PDA

Bekijk Volledige Versie : Het COC moet zichzelf opheffen'



Zwarte Schaap
06-11-02, 04:34
Het COC moet zichzelf opheffen'

Door Katja Meertens


Drie mannen in homocafé de Wolkenkrabber in Utrecht zingen mompelend mee met de cd van de musical Ja Zuster, Nee Zuster. De sfeer is gemoedelijk, een beetje tam zelfs. Maar als het gesprek over de homobelangenvereniging COC gaat, worden de mannen ineens fel. ,,Het COC zou zich een dienst bewijzen als het zichzelf opheft. Met alle respect, maar het COC is geweest'', zegt Hans Kuperus (46). De mannen zijn geen van allen lid van de belangenclub.


Drie homo's in de Cosmobar in Rotterdam hebben meer op met het COC. Maar ook zij hebben kritiek. ,,Ze hebben zichzelf overbodig gemaakt. Ze moeten niet meer teren op het succes van 50 jaar geleden'', zegt barman Harry Ros, die bestuurslid van COC Rotterdam zou zijn `als ze minder zouden kibbelen'.

De Nederlandse Vereniging tot Integratie van Homoseksualiteit COC heeft het moeilijk. Regionale afdelingen verdwijnen wegens gebrek aan subsidies. De belangenvereniging is steeds afhankelijker van de lidmaatschapsgelden, maar ondanks een wervingscampagne die in maart dit jaar begon, lukt het het COC niet veel leden te mobiliseren.

Het COC ontstond in 1946 als Cultureel Ontspannings Centrum in Amsterdam. Al gauw ontstonden in de rest van Nederland zusterverenigingen. Het voornaamste doel was homo's en lesbo's te integreren in de Nederlandse samenleving. Met de komst van het homohuwelijk is de juridische emancipatie voltooid. Sociaal is de emancipatie nog niet klaar, maar de meeste homo's kunnen in Nederland wel openlijk voor hun geaardheid uitkomen.

Daarin zit de tragiek van het COC. De organisatie dreigt aan haar eigen succes ten onder te gaan. ,,De een denkt dat homoseksualiteit geen issue meer is en wordt daarom geen lid. De ander wordt wel geconfronteerd met discriminatie en durft niet zo snel lid te worden'', zegt bestuurslid André Wanrooy van COC Breda.

Sinds het COC in mei 2000 een federatie werd, hebben veel verenigingen financiële problemen. De overheid geeft geen structurele subsidies meer; vrijwilligers moeten per project subsidie aanvragen. ,,Tegen de tijd dat het geld er is, zijn de vrijwilligers vaak al vertrokken'', zegt voorzitter Henk Beerten van COC Nederland. Van de oorspronkelijke 31 regionale afdelingen zijn er 24 over. Enkele, waaronder COC Breda, dreigen binnenkort te worden opgedoekt.

Toch is er volgens COC Nederland nog veel te doen, bijvoorbeeld op het gebied van godsdienst en tolerantie voor homoseksuele leerkrachten. De mannen in de Wolkenkrabber zien ook dat er sprake is van schijnemancipatie. Maks Smits (37): ,,Een half jaar geleden was er een enquête onder Duitse jongeren. 60 procent vond homoseksualiteit niet normaal. Daar schrok ik van. In Nederland zal dat niet anders zijn.'' Veel homo's vrezen de `islamisering van de samenleving'. Hans Solinger (31) in de Cosmobar: ,,Ik woon in Nieuwland, een achterstandswijk met veel Turken en Marokkanen. Zeg daar maar eens dat je homo bent!''

Homoseksualiteit in de multiculturele samenleving, daar moet het COC zich op richten, vinden de bezoekers van de homocafés. Maar zij betwijfelen of de belangenclub daarvoor de aangewezen organisatie is. Maks Smits: ,,Het COC is niet daadkrachtig. Toen imam El Moumni anderhalf jaar geleden zei dat homoseksualiteit een ziekte is, liet het COC drie dagen op zich wachten.''

Bron: Algemeen dagblad 24/10/2002
Einde dreigt voor homovereniging

Van een onzer verslaggeefsters


COC Nederland wordt in zijn bestaan bedreigd.


De homobelangenvereniging is in vijf jaar zo'n 1000 leden en zeven regionale afdelingen kwijtgeraakt. Zij telt nu nog zo'n 8500 leden. Een van de redenen van het verval is de versplintering van homobelangengroepen. ,,De belangen van het lesbo-stel met kinderen zijn compleet anders dan die van de sm-nicht uit de Warmoesstraat'', zegt Gert Hekma, docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam.

Met de invoering van het homohuwelijk is de juridische emancipatie van homo's bereikt. Sociale discriminatie is de wereld nog niet uit. Maar het COC wordt gezien als een oubollige geitenwollensokkenvereniging, weet voorzitter Henk Beerten. Hij wil van COC Nederland `een soort Amnesty International voor homo's' maken. Hij wil daarvoor ook hetero's werven, maar een campagne met de bedoeling binnen drie jaar 40.000 leden binnen te halen, leverde tot nu toe slechts 600 steunbetuigers op.

Mara
06-11-02, 12:23
Ik denk dat het COC nog wel vele mensen een dienst kan bewijzen maar ze moeten het anders aanpakken. Ik betwijfel of die mensen allochtonen moeten zijn, die zijn helemaal nog niet toe aan dat soort zaken denk ik.

KomMaar
06-11-02, 13:01
COC heeft nog nooiT wat voorgesteld :wijs:
Opheffen die handel!

Bart
06-11-02, 13:12
Geplaatst door KomMaar
COC heeft nog nooiT wat voorgesteld :wijs:
Opheffen die handel!

Waarom?

KomMaar
06-11-02, 13:36
Geplaatst door Bart


Waarom?

Ze grijpen te snel naar "discriminatie"

Bart
06-11-02, 14:08
Geplaatst door KomMaar


Ze grijpen te snel naar "discriminatie"

Nou, dan kunnen ze een flink aantal allochtonengroeperingen ook wel gaan opheffen. Die roepen ook bij het minste of geringste "discriminatie".

Mara
06-11-02, 14:12
Geplaatst door Bart


Nou, dan kunnen ze een flink aantal allochtonengroeperingen ook wel gaan opheffen. Die roepen ook bij het minste of geringste "discriminatie".

Dat doet iedereen.

Bart
06-11-02, 14:27
Geplaatst door Mara


Dat doet iedereen.

Juist. Daarom is het argument van KomMaar geen argument. Ik zou wel eens willen weten waarom KomMaar vindt dat het COC nooit wat heeft voorgesteld.

Zwarte Schaap
06-11-02, 14:49
Ach de aap komt uit de mouw, dan begrijpen we meteen meer waarom al die aanvallen op de Marokkanen en Moslims komen.

Het COC heeft gewoon een legitimatie nodig om haar voortbestaan te redden. Vandaar eigenlijk al die aandacht voor de Islam van het coc en andere homobewegingen. Ze willen zich gewoon profileren ten koste van de Islam, ze zijn niet de eerste die dat doen.

youssef_007
06-11-02, 14:57
wat een zielige vertoning

tfoe

baco
06-11-02, 15:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach de aap komt uit de mouw, dan begrijpen we meteen meer waarom al die aanvallen op de Marokkanen en Moslims komen.

Het COC heeft gewoon een legitimatie nodig om haar voortbestaan te redden. Vandaar eigenlijk al die aandacht voor de Islam van het coc en andere homobewegingen. Ze willen zich gewoon profileren ten koste van de Islam, ze zijn niet de eerste die dat doen.

waar zou jouw obsessie jegens homo's toch vandaan komen...

er komt ineens een oud hollands spreekwoord in mij op,
"Waar het hart van vol is, loopt de mond van over"

Bart
06-11-02, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach de aap komt uit de mouw, dan begrijpen we meteen meer waarom al die aanvallen op de Marokkanen en Moslims komen.

Het COC heeft gewoon een legitimatie nodig om haar voortbestaan te redden. Vandaar eigenlijk al die aandacht voor de Islam van het coc en andere homobewegingen. Ze willen zich gewoon profileren ten koste van de Islam, ze zijn niet de eerste die dat doen.

Hahaha!!! Zwarte Schaap, je verbaast me toch iedere keer weer. Waar haal je dit nu weer vandaan? Denk je zelf niet dat je oorzaak en gevolg door elkaar haalt? Het lijkt me dat het COC steeds meer bestaansrecht heeft nu anti-homo stemmen steeds meer opgeld doen. En ja, die anti-homo geluiden komen tegenwoordig merendeels van islamitische kant.

Nogmaals, die "hetze tegen de islam" zit echt tussen je oren, je ziet dingen die er niet zijn. Paranoia dus.

Zwarte Schaap
06-11-02, 15:26
Geplaatst door Bart


Hahaha!!! Zwarte Schaap, je verbaast me toch iedere keer weer. Waar haal je dit nu weer vandaan? Denk je zelf niet dat je oorzaak en gevolg door elkaar haalt? Het lijkt me dat het COC steeds meer bestaansrecht heeft nu anti-homo stemmen steeds meer opgeld doen. En ja, die anti-homo geluiden komen tegenwoordig merendeels van islamitische kant.

Nogmaals, die "hetze tegen de islam" zit echt tussen je oren, je ziet dingen die er niet zijn. Paranoia dus.

Dit zeg ik niet nu alleen, dat heb ik al zeker 8 maanden geleden gezegd hier op het prikbord. Ik heb het zelf van een kritische homo die in de organisaties zelf zit.

Ik vond het wel frappant dat het hoge woord nu eindelijk eruit is. Gewoon eerlijk vooruit komen en niet sneeky een andere bevolkingsgroep stigmatiseren omdat de belangstelling van je eigen organisatie terug loopt.

Dutchguy
06-11-02, 15:30
Geplaatst door Zwarte Schaap


Dit zeg ik niet nu alleen, dat heb ik al zeker 8 maanden geleden gezegd hier op het prikbord. Ik heb het zelf van een kritische homo die in de organisaties zelf zit.

Ik vond het wel frappant dat het hoge woord nu eindelijk eruit is. Gewoon eerlijk vooruit komen en niet sneeky een andere bevolkingsgroep stigmatiseren omdat de belangstelling van je eigen organisatie terug loopt.

Als we dit nu even terugkoppelen naar jouw uitspraak dat homo's lager dan varkens zijn. Geef je dan zelf juist niet het perfecte argument waarom de COC nog steeds WEL bestaansrecht heeft?

Zwarte Schaap
06-11-02, 15:44
Geplaatst door kaassietoch


En jij bent een belediging voor de mensheid in het algemeen, dat heb je nu wel duidelijk genoeg bewezen.

:huil2:

Mara
06-11-02, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het is een belediging voor de varkens om ze met homosexuelen te vergelijken.

Het is een belediging voor de varkens om ze met Nederlanders te vergelijken.

Bel het coc op !

:( Oh nee nu gaat het meldpunt discriminatie zeker weten maatregelen nemen. Wat moet ik dan doen op mijn werk?

Zwarte Schaap
06-11-02, 16:52
Geplaatst door Mara


:( Oh nee nu gaat het meldpunt discriminatie zeker weten maatregelen nemen. Wat moet ik dan doen op mijn werk?

Ik snap je opmerking niet, en wat voor werk doe je dan ?

Mara
06-11-02, 16:55
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik snap je opmerking niet, en wat voor werk doe je dan ?

Meldpunt Discriminatie Internet heeft een aanklacht ingediend tegen deze site. Ik zit tijdens mijn werk altijd op maroc.nl en ben bang dat ik dat niet meer kan doen als de site wordt opgeheven vanwege de vele discriminatie.

Zwarte Schaap
06-11-02, 17:02
Geplaatst door Mara


Meldpunt Discriminatie Internet heeft een aanklacht ingediend tegen deze site. Ik zit tijdens mijn werk altijd op maroc.nl en ben bang dat ik dat niet meer kan doen als de site wordt opgeheven vanwege de vele discriminatie.

Als de marokkanen ook aanklachten zouden indienen over de autochtonen dan zouden de autochtonen geen bewegingsruimte meer hebben. Maar wij zijn niet zo kinderachtig.

sil
06-11-02, 18:22
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als de marokkanen ook aanklachten zouden indienen over de autochtonen dan zouden de autochtonen geen bewegingsruimte meer hebben. Maar wij zijn niet zo kinderachtig.

Shaap.

ik heb nog nooit een forum gezien waar de ned. zo gedemoniseerd worden als hier door jou.
Ik heb je postings altijd met een pak zout genomen,maar je hebt D.G en misschien ook nog anderen toch wel heel erg gedriscimineerd hier.
Ik hou niet van schelden en doe het ook nooit,maar ik zou nu toch graag een scheldwoord willen kennen om je duidelijk te maken hoe ik deze postings vind

sil
06-11-02, 18:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het COC moet zichzelf opheffen'

Door Katja Meertens


Drie mannen in homocafé de Wolkenkrabber in Utrecht zingen mompelend mee met de cd van de musical Ja Zuster, Nee Zuster. De sfeer is gemoedelijk, een beetje tam zelfs. Maar als het gesprek over de homobelangenvereniging COC gaat, worden de mannen ineens fel. ,,Het COC zou zich een dienst bewijzen als het zichzelf opheft. Met alle respect, maar het COC is geweest'', zegt Hans Kuperus (46). De mannen zijn geen van allen lid van de belangenclub.


Drie homo's in de Cosmobar in Rotterdam hebben meer op met het COC. Maar ook zij hebben kritiek. ,,Ze hebben zichzelf overbodig gemaakt. Ze moeten niet meer teren op het succes van 50 jaar geleden'', zegt barman Harry Ros, die bestuurslid van COC Rotterdam zou zijn `als ze minder zouden kibbelen'.

De Nederlandse Vereniging tot Integratie van Homoseksualiteit COC heeft het moeilijk. Regionale afdelingen verdwijnen wegens gebrek aan subsidies. De belangenvereniging is steeds afhankelijker van de lidmaatschapsgelden, maar ondanks een wervingscampagne die in maart dit jaar begon, lukt het het COC niet veel leden te mobiliseren.

Het COC ontstond in 1946 als Cultureel Ontspannings Centrum in Amsterdam. Al gauw ontstonden in de rest van Nederland zusterverenigingen. Het voornaamste doel was homo's en lesbo's te integreren in de Nederlandse samenleving. Met de komst van het homohuwelijk is de juridische emancipatie voltooid. Sociaal is de emancipatie nog niet klaar, maar de meeste homo's kunnen in Nederland wel openlijk voor hun geaardheid uitkomen.

Daarin zit de tragiek van het COC. De organisatie dreigt aan haar eigen succes ten onder te gaan. ,,De een denkt dat homoseksualiteit geen issue meer is en wordt daarom geen lid. De ander wordt wel geconfronteerd met discriminatie en durft niet zo snel lid te worden'', zegt bestuurslid André Wanrooy van COC Breda.

Sinds het COC in mei 2000 een federatie werd, hebben veel verenigingen financiële problemen. De overheid geeft geen structurele subsidies meer; vrijwilligers moeten per project subsidie aanvragen. ,,Tegen de tijd dat het geld er is, zijn de vrijwilligers vaak al vertrokken'', zegt voorzitter Henk Beerten van COC Nederland. Van de oorspronkelijke 31 regionale afdelingen zijn er 24 over. Enkele, waaronder COC Breda, dreigen binnenkort te worden opgedoekt.

Toch is er volgens COC Nederland nog veel te doen, bijvoorbeeld op het gebied van godsdienst en tolerantie voor homoseksuele leerkrachten. De mannen in de Wolkenkrabber zien ook dat er sprake is van schijnemancipatie. Maks Smits (37): ,,Een half jaar geleden was er een enquête onder Duitse jongeren. 60 procent vond homoseksualiteit niet normaal. Daar schrok ik van. In Nederland zal dat niet anders zijn.'' Veel homo's vrezen de `islamisering van de samenleving'. Hans Solinger (31) in de Cosmobar: ,,Ik woon in Nieuwland, een achterstandswijk met veel Turken en Marokkanen. Zeg daar maar eens dat je homo bent!''

Homoseksualiteit in de multiculturele samenleving, daar moet het COC zich op richten, vinden de bezoekers van de homocafés. Maar zij betwijfelen of de belangenclub daarvoor de aangewezen organisatie is. Maks Smits: ,,Het COC is niet daadkrachtig. Toen imam El Moumni anderhalf jaar geleden zei dat homoseksualiteit een ziekte is, liet het COC drie dagen op zich wachten.''

Bron: Algemeen dagblad 24/10/2002

Je zou het ook kunnen bekijken dat wij de homoseksualiteit gewoon accepteren,het hoort gewoon bij de samenleving.
(ik zelf heb er nooit moeite mee gehad)Maar nu moeten ze weer van voren af aan beginnen door de islam.

gaypride
06-11-02, 18:50
Geplaatst door sil


Je zou het ook kunnen bekijken dat wij de homoseksualiteit gewoon accepteren,het hoort gewoon bij de samenleving.
(ik zelf heb er nooit moeite mee gehad)Maar nu moeten ze weer van voren af aan beginnen door de islam.

als ik een correctie mag aanbrengen:

niet door de Islam zelf
maar door mensen die menen op grond van de Islam anderen te mogen veroordelen (met alle gevolgen)
ook deze mensen zullen beoordeeld worden op hun gedragingen, en hun daden alleen beseffen ze dit vaak niet wanneer ze met hun stenen in de hand klaarstaan.

De rest is cultuur
:zwaai:
Gp

Het COC moet niet als oplossing kiezen om aanklachten in te dienen tegen geestelijken maar zou meer energie moeten steken in opvang en voorlichting en ondersteuning van initieven vanuit de bevolkingsgroepen zelf.
En daar moet veel meer subsidie voor komen
- maar dat is weer politiek en zijn we weer waar het hier bijna altijd over gaat:

cultuur - religie - politiek - geld - de massa die bepaalt

an3sdej
06-11-02, 19:34
Discriminatie, discriminatie. Alle marocs en misschien wel alle moslims voelen zich altijd gediscrimineerd in een westerse samenleving.
Van het woord al word ik onpasselijk. Eerst de plichten en dan pas de rechten.

Wat kunnen we allemaal doen om Nederland weer leefbaar te maken? Niet wat kunnen we het beste in ons eigen voordeel voor ons zelf bereiken!!

Vanavond was er een oud videofilmpje van OBL op TV. In dat geval ging het over Oost-Timor.
Hij waarschuwde Australië met tegenakties, als ze doorgingen met steun te geven aan oost-Timor dat wilde afscheiden van Indonesië.

Als moslims af willen scheiden van niet moslimgebieden (zie tsjetjenië) mag dat en steunen al de moslims die wens.
Echter al niet moslims zich willen bevrijden van islamitische overheersing, dan mag dat niet van moslims, en zelfs niet van de islam zeggen sommige islamitische leiders.

Ik weet dat dit misschien niet op deze topic past, maar ik heb het idee dat wat de Marocs hier willen altijd moet gebeuren, maar wat de staat Nederland wil van die Marocs (islam) mag niet eens gevraagd worden. Het onderschrijven van onze grondwet, waarin iedereen als gelijk beschouwd wordt. Dat er geen haat gepredikt mag worden tegen deze maatschappij, enz.......

Ik weet dat ZwartSchaap dit allemaal bull-shit vindt, maar ik moest het ff kwijt.


__________________
blind faith, religious shit

sil
06-11-02, 19:43
Geplaatst door gaypride


als ik een correctie mag aanbrengen:

niet door de Islam zelf
maar door mensen die menen op grond van de Islam anderen te mogen veroordelen (met alle gevolgen)
ook deze mensen zullen beoordeeld worden op hun gedragingen, en hun daden alleen beseffen ze dit vaak niet wanneer ze met hun stenen in de hand klaarstaan.

De rest is cultuur
:zwaai:
Gp

Het COC moet niet als oplossing kiezen om aanklachten in te dienen tegen geestelijken maar zou meer energie moeten steken in opvang en voorlichting en ondersteuning van initieven vanuit de bevolkingsgroepen zelf.
En daar moet veel meer subsidie voor komen
- maar dat is weer politiek en zijn we weer waar het hier bijna altijd over gaat:

cultuur - religie - politiek - geld - de massa die bepaalt

G.P.

misschien heb ik het wat moeilijk uitgedrukt,maar degene die hier zo tegen homoseksualiteit zijn beroepen zich wel op de islam en de koran.

MaRiaH
06-11-02, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het is een belediging voor de varkens om ze met homosexuelen te vergelijken.

Het is een belediging voor de varkens om ze met Nederlanders te vergelijken.

Bel het coc op !

Dit is nou zo een bericht wat naar MDI moet...
Jeeee wat laat jij je kennen

beslama zwart schaap! :zweep:

Zwarte Schaap
06-11-02, 20:21
Geplaatst door MaRiaH


Dit is nou zo een bericht wat naar MDI moet...
Jeeee wat laat jij je kennen

beslama zwart schaap! :zweep:


Thnx, Ik zie het als een uitdaging, Wie durft mij voor het gerecht te slepen ! Ik zou mijzelf graag voor een proefproces lenen.

199724
06-11-02, 20:40
Zwart Schaap; als je Nederlanders lager dan varkens vind etc, wat doe je hier dan? Dit is een serieuze vraag. Ik kom heel vaak Moslims tegen die deze mening zijn toebedeeld, maar ik begrijp het niet. Ga dan naar een land waar alleen Moslims wonen.
Ik dacht dat Allah het zo tegen varkens had. Waarom wil je dan tussen de varkens leven?

an3sdej
06-11-02, 20:56
Het zwarte schaap vergeet dat dit land opgebouwd is door hardwerkende hollanders, die ook trots kunnen zijn op hun historie. Die over het algemeen erg tolerant waren.

Dat deze Nederlanders nu intolerant worden, en dan voornamelijk tegen Noord-Afrikanen, is juist de schuld van deze bevolkingsgroep die denkt hier allee maar rechten te hebben, en geen plichten.
Onderwerping aan de grondwet, waarin staat dat iedere burger ongeacht ras en geaardheid en geloof gelijk is treden deze mensen, inclusief ZWART SCHAAP (of is het varken) met voeten.

En als meerdere Nederlanders dan opmerkingen maken over die houding is het ineens de maroc (moslim) die gediscrimineerd wordt, terwijl de oorzaak niet genoemd mag worden!!!

:fplet: :kwaad:

Zwarte Schaap
06-11-02, 20:57
Geplaatst door 199724
Zwart Schaap; als je Nederlanders lager dan varkens vind etc, wat doe je hier dan? Dit is een serieuze vraag. Ik kom heel vaak Moslims tegen die deze mening zijn toebedeeld, maar ik begrijp het niet. Ga dan naar een land waar alleen Moslims wonen.
Ik dacht dat Allah het zo tegen varkens had. Waarom wil je dan tussen de varkens leven?

In mijn opmerking maak ik nergens melding van dat ik nederlanders lager als varkens vind.

Jou opmerking van
Ik dacht dat Allah het zo tegen varkens had. Waarom wil je dan tussen de varkens leven?
Hier stel jij zelf de Nederlanders gelijk aan varkens. Dat doe ik dus niet. Dit is ook een belediging voor de varkens.

Allah heeft niets tegen de varkens, Moslims hebben wat tegen het eten van varkensvlees.

Zwarte Schaap
06-11-02, 21:02
Geplaatst door an3sdej
Het zwarte schaap vergeet dat dit land opgebouwd is door hardwerkende hollanders, die ook trots kunnen zijn op hun historie. Die over het algemeen erg tolerant waren.

Dat deze Nederlanders nu intolerant worden, en dan voornamelijk tegen Noord-Afrikanen, is juist de schuld van deze bevolkingsgroep die denkt hier allee maar rechten te hebben, en geen plichten.
Onderwerping aan de grondwet, waarin staat dat iedere burger ongeacht ras en geaardheid en geloof gelijk is treden deze mensen, inclusief ZWART SCHAAP (of is het varken) met voeten.

En als meerdere Nederlanders dan opmerkingen maken over die houding is het ineens de maroc (moslim) die gediscrimineerd wordt, terwijl de oorzaak niet genoemd mag worden!!!

:fplet: :kwaad:

Ik heb niets tegen Nederlanders, dat maak je er zelf van. Kun je nagaan wat Marokkanen dan wel niet denken als je ziet hoeveel zij onterecht over zich heen krijgen. Nu een paar triviale opmerkingen en men concludeert meteen dat er een haat is tegen de Autochtoon. Hahahahaha.........whimps !

Get used to it ! Dat drammerige geschreeuw wordt met gelijke munt terug betaald. Men heeft te veel misbruik gemaakt van onze onmondige ouders.

gaypride
06-11-02, 23:11
Geplaatst door Zwarte Schaap



Thnx, Ik zie het als een uitdaging, Wie durft mij voor het gerecht te slepen ! Ik zou mijzelf graag voor een proefproces lenen.

Bij het allerlaatste Gerecht zal ook jouw zaak aan de orde komen,
net als bij iedereen.
Je hebt nu reeds de kans om je daar op voor te bereiden.

:jammer:
Gp

Zwarte Schaap
06-11-02, 23:21
Geplaatst door gaypride


Bij het allerlaatste Gerecht zal ook jouw zaak aan de orde komen,
net als bij iedereen.
Je hebt nu reeds de kans om je daar op voor te bereiden.

:jammer:
Gp

Bedankt dat je me daar op wijst ! Ik wens je veel sterkte toe.

gaypride
06-11-02, 23:28
Geplaatst door Zwarte Schaap


Bedankt dat je me daar op wijst ! Ik wens je veel sterkte toe.

ik jou ook ...................
moge je beledigingen aan het adres van andere medemensen jou niet aangerekend worden..............

je ziet hoe er op je gereageerd wordt, ik geef je een advies:
Het is Ramadan
meer heb ik niet te zeggen.


Gp

Zwarte Schaap
06-11-02, 23:44
Geplaatst door gaypride


ik jou ook ...................
moge je beledigingen aan het adres van andere medemensen jou niet aangerekend worden..............

je ziet hoe er op je gereageerd wordt, ik geef je een advies:
Het is Ramadan
meer heb ik niet te zeggen.


Gp

Denk jij dat jij me aan de Ramadan moet herinneren? Twijfel je aan mijn geloof, gaypride?

gaypride
06-11-02, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap


Denk jij dat jij me aan de Ramadan moet herinneren? Twijfel je aan mijn geloof, gaypride?

hoe zou ik kunnen twijfelen aan iemands geloof.
iemands geloof is een zaak tussen die persoon en God en voor zijn/haar eigen verantwoording.

Wanneer jij mijn oprecht bedoelde waarschuwing niet kunt of wilt accepteren dan is dat verder toch jouw zaak?
De beoordeling is aan God, niet aan mij.

Gp

Zwarte Schaap
07-11-02, 00:11
Geplaatst door gaypride


hoe zou ik kunnen twijfelen aan iemands geloof.
iemands geloof is een zaak tussen die persoon en God en voor zijn/haar eigen verantwoording.

Wanneer jij mijn oprecht bedoelde waarschuwing niet kunt of wilt accepteren dan is dat verder toch jouw zaak?
De beoordeling is aan God, niet aan mij.

Gp

Als je mij waarschuwt dan twijfel je aan de beleving van mijn geloof. Ik ben daar niet van gediend.

Ik weet precies wat ik zeg, dat jij dat ervaart als een belediging is afhankelijk van jouw vooroordelende geest. Daar zou je op moeten reageren.

Dutchguy
07-11-02, 00:20
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als je mij waarschuwt dan twijfel je aan de beleving van mijn geloof. Ik ben daar niet van gediend.

Ik weet precies wat ik zeg, dat jij dat ervaart als een belediging is afhankelijk van jouw vooroordelende geest. Daar zou je op moeten reageren.

Neem je jezelf nog serieus?

Zwarte Schaap
07-11-02, 00:23
Geplaatst door Dutchguy


Neem je jezelf nog serieus?

Is dit een serieuze vraag?

gaypride
07-11-02, 00:23
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als je mij waarschuwt dan twijfel je aan de beleving van mijn geloof. Ik ben daar niet van gediend.

Ik weet precies wat ik zeg, dat jij dat ervaart als een belediging is afhankelijk van jouw vooroordelende geest. Daar zou je op moeten reageren.

jij zou onderhand moeten kunnen weten dat geen enkele belediging mij meer kan deren.
Ik heb je ook gezegd dat beledigingen voor de verantwoording zijn van degene die die beledigingen doet.
De beoordeling van die beledigingen is niet aan mij, had ik je al gezegd,

hoe jij jouw geloof beleeft moet je helemaal zelf weten.
Nogmaals: dat is voor jouw eigen verantwoording.

