PDA

Bekijk Volledige Versie : Rosenmöller weg als lijsttrekker GroenLinks



Simon
15-11-02, 13:51
NOS-TT 103 vr 15 nov Rosenmöller weg als lijsttrekker GL HILVERSUM In politiek Den Haag wordt algemeen verwacht dat Paul Rosenmöller zich terugtrekt als lijsttrekker van GroenLinks.Om 15.00 uur geeft hij met Femke Halsema een persconferentie.Zij zal hem vrijwel zeker opvolgen. Rosenmöller ligt in eigen kring onder vuur omdat GroenLinks het niet goed doet in de peilingen.Dinsdag bracht hij zich in de problemen met een felle aanval op SP-leider Marijnissen. Hij verweet Marijnissen opportunisme. Om LPF-kiezers te winnen zou die de LPF "met fluwelen handschoenen" hebben aangepakt.Een dag later moest hij een deel van deze kritiek terugnemen.

Joesoef
15-11-02, 13:57
Ach, het trekt wat rooie vrouwen weg bij de PvdA en misschiem wat van de Sp dames. Voor de rest zal er weing gebeuren. De partij zal wel een wat meer elitair gezicht krijgen. Rosenmöller was toch steeds nog een beetje het schreeuwerige vakbondsmannetje.

Marsipulami
15-11-02, 13:57
Geplaatst door Simon
NOS-TT 103 vr 15 nov Rosenmöller weg als lijsttrekker GL HILVERSUM In politiek Den Haag wordt algemeen verwacht dat Paul Rosenmöller zich terugtrekt als lijsttrekker van GroenLinks.Om 15.00 uur geeft hij met Femke Halsema een persconferentie.Zij zal hem vrijwel zeker opvolgen. Rosenmöller ligt in eigen kring onder vuur omdat GroenLinks het niet goed doet in de peilingen.Dinsdag bracht hij zich in de problemen met een felle aanval op SP-leider Marijnissen. Hij verweet Marijnissen opportunisme. Om LPF-kiezers te winnen zou die de LPF "met fluwelen handschoenen" hebben aangepakt.Een dag later moest hij een deel van deze kritiek terugnemen.

Nou, hij leek me al een tijdje geen zin meer te hebben in politiek. Hij is waarschijnlijk blij dat hij er van af is.

Simon
15-11-02, 14:16
Volgens mij behoort hij tot de meest bedreigde politici het afgelopen half jaar. Wat dat betreft is het erg triest want zijn vertrek heeft volgens mij alles te maken met die bedreigingen. Verder is hij één der beste debaters in de 2e kamer geweest.

Femke Halsema is zijn opvolger.

Simon

observer
15-11-02, 14:21
Geplaatst door Joesoef
Ach, het trekt wat rooie vrouwen weg bij de PvdA en misschiem wat van de Sp dames. Voor de rest zal er weing gebeuren. De partij zal wel een wat meer elitair gezicht krijgen. Rosenmöller was toch steeds nog een beetje het schreeuwerige vakbondsmannetje. ac ken niet zoveel vakbondsmensen die miljoenen hebben , vond het altijd beetje hypocriet praten over socialer zijn etc en dan in je auto stappen en naar je rustige bewaakte villawijk gaan

eigenlijk was hij de voorganger van heinsbroek een miljonair met te veel tijd

Joesoef
15-11-02, 14:38
Geplaatst door observer
ac ken niet zoveel vakbondsmensen die miljoenen hebben , vond het altijd beetje hypocriet praten over socialer zijn etc en dan in je auto stappen en naar je rustige bewaakte villawijk gaan

eigenlijk was hij de voorganger van heinsbroek een miljonair met te veel tijd


Auto? welnee !!!

Hij gebruikt regelmatig de privé-jet van zijn pa.....

Bastian
15-11-02, 14:49
Geplaatst door Simon
Volgens mij behoort hij tot de meest bedreigde politici het afgelopen half jaar. Wat dat betreft is het erg triest want zijn vertrek heeft volgens mij alles te maken met die bedreigingen. Verder is hij één der beste debaters in de 2e kamer geweest.

Femke Halsema is zijn opvolger.

Simon

geweest ja. het vuur leek me aardig gedoofd. Die aanval op sp was ook niet bepaald slim. (was het niet de sp die lpf PIMpelpaars noemde?) Ik betwijfel of mevr halsema genoeg charisma heeft om deze uitglijder goed te maken

Idolater
15-11-02, 14:54
Geplaatst door Bastian


geweest ja. het vuur leek me aardig gedoofd. Die aanval op sp was ook niet bepaald slim. (was het niet de sp die lpf PIMpelpaars noemde?) Ik betwijfel of mevr halsema genoeg charisma heeft om deze uitglijder goed te maken

Halsema is meer dan goed genoeg. Dit is een goede beslissing van Rosenmöller, voor zowel GroenLinks als hemzelf. Halsema zal veel vrouwelijke kiezers aantrekken, ze is de enige vrouwelijke lijsttrekker....dus ze gaan zetels winnen met Halsema.

http://www.groenlinks.nl/fotos/2002/kandidaten140/Femkehal.jpg

Een geemancipeerde en sterke vrouw. Ziet er nog goed uit ook:)

Arvid
15-11-02, 18:05
Halsema komt heel arrogant over
bovendien is zij een kettingrookster, wist je dat?
niet echt milieuvriendelijk....

NIS
15-11-02, 18:16
Geplaatst door observer
ac ken niet zoveel vakbondsmensen die miljoenen hebben , vond het altijd beetje hypocriet praten over socialer zijn etc en dan in je auto stappen en naar je rustige bewaakte villawijk gaan

eigenlijk was hij de voorganger van heinsbroek een miljonair met te veel tijd

Ik wist niet dat hij miljoenair was? Mag ik wat meer info over zijn financiele situatie. Graag ook wat links waar ik het zelf kan lezen.. Dacht altijd dat hij een arme sloeber was.. :jeweetog:

Madonna
15-11-02, 20:04
Geplaatst door Idolater


Halsema is meer dan goed genoeg. Dit is een goede beslissing van Rosenmöller, voor zowel GroenLinks als hemzelf. Halsema zal veel vrouwelijke kiezers aantrekken, ze is de enige vrouwelijke lijsttrekker....dus ze gaan zetels winnen met Halsema.

http://www.groenlinks.nl/fotos/2002/kandidaten140/Femkehal.jpg

Een geemancipeerde en sterke vrouw. Ziet er nog goed uit ook:)

Ik ben bang van niet, Idolator.

Ook al heeft ze spraak les gehad en klinkt haar stem nu echt wel ietsje harder. Toch kan ik het maar niet laten om te denken: Je doet het goed Femke, heus, maar ietsje harder praten!

Verder vind ik haar inhoudelijk wel passen in de lijn die Paul heeft uitgezet de laatste maanden: inhoudsloos, saai en afgebrand.

Ach misschien trekt ze wat meer mannelijke stemmen.

observer
15-11-02, 20:05
Geplaatst door NIS


Ik wist niet dat hij miljoenair was? Mag ik wat meer info over zijn financiele situatie. Graag ook wat links waar ik het zelf kan lezen.. Dacht altijd dat hij een arme sloeber was.. :jeweetog: euh zijn naam mag dan rosenmuller zijn maar hij is een van de erfgenamen, via welke van de 2 weet ik niet, van het vroom en dreesman concern

000NobelPrizes
15-11-02, 20:56
Femke Halsema blijft pleiten voor zachtere omgangsvormen en fatsoen.

Misschien zou ze kunnen beginnen met het wrede, onacceptable feit dat er hier mensen staat te lachen en te juichen als er onschuldige vrouwen en kinderen worden vermoord.

sil
15-11-02, 20:57
Geplaatst door observer
ac ken niet zoveel vakbondsmensen die miljoenen hebben , vond het altijd beetje hypocriet praten over socialer zijn etc en dan in je auto stappen en naar je rustige bewaakte villawijk gaan

eigenlijk was hij de voorganger van heinsbroek een miljonair met te veel tijd

Wat heeft geld hier nu mee te maken.
lijkt wel jaloezie.

En met Heinsbroek heeft het al helemaal niet van doen.Heinsbroek is miljonair geworden,en Rosenmuller is in een rijke fam. geboren.hij was een goede debater en Heinsbroek was een schreeuwer

magden_david
15-11-02, 20:58
Geplaatst door Idolater


http://www.groenlinks.nl/fotos/2002/kandidaten140/Femkehal.jpg

Een geemancipeerde en sterke vrouw. Ziet er nog goed uit ook:)

bijzonder mooie vrouw, vond ayaan ook erg mooi. allebei een beetje uitgesproken gezicht en tenminste geen barbi uitstraling

Shaheed
16-11-02, 13:30
Het waren weer de autochtone blanke nederlandse racisten die die door hen achtrerlijke cultuur en hen intolerante houding een politicus moesten bedreigen.

Rösenmuller was een van de beste politici van deze tijd, zeer scherp , intelligent en welbespraakt.
Maar goed femke Halsema is ook een zeer goede politucus en moge alle vrouwen uit Nederland op haar stemmen.

Hieronder een krantenartikel over de bedreiging van Paul.





HILVERSUM - De vrouw en kinderen van GroenLinks-leider Paul Rosenmöller waren de enige gezinsleden van politici die na de moord op Pim Fortuyn bewaking kregen omdat ze werden bedreigd. Dat heeft Rosenmöller woensdagavond gezegd in een vraaggesprek met Netwerk.

De lijsttrekker van GroenLinks noemde dit het ergste van de periode na de moord op Pim Fortuyn. Hij kreeg dreigbrieven waarin stond dat hij weduwnaar zou worden als hij voor 1 juni de politiek niet had verlaten. "Dan weten we uw vrouw en kinderen te vinden en bent u voor de kerst weduwnaar stond erin", zei Rosenmöller. Na 1 juni kreeg hij nog meer van dergelijke dreigbrieven.

De politicus zei dat hij bewust de keuze had gemaakt om het inhoudelijk debat met Fortuyn niet te schuwen. Hij kreeg Fortuyn stil tijdens een verkiezingsdebat in Rotterdam in maart. Toen verweet de GroenLinks-voorman Fortuyn de inhoudelijke debatten uit de weg te gaan.

"Als je aangevallen wordt op je zwakke punten, ga je er niet op in en ga je theater maken", zei hij toen. Het leverde de GroenLinks-voorman een lang applaus op van de studenten in de aula van de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Fortuyn liep beledigd weg. Rosenmöller kreeg over dit optreden aanvankelijk veel complimenten, maar na de moord op Fortuyn sloeg dat om en kwamen de dreigementen. De afzenders refereerden ook aan dit debat, aldus Rosenmöller woensdag.

"Die moeten er voor zorgen dat papa niet vermoord wordt"

De bedreigingen hadden grote invloed op het dagelijks leven van zijn vrouw, zoontje van zes en dochter van tien. Die werden altijd bewaakt; naar school, naar zwemles, verjaardagsfeestjes, en konden nooit spontaan naar een vriendje. "Want dan moet je de bewakers bellen". Zijn zoontje vertelde een vriendje dat er allemaal politiemensen stonden. "Die moeten er voor zorgen dat papa niet vermoord wordt." Maar daarna ging hij gewoon voetballen met dat vriendje.

"De volgende die vermoord wordt is Paul Rosenmöller"

Hij ging er luchtig mee om, maar de kinderen waren ook angstig. "Tot op de dag van vandaag", vertelde Rosenmöller. "Mijn dochter van tien werd op het schoolplein geconfronteerd door oudere kinderen die voor de grap een plastic pistooltje op de borst zetten en zeiden: de volgende die vermoord wordt is Paul Rosenmöller."

Rosenmöller, die inmiddels weer is gewend aan het feit dat hij zonder bewaking door het leven kan, heeft zich wel afgevraagd of hij die prijs wel wilde betalen. Zijn vrouw heeft nooit gevraagd of hij wou stoppen. "Juist nu moet en mag je niet capituleren, zei ze."

Is,
16-11-02, 18:17
Geplaatst door J.M.T.
Halsema druipt met zelfgenoegen. Ik vind haar onuitstaanbaar.

Wat betreft Rosemuller. Je kunt wel veel geld hebben maar je toch voor anderen (minder bedeelden) inzetten? Maar ook hij heeft voor mij geen enkel gevoel voor wat er werkelijk onder de mensen leeft - vandaar het zetelverlies.

Intussen is het vreselijk dat dit nu al de derde politicus is die zich zo bedreigd voelt dat hij zegt "zoek het zelf maar uit mijn familie is belangrijker". Hetzelfde geldt voor Mr. van Boxtel en Melkert.
Alle drie waardevolle mensen voor de maatschappij.

Zo ver zijn wij nu gekomen in onze maatschappij! Het had voorkomen kunnen worden. Als het zo doorgaat zitten wij binnenkort in een politiestaat of onder een militaire dictatuur omdat iedereen banger en banger wordt!


en dan Zullen de mensen met de Waarheid opstaan, mensen die geen angst kennen, die mensen zullen de Shari`ah invoeren, en van Holland, Ollandistan maken......