PDA

Bekijk Volledige Versie : taBOE



said15
15-11-02, 13:59
In het Brabants Dagblad va 12-11-2002 vertelt de 23-jarige Mimoun (niet zijn echte naam) uit Tilburg over zijn homoseksualiteit. Hij is een Marokkaanse moslim en heeft al 2 jaar een vriend.

Het accepteren dat hij homo is ging niet makkelijk. Al op zijn 11de jaar werd hij verliefd op jongens. Omdat hij populair bij de meisjes is heeft hij toch vriendinnetjes. Maar op zijn 18de houdt dat op want zijn vriendinnen merken dat hij niet echt in ze is geïnteresseerd.

Hij ontkent nog steeds en gaat als een gek de koran lezen en leren. Hij leest de koran een paar jaar lang en op zijn 21ste komt hij Hans tegen en wordt stapelverliefd op hem. Hij zegt: "Ik wist niet wat me overkwam. De vlinders in mijn buik maakten me bang." Eerst probeert hij Hans te ontvluchten maar dat houdt hij natuurlijk niet vol.

De islam vindt Mimoun nog steeds een hele mooie godsdienst: "Hij moet mensen vooral bevrijden. ... De islam wil dat je toegeeft aan je gevoelens en je gelukkig voelt."

Zijn ouders heeft hij het nog niet vertelt. Nog niet. Mimoun: "Ik moet nog moed verzamelen."


Het verhaal van Mimoun en nog 23 andere homoseksuele moslims staat in het boek MIJN GELOOF EN MIJN GELUK en is uitgegeven door de Schorer Stichting.

:koppel:

Simon
15-11-02, 14:26
De kogel is door de moskee

06-11-2002

Acceptatie?!? Het lijkt alsof homoseksualiteit in Nederland vrij geaccepteerd is door de maatschappij. In een aantal gevallen klopt dit natuurlijk en ten opzichte van de rest van de wereld is Nederland een tolerant land. Maar in Nederland wonen ook een groot aantal islamitische burgers. De auteurs Imad el Kaka en Hatice Kursun interviewde 24 islamitische homseksuele jongeren. Hun boek Mijn geloof en mijn geluk werd onlangs gepresenteerd en redacteur Jeroen Lenting was erbij.
Aangezien ongeveer 1 op de 10 personen homoseksueel blijkt te zijn lijkt het onwaarschijnlijk dat er onder de islamitische bevolking zich geen homoseksuelen bevinden. Alleen waarom zie je dan alleen maar Nederlandse homoseksuelen in de media en ook in de uitgaansgelegenheden? Dat komt waarschijnlijk doordat het moslimgeloof homoseksualiteit afkeurt en er in deze cultuur nog niet zo open over seksualiteit gesproken kan worden.

Vandaar dat de auteurs Imad el Kaka en Hatice Kursun besloten om 24 islamitische homseksuele jongeren te interviewen over hoe zij omgaan met hun gevoelens en de reactie van de buitenwereld. De interviews zijn verwerkt in een boek, waarin de jongeren openhartig vertellen. De schrijvers hopen het hiermee voor een latere generatie makkelijker te maken om voor hun homoseksualiteit uit te komen.

Presentatie
Het boek werd gepresenteerd in een zaal van Paradiso, onder geweldige belangstelling van een divers publiek. In een aantal speeches werd het probleem ook aangehaald dat islamitische homos nog steeds op een groot aantal problemen stuiten, mede veroorzaakt door het geloof.

Vooral de vertegenwoordiger van de Turkse organisatie Milli Görus en wethouder Hannah Belliot hielden een spetterende speech, vol met humor en sarcasme, maar waarbij ze wel de kern van het probleem vastpakten. Hannah Belliot vond het jammer dat Wethouder Oudkerk hier niet aanwezig was, aangezien hij hier ook verantwoordelijk voor is. Zij gaat wel samen met Oudkerk bekijken hoe ze deze jongeren allemaal kunnen helpen om ervoor te zorgen dat het over een aantal jaren beter zal gaan.

Tekenend voor de angst was dat maar een van de geïnterviewde jongeren op het podium durfde te komen om een korte toespraak te doen, waarbij de media verzocht werden al de apparatuur uit te schakelen.

Volgens Belliot zijn de geïnterviewden pioniers en vormen zij het begin van een open discussie waarvoor Amsterdam zeker open staat, en ze hoopt dat de gemeente hen facilitaire hulp kan bieden. Ook noemt ze hen Young, Gifted and Gay. Laten we hopen dat de islamitische gemeenschap er ook zo over denkt en hen volledig zal accepteren. Zodat straks iedereen weer gewoon zichzelf kan zijn.

Het boek Mijn geloof en mijn geluk is te bestellen via telefoonnummer 020 662 42 06 voor de prijs van 12 euro

Victory
15-11-02, 14:50
Geplaatst door Simon
Dat komt waarschijnlijk doordat het moslimgeloof homoseksualiteit afkeurt en er in deze cultuur nog niet zo open over seksualiteit gesproken kan worden.

Homosexualiteit is haram in de islam. Voor het verbod ervan kan je de qor'an gaan lezen. Het heeft verder niks temaken met 'cultuur'. Het gaat hier over een verbod binnen de geloof. Dat het binnen bepaalde culturen onacceptabel is dat je homo bent, hebben wij niks mee temaken. Deze mensen moeten niet net doen of het geaccepteerd is binnen de islam. Maar door cultuur niet geaccepteerd wordt.

Over homosexualiteit kan je makkelijk praten in een islamitisch land. Waar je niet over kan praten is dat je ZELF homo bent. Wie is er nou dom genoeg om te praten over een strafbaar daad die hij/zij gepleegt heeft? Zou net zo dom zijn als ik nu iemand vermoord, en erover ga praten. Dat terwijl ik weet dat als ik dat doe, ik opgepakt kan worden.

Stelletje queers durven ook niet hun echte namen neer te zetten. Zij zullen NOOIT geaccepteerd worden. Laat ze maar vrienden worden met de koffar.

magden_david
15-11-02, 14:52
en wat vind jij ? zou er de doodstraf op moeten staan indien dat wettelijk mogelijk was in nederland ?

Bastian
15-11-02, 14:59
Geplaatst door Victory


Homosexualiteit is haram in de islam, er staat zelfs de doodsstraf op. Voor het verbod ervan kan je de qor'an gaan lezen. Het heeft verder niks temaken met 'cultuur'.

waar staat dat dan dat van de doodstraf? (kan best hoor ik weet het gewoon niet?)


Geplaatst door Victory
Stelletje queers durven ook niet hun echte namen neer te zetten. Zij zullen NOOIT geaccepteerd worden. Laat ze maar vrienden worden met de koffar.

