PDA

Bekijk Volledige Versie : De ware Jihad. Dus fuck Bin Laden !

zorro
08-11-02, 23:11
Over de Jihad

Inleiding
Over de Jihad in de context van de Islam bestaan vele misverstanden. Deze misverstanden komen voor een belangrijk deel voort uit onwetendheid met betrekking tot de definitie van Jihad die de Koran, het enige geldige geschrift voor de Islam, hanteert. Deze misverstanden komen het vaakst voor bij zelfverklaarde niet-moslims maar ook niet zelden bij hen die zichzelf wel moslim noemen. In dit stukje zullen we proberen wat van die misverstanden herkenbaar te maken als misverstanden.

Het woord Jihad
Het woord Jihad komt van de wortel JHD (Jeem Haa Dal) en heeft in de Koran een connotatie van inspanning en wordt vaak gebruikt binnen de context van het zich inspannen op Gods weg.

4:95: "Zij die blijven zitten onder de gelovigen - afgezien van hen die gebreken hebben - en zij die zich inspannen op Gods weg met hun bezittingen en hun eigen persoon zijn niet gelijk. God bevoorrecht hen die zich op Gods weg met hun bezittingen en hun eigen persoon inspannen met een rang boven hen die blijven zitten. God heeft allen het beste toegezegd, maar zij die zich met hun bezittingen en hun eigen persoon inspannen worden door God meer dan hen die blijven zitten bevoorrecht met een geweldig loon."

Veel mensen denken, ten onrechte, dat Jihad Heilige Oorlog betekent. Dit idee is een misvatting. Heilige Oorlog betekent '4arb muqaddas' of 'qitaal muqaddas'. De Koran heeft het nergens over een '4arb muqaddas' of 'qitaal muqaddas'. Wel over 'qitaal', en dan betekent het gewoon oorlog. Oorlog kan een vorm van Jihad zijn, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Wij denken dat er sprake is van Jihad wanneer een moslim probeert meer te doen dan wat hij hoeft te doen. Een moslim kan zijn Salaat doen, vasten, aan de armen geven en zich niet schuldig maken aan zonden. Dit is in principe genoeg om te slagen in dit leven maar er is geen sprake van Jihad. Van Jihad is sprake wanneer een moslim meer doet dan wat hoeft. Bijvoorbeeld in plaats van geven aan de behoeftigen, je inzetten voor een constructievere oplossing zoals hen huisvesten, opleiden, aan een baan helpen en dergelijke.

Ook kan Jihad een strijd tegen het onrecht betekenen. Daar komt ook de misvatting vandaan dat het Heilige Oorlog betekent. Toen de Kruisvaarders het Midden Oosten introkken en delen bezetten, deden zij veel bewoners onrecht aan. Toen islamitische legers hen bestreden om ze te straffen en te verjagen was er van hun kant sprake van Jihad. Voor de Kruisvaarders waren de Kruistochten een Heilige Oorlog. Dus beschouwden zij het verzet tegen hen ook als Heilige Oorlog. Vandaar het idee dat Jihad staat voor Heilige Oorlog.

De Koran over oorlog
De Koran geeft duidelijke richtlijnen voor het voeren van oorlog. Moslims mogen alleen dan oorlog voeren wanneer zij zelf, of hun bongenoten, aangevallen worden. Moslims mogen overigens natuurlijk geen bondgenootschap aangaan met niet-moslims tegen moslims. Als de agressor geen bedreiging meer vormt of een vredesverdrag aanbiedt, moeten de moslims stoppen en vrede sluiten. Als degene met wie vrede gesloten is het verdrag schendt, moet de verrader bestreden worden tot die geen oorlog meer kan voeren. Als de verrader een nieuw verdrag aanbiedt, hoeft die niet geaccepteerd te worden en mag doorgevochten worden tot hij volledig geneutraliseerd is. Moslims kunnen ook ten strijde trekken wanneer er sprake is van onrecht, ook al is het slachtoffer geen bondgenoot. Zoals bijvoorbeeld in het huidige Isral. Het slachtoffer hoeft trouwens ook geen moslim te zijn om hem of haar te helpen.

Ook de methode van oorlog voeren is duidelijk. Alleen degene die aanvalt mag aangevallen worden. Dus burgers mogen niet aangevallen worden. Ook mogen het vee en de gewassen niet vernietigd worden om de vijand uit te hongeren. Want dan worden vooral onschuldigen getroffen. Het gaat erom de schuldigen te vernietigen, niet de onschuldigen. Het Amerikaanse beleid jegens Irak is dan wel niet Islamitisch, maar het is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Om Irak als agressor te neutraliseren moet diegene aangepakt worden die de bedreiging vormt. Eerst werd het Iraakse leger gedecimeerd. Dat was goed. Toen werd Irak geboycot. Dat was niet goed. Saddam moest afgezet worden. Want de enigen die lijden onder de boycot zijn de burgers. Voor Saddam zelf en de elite die hem steunt is de boycot hoogstens oncomfortabel, maar zeker niet problematisch.

Aanslagen
De aanslagen van 11 September waren dus allesbehalve Islamitisch. Een moslim mag sowieso geen zelfmoord plegen. Maar ook nog eens onschuldigen meeslepen in zijn dood is helemaal te gek voor woorden. Het WTC was sowieso geen legitiem doelwit. En misschien was het Pentagon wel een legitiem doelwit, maar het gebouw treffen met een vol passagierstoestel? Ook de Palestijnse zelfmoordactivisten zijn onislamitisch bezig. Het argument dat iedereen die in de VS of Isral belasting betaalt, en daarmee dus het onrecht die de staat pleegt bekostigt, schuldig is, is kolder. De enigen die schuldig zijn, zijn degenen die de bevelen geven en uitvoeren, niet de belastingbetaler. Als dat argument doorgevoerd wordt is alles en iedereen schuldig en zou de Aarde zelf met alles en iedereen erop opgeblazen moeten worden. En waarom daar stoppen? Blaas de zon en de maan ook maar op etc. etc.

Er wordt wel gezegd dat de zelfmoordacties in Isral ingegeven zijn door wanhoop en dat de Palestijnen geen andere uitweg meer hebben. Ik weet niet of men zo vanuit een veilige stulp daar een oordeel over mag vellen, maar duidelijk is wel dat als die mensen zich moslim noemen, zij zoiets niet mogen doen. Zo'n zelfmoordaanslag op een bushalte of een pizzatent, wat is daar nou islamitisch aan?

elouafi
14-11-02, 10:29
:boos:

salaam....

wat voor moslim ben jij..om zo over bin laden te praten FUCK BIN LADEN zeg jij.....

is niet goed man.....

Mara
14-11-02, 11:15
Geplaatst door elouafi

salaam....

wat voor moslim ben jij..om zo over bin laden te praten FUCK BIN LADEN zeg jij.....

is niet goed man.....

:confused: Volgens mij ben jij niet helemaal goed. Ik vind het een heel goed stuk van Zorro en hij heeft zich er duidelijk in verdiept.

Medea-Sefieroth
14-11-02, 11:25
zorro heeft zijn tekst uit www.monotheist.nl dus ga maar een kijkje nemen onder rubriek artikelen bij jihad!

Dus een koraniet! :lole: :lole: :lole:

En koranieten zijn een sekte die fitna veroorzaken tussen de moslims! Negeren is de beste middel!

Mara
14-11-02, 22:49
Geplaatst door Medea-Sefieroth
zorro heeft zijn tekst uit www.monotheist.nl dus ga maar een kijkje nemen onder rubriek artikelen bij jihad!

Dus een koraniet! :lole: :lole: :lole:

En koranieten zijn een sekte die fitna veroorzaken tussen de moslims! Negeren is de beste middel!

sommige sektes ontstaan uit een religie en hebben toekomst, het Christendom was ook een religie. En waarom zou het niet goed zijn wat er staat? Of ben je zo gewelddadig dat je liever oorlog hebt?

mojo
15-11-02, 13:15
je begint al stom door bin laden uit te schelden dat zegt al genoeg over jou soort moslims. je betrekt wel goeie stukjes alleen je plaats ze op een verkeerde manier. elke moslim die voor zijn land en geloof strijd is een mojaheed. en een hele goeie voorbeeld is binladen. En voor jou meneer binladen

Canaris
18-11-02, 14:15
David Duke is een weerzinwekkende man, die leeft van wereld verzweringstheorien, van de White-Supremist- waan , een rascist en demagoog. Een jodenhater tot in het diepste van zijn donkere ziel

leuk dat je zon man aanhaalt als bron.

een paar quotes van Duke

I am traveling all over the United States and the European world spreading our message of White survival.

