PDA

Bekijk Volledige Versie : Hollandse terroristen.



Marsipulami
12-11-02, 00:10
Blanke extremisten eisen aanslagen Soweto op

Een extreem-rechtse groepering zegt verantwoordelijk te zijn voor een aantal bomaanslagen op 29 oktober in de Zuid-Afrikaanse stad Soweto. Daardoor vielen een dode en een gewonde. De groep noemt zich de ,,strijders van de Boeren-Natie''.

In een verklaring per e-mail zei de groep dat de aanslagen het ,,begin van het einde'' zijn van de regering die wordt geleid door het Afrikaans Nationaal Congres (ANC). De politie zei de brief zeer serieus te nemen. De groep eist ook de vrijlating van enkele personen die sinds april zijn opgepakt wegens het smeden van plannen om de regering omver te werpen.

In de nacht van 29 op 30 oktober deden zich in Soweto negen bomexplosies voor. Een zwarte vrouw kwam om. Een moskee, bushokjes, elektriciteitshuisjes en spoorlijn raakten beschadigd. De ,,strijders van de Boeren-Natie'' eisen ook een aanslag op een boeddhistische tempel bij Pretoria op, in dezelfde nacht. Daar vielen drie gewonden.

De naam 'boeren' werd in Zuid-Afrika aanvankelijk gebruikt als scheldnaam voor weerspannige landbouwers en veeboeren die in opstand kwamen tegen hun overheersers, eerst de Hollandse en daarna de Britse overheid. Uiteindelijk werd de benaming boer verdrongen door het woord Afrikaner.

12/11/2002 (ap)

©Copyright De Standaard

MaRiaH
12-11-02, 01:22
Eh... Mars...
K vind ut lullig voor je.. maar de nederlanders hebben wel in Zuid afrika gezeten.. maar die blanke meerderheid die er woont.. en destijds naar Zuid-Afrika emigreerde waren de ZUID-NEDERLANDERS enne..dat zijn toch VOORNAMELIJK DE BELGEN van nu!! (Vlamingen..mn uit antwerpen, Gent etc.)

Dusseh.. ook de hand in eigen boezem..

:stout:

MaRiaH
12-11-02, 02:36
De eerste kolonisten aan de Kaap kwamen uit het zuiden van de Nederlanden , wat aan bepaalde details in het huidige Afrikaans nog te merken is. Het waren matrozen en boeren, allebei groepen met heel verschillende woordenschatten en dialecten. De inheemse bewoners van het zuidelijke Afrika waren toen voor het grootste deel zogenaamde Hottentotten en Bosjesmannen.

Rond 1800 kwamen de Engelsen naar Zuid-Afrika. Hun komst had echter geen grote invloed op de taal. Maar de Engelsen bleven hun eigen taal spreken, het bestuur en het onderwijs werden Engelstalig. De Kaap werd Britse kolonie. Het Engels had toen een veel hogere sociale status dan het Afrikaans; de bovenlaag, het bestuur en de intellectuelen praatten Engels, het Afrikaans werd als "kombuistaal" beschouwd.
De opvolgers van de Nederlanders en de Vlamingen ("conservatieve boeren") werden meer en meer ontevreden over het Engelse bestuur (slavenbevrijding) en trokken in de zogenaamde. "Grote Trek" (1836-44) naar het noorden, weg van de kust. In verschillende gebieden vond men nu ook verschillende varianten van het Afrikaans. De ruzies met de Engelsen gingen door.


Ge vergeet, liefke dat we eenzelfde geschiedenis hebben tot 1815.....
:fpuh:

Nog meer kun je lezen in het boek: Nederlanders Overzee..
Helaas is dat niet online (en ik ga ut nie overtypen )
:nerd: veel leesplezier

youssef_007
12-11-02, 09:20
ja mars, je moet niet alles over een kam scheren, niet alle blanken zijn racisten onderdrukkers en kolonisten.

magden_david
12-11-02, 09:22
Geplaatst door youssef_007
ja mars, je moet niet alles over een kam scheren, niet alle blanken zijn racisten onderdrukkers en kolonisten.

lol


ja mars ! :stomp: :stomp: :stomp:
ik zie het heus wel die stomme belgen die de grenspaaltjes elk weekend net een stukkie opschuiven richting nederland.
vuile imperialisten!

GroteWolf
12-11-02, 10:22
ja mars, je moet niet alles over een kam scheren, niet alle blanken zijn racisten onderdrukkers en kolonisten.


Maar als ze het wel zijn zijn het vrijwel altijd Belgen.

Marsipulami
12-11-02, 17:18
Kijk, kijk, typisch Hollands, nou gaan ze de schuld nog op die brave Belgen afschuiven ;)

Mark
12-11-02, 19:31
Bah wat een ontkenning allemaal, ik weet het wel goedgemaakt:

Ik veroordeel deze terorristische Nederlanders ten stelligste.... geloof me alstjeblieft als ik zeg dat we echt niet allemaal zo zijn!!!

Ik weet dat die indruk kan ontstaan omdat de meeste Nederlanders hier niks over zeggen, maar in feite is de meerderheid tegen dit soort Terrorisme.

Nogmaals mijn oprechte excuses hiervoor!



:boer:

Dutchguy
12-11-02, 19:45
Ach Belgen.
Can't live with them, can't live without them (kan toch moeilijk met de caravan dat hele stuk via Duitsland naar het zuiden zakken).

Madonna
12-11-02, 20:13
Geplaatst door Mark
Bah wat een ontkenning allemaal, ik weet het wel goedgemaakt:

Ik veroordeel deze terorristische Nederlanders ten stelligste.... geloof me alstjeblieft als ik zeg dat we echt niet allemaal zo zijn!!!

Ik weet dat die indruk kan ontstaan omdat de meeste Nederlanders hier niks over zeggen, maar in feite is de meerderheid tegen dit soort Terrorisme.

Nogmaals mijn oprechte excuses hiervoor!



:boer:

Spreek voor jezelf!

Deze dapper strijders verdienen ons respect. Dat wijzelf ooit zo dapper mogen zijn.

;)

Mark
12-11-02, 20:49
Mijn excuses voor de opmerkingen van Madonna :boer:

MaRiaH
12-11-02, 20:52
Geplaatst door Mark
Bah wat een ontkenning allemaal, ik weet het wel goedgemaakt:

Ik veroordeel deze terorristische Nederlanders ten stelligste.... geloof me alstjeblieft als ik zeg dat we echt niet allemaal zo zijn!!!

.......................

Nogmaals mijn oprechte excuses hiervoor!
:boer:



MarK.... dat zijn geen nederlanders.. het zijn zuid afrikaanse boeren!!!!

ze wonen dr al vanaf 1700... de tigste generatie.... :vingers:

MaRiaH
12-11-02, 20:54
Geplaatst door Marsipulami
Kijk, kijk, typisch Hollands, nou gaan ze de schuld nog op die brave Belgen afschuiven ;)

:boogie:

Mark
12-11-02, 21:08
Geplaatst door MaRiaH




MarK.... dat zijn geen nederlanders.. het zijn zuid afrikaanse boeren!!!!

ze wonen dr al vanaf 1700... de tigste generatie.... :vingers:

Kom kom een beetje meer zelfkritiek moet kunnen :jeweetog:

MaRiaH
12-11-02, 21:12
Geplaatst door Mark


Kom kom een beetje meer zelfkritiek moet kunnen :jeweetog:

hahaha,
okee, okeeeej alleen als Mars dat ook doet... :melig2:

Tomas
12-11-02, 21:26
Het is gebruikelijk om in een thread als deze, de discussie om te keren:

En dat die Belgische soldaten dat arme kleine negertje boven een vuurtje hebben geroosterd in Rwanda, vind je zeker wel normaal?! Extemistische Katholiek!

Mark
12-11-02, 21:32
Geplaatst door Tomas
Het is gebruikelijk om in een thread als deze, de discussie om te keren:

En dat die Belgische soldaten dat arme kleine negertje boven een vuurtje hebben geroosterd in Rwanda, vind je zeker wel normaal?! Extemistische Katholiek!

Wat? Die Belgen ook altijd, wat hebben ze toch met kinderen??????????

:traan1: :traan1:

Tomas
12-11-02, 21:40
Geplaatst door Mark


Wat? Die Belgen ook altijd, wat hebben ze toch met kinderen??????????

:traan1: :traan1:

Dit:

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1037080426004.html

En dat terwijl kinderen in Belgie altijd zo braaf en welopgevoed zijn. Of is dat schijn?

Mark
12-11-02, 21:49
Geplaatst door Tomas


Dit:

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1037080426004.html

En dat terwijl kinderen in Belgie altijd zo braaf en welopgevoed zijn. Of is dat schijn?

ja doei! voor die link moet ik me registreren, copy paste jij het ff?

Tomas
12-11-02, 21:54
Geplaatst door Mark


ja doei! voor die link moet ik me registreren, copy paste jij het ff?

Nee, geen zin in. Ik vind het artikel eigenlijk ook een beetje te kwetsend voor Mars.

Proef ik hier enige registratievrees?

Mark
12-11-02, 21:58
Geplaatst door Tomas


Nee, geen zin in. Ik vind het artikel eigenlijk ook een beetje te kwetsend voor Mars.

Proef ik hier enige registratievrees?

Als bekende nederlander blijf ik liever anoniem Tomas!

Tomas
12-11-02, 22:02
Geplaatst door Mark


Als bekende nederlander blijf ik liever anoniem Tomas!

Dacht ik al: Winny de J.

Ook al speel je een jongetje, het valt toch op.

Mark
12-11-02, 22:08
Ok, ik ga nu lekker slapen en dromen over mijn fantastische replies op je posts van morgen!!

trusten!

Tomas
12-11-02, 22:10
Geplaatst door Mark
Ok, ik ga nu lekker slapen en dromen over mijn fantastische replies op je posts van morgen!!

trusten!

Truste..

Marsipulami
12-11-02, 22:26
Geplaatst door Mark


Wat? Die Belgen ook altijd, wat hebben ze toch met kinderen??????????

:traan1: :traan1:

:lol: :haha:

Ik zat er al een tijdje op te wachten. :fplet:

Marsipulami
12-11-02, 22:28
Geplaatst door Tomas


Nee, geen zin in. Ik vind het artikel eigenlijk ook een beetje te kwetsend voor Mars.

Proef ik hier enige registratievrees?

Dat had je nou niet moeten zeggen. Nu gaat iedereen zich laten registreren bij nrc handelsblad. Werk jij voor het PR-team van nrc ?

Pytaghoras
13-11-02, 03:50
hmm, ja, die Nederlanders weer he? Hmmm, Hypocriet zijn ze!!! Niet allemaal, maar wel erg veel.

youssef_007
13-11-02, 12:13
soooooo

kwist niet dat hiet zoveel nederlanders prikken :zwaai:

MaRiaH
13-11-02, 23:45
Geplaatst door youssef_007
soooooo

kwist niet dat hiet zoveel nederlanders prikken :zwaai:


Gesjellig he... zoveel verschillende multi-culti op een prikbord
:melig: