PDA

Bekijk Volledige Versie : Albert Heijn-overvaller 6 maanden in de cel



Bart
14-11-02, 15:24
Zes maanden cel voor AH-kasgraaier

AMSTERDAM - Politierechter M. van Kamp heeft donderdag de 33-jarige C.H. conform de eis veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, wegens de diefstal van 540 euro uit de kassa van een Albert Heijnvestiging in Amsterdam-Oost en het dreigen met een mes.

H. deed op 27 augustus van dit jaar een graai in een kassa van het AH-filiaal. Tijdens zijn vlucht werd hij achtervolgd en vervolgens overmeesterd door de bedrijfsleider en een personeelslid van de vestiging. H. bedreigde dit tweetal met een mes.

De zaak veroorzaakte veel opschudding toen onlangs bekend werd dat justitie de twee AH-medewerkers zal vervolgen wegens het plegen van geweld tijdens of na de aanhouding van de kasgraaier. Dit zou buiten proportie zijn geweest.

Politierechter Van Kamp zei dat zij bij het opleggen van de straf aan H. geen rekening heeft gehouden met deze geweldpleging, juist omdat het AH-duo zich later zelf voor de rechter moet verantwoorden.

De rechter bepaalde tevens dat H. een eerder opgelegde celstraf van zes maanden voorwaardelijk moet uitzitten, zoals de officier van justitie had geëist. H. liep nog in de proeftijd van een vorige veroordeling.

H.'s criminele carrière beslaat bijna twintig jaar. Op zijn strafblad prijken meerdere geweldsdelicten, maar wat hem op 27 augustus gebeurde "sloeg nergens op", aldus H. De AH-medewerkers werkten hem tegen de grond. Terwijl zij op hem zaten, werd hij meerdere keren geslagen. Het leverde hem een scheve neus op.

Een van de AH-medewerkers verklaarde achteraf dat hij H. had geslagen uit pure frustratie en agressie. "Hij had me bestolen en bedreigd." Overigens ontkent H. dat hij de AH-ers bedreigde. Hij had wel een mes, maar gooide dat juist weg om er niet mee te worden gearresteerd. "Ik zou zoiets nooit doen", aldus H. donderdag. Dit ondanks eerdere veroordelingen voor zware mishandeling en poging tot doodslag.

De keurig uitziende H. werd duidelijk niet geplaagd door zelfkritiek. Op geen enkele manier gaf hij er blijk van iets van de reactie van de AH-ers te begrijpen. Wel liet hij geen kans onbenut om de politierechter erop te wijzen dat eigenrichting in Nederland echt niet geaccepteerd moest worden.

Zijn advocaat meende dat H. reeds is gestraft. Door de rake klappen die hij opliep bij zijn vlucht en de openbare veroordeling die zich onlangs in de media voltrok. Daarin mengde zich zelfs de 91-jarige prins Bernhard die de AH-medewerkers helden noemde. "Prins Bernhard heeft kennelijk weinig op met de Nederlandse rechtsstaat", merkte de advocaat op.

De politierechter liet alle ophef over de zaak buiten beschouwing en veroordeelde H. conform de eis. De AH-medewerkers staan op 10 januari terecht.

Bron: Telegraaf - Nieuwslink 14/11

Madonna
14-11-02, 15:38
"Een van de AH-medewerkers verklaarde achteraf dat hij H. had geslagen uit pure frustratie en agressie. "Hij had me bestolen en bedreigd."

Ik begrijp die man heel goed. Als ik de verhalen aanhoor van de winkeliers hier uit de buurt, dan is er maar 1 oplossing. En die moet je niet van de politie of justitie verwachten.

Het enige wat in dit geval fout ging, was dat de politie er te vroeg bij was.

Het is wel weer frappant, dat zijn Marokkaanse achtergrond achterwegen wordt gelaten. Dat nieuws is niet wenselijk meer blijkbaar. Ach nieuws. Ik overdrijf.

Bart
14-11-02, 15:56
Geplaatst door Madonna
"Een van de AH-medewerkers verklaarde achteraf dat hij H. had geslagen uit pure frustratie en agressie. "Hij had me bestolen en bedreigd."

Ik begrijp die man heel goed. Als ik de verhalen aanhoor van de winkeliers hier uit de buurt, dan is er maar 1 oplossing. En die moet je niet van de politie of justitie verwachten.

Het enige wat in dit geval fout ging, was dat de politie er te vroeg bij was.

Het is wel weer frappant, dat zijn Marokkaanse achtergrond achterwegen wordt gelaten. Dat nieuws is niet wenselijk meer blijkbaar. Ach nieuws. Ik overdrijf.

Ik meende dat het een autochtoon was hoor.

Madonna
14-11-02, 15:58
Geplaatst door Bart


Ik meende dat het een autochtoon was hoor.

Gister op t.v. vertelde de caissière tussen neus en lippen door dat het een Marokkaan was. Maar maakt mij verder niet uit.

Shaheed
15-11-02, 11:26
AMSTERDAM - Hij heeft veroordelingen op zijn naam staan, wegens zware mishandeling, diefstal en poging tot doodslag. Breed gebarend zit 'de Albert-Heijn-overvaller', de 33-jarige Clifton H., voor de politierechter: ,,Als het wordt geaccepteerd dat mensen zomaar voor eigen rechter gaan spelen, waar gaat het dan heen met de rechtsstaat?''



Ik heb nog nooit van een marokkaan gehoord die Clifton heet , jij wel?

lennart
15-11-02, 11:32
Geplaatst door Shaheed
AMSTERDAM - Hij heeft veroordelingen op zijn naam staan, wegens zware mishandeling, diefstal en poging tot doodslag. Breed gebarend zit 'de Albert-Heijn-overvaller', de 33-jarige Clifton H., voor de politierechter: ,,Als het wordt geaccepteerd dat mensen zomaar voor eigen rechter gaan spelen, waar gaat het dan heen met de rechtsstaat?''



Ik heb nog nooit van een marokkaan gehoord die Clifton heet , jij wel?

Ik heb ook nog nooit gehoord van een marokkaan die zich zorgen maakt over de rechtsstaat <g>

Sorry *BAD JOKE*

Shaheed
15-11-02, 11:34
Geplaatst door lennart


Ik heb ook nog nooit gehoord van een marokkaan die zich zorgen maakt over de rechtsstaat <g>

Sorry *BAD JOKE*


:giechel: :D :lol:

observer
15-11-02, 15:28
Geplaatst door Madonna


Gister op t.v. vertelde de caissière tussen neus en lippen door dat het een Marokkaan was. Maar maakt mij verder niet uit. de kassiere was van marokkaanse afkomst die net bij ah was gaan werken toen clifton h haar met een mes bedreigde

clifton is als ik zo de tekening in de krant zie (en die niet door de rechtse pers is gemanipuleerdi s :wow: ) van surinaamse antilliaanse of afrikaanse afkomst

Madonna
15-11-02, 18:50
Geplaatst door observer
de kassiere was van marokkaanse afkomst die net bij ah was gaan werken toen clifton h haar met een mes bedreigde

clifton is als ik zo de tekening in de krant zie (en die niet door de rechtse pers is gemanipuleerdi s :wow: ) van surinaamse antilliaanse of afrikaanse afkomst

Als dat zo is, dan mijn excuses voor het snelle oordelen en concluderen.