PDA

Bekijk Volledige Versie : wat heeft geloof met leven te maken?

dreamyboy
07-11-02, 10:11
ik geloof wel in het een en ander, maar niet in al die geloven die er geschreven zijn door wie dan ook. Ik zie geloof als het zelfvertrouwen in jezelf en dat je in staat bent een ander te respecteren en niet als een of ander die niet bij jouw geloof hoort. Elkaar in hokjes stoppen is het stomste wat er is.
Dus dat bijvoorbeeld moslims alleen met moslims mogen trouwen vind ik een beetje naief. We leven in een wereld van geen verschil. Geloof is iets wat er niet is, dat is iets wat je denkt. Incognitieve dissonantie reductie om een duur woord te gebruiken.

Najat the Don
07-11-02, 15:39
Geloof is er zeker weten wel.. islam is niet zomaar een geloof, het is ook je levenswijze, dus het is zeker niet is wat je zelf denkt of voelt.
En er is zeker wel een verschil tussen de mensen, er is namelijk maar 1 verschil en dat is het verschil in taqwa (godsvrees).

dreamyboy
07-11-02, 18:21
Geplaatst door Najat the Don
Geloof is er zeker weten wel.. islam is niet zomaar een geloof, het is ook je levenswijze, dus het is zeker niet is wat je zelf denkt of voelt.
En er is zeker wel een verschil tussen de mensen, er is namelijk maar 1 verschil en dat is het verschil in taqwa (godsvrees).

ja dat geloof er is weet ik ja..
islam een levenswijze.. zo kun je het ook noemen. maar het gaat er toch juist om hoe je denk en voelt??? anders heeft die levenswijze ook geen nut. als je er toch niks aan hebt. en godsvrees is het verschil? heb ik geen last van. als er iemand is die wat moet vrezen dan is het een god zelf.

ik heb mijn eigen geloof. en daar komt echt geen god bij kijken.

Najat the Don
07-11-02, 18:56
Hoezo heeft die levenswijze geen nut??
Tuurlijk, iedereen voelt het anders aan, maar toch doen (proberen) we allemaal hetzelfde, dus die levenswijze heeft zeker wel nut. Zo weten we wat goed en wat niet goed voor ons is.. want als je je eigen wil volgt, noem je jezelf als het ware een god.. geen grenzen, niets!! en dat moeten wij niet, anders komt het nooit goed..
ja tuurlijk heb jij geen last van godsvrees als je niet in god gelooft :rolleyes:

dreamyboy
07-11-02, 19:00
Hoezo heeft die levenswijze geen nut??
Tuurlijk, iedereen voelt het anders aan, maar toch doen (proberen) we allemaal hetzelfde, dus die levenswijze heeft zeker wel nut. Zo weten we wat goed en wat niet goed voor ons is.. want als je je eigen wil volgt, noem je jezelf als het ware een god.. geen grenzen, niets!! en dat moeten wij niet, anders komt het nooit goed..
ja tuurlijk heb jij geen last van godsvrees als je niet in god gelooft :rolleyes:

bij een levenswijze hoor je juist te voelen en denken. nee ik vrees niet voor god. want ik weet wat god is. dus is het geen geloof meer voor mij het is een weet geworden.

Najat the Don
07-11-02, 19:13
als jij wist wat god is, zou je nu op je knieen zitten!!!! geloof me

dreamyboy
07-11-02, 19:17
als jij wist wat god is, zou je nu op je knieen zitten!!!! geloof me

dan heb jij een rare gedachte over god. ik heb altijd een goed gevoel bij god. god respecteert mij. daar hoef ik niet voor op mijn knieen. ik heb het gevoel dat ik me nergens druk over hoef te maken.

Najat the Don
07-11-02, 19:28
hoezo raar? tuurlijk heb ik ook een goed gevoel bij god..
en of god jou respecteert kun jij niet weten.. ja hij heeft jou geschapen, maar of je dankbaar bent is een andere vraag..
dus jij hebt het gevoel dat je je nergens druk over hoeft te maken, nou dan kan ik je garanderen dat je ZWARE spijt zal krijgen
Dit is nu het moment jongen, grijp die kans voordat het te laat is!!

Malika
09-11-02, 20:02
Heren, heren,

Kunnen jullie mij iets uitleggen?

Waarom noemt Dreamyboy zichzelf een atheist en vervolgens zegt hij dat hij God kent en weet dat God hem respecteert?
Weet je nou dat God er is of geloof je het niet?
God/Allah( Al Illah is Arabisch vertaald voor de God) is alles, het Universum, de Goddelijke energie waarvan alles doordrenkt is, dus het is niet een kwestie van geloven; het is een kwestie van de Kennis hebben of niet! Natuurlijk respecteert God jou omdat je erkent dat Allah bestaat. Dat geeft meteen een verbinding met Alles. Maar als wisselwerking zou je ook dankbaarheid moeten kunnen tonen voor het leven en alles wat leeft.

Waarom praat Najat the Don over een islamistische levenswijze als hij als onderschrift een muurschildering heeft van Tupac Shakur, waarbij geschreven staat: Live by the gun, die by the gun?
Islam is Vrede! Wapens doen anderen pijn!
Diegene die 1 persoon doodt, het is alsof hij de hele mensheid doodt! (Dat is een Quranrecitatie!)

Ik hoop dat jullie niet meer de strijd aangaan, want jullie geloven allebei en zijn ook allebei een beetje stout!

Malika heeft gesproken (haha)

lamya18
13-11-02, 19:13
Ik vind dat mensen zich niet echt goed concentreren op deze vraag.
Mensen die iets schrijven moeten wel het juiste opschrijven.
Het heeft geen zin om iets op te schrijven waar dreamboy nergens aan heeft. Ik denk dat Dreamyboy ergens mee zit en vraagt iets en wij als moslims moeten zijn vraag met adab beantwoorden. Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat.
inshalah
Hij heeft ook recht op de waarheid , of niet moslim broeders
dit wilde ik even kwijt.
gazak allah gairan

Beste dreamyboy
Je bent op zoek naar de waarheid. Dat weet ik> ik hoop dat je er uit komt
Namens mijn moslim broeders : excuses