PDA

Bekijk Volledige Versie : "Remembering together - believing in peace"



lennart
02-11-02, 23:12
Calls for peace dominated speeches by international dignitaries at Saturday's memorial service to mark the seventh anniversary of Yitzhak Rabin's assassination, at the Tel Aviv square where he was gunned down in 1995, and which is now named for him.

Over 100,000 people gathered under the slogan "Remembering together - believing in peace" where Rabin was shot dead by an extreme right-wing Jew during a peace rally.

Paying tribute in a speech transmitted to the crowd, Jordanian King Abdullah hailed Rabin as "a brave and good man," who had been "assassinated by an enemy of peace."

Abdullah appealed for peace, saying that the steps on the road to peace that have already been taken could not be reversed.

"The enemies of peace did not, could not turn back the clock," he said. "The peacemakers had shone a spotlight on truce that can never again be denied. We know it's not normal, not inevitable that neighbors should live as enemies. It's not normal, not inevitable that families should lose their children to violence. It's not normal, not inevitable that young people should live without hope."

"The vast majority of people on both sides want peace," Abdullah said. "It's up to us to listen to the voices of peace, or bow to the obstructionists, the extremists, the opportunists."

A taped speech by Egyptian President Hosni Mubarak echoed the king's call for an end to violence, warning Israel that the only way to guarantee its security was through making peace with its neighbors.

"Your meeting today in this place specially, despite the pains and difficult circumstances that resulted from recent events, sends a strong message to the world that the passing of Rabin does not mean the end of peace," said Mubarak, whose nation in 1979 became the first Arab state to sign a peace treaty with Israel.

The Egyptian leader drew a parallel between Rabin and his own predecessor Anwar Sadat, saying both men lost their lives to "forces of deception."

"We are sure that peace will triumph in the end because it is the aim of all people in the region, and it's the shortest way to achieve security for all," Mubarak said.

He praised Rabin as a "distinguished international personality and a great leader, a sensitive and unique politician who understood - due to his long experience and sharp vision - that there is a limit to the use of power, which should not be crossed to kill civilians, put them under siege, and starve them, destroy their houses."

In an apparent reference to suicide bombings by Palestinian militants, Mubarak said he condemned what he called "the force of violence and destruction motivated by a desire to hurt and exact revenge without any consideration for moral, human or religious standards."

Obstacles can be overcome, he said, "if we share the determination to realize the visions that we share with Rabin based on making the Middle East a model to follow in peaceful and secure coexistence between the peoples, races, and religions."

Former U.S. president Bill Clinton, speaking in a televised speech, mourned his friend and urged Israelis "to continue Yitzhak Rabin's path of peace."

He told the crowd that the fact that "peace seems so far away" did not mean that "Rabin's life was in vain." He described the prime minister as a "soldier for peace" who had been killed by "a wound suffered by waging peace."

Rabin knew "the overriding importance of reconciliation, and the connection between security and peace," he said.

Some 2,000 police and security guards, including snipers and airborne troops were deployed to patrol the area, which was closed to traffic as part of a massive security operation.

Others addressing the ceremony were Rabin's daughter, Dalia Rabin-Pelossof, Tel Aviv mayor Ron Huldai and former Shin Bet security chief Ami Ayalon, but like last year, no politicians spoke.

http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=226168&contrassID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0

En Sabah Nur
02-11-02, 23:19
Yitzhak Rabin was een eervol man.

i love israel
02-11-02, 23:28
kijk lennart als je het hebt over een groot staatsman dan was Rabin dat.

als er 1 vrede had kunnen brengen was hij het. helaas had yigal dat ook door.

lennart
02-11-02, 23:31
Klopt. Grote bewondering voor die man.

Victory
02-11-02, 23:36
Allemaal terroristen zijn het, die zionisten.

En Sabah Nur
02-11-02, 23:45
Geplaatst door Victory
Allemaal terroristen zijn het, die zionisten.


Niet waar, joden hebben ook recht op een land!

i love israel
02-11-02, 23:47
Geplaatst door Victory
Allemaal terroristen zijn het, die zionisten.

ga jij nou maar met je pief paf poef in je broek spelen. als je het goed speelt komt er nog wat uit ook

lennart
02-11-02, 23:48
Er zijn ook goede zionisten. Het gedachtegoed van het zionisme is heel nobel.

