PDA

Bekijk Volledige Versie : OOk Paul Rosenmöller bedreigd door autochtone blanke racisten.



Shaheed
31-10-02, 10:16
HILVERSUM - De vrouw en kinderen van GroenLinks-leider Paul Rosenmöller waren de enige gezinsleden van politici die na de moord op Pim Fortuyn bewaking kregen omdat ze werden bedreigd. Dat heeft Rosenmöller woensdagavond gezegd in een vraaggesprek met Netwerk.

De lijsttrekker van GroenLinks noemde dit het ergste van de periode na de moord op Pim Fortuyn. Hij kreeg dreigbrieven waarin stond dat hij weduwnaar zou worden als hij voor 1 juni de politiek niet had verlaten. "Dan weten we uw vrouw en kinderen te vinden en bent u voor de kerst weduwnaar stond erin", zei Rosenmöller. Na 1 juni kreeg hij nog meer van dergelijke dreigbrieven.

De politicus zei dat hij bewust de keuze had gemaakt om het inhoudelijk debat met Fortuyn niet te schuwen. Hij kreeg Fortuyn stil tijdens een verkiezingsdebat in Rotterdam in maart. Toen verweet de GroenLinks-voorman Fortuyn de inhoudelijke debatten uit de weg te gaan.

"Als je aangevallen wordt op je zwakke punten, ga je er niet op in en ga je theater maken", zei hij toen. Het leverde de GroenLinks-voorman een lang applaus op van de studenten in de aula van de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Fortuyn liep beledigd weg. Rosenmöller kreeg over dit optreden aanvankelijk veel complimenten, maar na de moord op Fortuyn sloeg dat om en kwamen de dreigementen. De afzenders refereerden ook aan dit debat, aldus Rosenmöller woensdag.

"Die moeten er voor zorgen dat papa niet vermoord wordt"

De bedreigingen hadden grote invloed op het dagelijks leven van zijn vrouw, zoontje van zes en dochter van tien. Die werden altijd bewaakt; naar school, naar zwemles, verjaardagsfeestjes, en konden nooit spontaan naar een vriendje. "Want dan moet je de bewakers bellen". Zijn zoontje vertelde een vriendje dat er allemaal politiemensen stonden. "Die moeten er voor zorgen dat papa niet vermoord wordt." Maar daarna ging hij gewoon voetballen met dat vriendje.

"De volgende die vermoord wordt is Paul Rosenmöller"

Hij ging er luchtig mee om, maar de kinderen waren ook angstig. "Tot op de dag van vandaag", vertelde Rosenmöller. "Mijn dochter van tien werd op het schoolplein geconfronteerd door oudere kinderen die voor de grap een plastic pistooltje op de borst zetten en zeiden: de volgende die vermoord wordt is Paul Rosenmöller."

Rosenmöller, die inmiddels weer is gewend aan het feit dat hij zonder bewaking door het leven kan, heeft zich wel afgevraagd of hij die prijs wel wilde betalen. Zijn vrouw heeft nooit gevraagd of hij wou stoppen. "Juist nu moet en mag je niet capituleren, zei ze."




Schande voor de autochtone nederlanders dat zij zulke dreigementen uitten in naam van het nederlands volk.

bman
31-10-02, 10:20
Inderdaad schandalig, vandaar ook dat de Nederlandse overheid ingrijpt tegen dit soort wandaden. Het zou een schande voor ons hele land zijn als we dat niet deden.

Waar staat trouwens in het hele artikel dat het om blanke, autochtone racisten ging? Of dat ze namens ons volk spraken?

Heb je dat allemaal weer gebaseerd op je diepgewortelde vooroordelen jegens de blanke Nederlanders? Ik denk dat als je echt iets tegen racisme wilt gaan doen dat je maar bij jezelf moet beginnen.

:zwaai:

Shaheed
31-10-02, 10:32
[QUOTE]Geplaatst door bman
[
Waar staat trouwens in het hele artikel dat het om blanke, autochtone racisten ging? Of dat ze namens ons volk spraken?




Hmmm dat heb ik mij ook altijd afgevraagd inzake de bedreigingen jegens mevrouw Ali.


En ja wel deze racisten spreken wel namens het nederlandse volk, zij menen dat wijzij doen alleen maar ten goede zal komen aan het nederlandse volk en zij doen zulke misdaden alleen voor het nederlandse volk.
Ik denk niet dat zij Paul hebben lopen bedreigen om de allochtonen in Nederland een plezier te doen.

bman
31-10-02, 10:37
Geplaatst door Shaheed
[QUOTE]Geplaatst door bman
Hmmm dat heb ik mij ook altijd afgevraagd inzake de bedreigingen jegens mevrouw Ali.


