PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen in een positiever daglicht???/



Sfenza
30-10-02, 20:57
Marokkanen in een Positieve daglicht???3la bullshit
DEN HAAG - Vanaf maandag gaat in Den Haag de landelijke campagne 'Hoe leuk zijn
Marokkanen?' van start. De bedoeling van de campagne is Marokkanen van de
positieve kant te laten zien. Het initiatief komt van het communicatiebureau
Attacom uit Tilburg en werd ondersteund door het ministerie van Binnenlandse
Zaken.
In Den Haag wordt mede door middel van posters in trams en bussen aandacht aan
de campagne besteed. Op zo'n poster staat onder andere een Marokkaan die achter
een bord eten zit, met de begeleidende tekst 'Ik houd ook van boerenkool, maar
dan met lamsvlees'.








3la bullshit.......zijn we nou echt zo diep gezonken dat er een reclamecampagne voor nodig is , om onze gezamelijke reputatie als Marokkaan zijnde een beetje omhoog te krikken?
Hebben wij dit echt nodig?

Voor een positiever daglicht ,daar moeten we altijd nog zelf voor zorgdragen niet 1 of ander regeringsinstantie.
Dit gaat naar mijn mening averechts werken.

Wat vinden jullie ervan?
Let me know...........

Donna
30-10-02, 20:59
Ik vind dat je gelijk hebt.

Hmama
30-10-02, 21:16
Ik vind het ook helemaal nergens op slaan! We zijn niet een of ander product dat gepromoot moet worden...

bman
30-10-02, 21:43
Je hebt helemaal gelijk. Zoiets werkt hooguit averechts. Dat doodknuffelen en paternalisme moeten we eens vanaf, dat draagt niet bij aan de emancipatie van de allochtonen.

sil
30-10-02, 22:43
Voor mij hoeft die campagne niet

Amellady
30-10-02, 22:44
zelden zo'n lomp verhaal gehoord

wat een onzin zeg!!!
Is boerenkool eten een probaatmiddel tegen criminele neigingen of zo

tazzzzzzzzzzz, echt lelijk!

Amellady
30-10-02, 22:52
wel nee
die kopen gewoon zo'n leuk stop-je-kop-in-het-zand hoesje

Amellady
30-10-02, 23:14
tja ik ben gewoon nooit begonnen

daar was ik veeeeeeeel te gierig voor :D


hmmz, mn ouders hadden dus toch gelijk toen ze zeiden dat weinig zakgeld goed voor me was.

rafiq
30-10-02, 23:25
WAT ERG!

EN WAT ZIELIG. IK HOOP DAT ER GEEN ENKELE MAROKAAN AAN MEE WERKT. BAH!

WE HOEVEN NIET ALS EEN ZIELIG KIND WORDEN BEHANDELD EN DIT ZET OOK KWAAD BLOED BIJ EEN HOOP NEDERLANDERS. ZEKER VOOR DE GASTEN DIE LPF HEBBEN GESTEMD.

INTEGRATIE =HET GOD GEGEVEN RECHT OM TE PARTICIPEREN AAN DE WAANZIN DIE NU BEZIG IS.

TripleM
30-10-02, 23:46
Tja ik snap het idee achter de campagne best, namelijk dat er nu een (groot) aantal Nederlanders onterecht alle Marokkanen als criminelen bestempelt. Dat daar iets aan gedaan moet worden lijkt me wel wenselijk.

Of deze campagne daar het beste middel voor is, tja da's moeilijk te zeggen. Ik denk inderdaad dat mensen nu gaan roepen 'positieve discriminatie', maar op iedere campagne zijn wel negatieve reacties te vinden.

Ik vind het erg moeilijk, maar als het ertoe bijdraagt dat mensen beter gaan nadenken over het feit dat niet iedere Marokkaan slecht Nederlands spreekt en zijn vrije tijd opvult met stelen en geweldplegingen, dan zeg ik laat maar komen die campagne, toch?

Dat vlaggetje naast mijn naam stoort me enorm trouwens, net alsof het uitmaakt waar mijn voorouders vandaan kwamen (want Nederlanders zijn we eigenlijk allemaal)

monne
31-10-02, 01:16
hmm dit is echt te zielig voor woorden, idd nu kijken welke "geintegreerde marokkanen hieraan mee werken".
En als de overheid het slechte beeld dat autochtonen nu over marokkanen hebben wilt verbeteren moet ze maar eerst eens wat aan haar eigen beelden en gedrag veranderen, belachelijk en erg kinderachtig. Fouten verbeteren met andere fouten.

Doet me denken aan de arabische leiders die er maar vanuit gaan dat hun bevolkingen achterlijk zijn, niet zo'n goed teken he

monne
31-10-02, 01:29
Geplaatst door TripleM


Dat vlaggetje naast mijn naam stoort me enorm trouwens, net alsof het uitmaakt waar mijn voorouders vandaan kwamen (want Nederlanders zijn we eigenlijk allemaal) :cool:



Ik ben wel trots op mn egyptische vlaggetje hoor ;) :D

:zwaai:

Zwarte Schaap
31-10-02, 01:31
De ultieme vernedering !

Eerst de grond intrappen en daarna zogenaamd een helpende hand aanreiken.

Men breekt zogenaamd de cultuur af door constante vernederingen en stigmatiseringen en daarna bouwt men aan een nieuwe imago/cultuur.

De Marokkaan die echte hollandse boerenkool met lamsvlees integreert.

Soms denk ik echt dat de integratie van de Nederlander niet verder gaat dan de maag.

Volgens mij kunnen ze beter een campagne starten om de Nederlander eens echt te integreren in de realiteit.

plexus
31-10-02, 08:32
...best wel genant! :aftel:

bman
31-10-02, 09:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
De ultieme vernedering !

Eerst de grond intrappen en daarna zogenaamd een helpende hand aanreiken.

Men breekt zogenaamd de cultuur af door constante vernederingen en stigmatiseringen en daarna bouwt men aan een nieuwe imago/cultuur.

De Marokkaan die echte hollandse boerenkool met lamsvlees integreert.

Soms denk ik echt dat de integratie van de Nederlander niet verder gaat dan de maag.

Volgens mij kunnen ze beter een campagne starten om de Nederlander eens echt te integreren in de realiteit.

Grappig dat je vooroordelen over Marokkanen betrijd met vooroordelen over Nederlanders.

Simon
31-10-02, 09:44
Ik denk dat de rapsong kut-Marokkanen meer doet aan de integratie dan deze overheidscampagne. Maar er zijn nogal wat overheidscampagnes die volledig de verkeerde toon aanslaan dus dat is niks nieuws.

Simon

baco
31-10-02, 10:53
Hoe zouden ze dat gaan doen ? beelden uitzenden van werkende Marokkanen , Nederlands sprekende Marokkanen .

Wel triest , we hebben nooit campagnes gehad tbv de chinezen en indo's etc..

http://www.attacom.nl/images/hoeleukzijn.gif

Shaheed
31-10-02, 11:08
Ik vindt dat ze ook gelijk campagnes moeten voeren om de naam van de autochtone nederlander te zuiveren.
ze moeten laten zien dat niet elke nederlander een racist is.

Want dat idee hebben wel heel veel allochtonen sinds de opkomst van Pim Flikkertuin en consorten.

De beeldvorming jegens autochtone is drastische veranderd en ook de haat jegens autochtonen neemt
alleen maar toe merk ik in mijn wijk.

baco
31-10-02, 11:20
Geplaatst door Shaheed

Want dat idee hebben wel heel veel allochtonen sinds de opkomst van Pim Flikkertuin en consorten.


veel allochtonenen of veel marokkanen




De beeldvorming jegens autochtone is drastische veranderd en ook de haat jegens autochtonen neemt
alleen maar toe merk ik in mijn wijk. [/B]

jegens autochtonen of jegens kafirs