PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog tegen Irak nu onvermijdelijk !



Marsipulami
15-11-02, 13:53
Ritter noemt oorlog met Irak onvermijdelijk

PASADENA - Voormalig VN-wapeninspecteur Scott Ritter zegt dat een oorlog tegen Irak onvermijdelijk is na de vorige week aangenomen VN-resolutie. Volgens Ritter biedt de formulering van de resolutie de VS de gelegenheid om Irak in december aan te vallen en zal de Amerikaanse president George Bush die gelegenheid niet voorbij laten gaan.

,,De rapportering van de VN-wapeninspecteurs zal niets veranderen aan het Amerikaanse streven om Saddam Hoessein ten val te brengen veranderen, en dat is een schande'', aldus Ritter tijdens een toespraak op het California Institute of Technology.

,,Het laatste wat Bush wil is dat de VN-inspecties normaal doorgang vinden en dat de inspecteurs concluderen dat Irak geen massavernietigingswapens bezit of aan de ontwikkeling daarvan werkt'', zegt Ritter.

Toen de wapeninspecteurs in 1998 Irak verlieten, was volgens Ritter 95 procent van het wapenarsenaal vernietigd. Toen hij in hetzelfde jaar ontslag nam als hoofd van de UNSCOM zei hij echter dat Irak nog altijd gevaarlijk was. Bij de binnenkort te hervatten VN-wapeninspecties zullen geen massavernietigingswapens aangetroffen worden, denkt Ritter. Toch zal Irak volgens de voormalige diplomaat zoveel mogelijk tegenwerken.

Het beslissende moment is 8 december. Op die dag moet Irak een inventaris vrijgeven van de massavernietigingswapens die het bezit en de materialen om deze wapens te ontwikkelen. Als Irak een fout maakt zal Bush die gelegenheid aangrijpen voor een militaire actie tegen Irak, aldus Ritter.

De Standaard

Pixelshade
15-11-02, 15:23
dan moet bush voor 8 december sterven

Erwin
15-11-02, 15:26
Bush is ook maar een marionet van z'n adviseurs. Lijkt me niet in staat om zelfstandig zulke zwaarwegende beslissingen te nemen.

Joesoef
15-11-02, 15:34
Geplaatst door Pixelshade
dan moet bush voor 8 december sterven

Goed idee !

BartE
15-11-02, 16:03
Waarom?
Ik vind Bush ook een arrogante eikel, maar als je dan meteen iemand ter dood wilt veroordelen verlaag je jezelf alleen maar op zijn niveau of zelfs daaronder.
Sadaam Hoessein is ook geen lieverdje en dan druk ik mezelf nog zachtjes uit. Ik vrees alleen dat er onnodig vele onschuldige slachtoffers vallen.

plexus
15-11-02, 16:24
...? oorlog was al onvermijdelijk voordat de resolutie werd aangenomen...Let op mijn woorden...ik voorspel de 3de week van december! :zweep:

dodi_vega
15-11-02, 16:51
Eigenlijk Zou Je Bush.. En Saddam In Een Kooi Moeten Plaatsen.. waar ze nie uit kunnen.. enne dan laten vechten.. Only Tha Strongest Will Survive.. Kijken wie er dan nog een Big Mouth Heeft.

GroteWolf
15-11-02, 17:42
Of de oorlog onvermijdelijk is, ik weet het niet. Ik zou het dom van Bush vinden. Verwacht wel dat Iran met de VS meedoet. Politiek, it's dirty business.