PDA

Bekijk Volledige Versie : De Marokkaanse macho...cultuur



baco
31-10-02, 23:10
De Marokkaanse macho-cultuur
Jo Cortenraedt
Eigenlijk is het goed dat de ouders van de Marokkaanse jongen die René Steegmans doodsloeg, duidelijke taal hebben gesproken. Inhoudelijk waren dat weliswaar dieptreurige uitlatingen, maar daarmee zijn de pogingen van 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap', van bestuurders en van welzijnswerkers om ook bij deze tragedie weer de kop in het zand te steken, mislukt. De excuses achteraf en het argument dat ze 'in de war' zouden zijn, komen niet erg geloofwaardig over.
De uitlatingen van de Marokkaanse ouders hebben duidelijk gemaakt, dat er wel degelijk een probleem is met de normen en waarden van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. En dat dit probleem vervolgens leidt tot 'discriminatie en racisme' door Nederlanders. Terwijl de moeder er zelfs Allah bij haalde, die het lot van René Steegmans zou hebben bepaald, maakte met name de vader heel duidelijk dat het gebruik van geweld tamelijk vanzelfsprekend is, als sprake is van 'gekwetst eergevoel'. Het hoort namelijk bij de onmiskenbare machocultuur die je bij veel Marokkanen en in iets mindere mate ook bij Turken in Nederland aantreft.

Laten we er niet omheen draaien, de mannen maken de dienst uit in de Marokkaanse en Turkse gemeenschap in Nederland. De 'vertegenwoordigers' van de Marokkaanse gemeenschap die snel bijeenkwamen om hun ongerustheid uit te spreken over wat de ouders van de dader hadden gezegd, waren allemaal mannen.

Ik ken nogal wat Marokkaanse en Turkse families in Limburg waarbij je bijna altijd dezelfde lijn ziet. De zonen wordt steeds de hand boven het hoofd gehouden, ook als ze zich schuldig maken aan geweld, drugshandel en andere vormen van criminaliteit. Het wordt de zonen ook niet echt kwalijk genomen als ze een relatie beginnen met een Nederlands meisje. Liever zien ze een schoondochter van de eigen gemeenschap, maar om te 'oefenen' zijn die Nederlandse meisjes wel handig, want die zijn toch van God los.

Maar oh wee als de dochters het ook maar in hun hoofd halen om hun eigen keuzes te maken, waar ze volgens de Nederlandse wetgeving recht op hebben. Er wordt dan in veel gevallen fysiek en / of geestelijk geweld tegen hen gebruikt en als zo'n meisje dan toch nog doorzet en bijvoorbeeld met een Nederlandse jongen een relatie volhoudt, dan wordt ze doorgaans verstoten. De reden is dat haar daad dan een schande is voor de Marokkaanse of Turkse gemeenschap. Een veel grotere schande dan wanneer zonen van alles uitspoken dat het daglicht niet kan verdragen.

Ik ken jonge Marokkaanse vrouwen die zich op heldhaftige wijze aan al die intimidatie onttrokken hebben en toch hun relatie vasthouden met een Nederlandse man. Maar zij moeten wel trotseren dat ze door Marokkaanse jongens op straat voor **** worden uitgescholden en dat ze niet meer thuis mogen komen.

Sommige Marokkaanse en Turkse meisjes proberen in een wanhoopspoging dan nog een compromis, namelijk hun Nederlandse geliefde over te halen om zich 'te bekeren' tot de islam en zich te laten besnijden. Menige Nederlandse jongen doet dat dan ook nog in een vlaag van verliefdheid en naiviteit. Maar meestal komen ze er na een pijnlijke ingreep achter dat ze uiteindelijk ook dan nog niet geaccepteerd worden door de schoonfamilie en in feite nog altijd gediscrimineerd worden.

Het feit dat Marokkaanse jongens relatief vaker crimineel gedrag vertonen dan Nederlandse jongens, komt naar mijn idee voort uit die stoere macho-cultuur, die de ouders zelf stimuleren. En vanuit zo'n cultuur raak je logisch niet onder de indruk van een taakstraf, een goed gesprek of een sociale begeleiding. Van de officiële organen van de Marokkaanse gemeenschap kunnen we op dat punt weinig verandering verwachten, want die hebben er alle belang bij om hun mannenbastion te verdedigen. Ik geloof niet dat ze zich aan de Nederlandse cultuur veel gelegen laten liggen. Ze willen het liefst hun eigen normen en waarden en hun eigen 'wetten' blijven hanteren, in plaats van die van het land waar ze zijn komen wonen. Ze zijn gelokt door de Nederlandse welvaart met alle voorzieningen die daarbij horen en op dit punt verloopt de integratie wonderwel. Maar voor de rest hebben ze, uitzonderingen uiteraard daargelaten, weinig behoefte aan integratie. Maar zolang die niet plaats vindt, roepen ze 'discriminatie' over zich af, juist omdat ze zich niet aanpassen.

Ik geloof niet dat veel Limburgers nou echt zulke racisten zijn, maar ze storen zich wel aan de kennelijke weigering van veel Marokkanen om zich daadwerkelijk aan te passen. Als de Marokkanen nou eindelijk eens beginnen met de Nederlandse taal goed te leren, met hun eigen vrouwen en dochters de vrijheid te geven waar ze in Nederland recht op hebben, met het loslaten van de achterhaalde macho-cultuur met alle 'erekwesties', met het optreden tegen eigen agressieve jongeren, en met zich aan te passen aan onze normen en waarden, dan is het met die discriminatie snel afgelopen. Veel maatschappelijke spanningen zouden dan opgeruimd zijn. Maar dan verliezen de Marokkaanse mannen wel hun alleenheerschappij, en dat zou wel eens wat veel gevraagd kunnen zijn.

bron:http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburg er.nl%



Tsjongejonge. Dat zie je niet zo vaak.
Een echt onvervalst rechtse reactie van de doorgaans zwijgende meerderheid.
Representant van het bange, provinciaalse volk.
Wat de boer niet kent dat lust ie niet.

Je bericht is van de vuilnisbak gered door de uitstekende reactie van Marsipulami hieronder.
Zeer interessant om te zien wie je bijvallen.

Spoedig beterschap gewenst.

Beheer :zwaai:

Marsipulami
01-11-02, 00:45
Geplaatst door baco
De Marokkaanse macho-cultuur
bron:http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburg er.nl%

Ik heb eens ooit gelezen over een experiment in de psychologie waarbij met één echte proefpersoon had en 25 nep-proefpersonen. Ze kregen een plaatje te zien met drie staafjes erop een kort een gemiddeld en een lang staafje. De leider van het experiment vroeg aan nep-proefpersoon 1 welke het langste staaf je was. Deze wees het kortste als langste staafje aan. (Het was hem op voorhand uitgelegd dat hij dat zo moest doen. Net zoals aan alle andere nep-proefpersonen) Vervolgens ging men naar nep-proefpersoon 2 die zei hetzelfde als nep-proefpersoon 1. Vervolgens zeiden één na één de nep-proefpersonen 3,4,5...25 allemaal dat het korste staafje het langste was. Uiteindelijk kwam men bij de enige echte proefpersoon. De enige aan wie op voorhand niet was verteld wat hij moest zeggen. Wat bleek ? Ook hij wees het kortste staafje als langste staafje aan. En hoe vaak men het experiment ook herhaalde uiteindelijk bleek dat zowat alle echte proefpersonen hetzelfde gingen zeggen als wat de rest als als juist beschouwde ook al zagen ze met hun eigen ogen dat het net omgekeerd was.

Hoe vaker de autochtonen hun eigen leugens en verzinsels en vooroordelen jegens allochtonen herhalen hoe minder mensen nog een afwijkend standpunt zullen durven verwoorden. Bovenstaand artikel is compleet waardeloos. Het etaleert slechts de domheid en de vooroordelen van een grote groep bange mensen.

Het is hetzelfde sociaal mechanisme dat het destijds mogelijk maakte dat heksen op de brandstapel werden gezet onder applaus van de doorsnee burger die dat maar normaal vond. Het is hetzelfde sociaal mechanisme dat genocides mogelijk maakt.

Bovenstaande auteur grijpt de uitlatingen van twee geïsoleerde marginale mensen aan om heel 'de' Marokkaanse cultuur te veroordelen. Het ultieme bewijs is eindelijk geleverd. Ik ben niet bang van mensen die rare dingen zeggen zoals deze auteur. Ik ben wel bang als iedereen gaat applaudiseren voor de rare dingen die bovenstaande auteur op papier durft te zetten.

Couscousje
01-11-02, 00:55
Marsipulami, mijn complimenten.

Ik ben diep onder de indruk van je betoog.

:duim:

Cc

Marsipulami
01-11-02, 00:59
Geplaatst door Couscousje
Marsipulami, mijn complimenten.

Ik ben diep onder de indruk van je betoog.

:duim:

Cc

Nou, ik ben vereerd met je compliment. Ik ben blij dat je me niet uitsGeld om wat ik zeg. :)

Couscousje
01-11-02, 01:06
Geplaatst door Marsipulami


Nou, ik ben vereerd met je compliment. Ik ben blij dat je me niet uitsGeld om wat ik zeg. :)

Kheb een tijdje geen sex gehad... Ik ben dus zwak, vandaar.

Cc

lennart
01-11-02, 01:11
Marsipulami: Ik wil je wel uitschelden, als je het mist.

Marsipulami
01-11-02, 01:12
Geplaatst door Couscousje


Kheb een tijdje geen sex gehad... Ik ben dus zwak, vandaar.

Cc

Ik wil wel helpen.... ;)

Couscousje
01-11-02, 01:14
Geplaatst door Marsipulami


Ik wil wel helpen.... ;)

*knipper*
*knipper*

Wel heb ik ooit!

Een oneerbaar voorstel van de Marsipulami van het Nieuws van de dag forum...

Cc staat perplex...

Cc

P.S.: Start talking... What did you have in mind? :stout:

Marsipulami
01-11-02, 01:19
Geplaatst door Couscousje


*knipper*
*knipper*

Wel heb ik ooit!

Een oneerbaar voorstel van de Marsipulami van het Nieuws van de dag forum...

