PDA

Bekijk Volledige Versie : Die Hollanders toch !



Marsipulami
13-11-02, 11:04
''Nederland is niet onveiliger''

Bron: Nieuws.nl

Volgens aankomend juriste Margreth Egelkamp, die op 25 november aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveert op het onderwerp De ernst van geweldscriminaliteit, wordt dit soort criminaliteit in ons land zwaar overschat. Volgens Egelkamp is Nederland de laatste jaren helemaal niet onveiliger geworden, maar zijn Nederlanders wel gevoeliger geworden voor geweld. De stelling dat Nederland onveiliger wordt is een waarneming die feitelijk onjuist is, aldus Egelkamp.

Eén van de oorzaken voor het onveiligere gevoel is de media-aandacht voor zinloos geweld. Dat versterkt volgens haar het gevoel bij mensen dat Nederland steeds onveiliger wordt. Ook verandert de definitie van een geweldsmisdrijf: ''Wat 15 jaar geleden nog een lichte overtreding was, wordt nu als misdrijf gezien. Een licht vergrijp in 1986 wordt tien jaar later mishandeling genoemd".
Ook het feit dat geweld relatief gezien niet vaak voorkomt speelt mee; Gebeurt er dan toch iets, dan keuren we dat steeds sterker af. ''Dat is in feite een teken van beschaving''.

Promovendus Egelkamp vergeleek voor haar onderzoek 1.100 strafdossiers over geweldsmisdrijven uit 1986 en 1996. Daaruit valt volgens haar te concluderen dat mensen in 1996 veel sneller aangifte deden van een overtreding dan tien jaar daarvoor.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23791

Bart
13-11-02, 11:07
Geplaatst door Marsipulami
''Nederland is niet onveiliger''

Bron: Nieuws.nl

Volgens aankomend juriste Margreth Egelkamp, die op 25 november aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveert op het onderwerp De ernst van geweldscriminaliteit, wordt dit soort criminaliteit in ons land zwaar overschat. Volgens Egelkamp is Nederland de laatste jaren helemaal niet onveiliger geworden, maar zijn Nederlanders wel gevoeliger geworden voor geweld. De stelling dat Nederland onveiliger wordt is een waarneming die feitelijk onjuist is, aldus Egelkamp.

Eén van de oorzaken voor het onveiligere gevoel is de media-aandacht voor zinloos geweld. Dat versterkt volgens haar het gevoel bij mensen dat Nederland steeds onveiliger wordt. Ook verandert de definitie van een geweldsmisdrijf: ''Wat 15 jaar geleden nog een lichte overtreding was, wordt nu als misdrijf gezien. Een licht vergrijp in 1986 wordt tien jaar later mishandeling genoemd".
Ook het feit dat geweld relatief gezien niet vaak voorkomt speelt mee; Gebeurt er dan toch iets, dan keuren we dat steeds sterker af. ''Dat is in feite een teken van beschaving''.

Promovendus Egelkamp vergeleek voor haar onderzoek 1.100 strafdossiers over geweldsmisdrijven uit 1986 en 1996. Daaruit valt volgens haar te concluderen dat mensen in 1996 veel sneller aangifte deden van een overtreding dan tien jaar daarvoor.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23791

Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit vind ik nou een typisch voorbeeld van een nutteloos onderzoek. Dit weet toch iedereen? Het GEVOEL van (on)veiligheid gaat om perceptie van individuele personen aan de ene kant en de maatschappij als geheel aan de andere kant. Dat gevoel heeft niets te maken met de kale feiten.

Marsipulami
13-11-02, 11:14
Geplaatst door Bart


Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit vind ik nou een typisch voorbeeld van een nutteloos onderzoek. Dit weet toch iedereen? Het GEVOEL van (on)veiligheid gaat om perceptie van individuele personen aan de ene kant en de maatschappij als geheel aan de andere kant. Dat gevoel heeft niets te maken met de kale feiten.

Toch altijd verfrissend als iemand tussen alle onheilsretoriek en self-fulfilling prophecy door eens komt zeggen dat het einde van de wereld nog niet is aangebroken. :fplet:

Madonna
13-11-02, 11:18
Geplaatst door Marsipulami
''Nederland is niet onveiliger''

Bron: Nieuws.nl

Volgens aankomend juriste Margreth Egelkamp, die op 25 november aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveert op het onderwerp De ernst van geweldscriminaliteit, wordt dit soort criminaliteit in ons land zwaar overschat. Volgens Egelkamp is Nederland de laatste jaren helemaal niet onveiliger geworden, maar zijn Nederlanders wel gevoeliger geworden voor geweld. De stelling dat Nederland onveiliger wordt is een waarneming die feitelijk onjuist is, aldus Egelkamp.

Eén van de oorzaken voor het onveiligere gevoel is de media-aandacht voor zinloos geweld. Dat versterkt volgens haar het gevoel bij mensen dat Nederland steeds onveiliger wordt. Ook verandert de definitie van een geweldsmisdrijf: ''Wat 15 jaar geleden nog een lichte overtreding was, wordt nu als misdrijf gezien. Een licht vergrijp in 1986 wordt tien jaar later mishandeling genoemd".
Ook het feit dat geweld relatief gezien niet vaak voorkomt speelt mee; Gebeurt er dan toch iets, dan keuren we dat steeds sterker af. ''Dat is in feite een teken van beschaving''.

Promovendus Egelkamp vergeleek voor haar onderzoek 1.100 strafdossiers over geweldsmisdrijven uit 1986 en 1996. Daaruit valt volgens haar te concluderen dat mensen in 1996 veel sneller aangifte deden van een overtreding dan tien jaar daarvoor.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23791

1996 is toevallig ook het jaar dat een vriend van mij tijdens het afsluiten van zijn snackbar het ziekenhuis is ingeslagen en geschopt door een paar Marokkanen voor de dagopbrengst.

De lichamelijke klachten zijn al een tijdje verdwenen. Maar hij voelt zich nooit meer veilig. En ik heb sindsdien en nog een paar andere wat kleinere akkevietjes ook niet meer zo'n veilig gevoel.

Mijn situatie zal wel toevallig iets met die datum te maken hebben, waarop het onderzoek juist stopt.

Pixelshade
13-11-02, 11:20
volgens mij probeert mars duidelijk te maken dat NL helemaal niet onveiliger is geworden de laatste jaren, de media etc. blaast alleen alles op, waardoor het lijkt alsof alles onveiliger is geworden, wat ze hiermee willen bereiken is me alleen een beetje onduidelijk

Marsipulami
13-11-02, 11:25
Geplaatst door Madonna
1996 is toevallig ook het jaar dat een vriend van mij tijdens het afsluiten van zijn snackbar het ziekenhuis is ingeslagen en geschopt door een paar Marokkanen voor de dagopbrengst.

De lichamelijke klachten zijn al een tijdje verdwenen. Maar hij voelt zich nooit meer veilig. En ik heb sindsdien en nog een paar andere wat kleinere akkevietjes ook niet meer zo'n veilig gevoel.

Mijn situatie zal wel toevallig iets met die datum te maken hebben, waarop het onderzoek juist stopt.

Gelukkig zijn Nederlanders allemaal zachtmoedige mensen. Bij ons gebeurt wel eens het omgekeerde.


http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=47954

Madonna
13-11-02, 11:30
Geplaatst door Marsipulami


Gelukkig zijn Nederlanders allemaal zachtmoedige mensen. Bij ons gebeurt wel eens het omgekeerde.


http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=47954

Mij zal je niet horen beweren dat autochtone Nederlanders zulke lieverdjes zijn. Ik spreek slechts uit eigen ervaring als het gaat om ernstig lichamelijke mishandeling en de Marokkaanse betrokkenheid daarbij. Seksuele intimidaties krijg ik van beidde kanten, afhankelijk van de locatie en het tijdstip een beetje meer van de een dan de ander.

Heb je er trouwens moeite mee dat ik mijn ervaringen met je wil delen?

Arvid
13-11-02, 11:38
Geplaatst door Madonna


Mij zal je niet horen beweren dat autochtone Nederlanders zulke lieverdjes zijn. Ik spreek slechts uit eigen ervaring als het gaat om ernstig lichamelijke mishandeling en de Marokkaanse betrokkenheid daarbij. Seksuele intimidaties krijg ik van beidde kanten, afhankelijk van de locatie en het tijdstip een beetje meer van de een dan de ander.

Heb je er trouwens moeite mee dat ik mijn ervaringen met je wil delen?

