het Albert Heijn-filiaal aan de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam overvallen en had de caissière onder bedreiging met een wapen geld afhandig gemaakt.

De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.

Omdat de winkeldief bij de mishandeling letsel opliep, kunnen de twee AH-personeelsleden een maximumstraf van zes jaar cel krijgen. Hun slachtoffer wordt verdacht van diefstal met geweld.


Bron nu.nl

Doen omstanders eens iets is het nog niet goed.....?????????


Later,

Mr-kaas.
belachelijk,
:kwaad: