PDA

Bekijk Volledige Versie : Er moet een Islam versie komen van de manifestatie "Ben je bang voor mij?"



Idolater
13-11-02, 02:16
Ik heb wat op Internet gezocht en me vooral vertoefd in LPF achtige forums en het anti-islamisme is zeer groot onder die mensen. Die haat is niet van tijdige aard vrees ik, ik weet niet zo zeer of het haat is ofwel angst of onbegrip. De mensen weten zo weinig van elkaar. Wat mij veel beter is, is om een soort PR offensief te beginnen om de naam van de Islam te corrigeren/zuiveren. Een vaak geuitte kreet is dat de Islam fascistisch, intolerant en achterlijk is. De LPF achtige mensen verwijzen dan naar El Moumni met zijn uitspraak dat homos lager waren dan varkens en honden. Dus aanwakkering van haat tegen niet-islamieten, de Moslims zouden zich achtergesteld maar tegelijkertijd superieur voelen, beweren zij. De bedreigingen die in hun ogen mensen zoals Hafid Bouazza en Hirsi Ali krijgen wanneer zij er iets van zeggen zorgen voor nog meer onbegrip onder die mensen.

Er was een tijdje een manifestatie "Ben je bang voor mij?" Ik zou haast een nieuwe manifestatie willen voorstellen over het corrigeren van het beeld over de Islam en Moslims. Hard nodig, voordat die beelden clichés worden en blijven.

En Sabah Nur
13-11-02, 02:43
In mijn ogen is elke religuze overtuiging een overlevings techniek en meer niet. Er leven nu op die moment meer dan 6 billion mensen op deze planeet die Homo Sapiens genoemd worden. Het is geen verassing dat het nu het zo krap wordt ze elkaar de nek om vliegen om macht, geld en andere benodigde menselijke voorzieningen.. Vrede in de toekomst? Vergeet het maar. In 20 jaar zullen er circa meer dan 10 billion van ons zijn. Denk er maar rustig over na!

Idolater
13-11-02, 02:59
Beide dingen zitten in 1 mens. De Islam is een containerbegrip geworden, het lijkt mij goed om van dat begrip af te komen. Er zijn echter mensen die vinden dat de Islam evolutionair geschiedkundig is achtergebleven, voor zover je kunt spreken van achterblijven van enkele geschriften. Ik verzin dit niet, de mensen spreken zelf over de Islam.

1. dat is iets wat in de cultuur en opvoeding bij sommige groepen zit, met name ouderen. Daar kun je weinig tegen doen, al dat geschreeuw gaat aan die mensen totaal voorbij. Die kunnen namelijk geen Nederlands en lezen niet de krant of volgen het journaal. Die kijken veelal naar een Arabische zender en zijn niet geïnteresseerd in de toestanden in Nederland. Is het actief stimuleren van participatie van die mensen nodig? Is het de moeite waard? Is het niet veel beter om de schaarse middelen die je hebt te investeren in de jeugd die een schakel kan vormen tussen de ouders en de Nederlandse samenleving? Dit is iets wat zich vooral zal oplossen naar mate de tijd verstrijkt, meisjes verzetten zich bijvoorbeeld tegen hun beschermde opvoeding en emanciperen. Wat Fortuyn achtige mensen doen is schreeuwen tegen een oud Berbers oma'tje om alsnog te gaan emanciperen en Nederlands te leren. Zinloos en getuigt van weinig respect.

2. Politieke Islam is in feite afzetten tegen Amerika en Israel. Dat dit vermengd wordt met religie is wel duidelijk gezien de zgn. Jihads. Daar kun je als overheid wel wat aan doen, maar dan kom je aan de burgerrechten zoals godsdienstvrijheid. Ook PvdA lijsttrekker Bos vroeg zich dat af in Trouw:

"Ook Wouter Bos stelt de grondwet ter discussie. ,,De samenleving is zodanig veranderd dat ik me afvraag of het evenwicht tussen allerlei grondrechten moet blijven zoals het nu is. Met de komst van de islam, en van veel laag opgeleiden, hebben we nu elementen in de Nederlandse samenleving gekregen die de vraag rechtvaardigen. Ik ben daar niet uit. Het is een ongelofelijk complex vraagstuk. Maar ik ben het punt voorbij dat we steeds maar weer die conclusie trekken en vervolgens besluiten om niets te doen.''

Bos denkt aan een verplichting in godsdienstige ruimtes Nederlands te spreken of de overheid meer zeggenschap te geven over lesprogramma's. Bos:,,Als je besluit tot een ander evenwicht tussen grondrechten, dan zijn er twee oplossingen mogelijk. Ofwel je regelt het voor iedereen in Nederland op een andere manier. Ofwel je vindt het verantwoord om een onderscheid te maken tussen rechten en plichten voor mensen die hier al eeuwenlang zijn aan de ene kant en voor nieuwkomers aan de andere kant. Je loopt in dat laatste geval aan tegen de vraag of zoiets houdbaar is voor bijvoorbeeld het Europese Hof voor de Rechten van de Mens"

El Abd DESAMMA
13-11-02, 03:37
Mensen,mensen,mensen.zoveel haat en onbegrip tegen de islam.
Laat me jullie 1 ding zeggen:Als de moslims bedreigt blijven worden hier in het ''westen'' dan zal vroeg of laat toch iets ergs gaan gebeuren(daarbij is 11 september niks bij vergeleken).Je kan een volk niet onderdrukken laat staan een religie.
Wees gewaarschuwd:Een kat in het nauw maakt rare sprongen!!!
En mocht er ooit echt rassenrellen of iets in die trant ontstaan hier dan, zal het een heel bitter verlies zijn!!!voor wie mag je zelf bepalen maar kan je garanderen dat het niet de moslims zullen zijn die het onderspit zullen delven.

:loog: :loog: :aftel: :stout: :maf: :stomp:

En Sabah Nur
13-11-02, 03:49
Nou ik weet wel bijna zeker dat iedereen dan god/allah hallo kan zeggen.

Idolater
13-11-02, 03:57
Geplaatst door El Abd DESAMMA
Mensen,mensen,mensen.zoveel haat en onbegrip tegen de islam.
Laat me jullie 1 ding zeggen:Als de moslims bedreigt blijven worden hier in het ''westen'' dan zal vroeg of laat toch iets ergs gaan gebeuren(daarbij is 11 september niks bij vergeleken).Je kan een volk niet onderdrukken laat staan een religie.
Wees gewaarschuwd:Een kat in het nauw maakt rare sprongen!!!
En mocht er ooit echt rassenrellen of iets in die trant ontstaan hier dan, zal het een heel bitter verlies zijn!!!voor wie mag je zelf bepalen maar kan je garanderen dat het niet de moslims zullen zijn die het onderspit zullen delven.

:loog: :loog: :aftel: :stout: :maf: :stomp:

El Abd DESAMMA: Dit bevestigt het beeld van die angst. "de Moslims zouden zich achtergesteld maar tegelijkertijd superieur voelen, beweren zij"
Zulke rellen zullen nooit ontstaan, want we zijn ver daarvan verwijderd, op een bizarre manier ben ik het eens met jantien die zegt dat je je hand in eigen boezem moet steken en criminaliteit en ontsporing van de jongens binnen de eigen bevolkingsgroep serieus moet nemen en niet moet relativeren met Insha Allah of, "dat is normaal".
El Abd DESAMMA, kun je iets positiefs en humaans uitdragen vanuit je godsdienst? Of is dreigen met een soort Jihad alles wat de Islam inhoudt?

El Abd DESAMMA
13-11-02, 03:58
Wat jij er van vindt is irrelevant en over welk nederlands justitieel apparaat heb je het?ik wist niet dat dat bestond.hahahah :lol:

El Abd DESAMMA
13-11-02, 04:03
Een jihad heb je met jezelf als je weet wat het woord oorspronkelijk betekent.en wat ik probeer aan te duiden is dat het gewoon een feit is dat iemand die gepest,getreiterd,aangestaard,uitgedaagd en dergelijke op een gegeven moment ontploft.snappie?

Idolater
13-11-02, 04:11
Geplaatst door El Abd DESAMMA
Een jihad heb je met jezelf als je weet wat het woord oorspronkelijk betekent.en wat ik probeer aan te duiden is dat het gewoon een feit is dat iemand die gepest,getreiterd,aangestaard,uitgedaagd en dergelijke op een gegeven moment ontploft.snappie?

Aan wie is dat te wijten? Kun je niet veel beter het probleem bij jezelf zoeken dan altijd een uitvlucht zoeken of een ander de schuld te geven?

Nederland heeft een beschavingsoffensief nodig zoals in het begin van de 19-20ste eeuw. Gericht tot Osama bin Laden fanboys en Moslimhaters.

En Sabah Nur
13-11-02, 04:13
Geplaatst door Idolater



Nederland heeft een beschavingsoffensief nodig zoals in het begin van de 19-20ste eeuw. Gericht tot Osama bin Laden fanboys en Moslimhaters.


Mee eens! :duim: Laat de haters elkaar ergens anders de das om doen. Wij willen hier in vrede leven AUB.

El Abd DESAMMA
13-11-02, 04:16
ik hoop het.ik zie het was pessimistischer in maar hoop van harte dat jullie gelijk hebben.
salaam

Madonna
13-11-02, 10:18
Geplaatst door Idolater
Ik heb wat op Internet gezocht en me vooral vertoefd in LPF achtige forums en het anti-islamisme is zeer groot onder die mensen. Die haat is niet van tijdige aard vrees ik, ik weet niet zo zeer of het haat is ofwel angst of onbegrip. De mensen weten zo weinig van elkaar. Wat mij veel beter is, is om een soort PR offensief te beginnen om de naam van de Islam te corrigeren/zuiveren. Een vaak geuitte kreet is dat de Islam fascistisch, intolerant en achterlijk is. De LPF achtige mensen verwijzen dan naar El Moumni met zijn uitspraak dat homos lager waren dan varkens en honden. Dus aanwakkering van haat tegen niet-islamieten, de Moslims zouden zich achtergesteld maar tegelijkertijd superieur voelen, beweren zij. De bedreigingen die in hun ogen mensen zoals Hafid Bouazza en Hirsi Ali krijgen wanneer zij er iets van zeggen zorgen voor nog meer onbegrip onder die mensen.

Er was een tijdje een manifestatie "Ben je bang voor mij?" Ik zou haast een nieuwe manifestatie willen voorstellen over het corrigeren van het beeld over de Islam en Moslims. Hard nodig, voordat die beelden clichés worden en blijven.

Ik heb waardering en begrip voor je standpunt, Idolator.

Maar ik ben bang dat alle energie en geld die je daar in steekt, in één klap wordt tenietgedaan door de eerst volgende, al dan niet gelukte, aanslag door Moslims.

Die religie heeft een imago probleem van heb ik jou daar. Laat ze dat maar lekker zelf oplossen.

Madonna
13-11-02, 10:23
Trouwens, ik kan me ook niet echt aan de indruk onttrekken, dat ik uitgemaakt word voor ****, als gevolg van enige religieuze invloed. Dus je doet maar, maar ik ga die religie niet promoten. Ik heb nog liever Jehova’s aan de deur.

observer
13-11-02, 13:27
Geplaatst door El Abd DESAMMA
Mensen,mensen,mensen.zoveel haat en onbegrip tegen de islam.
Laat me jullie 1 ding zeggen:Als de moslims bedreigt blijven worden hier in het ''westen'' dan zal vroeg of laat toch iets ergs gaan gebeuren(daarbij is 11 september niks bij vergeleken).Je kan een volk niet onderdrukken laat staan een religie.
Wees gewaarschuwd:Een kat in het nauw maakt rare sprongen!!!
En mocht er ooit echt rassenrellen of iets in die trant ontstaan hier dan, zal het een heel bitter verlies zijn!!!voor wie mag je zelf bepalen maar kan je garanderen dat het niet de moslims zullen zijn die het onderspit zullen delven.




Een vaak geuitte kreet is dat de Islam fascistisch, intolerant en achterlijk is. niet de islam als geheel maar deze persoon zeker