PDA

Bekijk Volledige Versie : AH-medewerker heeft strafblad



Tomas
01-11-02, 12:05
(c) www.nu.nl
'AH-medewerker heeft strafblad'

AMSTERDAM – Een van de twee AH-medewerkers die worden vervolgd voor het mishandelen van een gewapende overvaller, blijkt een strafblad te hebben. Dat meldt het Utrechts Nieuwsblad vrijdag. De 30-jarige man is enkele jaren geleden door de rechter veroordeeld wegens geweldpleging.

De man kreeg een voorwaardelijke straf en zit in zijn proeftijd. Ook wordt de AH-medewerker ervan verdacht op een parkeerwachter te zijn ingereden. Meerdere bronnen bij justitie zouden dit tegenover het Utrechts Nieuwsblad hebben bevestigd.

De winkelbediendes van het AH-filiaal in de Amsterdamse Dapperbuurt zijn de kassadief achterna gerend en hebben hem overmeesterd. Over het gedrag van de winkelbediendes zijn vijf belastende verklaringen afgelegd. Daaruit blijkt dat de winkeldief ook na door de politie te zijn geboeid is getrapt.

Een van de getuigen een Amerikaanse toerist die toevallig in het Oosterpark was en de aanhouding zag gebeuren. Ook twee agenten agenten hebben belastende verklaringen afgelegd. Een agent zegt dat een AH-medewerker de reeds geboeide en zittende winkeldief tot tweemaal toe een trap.


Tja, hij weet natuurlijk wel als geen ander hoe je zo iemand moet aanpakken....

Zelfkritiek
01-11-02, 12:07
It takes a crook to catch a crook!

limpio
01-11-02, 12:12
Goh, toch geen potten aan gebroken.
Hadden ze maar niet moeten overvallen....
Moesten ze met al dit soort gespuis doen ipv van er nog wat medelijden mee te hebben.
:stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :melig:

Zelfkritiek
01-11-02, 12:15
Geplaatst door limpio
Goh, toch geen potten aan gebroken.
Hadden ze maar niet moeten overvallen....
Moesten ze met al dit soort gespuis doen ipv van er nog wat medelijden mee te hebben.
:stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :melig:

Hohohoho... Niet zo snelle conclusies trekken!
Misschien heeft de dader wel een ongelukkige jeugd gehad. Lekke band met zijn driewieler, of geen sjoelbak in het jeugdhonk....

:chef:

Zelfkritiek
01-11-02, 12:24
Geplaatst door kaassietoch
Maar iemand schoppen die al geboeid is is wel erg laag

Bijna net zo laag als een mes op de keel zetten van een cassiere...

limpio
01-11-02, 12:29
Geplaatst door kaassietoch
Maar iemand schoppen die al geboeid is is wel erg laag, die wouten die daarvan getuige zijn hebben trouwens ook wel iets uit te leggen me dunkt. Bij deze trek ik mijn aanbod in de boete en proceskosten van deze jongens te betalen.

Was getekend

Z.K.H. Prins Bernard van Oranje-Lippe Biesterfeld
Dat is wat men in belgie noemt een kazakkendraaier.
Inderdaad, men had hem beter een kopje thee en een koekje aangeboden.
Schandalig trouwens dat men de overvaller geen zachte zetel heeft aangeboden om te wachten op de politie.
Het laagst, het laagste is anderen overvallen en bestelen, anderen bedreigen.
Een harde aanpak zal met de tijd meer vruchten afwerpen dan de zachte aanpak van tegenwoordig waar men soms de indruk krijgt dat men meer om het heil van de dader dan van het slachtoffer bekommerd is.
Niet te missen dat mensen zich niet meer mengen in geweldsdelicten.
Voor alle zekerheid maar lekker zijn gang laten gaat dat geboefte.
Voor je het weet heb je een proces aan je been omdat je een boef een mep hebt verkocht.
Niks hoor, laat maar doen.
Zo kweekt men zeker geen burgerzin, maar ieder voor zich en God voor allen.

Tomas
01-11-02, 12:52
Geplaatst door kaassietoch


die cassiere raakt haar trauma echt niet kwijt door die winkeldief te jigsawen....

Hier zou best wel eens sprake kunnen zijn van excessief geweld. Hoe heet dat ook al weer? Ben de naam kwijt. David weet het wel.

Maar toch denk ik dat voor de cassiere in kwestie de vernedering die de verdacht heeft ondergaan een gunstige invloed op haar trauma kan hebben.

Ik weet het, dat is niet erg politiek correct en rechtstaat-achtig enzo. Maar het kan wel.

baco
01-11-02, 13:32
Waarom maken zoveel mensen zich druk om het lot van zo'n overvaller en niet om het lot van de gedupeerde cassiere.

Wat had hij ook al weer, een gebroken neusje, tja risico van het vak zou ik zeggen.
Maar misschien moeten we een vakbond oprichten tbv overvallers inbrekers etc.. die de belangen voor deze doelgroep gaat behartigen.

Tomas
01-11-02, 13:36
'k ben het wel met je eens...

'k wilde alleen ff kwijt dat zo'n aktie (finaal in elkaar slaan) een bevredigend gevoel, maar vooral een gevoel van veiligheid en geborgenheid bij het slachtoffer kan opwekken.

Het kan dus wel degelijk een gunstige invloed op de verwerking van het trauma hebben.

Net zoals de door jou geschetste rechtsgang van tegenwoordig alleen maar het trauma vergroot. Het slahctoffer in kwestie is niet alleen getraumatiseerd door de gebeurtenis, maar voelt zich extra onveilig, dankzij de wetenschap dat de dader zoals gewoonlijk voordat haar colelga's weer terug zijn, alweer op straat loopt.

Donna
01-11-02, 13:52
Ach ja.

Ik ben het wel eens met Kaassie. Ik had tot vandaag een beeld van die jongens als waren het twee helden, soortement ridders zeg maar, die op kloeke wijze in de bres sprongen voor een arme bedreigde cassiere. Dat krijg je he, als de advocaten van dit soort jongens bij Barend en van Dorp hun zaak mogen bepleiten.

Nu heb ik meer een beeld van tweetal Sylvio's of Khalids, die het zelf met de normen van fatsoen niet al te nauw nemen, en een gevalletje roof al te graag aangrijpen om hun kickboxtraining in de praktijk te brengen. 'Komop! We pakken hem!'

Nu moet ik zeggen dat ik met die roofovervaller niet zo'n medelijden heb hoor. Helemaal niet.

Maar ik zit er ook niet meer zo mee dat het OM deze jongens toch wil aanklagen.

Als dit in een andere week was gebeurd waren de reacties van o.a. prinsen en consorten vast een stuk minder emotioneel geweest. Waar ik me dan ook nog het meest zorgen over maak is de steeds verdere oprukking van het concept 'gevoel' in dit soort zaken.

Uiteindelijk moeten altijd de feiten doorslaggevend blijven. En zappend Nederland moet zich af en toe verplaatsen in de positie van de redacteurs van de ongeveer 60.000 talkshows die we op dit moment kunnen zien. Ze weten van pure gekkigheid niet meer waar ze het nieuws in Godsnaam nog vandaan moeten trekken.