Cc staat perplex...

Cc

P.S.: Start talking... What did you have in mind? :stout:

Nou, samen couscous eten terwijl jij het hebt over je zwakheden. Als je dan uiteindelijk je tranen niet meer kan bedwingen dan kom ik je heel lief troosten...

Couscousje
01-11-02, 01:23
Geplaatst door Marsipulami


Nou, samen couscous eten terwijl jij het hebt over je zwakheden. Als je dan uiteindelijk je tranen niet meer kan bedwingen dan kom ik je heel lief troosten...

Goh, kom ik zo zwak over dan?

Vast niet.

Ik sGeld gewoon lekker graag omdat ik vlotgebekt ben... Dat is geen zwakte, ook al wil jij mij en anderen dat doen geloven.

Cc

P.S.: Jammer, ik zag het al voor me... Luikse wafels met slagroom en aardbeien... :Iluvu:

rafiq
01-11-02, 01:33
Erg goed stukje marsipulami!

Waarom stuur je jouw stukje niet naar de opinie pagina van de Limburger?

Hebben ze vast nodig in het slaperige Limburg.

Marsipulami
01-11-02, 01:34
Geplaatst door Couscousje


Goh, kom ik zo zwak over dan?

Vast niet.

Ik sGeld gewoon lekker graag omdat ik vlotgebekt ben... Dat is geen zwakte, ook al wil jij mij en anderen dat doen geloven.

Cc

P.S.: Jammer, ik zag het al voor me... Luikse wafels met slagroom en aardbeien... :Iluvu:

Tja, aardbeien groeien er niet in dit seizoen bij ons. Helaas.. :tranen: In Marokko is het warmer. Misschien moet je dan toch maar eens aan je pa vragen om een lijstje te maken met een paar kandidaten uit Marokko die je aan aardbeien kunnen helpen. :jeweetog:

Slaapwel

Couscousje
01-11-02, 01:36
Geplaatst door Marsipulami


Tja, aardbeien groeien er niet in dit seizoen bij ons. Helaas.. :tranen: In Marokko is het warmer. Misschien moet je dan toch maar eens aan je pa vragen om een lijstje te maken met een paar kandidaten uit Marokko die je aan aardbeien kunnen helpen. :jeweetog:

Slaapwel

We hebben geen aarbeien in Marokko.

Gelukkig zijn ze hier gewoon te koop bij de Albert Heijn.

Integratie.

:D

Doei doei, Marsipulami.

Cc

Marsipulami
01-11-02, 01:37
Geplaatst door rafiq
Erg goed stukje marsipulami!

Waarom stuur je jouw stukje niet naar de opinie pagina van de Limburger?

Hebben ze vast nodig in het slaperige Limburg.

Hey, hey, ik ben zelf een Limburger ;)

Toch bedankt !

STILL I.B.O.
01-11-02, 01:44
Toppie Marsipulami!!!

GA ZO DOOR JONGEN!!! :regie

sil
01-11-02, 02:02
Geplaatst door baco
De Marokkaanse macho-cultuur
Jo Cortenraedt
Eigenlijk is het goed dat de ouders van de Marokkaanse jongen die René Steegmans doodsloeg, duidelijke taal hebben gesproken. Inhoudelijk waren dat weliswaar dieptreurige uitlatingen, maar daarmee zijn de pogingen van 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap', van bestuurders en van welzijnswerkers om ook bij deze tragedie weer de kop in het zand te steken, mislukt. De excuses achteraf en het argument dat ze 'in de war' zouden zijn, komen niet erg geloofwaardig over.
De uitlatingen van de Marokkaanse ouders hebben duidelijk gemaakt, dat er wel degelijk een probleem is met de normen en waarden van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. En dat dit probleem vervolgens leidt tot 'discriminatie en racisme' door Nederlanders. Terwijl de moeder er zelfs Allah bij haalde, die het lot van René Steegmans zou hebben bepaald, maakte met name de vader heel duidelijk dat het gebruik van geweld tamelijk vanzelfsprekend is, als sprake is van 'gekwetst eergevoel'. Het hoort namelijk bij de onmiskenbare machocultuur die je bij veel Marokkanen en in iets mindere mate ook bij Turken in Nederland aantreft.

Laten we er niet omheen draaien, de mannen maken de dienst uit in de Marokkaanse en Turkse gemeenschap in Nederland. De 'vertegenwoordigers' van de Marokkaanse gemeenschap die snel bijeenkwamen om hun ongerustheid uit te spreken over wat de ouders van de dader hadden gezegd, waren allemaal mannen.

Ik ken nogal wat Marokkaanse en Turkse families in Limburg waarbij je bijna altijd dezelfde lijn ziet. De zonen wordt steeds de hand boven het hoofd gehouden, ook als ze zich schuldig maken aan geweld, drugshandel en andere vormen van criminaliteit. Het wordt de zonen ook niet echt kwalijk genomen als ze een relatie beginnen met een Nederlands meisje. Liever zien ze een schoondochter van de eigen gemeenschap, maar om te 'oefenen' zijn die Nederlandse meisjes wel handig, want die zijn toch van God los.

Maar oh wee als de dochters het ook maar in hun hoofd halen om hun eigen keuzes te maken, waar ze volgens de Nederlandse wetgeving recht op hebben. Er wordt dan in veel gevallen fysiek en / of geestelijk geweld tegen hen gebruikt en als zo'n meisje dan toch nog doorzet en bijvoorbeeld met een Nederlandse jongen een relatie volhoudt, dan wordt ze doorgaans verstoten. De reden is dat haar daad dan een schande is voor de Marokkaanse of Turkse gemeenschap. Een veel grotere schande dan wanneer zonen van alles uitspoken dat het daglicht niet kan verdragen.

Ik ken jonge Marokkaanse vrouwen die zich op heldhaftige wijze aan al die intimidatie onttrokken hebben en toch hun relatie vasthouden met een Nederlandse man. Maar zij moeten wel trotseren dat ze door Marokkaanse jongens op straat voor **** worden uitgescholden en dat ze niet meer thuis mogen komen.

Sommige Marokkaanse en Turkse meisjes proberen in een wanhoopspoging dan nog een compromis, namelijk hun Nederlandse geliefde over te halen om zich 'te bekeren' tot de islam en zich te laten besnijden. Menige Nederlandse jongen doet dat dan ook nog in een vlaag van verliefdheid en naiviteit. Maar meestal komen ze er na een pijnlijke ingreep achter dat ze uiteindelijk ook dan nog niet geaccepteerd worden door de schoonfamilie en in feite nog altijd gediscrimineerd worden.

Het feit dat Marokkaanse jongens relatief vaker crimineel gedrag vertonen dan Nederlandse jongens, komt naar mijn idee voort uit die stoere macho-cultuur, die de ouders zelf stimuleren. En vanuit zo'n cultuur raak je logisch niet onder de indruk van een taakstraf, een goed gesprek of een sociale begeleiding. Van de officiële organen van de Marokkaanse gemeenschap kunnen we op dat punt weinig verandering verwachten, want die hebben er alle belang bij om hun mannenbastion te verdedigen. Ik geloof niet dat ze zich aan de Nederlandse cultuur veel gelegen laten liggen. Ze willen het liefst hun eigen normen en waarden en hun eigen 'wetten' blijven hanteren, in plaats van die van het land waar ze zijn komen wonen. Ze zijn gelokt door de Nederlandse welvaart met alle voorzieningen die daarbij horen en op dit punt verloopt de integratie wonderwel. Maar voor de rest hebben ze, uitzonderingen uiteraard daargelaten, weinig behoefte aan integratie. Maar zolang die niet plaats vindt, roepen ze 'discriminatie' over zich af, juist omdat ze zich niet aanpassen.

Ik geloof niet dat veel Limburgers nou echt zulke racisten zijn, maar ze storen zich wel aan de kennelijke weigering van veel Marokkanen om zich daadwerkelijk aan te passen. Als de Marokkanen nou eindelijk eens beginnen met de Nederlandse taal goed te leren, met hun eigen vrouwen en dochters de vrijheid te geven waar ze in Nederland recht op hebben, met het loslaten van de achterhaalde macho-cultuur met alle 'erekwesties', met het optreden tegen eigen agressieve jongeren, en met zich aan te passen aan onze normen en waarden, dan is het met die discriminatie snel afgelopen. Veel maatschappelijke spanningen zouden dan opgeruimd zijn. Maar dan verliezen de Marokkaanse mannen wel hun alleenheerschappij, en dat zou wel eens wat veel gevraagd kunnen zijn.

bron:http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburg er.nl%

precies de vinger op de zere plek

naamloos
01-11-02, 09:09
"Hoe vaker de autochtonen hun eigen leugens en verzinsels en vooroordelen jegens allochtonen herhalen hoe minder mensen nog een afwijkend standpunt zullen durven verwoorden. Bovenstaand artikel is compleet waardeloos. Het etaleert slechts de domheid en de vooroordelen van een grote groep bange mensen" :duim: :duim: :duim:

Mars, je bent weer geweldig!!!!!!!!!!!!

"De uitlatingen van de Marokkaanse ouders hebben duidelijk gemaakt, dat er wel degelijk een probleem is met de normen en waarden van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland"

Dus de hele Marokkaanse gemeenschap is verantwoordelijk voor wat deze domme ouders hebben gezegd?De Marokkanen genieten een speciale behandeling in Nederland. Het gedrag van een individu wordt de gehele gemeenschap aangerekend. En o wee, onze gebeente als vertegenwoodigers van de Marokkaanse gemeenschap niet publiekelijk een verklaring afleggen.

baco
01-11-02, 09:31
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb eens ooit gelezen over een experiment in de psychologie waarbij met één echte proefpersoon had en 25 nep-proefpersonen. Ze kregen een plaatje te zien met drie staafjes erop een kort een gemiddeld en een lang staafje. De leider van het experiment vroeg aan nep-proefpersoon 1 welke het langste staaf je was. Deze wees het kortste als langste staafje aan. (Het was hem op voorhand uitgelegd dat hij dat zo moest doen. Net zoals aan alle andere nep-proefpersonen) Vervolgens ging men naar nep-proefpersoon 2 die zei hetzelfde als nep-proefpersoon 1. Vervolgens zeiden één na één de nep-proefpersonen 3,4,5...25 allemaal dat het korste staafje het langste was. Uiteindelijk kwam men bij de enige echte proefpersoon. De enige aan wie op voorhand niet was verteld wat hij moest zeggen. Wat bleek ? Ook hij wees het kortste staafje als langste staafje aan. En hoe vaak men het experiment ook herhaalde uiteindelijk bleek dat zowat alle echte proefpersonen hetzelfde gingen zeggen als wat de rest als als juist beschouwde ook al zagen ze met hun eigen ogen dat het net omgekeerd was.

Hoe vaker de autochtonen hun eigen leugens en verzinsels en vooroordelen jegens allochtonen herhalen hoe minder mensen nog een afwijkend standpunt zullen durven verwoorden. Bovenstaand artikel is compleet waardeloos. Het etaleert slechts de domheid en de vooroordelen van een grote groep bange mensen.

Het is hetzelfde sociaal mechanisme dat het destijds mogelijk maakte dat heksen op de brandstapel werden gezet onder applaus van de doorsnee burger die dat maar normaal vond. Het is hetzelfde sociaal mechanisme dat genocides mogelijk maakt.

Bovenstaande auteur grijpt de uitlatingen van twee geïsoleerde marginale mensen aan om heel 'de' Marokkaanse cultuur te veroordelen. Het ultieme bewijs is eindelijk geleverd. Ik ben niet bang van mensen die rare dingen zeggen zoals deze auteur. Ik ben wel bang als iedereen gaat applaudiseren voor de rare dingen die bovenstaande auteur op papier durft te zetten.

Het valt mij op dat de schuld altijd bij de boodschapper wordt gelegd.
Wel een gemakkelijke manier om met kritiek om te gaan natuurlijk,...

magden_david
01-11-02, 12:50
het is toch ook een macho cultuur ?
dat is toch niet zo moeilijk om te zien ?
hell, heel de middelandse zee is een macho cultuur, marokko ineens niet ?
je ziet het toch op straat ?

Zelfkritiek
01-11-02, 12:58
Ik heb eens ooit gelezen over een experiment in de psychologie waarbij met één echte proefpersoon had en 25 nep-proefpersonen. Ze kregen een plaatje te zien met drie staafjes erop een kort een gemiddeld en een lang staafje. De leider van het experiment vroeg aan nep-proefpersoon 1 welke het langste staaf je was. Deze wees het kortste als langste staafje aan. (Het was hem op voorhand uitgelegd dat hij dat zo moest doen. Net zoals aan alle andere nep-proefpersonen) Vervolgens ging men naar nep-proefpersoon 2 die zei hetzelfde als nep-proefpersoon 1. Vervolgens zeiden één na één de nep-proefpersonen 3,4,5...25 allemaal dat het korste staafje het langste was. Uiteindelijk kwam men bij de enige echte proefpersoon. De enige aan wie op voorhand niet was verteld wat hij moest zeggen. Wat bleek ? Ook hij wees het kortste staafje als langste staafje aan. En hoe vaak men het experiment ook herhaalde uiteindelijk bleek dat zowat alle echte proefpersonen hetzelfde gingen zeggen als wat de rest als als juist beschouwde ook al zagen ze met hun eigen ogen dat het net omgekeerd was.

Conclusie, omdat men binnen 25 nep-Marokkaanse gezinnen normaal vindt om de meiden zo behandelen, zal het enige echte Marokkaanse gezin ook wel denken dat het normaal is.

Het is natuurlijk maar net hoe je dit experiment met staafjes projecteert op de samenleving...

Arvid
01-11-02, 14:34
Inderdaad die redenatie van Marsupilami kun je net zo goed omdraaien.
Jammer dat hij altijd alles zeer 1-dimensionaal en eenzijdig belicht.

Arvid
01-11-02, 15:30
Hoe meer berichten marsupilami post tegen generalisatie, vooroordelen en racisme hoe duidelijk het wordt dat hij van al deze zaken zelf het meeste gespeend is.

ironisch.....

Marsipulami
01-11-02, 15:35
Geplaatst door Arvid
Hoe meer berichten marsupilami post tegen generalisatie, vooroordelen en racisme hoe duidelijk het wordt dat hij van al deze zaken zelf het meeste gespeend is.

ironisch.....

Nou ik ben toch blij dat ik weer een heleboel Ollanders op de kast heb gekregen. :lole:

Arvid
01-11-02, 15:52
Geplaatst door Marsipulami


Nou ik ben toch blij dat ik weer een heleboel Ollanders op de kast heb gekregen. :lole:

Als mensen door jou op de kast worden gejaagd nemen ze het internet te serieus!
Maar dat zijn er op dit forum al wat, gezien sommige met meer dan 5000 posts!

Mark
01-11-02, 15:53
Geplaatst door Marsipulami


Nou ik ben toch blij dat ik weer een heleboel Ollanders op de kast heb gekregen. :lole:

Mars,

je post zegt iets over de natuur van de mens.... en verder helemaal niets.

Idolater
01-11-02, 15:55
Geplaatst door magden_david
het is toch ook een macho cultuur ?
dat is toch niet zo moeilijk om te zien ?
hell, heel de middelandse zee is een macho cultuur, marokko ineens niet ?
je ziet het toch op straat ?

Helemaal mee eens.

Dutchguy
01-11-02, 16:26
Geplaatst door Marsipulami


Nou ik ben toch blij dat ik weer een heleboel Ollanders op de kast heb gekregen. :lole:

Een kinderhandje is gauw gevuld, nietwaar Mars? :D

baco
01-11-02, 20:39
Geplaatst door J.M.T.
Waarom denken jullie dat de islam/moslims als enige groep in Nederland 'uitverkoren' worden voor kritiek op hun religie en cultuur?

Hoe zien moslims het 'waarom'?

Het is een groot zionistisch complot... ;)

Idolater
02-11-02, 02:03
Geplaatst door J.M.T.
Waarom denken jullie dat de islam/moslims als enige groep in Nederland 'uitverkoren' worden voor kritiek op hun religie en cultuur?

Hoe zien moslims het 'waarom'?

We hadden het hier over Marokkanen.

Zwarte Schaap
02-11-02, 03:18
Geplaatst door magden_david
het is toch ook een macho cultuur ?
dat is toch niet zo moeilijk om te zien ?
hell, heel de middelandse zee is een macho cultuur, marokko ineens niet ?
je ziet het toch op straat ?

Je zou het ook anders kunnen zien. Mischien kom jij uit een mietjescultuur. Een cultuur die van de man een halve vrouw heeft gemaakt.

Idolater
02-11-02, 03:33
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je zou het ook anders kunnen zien. Mischien kom jij uit een mietjescultuur. Een cultuur die van de man een halve vrouw heeft gemaakt.

Mannen en vrouwen zijn gelijk. Als de man meer macht heeft ten koste van de vrouw, dan moet de man maar een stapje terug doen. Vrouwenemancipatie...weet je wel. Liever een vrouwvriendelijke "halve man" dan een anti-vrouw macho.

Zwarte Schaap
02-11-02, 03:52
Geplaatst door Idolater


Mannen en vrouwen zijn gelijk. Als de man meer macht heeft ten koste van de vrouw, dan moet de man maar een stapje terug doen. Vrouwenemancipatie...weet je wel. Liever een vrouwvriendelijke "halve man" dan een anti-vrouw macho.

Vrouwen en mannen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Macht is ligt niet per definitie in de handen van een man, het is niet afhankelijk van sexe, maar meer een karakterkwestie. Eentje neemt altijd wel meer het voortouw en dat kan een man of een vrouw zijn al naar gelang het karakter. Ik zie het meer in de mate van assertiviteit.

Ook ben ik een tegenstander van het doortrekken van een ideologische strijd in een relatie. Relaties moeten naar mijn mening gebasseerd zijn op samenwerking met een goede taak- en rolverdeling voor een betere kwaliteit van het leven.

Het denken in emanicipatie door middel van strijd is een achterhaalde idee die hier in Nederland is doorgeslagen. In principe heeft het niet veel verandert, alleen dat de man en vrouw nu samen buitenshuis moeten werken en hun kinderen in een creche moeten stoppen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Zo bezien heeft de emanicipatie alleen de belangen van de 24-uurs economie gediend.

Ik prefereer samenwerken boven strijd.

Maarten
02-11-02, 04:14
Geplaatst door baco
De Marokkaanse macho-cultuur ......

Tsjongejonge. Dat zie je niet zo vaak.
Een echt onvervalst rechtse reactie van de doorgaans zwijgende meerderheid.
Representant van het bange, provinciaalse volk.
Wat de boer niet kent dat lust ie niet.

Je bericht is van de vuilnisbak gered door de uitstekende reactie van Marsipulami hieronder.
Zeer interessant om te zien wie je bijvallen.

Spoedig beterschap gewenst.

Beheer.:zwaai: Zo beheer???? Problemen met dit Topic??? Dan wordt het misschien eens tijd om te leren RESPECT op te brengen voor een andere cultuur, Godverd…!!!!
Te goed gewend geloof ik!!.. Denken geloof ik de enige te zijn..

Dan zal ik je even wat vertellen over Limburg!
Als ze ergens een hekel aan hebben, dan is het wel een grote bek, agressiviteit en macho-gedoe!! Limburgers zijn graag makkelijk, meegaand en gezellig. Dat zit in de héle cultuur in. Je kunt zeggen wat je wil, maar je gaat niet staan te fucken!! Leven, laten leven, en niet te druk doen.. Dat is het medium van de cultuur.. Heel prettig!
Ik weet niet waarom dit zo is. Het kan te maken hebben met de onderdrukking door de mijnen, de noorderlingen en de kerk… Ze willen ook gewoon respect en wat ruimte…

Ik sprak al een aantal mensen over het uitgaansleven.. En die drukten zich heel beleefd uit: Misschien kun je niet zeggen, dat het aan de Marokkanen ligt, maar als ze er niet waren, dan hadden we de rotzooi niet! En die hadden nogal een groot aantal voorbeelden van macho-gedrag!

