PDA

Bekijk Volledige Versie : Bier vergroot kans op borst******..



BiL@L
11-11-02, 21:13
MAASTRICHT - Alcoholhoudende dranken zoals bier, wijn en whisky vergroten de kans op borst****** bij vrouwen. Dat blijkt uit een grootschalig internationaal onderzoek waaraan ook epidemiologen van de Universiteit Maastricht, TNO Zeist en Nederlands ****** Instituut hebben meegewerkt.

Het onderzoek is uitgevoerd door de internationale Collaborative Group on Hormonal Factors in Breast Cancer. Daarbij werden de gegevens van 58.000 borst******patiënten vergeleken met die van ruim 95.000 vrouwen zonder borst******. De resultaten worden gepubliceerd in het tijdschrift British Journal of Cancer van 12 november 2002.

Het risico om borst****** te krijgen, stijgt volgens dit onderzoek met toenemende alcoholconsumptie. Elk extra glas alcoholhoudende drank per dag verhoogt het borst******risico met ongeveer 7 procent. Vrouwen die bijvoorbeeld vier glazen alcohol per dag drinken, hebben een 32 procent hoger risico op borst****** dan vrouwen die geen alcohol drinken.

Er zijn meerdere risicofactoren voor borst****** bekend, zoals bijvoorbeeld de leeftijd van de eerste menstruatie (hoe vroeger, des te hoger het risico), het krijgen van kinderen (hoe meer kinderen, des te lager het risico) en de aanwezigheid van borst****** in de familie.

Volgens prof. dr. P. van den Brandt, hoogleraar Epidemiologie aan de Universiteit Maastricht en lid van het onderzoeksteam, is 4 procent van alle borst******gevallen toe te schrijven aan alcohol. "In Nederland zou het dan om ruim vierhonderd gevallen per jaar gaan", zegt Van den Brandt.

"Vrouwen worden geconfronteerd met de moeilijke afweging tussen voor- en nadelen van matige alcoholconsumptie. Zo is bijvoorbeeld vaak aangetoond dat gebruik van een of twee alcoholische consumpties geassocieerd is met een verlaagd risico op hart- en vaatziekten. Er zijn natuurlijk ook andere factoren die beschermend kunnen werken tegen hart- en vaatziekten, zoals stoppen met roken, voldoende beweging en vermijden van overgewicht", aldus prof. Van den Brandt.

:student:

Joesoef
11-11-02, 21:21
Geplaatst door BiL@L
MAASTRICHT - Alcoholhoudende dranken zoals bier, wijn en whisky vergroten de kans op borst****** bij vrouwen. Dat blijkt uit een grootschalig internationaal onderzoek waaraan ook epidemiologen van de Universiteit Maastricht, TNO Zeist en Nederlands ****** Instituut hebben meegewerkt.


Die info komt de SGP goed uit in hun strijdt tegen vrouwelijke priesters.

000NobelPrizes
11-11-02, 21:35
Wat heeft deze thread met maroc.nl te maken?

Joesoef
11-11-02, 21:41
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat heeft deze thread met maroc.nl te maken?


Dit is het nieuws gedeelte meneer de nobelprijswinnaar. Of bedoel je dat hier alleen Marokkaans of Marokkaans gerelateerd nieuws mag worden geprikt? Meneertje iknetkomekijke.

000NobelPrizes
11-11-02, 21:43
Nee, ik vroeg alleen wat het met maroc.nl te maken heeft.

En als je willekeurig onderwerpen hier plaatst, wat zijn dan de selectiecriteria?

Donna
11-11-02, 21:45
Dat het nieuws van de dag is.

En dit bericht stond vandaag in de krant.

000NobelPrizes
11-11-02, 21:48
uh huh. Er staat zoveel in de krant elke dag.

Wat zijn de selectiecriteria om het te schoppen tot de nieuwskrant van maroc.nl?

Donna
11-11-02, 21:52
Je kunt zelf ook wat plaatsen.

Probeer de knop rechtsboven in je scherm, waarop staat: new thread.

Bil@l is ook maar bezoeker van de site...... iedereen kan hier zelf topics plaatsen.

Waiting
11-11-02, 21:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
uh huh. Er staat zoveel in de krant elke dag.

Wat zijn de selectiecriteria om het te schoppen tot de nieuwskrant van maroc.nl?

Je mag eigenlijk alles wat actueel is plaatsen

BiL@L
11-11-02, 22:05
Jah, je kunt natuurlijk ook gewoon een Twix pakken..

000NobelPrizes
11-11-02, 22:05
Ik mag alles prikken?
Ook dat Limburg maatregelen neemt tegen overvloedige regen?

Interessante boel. Er zijn dus geen criteria, en ik mag ook niet vragen waarom diegene juist dat bericht eruit had gekozen.

Nou, okay dan.

BiL@L
11-11-02, 22:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik mag alles prikken?
Ook dat Limburg maatregelen neemt tegen overvloedige regen?

Interessante boel. Er zijn dus geen criteria, en ik mag ook niet vragen waarom diegene juist dat bericht eruit had gekozen.

Nou, okay dan.

Nej dat mag niet, mag niet van de Sharia..

Alleen twix.. :traan1:

Dutchguy
11-11-02, 22:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik mag alles prikken?
Ook dat Limburg maatregelen neemt tegen overvloedige regen?

Interessante boel. Er zijn dus geen criteria, en ik mag ook niet vragen waarom diegene juist dat bericht eruit had gekozen.

Nou, okay dan.

Ik zou zeggen, plaats gewoon wat jij interessant vindt. Als het interessant is voor het forum krijg je vanzelf reacties. Regelt zich eigenlijk vanzelf.

Donna
11-11-02, 22:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik mag alles prikken?
Ook dat Limburg maatregelen neemt tegen overvloedige regen?

Interessante boel. Er zijn dus geen criteria, en ik mag ook niet vragen waarom diegene juist dat bericht eruit had gekozen.

Nou, okay dan.

Ja, inderdaad.

Er zijn helemaal geen kriteria, behalve dan de wettelijke (geen racisme, etc).

Je kunt alles plaatsen. Als mensen het interessant vinden, reageren ze. Vinden ze het niet, dan reageren ze niet.

Ik kan niet in het hoofd van Bil@l kijken, maar iets zegt me dat hij het artikel over de verhoogde kans op borst****** als gevolg van alcohol heeft geplaatst omdat hij zich zorgen maakt over de verhoogde kans op borst****** als gevolg van alcohol.

Bil@l, correct me if I'm wrong :D

BiL@L
11-11-02, 22:25
Je mag wel in mijn hoofd kijken hoor.. Je hoeft het slechts te vragen.. Wacht k schuif mijn schedel er wel even af.. .. .. .. .. ..

Nou nu kun je kijken, zie je het..?

The Sharia continues..

Donna
11-11-02, 22:30
Geplaatst door BiL@L
Je mag wel in mijn hoofd kijken hoor.. Je hoeft het slechts te vragen.. Wacht k schuif mijn schedel er wel even af.. .. .. .. .. ..

Nou nu kun je kijken, zie je het..?

The Sharia continues..


Hmmm.

Ik zie lettervermicelli.

bedoel je dat??? :D

BiL@L
11-11-02, 22:42
Okej genoeg gevermicelli in mijn hoofd.. Safi, ga weg..!

Alcohol moet gewoon verboden worden, klaar, punt uit..!

Als cocaine als hard-drug, net zoals alcohol, minder schadelijk is en minder verslavend is verboden wordt.. Waarom alcohol dan niet..???

Strange world we living in.. Nej niet mijn hoofd..
:boos:

000NobelPrizes
11-11-02, 22:45
Geplaatst door BiL@L
Je mag wel in mijn hoofd kijken hoor.. Je hoeft het slechts te vragen.. Wacht k schuif mijn schedel er wel even af.. .. .. .. .. ..

Nou nu kun je kijken, zie je het..?

The Sharia continues..

Ik zie helemaal niets in dat hoofd. Leeg! Maar dat heb je wel vaker bij mensen die vinden dat ze anderen maar de wet moeten kunnen voorschrijven.

Donna
11-11-02, 22:49
Dat vind ik ook.

Zelfs hash is minder schadelijk dan alcohol.

En hash wordt slechts gedoogd, is niet overal toegestaan zoals alcohol.

Maar ik denk dat de reden dat het niet verboden is, dat het niet helpt. Om het te verbieden. Kijk eens naar zweden. Daar is alcohol vele malen duurder dan hier, en je kunt het maar op een paar plaatsen krijgen. Voor jongeren onder de 18 is het helemaal verboden. Dus wat doen de jongeren als ze uitgaan, ze drenken een prop watten in alcohol en doen dat bijvoorbeeld onder hun oksel de hele avond, of stoppen het op nog gevaarlijkere plaatsen zodat het makkelijk in de bloedbaan kan komen. Want het is voor veel mensen nou eenmaal niet te weerstaan. En als het niet meer op legale wijze te krijgen is, dan vinden ze wel illegale, veel gevaarlijkere en ongezondere manieren om eraan te komen.

Sommige principes zijn gewoon niet waar te maken, of zorgen in de praktijk voor het tegenovergestelde dan je bedoelt. Kijk naar de drooglegging in de VS, die een generatie maffiafamilies heeft gecreeerd die tot op de dag van vandaag politieke macht hebben. (Door zich in te kopen in het politieke systeem van de VS).

BiL@L
11-11-02, 22:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes


Ik zie helemaal niets in dat hoofd. Leeg! Maar dat heb je wel vaker bij mensen die vinden dat ze anderen maar de wet moeten kunnen voorschrijven.

Hehe.. bij jou komt er anders niet veel inhoudelijks uit.. :)

Kwil het wel voor je herhalen hoor.. Geen probleem..

Cocaine is minder schadelijk en minder verslavend dan alcohol en toch is alcohol legaal en cocaine niet..

Raar toch..?

000NobelPrizes
11-11-02, 22:53
Geplaatst door BiL@L


Hehe.. bij jou komt er anders niet veel inhoudelijks uit.. :)

Kwil het wel voor je herhalen hoor.. Geen probleem..

Cocaine is minder schadelijk en minder verslavend dan alcohol en toch is alcohol legaal en cocaine niet..

Raar toch..?

Hartstikke raar. Ouwe discussie ook. Of wordt hier op het prikbord steeds het wiel opnieuw uitgevonden?

Donna
11-11-02, 22:58
Overigens: is alcohol echt schadelijker dan cocaine?

Ik dacht altijd dat 1 snuifje je een stuk of 5 miljoen hersencellen kost.

Is snuiven beter dan wijn :)

Zeg alsjeblieft ja. (Grapje)

000NobelPrizes
11-11-02, 23:00
Geplaatst door Donna
Overigens: is alcohol echt schadelijker dan cocaine?

Ik dacht altijd dat 1 snuifje je een stuk of 5 miljoen hersencellen kost.

Is snuiven beter dan wijn :)

Zeg alsjeblieft ja. (Grapje)

Dan heeft pipo hier met de lege hersenpan flink boven de spiegel gehangen.

BiL@L
11-11-02, 23:25
Waarom niet gewoon een volle glas melk..?

En ja Donna, je weet dat k niet van grapjes hou.. Je hebt al in mijn hoofd mogen kijken.. Nog niet tevreden ofzo..? Volgens mij heb je nu namelijk genoeg vermicellie gezien om minstens 10 dikke pillen te schrijven..

Cocaine is gezonder dan alcohol.. Waarom wordt iets dat gezonder is verboden boven iets dat ongezonder is..? Willen we elkaar vernietigen ofzo..?




:maf3: