PDA

Bekijk Volledige Versie : bah allochtonen



Mara
04-11-02, 10:52
Ik word er een beetje ziek van eigenlijk, overal in de media gaat het tegenwoordig om allochtonen. In de Volkskrant gisteren bij de VPRO in het nieuws, OVERAL!!! Overexposure vind ik het en ik ben er zat van. Hoeveel allochtonen zijn er nou eigenlijk precies in Nederland?

an3sdej
04-11-02, 10:59
Al die "allochtononen" vormen wel 10 procent van de bevolking, en als er meerderen dan ook nog 'veelplegers" in de staatmisdaad zijn, dan vestig je de aandacht wel op jezelf als groep.

Wel zeer naar voor diegenen die niets met misdaad te maken hebben en niet willen hebben. :handbang:

jaja
04-11-02, 11:00
Geplaatst door Mara
Ik word er een beetje ziek van eigenlijk, overal in de media gaat het tegenwoordig om allochtonen. In de Volkskrant gisteren bij de VPRO in het nieuws, OVERAL!!! Overexposure vind ik het en ik ben er zat van. Hoeveel allochtonen zijn er nou eigenlijk precies in Nederland? dat hangt er sterk van af hoe jij allochtoon definieert.

plexus
04-11-02, 11:00
...nederland telt 16.183.906 inwoners...
waarvan : 2 964 949 allochtonen (eerste + 2de generatie)

:nerd:

alle cijfers zie cbs (http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?PA=37575&D1=3,6,9&D2=2-4,30-31,39-40&D3=0&D4=a&LA=NL&DM=SLNL&STB=G1,G3&HDR=G2,T&TT=2)

Mara
04-11-02, 11:02
Geplaatst door jaja
dat hangt er sterk van af hoe jij allochtoon definieert.

Ach weetje ik ben gewoon een beetje zat van die media heisa over de Islam en volgelingen het wordt allemaal zo overgeanalyseerd voor mijn gevoel. Aan de andere kant het is maandagochtend en ik vind nu niks leuk.

Muslimaah
04-11-02, 11:07
Arme Mara..

De nieuwe BNN'ers zijn nu allochtonen :haha: .

Wil je n heuse handtekening van deze allochtoon :D..

Tegen n redelijke betaling natuurlijk :D


Was n keer tijden n lezing in de felixmeritis en toen zei de discussie leider iets wat me nog steeds is bijgebleven.

NL is het enige land, die de onderverdeling autochtoon en allochtoon kent. Een allochtoon kan nooit autochtoon worden.

Terwijl je bijv in duitsland, auslander bent als je geen verblijfsvergunning hebt, en n deutscher als je de duitse nationaliteit hebt. Je kan dus van auslander naar deutscher evolueren.

Tomas
04-11-02, 11:14
Geplaatst door Muslimaah
Arme Mara..

De nieuwe BNN'ers zijn nu allochtonen :haha: .

Wil je n heuse handtekening van deze allochtoon :D..

Tegen n redelijke betaling natuurlijk :D


Was n keer tijden n lezing in de felixmeritis en toen zei de discussie leider iets wat me nog steeds is bijgebleven.

NL is het enige land, die de onderverdeling autochtoon en allochtoon kent. Een allochtoon kan nooit autochtoon worden.

Terwijl je bijv in duitsland, auslander bent als je geen verblijfsvergunning hebt, en n deutscher als je de duitse nationaliteit hebt. Je kan dus van auslander naar deutscher evolueren.

Afschaffen die terminologie, dan. Ben ik ook voor, maar realiseer wel de consequenties.

En dit: "Je kan dus van auslander naar deutscher evolueren." is weer eens het zoveelste bewijs dat evolutie niet als stapjes op een ladder moet worden gezien. Of is er iemand die deutscher boven auslander zou plaatsen?

Mara
04-11-02, 11:56
Het is inderdaad nog zo'n kotswoord ook: allochtonen.