Dat is indertijd door haar Vader en door Ali zelf gezegd. Zoiets zou je een getuigeverklaring kunnen noemen. De vader was zefls redelijk specifiek: hij noemde (als ik me niet vergis) Turkse Moslimjongens en Noord-Afrikaanse Moslims.

Uit de mond van Paul heb ik nog niets over de afkomst, het racisme of de huidskleur van de daders kunnen vernemen. Dat verzin jij er dus voor het gemak maar bij.



En ja wel deze racisten spreken wel namens het nederlandse volk, zij menen dat wijzij doen alleen maar ten goede zal komen aan het nederlandse volk en zij doen zulke misdaden alleen voor het nederlandse volk.
Ik denk niet dat zij Paul hebben lopen bedreigen om de allochtonen in Nederland een plezier te doen.

Waar haal je al deze 'kennis' vandaan? Heb je soms een direkt lijntje met Paul of met de bedreigers? Ik dacht het niet.
Je baseert je analyse dus op je racistische vooroordelen. Nou, het is goed dat je dat zelf erkent dan kan je er tenminste aan werken.

Shaheed
31-10-02, 10:46
Dat is indertijd door haar Vader en door Ali zelf gezegd. Zoiets zou je een getuigeverklaring kunnen noemen. De vader was zefls redelijk specifiek: hij noemde (als ik me niet vergis) Turkse Moslimjongens en Noord-Afrikaanse Moslims.



Ik meende toch echt zeker te weten dat haar vader in engeland woonde, maar goed haar vader heeft die bedreiging namelijk ook ingetrokken volgens het nrc.
En deelde mee dat zijn dochter mogelijk die bedreiging zelf verzonnen heeft, maar dat is een andere discussie.














Geplaatst door bman


Waar haal je al deze 'kennis' vandaan? Heb je soms een direkt lijntje met Paul of met de bedreigers? Ik dacht het niet.
Je baseert je analyse dus op je racistische vooroordelen. Nou, het is goed dat je dat zelf erkent dan kan je er tenminste aan werken.




Jij hebt zeker die reportage gisteren op netwerk over de bedreiging van Paul en zijn gezin niet gezien.
Triest hoor dat je blijft ontkennen dat het nederlanders waren geweest, ze hebben zelfs beelden laten zien van autohtone nederlanders die riepen "Melkert moordenaar en Paul jij bent de volgende die de kogel krijgt."
Ook heeft paul tijdens de uitzending meegedeeeld dat zijn dochter van 10 bedreigd is door wat oudere autochtone nederlandse jongens.

Simon
31-10-02, 10:49
Hij is inderdaad maanden uit de publiciteit geweest. Erg triest en ik hoop dat we weer een normalere samenleving krijgen waarin je gewoon kan zeggen wat je op je hart hebt zonder angst dat je kind bedreigd wordt.

Simon

Tomas
31-10-02, 10:51
Geplaatst door Shaheed
Ik meende toch echt zeker te weten dat haar vader in engeland woonde, maar goed haar vader heeft die bedreiging namelijk ook ingetrokken volgens het nrc.
En deelde mee dat zijn dochter mogelijk die bedreiging zelf verzonnen heeft, maar dat is een andere discussie.


Volg het nieuws continu en niet totdat het in je stratje past. Het telefoon gesprek met de vader is toevallig op video gekomen in het kader van een documentaire over Ayaan.

En die discussie is allang gevoerd, ja. Maar ontgaat jou zoals gewoonlijk.



Jij hebt zeker die reportage gisteren op netwerk over de bedreiging van Paul en zijn gezin niet gezien.
Triest hoor dat je blijft ontkennen dat het nederlanders waren geweest, ze hebben zelfs beelden laten zien van autohtone nederlanders die riepen "Melkert moordenaar en Paul jij bent de volgende die de kogel krijgt."
Ook heeft paul tijdens de uitzending meegedeeeld dat zijn dochter van 10 bedreigd is door wat oudere autochtone nederlandse jongens.

Niemand ontkent, jij bent niet instaat om te zien dat er hier niemand is die het bedreigen toejuigt of zelfs aan mee doet.

Dat is het grote verschil, dat jij maar niet kan zien.

Ayaan is zelfs hier door diverse zichzelf Moslim noemende prikkers bedreigt.

Maar dat ontgaat jou ook.

