PDA

Bekijk Volledige Versie : Klassiek versus modern antisemitisme



Filosoof11
14-11-02, 22:03
Prikker Maarten kwam met een heel interessante analyse van het klasieke antisemitisme itt. het huidige politiek gemotiveerde antisemitisme wat in de Marokkaanse gemeenschap gangbaar is.

Nog geen 60 jaar geleden zijn duizenden mensen uit Amsterdam uit hun huizen weggesleept naar een vernietigingskamp. Dit was onderdeel van een politieke plan. Volgens ****** cs. waren de joden wereldwijd bezig met een complot voor de macht.

Het is zeer verontrustend te lezen op deze site dat heel wat Marokaanse medeburgers geen oog hebben voor de weerzin die ze met hun moderne variaties op de vernietiging van Israel opwekken.

De titel van Couscous 'Israel delenda' is spreekwoordelijk. De vertaling is "Israel moet vernietigd worden!".
Dit is volgens Beheer een politieke statement die daarom geduld moet worden.

Maarten heeft ons uitgelegd dat Maroc.nl alleen voor Marokkanen bedoeld is. De Nederlanders zijn welkom als gasten maar ze moeten zich wel respectvol opstellen naar het Marokkaanse culturele gedachtegoed en haar hardnekkig antisemitisme. Men wil een enclave van Marokkaanse waarden op deze site.

Naar mijn mening is maroc.nl nog altijd een Nederlandse organisatie die valt onder de Nederlandse wet. Dit betekent dat Beheer zich toch zal moeten schikken naar de Nederlandse samenleving. Wat betekent dat antisemitisme en het oproepen tot geweld verboden is! Daarom is het verboden om mensen de gelegenheid te geven een sfeer van religieuze en politieke, haat en geweld (wat een gevaarlijke mix) openlijk te verkondigen. Want dat gebeurt hier wel degelijk.Jullie misbruiken het recht op vrije meningsuiting in Nederland.

Het is geen geheim dat Islamitische gewelddadige organisaties ons land afstruinen naar vrijwilligers voor hun jihad tegen 'het westen'. Deze site moedigt mensen aan zich verder af te laten glijden naar geweld bij het nastreven van hun politieke en religieiuze ambities. Beheer maroc.nl: jullie spelen met vuur!

Onlangs heb ik gereageerd op de ban van jantien. Wat ik het meest stijlloos vond was de wijze waarop ze voor iedereen in de meest kleinerende bewoordingen aan de schandpaal werd genageld. Waar is dat voor nodig bij beschaafde en fatsoenlijke mensen. Niet zo leuk van beheer(?).

De reactie van Beheer naar mij toe is idem respectloos, hatelijk en kleinerend. Er is een manier om elkaar de waarheid te zeggen met goede manieren. Beheer hoort een voorbeeldfunctie te hebben!!!!!!!!!! En niet in de negatieve zin.

Verder zijn jullie niet ingegaan op mijn klacht dat racisme, sexisme en antisemitisme hier 'gedoogd' worden. Nee dan maar een persoonlijke aanval.

Bastian
14-11-02, 23:04
Geplaatst door Filosoof11


Maarten heeft ons uitgelegd dat Maroc.nl alleen voor Marokkanen bedoeld is. De Nederlanders zijn welkom als gasten maar ze moeten zich wel respectvol opstellen naar het Marokkaanse culturele gedachtegoed en haar hardnekkig antisemitisme. Men wil een enclave van Marokkaanse waarden op deze site.


ben hier op nadrukkelijke uitnodiging van ene filastiene om te komen discussieren. Ik wil dan ook dezelfde behandeling als iedere andere motherfucker met welke vlag dan ook.

Beheer, als dit niet kan dan wil ik het snel weten!

magden_david
14-11-02, 23:16
de wet is de wet en die is gelijk voor allen, en zo hoort het ook.

diegenen die klagen over joden die hun site "infiltreren" zijn vaak niet altijd dezelfde die de boel op joods.nl al lang daarvoor aan het verpesten waren op een veel respectlozere manier.

magden_david
15-11-02, 12:53
als er al zoiets zou zijn als modern antisemitsime gecentreerd rond de staat israel wordt dat ondermijnd door het gebruik van islamitishce landen van klassiek anti semitische middelen.
zoals holocaust ontkenning, protocollen van zion, het verpsreiden van mein kampf, de bloed myhte, etcetera. het is het oude verhaal in een nieuwe jas. er is met andere woorden geen nieuw, netter anti semitisme het is dezelfde drek als altijd, alleen het excuus is vernieuwd.

magden_david
15-11-02, 13:14
ach daar heb je dehmed weer,
heb je nou al bewijs voor je valse beschuldigingen gevonden ? ik ben razend benieuwd naar hoe je dat denkt te kunnen onderbouwen.
haat dragend mannetje

mrz
15-11-02, 17:11
Weg met vlooien !

Lol! Ga me niet vertellen dat dat op palestijnen slaat anders moet ik me echt eens achter de oren krabben (...)

En Filosoof11 zeik niet.
Zonder discriminatie geen respect.
Het is common knowledge dat israel/amerika de wereld willen beheersen voor hun eigen machtswellust, niks geen complot, gewoon zoals het is. Vernietiging van Israel of amerika is stapje verder maar de moderne mens en armere landen hebben een beetje genoeg van hypocrisie waar westerlingen zo goed in zijn. Co2-emissies omwisselen en mileu bewust verpesten kernenergie dat soort dingen breekt de mens op op den duur. Bush kan er vast ook niks aan doen en is waarschijnlijk gewoon slachtoffer van zijn eigen use-and-abuse-politiek. De vieze hypocriet. :(

http://www.hereinreality.com/yucca.html

Geen goed woord over de Nazi's maar helemaal geen goed woord voor sommige Joden (en ja ik ken helaas zulke joden) die bij elk kritiekpuntje wat elk ander mens gewoon zou slikken en normaal verwerken en op reageren antisemitisme gaan gillen, sorry hoor.

Oh voor ik beschuldigd wordt van antisemitisme ik heb het over SOMMIGE niet ALLE joden. SOMMIGE != ALLE

magden_david
15-11-02, 17:19
Geplaatst door mrz
[B]Weg met vlooien !

Lol! Ga me niet vertellen dat dat op palestijnen slaat anders moet ik me echt eens achter de oren krabben (...)


inderdaad gaat gewoon over vlooien.


En Filosoof11 zeik niet.
Zonder discriminatie geen respect.
Het is common knowledge dat israel/amerika de wereld willen beheersen voor hun eigen machtswellust, niks geen complot,

bewijs voor die stelling of gewoon lekker sentiment ?



Geen goed woord over de Nazi's maar helemaal geen goed woord voor sommige Joden (en ja ik ken helaas zulke joden) die bij elk kritiekpuntje wat elk ander mens gewoon zou slikken en normaal verwerken en op reageren antisemitisme gaan gillen, sorry hoor.


ja die joden zijn veel erger. duh !
dus een jood die onterecht (en in mijn ogen ook verwerpelijk) misbruik maakt van de term antisemitisme is al HELEMAAL slecht vergelijken bij de nazi's wat wil jenu zeggen. slaat een beetje als een tang op een varken die vergelijking he ?

mrz
15-11-02, 19:44
Citaat:
Geplaatst door mrz
[B]Weg met vlooien !

Lol! Ga me niet vertellen dat dat op palestijnen slaat anders moet ik me echt eens achter de oren krabben (...)




inderdaad gaat gewoon over vlooien.

Slaat een beetje als kut op dirk die vergelijking he?

magden_david
15-11-02, 21:47
Geplaatst door mrz
Citaat:
Geplaatst door mrz
[B]Weg met vlooien !

Lol! Ga me niet vertellen dat dat op palestijnen slaat anders moet ik me echt eens achter de oren krabben (...)




Slaat een beetje als kut op dirk die vergelijking he?


nee helemaal niet, "inderdaad gaat gewoonover vlooien" is geen vergelijking.
maar bedankt dat dit je non-reactie is zegt genoeg.

mrz
16-11-02, 00:20
Geplaatst door magden_david



nee helemaal niet, "inderdaad gaat gewoonover vlooien" is geen vergelijking.
maar bedankt dat dit je non-reactie is zegt genoeg.

Je hebt gelijk, ik moet stoppen telkens te illustreren waar ik juist tegen zeg te zijn.

Maar volg die link maar. Lezen is ook een kunst.

jaja
16-11-02, 01:59
Geplaatst door mrz
Weg met vlooien !

Lol! Ga me niet vertellen dat dat op palestijnen slaat anders moet ik me echt eens achter de oren krabben (...)

En Filosoof11 zeik niet.
Zonder discriminatie geen respect.
Het is common knowledge dat israel/amerika de wereld willen beheersen voor hun eigen machtswellust, niks geen complot, gewoon zoals het is. Vernietiging van Israel of amerika is stapje verder maar de moderne mens en armere landen hebben een beetje genoeg van hypocrisie waar westerlingen zo goed in zijn. Co2-emissies omwisselen en mileu bewust verpesten kernenergie dat soort dingen breekt de mens op op den duur. Bush kan er vast ook niks aan doen en is waarschijnlijk gewoon slachtoffer van zijn eigen use-and-abuse-politiek. De vieze hypocriet. :(

http://www.hereinreality.com/yucca.html

Geen goed woord over de Nazi's maar helemaal geen goed woord voor sommige Joden (en ja ik ken helaas zulke joden) die bij elk kritiekpuntje wat elk ander mens gewoon zou slikken en normaal verwerken en op reageren antisemitisme gaan gillen, sorry hoor.

Oh voor ik beschuldigd wordt van antisemitisme ik heb het over SOMMIGE niet ALLE joden. SOMMIGE != ALLE en weer iemand die denkt dat hypocrysie allen in het westen voorkomt. Wat is de wereld toch gemakkelijk. Een reden voor alle ellende in de wereld.
En het westen doet toch nooit iets goed. De wereld zou beter af zijn zonder het westen ....
Wat een simplisme.
Het is common knowledge dat de meeste mensen de neiging hebben hun mening als de beste te zien. Dat slaat ook op Bush en " het westen" .
Vervolgens willen de meeste mensen dat zij het goed hebben, liefst beter dan hun buren. Ook dat speelt op landelijk niveau.
Streven naar "worlddomination" ... ach ja, er is weer een nieuwe bond uit.
Ja, de VS, elke amerikaan, elke arabier, elke wereldburger wil dat hij macht heeft, zijn zin krijgt etc. De VS kan dat iets beter afdwingen dan Andorra. Sommigen zijn daar jaloers op. Totdat een ander die topdogpositie overneemt. Dan zijn we jaloers op dat land, en zijn hypocrysie etc ...
Je kunt natuurlijk kniezen over de macht en voorspoed van een ander, of je kunt je best doen je eigen positie te verbeteren en je economisch, cultureel etc sterker maken..

Marsipulami
16-11-02, 02:24
Geplaatst door Filosoof11

Ach, ach, ach, volgens mij zijn het precies een aantal joodse mensen die bezig zijn met het bagatelliseren van de shoah, door elke discussie en elke kritische opmerking telkens maar weer de grond in te boren met onterechte beschuldigingen van antisemitisme.

Ik hoop dat mijn joodse broeders tijdig zullen beseffen dat ze met deze bagatellisering en misbruik van het lijden van zoveel onschuldige mensen de nagedachtenis aan het bekladden zijn van vervolgde en vermoorde joodse mensen.

Antisemitisme kan je niet bestrijden door te grijpen naar wetten die werden gemaakt om een collectief schuldgevoel af te kopen. Antisemitisme kan je alleen maar bestrijden met de kracht van het woord en het aanbrengen van zinvolle argumenten.

Ik vind dat de joodse prikkers op deze site onvoldoende hun best doen om de inhoudelijke discussie aan te gaan. Het blijft altijd maar bij het dreigen met wetten, het zwart of belachelijk maken van tegenstanders, het oprakelen van fouten van anderen, enz. Kritiek op Israël is geen antisemitisme, sterker zelfs kritiek op de joodse religie en cultuur is geen antisemitisme, maar gewoon kritiek, net zoals kritiek mogelijk moet zijn op alle mensen, landen en religies.

Als ik onaardige of foute dingen zeg over Israël, dan zou ik graag inhoudelijk overtuigd worden van mijn ongelijk in plaats van bedreigd te worden.

Filosoof11
16-11-02, 04:32
Geplaatst door Marsipulami


Ach, ach, ach, volgens mij zijn het precies een aantal joodse mensen die bezig zijn met het bagatelliseren van de shoah, door elke discussie en elke kritische opmerking telkens maar weer de grond in te boren met onterechte beschuldigingen van antisemitisme.

Ik hoop dat mijn joodse broeders tijdig zullen beseffen dat ze met deze bagatellisering en misbruik van het lijden van zoveel onschuldige mensen de nagedachtenis aan het bekladden zijn van vervolgde en vermoorde joodse mensen.

Antisemitisme kan je niet bestrijden door te grijpen naar wetten die werden gemaakt om een collectief schuldgevoel af te kopen. Antisemitisme kan je alleen maar bestrijden met de kracht van het woord en het aanbrengen van zinvolle argumenten.

Ik vind dat de joodse prikkers op deze site onvoldoende hun best doen om de inhoudelijke discussie aan te gaan. Het blijft altijd maar bij het dreigen met wetten, het zwart of belachelijk maken van tegenstanders, het oprakelen van fouten van anderen, enz. Kritiek op Israël is geen antisemitisme, sterker zelfs kritiek op de joodse religie en cultuur is geen antisemitisme, maar gewoon kritiek, net zoals kritiek mogelijk moet zijn op alle mensen, landen en religies.

Als ik onaardige of foute dingen zeg over Israël, dan zou ik graag inhoudelijk overtuigd worden van mijn ongelijk in plaats van bedreigd te worden.


Beste Marsipulami ik denk dat je met jouw opmerking een grote FLATER slaat.

Ten eerste ben ik niet Joods maar gewoon een Amsterdammer die wijsbegeerte gestudeerd heeft.
Maar mijn grootste klacht gaat niet uit naar het hebben van kritiek op Bush, Sharon e.d.. De discussies moeten juist zo openlijk mogelijk gevoer worden. Kritiek op Israel of het zionisme, kom maar op.

Wat mij wel heel erg dwars zit, is het openlijk of indirect oproepen en verheerlijken van GEWELD. Waar mensen gaan schieten, houdt elke discussie snel op. Dat is ook de reden dat veel Nederlanders boos worden dat men iemand zoals Hirsi Ali met geweld de mond wil snoeren. Want dan is het einde zoek, en regeert de straat. Kritiek is oke, maar geweld is taboe. We gaan elkaar niet gek maken of ophitsen, en dan vreemd opkijken als mensen daad bij woord voegen.

Ik zie wel degelijk griezelig veel overeenkomsten tussen het Nazisme en bepaalde aspekten van het extreem moslim fundamentalisme.
Het is precies dat 'spannende' sfeertje van een superieure heilsleer met religieuze, politieke, nationalistische (pan-arabisme) aspecten met een vast bepaalde gedoodverfde vijand en veroorzaker van alle kwaad op de wereld (Amerika, Israel en binnenkort ook Europa). Met OBL als nieuwe charismatische leider.
Een tijdje terug zag ik op andere Nederlandse moslimsites vrome moslimmeisjes een plaatje van Sjeik Bin Laden in hun mail plaatsen. Erg zoetsappig, erg süss.

Jij bagateliseert de Shoa Marsipulami, door met woorden te spelen. Dat ik met mijn mail de Shoa beklad, vind ik een misselijke persoonlijke aanval. Hoe leuk zijn Belgen?

mrz
16-11-02, 08:27
jaja: en weer iemand die denkt dat hypocrysie allen in het westen voorkomt. Wat is de wereld toch gemakkelijk. Een reden voor alle ellende in de wereld.

Ach het westen heeft alternatieven en de kennis iets te veranderen aan o.a. mileuschade die zij doet. Derde wereld loopt wat dat betreft gewoon achter. Dan kunnen ze ook hypocriet zijn wat ze willen het westen doet meeste schade en kan dus ook meeste veranderen. Maar daar is nu juist actieve lobby tegen!

En dan wordt geweld niet geweerd hoor Filosoof11. Als je je mond opendoet over een schadelijke werking van een productje van een grote fabrikant maak je borst dan maar nat hoor. Staan ze meteen voor je deur. Wil het niet te persoonlijk maken, maar kijk bijv. naar:

Percy Schmeiser en Monsato (http://www.mindfully.org/GE/GE4/Heartbreak-In-The-Heartland21jul02.htm)

(Bron: Mindfully.org (http://www.mindfully.org/))

Plot to undermine global pollution controls revealed (http://www.mindfully.org/Industry/Brussels-Group-02jan02.htm)

(Bron: NewScientist.com (http://www.newscientist.com/hottopics/pollution/pollution.jsp?id=ns99991734))

Om beetje bij het onderwerp te blijven:

Klassiek vs modern koloniseren:

Island cities planned off Israel's coast
(http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993057)

Marsipulami
16-11-02, 13:29
Geplaatst door Filosoof11
Beste Marsipulami ik denk dat je met jouw opmerking een grote FLATER slaat.

Guust Flater is nogal een sympathieke stripfiguur. Dus dat ik flaters sla vind ik niet zo erg.


Ten eerste ben ik niet Joods maar gewoon een Amsterdammer die wijsbegeerte gestudeerd heeft.

Ok, dat weten we dan ook. Ik dacht dat ik die nick ook ooit gezien had op joods.nl. Daarom ging ik er maar van uit dat je een jood was.


Maar mijn grootste klacht gaat niet uit naar het hebben van kritiek op Bush, Sharon e.d.. De discussies moeten juist zo openlijk mogelijk gevoer worden. Kritiek op Israel of het zionisme, kom maar op.

Hier zijn we het dan over eens.


Wat mij wel heel erg dwars zit, is het openlijk of indirect oproepen en verheerlijken van GEWELD. Waar mensen gaan schieten, houdt elke discussie snel op. Dat is ook de reden dat veel Nederlanders boos worden dat men iemand zoals Hirsi Ali met geweld de mond wil snoeren. Want dan is het einde zoek, en regeert de straat.

Ja, ik heb het ook niet zo begrepen op geweld.


Kritiek is oke, maar geweld is taboe. We gaan elkaar niet gek maken of ophitsen, en dan vreemd opkijken als mensen daad bij woord voegen.

Hmm, er is toch nog altijd een kwalitatief verschil tussen het uiten van dreigementen en het effectief gebruik van geweld. 'Blaffende honden bijten niet' zegt mijn moeder wel eens. Toen Fortuyn zei dat de islam een achterlijke godsdienst was volgens hem, voelden 800 000 Nederlandse moslims zich op het hart getrapt. Maar er is nooit één moslim geweest die Fortuyn één haartje in de weg heeft gelegd. Als mensen de gelegenheid hebben om hun onmacht en hun kwaadheid verbaal te uiten dan is dat vaak ook een manier om geweld te voorkomen. Maar hoe dan ook ik vind het prima dat beheer de berichten verwijderd van de mensen die over de streep gaan.


Ik zie wel degelijk griezelig veel overeenkomsten tussen het Nazisme en bepaalde aspekten van het extreem moslim fundamentalisme. Het is precies dat 'spannende' sfeertje van een superieure heilsleer met religieuze, politieke, nationalistische (pan-arabisme) aspecten met een vast bepaalde gedoodverfde vijand en veroorzaker van alle kwaad op de wereld (Amerika, Israel en binnenkort ook Europa). Met OBL als nieuwe charismatische leider.

Tja, als je tussen één en twee miljard moslims hebt dan lijkt het me logisch dat je daartussen mensen van allerlei pluimage hebt. Ik heb echter een positiever beeld van de moslims dan jij. Ik zie in hen vooral doodnormale mensen met goed en slechte kanten zoals jij en ik. Het citaat hier net boven zegt volgens mij veel meer over het beeld dat 'jij' hebt van moslims dan dat het wat over de moslims zelf zou zeggen.


Een tijdje terug zag ik op andere Nederlandse moslimsites vrome moslimmeisjes een plaatje van Sjeik Bin Laden in hun mail plaatsen. Erg zoetsappig, erg süss.

OBL is niet echt mijn stijl. Hij lijkt me zo een beetje de Pim Fortuyn van de Arabische wereld te zijn. Iemand die de polarisering opdrijft, zondebokken aanwijst en er vervolgens nog populairder van wordt ook. Maar wat er ook van moge zijn. Men kan beter met argumenten komen tegen meneer OBL dan er een taboe van de maken om er over te spreken.


Jij bagateliseert de Shoa Marsipulami, door met woorden te spelen. Dat ik met mijn mail de Shoa beklad, vind ik een misselijke persoonlijke aanval.

Nou, ik denk toch dat men meer eerbied heeft voor het hele drama van de shoah als men dit gruwelijke lijden niet misbruikt om in elke huis-tuin-en-keuken discussie naar de shoah te verwijzen om kritici de mond te snoeren. De vergelijking die je hierboven maakt tussen de islam en het nazisme is van dezelfde orde.


Hoe leuk zijn Belgen?

Belgen zijn lief, bescheiden, racistisch en eten graag friet met mayonaise.

:belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie:

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

mrz
16-11-02, 14:11
Geplaatst door Marsipulami


Belgen zijn lief, bescheiden, racistisch en eten graag friet met mayonaise.

:belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie: :belgie:

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

En tegen kernenergie toch?

Klassiek vs modern koloniseren:


I want to tell you something very clear: ... We, the Jewish people, control America, and the Americans know it.' -Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3,2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio. ''

American Foreign Policy Interests and Israel (http://standardnewspapers.com/News/article/article.asp?NewsID=8958&sID=13)