PDA

Bekijk Volledige Versie : Hetze tegen Marokkanen en de Islam



ouazzam
04-11-02, 20:48
Beste bezoekers en mede landgenoten,

Na de lancering (vandaag dus) van de campagne "Hoe leuk zijn Marokkanen" wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende. Marokkanen zijn leuk, maar dat zijn we altijd al geweest. Daar hebben we geen kruistocht, of muziekhits voor nodig en zeker geen campagne. De campagne roept nu al reactie op als: "de Marokkanen moeten toch het tegendeel bewijzen". Wat er nu tegen Marokkanen en tegen de Islam gaande is, is een klassiek voorbeeld van de aandacht van de werkelijke problemen afleiden, namelijk: de enorme toename van verkrachtingen, moorden, pedofilie, economische- en ploitieke crisis. Want wie de geschiedenis raadpleegt zal de bevestiging krijgen dat alle oorlogen altijd beginnen doordat binnenlandse problemen in bijna alle gevallen afgeschoven of toegeschreven worden aan een minderheidsheidgroep of een ander (buur)land. Denk maar eens WO I en II.
Laten we dus niet in paniek raken maar een gepast antwoord geven: en eigenlijk doen we dat al. Want wij, vanaf de 2e generatie marokkanen, spreken en schrijven de Nederlandse taal als geen ander. Ik ken zelfs Nederlanders die de Nederlandse taal niet eens volledig beheersen.
Integratie: doen we al meer dan genoeg met veel energie zelfs. We studeren af aan een Nederlandse Hogeschool of Universiteit, daarna gaan we werken voor een Nederlandse onderneming of bij de overheid (gemeente), waar we keurig Nederlands schrijven, lezen en spreken en vaak ook nog meerdere vreemde talen. Velen van ons gaan gezellig mee borrelen na werktijd. We eten en drinken gezellig mee. Doen niet alsof! Maar thuis willen we zijn wie we zijn! Marokkanen met een eigen cultuur en tradities en dat doen we thuis! Vinden (mijn) onze Hollandse kennissen en vrienden prachtig. Tja, eigenlijk heb ik het over vooroordelen en generaliseren.
Weet je hoeveel ongeschoolde (>500K), onbeschofte, nationalistche en foute Nederlanders er zijn? Bij dat aantal valt het kleine groepje raddraaiers in het niet.
Nogmaals laten we rustig en beheerst reageren (en niet zoals ik doe). Ik bedoel dus niet agressief maar wel direct en eerlijk. Want trots mogen we zeker zijn....op ons zelf ja! zo ver van huis en zoveel bereikt. Nederlanders staren zich blind in de komplampen van Nawijn en zien daarom de succesvolle Marokkanen niet: schijvers, sporters, ondernemers, managers, ITers etc... Wij Marokkanen blijven maar Nawijn zat in de politiek....

Keep it Simple!

Een gezegende maand Ramadaan en dat Allah ons moge behoeden.

an3sdej
04-11-02, 21:01
........Wat er nu tegen Marokkanen en tegen de Islam gaande is, is een klassiek voorbeeld van de aandacht van de werkelijke problemen afleiden, namelijk: de enorme toename van verkrachtingen, moorden, pedofilie, economische- en ploitieke crisis.........

NIET WAAR. In alle jaren dat de PvdA het voor het zeggen had zijn de misdaadcijfers verbloemd, en vooral de cijfers uit de grote steden waarvan duidelijk werd hoeveel procent allochtonen in die misdaad aktief waren.

De druppels die de emmer over deden lopen waren o.a. de zwembadterreur en de straatmisdaad in R'dam en A'dam die grote overlast bezorgden. En de alledaagse "terreur" die vrouwen in Nederlands "zonnetenue" moesten ondergaan van Marokkaanse jongens, vooral aan het strand.

Je doet nu net voorkomen alsof die problemen er niet waren.
Ik ben het met je eens dat het nu inneens TEveel media-aandacht krijgt (overexposure), maar je moet de werkelijke aanleiding niet onder het tapijt vegen.

En ook is er geen hetze tegen de islam, maar tegen het exremisme dat in de marges van de islam voorkomt. De verstrengeling van politiek en islam.
Moskee en staat dienen gescheiden te zijn.

NIS
04-11-02, 21:10
Die campgne is verkocht door een Marketing Bureau aan Gemeenten!! Het is gewoon weer een commercieele stunt. Een manier waarmee drukkers (die moeten namelijk al die floders drukken), marketing managers (conceptjes ontwikkelen) aan flink wat geld komen. Het geld wat de gemeenten daarvoor betalen komt van de overheid. Dus iedereen betaald voor deze aktie!

Een aktie waar ik tegen ben! Hoe laag kan je gaan om zoiets te starten en ook nog te accepteren. Het is om er ziek van te worden. Zijn we nu helemaal van de pot gerukt om zoiets zomaar te laten gebeuren? Ik vind dat er een tegenaktie van de Marokkanen moet komen. "Nederlanders zijn een beetje dom!" Dat waren trouwens de eerste woorden die Maxima bij haar aankomst heeft geleerd.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Stop deze campagne!

Investeer het geld in goede infrastructuur, veiligheid, zorg etc.

Zodra de Nederlandse bevolking erachter komt, dat we eigenlijk leuk zijn en soms leuker en succesvoller dan kan het averechts werken. Je wil niet dat anderen beter zijn, vooral als het kleurlingen zijn. Dus hou dat negatieve beeld voor hun hoofd. Dat zorgt ervoor dat haat tot een beplaad niveau stijgt en ons het leven net dragelijk maakt. Wat als ik straks werkelijk in Quote top 100 meest verdiende zakenman kom? Dan wordt ik pas gehaat. "Hij pikt ons geld in!" denken ze dan. Het liefst sluis ik mijn geld naar Marokko. ;) Het liefst wil ik dat succesvolle Marokkanen ondergronds blijven en niet in de hotspots komen. Zwarte Amerikanen zijn een voorbeeld. Het feit dat je goed bezig bent, wil niet zeggen dat mensen je gaan mogen, maar je juist gaan haten!!

Mark
04-11-02, 21:14
Het is inderdaad een hele rare campagne.... Ik heb nog nooit meegemaakt dat de overheid geld gaat uitgeven voor een reclamecampagne om aan te tonen dat een deel van de bevolking NIET uit slechte mensen bestaat.

Erg vreemd, want eigenlijk ga je dan in de verdediging en geef je indirect toe dat er iets mis is....

Daarnaast blijkt al jaren dat dit soort campagnes helemaal niet werkt. Het wordt alleen het mikpunt van spot. Weggegooid geld van ons allemaal dus! Hopelijk zetten ze hem snel stop.

Dutchguy
04-11-02, 21:18
Ik vind het een genante vertoning die campagne. Het gaat uit van de onmondigheid van Marokkanen en men valt in de fout die in de afgelopen jaren al te vaak gemaakt is: betutteling.

Mark
04-11-02, 21:24
stel je voor:

- hoe leuk zijn limburgers
- hoe leuk zijn homo's
- hoe leuk zijn amsterdammers
- hoe leuk zijn WAO'ers
- hoe leuk zijn katholieken

waanzin.....

NIS
04-11-02, 21:32
Communicatie-afdelingen van de overheid werken onder 1 hoedje. Allemaal vriendjes politiek en opdrachtjes weggeven aan vrienden (werkgevers in de reklame branche). Fraude, die je met de bouwfraude kunt vergelijken!!

Door die rare manier van doen, krijg je af en toe van die onnozele actie's voorgeschoteld zoals deze!!

Tamazight19
04-11-02, 21:42
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind het een genante vertoning die campagne. Het gaat uit van de onmondigheid van Marokkanen en men valt in de fout die in de afgelopen jaren al te vaak gemaakt is: betutteling.


Jij vindt het genant en dan ben je nog wel Hollander. Hoe denk je dat ik me heb gevoeld als Marokkaan-zijnde? Het is geen betutteling meer, het is meer hielenlikkerij. Dit is dus echt een campagne die me totaal niet aantrekt. En vele Marokkanen met mij. En dat zegt al genoeg over de verscheidenheid binnen de Marokkaanse gemeenschap. Dus je kunt het gewoonweg niet hebben over DE Marokkanen en over hoe leuk ze wel niet zijn.

Niet alleen is het dus genant voor Marokkanen , maar ook voor de "Hollanders" omdat ze geleerd wordt niet iedereen over 1 kam te scheren.

Ramzi
05-11-02, 02:58
Ik wil niet leuk gevonden worden... :huil2:

Couscousje
05-11-02, 03:16
En ik ben helemaal niet leuk en dat wil ik ook zo houden!

:kwaad:

Cc

June 5, 1967
05-11-02, 07:03
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind het een genante vertoning die campagne. Het gaat uit van de onmondigheid van Marokkanen en men valt in de fout die in de afgelopen jaren al te vaak gemaakt is: betutteling.
:ego:
Misschien hebben ze het wel over zichzelf afgeroepen die betutteling...
misschien was het beter geweest de titel te veranderen in : niet alle Marokkanen zijn leuk..

:droef:

June 5, 1967
05-11-02, 07:07
Geplaatst door Mark
stel je voor:

- hoe leuk zijn limburgers
- hoe leuk zijn homo's
- hoe leuk zijn amsterdammers
- hoe leuk zijn WAO'ers
- hoe leuk zijn katholieken

waanzin.....


:handbang:

Alle hierboven genoemde hebben nog toegevoegde waarde aan de Nederlandse maatschappij en je komt ze vaker tegen.....en leuke Marokkanen kom je zelden tegen..

:giechel:

dihcar
05-11-02, 09:26
ik ben helemaal niet leuk.

hoe dom zijn de Marokkanen in dat boek?

of heb ik het verkeerd.

------

june 5 1967:

Yom Kuppor was in october 1973 en niet in 1967.....

bman
05-11-02, 09:32
Geplaatst door Couscousje
En ik ben helemaal niet leuk en dat wil ik ook zo houden!

:kwaad:

Cc

Oh, op die ene foto die je postte zag je er best leuk uit hoor.. (slijmslijm).

Maar die campagne, die kan echt niet hoor. Hij is niet alleen betuttelend en beledigend, maar hij werkt volgens mij ook averechts. Mensen gaan nu denken dat er 'vast wel iets te verheulen valt'.

Ach, als de storm en de hype rond marokkaanse crimineeltjes weer een beetje overgewaaid zijn zullen we hier nog om grinniken denk ik.

Morpheus
05-11-02, 11:21
ik wil ook niet leuk gevonden worden, ben geen knuffeldier waar je soms tegen kan schelden en daarna weer te knuffelen

June 5, 1967
05-11-02, 11:59
Geplaatst door dihcar
ik ben helemaal niet leuk.

hoe dom zijn de Marokkanen in dat boek?

of heb ik het verkeerd.

------

june 5 1967:

Yom Kuppor was in october 1973 en niet in 1967.....

Was ook niet bedoeld in samenhang :D

dihcar
05-11-02, 12:29
ik dacht alleen een mede-forum bezoeker te corrigeren maar ook ik kan fouten maken

:lol: :lol: :lol:

June 5, 1967
05-11-02, 13:10
Geplaatst door dihcar
ik dacht alleen een mede-forum bezoeker te corrigeren maar ook ik kan fouten maken

:lol: :lol: :lol:

alle wijze raad is welkom.... :wijs:

youssef_007
05-11-02, 13:21
Geplaatst door June 5, 1967

:ego:
Misschien hebben ze het wel over zichzelf afgeroepen die betutteling...
misschien was het beter geweest de titel te veranderen in : niet alle Marokkanen zijn leuk..

:droef:


ik heb niemand gevraagd om mijn imago optepoetsen, kzou maar iets aan jouw kutimago doen. nederlanders staan namelijk bekend om hypocriet en schijnhielige gedrag die vaak de neiging hebben om net als oude wijven achter je rug dingen te vertellen.
Ik weet dat JULLIE (aangezien jij zo vrij bent geweest om met ZE naar ONS te verwijzen) nooit zullen veranderen, jullie zullen nooit stoppen met het geouwehoer, zelft als alles goed gaat en er geen vuiltje aan de lucht is dan loop je over het kutweer te ******en.

ach ja some things will never change...en dan nog in je hoofd halen om het imago van iemand anders op te poetsen.....how low can you go...stelletje matenaaiers

June 5, 1967
05-11-02, 13:52
Geplaatst door youssef_007



ik heb niemand gevraagd om mijn imago optepoetsen, kzou maar iets aan jouw kutimago doen. nederlanders staan namelijk bekend om hypocriet en schijnhielige gedrag die vaak de neiging hebben om net als oude wijven achter je rug dingen te vertellen.
Ik weet dat JULLIE (aangezien jij zo vrij bent geweest om met ZE naar ONS te verwijzen) nooit zullen veranderen, jullie zullen nooit stoppen met het geouwehoer, zelft als alles goed gaat en er geen vuiltje aan de lucht is dan loop je over het kutweer te ******en.

ach ja some things will never change...en dan nog in je hoofd halen om het imago van iemand anders op te poetsen.....how low can you go...stelletje matenaaiers

Correctie ...jij hebt geen imago , behalve dat van KUT marokkaan..
En inderdaad jou soort geeft ons reden tot ouwehoeren..
En verder ben ik zeker niet SCHIJNHIELIG !!!
:usa:

observer
05-11-02, 13:52
binnenkort van de zelfde reclame boys "hongersnood , de beste manier om overgewicht te voorkomen" en "broeikasteffect helpt milieu door lagere stookkosten" :D

youssef_007
05-11-02, 14:19
Geplaatst door June 5, 1967


Correctie ...jij hebt geen imago , behalve dat van KUT marokkaan..
En inderdaad jou soort geeft ons reden tot ouwehoeren..
En verder ben ik zeker niet SCHIJNHIELIG !!!
:usa:

correctie ...jij hebt ook geen imago behalve dat je amerika haar reet loopt te vegen. En trouwens bemoeije niet met mijn imago En jouw soort geeft ons reden om niet om te gaan met nederlanders...of ben ik nu weer over een kam aan het scheren
:vingers:

June 5, 1967
05-11-02, 15:17
Geplaatst door youssef_007


correctie ...jij hebt ook geen imago behalve dat je amerika haar reet loopt te vegen. En trouwens bemoeije niet met mijn imago En jouw soort geeft ons reden om niet om te gaan met nederlanders...of ben ik nu weer over een kam aan het scheren
:vingers:

jij ook niet veel naar schol geweest zijn ?
En jij ook beter niet omgaan met ons NL , dat is slecht voor imago.
En wij niet nemen '' kut -marokkanen'' aan in ons bedrijf.....oeps wij discrimineren


zou het dan toch een joods complot zijn

Shalom

:usa:

Sulay Milayo
05-11-02, 19:22
". Wat er nu tegen Marokkanen en tegen de Islam gaande is, is een klassiek voorbeeld van de aandacht van de werkelijke problemen afleiden
Denk je, ik betwijfel het . Ik wil met je meegaan als je zegt dat de aandacht ten onrechte te veel gefocust is op de Marokkanen. Er is sprake van het zoeken naar nieuws met amusements waarde.
Maar de kritiek komt niet geheel uit fe lucht vallen. Zelfkritiek moet zeker plaatsvinden, want er is toch wel iets van waar.


Laten we dus niet in paniek raken maar een gepast antwoord geven: en eigenlijk doen we dat al. Want wij, vanaf de 2e generatie marokkanen, spreken en schrijven de Nederlandse taal als geen ander. Ik ken zelfs Nederlanders die de Nederlandse taal niet eens volledig beheersen.
Ik ben het absoluut met je eens dat de meerderheid, en zeker de dames, positief bezig is.

Maar het is een feit dat een aardige groep marokkaanse jongens zich gewoon bewust niet aan de regels houdt en gewoon schijt heeft met alles. In bijvoorbeeld Amsterdam is het soms niet te geloven. Dan moet men niet iedereen over een kam scheren ,maar dan is helaas de zondebok al snel gevonden. Een groep verpest het gewoon voor de meerderheid. En ja ,mensen moeten ophouden om constant de marokkanen te bejegenen. Maar het lijkt me beter als ook marokkanen mArokkanen aanspreken op hun gedrag.

Ik denk overigens dat er geen sprake is van een hetze tegen de Islam. De soms velle aanvallen komen vaak voor uit angst en onzekerheid. Ik heb bijvoorbeeld zelf nog niets fouts gezien in de beeldvorming in de Media. Ook bij Moslims is zelfkritiek een vereiste. Reacties die moet je verwachten.