Every White nation is saturated with equalitarian propaganda spawned by a Jewish-dominated news and entertainment media around the world. Not only are White numbers dwindling, but racial intermarriage has risen dramatically among the remaining Whites. Also, within our race itself, as is true among the non-White minorities, the brightest and most successful have the fewest children, while the least intelligent and responsible have the highest reproductive rates. So even those Whites left are being dumbed-down

Joesoef
18-11-02, 22:05
Geplaatst door elouafi

salaam....

is niet goed man.....

Het is dat ik niet weer een gele kaart wil dus ik hou mij ff in.

Bin Laden is het meest gore uitschot dat ooit het licht van deze wereld heeft gezien. Als ik de kans kreeg zou ik geen moment twijfelen om de trekker om te halen om op die manier dat stuk smerig uitschot eeuwig te laten branden.

Fuck Bin!

selima.el.adel
19-11-02, 00:14
Is het jullie allen als eens opgevallen dat Zorro nooit reageert op de reacties die er op zijn bla die bla teksten komen,

nu dit komt waarschijnlijk, dat hij punt n geen moslim en geen islam kennis heeft en maar gewoon een Nederlander is die de naam draagt

Edwin.v
(zal zo netjes zijn niet zijn hele naam te vermelden www.polinco weet je nog wel???? Eddie)

wie reageert er wel op: en ook bij deze topic met een reactie, juist EdV

-----------------------------------------------------
Als Zorro met alleen de regels uit de Koran de aan Osama Bin Laden toegeschreven daden niet goed kan beschrijven, dan mag jij wat mij betreft met aanvullingen komen. Mankeert er iets aan Zorro's redenering? Wat voegen de geschriften buiten de Koran nog allemaal aan zijn verhaal toe of wat doen ze er aan af?

Ed
----------------------------------------------------

Zorro = edwin.v = EdV

hahahahahaha wat zielig zeg!!!!!!!!!!!!!!!!

Mara
19-11-02, 10:21
Geplaatst door selima.el.adel
Is het jullie allen als eens opgevallen dat Zorro nooit reageert op de reacties die er op zijn bla die bla teksten komen,

nu dit komt waarschijnlijk, dat hij punt n geen moslim en geen islam kennis heeft en maar gewoon een Nederlander is die de naam draagt

Edwin.v
(zal zo netjes zijn niet zijn hele naam te vermelden www.polinco weet je nog wel???? Eddie)

-----------------------------------------------------
Als Zorro met alleen de regels uit de Koran de aan Osama Bin Laden toegeschreven daden niet goed kan beschrijven, dan mag jij wat mij betreft met aanvullingen komen. Mankeert er iets aan Zorro's redenering? Wat voegen de geschriften buiten de Koran nog allemaal aan zijn verhaal toe of wat doen ze er aan af?

Ed
----------------------------------------------------

Zorro = edwin.v = EdV

Weet je wat zielig is? Dat het weer een Nedelrander is die met zo'n verstandige reactie komt en dat er hier grotendeels BinLaden aanhangers rondlopen dat is pas triest, als er iets van de duivel komt is hij het wel.

zorro
19-11-02, 16:05

Edwin.v

Zorro = edwin.v = EdV

Hier Selima ..... (http://www.ziekenhuis.nl/cgi/medicijngids?action=medicijn_info&rvg=10460&dir_by=merksponsor&dir_letter=L)

Ridouan
21-11-02, 10:25
Geplaatst door Mara

Weet je wat zielig is? Dat het weer een Nedelrander is die met zo'n verstandige reactie komt en dat er hier grotendeels BinLaden aanhangers rondlopen dat is pas triest, als er iets van de duivel komt is hij het wel.

