PDA

Bekijk Volledige Versie : En alweer een zedendelict in de kerk.



Shaheed
15-11-02, 13:11
Non beschuldigd van seksueel misbruik

Uitgegeven: 15 november 2002 13:00

BOSTON - Een 67-jarige non in de Verenigde Staten is geschorst nadat er tegen haar een klacht was ingediend wegens seksueel misbruik van een minderjarig meisje veertig jaar geleden. De non ontkent de beschuldiging, aldus The Boston Globe van vrijdag.

De dominicanes Ann Daylor is de eerste vrouwelijke religieuze die dit jaar uit de functie is ontheven na een beschuldiging van seksueel misbruik. Naar schatting driehonderd priesters moesten om die reden het werk neerleggen.

Daylor was in de St.Mary's parochie in Georgetown in de staat Massachusetts hoofd van het godsdienstonderwijs aan 650 kinderen en tevens assistent van priester James M. Carroll. "Zij is een geweldige vrouw. Iedereen houdt van haar", zei de priester tegen de krant.

Eigenlijk zou er een soort inspectie de kerken in de gaten moeten houden wat zich daar allemaal afspeelt.

Idolater
15-11-02, 13:15
Daarom worden steeds minder mensen katholiek.

Bastian
15-11-02, 14:30
het wordt nu echt tijd dat het celibaat afgeschaft wordt (hoewel er ook genoeg dominees zijn die hun handen niet thuis kunnen houden)

Pixelshade
15-11-02, 15:10
no wonder dat er minder mensen naar de kerk gaan

Mark
15-11-02, 17:30
Lekker man! sexen met een geil 27 jarig nonnetje!!

waar kan ik me bekeren?
:stout:

Madonna
15-11-02, 17:39
Geplaatst door Shaheed
Non beschuldigd van seksueel misbruik

Uitgegeven: 15 november 2002 13:00

BOSTON - Een 67-jarige non in de Verenigde Staten is geschorst nadat er tegen haar een klacht was ingediend wegens seksueel misbruik van een minderjarig meisje veertig jaar geleden. De non ontkent de beschuldiging, aldus The Boston Globe van vrijdag.

De dominicanes Ann Daylor is de eerste vrouwelijke religieuze die dit jaar uit de functie is ontheven na een beschuldiging van seksueel misbruik. Naar schatting driehonderd priesters moesten om die reden het werk neerleggen.

Daylor was in de St.Mary's parochie in Georgetown in de staat Massachusetts hoofd van het godsdienstonderwijs aan 650 kinderen en tevens assistent van priester James M. Carroll. "Zij is een geweldige vrouw. Iedereen houdt van haar", zei de priester tegen de krant.

Eigenlijk zou er een soort inspectie de kerken in de gaten moeten houden wat zich daar allemaal afspeelt.

Ja, ik vind het echt vreselijk. Misbruik van kinderen is het ergste wat er bestaat.

Desondanks moet ik de Katholieke kerk nageven dat ze er wel werk van maken. Iets wat ik de Griffo's niet zo gauw zie doen.

Bij Moslims komt dit van nature natuurlijk al niet voor. Die zijn superieur, dat weet ik ook wel.