PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord Koreaanse AtoomBom (Massa VernietigingsWapen) geen aanleiding voor ingrijpen VS



Wizdom
04-11-02, 00:20
Met een beetje algebra zou je toch tot de conclusie zijn gekomen dat VS met een oorlog had moeten dreigen tegen Noord-Korea. Alles behalve waar. De VS wil via diplomatieke weg Noord-Korea er toe bewegen haar kernwapen programma te ontmantelen.

De zoveelste aap die uit de mouw komt. Ik vraag me af wat die achterbakse Amerikaanse Haviken bekokstoven?

lennart
04-11-02, 00:28
Nee jij snapt het verkeerd. Amerika durft een land dat een attomwapen heeft niet aan te vallen.
Daarom ook probeert Saddam een atoomwapen te ontwikkelen.

Wizdom
04-11-02, 00:30
Geplaatst door lennart
Nee jij snapt het verkeerd. Amerika durft een land dat een attomwapen heeft niet aan te vallen.
Daarom ook probeert Saddam een atoomwapen te ontwikkelen.

Ze wilden anders niet zo lang geleden Pakistan Preemptive bombarderen in het geval ze niet zouden meewerken met de VS. Toch ook een land met een Atoomwapen, of heb je het niet goed gevolgt toendertijd.

lennart
04-11-02, 00:32
Geplaatst door Wizdom


Ze wilden anders niet zo lang geleden Pakistan Preemptive bombarderen in het geval ze niet zouden meewerken met de VS. Toch ook een land met een Atoomwapen, of heb je het niet goed gevolgt toendertijd.

Ik kan me niemand in de USA regering herinneren die het heeft gehad over bombarderen van Pakistan.

Wizdom
04-11-02, 00:34
Geplaatst door lennart


Ik kan me niemand in de USA regering herinneren die het heeft gehad over bombarderen van Pakistan.

Ooh jazeker, ze hebben ermee gedreigt toen nog niet bekend was of Pakistan in zee zou gaan met de Amerikanen tegen Afghanistan. Op die manier hebben ze geprobeerd om Pakistan onder druk te zetten. Musharraf heeft toen uiteindelijk toegegeven om erger te voorkomen.

lennart
04-11-02, 00:38
Geplaatst door Wizdom


Ooh jazeker, ze hebben ermee gedreigt toen nog niet bekend was of Pakistan in zee zou gaan met de Amerikanen tegen Afghanistan. Op die manier hebben ze geprobeerd om Pakistan onder druk te zetten. Musharraf heeft toen uiteindelijk toegegeven om erger te voorkomen.

Ik denk dat Pakistan eerder de overweging heeft gemaakt:

Zullen we achter het dubieuze bewind van de Taliban gaan staan.
Of zullen we in het kamp van de VS, Europa gaan staan.

http://www.ccc.nps.navy.mil/images/si/northcom._large.jpg

Nu we het toch over complot theorien hebben. Kijk eens naar deze img die van www.ccc.nps.navy.mil komt :)
Verdeling van wereld onder Amerikaanse legereenheden.

Wizdom
04-11-02, 00:46
Geplaatst door Wizdom


Ooh jazeker, ze hebben ermee gedreigt toen nog niet bekend was of Pakistan in zee zou gaan met de Amerikanen tegen Afghanistan. Op die manier hebben ze geprobeerd om Pakistan onder druk te zetten. Musharraf heeft toen uiteindelijk toegegeven om erger te voorkomen.

Hier:

Fears of pre-emptive strike against Pakistan
Fears in Pakistan mount with the news of a possible pre-emptive military strike on Pakistan’s nuclear and strategic facilities in wake of boiling international tension and Indian military buildup along the Pakistan-India border.
On November 4, 2001 Sunday Times of England reported that Pakistan's military has been shaken by reports that America, India or Israel might be planning pre-emptive strikes on Pakistan’s nuclear sites. "The generals are panic-stricken," said one Pakistani source.

These exercises were first reported by the New York Times, Washington Post, and Dawn newspapers to be taking place in a remote location close to Egypt-Israel border where Israeli and possibly Indian military personnel were practicing such a scenario. Dawn even reported a US military involvement as well.

The threat to weapons widely regarded as the Pakistan military’s’ "crown jewels" has forced Islamabad to consider what one American expert described as the "ultimate worst-case scenario" of removing warheads to China, Pakistan's closest strategic ally in the region.

Pakistani generals were appalled by one authoritative American report last week that an elite Pentagon undercover unit, trained to disarm nuclear weapons, was exploring plans for a mission inside Pakistan. "Every paranoid fear they have had over the past 20 years about people coming to get our missiles is suddenly coming to the fore," said Zia Mian, a Pakistani physicist and authority on the nuclear program.

Unfortunately, these fears come to fore front when Pakistan has pledged undoubted support to US for its fight against Al-Quaida and OBL and at time when the fiercest offensive in Afghanistan is under way proving the speculations of the Pakistani masses that the US will betray Pakistan once again.

The precise locations of Pakistan's nuclear weapons are top secret. Several Washington sources said last week that senior Pakistani officers had been forced to consider a range of scenarios, from theft of weapons materials to US bombing raids on nuclear facilities.

The Sunday Times also alleged that several US sources said, many elements of the Pakistani military would resist surrendering custody of their warheads to China.

The risks of any deal with China are obvious. China is certain to be deeply wary of being involved in the current conflict. Yet American experts believe that Beijing represents the only haven that Pakistan would dare to trust.

In a bid to defuse concern, US officials are understood to have offered Pakistan high-tech assistance to improve the security of missile vaults and update both command and control communications, and the multiple-code custody arrangements that theoretically prevent rogue missile launches.

US Secretary of State, General Colin Powell, discussed the issue during his recent visit to Pakistan. A State Department official said last week that Washington was "confident that Pakistan is taking steps to assure the safety of these [nuclear] assets".

But other American sources said Pakistan was reluctant to accept US technology for fear that it might be bugged by the CIA in order to establish the whereabouts of warheads which would eventually become a target.

Should this threat materialize it will shatter the fragile bond that is holding countries together during these delicate times. It will most certainly mean a broader conflict in which China, US, Pakistan, India, Russia, Iran, England and other European countries will be sucked in for a never ending war.

lennart
04-11-02, 00:53
Hehe. wie weet.
Ik moet eerlijk zijn, en toegeven dat ik van November tot Februari nauwelijks nieuws heb gezien. (ik had geen TV en ik zat in Parijs toen !@!)

jaja
04-11-02, 11:08
Geplaatst door Wizdom
Met een beetje algebra zou je toch tot de conclusie zijn gekomen dat VS met een oorlog had moeten dreigen tegen Noord-Korea. Alles behalve waar. De VS wil via diplomatieke weg Noord-Korea er toe bewegen haar kernwapen programma te ontmantelen.

De zoveelste aap die uit de mouw komt. Ik vraag me af wat die achterbakse Amerikaanse Haviken bekokstoven? het probleem is dat Noord Korea niet kan worden aangevallen zonder te diep in de achtertuin van China te komen. China vindt Noord Korea tegenwoordig lastig, maar het is wel hun lastige vazal, en niemand anders!! "Dus blijf met je rotpoten van mijn idioot af!" Een aanval op noord Korea, zonder de instemming van China, is WOIII. Bush is een beetje gek, maar niet zo gek.