Shaheed
31-10-02, 11:03
Sorry hoor Thomas maar hier jok je dus echt!
Er waren hier wel degelijk nederlandse prikkers voornamelijk extreem rechtse prikkers die ook paul hier hebben bedreigd en Melkert en ook diverse allochtone politici.
Als je me niet gelooft kijk dan maar eens op www.polinco.net of op www.fortuynduscussie.nl

Tomas
31-10-02, 11:09
Geplaatst door Shaheed
Sorry hoor Thomas maar hier jok je dus echt!
Er waren hier wel degelijk nederlandse prikkers voornamelijk extreem rechtse prikkers die ook paul hier hebben bedreigd en Melkert en ook diverse allochtone politici.
Als je me niet gelooft kijk dan maar eens op www.polinco.net of op www.fortuynduscussie.nl

Hier is hier op het PB, slimmerd...

Of ben je middels dit PB aan het communiceren met je geestverwanten op polinco ofzo?

Ik weet genoeg van polinco en ik weet ook dat het jouw inspiratiebron is.

Het is buitengewoon vervelend dat polinco kan bestaan en dat je daar niks tegen kunt doen. En aangezien het beheer daar ook in handen van racisten zit, kan je ook geen tegengas geven, allen maar negeren. Vinden ze namelijk ook niet leuk.

Shaheed
31-10-02, 11:15
Niemand ontkent, jij bent niet instaat om te zien dat er hier niemand is die het bedreigen toejuigt of zelfs aan mee doet.


Nee hoor Thomas je zit in een ontkenningsfase.
Jij weet dondersgoed dat ook hier prikkers komen die bedreigingen hebben
geuit jegens melkert en Paul.


Jammer dat ik ze niet meer kan achterhalen anders had ik ze hier haarfijn voor je gepost.

Couscousje
31-10-02, 11:19
KUT-AutoGtonen!

Copyright Shaheed 2002

Cc

Tomas
31-10-02, 11:19
Geplaatst door Shaheed
Niemand ontkent, jij bent niet instaat om te zien dat er hier niemand is die het bedreigen toejuigt of zelfs aan mee doet.


Nee hoor Thomas je zit in een ontkenningsfase.
Jij weet dondersgoed dat ook hier prikkers komen die bedreigingen hebben
geuit jegens melkert en Paul.


Jammer dat ik ze niet meer kan achterhalen anders had ik ze hier haarfijn voor je gepost.

Inderdaad jammer, ja.

Shaheed
31-10-02, 11:22
Geplaatst door Tomas


Inderdaad jammer, ja.


Maar als ik het goed begrijp , dan ontken jij dus dat hierautochtonen zijn geweest die bedreigingen hebben geuit?
Jij loopt hier nou al meer dan een jaar mee otheist.

En is het dan niet een beetje hypocriet om van ons te eisen dat we zelfkritisch te zijn, terwijl jullie dat ook niet zijn.

Shaheed
31-10-02, 11:24
Geplaatst door Couscousje
KUT-AutoGtonen!

Copyright Shaheed 2002

Cc


Shaheed like''s you more and more Cc......... :duim:


Doe je trouwens mee om een T-shirt te ontwerpen met de tekst Kut-autochtonen en met als foto de kale kop van Pim Flikkertuin?

Tomas
31-10-02, 11:31
Geplaatst door Shaheed



Maar als ik het goed begrijp , dan ontken jij dus dat hierautochtonen zijn geweest die bedreigingen hebben geuit?
Jij loopt hier nou al meer dan een jaar mee otheist.

En is het dan niet een beetje hypocriet om van ons te eisen dat we zelfkritisch te zijn, terwijl jullie dat ook niet zijn.

Nee Ex.. Je begrijpt het inderdaad niet goed.

De autochtonen die bedreigingen uiten worden weg gecencureerd en afgebekt door de autochtonen zelf. In overvloed en ruime mate.

Jij daar een tegen doet hetzelfde als deze afgebekte autochtonen en huilt als je afgebekt word met de opmerking: Jullie zijn hypocriet!

Nee, jij bent dom.

Couscousje
31-10-02, 11:40
Geplaatst door Shaheed



Shaheed like''s you more and more Cc......... :duim:


Doe je trouwens mee om een T-shirt te ontwerpen met de tekst Kut-autochtonen en met als foto de kale kop van Pim Flikkertuin?

I am in...

Cc biedt haar kennis van Marketing, Quark Xpress en Photoshop aan...

Geef maar een gil.

Cc

Shaheed
31-10-02, 11:44
Geplaatst door Couscousje


I am in...

Cc biedt haar kennis van Marketing, Quark Xpress en Photoshop aan...

Geef maar een gil.

Cc



Ik kom hier morgen op terug , moet nu weg ben bezig met mijn Al Qaida opleiding vandaar.............. :hihi:

Couscousje
31-10-02, 11:45
Geplaatst door Shaheed




Ik kom hier morgen op terug , moet nu weg ben bezig met mijn Al Qaida opleiding vandaar.............. :hihi:

Stoer.

