PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijkerstip: VPRO's Tegenlicht over de multiculturele samenleving



Idolater
03-11-02, 00:21
Komende afleveringen van Tegenlicht
Hieronder een kort overzicht van de komende uitzendingen van Tegenlicht. De uitzendingen zijn steeds op zondagavond, rond 21.00 uur op Net3 en worden herhaald op vrijdagmiddag rond 15.00 uur. Voor uitgebreide informatie bij de uitzendingen kijk op de betreffende afleveringspagina's. Vanaf een paar dagen voor uitzending zijn deze te vinden via de voorpagina van deze site.
* 3 november
WEG MET DE MULTICULTURELE SAMENLEVING

"Aanpassen of wegwezen" is de ondertoon van het politieke debat over minderheden. Maar hoe verhoudt dit politieke gekrakeel in Den Haag zich tot de rauwe werkelijkheid in bijvoorbeeld Leerdam? Ondanks een oer-Hollandse decor met kaas- en glasfabriek, is Leerdam ook al veertig jaar lang heel multicultureel met Molukkers, Turken, Marokkanen en Somaliërs. Recent braken er rellen uit.
De aangewezen plek dus om een debat te voeren over de haalbaarheid van de multiculturele samenleving in de praktijk.

Regie: Hans Simonse
Research: Henneke Hagen
info.vpro.nl

Allemaal kijken dus! :)

En Sabah Nur
03-11-02, 00:23
WEG MET DE MULTICULTURELE SAMENLEVING


Moeten nu alle chineese dicht? Geen broodjes kip kerrie? :droef:

Idolater
03-11-02, 22:25
Hebben jullie het gezien?

Kijk hier voor de reacties van de mensen na het debat:
http://info.vpro.nl/info/tegenlicht/index.shtml?7738514+7738518+7738520+9068378+913749 9

plexus
03-11-02, 22:28
..ja heb het net gezien...zoals al die discussies... :fpuh:

Dutchguy
03-11-02, 22:30
Wat ik eigenlijk weer jammer vond is dat er weer vertegenwoordigers van verschillende groepen aan het woord kwamen. Ik had het veel leuker gevonden om vooral jongere deelnemers te horen die niet de hele gemeenschap moeten vertegenwoordigen maar gewoon hun eigen authentieke geluid konden laten horen. Dat gebeurde nauwelijks.

Verder vond ik de burgemeester erg vaag. Leek me vooral bezig met het beeld van de buitenwereld van Leerdam.

Op zich verder wel aardig om te zien maar ik had er meer van verwacht.

Idolater
03-11-02, 22:31
Dat is waarom ik voor de gekozen burgemeester ben. :D

Idolater
03-11-02, 22:32
Het debat was bij vlagen interessant, maar het was vooral mat en cliché.

Dutchguy
03-11-02, 22:38
Geplaatst door Idolater
Het debat was bij vlagen interessant, maar het was vooral mat en cliché.

Pas aan het eind kwamen ze wat los. Jammer dat er niet een uur aan vastgeplakt was, dan was het pas interessant geworden.

Simon
04-11-02, 08:41
Eigenlijk maakten de autochtonen in Leerdam een povere indruk vergeleken met de allochtonen. Het bestuur van het stadje kwam nogal gezapig over en het waren ook de autochtone jongeren die het meeste overlast veroorzaken in Leerdam. De allochtonen hadden de meest uitgesproken ideeën om de integratie tussen de verschillende bevolkingsgroepen te verbeteren. Ze accepteerden ook goed de kritiek terwijl de burgemeester met name bang bleek om zijn eigen reputatie.

Simon

Sulay Milayo
04-11-02, 17:05
Ik heb die discussie gezien ,ik moet je eerlijk zeggen ik vond het maar mat . Het had weinig diepgang en de meningen vond ik ook zo slecht onderbouwd. Het doel was me ook niet duidelijk. Ik vond het eerder een beetje een zwakke vertoning van Tegenlicht.