PDA

Bekijk Volledige Versie : Dans en muziek in West-Afghanistan verboden



barfly
13-11-02, 16:10
Dans en muziek in West-Afghanistan verboden

KABUL (DPA) - Een jaar na de val van het Taliban-regime in
Afghanistan is het in de westelijke provincie Herat weer verboden
om bij bruiloften en partijen muziek te maken en te dansen. De
conservatieve gouverneur Ismail Khan van Herat heeft een fatwa
(islamitisch gebod) hierover bekrachtigd, zo berichtte de Afghaanse
krant Anis woensdag.
Volgens de fatwa zijn muziek en dans niet alleen in restaurants
en hotels verboden, maar ook tijdens feestjes thuis. Ook mogen
mannen en vrouwen tijdens feesten in openbare ruimten niet met
elkaar praten.
,,Ik heb met eigen ogen gezien dat een bruid en bruidegom hebben
gedanst op Indiase muziek. Dat is geen Afghaanse cultuur, maar
Westerse'', zo citeerde de krant de gouverneur. Hij voegde eraan
toe dat alleen naar geestelijke muziek mag worden geluisterd en
naar liederen over de heilige oorlog. Onder het Taliban-regime, dat
vorig jaar door de Verenigde Staten werd verdreven, was muziek ook
verboden.
Onlangs beschuldigde de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie
Human Rights Watch Ismail Khan, die steun krijgt van het westen, de
mensenrechten te schenden. Zo komen willekeurige arrestaties en
martelingen geregeld voor in Herat.
De organisatie wees erop dat de internationale gemeenschap de
macht van de Afghaanse krijgsheren wil terugdringen, maar dat dat
in Herat niet lukt.
Volgens de mensenrechtenorganisatie gaf de Tadzjiek Khan
opdracht om mensen om politieke redenen te arresteren en te
martelen.
Troepen onder leiding van Khan zijn er al eerder van beschuldigd
niet-Tadzjieken in Herat te onderdrukken. Veel inwoners van Herat
willen dat de krijgsheer Khan uit zijn functie wordt gezet.

barfly
13-11-02, 17:31
Tja ik denk niet dat ik dit soort dingen ooit zal begrijpen...

sil
13-11-02, 19:00
Ik begrijp niet dat één man die mensen zo kan onderdrukken

lennart
13-11-02, 19:01
Geplaatst door J.M.T.
Die mensen zijn ziek van geest!

Wist je dat je in Irak niet mag internetten?

Mag niet veel in islamitische landen lijkt mij.

Heeft meer met de dictatuur te maken dan met het feit dat Iraq een islamitische land is.

In Iran mag men wel internetten bijvoorbeeld.

Joesoef
13-11-02, 20:32
Geplaatst door J.M.T.
In Iran mag je heel veel andere dingen niet. Er is censuur, je moet de sluier dragen ............! Iemand wordt ter dood veroordeeld omdat hij iets tegen de religie zegt.

Men dood anderen omdat zij niet anders mogen denken.

Jammer, mooi land!


Zo.

Hoeveel Iraniërs heb jij de laatste tijd gesproken?

Bakslita
13-11-02, 20:37
Geplaatst door J.M.T.
In Iran mag je heel veel andere dingen niet. Er is censuur, je moet de sluier dragen ............! Iemand wordt ter dood veroordeeld omdat hij iets tegen de religie zegt.

Men dood anderen omdat zij niet anders mogen denken.

Jammer, mooi land!



Ja jammer he...dat je alsof het je ene moer kan schelen ...vieze racist (© Jantien)


-Y-

Victory
13-11-02, 20:49
Geplaatst door J.M.T.
Joesoef,

Ik ben er geweest en heb velen gesproken. Dat was lang geleden
en vele van de mensen die ik leerde kennen zullen nu wel dood zijn.

Daarom kan ik zeggen het is een prachtig land.

BWHAHAHAHAHAHA...................

Bakslita
13-11-02, 20:51
Geplaatst door J.M.T.
Joesoef,

Ik ben er geweest en heb velen gesproken. Dat was lang geleden
en vele van de mensen die ik leerde kennen zullen nu wel dood zijn.

Daarom kan ik zeggen het is een prachtig land.


Kun je het ook bewijzen? (© Jantien)
Zeg gewoon dat je anti-islam bent...

-Y-

Joesoef
13-11-02, 21:04
Geplaatst door J.M.T.
Joesoef,

Ik ben er geweest en heb velen gesproken. Dat was lang geleden
en vele van de mensen die ik leerde kennen zullen nu wel dood zijn.

Daarom kan ik zeggen het is een prachtig land.


Hypothese.....

Joesoef
13-11-02, 21:23
En daarom zijn de mensen die jij hebt ontmoet nu dood.....

Victory
13-11-02, 21:35
...........David Sassoon was born in Baghdad, Irak in 1792. His father, Saleh Sassoon, was a wealthy banker and the treasurer to Ahmet Pasha, the governor of Baghdad. (Thus making him the "court Jew" - a highly influential position.) In 1829 Ahmet was
overthrown due to corruption and the Sassoon family fled to Bombay, India. This was the strategic trade route to interior India and the gateway to the Far East. In a brief time the British government granted Sassoon "monopoly rights" to all manufacture of cotton goods, silk and most important of all - Opium - then the most addictive drug in the world! The Jewish Encyclopedia of 1905, states that Sassoon expanded his opium trade into China and Japan........


.......The Baghdadi Jews first arrived from Iraq, Syria, and Iran around 1796, fleeing persecution in their native lands. The most prominent Baghdadi Jew was David Sassoon who established the Indian House of Sassoon in 1832 and paved the way for the arrival of many other Iraqi Jews in India. .................

toeval?

barfly
13-11-02, 21:41
...........David Sassoon was born in Baghdad, Irak in 1792. His father, Saleh Sassoon, was a wealthy banker and the treasurer to Ahmet Pasha, the governor of Baghdad. (Thus making him the "court Jew" - a highly influential position.) In 1829 Ahmet was
overthrown due to corruption and the Sassoon family fled to Bombay, India. This was the strategic trade route to interior India and the gateway to the Far East. In a brief time the British government granted Sassoon "monopoly rights" to all manufacture of cotton goods, silk and most important of all - Opium - then the most addictive drug in the world! The Jewish Encyclopedia of 1905, states that Sassoon expanded his opium trade into China and Japan........


Tof, 't had een Nederlander kunnen zijn :)

Idolater
13-11-02, 21:44
Nou, goed dat er z'on gebied is waar dans en muziek verboden is. Dan hebben de aanhangers van z'on ideologie ook geen excuus meer dat ze nergens naar toe kunnen. Mensen kunnen, in mijn perspectief, zo achterlijk zijn als ze willen zijn. Als die achterlijkheid/cultuur maar wordt gescheiden door middel van grenzen en landen.

sil
13-11-02, 22:54
Geplaatst door J.M.T.
PS: Wouter Bos moet maar eens deze website gaan lezen! Hij valt vast om van de schrik. Hij wil vast geen Lijsttrekker meer zijn!

Waarom niet?????

Marsipulami
13-11-02, 23:49
Geplaatst door J.M.T.
Hoe kan ik het bewijzen?

Ik ben Iran via de Khyber Pass binnengekomen

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je toch een hehoorlijke omweg gemaakt. De Khyber pass verbindt volgens mijn info Pakistan met Afghanistan nabij Peshawar. Iran ligt daar nog een heel eind vandaan.

Joesoef
13-11-02, 23:56
Geplaatst door J.M.T.
Joesoef,

Ik ben er geweest en heb velen gesproken. Dat was lang geleden
en vele van de mensen die ik leerde kennen zullen nu wel dood zijn.

Daarom kan ik zeggen het is een prachtig land.


Nogmaals want je ontwijkt mijn vraag.


Hoeveel Iraniërs heb jij laatst gesproken. En dan nog een vraag, waarom denk jij dat de mensen die jij hebt gesproken "dood" zijn?

Marsipulami
13-11-02, 23:58
Geplaatst door Joesoef



Nogmaals want je ontwijkt mijn vraag.


Hoeveel Iraniërs heb jij laatst gesproken. En dan nog een vraag, waarom denk jij dat de mensen die jij hebt gesproken "dood" zijn?

Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag. Jij moet effe wachten ;)

Joesoef
14-11-02, 00:05
Geplaatst door Marsipulami


Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag. Jij moet effe wachten ;)


okidoki.


Heb nog een paar leuke vragen voor er na :p.

Victory
14-11-02, 00:15
J.M.T. zijn verhaal klopt gewoon niet....

Marsipulami
14-11-02, 00:18
Geplaatst door Joesoef
okidoki.
Heb nog een paar leuke vragen voor er na :p.

Als ervaren Hollanderkenner weet ik dat je voorzichtig moet zijn met al te kritische vragen aan Hollanders. Teveel gezonde kritiek op Hollanders kan tot trauma's bij de bestemmelingen leiden. :p

Idolater
14-11-02, 00:27
Geplaatst door J.M.T.
PS: Wouter Bos moet maar eens deze website gaan lezen! Hij valt vast om van de schrik. Hij wil vast geen Lijsttrekker meer zijn!

hehehe...dat weet ik. Ik denk dat iedereen die een beetje links is om valt van de schrik door enkele uitlatingen die gedaan worden op Maroc.nl...deze site bedoelde je toch? Ik heb zelf wat baggage over deze problematiek en verdiep me in de culturele diversiteit van Moslims en de positie en de botsing in een Nederlandse omgeving. Dat doe je door direct de confrontatie aan te gaan of gewoon stiekem op een grote site zoals Maroc.nl mee te lezen. De meeste Moslims die op de PvdA stemmen zijn liberale en linkse mensen, zoals Nebahat Albayrak. Voor emancipatie, gelijkheid en vrijheid. De PvdA komt op voor de man met de pet, of het nou de arbeider is of de immigrant. Beiden hebben allebei dingen gemeen: emancipatie en gelijkheid. De fundamentalisten zoals yehimuhgahaha en co worden helaas door tegenstanders van de partij in contact gebracht met de PvdA. Zo beweerde Hirsi Ali dat de PvdA is gegijzeld door multiculti's en Moslimconservatieven, dat is absolute onzin. Fortuynaanhangers verzinnen allerlei theorien dat de PvdA in feite wordt bestuurd door godsdienstfanatici uit het Midden Oosten, en andere onzin. Het is aan Wouter Bos om voor de eigen idealen te gaan en de kiezers terug te winnen, en daar horen Moslimconservatieven die juist niets moeten hebben van het sociaal-democratische gedachtegoed, niet bij. Die conservatieven moeten maar een eigen islamitische partij oprichten. Dat recht hebben ze.

Joesoef
14-11-02, 00:30
Geplaatst door Marsipulami
Teveel gezonde kritiek op Hollanders kan tot trauma's bij de bestemmelingen leiden. :p


Bestemmelingen???



Vlaamse woordenschat of zo? :confused:

Marsipulami
14-11-02, 00:40
Geplaatst door Joesoef



Bestemmelingen???



Vlaamse woordenschat of zo? :confused:

Bestemmeling: (de-(m.);-en)(in België) 0.1 geadresseerde 0.2 degene voor wie iets bestemd is.

Uit: "Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal"

Joesoef
14-11-02, 00:42
Geplaatst door Marsipulami


Bestemmeling: (de-(m.);-en)(in België) 0.1 geadresseerde 0.2 degene voor wie iets bestemd is.

Uit: "Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal"

:D

Ik geloof niet in voorbestemming :p




Maar nu ga ik maffen :belgie:

sil
14-11-02, 02:50
Geplaatst door J.M.T.
Beste Sil,

Dat laat ik aan jouw intelligente analyse over!

Die zal ik dan niet hebben,misschien kun je het uitleggen,

sil
14-11-02, 17:42
Geplaatst door J.M.T.
Sil,

Citaat:
"Die zal ik dan niet hebben,misschien kun je het uitleggen."

Misschien zou je mijn uitleg daarom niet kunnen begrijpen? (grapje hoor).

Ik bedoel eenvoudig gezegd (hoop ik) dat er op deze site heel veel geschreven wordt waaruit geconcludeerd en gezegd mag worden dat integratie gefaald heeft, dat er polarisatie is, en ook dat er vijandigheid betreft Nederland en Nederlanders bestaat (door mensen die zich 'Nederlander' willen noemen).

Ik denk dat de p.v.d.a wel door heeft dat ze niet overal goed bezig zijn geweest,maar er zijn buiten de groepen r*tjochie's toch ook veel jongeren die het wel gemaakt hebben.
zelf ben ik er ook vaak heel erg boos opgeweest en nog,heb er ook verschillende zeer vervelende ervaringen mee gehad(ook enkele hier op het p.b)Maar wat ik jammer vind dat we degene die het wel goed doen hier niet zien.Daar horen en zien we te weinig van.
zelf woon ik in een zeer multiculturele buurt,heb van niemand last,zie ook nooit iemand buiten,dus contact is er dan ook niet.
Ik heb het verschillende keren geprobeerd,maar heb het nu opgegeven

Joesoef
15-11-02, 12:08
Zelf heb ik daar niet met joden gesproken over politiek. Weet wel dat er nu niets van vervolging of iets dergelijks sprake is, men leeft gewoon naast elkaar. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen die politiek actief zijn in de oppositie het niet altijd makkelijk hebben en op hun tellen moeten passen. Maar dat is niet eigen aan Islamitische of dictatoriaale landen.