Zo te lezen waar jij nog niet lang rond op dit forum
Marsupilami staat er om bekend misdaden van moslims te ontkennen en misdaden van niet-moslims uit te vergroten.
Daarmee probeert hij vriendjes te maken op dit forum.
Helaas voor hem lukt dat nog niet echt.
Maar hij probeert het wel.
T'is echt een jongen van 'ik win weliswaar niet, maar ik heb wel meegedaan'. Schattig niet?

Marsipulami
13-11-02, 11:42
Geplaatst door Arvid


Zo te lezen waar jij nog niet lang rond op dit forum
Marsupilami staat er om bekend misdaden van moslims te ontkennen en misdaden van niet-moslims uit te vergroten.
Daarmee probeert hij vriendjes te maken op dit forum.
Helaas voor hem lukt dat nog niet echt.
Maar hij probeert het wel.
T'is echt een jongen van 'ik win weliswaar niet, maar ik heb wel meegedaan'. Schattig niet?

Nee hoor, ik probeer gewoon op een kritisch neutrale manier Hollanders op de kast te krijgen :lole: :lole:

Madonna
13-11-02, 11:43
Geplaatst door Arvid


Zo te lezen waar jij nog niet lang rond op dit forum
Marsupilami staat er om bekend misdaden van moslims te ontkennen en misdaden van niet-moslims uit te vergroten.
Daarmee probeert hij vriendjes te maken op dit forum.
Helaas voor hem lukt dat nog niet echt.
Maar hij probeert het wel.
T'is echt een jongen van 'ik win weliswaar niet, maar ik heb wel meegedaan'. Schattig niet?

Dank je voor deze achtergrond informatie, maar ik vorm toch liever zelf een beeld van de persoon achter de tekst. En ik moet zeggen dat ik ook hele verstandige teksten van deze Marsipulami heb gelezen. Een semi-sarcastische opmerking, doet daar niet gelijk zo veel aan af.

an3sdej
13-11-02, 11:46
De onderzoek(st)er woont w.s. niet in een achterstandsbuurt, en is nog nooit beroofd met lichamelijk geweld. ALLE lichamelijk geweld op onschuldige burgers is in mijn ogen een ZWAAR misdrijf.

June 5, 1967
13-11-02, 12:02
Geplaatst door Marsipulami


Nee hoor, ik probeer gewoon op een kritisch neutrale manier Hollanders op de kast te krijgen :lole: :lole:


Lukt niet al te best he'

:huil:

Arvid
13-11-02, 12:15
Geplaatst door Marsipulami


Nee hoor, ik probeer gewoon op een kritisch neutrale manier Hollanders op de kast te krijgen :lole: :lole:

Belgen die op nederlandse sites aan het kutten zijn, zijn clowns.
Zijn belgische sites niet goed genoeg?
Bovendien, verzin eens een wat origineler antwoord, je hebt wel 1000x gezegd hoe je nederlanders op de kast wil jagen.

Marsipulami
13-11-02, 12:29
Geplaatst door Arvid


Belgen die op nederlandse sites aan het kutten zijn, zijn clowns.
Zijn belgische sites niet goed genoeg?

Oei, oei, bespeur ik daar geen ethnocentrisch trekje bij een ruimdenkende tolerante Nederlander ? Of vergis ik me ?


:belgie: :lole: :lole:

barfly
13-11-02, 13:26
Zijn belgische sites niet goed genoeg?

Die zijn er helemaal niet :D

June 5, 1967
13-11-02, 15:30
Geplaatst door barfly


Die zijn er helemaal niet :D

Jawel die ene van dat Blok met dat Vlaams enzv...iets met de Winter...sorry ben de strekking kwijt...

:nl:

barfly
13-11-02, 15:35
Was dat niet een goede bekende van ene Abu Jahjah? :boogie:

June 5, 1967
14-11-02, 11:57
ohhhh dus ze hebben keus zat in Belgie...

:boogie: :boogie:

Of je nou gebeten wordt door de hond of door de kat...

Dutchguy
14-11-02, 15:30
Geplaatst door Marsipulami


Nee hoor, ik probeer gewoon op een kritisch neutrale manier Hollanders op de kast te krijgen :lole: :lole:

Marsipulami is een stripfiguur.

'nuff said. :engel: