PDA

Bekijk Volledige Versie : integratie?!



nouel84
02-11-02, 18:16
hallo allemaal

Integratie dient van twee kanten te komen; allochtonen moeten willen integreren en autochtonen moet ze op willen nemen.

Nou is mijn vraag aan alle allochtonen: Wat doen jullie om te integreren?

Ook heb ik een vraag aan de enkele autochtonen; wat doen jullie om de allochtonen op te nemen?

nouel


graag alleen serieuze reacties

lennart
02-11-02, 18:19
Ik probeer een Turks meisje te versieren. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Nou ken ik alleen maar een beetje arabisch zoals Habibi en Jamili. Dus ik zoek nog wat turkse woorden (tips, persoonlijk bericht graag)

Sfenza
02-11-02, 18:36
Integratie gaat alvast niet meer lukken,
Assimeleren is het nu geworden.......
Wie niet assimilleert kan een enkeltje Marokko nemen.......

plexus
02-11-02, 18:47
..integratie is een achterhaald begrip! :zwaai:

i love israel
02-11-02, 18:54
heel simpel, allochtonen behandelen zoals ik zelf behandelt wil worden. als mens.

bman
02-11-02, 19:26
Geplaatst door nouel84
ok heb ik een vraag aan de enkele autochtonen; wat doen jullie om de allochtonen op te nemen?


1. interesse (en op dit bord soms ongezoutem kritiek en discussie, maar daar gebruik ik dit bord voor)
2. respect
3. racisme van NIEMAND accepteren (zwart of wit)

Maar het belangrijkste is denk ik in het dagelijks leven: dan moet het namelijk niet uitmaken welke kleur iemand heeft of welke kleding iemand aandoet bij de manier hoe je met iemand omgaat.

Wat ik van allochtonen verwacht? Dat ze in ieder geval de moeite nemen om Nederlands te spreken, dat ze de Nederlandse wet respecteren en dat ze zich op den duur ook Nederlander willen gaan voelen en dat ze hun kinderen opvoeden om Nederlander te worden. Mensen die denken dat ze een soort kleine Arabische kokon kunnen vormen voor zichzelf en hun familie zijn geen goed voorbeeld van geintegreerden. Dat je geen heineken drinkt, haring eet en 5 keer per dag richting Mekka buigt interesseert mij geen biet. Dat je Batata ku Galina eet, muntthee drinkt en naar Rai luisterd of boliwoodfilms kijkt is geen enkel probleem. Sterker nog: dat vind ik verijkingen van onze cultuur. Dat je een doekie op je kop doet is geen enkel punt: maar als je werkgever van je verlangt dat je het afdoet dan is aan jou de keuze: doekie af of ander werk zoeken.

Mensen die zich na 30 jaar hier nog steeds Turk noemen en geen Nederlands spreken zijn niet geintregreerd. Mensen die voor hun zoon of dochter een achterneefje of nichtje uit het Rifgebergte halen om daarmee te trouwen dragen ook niet bij aan de integratie van allochtonen in Nederland. Mensen die buitenlandse terreurorganisaties ondersteunen die zich richten tegen Nederland of onze bondgenoten zijn een gevaar voor ons land en horen hier niet thuis.

Simon
02-11-02, 20:35
Geplaatst door nouel84
Ook heb ik een vraag aan de enkele autochtonen; wat doen jullie om de allochtonen op te nemen?


Ik behandel allochtonen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.

Simon

nouel84
03-11-02, 20:42
[QUOTE]Geplaatst door bman
[B]

Dat je een doekie op je kop doet is geen enkel punt: maar als je werkgever van je verlangt dat je het afdoet dan is aan jou de keuze: doekie af of ander werk zoeken.




Hier ben ik het dus niet mee eens. Als ik ergens wil gaan werken wil ik door mijn werkgever beoordeeld worden op mijn kwaliteiten en niet op mijn kwantititeiten. Is het niet zo dat we geemanicipeerd moeten denken?!?!?!?!?!
En is het niet in strijd met de grondwet?!?!?!

ik citeer artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen behandeld. Discriminatie wegens GODSDIENST, LEVENSOVERTUIGING, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

nouel

p.s aan allen die nog gaan reageren, ondersteun je standpunt met GOEDE argumentaties.

Tomas
03-11-02, 20:47
Geplaatst door nouel84
Ook heb ik een vraag aan de enkele autochtonen; wat doen jullie om de allochtonen op te nemen?


Ik ben bang dat ik moet toegeven dat ik eigenlijk helemaal niks doe. Heb geen allochtonen in huis heb ik nog even voor de zekerheid nagekeken.

Wat word er eigenlijk van me verwacht dan..?

plexus
03-11-02, 20:55
Geplaatst door Tomas


Ik ben bang dat ik moet toegeven dat ik eigenlijk helemaal niks doe. Heb geen allochtonen in huis heb ik nog even voor de zekerheid nagekeken.

Wat word er eigenlijk van me verwacht dan..?

ik heb er nog eentje ...mag je zo meenemen :p

Tomas
03-11-02, 20:59
Geplaatst door plexus


ik heb er nog eentje ...mag je zo meenemen :p

Bouwjaar, kilometrage en staat van onderhoud?

Ahum, kleur doet er niet toe. Da's netjes toch?

plexus
03-11-02, 21:14
Geplaatst door Tomas


Bouwjaar, kilometrage en staat van onderhoud?

Ahum, kleur doet er niet toe. Da's netjes toch?

.....het enige wat ik hier over kan zeggen = zien is meenemen.. :p

Tomas
04-11-02, 07:57
Geplaatst door plexus

.....het enige wat ik hier over kan zeggen = zien is meenemen.. :p

Laat maar zien dan...

Maar serieus: ik weet nog steeds niet wat er nu van me verwacht word.

Simon
04-11-02, 08:15
Geplaatst door Tomas

Laat maar zien dan...

Maar serieus: ik weet nog steeds niet wat er nu van me verwacht word.

Nou gisteren zag ik wel een leuk voorbeeld bij die discussie van vertegewoordigers van verschillende bevolkingsgroepen uit Leerdam. De burgervader in Leerdam vindt het de normaalste zaak van de wereld dat vertegenwoordigers van de Turkse gemeenschap op 4 mei aan dodenherdenking meedoen maar weigert zelf op een uitnodiging in te gaan om met de turkse bevolking in zijn stad de 'dag van de republiek' te vieren. Dan vind ik het verwijt wel terecht dat die burgemeester wat meer moet integreren.

Simon

Tomas
04-11-02, 08:26
Geplaatst door Simon


Nou gisteren zag ik wel een leuk voorbeeld bij die discussie van vertegewoordigers van verschillende bevolkingsgroepen uit Leerdam. De burgervader in Leerdam vindt het de normaalste zaak van de wereld dat vertegenwoordigers van de Turkse gemeenschap op 4 mei aan dodenherdenking meedoen maar weigert zelf op een uitnodiging in te gaan om met de turkse bevolking in zijn stad de 'dag van de republiek' te vieren. Dan vind ik het verwijt wel terecht dat die burgemeester wat meer moet integreren.

Simon

Tja, als je dat soort eisen gaat stellen, dan moet je zelf het "goede voorbeeld" geven.

Ik verwacht niet van iedereen om aan allerlei herdenkingen of feesten mee te doen. Dat is een puur vrijwillig iets in mijn ogen. Gedwongen herdenken slaat nergens op. De herinnering aan WOII moet levendig gehouden worden door informatievoorziening, niet door herdenken dat is voor die mensen waar de geschiedenis levendig genoeg bij is.

Wat ik wel verwacht van iedereen, ongeacht zijn herkomst is dat dergelijke herdenkingen gerespecteerd worden. Doe je dat niet, wees dan een vent en verlang dan ook geen respect voor je eigen zielige leventje.

Maar ik snap dus nog steeds niet wat er nu van Mij verwacht word.

Angel of God
04-11-02, 09:39
Salaam iedereen

Je kunt niet zeggen dat het helemaal de allochtonen hun schuld is.
voorbeeldje: heb een stage plaats gevonden, en mijn cv enz opgestuurd (met het feit det ik een marokkaanse nationaliteit heb).
Krijg ik teruggestuurd dat ik "aangenomen" ben. En ik moet komen voor een gesprek, rondleiding en een uitleg over de opdracht.
Nou, zodra die man mij zag kreeg hij opeens een onvriendelijke uitdrukking op zijn gezicht.
Hij vroeg me of ik bereid was mijn hoofddoek niet meer te dragen op de tijden dat ik daar werk, ik zei nee.
En ja hoor, aan het einde krijg ik te horen dat ik daar geen stage kan lopen.
Ik zeg, ja maar, ik heb toch het recht om hoofddoek in nederland te dragen volgens de wet (artikel 1).
Geeft die vent als antwoord: ja, maar dat geldt niet in mijn bedrijf.
En ik ben geintegreerd hoor, spreek en schrijf feilloos nederlands enz.
Nou kun je toch niet zeggen dat de autochtonen hun best doen om ons te laten integreren. Want na zo iets kunnen ze me reet likken hoor, dan ga ik toch niet meer mijn best doen om te integreren, als ik weet dat ik dan nog niet word aangenomen.

En begrijp me niet verkeerd dit geld niet voor alle autochtonen.

AoG

monne
04-11-02, 10:08
Geplaatst door Tomas


Maar serieus: ik weet nog steeds niet wat er nu van me verwacht word.

Tomas ik denk dat je eigenlijk helemaal niks moet doen alleen iedereen gewoon hetzelfde behandelen. En er gewoon niet bij denken van die is autochtoon of allochtoon :) dus ook niet extra aardig doen tegen allochtonen {daar erger ik me kapot aan :auw2: }
Oh ja , en als je iets niet begrijpt gewoon vragen en niet meteen conclusies trekken en vooroordelen hebben.
ehum het is niet persoonlijk bedoeld he :)