PDA

Bekijk Volledige Versie : Docent Nederlands vindt favoriete boek leerling slecht



Bakslita
03-11-02, 12:31
De docenten Nederlands op de middelbare school vinden de favoriete boeken
van hun leerling veelal saai, voorspelbaar en plat. Dit zijn de resultaten
van een enquête die vandaag op het symposium De dag van het
Literatuuronderwijs gepubliceerd wordt. Door de Volkskrant wordt alvast een
voorproefje gegeven.

Bij leerlingen zijn bijvoorbeeld boeken van Ronald Giphart en Tessa de Loo
erg in trek, terwijl leraren deze boeken vaak bekritiseren. Wanneer leraren
boeken voor de leerlingen zouden mogen kiezen, scoren Het gouden ei van Tim
Krabbé, De Aanslag van Harry Mullisch en De Passievrucht van Karel Glastra
van Loon het hoogst.

Bron: Nieuws.nl

MocroStyle
03-11-02, 12:41
Wat me opvalt aan docenten is dat ze zich totaal niet kunnen kleden. :melig2:

Maar ja, over smaak valt te twisten:denk:

Wassalaam :zwaai:

Tomas
03-11-02, 12:43
Ze hebben nog steeds niet door, dat ze met hun voorkeur juist de lust tot lezen ontnemen.

Wees nou maar blij dat er boeken en zelfs van Nederlandse schrijvers worden gelezen.

Pixelshade
03-11-02, 12:54
Geplaatst door MocroStyle
Wat me opvalt aan docenten is dat ze zich totaal niet kunnen kleden. :melig2:

Maar ja, over smaak valt te twisten:denk:

Wassalaam :zwaai:

:melig2:

ZwYgStErr
03-11-02, 13:03
Vraag me af of ze die corny Bouquet-boekjes ook zouden bekritiseren.... ;)

Bakslita
03-11-02, 13:03
Leerlingen maken tegenwoordig dankbaar gebruik dat veel boeken zijn verfilmd. Ze lenen het videootje ipv het boek te lezen; dat is nóg makkelijker dan een uittreksel uit je hoofd leren! :D


-Y-

ZwYgStErr
03-11-02, 13:07
Ik las nooit de boeken die zijn opgegeven en was ook te lui om de films te gaan huren en bekijken, ik lulde mezelf er altyd doorheen...

MocroStyle
03-11-02, 13:10
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik las nooit de boeken die zijn opgegeven en was ook te lui om de films te gaan huren en bekijken, ik lulde mezelf er altyd doorheen...

Ik heb verder geen reacties op jouw tactieken waarmee je de middelbare school door bent gekomen, echter verlang ik wel naar een toelichting op jouw onderschrift

"Marokkaans volk = vraagteken volk"

Mvg.

ZwYgStErr
03-11-02, 13:12
Geplaatst door MocroStyle


Ik heb verder geen reacties op jouw tactieken waarmee je de middelbare school door bent gekomen, echter verlang ik wel naar een toelichting op jouw onderschrift

"Marokkaans volk = vraagteken volk"

Mvg.

Wat zijn we toch weer beleefd...maar mijn onderschrift is totaal niet beledigend bedoeld...ik ben zelf ook marokkaans...Het was een soort grapje van mijn broer...Vraagtekenvolk is zo'n volk waar je je vraagteken zo bij zet: huh? Je kan bijv. ook zeggen: 'wat ben jij een vraagteken-persoon'
gewoon een beetje humorloze humor.... :rolleyes:

MocroStyle
03-11-02, 13:19
http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-J37.gif

PAS OP, Marokkanen.

zoiets?


:melig2:

MocroStyle
03-11-02, 13:20
http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-J30.gif

Al Qaida werkzaamheden :hihi:

Couscousje
03-11-02, 13:23
:haha:

Cc

ZwYgStErr
03-11-02, 13:28
Geplaatst door MocroStyle
http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-J37.gif

PAS OP, Marokkanen.

zoiets?


:melig2:

Nee het is echt een vraagteken....????? als mensen marokkanen zien/horen/ruiken of whatever dan...hebben ze echt zoiets van huh???

MocroStyle
03-11-02, 13:34
Geplaatst door ZwYgStErr


Nee het is echt een vraagteken....????? als mensen marokkanen zien/horen/ruiken of whatever dan...hebben ze echt zoiets van huh???

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen ligt hier het onverklaarbare bij "die mensen" en niet direct bij het hele Marokkaanse volk.

ZwYgStErr
03-11-02, 13:36
Geplaatst door MocroStyle


Ik begrijp wat je bedoelt, alleen ligt hier het onverklaarbare bij "die mensen" en niet direct bij het hele Marokkaanse volk.

hahaha nee geloof me het ligt grotendeels aan het Marokkaanse volk, je moet het ook niet al te zwaar opvatten hoor, is gewoon een grapje.... :)

MootjeAmien
03-11-02, 13:39
Geplaatst door Bakslita
Leerlingen maken tegenwoordig dankbaar gebruik dat veel boeken zijn verfilmd. Ze lenen het videootje ipv het boek te lezen; dat is nóg makkelijker dan een uittreksel uit je hoofd leren! :D


-Y-

hihi,,lekker handig toch :handbang:

bman
03-11-02, 16:38
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik las nooit de boeken die zijn opgegeven en was ook te lui om de films te gaan huren en bekijken, ik lulde mezelf er altyd doorheen...

Dat zegt dan meer over je docenten dan over jou. Nooit begrepen dat docenten daar niet a la minute doorheen kunnen prikken.

ZwYgStErr
04-11-02, 13:31
Geplaatst door bman


Dat zegt dan meer over je docenten dan over jou. Nooit begrepen dat docenten daar niet a la minute doorheen kunnen prikken.

Mijn leraar was oud in de 60, en hij begon al tekenen te vertonen van dementheid<----is dat wel goed NL?
En hij mocht mij gewoon graag....

mrz
05-11-02, 06:13
Leerlingen maken tegenwoordig dankbaar gebruik dat veel boeken zijn verfilmd. Ze lenen het videootje ipv het boek te lezen; dat is nóg makkelijker dan een uittreksel uit je hoofd leren!

Ik heb met ze te doen dat er geen teletubby of kabouter plopboeken op de lijst mogen...

Ja de mensen worden steeds slimmer. De vraag is slimmer qua wat. Qua inzien dat een boek alleen maar hersenspoeling is wellicht en in veel gevallen dan nog saaie en nihilistische ook.