En als er een probleem mee hebt, dat dat gezegd wordt, dan Fuck The Hell Out of Limburg OK?????????

PS: ik ken hier hele leuke Marokkanen hoor. En ik denk aan een opmerking van mijn moeder, die 30 jaar geleden carnaval vierde: van die Limburgers heb je vooral last, maar die paar Marokkanen waar velen iets slechts van menen te moeten zeggen, die waren juist heel beleefd, en écht heel grappig! Zo kan het ook…

Maar voor de Limburgse cultuur kan dat macho-gedoe flink bedreigend zijn. Het wordt zeer lomp, onbeschoft en intimiderend gevonden! Ik ben zelf meer gewend, maar velen vinden het echt agressief, en willen gewoon niet meer uit!

En als dit jullie slecht uit komt beheer, dan wordt het tijd dat jullie eens gaan leren, dat respect ook met géven te maken heeft.
Waren de Marokkanen er niet trots op, dat ze meer gemeenschapszin hadden???? Was dat niet beter?? Nou, dan krijg je dus ook op je flikker, als je daar een inbreuk op maakt, OK????

Dat artikel in de Limburger was prima! Dit is nou precíes wat de mensen er daar van denken! En als je daar niet tegen kunt, dan flikker je maar óp met je praat! OK??!

En probeer niet mij lesjes te leren over racisme, discriminatie, de diversiteit van marokkanen en hun gedrag, en al helemaal niet over rechts zijn, want het wordt NOU even tijd, dat JULLIE gaan nadenken, OK??

Als het een cultuurtje gaat worden, dat de buitenwereld als píspaaltje gebruikt wordt, dan krijg je een probleem he? En in Marokko hebben ze daar mechanismen tegen, en híer ook! OK? En dan wordt er over geschreven, en dan trek je je lering daar maar eens uit, OK??

Ik weet niet welk "wij doen nooit wat"- idioot bij beheer deze larie heeft neergezet! Teveel zelfgenoegzaamheid bij de integratie!

magden_david
02-11-02, 11:30
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je zou het ook anders kunnen zien. Mischien kom jij uit een mietjescultuur. Een cultuur die van de man een halve vrouw heeft gemaakt.


vreemd dan toch dat de westerse cultuur de enige cultuur is die zijn hand niet hoeft op te houden ?
vreemd dan toch dat al die macho's hier dolgraag naar toe komen als het een cultuur van verwijfde meitjes is ?

Waiting
02-11-02, 12:24
Geplaatst door baco
De Marokkaanse macho-cultuur
Jo Cortenraedt
Eigenlijk is het goed dat de ouders van de Marokkaanse jongen die René Steegmans doodsloeg, duidelijke taal hebben gesproken. Inhoudelijk waren dat weliswaar dieptreurige uitlatingen, maar daarmee zijn de pogingen van 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap', van bestuurders en van welzijnswerkers om ook bij deze tragedie weer de kop in het zand te steken, mislukt. De excuses achteraf en het argument dat ze 'in de war' zouden zijn, komen niet erg geloofwaardig over.
De uitlatingen van de Marokkaanse ouders hebben duidelijk gemaakt, dat er wel degelijk een probleem is met de normen en waarden van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. En dat dit probleem vervolgens leidt tot 'discriminatie en racisme' door Nederlanders. Terwijl de moeder er zelfs Allah bij haalde, die het lot van René Steegmans zou hebben bepaald, maakte met name de vader heel duidelijk dat het gebruik van geweld tamelijk vanzelfsprekend is, als sprake is van 'gekwetst eergevoel'. Het hoort namelijk bij de onmiskenbare machocultuur die je bij veel Marokkanen en in iets mindere mate ook bij Turken in Nederland aantreft.

Laten we er niet omheen draaien, de mannen maken de dienst uit in de Marokkaanse en Turkse gemeenschap in Nederland. De 'vertegenwoordigers' van de Marokkaanse gemeenschap die snel bijeenkwamen om hun ongerustheid uit te spreken over wat de ouders van de dader hadden gezegd, waren allemaal mannen.

Ik ken nogal wat Marokkaanse en Turkse families in Limburg waarbij je bijna altijd dezelfde lijn ziet. De zonen wordt steeds de hand boven het hoofd gehouden, ook als ze zich schuldig maken aan geweld, drugshandel en andere vormen van criminaliteit. Het wordt de zonen ook niet echt kwalijk genomen als ze een relatie beginnen met een Nederlands meisje. Liever zien ze een schoondochter van de eigen gemeenschap, maar om te 'oefenen' zijn die Nederlandse meisjes wel handig, want die zijn toch van God los.

Maar oh wee als de dochters het ook maar in hun hoofd halen om hun eigen keuzes te maken, waar ze volgens de Nederlandse wetgeving recht op hebben. Er wordt dan in veel gevallen fysiek en / of geestelijk geweld tegen hen gebruikt en als zo'n meisje dan toch nog doorzet en bijvoorbeeld met een Nederlandse jongen een relatie volhoudt, dan wordt ze doorgaans verstoten. De reden is dat haar daad dan een schande is voor de Marokkaanse of Turkse gemeenschap. Een veel grotere schande dan wanneer zonen van alles uitspoken dat het daglicht niet kan verdragen.

Ik ken jonge Marokkaanse vrouwen die zich op heldhaftige wijze aan al die intimidatie onttrokken hebben en toch hun relatie vasthouden met een Nederlandse man. Maar zij moeten wel trotseren dat ze door Marokkaanse jongens op straat voor **** worden uitgescholden en dat ze niet meer thuis mogen komen.

Sommige Marokkaanse en Turkse meisjes proberen in een wanhoopspoging dan nog een compromis, namelijk hun Nederlandse geliefde over te halen om zich 'te bekeren' tot de islam en zich te laten besnijden. Menige Nederlandse jongen doet dat dan ook nog in een vlaag van verliefdheid en naiviteit. Maar meestal komen ze er na een pijnlijke ingreep achter dat ze uiteindelijk ook dan nog niet geaccepteerd worden door de schoonfamilie en in feite nog altijd gediscrimineerd worden.

Het feit dat Marokkaanse jongens relatief vaker crimineel gedrag vertonen dan Nederlandse jongens, komt naar mijn idee voort uit die stoere macho-cultuur, die de ouders zelf stimuleren. En vanuit zo'n cultuur raak je logisch niet onder de indruk van een taakstraf, een goed gesprek of een sociale begeleiding. Van de officiële organen van de Marokkaanse gemeenschap kunnen we op dat punt weinig verandering verwachten, want die hebben er alle belang bij om hun mannenbastion te verdedigen. Ik geloof niet dat ze zich aan de Nederlandse cultuur veel gelegen laten liggen. Ze willen het liefst hun eigen normen en waarden en hun eigen 'wetten' blijven hanteren, in plaats van die van het land waar ze zijn komen wonen. Ze zijn gelokt door de Nederlandse welvaart met alle voorzieningen die daarbij horen en op dit punt verloopt de integratie wonderwel. Maar voor de rest hebben ze, uitzonderingen uiteraard daargelaten, weinig behoefte aan integratie. Maar zolang die niet plaats vindt, roepen ze 'discriminatie' over zich af, juist omdat ze zich niet aanpassen.

Ik geloof niet dat veel Limburgers nou echt zulke racisten zijn, maar ze storen zich wel aan de kennelijke weigering van veel Marokkanen om zich daadwerkelijk aan te passen. Als de Marokkanen nou eindelijk eens beginnen met de Nederlandse taal goed te leren, met hun eigen vrouwen en dochters de vrijheid te geven waar ze in Nederland recht op hebben, met het loslaten van de achterhaalde macho-cultuur met alle 'erekwesties', met het optreden tegen eigen agressieve jongeren, en met zich aan te passen aan onze normen en waarden, dan is het met die discriminatie snel afgelopen. Veel maatschappelijke spanningen zouden dan opgeruimd zijn. Maar dan verliezen de Marokkaanse mannen wel hun alleenheerschappij, en dat zou wel eens wat veel gevraagd kunnen zijn.

bron:http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburg er.nl%



Tsjongejonge. Dat zie je niet zo vaak.
Een echt onvervalst rechtse reactie van de doorgaans zwijgende meerderheid.
Representant van het bange, provinciaalse volk.
Wat de boer niet kent dat lust ie niet.

Je bericht is van de vuilnisbak gered door de uitstekende reactie van Marsipulami hieronder.
Zeer interessant om te zien wie je bijvallen.

Spoedig beterschap gewenst.

Beheer :zwaai:

Aha.........

Nou dit topic doet mij er niet zo toe, wat wel is dat beheer dus blijkelijk dit artikel zomaar in de prullenbak wou gooien omdat het hun niet aanstond.
Of het artikel nu geschreven is door een bange Nederlander of door een kritisch persoon uit Limburg na een moord in Limburg
Het was al op weg naar de prullenbak met behulp van beheer en dan vraag ik me enkel af, waarom is beheer zo efficient aan de éne kant en zo traag en onduidelijk als de joden, homo's, Amerikanen of allochtonen het moeten vergelden?

Discriminatie?

Maarten
02-11-02, 13:36
Geplaatst door J.M.T.
....een religie die totaal anders is en andere waarden en normen kent en die bovendien, vanuit een historisch perspektief gezien, de vijand van de Kerk is naar Limburg te brengen!

Vrouwen in sluiers en met hoofdfdoeken slaan als een tang op een varken romdom een katedraal - je vraagt daarmee om moeilijkheden.




Dit ben ik dus helemaal met je oneens.. Het zijn niet de móslims die de rotzooi trappen, en de grote bek hebben. Het zijn eigenlijk degenen, die nauwelijks nog moslim zijn..

De doorsnee moslim heeft helemaal niet zo'n grote bek. En eigenlijk past die ingetogenheid wel bij de katholieke sfeer, of meer nog bij de protestantse.. Het is meer de cultuur die verschilt, dan de godsdienst. Die godsdienst kan echt nog een gemeenschappelijke deler worden.. Het probleem is vooral de onbekendheid met elkaar, en natuurlijk ook wel de eenkennigheid van de Limburger.

Maar de cultuur hier is wel breekbaar voor zeg de bekende kutmarokkaan.. Dat hakt er harder in, dan op plekken waar agressiviteit normaler is..

Maar waar ik hier vooral over val, is dat Beheer weer een grote bek heeft, omdat er kritiek is! Daar moeten marokkanen toch aan gaan wennen.. Ze hebben zoveel last van kritiek, dat er helemaal niks meer kan.
Rondom Tien heeft een keer een hele uitzending aan zelfkritiek bij Marokkanen besteed, en daar kwam eigenlijk geen flikker uit, vond ik. Ze hebben er gewoon geen zin in. Alwéer iets negatiefs..

over die k-marocs in Amsterdam-west lees je bijvoorbeeld ook bijna niets hier. En hier heb je dus ook van die lui, en die zijn gewoon een probleem. En Beheer flikkert een artikel daar over er bijna gewoon uit! Dit is een wálgelijke houding!

Maarten
02-11-02, 13:46
Geplaatst door magden_david


vreemd dan toch dat de westerse cultuur de enige cultuur is die zijn hand niet hoeft op te houden ?
vreemd dan toch dat al die macho's hier dolgraag naar toe komen als het een cultuur van verwijfde meitjes is ?

Kan ik daar óok effe m'n handtekening onder zetten??

Verder heb ik wel begrip voor de behoefte aan eigen identiteit, en erkenning van de eigenwaarde enzo.. Er zijn toch echt wel redenen voor wat er gebeurt. Maar er wordt wel érg veel naar buiten gepist! En dat is tóch Nestbevuiling. Nederland is niet voor niets aantrekkelijk. Dat komt niet uit de lucht vallen. Daar is hárd aan aan gewérkt!
Nou is er hier veel om over te pissen, maar bij de Marocs wordt er teveel wildgepist eh.. gewildpist. Normaal staan daar boetes op...

Mark
02-11-02, 13:58
Geplaatst door magden_david



vreemd dan toch dat de westerse cultuur de enige cultuur is die zijn hand niet hoeft op te houden ?
vreemd dan toch dat al die macho's hier dolgraag naar toe komen als het een cultuur van verwijfde meitjes is ?

Dat komt omdat voor bijna alle mensen materiele welvaart de grootste drijfveer is. hiervoor worden principes al snel voor opzij gezet.

Helemaal niet vreemd, gewoon het survival instinct dat iedereen heeft... en dat de mensheid al millenia heeft gehad... lang voordat de huidige religies en culturen zich hadden ontwikkeld.

Trouwens als ik een echte macho was zou ik maar al te graag hier de meisjes af komen pakken van al die mietjes HAHAHA.

Trouwens wel een mindere quote van schaap, ik ben intelligentere posts van hem gewend.

Verder is het zeer verontrustend dat beheer dit soort berichten zou willen verwijderen (wie van beheer eigenlijk). Dit verstoort de open felle discussies die hier worden gevoerd. Op deze manier verliest maroc.nl zijn "egde" en wordt het oninteressant. Ik pleit voor vrijheid van meningsuiting voor allen, laat dit geen tweede polinco.net worden.

Maarten
04-11-02, 01:02
Geplaatst door Mark

Dat komt omdat voor bijna alle mensen materiele welvaart de grootste drijfveer is.

Half waar. Er moet meer zijn. Het gaat zeker ook om de grondprincipes van de samenleving. Let maar eens op, hoe vele allochtonen, die klachten hebben over wat er hier gebeurt, zich in hun redeneringen in feite baseren op westerse of Nederlandse normen! Pak alleen de klachten over discriminatie al, en het beroep op art.1 GW...

Zwarte Schaap
04-11-02, 02:41
Geplaatst door magden_david



vreemd dan toch dat de westerse cultuur de enige cultuur is die zijn hand niet hoeft op te houden ?
vreemd dan toch dat al die macho's hier dolgraag naar toe komen als het een cultuur van verwijfde meitjes is ?

Hoi,

1. Ik heb het over een mietjescultuur als tegenstelling van een machocultuur. Ik noem het nergens westerse cultuur. Mensen die uit een mietjescultuur komen vinden gauw iets macho.

vb van westerse machocultuur:

1- In het leger heerst er een machocultuur
2- Voetballers hebben een machocultuur
3- De politiecultuur zou men als een machocultuur kunnen omschrijven.
4- In de meeste mannenberoepen heerst er een machocultuur.
5- In de meeste disco's en cafe's gedragen mannen zich als prototypes van een machocultuur.
6- Veel lesbo's gedragen zich als ordinaire macho's.

vb van mietjescultuur:

1- Vereniging van koorknapen.
2- Balletdansers.
3- Homosexuele etablissementen.
4- Bodybuilders
5- Mannen die dagelijks creme smeren
6- Modepopjes

Zo bezien stel jij de mietjescultuur gelijk aan de westerse cultuur, daar ben ik het dus niet met je eens. Kijk maar naar de hoeveelheid films met een man als geweldadige held.

de rest van je opmerkingen schaar ik onder een negatief zelfbeeld die je van de westerse cultuur hebt. Het heeft geen zin om te reageren op argumenten die onder invloed van een hysterische negatief zelfbeeld zijn geschreven.

het valt me trouwens wel op dat het een trend lijkt te zijn dat men de eigen autochtone cultuur probeert te definieren aan de hand van andere culturen. Ik merk dat men zich alleen richt op de enkele tegenstellingen en de vele overeenkomsten negeert.

Ik vermoed dat dit voorkomt uit een drang van de autochtoon om zijn eigen cultuur vorm te geven en te versterken door zich af te zetten tegen bijvoorbeeld een Marokkaanse cultuur.

In deze tijd van globalisering, de E.E.G en de toename van de engelse taal in de nederlandse spreektaal, heeft dit geleid tot een afname van de eigen autochtone cultuur. Dit roept bij velen allerlei angsten op. Deze angsten reageert men af op anderen. Door zich te fixeren op vermeende tegenstellingen is men alleen bezig om de ander, in dit geval de Marokkaan, Moslim en allochtoon, te definieren als afwijkend van de eigen cultuur. Men is als het ware zijn eigen cultuur opnieuw aan het hervinden door vooral de ander als vreemd en negatief te bestempelen.

Hoe zou jij trouwens Westerse cultuur definieren? Valt Noord-Ierland daar onder? Moet ik de geschiedenis van West-Europa daar ook bij rekenen zoals de gouden eeuw of de 2de wereld-oorlog, of mischien de franse revolutie? Mischien ook de slavernij ? Zoals je ziet is de term cultuur ongrijpbaar.

Het is dus ook heel dom om aan de hand van een geisoleerd geval in venlo de oorzaak te zoeken door 35 miljoen mensen te definieren met een term zoals machocultuur.

jaja
04-11-02, 11:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]

Hoi,

1. Ik heb het over een mietjescultuur als tegenstelling van een machocultuur. Ik noem het nergens westerse cultuur. Mensen die uit een mietjescultuur komen vinden gauw iets macho.

vb van westerse machocultuur:

1- In het leger heerst er een machocultuur
2- Voetballers hebben een machocultuur
3- De politiecultuur zou men als een machocultuur kunnen omschrijven.
4- In de meeste mannenberoepen heerst er een machocultuur.
5- In de meeste disco's en cafe's gedragen mannen zich als prototypes van een machocultuur.
6- Veel lesbo's gedragen zich als ordinaire macho's.

vb van mietjescultuur:

1- Vereniging van koorknapen.
2- Balletdansers.
3- Homosexuele etablissementen.
4- Bodybuilders
5- Mannen die dagelijks creme smeren
6- Modepopjesis er iets in een cultuur, welke cultuur dan ook, dat jouw goedkeuring kan wegdragen?


Zo bezien stel jij de mietjescultuur gelijk aan de westerse cultuur, daar ben ik het dus niet met je eens. Kijk maar naar de hoeveelheid films met een man als geweldadige held.

de rest van je opmerkingen schaar ik onder een negatief zelfbeeld die je van de westerse cultuur hebt. Het heeft geen zin om te reageren op argumenten die onder invloed van een hysterische negatief zelfbeeld zijn geschreven.

het valt me trouwens wel op dat het een trend lijkt te zijn dat men de eigen autochtone cultuur probeert te definieren aan de hand van andere culturen. Ik merk dat men zich alleen richt op de enkele tegenstellingen en de vele overeenkomsten negeert.elke cultuur definieert zich ten opzichte van andere culturen. Lees alleen de berichten hier maar van de marokkanen, die zich profileren ten opzichte van de "autochtonen" cultuur.


Ik vermoed dat dit voorkomt uit een drang van de autochtoon om zijn eigen cultuur vorm te geven en te versterken door zich af te zetten tegen bijvoorbeeld een Marokkaanse cultuur.

In deze tijd van globalisering, de E.E.G en de toename van de engelse taal in de nederlandse spreektaal, heeft dit geleid tot een afname van de eigen autochtone cultuur. Dit roept bij velen allerlei angsten op. Deze angsten reageert men af op anderen. Door zich te fixeren op vermeende tegenstellingen is men alleen bezig om de ander, in dit geval de Marokkaan, Moslim en allochtoon, te definieren als afwijkend van de eigen cultuur. Men is als het ware zijn eigen cultuur opnieuw aan het hervinden door vooral de ander als vreemd en negatief te bestempelen.het vreemd en negatief spreken over andere normen en waarden en gewoontes is de definitie van een cultuur. Kijk naar de Islam. Doe niet zoals de christenen doen, doe niet zoals de joden doen, doe niet zoals de heidenen doen. Komt in elke cultuur voor.


