PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharon wil nieuw kabinet vormen



~Panthera~
31-10-02, 08:56
Sharon wil nieuw kabinet vormen

JERUZALEM Premier Sharon is na de breuk met de Arbeidspartij direct begonnen met besprekingen die tot de vorming van een nieuw meerderheidskabinet moeten leiden.In tegenstelling tot Ben-Eliezer wil hij geen vervroegde verkiezingen. Mogelijke coalitiepartners voor Sharons Likudpartij lijken slechts te vinden in de hoek van ultrarechts.
Vice-premier Ben-Eliezer verweet Sharon gisteren geen diplomatieke horizon te bieden voor de beeindiging van het conflict met de Palestijnen.
Critici stellen echter dat de breuk Ben-Eliezer goed uitkomt,met het oog op de interne verkiezingen in de Arbeidspartij.
-----------------------

:jammer:

Simon
31-10-02, 09:37
Ja helaas krijgen we dan Israelisch beleid dat nog nadrukkelijker gericht is op de vorming van een groot Israel met voorbijgaan aan de rechten van de Palestijnen. Maar ik vind dat de Arbeiderspartij al veel eerder uit de regering hadden moeten stappen dus in die zin is het een goede ontwikkeling. Misschien maakt het ook dat de kiezer volgens jaar wat meer te kiezen heeft als de Arbeiderspartij in de oppositie komt en wel aan een politieke oplossing van het conflict gaat werken.

Simon

Amellady
31-10-02, 11:15
Gisteren zat ik het nieuws te kijken
vraagt die nieuwslezer aan de journalist te plaatse:"en hoe moet dat dan nu met het vredesporoces?"
journalist:" nou er is op dit moment helemaal geen vredesproces."

Maar ik hoop niet dat sharon een nieuw kabinet gaat vormen, want danziet het er slecht uit voor de palestijnen
nieuwe verkiezingen zouden beter zijn, en ook erg interessant.

Canaris
31-10-02, 11:26
Nieuwe verkiezingen worden een ramp voor de palestijnen

Ten eerste is het nog lang niet zeker of Sharon wel de kandidaat voor de job Als PM wordt. Bibi staat om de hoek en heeft een grote aanhang in de Likud.

Ten tweede wijzen alle omvragen erop , dat de Likud gaat winnen en de Labour gaat verliezen.

Een grote rechte meerheid dus, zonder een Peres om te nuanceren.

Bibi aan de macht?
Oslo op de vuilinsbelt van de geschiedenis
Arafat wordt verdreven en met hem alles wat er palestijns uitziet.

Nee, het ziet er duister uit. verkiezingen op dit moment is het laatste wat Israel kan gebruiken

Simon
31-10-02, 12:24
NOS-TT 122 do 31 okt Sharon benoemt havik op Defensie JERUZALEM De Israelische premier Sharon heeft de voormalige legerchef Shaul Mofaz bereid gevonden om minister van Defensie te worden.De post was vacant sinds de Arbeidspartij gisteren uit het kabinet van nationale eenheid stapte. Mofaz verliet zijn post als chefstaf in juli van dit jaar.Hij speelde in de afgelopen periode een leidende rol bij de offensieven tegen de Palestijnen.Ook sprak hij zich meermalen uit voor het verdrijven van Yasser Arafat. Na de breuk met de Arbeidspartij wil Sharon met ultra-rechtse en orthodoxe partijen een kabinet vormen.Als dat niet lukt,komen er nieuwe verkiezingen.

i love israel
31-10-02, 13:55
hoe je het ook wend of keert, nieuwe verkiezingen of niet, het ziet er slecht uit voor de palestijnen en het vredesoverleg.

degene die nu op defensie komt is nog rechtser dan sharon zelf. bloedlink dus. ze vormen nu dus een minderheidsregering.

op dit moment is de kans klein dat er bij nieuwe verkiezingen een milder iemand gekozen zal worden dan sharon. ik denk dat de israeliers dat op dit moment niet zullen aandurven. dus krijg je dan weer een sharon of een netanyahu als premier. ik weet eerlijk gezegd niet wie er slechter is.