Victory
02-11-02, 23:52
Geplaatst door En Sabah Nur



Niet waar, joden hebben ook recht op een land!

Heb ik het hier over zionisten of joden?


Er zijn ook goede zionisten. Het gedachtegoed van het zionisme is heel nobel.

Is dat een grap ofzo?

Victory
02-11-02, 23:53
Geplaatst door En Sabah Nur



Niet waar, joden hebben ook recht op een land!

PS: niemand heeft recht op gestolen land.

En Sabah Nur
02-11-02, 23:53
Geplaatst door lennart
Er zijn ook goede zionisten. Het gedachtegoed van het zionisme is heel nobel.

Jammer dat het wordt misbruikt, maar ja zo wordt de Islam daar in tegen ook misbruikt!

En Sabah Nur
02-11-02, 23:55
Geplaatst door Victory


PS: niemand heeft recht op gestolen land.

Een deel van dat land leven ze all meer dan 1000 jaar op, dat is gewoon van hun. Tuurlijk ben ik wel van mening dat ze ook een deel moeten terug geven maar dat is nog geen reden om alle joden te haten en zeker niet Rabin!

Victory
02-11-02, 23:56
Geplaatst door En Sabah Nur


Een deel van dat land leven ze all meer dan 1000 jaar op, dat is gewoon van hun. Tuurlijk ben ik wel van mening dat ze ook een deel moeten terug geven maar dat is nog geen reden om alle joden te haten en zeker niet Rabin!

Ben je moslim?

En Sabah Nur
02-11-02, 23:58
Geplaatst door Victory


Ben je moslim?

Wat heeft dat met deze discussie te maken?

Victory
02-11-02, 23:59
Hier wat quotes van nobelle zionisten.

From the Brook of Egypt to the Euphrates. - Theodor Herzl, The Founder of Zionism in his complete diaries Vol.II, Page 711, 1904

A partial Jewish State is not the end, but only the beginning. I am certain that we can not be prevented from settling in the other parts of the country and the region. - David Ben Gurion, in a letter to his son, 1937

Between ourselves it must be clear that there is no room for both peoples together in this country. We shall not achieve our goal if the Arabs are in this small country. There is no other way than to transfer the Arabs from here to neighboring countries - all of them. Not one village, not one tribe should be left. - Joseph Weitz, the head of the Jewish Agencys Colonization Department, which was responsible for the actual organization of settlements in Palestine, 1940

We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population. - The Koenig Report

We have to kill all the Palestinians unless they are resigned to live here as slaves. - Heilbrun, the Chairman of the committee for the Re-election of General Shlomo Lahat, the mayor of Tel Aviv

The Promised Land extends from the River of Egypt to the Euphrates. It includes parts of Syria and Lebanon. -Rabbi Fischmann, member of the Jewish Agency for Palestine, in his testimony to the U.N. Special Committee of Enquiry, 1947

I don't know something called International Principles. I vow that I'll burn every Palestinian Child will be born in this area. The Palestinian Woman and Child is more dangerous than the Man, Because the Palestinian Child existence refers that Generations will go on, but the man causes limited danger. I vow that if I was just an Israeli Civilian and I met a Palestinian I would burn him and I would make him suffer before killing him. With One hit I've killed 750 Palestinians ( in Rafah, 1956). I wanted to encourage my soldiers by raping Arabic Girls as The Palestinian Woman is a slave for Jews, and we do whatever we want to her and Nobody tells us what we shall do but we tell others what they shall do. - Ariel Sharon, In an interview with General Ouze Merham, 1956

We shall reduce the Arab population to a community of woodcutters and waiters. - Uri Lubrani, Israeli Prime Minister David Ben Gurions special adviser on Arab Affairs, 1960

Jordan is a part from Eretz Israel in history. -Ariel Sharon, When he became the Prime minister, 2000

Victory
03-11-02, 00:00
Geplaatst door En Sabah Nur


Wat heeft dat met deze discussie te maken?

Ik stel een vraag.

lennart
03-11-02, 00:01
Jij weet waarschijnlijk niet eens waarom de Joden zo groot een thuisland wilden.

Zionisme is ontstaan zo rond 1900 wegens het opzettende anti-semitisme. Men dacht dat als ze een eigen staat zouden hebben die haat zou verminderen. Als thuisland kozen ze Israel. Maar de stichting van deze staat is gepaard gegaan met dood en verdrijving, helaas.

Er is zondag avond een reportage op Ned 3. Over Israel, met zionisme als thema. Aanrader.

En Sabah Nur
03-11-02, 00:01
Ok, je hebt een stel idioten gequote. Wat heeft dit te maken of ik moslim ben of niet?

En Sabah Nur
03-11-02, 00:03
Geplaatst door lennart
Er is zondag avond een reportage op Ned 3. Over Israel, met zionisme als thema. Aanrader.


Ik zal kijken.

Victory
03-11-02, 00:03
Geplaatst door En Sabah Nur
Ok, je hebt een stel idioten gequote. Wat heeft dit te maken of ik moslim ben of niet?

Ga je dom doen of gewoon antwoord geven?

i love israel
03-11-02, 00:05
Maar de stichting van deze staat is gepaard gegaan met dood en verdrijving, helaas.

Op het uitroepen van de onafhankelijkheid volgde een aanval van de Arabische buurlanden (Egypte, Libanon, Transjordanië, Syrië en Irak) die door de Israëli's werd afgeslagen (Onafhankelijkheidsoorlog).

bron: http://www.studybuddy.nl/nederlands/contentisrael.html

Victory
03-11-02, 00:09
Zionism = Nazism (http://www.iap.org/jewspal.htm)

En Sabah Nur
03-11-02, 00:12
Geplaatst door Victory


Ga je dom doen of gewoon antwoord geven?


Ik ben jou niets schuldig. Je zal wel denken dat ik geen moslim ben omdat ik het niet met je eens ben en als ik zeg dat ik wel een moslim ben zul je me uiteraard een verrader noemen.

i love israel
03-11-02, 00:13
Geplaatst door Victory
Zionism = Nazism (http://www.iap.org/jewspal.htm)

victory = GEK

Victory
03-11-02, 00:18
Geplaatst door En Sabah Nur



Ik ben jou niets schuldig. Je zal wel denken dat ik geen moslim ben omdat ik het niet met je eens ben en als ik zeg dat ik wel een moslim ben zul je me uiteraard een verrader noemen.

Ben je ook, als je de zionisten steunt.

Er is oorlog tussen de zionisten en de moslims. Kies maar aan welke kant je wilt staan.

i love israel
03-11-02, 00:20
Geplaatst door Victory


Ben je ook, als je de zionisten steunt.

Er is oorlog tussen de zionisten en de moslims. Kies maar aan welke kant je wilt staan.

fout, er is een oorlog tussen de israeliers en de palestijnen.

moeilijk he al dat nieuws van al jazeera en de realiteit uit elkaar te houden.

lennart
03-11-02, 00:22
Vrijheidsoorlog of niet, feit blijft dood en verdrijving.

Dat was niet het doel van zionisme. Het doel was geen haat meer, wat men heeft gekregen is meer haat.

Victory
03-11-02, 00:29
Geplaatst door i love israel


fout, er is een oorlog tussen de israeliers en de palestijnen.

moeilijk he al dat nieuws van al jazeera en de realiteit uit elkaar te houden.

Ik kijk nooit naar al-jazera. Jammer he! :zwaai:


Vrijheidsoorlog of niet, feit blijft dood en verdrijving.

Dat was niet het doel van zionisme. Het doel was geen haat meer, wat men heeft gekregen is meer haat.

Doel: Vrede

Wat doe je om daar te komen? Je executeerd 3 miljard mensen......

Toekomst-quote van lennart:
"Hey niet erg.... hun doel was goed..... en daar gaat het om!"

En Sabah Nur
03-11-02, 00:32
Geplaatst door Victory


Ben je ook, als je de zionisten steunt.

Er is oorlog tussen de zionisten en de moslims. Kies maar aan welke kant je wilt staan.