Hoe zou jij trouwens Westerse cultuur definieren? Valt Noord-Ierland daar onder? Moet ik de geschiedenis van West-Europa daar ook bij rekenen zoals de gouden eeuw of de 2de wereld-oorlog, of mischien de franse revolutie? Mischien ook de slavernij ? Zoals je ziet is de term cultuur ongrijpbaar. hangt er vanaf welke discussie je voert. Bestaat er een islamitische cultuur? Marokkaanse cultuur verschilt toch aardig van de Turkse en van de Indonesische. Je hebt lokale cultuur, regionale cultuur en steeds weer een meer algemene overkoepelende cultuur. Dat maakt cultuur discussies zo lastig. Meestal vergelijkt men culturen die op verschillende niveaus staan. Bijv. Marokkaanse met Westerse. Marokko is klein regionaal, westers is continentaal (of zelfs super-continentaal). Natuurlijk is de marokkaanse cultuur veel specifieker dan de Westerse.
Als ik de gezamenlijke kenmerken van 5 mensen die in één huis wonen probeer te vinden of van 5000 die in één stad wonen, dan is de kans groot dat bij die 5 de lijst wat langder wordt dan bij die 5000. Om dan vervolgens te zeggen dat de cultuur van die 5000 oppervlakkig is, is een beetje flauw.


Het is dus ook heel dom om aan de hand van een geisoleerd geval in venlo de oorzaak te zoeken door 35 miljoen mensen te definieren met een term zoals machocultuur.
één geval zou flauw zijn, maar als het aantal gevallen groter is en er marokkaanse onderzoekers zijn die hetzelfde zeggen,dan wordt het verhaal anders. Overigens is de term macho-cultuur op zich weer zo vaag dat ie onbruikbaar is. Maar dat er culturele verschillen bestaan tussen de marokkanen en de "autochtonen" is toch niet omstreden. Verder is het ook waar dat bepaalde gedragingen, die in Nederland als crimineel worden omschreven, procentueel veel (meer dan bij andere groepen) voorkomen bij bepaalde groepen marokkanen, dan mag er onderzoek gedaan worden of dit wellicht een culturele oorzaak heeft. Nogmaals, dat is niet alleen een verzinsel van autochtonen, maar komt ook van marokkaanse sociale werkers en mensen zoals Saida el-Hantali (Het Spiegelbeeld) en Mimount Bousakla (Gemeentebestuur Antwerpen).

June 5, 1967
04-11-02, 16:04
Geplaatst door Couscousje


Kheb een tijdje geen sex gehad... Ik ben dus zwak, vandaar.

Cc


:melig2:

Geen Geitje bij de hand of een Ezelinnetje ?

Couscousje
04-11-02, 16:06
Geplaatst door June 5, 1967



:melig2:

Geen Geitje bij de hand of een Ezelinnetje ?

Neej.

Geen Jood om te verkraGten. :hihi:

Cc

P.S.: Wat is er met die datum? Weer een paar van je vriendjes vergast?

June 5, 1967
04-11-02, 16:11
Geplaatst door Waiting


Aha.........

Nou dit topic doet mij er niet zo toe, wat wel is dat beheer dus blijkelijk dit artikel zomaar in de prullenbak wou gooien omdat het hun niet aanstond.
Of het artikel nu geschreven is door een bange Nederlander of door een kritisch persoon uit Limburg na een moord in Limburg
Het was al op weg naar de prullenbak met behulp van beheer en dan vraag ik me enkel af, waarom is beheer zo efficient aan de éne kant en zo traag en onduidelijk als de joden, homo's, Amerikanen of allochtonen het moeten vergelden?

Discriminatie?

Dat heet met 2 maten meten... :aftel:
Misschien een nieuw motto van BEHEER : eigen volk eerst ?

lennart
04-11-02, 16:12
Geplaatst door Couscousje


Neej.

Geen Jood om te verkraGten. :hihi:

Cc

P.S.: Wat is er met die datum? Weer een paar van je vriendjes vergast?

Nah, op die datum heeft Israel de souvereine staat Egypte aangevallen.

Waiting
04-11-02, 16:17
Geplaatst door lennart


Nah, op die datum heeft Israel de souvereine staten Jordanië, Egypte en Syrië aangevallen.

Leugen nummer........ 5... ownee.... 6 of was het toch 7... ? :jammer:

Lennart ik geloof er geen bal van dat er Israeliers zijn die met een geschiedvervalser als jouw kunnen werken...
Of kennen ze deze kant noch niet van je?

Misselijk gewoon misselijk.

June 5, 1967
04-11-02, 16:17
Geplaatst door Couscousje


Neej.

Geen Jood om te verkraGten. :hihi:

Cc

P.S.: Wat is er met die datum? Weer een paar van je vriendjes vergast?

THE SIX DAY WAR - JUNE 5-11, 1967
:melig2:
Nee toen hakten de Israelische Legers in de 6 daagse oorlog wat Arabische kamelen neukers in de pan...

June 5, 1967
04-11-02, 16:19
Geplaatst door lennart


Nah, op die datum heeft Israel de souvereine staat Egypte aangevallen.

tsss ....gaat echt achteruit dat onderwijs in NL.
Krijgen ze geen geschiedenis meer op het BLO ?
:aftel:

lennart
04-11-02, 16:19
Geplaatst door Waiting


Leugen nummer........ 5... ownee.... 6 of was het toch 7... ? :jammer:

Lennart ik geloof er geen bal van dat er Israeliers zijn die met een geschiedvervalser als jouw kunnen werken...
Of kennen ze deze kant noch niet van je?

Misselijk gewoon misselijk.

http://www.jajz-ed.org.il/100/maps/six.html



On June 5th, Israel decided to launch a pre-emptive attack on Egypt. Israel issued an appeal to Jordan to stay out of the war. (1) Jordan refused and opened a heavy artillery barrage on both west Jerusalem and the Tel-Aviv area which forced Israel to counterattack. By June 8th the Israel Defence Forces defeated the Jordanian forces and captured the whole of Judea and Samaria. On the morning of June 9th, Israel attacked the Syrians on the Golan Heights. From these heights, Syria had shelled and destroyed 205 houses, 175 acres of orchards and 75 acres of grain.


Dussuh de eerste aanval kwam van Israel.

Of geloof je het departement van Joods Zionistische Educatie ook niet?

Waiting
04-11-02, 16:19
Geplaatst door June 5, 1967


THE SIX DAY WAR - JUNE 5-11, 1967
:melig2:
Nee toen hakten de Israelische Legers in de 6 daagse oorlog wat Arabische kamelen neukers in de pan...

Ja zo kan die wel weer! :student:

Doe normaal man.

Couscousje
04-11-02, 16:24
Geplaatst door lennart


Nah, op die datum heeft Israel de souvereine staat Egypte aangevallen.

Wat jammer nou.

Van mij hadden er wel wat meer Joden vergast kunnen worden.

Cc

lennart
04-11-02, 16:25
Geplaatst door Couscousje


Wat jammer nou.

Van mij hadden er wel wat meer Joden vergast kunnen worden.

Cc

Das ook niet erg aardig van je.

Couscousje
04-11-02, 16:26
Geplaatst door June 5, 1967


THE SIX DAY WAR - JUNE 5-11, 1967
:melig2:
Nee toen hakten de Israelische Legers in de 6 daagse oorlog wat Arabische kamelen neukers in de pan...

Kamelenneukers?

Bedoel je die gasten die jullie moeders verkraGt hadden? Jeetje, noemen jullie Joden jullie mama's allemaal kamelen?

Wat geinig, joh.

Vreemde mensen, die Joden. Eerst neuken ze 3-jarigen, dan noemen ze hun misbruikte mama's kamelen...

:jammer:

Beter aan het gas. Stuk rustiger op deze aarde.

Butagas doet!

Cc

Couscousje
04-11-02, 16:27
Geplaatst door lennart


Das ook niet erg aardig van je.

Treat people like they treat you.

Cc

jaja
04-11-02, 16:27
Geplaatst door lennart


Dussuh de eerste aanval kwam van Israel.

Of geloof je het departement van Joods Zionistische Educatie ook niet? zeker weten. nadat Nasser de waterwegen had geblokkeerd, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser legers had samengetrokken in de Sinai, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser de VN-troepen naar huis had gestuurd omdat hij "hun veiligheid" niet kon garanderen .... ja, toen hebben vervolgens de Israelische troepen de vredelievende Egyptische troepen aangevallen ....

lennart
04-11-02, 16:28
Geplaatst door jaja
zeker weten. nadat Nasser de waterwegen had geblokkeerd, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser legers had samengetrokken in de Sinai, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser de VN-troepen naar huis had gestuurd omdat hij "hun veiligheid" niet kon garanderen .... ja, toen hebben vervolgens de Israelische troepen de vredelievende Egyptische troepen aangevallen ....

Heb ik beweerd dat ze vredelievend waren? Maar niet gaan roepen dat Israel werd aangevallen, want dat was niet zo.

De reden dat de Golan werd veroverd heeft trouwens vrij weinig met de hele oorlog te maken. Israel wilde de Golan veroveren zodat de Syriers niet weer konden proberen de Jordaan af te buigen. Wat ze geprobeerd hebben in 1964. Er zijn geschiedkundigen die beweren dat de grootste oorzaak van de oorlog water (het vloeibare goud) was.

Waiting
04-11-02, 16:30
Lennart je bent een manipulatief ventje. (PUNT)

Je statement is duidelijk.

Gelukkig kon ik je nog effe snel citeren voordat je het effe snel veranderde...

Jordanie en Syrie er ook maar gelijk bij betrekken hè? Foutje? Of was je zo blij met de kans om Israel weer eens zwart maken dat je het over het hoofd zag?

Het is duidelijk dat je graag Israel in de hoek van de agressor wilt plaatsen, het stukje in je link is niet voldoende want waarom pre-emptive? Wat waren de uitspraken van de arabische leiders? Waarom stuurde de Egyptenaren en de Syriers en de Jordaniers tegelijk hun troepen naar de grens?
Pre-emptive Lennart....

Maar nogmaals jou gaat het niet om de feiten het gaat jou om het manipuleren van de feiten.

Heel geloofwaardig! :rolleyes:

June 5, 1967
04-11-02, 16:30
Geplaatst door Waiting


Ja zo kan die wel weer! :student:

Doe normaal man.


Tja waarheid is hard voor onze kamelen vrienden...

Couscousje
04-11-02, 16:33
Geplaatst door June 5, 1967



Tja waarheid is hard voor onze kamelen, vrienden...

:lol:

Inderdaad.

Cc

lennart
04-11-02, 16:34
Geplaatst door Waiting
Lennart je bent een manipulatief ventje. (PUNT)

Je statement is duidelijk.

Gelukkig kon ik je nog effe snel citeren voordat je het effe snel veranderde...

Jordanie en Syrie er ook maar gelijk bij betrekken hè? Foutje? Of was je zo blij met de kans om Israel weer eens zwart maken dat je het over het hoofd zag?

Het is duidelijk dat je graag Israel in de hoek van de agressor wilt plaatsen, het stukje in je link is niet voldoende want waarom pre-emptive? Wat waren de uitspraken van de arabische leiders? Waarom stuurde de Egyptenaren en de Syriers en de Jordaniers tegelijk hun troepen naar de grens?
Pre-emptive Lennart....

Maar nogmaals jou gaat het niet om de feiten het gaat jou om het manipuleren van de feiten.

Heel geloofwaardig! :rolleyes:

Ik veranderde het omdat ik de feiten niet goed had opgeschreven. Feit is dat Israel eerst aanviel. Pre-emptive of niet. Daar kan geen Israeli iets aan veranderen. Ga trouwens die gek 'June 5th, 1967' eens pre-emptive aanvallen voordat die een arabier kwaad doet, is heel wat nuttiger.

Tomas
04-11-02, 16:36
Geplaatst door jaja
zeker weten. nadat Nasser de waterwegen had geblokkeerd, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser legers had samengetrokken in de Sinai, in strijd met alle verdragen, en nadat Nasser de VN-troepen naar huis had gestuurd omdat hij "hun veiligheid" niet kon garanderen .... ja, toen hebben vervolgens de Israelische troepen de vredelievende Egyptische troepen aangevallen ....

En Egypte zal ook wel weer zo zijn eigen "redelijke" argumenten hebben om te verklaren waarom ze gedaan hebben wat ze gedaan hebben. Enzovoort.

Blijft het nog steeds een feit dat Israel de eerste militaire aanval uitvoerde.

Ik zie niet in waarom ook dat weer naar een prehistorisch verleden gezogen moet worden.

June 5, 1967
04-11-02, 16:36
Geplaatst door Couscousje


Kamelenneukers?

Bedoel je die gasten die jullie moeders verkraGt hadden? Jeetje, noemen jullie Joden jullie mama's allemaal kamelen?

Wat geinig, joh.

Vreemde mensen, die Joden. Eerst neuken ze 3-jarigen, dan noemen ze hun misbruikte mama's kamelen...

:jammer:

Beter aan het gas. Stuk rustiger op deze aarde.

Butagas doet!

Cc

Nog steeds heimwee naar de kinderboerderij waar je verwekt bent op een koude winteravond .

:haha:

p.s wij weten tenminste waar we vandaan komen , voor jou is het de grootste vraag in je leven waar je als bastaard geboren bent.

Couscousje
04-11-02, 16:37
Geplaatst door June 5, 1967


Nog steeds heimwee naar de kinderboerderij waar je verwekt bent op een koude winteravond .

:haha:

p.s wij weten tenminste waar we vandaan komen , voor jou is het de grootste vraag in je leven waar je als bastaard geboren bent.

Nou, nee.

:D

Cc

Tomas
04-11-02, 16:38
Geplaatst door June 5, 1967


Nog steeds heimwee naar de kinderboerderij waar je verwekt bent op een koude winteravond .

:haha:

p.s wij weten tenminste waar we vandaan komen , voor jou is het de grootste vraag in je leven waar je als bastaard geboren bent.

Wij? Ik ken het standaard antwoord daar al op...

June 5, 1967
04-11-02, 16:46
Geplaatst door lennart


Ik veranderde het omdat ik de feiten niet goed had opgeschreven. Feit is dat Israel eerst aanviel. Pre-emptive of niet. Daar kan geen Israeli iets aan veranderen. Ga trouwens die gek 'June 5th, 1967' eens pre-emptive aanvallen voordat die een arabier kwaad doet, is heel wat nuttiger.


Ben je zelf niet mondig genoeg klein intrigrantje ?
Je zou de feiten nog niet eens kunnen zien al zat je er bovenop...
Tjemig wat kom jij dom en onbenullig over...


p.s Ben jij een zogenaamd produkt van inteelt ?

:gniffel:

Tomas
04-11-02, 16:49
Geplaatst door June 5, 1967



Ben je zelf niet mondig genoeg klein intrigrantje ?
Je zou de feiten nog niet eens kunnen zien al zat je er bovenop...
Tjemig wat kom jij dom en onbenullig over...


p.s Ben jij een zogenaamd produkt van inteelt ?

:gniffel:

Heel subtiel.

Waiting
04-11-02, 16:55
Geplaatst door lennart


Ik veranderde het omdat ik de feiten niet goed had opgeschreven. Feit is dat Israel eerst aanviel. Pre-emptive of niet. Daar kan geen Israeli iets aan veranderen. Ga trouwens die gek 'June 5th, 1967' eens pre-emptive aanvallen voordat die een arabier kwaad doet, is heel wat nuttiger.


Wat gebeurde er op 5 juni 1967? Het begin van de zesdaagse-oorlog.

Als je dan botweg zegt, toen viel Israel de souvereine staten Egypte, Jordanie en Syrie aan dan doe je dat niet voor niets.
Je schiet uit je slof en daarom zeg je ook maar gelijk dat Israel Jordanie en Syrie aan viel. (om het vervolgens snel te corrigeren)
En waarom doe je souvereine er trouwens ook nog bij?

Israel is dus de agressor?
Lees de geschiedenis boeken er maar op na, als Israel niet pre-emptive had aangevallen had het de oorlog misschien wel verloren.
De oorlog was een feit, Israel besloot alleen het tijdstip in haar voordeel te maken.
En Tomas, waar bemoei je je nou weer mee? Egypte had geen rede om Israel de oorlog te verklaren en om de U.N weg te sturen.
Lennart is gewoon verkeerd bezig en dit is niet de eerste keer.

Tomas
04-11-02, 16:59
Geplaatst door Waiting
En Tomas, waar bemoei je je nou weer mee? Egypte had geen rede om Israel de oorlog te verklaren en om de U.N weg te sturen.


Oh, zit ik in de weg? Vind je het lastig als ik er tussen zit in je bezeten kruistocht tegen alles wat negatief klinkt over Israel?

Let maar niet op mij, dan. Ik heb toch weinig feitelijks toe te voegen.



Lennart is gewoon verkeerd bezig en dit is niet de eerste keer.

Het valt mij niet op.

Vertel nu dan maar waarom Egypte geen redenen had...

lennart
04-11-02, 17:01
Geplaatst door Waiting

Israel is dus de agressor?


Huh?
En uit mijn slof schieten? Ik vertelde CCje wat er gebeurde op die datum.

Waiting
04-11-02, 17:08
Geplaatst door Tomas


Het valt mij niet op.

Vertel nu dan maar waarom Egypte geen redenen had...

Egypte wou Israel samen met Jordanie en Syrie van de kaart vegen.
Waarom? Ik weet het niet.

Mischien zie je het niet omdat je een berg vooroordelen over mij hebt en omdat je niet zo veel weet van de zesdaagse-oorlog.
Ik ben niet bezig met een kruistocht, niemand ontkent dat Israel een pre-emptive strike uitvoerde, maar er zijn wel heel weinig mensen en dan met name historici die zullen beweren dat Israel de oorlog begon.
De oorlog was al lang een feit.
Lennart zegt dat niet zomaar....

Couscousje
04-11-02, 17:11
Geplaatst door lennart


Huh?
En uit mijn slof schieten? Ik vertelde CCje wat er gebeurde op die datum.

Cc...

Schrijf mijn naam nou eens goed!

Tomas
04-11-02, 17:12
Geplaatst door Waiting

Egypte wou Israel samen met Jordanie en Syrie van de kaart vegen.
Waarom? Ik weet het niet.

Mischien zie je het niet omdat je een berg vooroordelen over mij hebt en omdat je niet zo veel weet van de zesdaagse-oorlog.
Ik ben niet bezig met een kruistocht, niemand ontkent dat Israel een pre-emptive strike uitvoerde, maar er zijn wel heel weinig mensen en dan met name historici die zullen beweren dat Israel de oorlog begon.
De oorlog was al lang een feit.
Lennart zegt dat niet zomaar....

Ik heb geen vooroordelen over jou...

Dat is oordelen. Ik oordeel zwaar over jou, omdat jij mijn vriendinnetje persoonlijk aanvalt en haar integriteit in twijfel trekt, zodra het te kritisch voor je wordt, vlucht jij in persoonlijke aanvallen en aantijgingen. Ik zie hier hetzelfde met Lennart gebeuren. En heb verder geen idee wat zijn motivatie is. Net zoals ik de jouwe niet erg goed begrijp.

lennart
04-11-02, 17:14
Geplaatst door Couscousje


Cc...

Schrijf mijn naam nou eens goed!

Neen :giechel:

Waiting
04-11-02, 17:34
Geplaatst door Tomas


Ik heb geen vooroordelen over jou...

Dat is oordelen. Ik oordeel zwaar over jou, omdat jij mijn vriendinnetje persoonlijk aanvalt en haar integriteit in twijfel trekt, zodra het te kritisch voor je wordt, vlucht jij in persoonlijke aanvallen en aantijgingen. Ik zie hier hetzelfde met Lennart gebeuren. En heb verder geen idee wat zijn motivatie is. Net zoals ik de jouwe niet erg goed begrijp.


Beginnen we weer?

Er is ook geen ontkomen aan met jullie he?

Ok jij wint. :rolleyes:

Deze "Anti-Nederlander die bij voorkeur in de persoonlijke aanval gaat" geeft zich gewonnen, als je maar niet weer over Donna gaat jammeren.

Get over it!

Tomas
04-11-02, 17:52
Geplaatst door Waiting



Beginnen we weer?

Er is ook geen ontkomen aan met jullie he?

Ok jij wint. :rolleyes:

Deze "Anti-Nederlander die bij voorkeur in de persoonlijke aanval gaat" geeft zich gewonnen, als je maar niet weer over Donna gaat jammeren.