Ja Edwin komt van de duivel.......Wie heeft Bin Laden gecreerd ? Kijk uit dat het niet gaat kraken...

Ridouan
21-11-02, 10:26
Geplaatst door zorro

Citaat:

Edwin.v

Zorro = edwin.v = EdV

Hier Selima ..... (http://www.ziekenhuis.nl/cgi/medicijngids?action=medicijn_info&rvg=10460&dir_by=merksponsor&dir_letter=L)

Gebruik ze zelf ook effe..... :bril:

Mara
21-11-02, 15:06
Geplaatst door Ridouan

Ja Edwin komt van de duivel.......Wie heeft Bin Laden gecreerd ? Kijk uit dat het niet gaat kraken...

Iedere volwassene is verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Bin Laden heeft zichzelf gecreeerd. Er zijn redenen om de amerikaanse regering te verafschuwen (en dan nog niet eens allemaal) maar......er zijn veel vestandigere manieren om dat aan te pakken. Onschuldige mensen vermoorden en doorgaan met plannen voor nieuwe aanslagen is een walgelijke manier om aandacht te trekken. En oplossingen komen er op deze manier zeker niet uit.

Ridouan
22-11-02, 10:49
Geplaatst door Mara

Iedere volwassene is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Juist.

Bin Laden heeft zichzelf gecreeerd.

Met steun en training van de CIA en Amerika.....Waarom is hij zo bezig ?

Er zijn redenen om de amerikaanse regering te verafschuwen (en dan nog niet eens allemaal)

M.a.w Osama heeft zeer veel redenen.....

maar......er zijn veel vestandigere manieren om dat aan te pakken.

Hoe dan ? Dat zeg jij lekker makkelijk vanachter je pc. Ik ben het eens dat sommige zaken niet goed zijn, maar jullie reageren simplistisch vanuit je luie stoel. Hoe reageerde Amerika naar 11-09 ? Dat is nog maar 1 voorbeeld.

Onschuldige mensen vermoorden en doorgaan met plannen voor nieuwe aanslagen is een walgelijke manier om aandacht te trekken.

Actie reactie. Een heel land bombarderen om zgn. Osama te pakken is nog walgelijker. miljoenen vluchtelingen......Nu meer opium teelt dan ooit hiervoor, anarchie etc. Allemaal om olie.....

En oplossingen komen er op deze manier zeker niet uit.

Als je zo eenzijdig blijft redeneren niet nee.....

Mara
22-11-02, 23:08
Ik doe mijn best om niet eenzijdig te zijn maar de wereld zit soms ingewikkeld in elkaar. Ik vind niet dat je de verantwoordelijkheind van Bin Laden moet afnemen en afschuiven op de CIA, want dat is ook heel simplisitsch gedacht. Er is geen goede en geen slechte kant. Het is niet zo dat of Amerika (het Westen) slecht is of de Islam. Er zijn mensen voor wie geen mensenleven telt, Bin Laden hoort daarbij en Bush ook. Onschuldige burgers vermoorden, Moslims, Afghanen, Amerikanen, Ongelovigen of Zionisten zijn het maakt niet uit wie: het blijft verschrikkelijk en walgelijk. En ik hoop dat alle moordenaars, geeneen uitgezondert zijn verantwoordelijkheid daarvoor ooit zal moeten nemen.

Want zeg nou zelf, wat maakt het uit waar iemand woont en waar hij in gelooft? Alle ouders ter wereld vinden het verschrikkelijk om hun kind te moeten begraven.

2002sara2002
23-11-02, 14:27
das allemaal wel mooi en aardig om te verkondigen en een moslim wil ook niets liever dan vrede Mara, maar ja als het westen en dan met name G.B, Israel en Amerika dat zelf niet willen dan
HEBBEN ZE PECH GEHAD EN HOOP IK INSCHA ALLAH DAT ZIJ H ETZELFDE ZULLEN LIJDEN ALS DE MOSILMS DIE ZIJ HEBBEN DOEN LIJDEN. EN ERGEET NIET DAT AMERIKA (MET GOEDKEURING VAN DE REST VAN HET WESTEN) NOG STEEDS (TOEVALLIG??????????????????) WEEEER EEN MOSLIMLAND WIL AANVALLEN!!!!!!!!!!!!! MET ALLE ONSCHULDIGE MOSLIMDODEN ALS GEVOLG!!!!!!!!!!!! BUT WHO THE HELL CARES ABOUT THEM HUUUUUUU?? NOBODY DOES SO WHY THE HELL SHOULD I CARE ABOUT ANY AMERICAN WHO ISN'T A MOSLIM THAT DIES???????????????????? I DON'T AND I NEVER WILL!!!!!!!!!!!

DUS IK VRAAG ALLAH OM IEDEREEN DIE MOSLIMS VERMOORDEN VOOR OLIE DAT ALLAH WEER EN PERSOON ALS BINLADEN DE KANS ZAL GEVEN HUN NOG EEN LESJE TE LEREN. IN DE HOOP DAT ZE DAAR WEL VAN ZULLEN LEREN!!!!!!!!!!!!!!

EN MARA NEEEEEEEEEEEEEEEE IK BEN NIET AGRESSIEF VAN MEZELF MAAR DUIDELIJK DAT JE DOOR VERSCHILLENDE BULLSHIT ACTIES VAN JODEN EN ANDERE NIETMOSLIMS TEGEN MOSLIMS INDERDAAD VEEL MOSLIMS ERTOE ZET OM WRAAAAAAAAAAAAAAAAK TE NEMEN EN INSCHA ALLAH ZAL DAT NOG LANG DUREN TEGEN DE JODEN TOTDAT ZIJ OPHOUDEN ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA TE VERMOORDEN EN INSCHA ALLAH ZULLEN MOSLIMS OOK ANDERE NIETMOSLIMS DIE TEGEN DE MOSLIMS VECHTEN, STANDVASTIG BLIJVEN EN MET BEHULP VAN ALLAH NOG EEN KEER ZO'N ACTIE ALS OP 11 SEPTEMBER VEROORZAKEN !!!!!!
:duim:

Joesoef
23-11-02, 15:43
Geplaatst door 2002sara2002

EN MARA NEEEEEEEEEEEEEEEE IK BEN NIET AGRESSIEF VAN MEZELF MAAR DUIDELIJK DAT JE DOOR VERSCHILLENDE BULLSHIT ACTIES VAN JODEN EN ANDERE NIETMOSLIMS TEGEN MOSLIMS INDERDAAD VEEL MOSLIMS ERTOE ZET OM WRAAAAAAAAAAAAAAAAK TE NEMEN EN INSCHA ALLAH ZAL DAT NOG LANG DUREN TEGEN DE JODEN TOTDAT ZIJ OPHOUDEN ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA TE VERMOORDEN EN INSCHA ALLAH ZULLEN MOSLIMS OOK ANDERE NIETMOSLIMS DIE TEGEN DE MOSLIMS VECHTEN, STANDVASTIG BLIJVEN EN MET BEHULP VAN ALLAH NOG EEN KEER ZO'N ACTIE ALS OP 11 SEPTEMBER VEROORZAKEN !!!!!!
:duim:

Zeker last van een lage suikerspiegel dat je zo reageert? Notabene in de ramadan..... :droef:

Ridouan
23-11-02, 15:58
Geplaatst door Mara
Ik doe mijn best om niet eenzijdig te zijn maar de wereld zit soms ingewikkeld in elkaar.

Is zo....

Ik vind niet dat je de verantwoordelijkheind van Bin Laden moet afnemen en afschuiven op de CIA, want dat is ook heel simplisitsch gedacht.

Ik vind het simplistisch dat jij redeneert alleen vanuit het gevolg, ik kijk naar oorzaak gevolg.....

Er is geen goede en geen slechte kant. Het is niet zo dat of Amerika (het Westen) slecht is of de Islam.

Amerika is op politiek zeker weten slecht, niet alleen tegen moslims, als je dat ontkent ben je wereldvreemd....

Er zijn mensen voor wie geen mensenleven telt, Bin Laden hoort daarbij en Bush ook.

Blair, etc.

Onschuldige burgers vermoorden, Moslims, Afghanen, Amerikanen, Ongelovigen of Zionisten zijn het maakt niet uit wie: het blijft verschrikkelijk en walgelijk. En ik hoop dat alle moordenaars, geeneen uitgezondert zijn verantwoordelijkheid daarvoor ooit zal moeten nemen.

Dat zal zeker gebeuren.....

Want zeg nou zelf, wat maakt het uit waar iemand woont en waar hij in gelooft? Alle ouders ter wereld vinden het verschrikkelijk om hun kind te moeten begraven.

Is zo, alleen vergelijk aub niet de daden en politiek van 1 Natie: Amerika gedurende 50 jaar of langer, met meerdere incidenten.....

west-fries
25-11-02, 13:38
Bin Laden is de vijand van onschuldigen. Mensen met gezinnen. De haat die dit verspreid is enorm, ook bij mij, want ik haat Bin Laden tot in het diepst van mijn ziel, en ook zijn aanhangers.Triest dat heel veel misdaden onder de vlag van een religie gebeuren. Dit zegt iets over die religie: gebrek aan respekt voor anders denkenden. Waarom zou ik als niet-aanhanger van deze religie respect voor hen moeten hebben ? Uit angst ?

Joesoef
27-11-02, 20:44
Zucht....

yehya
14-12-02, 10:32
MOslims in deze tijd kunnen geen jihad voeren op de manier van vroeger , Amerika is te sterk voor ons en Israel word door amerika gesteund , de palestijnen kunnen nix doen ze hebben alleen stenen , dan is de enige manier een zelfmoordactie . en binladen moest wel met vliegtuigen zijn plan uitvoeren op onschuldige burgers want hij kan moeilijk een b52 boven newyork laten vliegen want die word gelijk op de radar gezien en boven de atlantische oceaan al naar beneden gehaald.

Als er nog steeds een Khalifa was dan hadden we een eigen leger kunnen maken en de ongelovigen bestrijden maar er is geen islamitische regering meer dus moeten de burgers wel zelf actie voeren.
En het is voor elke moslim verplicht om jihad te doen als ze je niet toelaten tot de heilige moskee (al quds).

Aicha19
20-12-02, 19:19
Geplaatst door zorro
Over de Jihad

Inleiding
Over de Jihad in de context van de Islam bestaan vele misverstanden. Deze misverstanden komen voor een belangrijk deel voort uit onwetendheid met betrekking tot de definitie van Jihad die de Koran, het enige geldige geschrift voor de Islam, hanteert. Deze misverstanden komen het vaakst voor bij zelfverklaarde niet-moslims maar ook niet zelden bij hen die zichzelf wel moslim noemen. In dit stukje zullen we proberen wat van die misverstanden herkenbaar te maken als misverstanden.

Het woord Jihad
Het woord Jihad komt van de wortel JHD (Jeem Haa Dal) en heeft in de Koran een connotatie van inspanning en wordt vaak gebruikt binnen de context van het zich inspannen op Gods weg.

Klopt helemaal! De belangrijkste Jihad is je eigen jihad, het veel leren over de Islam, steeds meer Iman krijgen enz.enz.
Maar tegenwoordig hoor je jihad alleen maar als in 'oorlog voeren, terrorisme enz.'. En al die mensen die hier lopen te schreeuwen van hoe geweldig Bin Laden is, dat is ie niet ;-) Ik ga geen mening meer geven over Bin Laden........maar het is belachelijk om hem totally geweldig te vinden......de enige die jij helemaal totally geweldig moet vinden is Allah! Als ik beelden zie van wat er allemaal in Afghanistan is gebeurd...vrouwen mishandelen en vermoorden door dat stelltje debielen genaamd de Taliban , gatver..walgelijk...dat kun je toch geen moslims noemen!!!!???? En daar staat Bin Laden toch achter of niet???
Nee maar mensen willen stoer doen en roepen Bin Laden is da best terwijl diegenen er waarschijnlijk niks van afweten. Allahoe alem!