In Drenthe zeggen we gewoon: buutnlaaanders al woont je familie al 100 jaar in Nederland :auw2: maar dat geldt dan ook meteen voor alle mensen die niet uit Drenthe komen.

mulan
04-11-02, 12:18
Ik heb niets inhoudelijks te melden.... :wat?!:

Ik wil alleen zeggen,Mara dat plaatje van die kat... :huil: ,zo zag mijn onderhand een jaar geleden weggelopen kat er ook uit :huil:

Mara
04-11-02, 12:58
Geplaatst door mulan
Ik heb niets inhoudelijks te melden.... :wat?!:

Ik wil alleen zeggen,Mara dat plaatje van die kat... :huil: ,zo zag mijn onderhand een jaar geleden weggelopen kat er ook uit :huil:

Echt waar??!! Wat zielig heb je al een nieuwe? Ik heb twee jonkies en eentje die ouder is maar die is bij mijn ouders want daar kan ie naar buiten en die lijkt ook erg op de foto!!

Mara
04-11-02, 13:00
Geplaatst door J.M.T.
Als mensen zichn Marokkanen, Turken, Antillianen of wat dan ook blijven noemen, als zij bovendien zeggen niet te willen integreren, of als zij zeggen dat zij hun eigen cultuur willen blijvenvolgen omdat zij die belangrijker vinden, als zij de Nederlandse taal als hun tweede taal zien, als zij zich afscheiden middels een religie, zolang als zij geen affiniteit voelen met onze geschiedenis:

Zolang zullen er allochtonen in ons land zijn.

Ik vind het trouwens veel makkelijker om mensen gewoon als Turks..... whatever te zien. Ik zie mijzelf toch ook niet als autochtoon?! Al die stomme termen, er zijn nog veel verschrikkelijker geweest als medelanders enzo pffffff.

mulan
04-11-02, 13:01
Geplaatst door Mara


Echt waar??!! Wat zielig heb je al een nieuwe? Ik heb twee jonkies en eentje die ouder is maar die is bij mijn ouders want daar kan ie naar buiten en die lijkt ook erg op de foto!!

Ik had er twee,eentje is nu dus weg.....nu is die andere over.
Twee jonkies zeg je......dus kittens,wat zijn ze dan toch schattig he :verliefd:

Muslimaah
04-11-02, 13:04
Geplaatst door Tomas


Afschaffen die terminologie, dan. Ben ik ook voor, maar realiseer wel de consequenties.

En dit: "Je kan dus van auslander naar deutscher evolueren." is weer eens het zoveelste bewijs dat evolutie niet als stapjes op een ladder moet worden gezien. Of is er iemand die deutscher boven auslander zou plaatsen?


Het is n constatering van een persoon. Hoe bepaalde groepen mensen zijn omgegaan met het fenomeen migranten etc.


Wat zijn die consequenties dan ? Klinkt zo dreigend.

Muslimaah
04-11-02, 13:08
Geplaatst door J.M.T.
Als mensen zichn Marokkanen, Turken, Antillianen of wat dan ook blijven noemen, als zij bovendien zeggen niet te willen integreren, of als zij zeggen dat zij hun eigen cultuur willen blijvenvolgen omdat zij die belangrijker vinden, als zij de Nederlandse taal als hun tweede taal zien, als zij zich afscheiden middels een religie, zolang als zij geen affiniteit voelen met onze geschiedenis:

Zolang zullen er allochtonen in ons land zijn.

Ik kan toch ook gewoon inwoner/burger zijn van dit land. Zonder aspecten van mijn identiteit te verlochenen ?

Identiteit is 1, kunnen participeren is 2. Tenzij je denkt dat stukken van mijn identiteit inferieur zijn, en mij belemmeren goed te kunnen functioneren.

En vertel me nou eens, hoe dat is om NLer te zijn. Ik begrijp het nog steeds niet.

Tomas
04-11-02, 13:38
Geplaatst door Muslimaah



Het is n constatering van een persoon. Hoe bepaalde groepen mensen zijn omgegaan met het fenomeen migranten etc.


Wat zijn die consequenties dan ? Klinkt zo dreigend.

Het woord is gemaakt om de groep te identificeren die in aanmerking komt voor positieve discriminatie maatregelen. Waarmee getracht werd om deze mensen sneller en meer aan het werk te helpen. Dat zou je als voordelen kunnen beschouwen.

