PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft hier het boek Maroc.nl gelezen?



Mystery Man
12-11-02, 20:14
Er is een boek gemaakt van alle belangrijke discussies op deze site. Het heet maroc.nl, duuuuuuh! Dat boek las ik en dat bracht me op deze site. Wie heeft het gelezen?

Donna
12-11-02, 20:22
Ikke! :lole:

Abdul Karim
12-11-02, 20:24
Ik nog niet, het schijnt dat nog maar weinig van die prikkers over zijn. ik heb gehoord dat stukken van Zwarte Schaap en Chatoloog erin staan, maar dat weet ik niet zo zeker :(

Victory
12-11-02, 20:25
Hey, dat wist ik niet.... kom ik erin voor? :p

Maroc.nl
digitaal lief en leed van Marokkaanse jongeren

bol.com prijs: € 11,34

2-3 werkdagen
Paperback | 190 Pagina's | Uitgeverij Contact | 2001
ISBN: 9025416039

Donna
12-11-02, 20:27
Geplaatst door Victory
Hey, dat wist ik niet.... kom ik erin voor? :p

Maroc.nl
digitaal lief en leed van Marokkaanse jongeren

bol.com prijs: € 11,34

2-3 werkdagen
Paperback | 190 Pagina's | Uitgeverij Contact | 2001
ISBN: 9025416039


Liefhebbers van dit boek bestelden ook:

De puinhopen van acht jaar Paars
Pim Fortuyn
€ 14,95

De verweesde samenleving
Pim Fortuyn
€ 15,95

De islamisering van onze cultuur
Pim Fortuyn
€ 9,75


:lole: :melig: :lole:

Maroc.nl wordt het beste gelezen door Fortuynisten!!!! Whahoahahahahaaa.........

Abdul Karim
12-11-02, 20:29
Dat verklaard nu denk ik ook een hoop dingen. :D

Medea-Sefieroth
12-11-02, 20:30
Menen jullie dat echt? Is er echt een boek uitgekomen???????????? wahahahahahahahahahahahaha[oeps teveel gelachen]






:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: Waar kan ik maroc.nl bestellen

Shaheed
12-11-02, 20:30
Ik heb het ook nog niet gelezen sta ik er ook in?

Donna
12-11-02, 20:35
Het is al best wel lang uit Shaheed, al in 2001. En ik geloof dat het meeste texten van de 'oude site' zijn.


Ik sta er ook niet in :huil:

Mark
12-11-02, 20:36
Volgens mij is dat boek best oud en gaat het vooral om WSDB en vragen over de liefde enzo...

Of staan er ook stevige debatten in van het nieuws van de dag?

Oh nog iets voor de oldtimers hier, klopt het dat een van die twee jongens die in India omkwamen hier ook vroeger prikte??

Donna
12-11-02, 20:37
Ja, dat was lucky........ :traan1:

Victory
12-11-02, 20:37
Geplaatst door Mark
klopt het dat een van die twee jongens die in India omkwamen hier ook vroeger prikte??

Ja, lucky_Luke...ra

Victory
12-11-02, 20:41
MAROC.NL
Digitaal lief en leed van Marokkaanse jongeren

http://members.lycos.nl/victori/maroc.nl.jpg

Het boek MAROC.NL bestaat uit een selectie berichten die eerder verschenen op het discussieforum voor jonge Marokkanen in Nederland op de gelijknamige website. Deelname aan de discussieforums is in principe anoniem. De bijdragen aan deze virtuele gemeenschap worden vooral gekenmerkt door een mate van openhartigheid die weinig voorkomt in reële Marokkaanse milieus. Door de anonimiteit vervalt een groot deel van de sociale controle en komen ideeën boven water die soms weinig verschillen van die van ’autochtone’ jongeren.

Toponderwerpen zijn dating, liefde, maagdelijkheid, huwelijk, meiden-emancipatie, en altijd weer de Islam. Niet alleen Marokkaanse jongeren blijken te worstelen met cultuurverschillen, ook Nederlandse partners (vooral meisjes) melden zich op één van de elektronisch prikborden van www.maroc.nl.



Een kleine bloemlezing

Ikke vind dat de bruidsschat weg moet. Uit materialistische overwegingen willen sommige meiden dat hun aanstaande man zich diep in de schulden steekt om op de bruiloft dertig hele familiestambomen te kunnen uitnodigen. Maar als de jongen schulden heeft, dan heb jij als zijn vrouw ook schulden.

Salina wijst erop dat de bruidsschat vroeger voor de vrouw een financiële buffer was bij overlijden van haar echtgenoot of bij scheiding. Voor Salina persoonlijk zijn liefde, warmte en vertrouwen belangrijker in het huwelijk..


Kauothar wijst erop dat volgens de islam de vrouw niet meer mag vragen dan de man kan missen. Zij hecht persoonlijk ook niet zozeer aan de grootte van de bruidsschat.


Yassin vindt dat je voor een bruidsschat van 8000 gulden een vrouw terugkrijgt die die 8000 gulden weer geheel meeneemt voor jou. Je moet het als een tijdelijke investering zien (’sorry meisjes’). Als je dat niet kan inzien dan moet je niet trouwen, vindt hij.


Elmaghribia vindt daarentegen ‘een jongen waar ik van hou en de rest van mijn leven mee wil delen’ belangrijker dan een bruidsschat.


Hasna is pas getrouwd en heeft 4000 gulden bruidsschat gehad. Haar vader en schoonvader hebben erover onderhandeld, zonder haar er in te betrekken. Maar de bruidsschat afschaffen is een zonde. God wil het nou eenmaal zo, en het heeft niets met de tijd te maken.


Anoniem is tegen de bruidsschat omdat een arme man niet kan betalen.


Bouchra heeft bij haar huwelijk geen bruidsschat gehad maar is er trots op dat ze alles zelf betaald heeft van haar zelfverdiende geld. Ze wijst erop dat de bruidsschat vroeger wel een noodzakelijke voorziening voor vrouwen was.




Het boek is geschikt voor ieder die uit eerste hand meer wil weten van de gedachtenwereld van Marokkaanse jongeren.

Mark
12-11-02, 20:43
Geplaatst door Donna
Ja, dat was lucky........ :traan1:

aha dus toch een prikker die echt in praktijk bracht wat hij hier riep....

Mark
12-11-02, 20:44
ikke = ikke4real?

Abdul Karim
12-11-02, 20:46
Geplaatst door Mark
ikke = ikke4real?

:schok: Nee tuurlijk niet

Mark
12-11-02, 20:51
ohw... wie gaat er trouwens voor dat boek betalen als je het hier gratis kan lezen hahaha

hey dat is een idee ik ga ook zo'n boekje publiceren... gewoon lekker copy pasten van maroc.nl!!!

limpio
13-11-02, 06:34
Geplaatst door Donna
Ja, dat was lucky........ :traan1:
Ye..lucky, but he was not so lucky. :maf2: