PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak gaat akkoord met VN-resolutie



Marsipulami
13-11-02, 16:59
Irak gaat akkoord met VN-resolutie

NEW YORK - Irak gaat akkoord met resolutie 1441 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De Iraakse ambassadeur bij de VN, Mohammed Al-Douri, heeft dat in een brief aan VN-secretaris-generaal Kofi Annan bevestigd.

De Iraakse ambassadeur zei tegenover de pers dat zijn land de resolutie onvoorwaardelijk aanvaardt. Hij voegde eraan toe dat hij Kofi Annan een brief heeft overhandigd, waarin staat dat de Iraakse regering de resolutie aanvaardt. Kofi Annan gaat nog vandaag in het Witte Huis met de Amerikaanse president George Bush overleg plegen.

Aanbeveling

Het Iraakse parlement had gisteren een negatief advies uitgebracht over de resolutie. De Revolutionaire Commandoraad , die wordt voorgezeten door Saddam Hoessein, moest uiterlijk vrijdag een definitieve beslissing nemen.
In resolutie 1441 eist de Veiligheidsraad dat Irak de wapeninspecteurs onbeperkte toegang en medewerking verleent. Ook moet Irak toestaan dat de wapeninspecteurs Iraakse wetenschappers ondervragen in het buitenland en zonder dat er afgevaardigden van de Iraakse regering bij aanwezig zijn. Voldoet Irak niet aan de eisen, dan moet het land rekening houden met ,,ernstige gevolgen''.

© reuters

Arvid
13-11-02, 18:09
De aller geliefde held op maroc.nl, Saddam Hussein, buigt voor George Bush :giechel:

Marsipulami
14-11-02, 00:20
Geplaatst door Arvid
De aller geliefde held op maroc.nl, Saddam Hussein, buigt voor George Bush :giechel:

Ik heb nog nooit een moslim op maroc.nl gehoord die Saddam Hussein als een 'geliefde held' beschouwd. Ik heb alleen maar moslims gehoord die van mening zijn dat het uithongeren van Iraakse kinderen, het platbombarderen van de Iraakse infrastructuur en het doden van onschuldigen geen oplossing zijn voor de problemen in Irak.

En Sabah Nur
14-11-02, 00:33
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb nog nooit een moslim op maroc.nl gehoord die Saddam Hussein als een 'geliefde held' beschouwd. Ik heb alleen maar moslims gehoord die van mening zijn dat het uithongeren van Iraakse kinderen, het platbombarderen van de Iraakse infrastructuur en het doden van onschuldigen geen oplossing zijn voor de problemen in Irak.


Domme moslims vinden Saddam een held. Slimme moslims bekommeren zich om het Irakeese volk!

Simon
14-11-02, 14:21
Olieprijs daalt hard

Uitgegeven: 14 november 2002 07:52

LONDEN - De prijs van ruwe olie is woensdag hard naar beneden gegaan nadat bekend was geworden dat Irak zich houdt aan de resolutie van de VN-Veiligheidsraad en wapeninspecteurs zal toelaten.

Op de olietermijnmarkt in Londen zakte de notering van Brent-olie uit de Noordzee met 1 dollar tot 22,72 dollar, het laagste peil sinds begin maart. Amerikaanse olie zakte eveneens in prijs met 1 dollar tot 24,90 dollar per vat.

Nu de kans op een Amerikaanse inval in Irak kleiner is geworden, is ook de mogelijkheid dat de toevoer van olie uit het Midden-Oosten wordt ontregeld, kleiner geworden. Eerder op de dag waren de olieprijzen nog gestegen toen bleek dat de olievoorraden in de Verenigde Staten onverwacht en sterk waren afgenomen.

Bart
14-11-02, 14:27
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb nog nooit een moslim op maroc.nl gehoord die Saddam Hussein als een 'geliefde held' beschouwd. Ik heb alleen maar moslims gehoord die van mening zijn dat het uithongeren van Iraakse kinderen, het platbombarderen van de Iraakse infrastructuur en het doden van onschuldigen geen oplossing zijn voor de problemen in Irak.

Toch zijn velen hier tegen een invasie en heb ik ze nog nooit een voorstel horen doen over hoe het Iraakse probleem dan WEL moet worden opgelost.

Zonder dat lijkt het er toch sterk op dat men Saddam prefereert boven een bevrijding door de VS.

Marsipulami
14-11-02, 17:37
Geplaatst door Bart


Toch zijn velen hier tegen een invasie en heb ik ze nog nooit een voorstel horen doen over hoe het Iraakse probleem dan WEL moet worden opgelost.

Zonder dat lijkt het er toch sterk op dat men Saddam prefereert boven een bevrijding door de VS.


Je kan de problemen in Irak niet oplossen door er bommen op te gooien. Ik vind dat de Amerikanen niet met geweld een ander regime mogen opdringen in Irak. Net zo min als ze dat in België of Nederland mogen. Dat heeft te maken met de soevereiniteit van de staten.

Verder mogen staten volgens mij alleen defensieve oorlogen voeren. Preventieve oorlogen horen daar niet bij. Zolang Saddam Hoessein niemand aanvalt heeft men niet het recht een oorlog te beginnen.

Arvid
14-11-02, 18:02
Geplaatst door Marsipulami



Je kan de problemen in Irak niet oplossen door er bommen op te gooien. Ik vind dat de Amerikanen niet met geweld een ander regime mogen opdringen in Irak. Net zo min als ze dat in België of Nederland mogen. Dat heeft te maken met de soevereiniteit van de staten.

Verder mogen staten volgens mij alleen defensieve oorlogen voeren. Preventieve oorlogen horen daar niet bij. Zolang Saddam Hoessein niemand aanvalt heeft men niet het recht een oorlog te beginnen.

Ik ben ook tegen een oorlog tegen Irak.
Lost mijn inziens weinig op.
Sterker nog, Irak is totaal geen bedreiging. Ik heb Saddam Hussein nooit bedreigingen horen uiten tegen het Westen of wat dan ook. Als hij koerden aan het afslachten is, tja dat kan in principe niet maar er zijn zoveel landen die minderheden in eigen land onderdrukken. Denk maar aan China, Australie, wat Afrikaanse landen etc etc
Daar hoeven wij ons niet druk om te maken.
Dat zijn hun problemen.