Mara
04-11-02, 14:16
Geplaatst door mulan


Ik had er twee,eentje is nu dus weg.....nu is die andere over.
Twee jonkies zeg je......dus kittens,wat zijn ze dan toch schattig he :verliefd:

Wat voor eentje heb je dan nog? Je kan mijn katten zien op:


http://www.rendo.dekooi.nl/~koningd/katten/4.jpg


En je kan de 4 veranderen in 1,2,3 en dan zie je ze allebei.

Mara
04-11-02, 14:17
Geplaatst door Tomas


Het woord is gemaakt om de groep te identificeren die in aanmerking komt voor positieve discriminatie maatregelen. Waarmee getracht werd om deze mensen sneller en meer aan het werk te helpen. Dat zou je als voordelen kunnen beschouwen.

Maar zie ik het verkeerd of zit er een negatieve bijsmaak aan, net als aan andere minderheden zoasl homoseksuelen.

Tomas
04-11-02, 14:30
Geplaatst door Mara


Maar zie ik het verkeerd of zit er een negatieve bijsmaak aan, net als aan andere minderheden zoasl homoseksuelen.

Nee dat zie je goed.

Voor bepaalde onderwerpen wordt er om de 5 a 10 jaar een nieuw woord verzonnen, omdat het woord besmet raakt door de negatieve bijzaken rond het onderwerp.

Dat geld bijvoorbeeld voor negroide, de ziekte van down, gehandicapten, homosexuelen, minderheden enz...

Soms denk ik wel eens dat het net die typeringen zijn waar het ook zo mis mee ging in WOII. En dat als je een bepaald woord maar lang genoeg gebruikt, het vanzelf weer mis gaat. En het beleid is dus om die woorden regelmatig te verversen.

Dat is natuurlijk heel simpel gedacht, toch?

Mara
04-11-02, 14:41
Geplaatst door Tomas


Nee dat zie je goed.

Voor bepaalde onderwerpen wordt er om de 5 a 10 jaar een nieuw woord verzonnen, omdat het woord besmet raakt door de negatieve bijzaken rond het onderwerp.

Dat geld bijvoorbeeld voor negroide, de ziekte van down, gehandicapten, homosexuelen, minderheden enz...

Soms denk ik wel eens dat het net die typeringen zijn waar het ook zo mis mee ging in WOII. En dat als je een bepaald woord maar lang genoeg gebruikt, het vanzelf weer mis gaat. En het beleid is dus om die woorden regelmatig te verversen.

Dat is natuurlijk heel simpel gedacht, toch?


Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat doen 'ze'blijkbaar ook wel, die woorden verversen.....hmmm leuk beroep: ik ben woordenververser bij de overheid haha :wijs: .

Uiteindelijk lost het zichzelf ook weer op, denk ik. Je hoort bijna niemand meer over Molukkers en dat waren een paar jaar terug toch echt de Marokkanen van nu.

Tomas
04-11-02, 14:50
Geplaatst door Mara



Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat doen 'ze'blijkbaar ook wel, die woorden verversen.....hmmm leuk beroep: ik ben woordenververser bij de overheid haha :wijs: .

Uiteindelijk lost het zichzelf ook weer op, denk ik. Je hoort bijna niemand meer over Molukkers en dat waren een paar jaar terug toch echt de Marokkanen van nu.

Sommige woorden kan je niet veranderen, zoals Marokkaan en Molukker. Anders heette de Molukkers nu echt anders, hoor.

En het zou mij niet verbazen als daar echt een overheidsinstelling voor bestaat. Want wie verzint toch iedere keer die woorden, gaat dat echt vanzelf?

Mara
04-11-02, 14:58
Geplaatst door Tomas


Sommige woorden kan je niet veranderen, zoals Marokkaan en Molukker. Anders heette de Molukkers nu echt anders, hoor.

En het zou mij niet verbazen als daar echt een overheidsinstelling voor bestaat. Want wie verzint toch iedere keer die woorden, gaat dat echt vanzelf?

Nee joh daar zit een team van mensen achter die denken dat ze belangrijke dingen doen :nerd: en die bloedserieus woorden als 'medelander' ons gekleurde medemens' of nog erger KLEURLINGEN.....gebruikt ook niemand meer.