PDA

Bekijk Volledige Versie : Roken van wiet zeer slecht voor de gezondheid



Joesoef
11-11-02, 18:48
Roken van wiet zeer slecht voor de gezondheid

Uitgegeven: 11 november 2002 16:09

LONDEN - Het roken van een stickie is veel slechter voor de gezondheid dan tot nu toe werd aangenomen. Drie pure 'joints' zijn even slecht voor de longen als twintig gewone sigaretten. Als cannabis gerookt wordt samen met tabak, zijn de gevolgen nog veel slechter. Dit hebben Britse onderzoekers maandag bekendgemaakt.

BFL-voorzitter Britton zei tegen de BBC dat de nieuwe cijfers voor veel mensen als een verrassing zullen komen, vooral voor diegenen die zeggen cannabis te roken omdat dat "veiliger zou zijn" dan tabak.

Het is van het allergrootste belang dat mensen volledig op de hoogte zijn van de gevaren zodat ze een afgewogen oordeel kunnen vormen, aldus Britton. Onderzoeken die eerder dit jaar werden gedaan, wezen uit dat 79 procent van de Britse kinderen dacht dat cannabis 'veilig' is. Slechts 2 procent wist dat het gebruik ervan slecht is voor de gezondheid.

In het jongste rapport van Britse Long Stichting (BLF) wordt gesteld dat het teer in een cannabissigaret 50 procent meer ******verwekkende stoffen bevat dan dat in tabakssigaretten. Ook is het gezondheidsrisico van cannabis de afgelopen tientallen jaren gestegen, omdat in die periode de hoeveelheid THC, het belangrijkste actieve chemisch bestanddeel erin, is toegenomen.

Actiegroepen die zich inspannen voor de legalisatie van cannabis betwisten de uitkomsten van het onderzoek. "Zeggen dat cannabis vandaag de dag sterker is dan vroeger is hetzelfde als zeggen dat sinaasappelsap tegenwoordig krachtiger is dan vroeger", aldus woordvoerder Buffry van de groep LCA. "Ik rookte het spul al in de jaren zestig en toen was het zeker sterker dan wat er nu te krijgen is. Bovendien als het krachtiger is, zullen mensen er minder van roken".



:knife_hea

frances
11-11-02, 21:54
Ik woon in een hofje middenin het Schilderswijk van Den Haag. Wij als bewoners hebben voornamelijk overlast van Marokkaanse jongeren . Israelische mede-hofbewoners zijn in het verleden weggetreiterd. Gelukkig is dat onderling onder de bewoners opgelost en bellen we continuu de politie als er problemmen zijn.
De Marokkaanse jongeren( varierend in leeftijd tussen de 7 en 19 jaar lopen tot midden in de nacht op straat buiten, lopen te blowen......(!!!!!)

hoe lossen we dat op? Missen de ouders hun (zeer jonge) kinderen niet als die tot midden in de nacht op straat lopen????

Vreemd is dat hier ook veel Turkse mensen wonen en we daar geen probleem mee hebben. WE ZIJN HET ZAT!!!!!!! :auw:

Maarten
12-11-02, 08:44
Frances, het ligt niet aan het blowen. Misschien wel aan andere drugs, of aan een combinatie ervan. Blowen maakt volgens mij vooral willoos of roezig.

Ik heb zelf ooit geblowd, en ook nog wel iets meer. Sommigen doet dat niks. En er zijn meer argumenten vóor. Toch ben ik er tegen geworden. Neurogeleiding is gewoon een ontzettend complex systeem. Gerotzooi met drugs ondermijnt dat systeem gewoon en maakt het onstabiel of onevenwichtig. Je maakt sneller foute keuzes. En de hele kwaliteit van je leven hangt af van hoe je je keuzes maakt.
Je merkt niet snel wat van die ondermijning. Het kan jaren duren.
Jongeren snappen daar al helemaal niks van, en denken alleen maar aan de kick.

Geef een boom een trap, en je ziet niks. Geef een jonge boom een goede trap, en je ziet het na 30 jaar nóg.

magden_david
12-11-02, 09:09
Geplaatst door Maarten
Frances, het ligt niet aan het blowen. Misschien wel aan andere drugs, of aan een combinatie ervan. Blowen maakt volgens mij vooral willoos of roezig.

Ik heb zelf ooit geblowd, en ook nog wel iets meer. Sommigen doet dat niks. En er zijn meer argumenten vóor. Toch ben ik er tegen geworden. Neurogeleiding is gewoon een ontzettend complex systeem. Gerotzooi met drugs ondermijnt dat systeem gewoon en maakt het onstabiel of onevenwichtig. Je maakt sneller foute keuzes. En de hele kwaliteit van je leven hangt af van hoe je je keuzes maakt.
Je merkt niet snel wat van die ondermijning. Het kan jaren duren.
Jongeren snappen daar al helemaal niks van, en denken alleen maar aan de kick.

Geef een boom een trap, en je ziet niks. Geef een jonge boom een goede trap, en je ziet het na 30 jaar nóg.


helaas ben ik het vreemd genoeg met maarten eens :)
(dont get your hopes up)
ik heb zelf een aanzienelijk aantal jaren weed gebruikt en het gevaar ervan is zeer geniepig.
je verliest je besef van tijd gaandeweg, hhetgeen slechts is omdat je geen lange termijn planning kan doen en dus de verkeerde keuzes gaat maken.
ik ben nu al 2 jaar gestopt, voornamelijk omdat ik er allergisch voor ben geworden. lol
moet echtniet meer blowen anders wordt ik zo paranoide als de pest, en de guilt trips no fun.
daarnaast ook een paar keer paddo's gedaan DOE DAT NOOIT is very bad for you!

hoe dan ook, ik heb wel een enorm goeie en leuke tijd gehad met mijn vrienden opgesloten in ons weed hol annex kwekerij annex studentenhuis annex reggea studiootje,maar achteraf kijkend mischien iets teveel van een good thing geweest :)

ben nu gelukkig een outstandig burger geworden, push allen nog wat wiet aan die kleuters van de (godsdienstige maar ik zeg niet welke) basisschool hiernaast om een eerlijk loon te verdienen.

wist je trouwens dat die planten niet dood te krijgen zijn ? we hadden nog een hennep plant in de kelder staan, 2 jaar geen water of licht gekregen en het kreng deed het nog steeds, scarry.
vreemd genoeg vloog hij spontaan in de fik en begon tegen ons te praten, "ik ben de stem des heres" enzo , hebben em maar gelijk in de gft bak gegooid.

Maarten
13-11-02, 23:32
Geplaatst door magden_david
helaas ben ik het vreemd genoeg met maarten eens :)

Ja sorry, soms flap ik er wel eens gewoon wat uit...


het gevaar ervan is zeer geniepig.

En daarom krijg je het helaas slecht uitgelegd aan jongeren.
Met matig gebruik valt het wel mee, maar het is al snel teveel.


..omdat je geen lange termijn planning kan doen en dus de verkeerde keuzes gaat maken.

YEP! Dat lijkt geen punt voor mensen die sowiso depri worden van lange termijn denken. Maar van je kop in het zand steken daar voor, wordt het alleen nog maar erger.


..wel een enorm goeie en leuke tijd gehad met mijn vrienden opgesloten in ons weed hol ....annex reggea studiootje,maar achteraf kijkend mischien iets teveel van ..

Als niet-meer-blowend bassist verdom ik die reggea, ook al smeekt de blowende rest er om. De muziek is wel lekker, maar ik wil die stroop niet meer in.


push allen nog wat wiet aan die kleuters van de (godsdienstige maar ik zeg niet welke) basisschool hiernaast om een eerlijk loon te verdienen.

Hou op man, ik moet al om drie uur s'middags mijn bed uit, als die creche-peuter de verzamelde centen komt afdragen.
De kraamzorg doet trouwens uitstekend voorwerk in de wijk met die post-natale infusen.


vreemd genoeg vloog hij spontaan in de fik en begon tegen ons te praten, "ik ben de stem des heres" enzo , hebben em maar gelijk in de gft bak gegooid.


Nou, het hád natuurlijk versie 2.0 kunnen zijn! Ditmaal volledig bug-proof! Of een onschuldige demo-versie met een belofte flatje Jordaan of zo. Maar de lol is 'm er een beetje af geloof ik..

Ene SF schrijver Doug Adams schreef al over "the last message of God" die ergens lichtend van de bergen zou stralen... Na veel omzwervingen werd die eindelijk gevonden:
"We Apologise for the Inconvenience.."

Joesoef
13-11-02, 23:40
Geplaatst door magden_david
wist je trouwens dat die planten niet dood te krijgen zijn ? we hadden nog een hennep plant in de kelder staan, 2 jaar geen water of licht gekregen en het kreng deed het nog steeds, scarry.
vreemd genoeg vloog hij spontaan in de fik en begon tegen ons te praten, "ik ben de stem des heres" enzo , hebben em maar gelijk in de gft bak gegooid.

Dat was ome BinLaden met wat LSD door het drinkwater....... :fucyc:

Maarten
13-11-02, 23:58
Geplaatst door Joesoef


Dat was ome BinLaden met wat LSD door het drinkwater....... :fucyc:

Waarschijnlijk Bintje Laden, familie der Nachtschaden.
Bij gebrek aan water en saoedische aandacht óok overdag schadelijk geworden.
Hoe dan ook duidelijk een foute reincarnatie, ja..