Bwhahahahahhahahahaha..... :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:



Ik sta in het midden en kijk hoe alle idioten elkaar af maken. :lol:

Victory
03-11-02, 00:36
Geplaatst door En Sabah Nur



Bwhahahahahhahahahaha..... :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:



Ik sta in het midden en kijk hoe alle idioten elkaar af maken. :lol:

Moet je je toch echt verdiepen in de islam. (als je moslim bent... want je hebt daar nog steeds niet op geantwoord).

Want wat je nu zegt.....

En Sabah Nur
03-11-02, 00:39
Geplaatst door Victory


Moet je je toch echt verdiepen in de islam. (als je moslim bent... want je hebt daar nog steeds niet op geantwoord).

Want wat je nu zegt.....

Jij bent echt zieling. Op jou reageer ik niet meer! Het is jammer dat ik je niet gewoon kan blocken zodat ik je idiote menigen niet hoef te lezen! Laat jezelf vooral door je haat consumeren!



:melig2:

Victory
03-11-02, 00:41
Geplaatst door En Sabah Nur


Jij bent echt zieling. Op jou reageer ik niet meer! Het is jammer dat ik je niet gewoon kan blocken zodat ik je idiote menigen niet hoef te lezen! Laat jezelf vooral door je haat consumeren!



:melig2:

Je moest eens weten. Je kan me wel blokken trouwens. Klik maar op 'profiel' onder mijn bericht.

lennart
03-11-02, 00:46
Geplaatst door Victory


Doel: Vrede

Wat doe je om daar te komen? Je executeerd 3 miljard mensen......

Toekomst-quote van lennart:
"Hey niet erg.... hun doel was goed..... en daar gaat het om!"

Ben jij van plan 3 miljard mensen te executeren? Ik mag toch hopen van niet.

lennart
03-11-02, 01:20
TEL AVIV (ANP) - Ongeveer 120.000 mensen hebben zaterdagavond in Tel Aviv deelgenomen aan een manifestatie ter herdenking van de moord op premier Yitzhak Rabin op 4 november 1995. Voor de strenge beveiliging van de bijeenkomst waren zo'n 2000 politiemensen en militairen ingezet.

Op een toneel op het Rabinplein, indertijd het toneel van de moord, traden artiesten op en brachten sprekers hulde aan de vermoorde premier. Op een groot televisiescherm kon het publiek toespraken volgen van de Amerikaanse oud-president Clinton, de Egyptische president Mubarak en de Jordaanse koning Abdallah II.

,,Ik ben vereerd tot u te mogen spreken over een man die mijn vader beschouwde als zijn broer'', aldus Abdallah, de opvolger van koning Hussein. ,,Als premier Rabin vandaag nog bij ons was, zou hij ontdaan, geschokt of misschien wel woedend zijn over het aanhoudende geweld in onze regio.''

De Egyptische president Mubarak riep op tot een einde aan het geweld. Hij benadrukte dat de veiligheid van Israël alleen gegarandeerd kan worden door vrede met de buurlanden. Clinton drong er bij Israël op aan 'verder te gaan op Rabins weg in de richting van de vrede'.

Rabin is op 4 november 1995 tijdens een vredesmanifestatie vermoord door Yigalm Amir, een tegenstander van de akkoorden van Oslo die twee jaar daarvoor waren gesloten.

http://grm.haaretz.co.il/hasite/images/iht_daily/D021102/kikar_rabin021102_reu.jpg

lennart
03-11-02, 01:21
Grappig, Clinton was vandaag ook al op het televisiescherm te zien bij het afscheid van Kok. Hij had het druk vandaag. :haha:

limpio
03-11-02, 06:56
Geplaatst door Victory
Allemaal terroristen zijn het, die zionisten.
Goh zeg, waarom krijgen zoveel westerlingen dan toch de indruk dat het woord moslim en Islam hen doet denken aan terrorisme?
Heb jij daar een vermoeden van Victory!
:lol:

lennart
03-11-02, 16:44
Geplaatst door limpio

Goh zeg, waarom krijgen zoveel westerlingen dan toch de indruk dat het woord moslim en Islam hen doet denken aan terrorisme?
Heb jij daar een vermoeden van Victory!
:lol:
Right back at cha. Maar dan met andere woorden voor westerling en moslim.