Gp

KomMaar
07-11-02, 00:24
Ik lach me hier roT hoe Zwarte Schaap jullie onder de knie heeft, hij verslaat jullie in jullie eigen moeder Taal.
Niets anders dan een staand ovatie :duim:

Dutchguy
07-11-02, 00:29
Geplaatst door KomMaar
Ik lach me hier roT hoe Zwarte Schaap jullie onder de knie heeft, hij verslaat jullie in jullie eigen moeder Taal.
Niets anders dan een staand ovatie :duim:

It ain't over till the fat lady sings.

an3sdej
07-11-02, 00:32
........Als je mij waarschuwt dan twijfel je aan de beleving van mijn geloof. Ik ben daar niet van gediend......


Je bent een slimme vent zeg. Maar hier laat je jouw ego weer even zien. Jij wijst anderen op het ramadangevoel en anderen mogen jou er niet naar vragen. Jouw opgefokte ego staat je behoorlijk in de weg.
Gaypride heeft gelijk, jouw Allah vraagt heel veel van jou die laatste dag, en dat kan vannacht zijn. Dus pas op voordat je weer oordeelt over andern.

Zwarte Schaap
07-11-02, 00:32
Geplaatst door gaypride


jij zou onderhand moeten kunnen weten dat geen enkele belediging mij meer kan deren.
Ik heb je ook gezegd dat beledigingen voor de verantwoording zijn van degene die die beledigingen doet.
De beoordeling van die beledigingen is niet aan mij, had ik je al gezegd,

hoe jij jouw geloof beleeft moet je helemaal zelf weten.
Nogmaals: dat is voor jouw eigen verantwoording.

Gp

Jij kwalificeert mijn opmerking als een belediging, dan ervaar je het als een belediging. Dat kan je alleen als een belediging kwalificeren als je er door wordt geraakt.

Zeg me maar wat je er beledigend aan vindt.

gaypride
07-11-02, 00:37
Geplaatst door KomMaar
Ik lach me hier roT hoe Zwarte Schaap jullie onder de knie heeft, hij verslaat jullie in jullie eigen moeder Taal.
Niets anders dan een staand ovatie :duim:

dit is een taal die ik niet goed begrijp
maar misschien ligt dat aan mijn opvoeding

Gp

gaypride
07-11-02, 00:40
Geplaatst door Zwarte Schaap


Jij kwalificeert mijn opmerking als een belediging, dan ervaar je het als een belediging. Dat kan je alleen als een belediging kwalificeren als je er door wordt geraakt.

Zeg me maar wat je er beledigend aan vindt.

niet ik, maar diverse mensen in topics om je heen hebben dat geuit.

Maar ik ben weer eens weg moet weer vroeg op
:D

Gp

Zwarte Schaap
07-11-02, 00:41
Geplaatst door an3sdej
........Als je mij waarschuwt dan twijfel je aan de beleving van mijn geloof. Ik ben daar niet van gediend......


Je bent een slimme vent zeg. Maar hier laat je jouw ego weer even zien. Jij wijst anderen op het ramadangevoel en anderen mogen jou er niet naar vragen. Jouw opgefokte ego staat je behoorlijk in de weg.
Gaypride heeft gelijk, jouw Allah vraagt heel veel van jou die laatste dag, en dat kan vannacht zijn. Dus pas op voordat je weer oordeelt over andern.

hee beste andriesje,

Hij vroeg mij niet naar het ramadangevoel voor alle duidelijkheid ! Hij waarschuwt mij !

Ga maar op de stoel van God zitten, ik raak niet onder de indruk van mensen die mij waarschuwen zoals jij doet.

Zwarte Schaap
07-11-02, 00:42
Geplaatst door gaypride


niet ik, maar diverse mensen in topics om je heen hebben dat geuit.

Maar ik ben weer eens weg moet weer vroeg op
:D

Gp

Dat is hun probleem dan.

slaap lekker.

Dutchguy
07-11-02, 01:49
En we zitten ondertussen al op de 4de pagina. Hoe meer reacties op dit topic, hoe meer blijkt dat de COC maar beter open kan blijven.