Ben ik dat een koffar?

barfly
15-11-02, 15:04
Over homosexualiteit kan je makkelijk praten in een islamitisch land. Waar je niet over kan praten is dat je ZELF homo bent.

Hoezo hypocriet? :confused:

magden_david
15-11-02, 15:08
ben benieuwd wat victory zelf denkt.

Simon
15-11-02, 15:10
Geplaatst door Bastian
waar staat dat dan dat van de doodstraf? (kan best hoor ik weet het gewoon niet?)


Volgens Abdullah Haselhoef heeft het te maken met sex in het openbaar door 4 getuigen waargenomen. En andere (ex-)imams lezen het weer anders. Het kan mij allemaal weinig schelen hoe ze daar in die tijd over dachten. De sexuele gewoonten uit die tijd zouden tegenwoordig toch ook niet geaccepteerd zijn.

Simon

Victory
15-11-02, 15:24
Geplaatst door Bastian
waar staat dat dan dat van de doodstraf? (kan best hoor ik weet het gewoon niet?)

Lees dat regel is nog een keer.

Idolater
15-11-02, 15:27
Geplaatst door Simon


Volgens Abdullah Haselhoef heeft het te maken met sex in het openbaar door 4 getuigen waargenomen. En andere (ex-)imams lezen het weer anders. Het kan mij allemaal weinig schelen hoe ze daar in die tijd over dachten. De sexuele gewoonten uit die tijd zouden tegenwoordig toch ook niet geaccepteerd zijn.

Simon

Daar kan Marc Dutroux over meepraten! :D

Erwin
15-11-02, 15:30
Geplaatst door Victory


Lees dat regel is nog een keer.
Lees deze regel nog 's! :stout:

magden_david
15-11-02, 15:58
Geplaatst door Victory


Lees dat regel is nog een keer.

he maar victory wat vind je zelf nu ? zou jij er de doodstraf op stellen als je wetgever was in nederland ?

Idolater
15-11-02, 16:04
Geplaatst door magden_david


he maar victory wat vind je zelf nu ? zou jij er de doodstraf op stellen als je wetgever was in nederland ?

Victory zou waarschijnlijk de Sharia invoeren en naar Taliban achtige toestanden willen. Dus weg met de economie, weg met de culturele diversiteit (want Moslimfundamentalisme tolereert diversiteit niet), weg met de emancipatie, weg met de tolerantie, weg met de rechtstaat, weg met de democratie, weg met de ...etc etc

Maar ja, je hebt ook mensen die terug willen naar de blanke samenleving en de grenzen hermistisch willen sluiten...om maar een Marsipulamiaanse relativering aan toe te voegen :D

magden_david
15-11-02, 16:10
ja maar ik ben zo benieuwd heo victory het nu zelf ziet.

Dutchguy
15-11-02, 16:12
Deze discussie hebben we al tig keer gehad en zullen we helaas nog tig keer moeten voeren.

Belangrijkste is dat homo's zich niet meer terug de kast in laten drijven en dat moslims die homo zijn hier steeds meer over durven te spreken.

Men went er maar aan.

Victory
15-11-02, 16:20
waarom wil je dat weten magden?

Zwarte Schaap
15-11-02, 18:24
Geplaatst door Dutchguy
Deze discussie hebben we al tig keer gehad en zullen we helaas nog tig keer moeten voeren.

Belangrijkste is dat homo's zich niet meer terug de kast in laten drijven en dat moslims die homo zijn hier steeds meer over durven te spreken.

Men went er maar aan.


Hek langs Zwolse homo-ontmoetingsplek

ZWOLLE - In Zwolle is woensdag begonnen met de plaatsing van een hek langs een omstreden homo-ontmoetingsplaats. Met het hekwerk moeten homoseksuele mannen uit het achterliggende bosje worden geweerd. De maatregel volgt op klachten van omwonenden.

Burgemeester H. Meijer was tegen de afsluiting van het gebied. Volgens hem vinden er geen strafbare feiten plaats en is er geen 'objectieve overlast'. Bovendien vreest hij dat elders in de stad een nieuwe ontmoetingsplaats met grotere nadelen ontstaat. Maar de gemeenteraad besloot in juni dat het bos afgesloten moest worden.

Homo-ontmoetingsplaats De Markte ligt aan een parallelweg van de snelweg A28, in de buurt van bedrijventerrein Hessenpoort. Bouwvakkers verwachten nog acht dagen bezig te zijn met de plaatsing van het vierhonderd meter lange hek, dat ongeveer 25.000 euro kost. In het bosje liggen her en der condooms en ander afval.

Omwonenden storen zich aan de naaktrecreatie, seksuele handelingen en parkeeroverlast. Homobelangenvereniging COC Zwolle stelde na onderzoek in de buurt vast dat de klachten afkomstig zijn van een klein aantal omwonenden, van wie enkelen als oproerkraaier worden betiteld. Een bemiddelingspoging van het COC bleef vruchteloos.

Bron: Telegraaf/SBS 6 14/11/2002



Help, homo's achter mijn heg!

Menigeen herinnert zich waarschijnlijk nog wel mission giertank,de manier waarop omwonenden van parkeerplaats de Markte (aan de A28) afgelopen zomer actie voerden. Actie tegen de homo-ontmoetingsplek aldaar, door middel van het ledigen van een volle giertank. Terwijl de lucht er weer opgeklaard is, blijven de omwonenden kritiek leveren op de homosexplek. Deze keer door maar direct burgemeester Meijer aan te spreken. Hoofdman van deze omwonenden, de heer Cornelissen sprak op 27 november voor RTV Oost: Er zijn mannen die dat kennelijk nodig vinden om te doen, en als je dit sluit gaan ze het toch weer ergens anders doen. Dat is net zoiets als in het winkelcentrum de Aa-landen winkeldieven ongemoeid laten, want anders gaan ze het in de stad doen.


Autochtonen schijnen er voor beloond te worden en Moslims krijgen de stigma toegeworpen.

Mark
15-11-02, 18:26
Geplaatst door Zwarte Schaap


Autochtonen schijnen er voor beloond te worden en Moslims krijgen de stigma toegeworpen.

dit is geen homohaat maar irritatie door overlast, vergelijkbaar met vervelende jongetjes op straat :hihi:

Zwarte Schaap
15-11-02, 18:34
Geplaatst door Mark


dit is geen homohaat maar irritatie door overlast, vergelijkbaar met vervelende jongetjes op straat :hihi:

Het is maar hoe je het wil lezen.


Burgemeester H. Meijer was tegen de afsluiting van het gebied. Volgens hem vinden er geen strafbare feiten plaats en is er geen 'objectieve overlast'


Homobelangenvereniging COC Zwolle stelde na onderzoek in de buurt vast dat de klachten afkomstig zijn van een klein aantal omwonenden, van wie enkelen als oproerkraaier worden betiteld.


