PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe zitten marokkanen in elkaar?



Asli
11-11-02, 19:02
hallo iedereen,
ben zelf een turkse, maar ik heb vorig jaar zelf een onderzoek voor mijn studie moeten doen naar de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren.
Ik denk dat het zo stigmatiserend zal zijn wanneer de uitslagen van 'hoe zitten Marokkanen in elkaar?' uitkomen.
Je kunt geen mens en ook geen volk over 1 kam scheren.

dodi_vega
11-11-02, 19:36
Geplaatst door Asli
hallo iedereen,
ben zelf een turkse, maar ik heb vorig jaar zelf een onderzoek voor mijn studie moeten doen naar de criminaliteit onder Marokkaanse jongeren.
Ik denk dat het zo stigmatiserend zal zijn wanneer de uitslagen van 'hoe zitten Marokkanen in elkaar?' uitkomen.
Je kunt geen mens en ook geen volk over 1 kam scheren.



Je hebt ook Turkse Crimi's hoor.. Dus Beter Ga je je.. op je eigen volk richten.. :schok: ..

En Sabah Nur
12-11-02, 06:30
Geplaatst door dodi_vega




Je hebt ook Turkse Crimi's hoor.. Dus Beter Ga je je.. op je eigen volk richten.. :schok: ..


Hij bedoelt het goed maar brengt het verkeerd over! :handbang:

Asli
12-11-02, 14:45
Ja ik weet ook dat er turkse criminelen zijn, maar de media richt zich nu voornamelijk op Marokkaanse jongeren.
En het percentage Marokkaanse jongeren dat delicten pleegt is hoger dan het percentage Turken.

Ik wilde juist onderzoeken of de media het zo opblaast of dat het echt zo is t.a.v Marokkaanse jongeren.

Mijn conclusie is dat het sowieso is gebleken dat de media de hele boel flink overdrijft.
Je moet er namelijk rekening mee houden dat alleen de delinquente jongeren in de schijnwerpers komen te staan en van de overgrote niet-delinquente meerderheid...daar hoor je niets van.

Ze pakken alleen die kleine harde kern die overlast bezorgt en men gaat dan denken dat de hele Marokkaanse bevolking zo is.

en heeft de media het ooit over de Nederlandse crimineeltjes?
Nou nee, zelden!
Het zijn meestal de allochtonen die alle aandacht krijgen. Dat moet ook eens gaan veranderen naar mijn mening.

Groetjes, Asli

Idolater
12-11-02, 14:53
Geplaatst door Asli
Ja ik weet ook dat er turkse criminelen zijn, maar de media richt zich nu voornamelijk op Marokkaanse jongeren.
En het percentage Marokkaanse jongeren dat delicten pleegt is hoger dan het percentage Turken.

Ik wilde juist onderzoeken of de media het zo opblaast of dat het echt zo is t.a.v Marokkaanse jongeren.

Mijn conclusie is dat het sowieso is gebleken dat de media de hele boel flink overdrijft.
Je moet er namelijk rekening mee houden dat alleen de delinquente jongeren in de schijnwerpers komen te staan en van de overgrote niet-delinquente meerderheid...daar hoor je niets van.

Ze pakken alleen die kleine harde kern die overlast bezorgt en men gaat dan denken dat de hele Marokkaanse bevolking zo is.

en heeft de media het ooit over de Nederlandse crimineeltjes?
Nou nee, zelden!
Het zijn meestal de allochtonen die alle aandacht krijgen. Dat moet ook eens gaan veranderen naar mijn mening.

Groetjes, Asli

Zou je jouw onderzoek hier kunnen publiceren? Ben benieuwd. Hier heb ik een nieuwsbericht over een promovendus aan de RuG die onderzoek deed naar criminaliteit in het algemeen:

Promovendus: 'Geweld in Nederland overschat' 12-11-2002


De ernst van geweldscriminaliteit in Nederland wordt overschat. Dat zegt juriste Margreth Egelkamp, die binnenkort op dit onderwerp promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Nederland is de laatste jaren niet onveiliger geworden, wel zijn Nederlanders gevoeliger geworden voor geweld. Egelkamp vergeleek voor haar onderzoek 1.100 strafdossiers over geweldsmisdrijven uit 1986 en 1996. Daaruit blijkt dat mensen in 1996 veel sneller aangifte deden van een overtreding dan tien jaar daarvoor. De stelling dat Nederland onveiliger wordt is slechts een perceptie, en feitelijk onjuist, aldus Egelkamp.

Volgens Egelkamp zijn Nederlanders, en ook Duitsers, niet meer gewend aan geweld. "We zijn niet meer gewend aan geweld, omdat het in onze maatschappij relatief weinig voorkomt. Gebeurt er dan toch iets, dan keuren we dat steeds sterker af. Dat is in feite een teken van civilisatie."

De media-aandacht voor zinloos geweld versterkt volgens Egelkamp het gevoel bij mensen dat Nederland steeds onveiliger wordt. Het begrip geweldsmisdrijf is onderhevig aan inflatie, zegt ze. Wat 15 jaar geleden nog een lichte overtreding was, wordt nu als misdrijf gezien. "Een licht vergrijp in 1986 wordt tien jaar later mishandeling genoemd", aldus Egelkamp.

Egelkamp promoveert op 25 november aan de Rijksuniversiteit Groningen.