Ik wilde je nog vragen naar de ingrediënten van een molotov-cocktail...

Cc has some enemies, you know... :bril:

Cc

jaja
31-10-02, 12:55
Geplaatst door Shaheed
[QUOTE]Geplaatst door bman
[
Waar staat trouwens in het hele artikel dat het om blanke, autochtone racisten ging? Of dat ze namens ons volk spraken?




Hmmm dat heb ik mij ook altijd afgevraagd inzake de bedreigingen jegens mevrouw Ali.


En ja wel deze racisten spreken wel namens het nederlandse volk, zij menen dat wijzij doen alleen maar ten goede zal komen aan het nederlandse volk en zij doen zulke misdaden alleen voor het nederlandse volk.
Ik denk niet dat zij Paul hebben lopen bedreigen om de allochtonen in Nederland een plezier te doen. ik ben het met je eens dat deze mensen dachten dat zij namens het Nederlandse volk spraken. Dat was niet zo, maar dat dachten ze wel. Je hebt gelijk dat ook ik mij dat moet aantrekken. Ik doe dan ook mijn bets, als ik iemand met dergelijke ideeen tegen kom om hem/haar op andere gedachten te brengen, omdat zij ideeen niet echt Nederlands zijn - in strijd met de Nederlandse grondwet, en met de nederlandse normen en waarden.
Zoals moslims zich moeten aantrekken dat sommige moslims in naam van de Islam iets doen wat 100% niet deugt - zoals vliegtuigen in flatgebouwen rammen of een anders denkende (ex-)moslim met de doodbedreigen. Ook zij moeten daar zoveel mogelijk aan doen zodat de naam van de Islam niet meer door die verdwaalde geesten wordt bezoedeld!
Leuk dat je het met mee eens bent!!

observer
31-10-02, 12:58
Geplaatst door Shaheed




Ik kom hier morgen op terug , moet nu weg ben bezig met mijn Al Qaida opleiding vandaar.............. :hihi: je weet het he altijd in het gaatje aan de voorkant kijken terwijl je de trekker overhaalt :p


Jij weet dondersgoed dat ook hier prikkers komen die bedreigingen hebben geuit jegens melkert en Paul. net zo goed dat hier mensne zijn die bedreigingen hebben geuit tov pim fortuyn maar er is een groot verschil tussen een bericht posten op een forum en het sturen van een dreigbrief naar een persoon. Dus tenzij je bewijs hebt dat de 2 verbonden zijn kan je ook niet beschuldigen

Tomas
31-10-02, 13:08
Geplaatst door observer
net zo goed dat hier mensne zijn die bedreigingen hebben geuit tov pim fortuyn maar er is een groot verschil tussen een bericht posten op een forum en het sturen van een dreigbrief naar een persoon. Dus tenzij je bewijs hebt dat de 2 verbonden zijn kan je ook niet beschuldigen

Ik vind het geen verschil. Bedreigingen zijn fout. Altijd, behalve als je ze ironisch, sarcastisch, cynisch of als voorbeeld gebruikt.

Of ik.

bman
31-10-02, 14:16
Sorry, ik heb door paul rosemuller het woord racist en het woord blank en het woord autochtoon niet gehoord. Dat is dus jouw invulling Shaheed. Uiteraard is dat niet onwaarschijnlijk en zal dit het beeld zijn wat de meeste mensen hebben over de bedreigers van Paul. Gelukkig is het zo dat meningmaal en tot in het vervelende aan toe de overgrote meerderheid van de mensen in dit land (van welke kleur dan ook, ik let daar in tegenstelling tot sommige racistjes zoals mr. Shaheed, niet op) afgekeurd en worden dit soort mensen en masse afgeplast.

Dat je een racist en een sexist bent en discrimeert bewijs je keer op keer door je opmerkingen over homo's, bisexuelen kut-autochtonen en blanke mannen.

observer
31-10-02, 19:27
Geplaatst door Tomas


Ik vind het geen verschil. Bedreigingen zijn fout. Altijd, behalve als je ze ironisch, sarcastisch, cynisch of als voorbeeld gebruikt.

Of ik. er is een verschil tussen hier zeggen dat je die rosenluller zijn hersens wel zou willen inslaan is dat een mening, als ik hem een grief stuur en zeg meneer rosemiller ik zou u de hersens wel eens in willen slaan dan is dat bedreiging

Tomas
31-10-02, 19:48
Geplaatst door observer
er is een verschil tussen hier zeggen dat je die rosenluller zijn hersens wel zou willen inslaan is dat een mening, als ik hem een grief stuur en zeg meneer rosemiller ik zou u de hersens wel eens in willen slaan dan is dat bedreiging

Niet in mijn woordenboek.