Get over it!

Zeik dan niet over "vooroordelen" en "Je kent me niet!".

Leer normaal discusseren of aanvaard de consequenties.

Zwarte Schaap
04-11-02, 18:05
Geplaatst door Waiting





Er is ook geen ontkomen aan met jullie he?

als je maar niet weer over Donna gaat jammeren.

Get over it!


Get over it zegt ie dan !! Wie haalt donna er weer bij , jij toch ! Zit het zo diep ?


Hahaha.....

Tomas
04-11-02, 18:06
Geplaatst door Zwarte Schaap



Get over it zegt ie dan !! Wie haalt donna er weer bij , jij toch ! Zit het zo diep ?


Hahaha.....

Ik meen het ook niet echt, dat "normaal discusseren". Want eigenlijk is ie veel te leuk zo.

Couscousje
04-11-02, 18:16
Geplaatst door lennart


Neen :giechel:

Pffffffff.

_|_ en slik door!

Cc

Zwarte Schaap
04-11-02, 18:52
Geplaatst door jaja
is er iets in een cultuur, welke cultuur dan ook, dat jouw goedkeuring kan wegdragen


Waar heb jij het over? Goedkeuring wegdragen? Wat is dit voor onzinnige zin?

elke cultuur definieert zich ten opzichte van andere culturen. Lees alleen de berichten hier maar van de marokkanen, die zich profileren ten opzichte van de "autochtonen" cultuur Een cultuur die zich definieert door alleen te wijzen op vermeende negatieve eigenschappen van een andere cultuur is in mijn ogen een zwakke cultuur. Maar het is niet de cultuur die dat doet, het zijn zwakke individuen die dat doen. Gezien de constante aandacht voor alleen vermeende negatieve eigenschappen van de marokkaanse cultuur kan ik concluderen dat er een enorme toename is van autochtonen die zwak zijn.

Verder schrijf je dat marokkanen zich hier profileren ten koste van Nederlanders, dit heb je verkeerd gezien. Het zijn vooral reakties van prikkers die aangevallen worden door die zwakke autochtonen. Je moet de volgorde wel juist zien. Men valt de marokkaanse cultuur aan en daarop krijg je dan reakties. In je eenzijdige beeld zie jij dat als dat ze zich willen profileren.

Blijf bij de realiteit, het zijn voornamelijk de zwakke autochtonen die zich profileren door een ander cultuur als minderwaardig te omschrijven. Niet de zaken omdraaien.


het vreemd en negatief spreken over andere normen en waarden en gewoontes is de definitie van een cultuur. Kijk naar de Islam. Doe niet zoals de christenen doen, doe niet zoals de joden doen, doe niet zoals de heidenen doen. Komt in elke cultuur voor.
Volgens mij heb jij een hele vreemde definitie van cultuur. Dat je zegt dat dat de definitie van cultuur is bewijst voor mij dat je een zwakkeling bent. Zoals ik al eerder zei , het zijn zwakke leden van een autochtone cultuur die het nodig hebben om andere culturen als negatief bestempelen. De volgende stap is om het als een minderwaardige cultuur te beschouwen. Komen we weer terug in de tijd van voor de 2de wereld-oorlog.


hangt er vanaf welke discussie je voert. Bestaat er een islamitische cultuur? Marokkaanse cultuur verschilt toch aardig van de Turkse en van de Indonesische. Je hebt lokale cultuur, regionale cultuur en steeds weer een meer algemene overkoepelende cultuur. Dat maakt cultuur discussies zo lastig. Meestal vergelijkt men culturen die op verschillende niveaus staan. Bijv. Marokkaanse met Westerse. Marokko is klein regionaal, westers is continentaal (of zelfs super-continentaal). Natuurlijk is de marokkaanse cultuur veel specifieker dan de Westerse.
Dan ben je het toch met mij eens dat zoiets als westerse cultuur ongrijpbaar is. Dat is uiteindelijk wat ik zeg tegen magdavidje. Hij tracht de zogenaamde marokkaanse cultuur negatief te waarderen alszijnde een machocultuur en de westerse alszijnde positief.
Dit is ook mijn stelling: Men is vooral bezig om de marokkanen te definieren als afkomstig uit een negatief machocultuur en daar aan de andere kant autochtonen alleen als een positief westerse cultuur. Dit doen vooral zwakke leden van zo een cultuur. Er is een grote toename van dergelijke reakties. Zulk kritiek moet dus geschaard worden als alleen waardevol voor de zwakke autochtoon.


. Maar dat er culturele verschillen bestaan tussen de marokkanen en de "autochtonen" is toch niet omstreden. Verder is het ook waar dat bepaalde gedragingen, die in Nederland als crimineel worden omschreven, procentueel veel (meer dan bij andere groepen) voorkomen bij bepaalde groepen marokkanen, dan mag er onderzoek gedaan worden of dit wellicht een culturele oorzaak heeft. Nogmaals, dat is niet alleen een verzinsel van autochtonen
Hoofdoozaak voor hogere criminaliteit is de lagere sociale klasse waarin de meeste allochtonen zich in bevinden. Als men de criminaliteit onderzoekt bij de autochtone arbeiderscultuur in de oude stadswijken dan zullen die aanmerkelijk leden hoger zijn als het landelijk gemmidelde. Discriminatie en uitsluiting zijn ook een belangrijke oorzaken. Ik kan verder doorgaan om allerlei andere veel belangrijke factoren opnoemen maar dat laat ik achterwege. Mijn punt is; je richten op culturele verschillen en daardoor de criminaliteit proberen te verklaren dient op dit moment alleen andere doelen dat is de Marokkanen zwart maken. Men speelt alleen in de media met statistieken , want als je echt de statistieken bestudeert, zijn de marokkanen pas op de 4de plaats te vinden wat betreft criminaliteit. Open je ogen en vraag je eens af waarom alleen de marokkanen die aandacht krijgen terwijl ze statistisch en absoluut gezien niet de hoofdveroorzakers zijn.

Het blijft dus heel dom om aan de hand van een geisoleerd geval in venlo de oorzaak te zoeken door 35 miljoen mensen te definieren met een term zoals machocultuur.

Zwarte Schaap
04-11-02, 18:55
Geplaatst door Tomas


Ik meen het ook niet echt, dat "normaal discusseren". Want eigenlijk is ie veel te leuk zo.

Hehe......groot gelijk, ik vind hem onmisbaar hier.

June 5, 1967
05-11-02, 16:31
Geplaatst door Zwarte Schaap



Get over it zegt ie dan !! Wie haalt donna er weer bij , jij toch ! Zit het zo diep ?


Hahaha.....

Donna is een zwart schaap begrijp ik hieruit...
Pffff altijd hetzelfde die arabieren kunnen ze geen ezelinnetje pakken ....

En inderdaad een oorlog tussen Israel en een handjevol arabieren kan je nauwlijks een oorlog noemen..
Egypte kan nog geen asbak veroveren al stonden ze erin.

:usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa:

Zwarte Schaap
05-11-02, 16:40
Geplaatst door June 5, 1967


Donna is een zwart schaap begrijp ik hieruit...
Pffff altijd hetzelfde die arabieren kunnen ze geen ezelinnetje pakken ....

En inderdaad een oorlog tussen Israel en een handjevol arabieren kan je nauwlijks een oorlog noemen..
Egypte kan nog geen asbak veroveren al stonden ze erin.

:usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa: :usa:

Heb je nog steeds niet door dat je je steeds hopelozer begint te gedragen en dat je mij heus niet shockeert met je kinderlijke gedrag. Get over it !

Zara
05-11-02, 18:26
hoi schreeuwlelijke Maarten,

Die felle uitbarstingen van jou zijn vet cool en gezien de juiste dingen die je zegt missen ze hun doel niet vind ik. Je verdient een pluim voor iedere keer dat je tekeer gaat en zulke rake dingen zegt .

June 5, 1967
06-11-02, 10:10
Geplaatst door Zwarte Schaap


Heb je nog steeds niet door dat je je steeds hopelozer begint te gedragen en dat je mij heus niet shockeert met je kinderlijke gedrag. Get over it !

Wel weer leuk dat je weer reageert...tssss 1 van je vele zwaktes...

:nl:

June 5, 1967
06-11-02, 10:25
Geplaatst door Couscousje


Wat jammer nou.

Van mij hadden er wel wat meer Joden vergast kunnen worden.

Cc

Couscousje ben jij het product van 2000 jaar inteelt tussen een varkentje en een kamelen neukende geitenhoeder , voor jou hebben ze het preventief ruimen uit gevonden.

:vlammen:

Tomas
06-11-02, 10:28
Geplaatst door June 5, 1967


Couscousje ben jij het product van 2000 jaar inteelt tussen een varkentje en een kamelen neukende geitenhoeder , voor jou hebben ze het preventief ruimen uit gevonden.

:vlammen:

Ik kan ook niet lachen om deze van Cc. Maar ik weet wel dat ze het niet meent.

Het klopt ook niet om geslachtsverkeer tussen een geitenhoeder en een varken inteelt te noemen, trouwens. Tenzij jij natuurlijk gewend bent aan varkens in je familie. Maar als ik jou was, zou ik daar niet zo openlijk voor uitkomen. Nederland heeft nog altijd veel taboe's..

June 5, 1967
06-11-02, 10:34
Geplaatst door Tomas


Ik kan ook niet lachen om deze van Cc. Maar ik weet wel dat ze het niet meent.

Het klopt ook niet om geslachtsverkeer tussen een geitenhoeder en een varken inteelt te noemen, trouwens. Tenzij jij natuurlijk gewend bent aan varkens in je familie. Maar als ik jou was, zou ik daar niet zo openlijk voor uitkomen. Nederland heeft nog altijd veel taboe's..

Klopt in NEDERLAND hebben NEDERLANDERS nog TABOE, dat kan ik van de meeste ehhh van N-Africaanse afkomst zijnde mede burgers niet zeggen...bevalt het je hier niet....opzouten.

:zwaai:


p.s trouwens gehoord dat het bij arabieren heeeel normaal is om overal je leuter in te stoppen...maar ja dat zal ook wel een verhaaltje zijn...toch ?