PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko en ik

soebiha
07-11-02, 18:05
marokko en ik.

Heel, heel lang geleden was er een klein meisje.
Dit kleine meisje was net als ieder ander kind. Speels, vrolijk en kon de hele wereld aan.
wanneer haar ouders haar aan het eind van het schooljaar vertelden dat ze op vakantie zouden gaan, begon haar hart al sneller te kloppen bij de gedachte aan dat mooie land. Het land waar haar ouders het constant over hadden.
Als ze terug dacht aan die prachtige vakantie van vorig jaar. vormde haar mond spontaan een glimlach.
Ze dacht aan al haar vriendjes en vriendinnetjes waar ze kattekwaat mee uithaalde op straat.
ze dacht terudg aan die ene dag, dat ze met z'n allen naar een zonnepitten fabriek gingen dicht in de buurt van haar huis.
Ze zag al die grote linnen zakken vol met zonnepitten nog buiten staan, klaar om afgevoerd te worden naar zijn eindbestemming.
Ze dacht terug aan het moment waarop ze naar voren slopen en met een noodvaart hun zakken vulden met heerlijk vers ruikende zonnepitten.
Ze weet nog heel goed waarom ze het deden. Niet zo zeer om de zonnepitten zelf, maar eerder om het idee dat ieder moment een oude haj naar buiten kon komen met een lange stok, om de kinderen daar vervolgens mee achterna te gaan.
Ze herinnert zich nog goed hoe ze rende voor haar leven, haar zakken vol met zonnepitten en hoe de oude man achter haar aan zat en haar de zondigste dingen naar het hoofd slingerde. Heerlijk die mooie tijd in imzourenland.
Het kleine stadje waar de mensen nog steeds denken, dat de middenleeuwen, een gouden tijd was/is.

Helaas voor dat kleine meisje, worden kleine meisjes groot.
En helaas voor dat kleine meisje dat groot aan het worden was, zagen andere mensen die het beste met zichzelf voor hadden dat ook.

soebiha
07-11-02, 18:12
salam,
Als jullie willen dat ik met dit verhaal doorga laat het me dan even weten.

groetjes, soebiha

zina
28-11-02, 13:12
ga verder met die verhaal
:duim:

keob nepo
27-12-02, 23:38
Ja, ik wil dat je verdergaat met je verhaal. Ik ben benieuwd wat het kleine meisje doet als ze een grote meisje is geworden en wat er van haar is geworden tot heden. Groetjes, Keob.

NAJMA 17
28-12-02, 20:42
ja ik wil ook dat je verder met dat verhaal gaat

CarolinaHerrera
22-01-03, 23:07
en? is het klein meisje al ondertussen groot geworden??

Jopi
29-01-03, 17:16
Ik weet al wat er gaat gebeuren :)

: Het kleine meisje wordt uitgehuwelijkt en tot slaaf gemaakt van de man :)

Badr Maghrani
31-01-03, 13:33
Jopi: waarom ben je zo oppervlakkig??
zo laat je jezelf erg kennen. je hebt van die racistiche neigingen zoals Zalm die heeft.