. Hoofdman van deze omwonenden, de heer Cornelissen sprak op 27 november voor RTV Oost: . Dat is net zoiets als in het winkelcentrum de Aa-landen winkeldieven ongemoeid laten

Lees ik het nu goed ? Vergelijkt meneer cornelissen homosexuelen met winkeldieven?

Mark
15-11-02, 18:35
Geplaatst door Zwarte Schaap


Lees ik het nu goed ? Vergelijkt meneer cornelissen homosexuelen met winkeldieven?

Hij vergelijkt mensen die overlast veroorzaken met mensen die overlast veroorzaken :haha: :haha: :haha: :haha:

Zwarte Schaap
15-11-02, 18:41
Geplaatst door Mark


Hij vergelijkt mensen die overlast veroorzaken met mensen die overlast veroorzaken :haha: :haha: :haha: :haha:


Alleen autochtonen hebben zeker overlast van de toeloop van homosexuelen in hun buurt. Het is wel toevallig dat de homoplekken in de grote steden altijd tussen allochtonen gevonden worden.

Dx_
15-11-02, 18:43
Hij vergelijkt mensen die overlast veroorzaken met mensen die overlast veroorzaken

Dan lees je het toch echt niet goed, hij vergelijkt homo's wel degelijk met winkeldieven.

En laten we niet hypocriet doen innerlijk verafschuwt menig autochtoon de homosexueel, alleen zal hij dit niet zo direct uiten daar wij in een huichelachtige schijnmaatschapij leven. Er is meer anti-homosexualiteit en anti-semitisme en islamisme onder autochtonen dan een buitenstaander op eerste gezicht zou denken.

barfly
15-11-02, 18:54
En laten we niet hypocriet doen innerlijk verafschuwt menig autochtoon de homosexueel, alleen zal hij dit niet zo direct uiten daar wij in een huichelachtige schijnmaatschapij leven. Er is meer anti-homosexualiteit en anti-semitisme en islamisme onder autochtonen dan een buitenstaander op eerste gezicht zou denken.


Dit zit je ter plekke uit je duim te zuigen, uiteraard zonder enige onderbouwing.

Mark
15-11-02, 18:55
Geplaatst door Dx_


Dan lees je het toch echt niet goed, hij vergelijkt homo's wel degelijk met winkeldieven.

En laten we niet hypocriet doen innerlijk verafschuwt menig autochtoon de homosexueel, alleen zal hij dit niet zo direct uiten daar wij in een huichelachtige schijnmaatschapij leven. Er is meer anti-homosexualiteit en anti-semitisme en islamisme onder autochtonen dan een buitenstaander op eerste gezicht zou denken.

Ik geef eerlijk toe dat ik vooroordelen tegen bijna iedereen heb hoor :) Dat heb ik hier geloof ik wel eens vaker verteld aan Dutchguy.

Homo's zijn bij grote groepen Nederlanders inderdaad niet geaccepteerd maar worden getolereerd. Maar dat geldt wel voor meer groepen.

Maar dit is niet iets dat met homo's op zich te maken heeft maar met overlast. Ik denk dat deze mensen geen actie hadden gevoerd hiertegen als ze er niks van hadden gemerkt. Net zoals de meeste Nederlanders het geen reet interesseert of er wel of niet geintegreert wordt zolang ze geen last op straat hebben.

Mark
15-11-02, 18:56
Geplaatst door barfly


Dit zit je ter plekke uit je duim te zuigen, uiteraard zonder enige onderbouwing.

Kom kom barfly, beetje je oren open houden in cafe's en op verjaardagen....

Mark
15-11-02, 18:57
Geplaatst door Zwarte Schaap



Alleen autochtonen hebben zeker overlast van de toeloop van homosexuelen in hun buurt. Het is wel toevallig dat de homoplekken in de grote steden altijd tussen allochtonen gevonden worden.

Dat komt omdat er in grote steden nou eenmaal veel homo's en allochtonen wonen schaap.

De meeste ontmoetingsplekken zijn toch langs de snelweg?????

Dutchguy
15-11-02, 19:16
Jammer dat het topic van Said15 dat zeer interessant is nu een andere wending krijgt.
Misschien weer ontopic?

Mark
15-11-02, 19:21
Very well:

Ik blijf het een erg gekunstelde constructie vinden, homo zijn en toch moslim proberen te blijven. het is voor iedereen vrij duidelijk dat het wordt afgewezen. Net zoals bij gaypride denk ik voor deze jongen dat het een illusie is om te denken dat je dit kunt combineren. Je knijpt gewoon een oogje dicht voor aspecten in je godsdienst die jou niet uitkomen.........

Dutchguy
15-11-02, 19:28
Geplaatst door Mark
Very well:

Ik blijf het een erg gekunstelde constructie vinden, homo zijn en toch moslim proberen te blijven. het is voor iedereen vrij duidelijk dat het wordt afgewezen. Net zoals bij gaypride denk ik voor deze jongen dat het een illusie is om te denken dat je dit kunt combineren. Je knijpt gewoon een oogje dicht voor aspecten in je godsdienst die jou niet uitkomen.........

GayPride heeft vaak genoeg zijn visie op de Koran laten schijnen en dan met name het verhaal van het volk van Lot. Ik vond zijn uitleg net zo valide als welke andere uitleg dan ook.

barfly
15-11-02, 19:30
Je knijpt gewoon een oogje dicht voor aspecten in je godsdienst die jou niet uitkomen.........

Mooi is dat, als ik homo zou zijn, zou ik lekker zelf uitmaken of ik moslim ben.
Alsof iemand daar iets over te zeggen heeft. :fpuh:

Zwarte Schaap
15-11-02, 19:33
Geplaatst door Dutchguy
Jammer dat het topic van Said15 dat zeer interessant is nu een andere wending krijgt.
Misschien weer ontopic?

Met het gebruik maken van Marokkaanse Moslims scoor je beter bij het grote publiek. Afgenomen animo voor de homobevrijdingsbeweging wordt ten koste van de Marokkaanse Moslim nieuw leven ingeblazen.

Dutchguy
15-11-02, 19:38
Geplaatst door Zwarte Schaap


Met het gebruik maken van Marokkaanse Moslims scoor je beter bij het grote publiek. Afgenomen animo voor de homobevrijdingsbeweging wordt ten koste van de Marokkaanse Moslim nieuw leven ingeblazen.

Het COC boeit mij niet. Vroeger had ze een functie, het enige dat ik me kan bedenken is dat de homohaat toegenomen zou moeten zijn om de COC nog voort te laten bestaan. Ik neem aan dat daar statistieken van zijn maar ik ken ze niet.

Victory
15-11-02, 19:53
Nederland gebruikt deze mensen voor andere dingen.... wat de homo's waarschijnlijk niet weten, is dat ze steeds meer gehaat worden door dit soort acties.... maar goed... het boeit me allemaal toch niet.

Dutchguy
15-11-02, 19:58
Geplaatst door Victory
Nederland gebruikt deze mensen voor andere dingen.... wat de homo's waarschijnlijk niet weten, is dat ze steeds meer gehaat worden door dit soort acties.... maar goed... het boeit me allemaal toch niet.

Volgens mij zat jouw 'homohaat-niveau' al op 100% dus.... :ego:

Victory
15-11-02, 20:05
Geplaatst door Dutchguy


Volgens mij zat jouw 'homohaat-niveau' al op 100% dus.... :ego:

Dat denk je ouwe... dan heb je nog niet de echte '100%' figuren gezien..... :)

En het is geen 'haat'. ik haat niemand...

sil
15-11-02, 20:38
Geplaatst door Dx_


Dan lees je het toch echt niet goed, hij vergelijkt homo's wel degelijk met winkeldieven.

En laten we niet hypocriet doen innerlijk verafschuwt menig autochtoon de homosexueel, alleen zal hij dit niet zo direct uiten daar wij in een huichelachtige schijnmaatschapij leven. Er is meer anti-homosexualiteit en anti-semitisme en islamisme onder autochtonen dan een buitenstaander op eerste gezicht zou denken.

spreek voor jezelf

sil
15-11-02, 20:44
Geplaatst door Zwarte Schaap



Alleen autochtonen hebben zeker overlast van de toeloop van homosexuelen in hun buurt. Het is wel toevallig dat de homoplekken in de grote steden altijd tussen allochtonen gevonden worden.

Ja ze gaan in een stad kijken waar de meeste allochtonen wonen,en zeggen tegen elkaar"hier gaan we een ontmoetings plaats maken"

Simon
15-11-02, 20:55
Geplaatst door Zwarte Schaap

Alleen autochtonen hebben zeker overlast van de toeloop van homosexuelen in hun buurt. Het is wel toevallig dat de homoplekken in de grote steden altijd tussen allochtonen gevonden worden.

Hier in Amsterdam niet hoor. Maar volgens mij is de kans vele malen groter dat je al zappend op de TV hetero's de liefde ziet bedrijven waarvan dan minstens honderd duizenden getuige zijn dus die via de definitie van Abdullah (4 getuigen) dan zondigen.

Simon

Chatoloog
15-11-02, 21:48
Ik snap niet wat jullie(niet-moslims) met de sharia te maken hebben?

Jullie en zogenaamde moslim-homo's moeten blij zijn dat de sharia hier in Nederland niet toegepast wordt
Jullie leven volgens een bepaalde wetgeving en gaan zuren over een andere wetgeving waar jullie niets mee te schaften hebben.


Denk je homo en moslim tegelijk te kunnen zijn FINE BE LIKE THAT maar voor je best wil bevind je niet op plaatsen waar sharia wordt uitgevoerd en wacht rustig je eindoordeel bij je Schepper af



wat een gedoe allemaal !!!

magden_david
15-11-02, 22:14
Geplaatst door Chatoloog
Ik snap niet wat jullie(niet-moslims) met de sharia te maken hebben?

Jullie en zogenaamde moslim-homo's moeten blij zijn dat de sharia hier in Nederland niet toegepast wordt
Jullie leven volgens een bepaalde wetgeving en gaan zuren over een andere wetgeving waar jullie niets mee te schaften hebben.


Denk je homo en moslim tegelijk te kunnen zijn FINE BE LIKE THAT maar voor je best wil bevind je niet op plaatsen waar sharia wordt uitgevoerd en wacht rustig je eindoordeel bij je Schepper af



wat een gedoe allemaal !!!

en jij vraagt je af waarom sommige mensen bang zijn voor de islam ?
nou , hindoes, boeddhisten , joden, hebben geen van allen een missie drang of een bekereings drang. moslims wel niemand die in vrijheid is geboren wil graag een toekomst zoals jij die verwoord. (niet noodzakelijkerwijs DE islam alswel een schijnbaar populaire visie erop). ik hoop in ieder geval dat zulke mensne voor altijd in elk land een minderheid blijven zodat ze de anderen niet hieraan kunnen onderwerpen.

gaypride
15-11-02, 22:33
Geplaatst door Chatoloog

Denk je homo en moslim tegelijk te kunnen zijn FINE BE LIKE THAT maar voor je best wil bevind je niet op plaatsen waar sharia wordt uitgevoerd en wacht rustig je eindoordeel bij je Schepper af



wat een gedoe allemaal !!!

helemaal mee eens :D
of iemand moslim is en homo tegelijk dat kan er maar EEN beoordelen

tegelijker tijd houdt het grote probleem van de moslims die homo zijn in landen waar sharia heerst mij wel bezig.

Hier in Nederland hebben wij de kans om homosexualteit zichtbaar te zien in de samenleving, in positieve zin en in negatieve zin (homo's zijn net gewone heteromensen :hihi: ) dat geeft ons allemaal de mogelijkheid om ons eigen vooroordeel en ons eigen oordeel te bekijken. In die zin kan het ook een verrijking van je eigen geloof zijn. Misschien begrijp je homosexualiteit niet maar kun je wel proberen te accepteren dat er nu eenmaal mensen zijn die zo geschapen zijn. Zonder meteen met je oordeel klaar te staan.

En ditzelfde geldt niet alleen voor homosexualiteit maar eigenlijk voor heel veel zaken.

maar dit is mijn overtuiging

:)
Gp

Chatoloog
16-11-02, 05:31
Geplaatst door magden_david


en jij vraagt je af waarom sommige mensen bang zijn voor de islam ?
nou , hindoes, boeddhisten , joden, hebben geen van allen een missie drang of een bekereings drang. moslims wel niemand die in vrijheid is geboren wil graag een toekomst zoals jij die verwoord. (niet noodzakelijkerwijs DE islam alswel een schijnbaar populaire visie erop). ik hoop in ieder geval dat zulke mensne voor altijd in elk land een minderheid blijven zodat ze de anderen niet hieraan kunnen onderwerpen.


Je vertelt onwaarheden

Hindoes en boeddhisten hebben ook missionarissen alleen die drang is minder dan bij de moslims en christenen , maar joden(die jij overigens stiekem in dat vlas rijtje wil plaatsen zijn de enigen die zo'n bekeringsdrang NIET hebben en je weet beter dan ik waarom:

Ze zijn UITVERKOREN en wie niet als jood geboren is heeft pech

kotsmisselijk word ik ervan :duizelig:

Victory
16-11-02, 19:36
Geplaatst door J.M.T.
Geplaatst door Victory
"Stelletje queers durven ook niet hun echte namen neer te zetten. Zij zullen NOOIT geaccepteerd worden. Laat ze maar vrienden worden met de koffar."

U weet kennelijk niet dat U het bent die TOTAAL niet geaccepteerd wordt en niet welkom is in Nederland!

En leert u nu eens een beetje behoorlijk Nederlands voordat u teruggaat/moet naar uw eigen land waaruit u moest vluchten, een land dat u geen onderdak noch brood kon verlenen.

U eet het brood van de koffars, u woont in het land van koffars, u maakt gebruik van hun kultuur, van de vrijheid en het onderdak die zij u geven. U bent een profiteur! Zonder koffars bent u niets!

Lage leve de koffars die tenminste begrip op kunnen brengen voor anderen, die tenminste niet verstijfd zijn in een doctrinaire religie, zij die geen morele hoogstandjes maken!

Hoe heeft u het voor elkaar gekregen mijn land binnen te komen? Welke idioten hebben dat gedaan?

Rot nou maar een end op met je u's, kzie trouwens wat fouten in je tekst.

PS: JULLIE zijn het die niet tegen anders denkenden kunnen, JULLIE zijn het die ons weg willen hebben, alleen maar omdat wij anders denken. Dus sodeflikker een end op met je 'begrip'... als dat wat wij nu van Nederland 'krijgen', 'begrip' is, dan wil ik niet weten hoe JULLIE zijn als JULLIE geen 'begrip' tonen.

PPS: "U weet kennelijk niet dat U het bent die TOTAAL niet geaccepteerd wordt en niet welkom is in Nederland!"

Praat dan ook niet tegen me, stomme nerd... met outcasts hoor je niet te praten....

DOEGIE!

Victory
16-11-02, 20:32
Geplaatst door J.M.T.
Mag ik JOU erop wijzen dat wij een eeuwenoude geschiedenis hebben, ONZE GESCHIEDENIS, waarop allerlei culturen en ideeën invloed gehad hebben en die wij geaccepteerd hebben en die ons hebben verrijkt. Dat kun je van de Islam niet zeggen!

Maar verwacht niet van ons "koffers" dat wij achterlijk ideeën zoals die recentelijk binnengekomen zijn kunnen of willen accepteren.
Nederland een geschiedenis? Sinds wanneer?


En als iemand zoals jij die kennelijk ons land nodig heeft om te kunnen leven, die in zijn eigen land niet welkom is, het daarom zo nodig vindt om een eigen identiteit te creeëren binnen onze cultuur dan vind ik dat ook nog een zielig. En het is nog zieliger als jij je verlaagt door het land dat je gastvrijheid boodt te kleineren en de mensen daar "koffers" te noemen waarvan wij weten dat die voor jouw 'minderwaardig zijn. Hoe durf je!

En als je in je eigen land gebleven was dan zat je waarschijnlijk nog op een dak met een geit in een ver afgelegen dorp en kon je lezen nog schrijven - en zeker niet internetten.

Zoals gezegd mensen zoals jij hebben niets waardevols toe te voegen aan ONZE geschiedenis aan ONZE maatschappij.

PPS: "U weet kennelijk niet dat U het bent die TOTAAL niet geaccepteerd wordt en niet welkom is in Nederland!"

Man, praat geen onzin!

Waar kom ik dan vandaan?

Man, wij(in de islam) wisten al van planeten, toen jullie hier nog gras aan het eten waren. DAT is jullie geschiedenis.... aap!

Medea-Sefieroth
16-11-02, 20:32
Geplaatst door J.M.T.
Victory,

"PS: JULLIE zijn het die niet tegen anders denkenden kunnen, JULLIE zijn het die ons weg willen hebben, alleen maar omdat wij anders denken. Dus sodeflikker een end op met je 'begrip'... als dat wat wij nu van Nederland 'krijgen', 'begrip' is, dan wil ik niet weten hoe JULLIE zijn als JULLIE geen 'begrip' tonen."

Mag ik JOU erop wijzen dat wij een eeuwenoude geschiedenis hebben, ONZE GESCHIEDENIS, waarop allerlei culturen en ideeën invloed gehad hebben en die wij geaccepteerd hebben en die ons hebben verrijkt. Dat kun je van de Islam niet zeggen!

Maar verwacht niet van ons "koffers" dat wij achterlijk ideeën zoals die recentelijk binnengekomen zijn kunnen of willen accepteren.

En als iemand zoals jij die kennelijk ons land nodig heeft om te kunnen leven, die in zijn eigen land niet welkom is, het daarom zo nodig vindt om een eigen identiteit te creeëren binnen onze cultuur dan vind ik dat ook nog een zielig. En het is nog zieliger als jij je verlaagt door het land dat je gastvrijheid boodt te kleineren en de mensen daar "koffers" te noemen waarvan wij weten dat die voor jouw 'minderwaardig zijn. Hoe durf je!

En als je in je eigen land gebleven was dan zat je waarschijnlijk nog op een dak met een geit in een ver afgelegen dorp en kon je lezen nog schrijven - en zeker niet internetten.

Zoals gezegd mensen zoals jij hebben niets waardevols toe te voegen aan ONZE geschiedenis aan ONZE maatschappij.

PPS: "U weet kennelijk niet dat U het bent die TOTAAL niet geaccepteerd wordt en niet welkom is in Nederland!"

Man, praat geen onzin!




J.M.T, wij als blanke Nederlanders konden niet zonder de moslims!



Andalusië

Overgave.nl © 2001 alle rechten voorbehouden
Vertaald door: Ronald Schoenmakers

De laatste Visigotische koning werd in 711 door de Moren verslagen. Het tijdperk van de Moren (711-1492) was er één van grote bloei. De landbouw kwam sterk op, kunsten en wetenschappen namen een hoge vlucht. Cordoba werd het middelpunt van het godsdienstig leven, van handel en van wetenschap. Ferdinand III van Castilië, die regeerde van 1233 tot 1250, verjoeg de Moren. Alleen Granada (Alhambra, Generalife) wist zich te handhaven tot 1492.
De onverdraagzaamheid van de christenen ten opzichte van de overwonnen vijanden was er de oorzaak van dat vele geleerden en kunstenaars zich gedwongen zagen te vluchten. Er volgde een periode van sterke achteruitgang.

Prins Abd-ar-Rahmaan I (reg. 756 - 1031) wist na de val van de Omajjaden in Damascus aan de dood te ontkomen en vluchtte naar Spanje. Hij werd de grondlegger van een nieuwe Omajjadendynastie in 756: zo ontstond het emiraat van Cordoba (756 - 1031). Generaal Taariq leidde een leger van 7000 Berbers over het Nauw van Gibraltar en ondervonden zo goed als geen weerstand in Spanje. Het Iberisch Schiereiland werd in het Arabisch Al-Andalus genoemd. Onder de Omajjaden kende Al-Andalus een ongekende welvaart, religieuze tolerantie ten aanzien van Joden en christenen, stabiliteit en een rijk en bloeiend wetenschappelijk en cultureel leven. Evenmin als op Sicilië werd de Islam de alles overheersende religie, er bestond een bijzondere en vruchtbare samenwerking met de joods-christelijke denkwereld dat doorwerkte in de cultuur.
De natuurwetenschappen en de filosofie konden zich zelfstandig ontwikkelen. Sevilla, Cordoba en Granada behoorden tot de belangrijkste Europese steden van hun tijd. Onder islamitisch gezag werden de universiteit van Granada en de universiteit van Saragossa (christelijk centrum) de westerse vertaalcentra voor de oude Griekse standaardwerken. Na de vertaling van het Grieks in het Arabisch, volgde in Spanje de overzetting in het kerklatijn. In moslim-Spanje werden op grote schaal bibliotheken aangelegd met soms honderdduizenden banden die een belangrijke bron vormden voor veel christelijke denkers. De Moren waren beroemd om hun architectuur, windmolens, decoratieve kunst en irrigatiewerken en introduceerden vele fruitsoorten, rijst, saffraan, amandelen, olijven, bonen en katoen.
Al-Andalus bereikte zijn grootste bloei in de 10de eeuw onder Abd-ar-Rahmaan III (912 - 961), zijn opvolger, al-Hakam II (961 - 976), stichtte één van 's werelds omvangrijkste bibliotheken. Het kalifat van Cordoba was op dat moment de machtigste en best georganiseerde staat van heel Europa. De moskee van Cordoba en het paleizencomplex Medina Azahara zijn de architectonische hoogtepunten uit die periode.

Ook in materieel opzicht bestond er een vruchtbare uitwisseling van verworvenheden. De Arabieren introduceerden de dadelpalm, rijst en de sinaasappel en zij legden irrigatiesystemen aan die tot op de dag van vandaag hun werk doen.

De tijd van de Almohaden was er één van grote bloei: de filosofen Ibn Toefail, Ibn Roesjd (Latijnse verbastering: Averroës) en Ibn Sienna (Latijn: Avicenna) werkten aan het hof als lijfarts. Zij hadden een grote invloed op theologen en filosofen in West-Europa.

De Reconquista, de herovering, is een beweging die ontstond uit expansiedrift, maar ook uit ijver voor de verbreiding van het christendom. De Reconquista begon in de jaren na 1000 en was voltooid in 1492, toen het laatste bastion van de islam, Granada, in handen van de katholieke koningen Ferdinand en Isabella viel.
De snelle christelijke expansie schiep enorme problemen omdat Andalusië al dichtbevolkt was. De christelijke koningen probeerden de moslims en de grote Joodse gemeenschappen in het zuiden te integreren waarbij hun houding steeds intoleranter werd.
Op vele plaatsen werden de moslims verdreven en daarmee verloor Spanje zijn beste kooplui, ambachtslieden en boeren. Het land werd grotendeels verdeeld onder de edelen die tegen de moslims streden. Deze edelen bezaten niet de technische bekwaamheid om het land goed te bebouwen en gingen daarom maar over op schapenteelt. Deze feodale ontwikkeling had funeste gevolgen voor de politieke ontwikkeling waardoor de 14e en 15e eeuw perioden van grote onrust werden voor heel Spanje en opstanden waren aan de orde van de dag. Ferdinand en Isabella meenden dat een totale religieuze eenheid van Spanje de orde zou kunnen herstellen en daarom werd besloten de Moren definitief te verdrijven en als "kroon" op het werk werden ook alle joden verdreven.

Daarna begon de Conquista van Zuid-Amerika waardoor een abrupt einde kwam aan de eeuwenoude beschavingen aldaar. De koloniën werden vervolgens stevig geplunderd om de alsmaar verslechterende economie in Spanje nieuw leven in te blazen. De Kerk en het koninklijk paar besloten om elke afwijking, zowel op politiek als op religieus gebied, de kop in te drukken. De Inquisitie deed haar intrede als staatkundige instelling en donkere tijden braken aan.

Medea-Sefieroth
16-11-02, 20:34
Islamitische cultuur: de verborgen bijdragen


Vertaald door: Ronald Schoenmakers

Overgave.nl © 2001 alle rechten voorbehouden

"En Hij heeft jullie alles wat zich van Hem in de hemelen en op aarde bevindt ter beschikking gesteld. Voorwaar, dat zijn toch duidelijke tekenen voor degenen die nadenken." de heilige Koran, 45:13

Inleiding
De meeste West-Europese intellectuelen hebben erg veel moeite (gehad) met de bedenking dat de islamitische cultuur misschien wel eens meer heeft bijgedragen aan de ontwikkelingen in Europa dan men wil aannemen. De islam heeft met name de weg vrijgemaakt voor de Renaissance in Europa en hoewel de islamitische wereld in onze tijd altijd beschouwd wordt als een op zichzelf staand iets, iets "Oosters" en dus apart van Europa, het "Westen", was dat nog niet zo lang geleden heel anders.
Westerse historici hebben op verschillende vlakken zoals kunst en wetenschappen en met name op het gebied van de geneeskunde de islamitische bijdragen ontkend. In het meest gunstige geval vertellen ze dat de moslims de Griekse traditie van de leergierigheid levend hebben gehouden en dat vervolgens hebben overgedragen aan Europa.
De realiteit laat echter zien dat de moslims veel meer gedaan hebben dan alleen maar teksten uit het Grieks vertalen: moslimintellectuelen hielden zich bezig met kritische analyses, correcties en substantiële aanvullingen en uitbreidingen van de Griekse wetenschappen en filosofie. Europa is de islamitische beschavingen heel wat verschuldigd op het gebied van wetenschappen en met name als het gaat om de wetenschappelijke houding van "meten is weten" die door de moslims ontwikkeld werd.
De Grieken waren met name bezig met systematiseren, generaliseren en theoretiseren, terwijl de moslims nieuwe methoden ontwikkelden die gebruikt werden voor onderzoek, experimenten, waarnemingen en nieuwe ontwikkelingen. Dat alles vormt de basis van de wetenschappelijke methodieken zoals die vandaag de dag nog steeds worden gebruikt.

Hoe kunnen we dit aantonen en waarom zijn we ons er in Europa zo weinig van bewust? Heeft u dit ooit op school geleerd? Montgomery Watt, een toonaangevende oriëntalist, heeft ooit gezegd :"Het succes van de Islam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen. Europa heeft alles in het werk gesteld om zijn afhankelijkheid van de Griekse en Romeinse erfenissen te onderstrepen."

Waarom is Europa zo druk bezig (geweest) om de Islam weg te moffelen en de invloed ervan uit te wissen of te ontkennen? Het antwoord zou te maken kunnen hebben met het feit dat Europa heel erg actief is geweest met aantonen dat de moslims barbaars en achterlijk zijn en dan zou het natuurlijk schaamtevol zijn om dan vervolgens toe te moeten geven dat we zelf zo geciviliseerd en gehumaniseerd geworden zijn als gevolg van de verworvenheden van diezelfde moslims...

Een vooraanstaande geleerde van de Harvard Universiteit, George Sarton, heeft diepgaand onderzoek gedaan naar de wortels van de intellectuele ontwikkelingen in Europa en heeft daarbij onomstotelijk bewezen dat die teruggaan op de Arabische tradities. Hij bekritiseerde daarbij degenen die beweren dat de Arabieren niets anders zouden zijn dan ijverige na-apers en dat zo'n uitspraak erger was dan een leugen. Hij schreef onder andere: "De waardevolste, meest originele en meest invloedrijke boekwerken die we vandaag hebben zijn in het Arabisch geschreven. Vanaf het midden van de 8ste eeuw tot het einde van de 11de eeuw was Arabisch dé wetenschappelijke taal, de taal waarin de voortgang van de mensheid werd vastgelegd. In die tijd studeerde iedereen die op de hoogte wilde blijven en goed geïnformeerd wilde zijn de Arabische taal."

De christelijke beschaving was in wezen Europees, terwijl de islamitische daarentegen Europees, Aziatisch en Afrikaans was en dus de eerste universele beschaving. De manier waarop men vanuit de islamitische wereld naar Europa keek kan men tot in de fijnste details lezen in oude manuscripten en dagboeken die tot op de dag van vandaag bewaard zijn gebleven. Europa werd beschreven als een ver verwijderde en onontdekte wildernis, bevolkt door wilde stammen met smerige, nare gewoonten met een laag cultureel niveau die weinig of niets waardevols te bieden hadden.
In de Middeleeuwen was Europa gewoon een stuk minder goed ontwikkeld dan de islamitische wereld en ook op het gebied van morele en materiële welvaart stond het nergens. De periode gedurende de welke Europa afgesneden was van alle vormen van kennis en ontwikkeling staat bekend als de "donkere tijden". Terwijl Europa was ondergedompeld in een pikzwarte duisternis van onwetendheid brandde de felle fakkel van kennis vergaren in de islamitische wereld dankzij de inspanningen van de toenmalige geleerden.

Medea-Sefieroth
16-11-02, 20:38
Vanwaar het streven naar kennis?
Wat was de reden dat de islam uitgroeide tot een wereldcivilisatie? Centraal hierin staat het verlangen naar meer inzicht in de wereld die geschapen is door God. In de islam gingen wetenschap en religie geen aparte wegen: juist integendeel! De Islam was juist de oorzaak van de wetenschappelijke ontwikkelingen. In de Koran lazen de moslims dat ze moesten blijven nadenken en onderzoeken en niet zo maar door het leven gaan alsof ze doof of blind waren. Wetenschap is kennis en de islam hecht heel veel waarde aan kennisverwerving. Reflecteren over de wereld leidt tot meer kennis van en inzicht in alles wat God geschapen heeft en dat is een vorm van aanbidding binnen de Islam. Voor moslims blijft de leer van de islam niet alleen maar beperkt tot religieuze aangelegenheden, maar heeft betrekking op alle aspecten van het leven. Op die manier ontwikkelde men een drang naar onderzoek die moslims ertoe aanzette om zowel de natuur als de leefwereld van de mensen te bestuderen en te trachten te verklaren. Het concept van 'tawheed' (de eenheid van God: alleen Hij is het waard om aanbeden te worden) heeft mensen aan het denken gezet en hen het besef gebracht dat "de Grote Waarheid" wordt genoemd. Het wezen van 'tawheed' maakt niet alleen duidelijk wat de positie van de mens in het grote geheel van de Schepping is, maar geeft bovendien aan wat de essentie van de relatie is met zijn collega-wezens hier op aarde, het Universum en zijn Schepper.

Om wat voor bijdragen gaat het nu eigenlijk?
De moslims waren het meest succesvol op het gebied van wiskunde, astronomie, geografie, mechanica, optica, scheikunde, farmacie en geneeskunde. Op het gebied van botanica en mineralogie hebben ze hun voorgangers ver overstegen als het gaat om nieuwe en belangrijke ontdekkingen. Het ging vooral om het streven naar vergaren van kennis want dat is naar het voorbeeld van de Profeet, vzmh. De Islam is niet bedoeld voor een kudde onwetende volgelingen, maar voor mensen die nadenken.

Onderwijs
De kaliefen trokken wetenschappers, dichters, artsen en filosofen aan die door iedereen gesteund werden. Een andere geloofsovertuiging vormde geen probleem. Het leerproces werd gestimuleerd en ontwikkelde zich. De moskeeën deden in eerste instantie dienst als scholen voor de gemeenschap. Toen de vraag naar nog meer kennis alsmaar toenam werd de zogenaamde "madrasa" opgericht (college). Daarnaast kwam er ook de "jaami`a", de universiteit. De oudste universiteit ter wereld is de Al-Azhar in Cairo, Egypte, en daarna komt de Qarawiyyien Universiteit in Fez, Marokko. De islamitische wijze van lesgeven werd op den duur nagebootst door de Europeanen en het is dan ook niet verwonderlijk dat er qua terminologie vele overeenkomsten zijn: het begrip "zetel" komt van het Arabische "kursi" (letterlijk: stoel) waarop de docent zat tijdens het lesgeven.
Het uit het Latijn afkomstige woord "doctoraat" komt van "licentia docendi": de toestemming om les te mogen geven en dit bestond reeds lang in de islamitische wereld. Het was een rechtstreekse vertaling van het Arabische "ljazat at-tadris". De toestemming om les te mogen geven werd verleend door een geleerde (`alim) die zelf bij een andere geleerde had gestudeerd nadat hij een probleem had kunnen oplossen dat hem voorgelegd was waarbij hij zijn oplossing vervolgens moest verdedigen tegenover een panel van erkende geleerden. Dit lijkt heel sterk op de hedendaagse praktijk zoals die voorkomt wanneer iemand afstudeert. De kleden die men tegenwoordig nog steeds draagt heetten "Jubba-tul-faqih" en werden gedragen wanneer een geleerde zijn diploma in ontvangst nam. Later werden er nestels bevestigd aan de hoofddeksels die men droeg zodat de nieuwe geleerde eraan herinnerd kon worden dat hij te allen tijde op het matje kon worden geroepen door God wanneer hij zijn boekje te buiten ging: op die manier zou hij angst hebben voor God tijdens het lesgeven.

Geneeskunde
Voor het gebed doet iedere moslim woedoe' oftewel lichamelijke en geestelijke reiniging. Dit ritueel vormde samen met andere hygiëneregels de basis voor de reputatie die de moslims hadden als één van de meest schone volkeren op deze aarde. George Bernard Shaw sprak vol lof over het onderwijs op medisch vlak van de moslims in hun streven naar een gezonde samenleving. Hij merkte op dat toen de Britten het islamitische gedeelte van Hawaï veroverden de plaatselijke bevolking gedwongen werd het Christendom te accepteren en dat er kort daarna, als gevolg hiervan, allerlei ziektes uitbraken.

Moslimgeleerden hebben geweldige ontdekkingen gedaan op medisch gebied en op de volgende vlakken: anatomie, fysiologie, bacteriologie, diagnose en behandeling, chirurgie, enz.

Eén van de grootste moslimartsen was Abu Bakr Bin Zakariya ar-Razi (Rhazes). De islamitische encyclopedie vermeldt hij tot diep in de 17de eeuw de absolute autoriteit op het gebied van de geneeskunde was.
In een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie uit mei 1970 staat dat zijn essays over pokken en mazelen zeer origineel en accuraat zijn en dat zijn essay over besmettelijke ziekten het eerste in zijn soort was. Hij was geboren in 864 AD en heeft een enorm boekwerk geschreven, "Al-Hawi", bestaande uit 20 delen, dat later in 1279 in het Latijn vertaald is en herhaaldelijk herdrukt vanaf 1488. Zijn invloed op de Europese geneeskunde is dus aanzienlijk.

Ibn Sina (Latijn: Avicenna), geboren in 980 AD, schreef "Al-Qanun" dat uit meer dan een miljoen woorden bestond. Dit werk is eveneens in het Latijn vertaald in de 12de eeuw en werd één van de meest invloedrijke boeken in het middeleeuwse Europa tot ver in de 17de eeuw. Hij heeft als eerste meningitis beschreven en zijn verhandelingen over mineralogie vormden de voornaamste bron voor de christelijke encyclopedisten van de 15de eeuw.

Yaqub Ibn Ishaq Al Kindi (ook wel: Al Kindus), geboren in 800 AD, was de eerste arts die systematisch de doses voor diverse medicijnen wist te bepalen. Zijn invloed op de filosofie, de wiskunde, de geografie en de fysiologie duurde zeven eeuwen.

Al Haythem (Al Hazen), geboren in 1035 AD, heeft een belangrijke bijdrage aan de oftalmologie geleverd. Hij onderkende de rol die de retina speelt bij het zicht van de mens en in zijn boek "Optica" behandelt hij het verschijnsel licht en de diverse kleuren.
Zijn werk heeft wetenschappers als Roger Bacon en later Leonardo da Vinci en Kepler beïnvloed.

Ibn Al Nafis, geboren in 1289, beschrijft de bloedstroom ruim 300 jaar voor William Harvey die erover schreef in 1628.

Al Baitar, geboren in 1248, was een expert op het gebied van diergeneeskunde en zijn wetenschapo werd naar hem vernoemd: al baitarah, een woord dat verbasterd is tot "veterinair".

Medea-Sefieroth
16-11-02, 20:39
Ziekenhuizen
De moslims hebben verschillende ziekenhuizen gebouwd waarvan het vroegste voorbeeld teruggevonden is in 707 AD in Damascus, Syrië. Deze ziekenhuizen waren niet alleen opgesplitst in verschillende afdelingen, zoals nu, maar ze waren tevens voorzien van hun eigen tuinen waarin kruiden en andere medicinale planten gecultiveerd werden.
Rom Lander beweert dat "we er alle reden toe hebben om aan te nemen dat Europa tijdens de kruistochten tegen de moslims eindelijk hun eigen ziekenhuizen begonnen te bouwen naar het Arabische voorbeeld dat ze tijdens de kruistochten tegenkwamen. Het eerste ziekenhuis in Parijs, "Les Quinze Vingt", was gebouwd door Louis IX nadat hij teruggekeerd was van de kruistochten (1254-1260)."

Scheikunde
De Grieken waren gefascineerd door scheikunde, maar de Arabische moslims waren zowat de enigen die veel aandacht schonken aan de ontwikkeling van de alchemie als wetenschap. Zij deden vooruitstrevende ontdekkingen en vonden chemicaliën uit die ook voor andere wetenschappen van belang waren zoals de mineralogie, de botanica, de bouwkunde, enz. De interesse in deze wetenschap was zodanig groot dat hij een onderdeel vormde van alle hogere studies.
Jabir Ibn Hayan (Geber) staat bekend als de vader van de chemie. De naam chemie is afgeleid van het Arabische Al-Kimya. Hij was arts in Kufa omstreeks 776 AD. Een groot deel van zijn publicaties bleef gedurende zeven eeuwen zeer populair en ze werden allemaal vertaald in het Latijn. Hij heeft de ontwikkeling van de chemie in belangrijke mate gestuurd. Verschillende termen werden door Jabir geïntroduceerd: alkalie, suiker, syroop, elixir, alcohol, cinebar en alembic, bijvoorbeeld. De bereiding van zwavelzuur was één van zijn meest belangrijke ontdekkingen; dit zuur is momenteel één van de meest gebruikte zuren in de moderne industrie.

Astronomie
De bestudering van de maan heeft heel wat gedetailleerde kaarten opgeleverd waarbij verscheidene opvallende elementen van de maan namen van belangrijke wetenschappers hebben gekregen.
Dertien van die namen zijn de namen van bekende moslimgeleerden: Masha'Allaah (Messala), Al Mamun (Al Manon), Al Farghaani (Alfraganus), Al Battani (Al Bategnius), Al Sufi (Azophi), Al Hassan Al Haytham (Alhazen), Al Zarqali (Arzachel), Al Bitruji (Alpetragius) en Abu Al Fida' (Abulfeda).
Het interessante is dat Al Battani, geboren in 858 AD, een zeer nauwkeurige berekening van het zonnejaar maakte als zijnde 365 dagen, vijf uren, zesenveertig minuten en vierentwintig seconden en dat getal ligt zeer dicht bij de tegenwoordige berekeningen. Een andere ontdekking van hem is het gebruik van de trigonometrische verhoudingen zoals we die nu kennen. Hij ontdekte ook de sinus.

Wiskunde
De eerste die wiskundige getallen systematisch bestudeerd heeft was Muhammad Bin Musa Al Khawarizimi (Algorizam). Hij introduceerde het wiskundige concept "algorithme", genoemd naar zijn laatste naam. Hij was één van de grootste mathematici die ooit geleefd heeft. Hij word erkend als de grondlegger van de algebra, deze naam is afgeleid van de titel van zijn bekendste boek "Al Jabbr Wa Al Muqabilah". Via dit werk werd het Arabische getallensysteem in Europa geïntroduceerd. Zijn boek Al Jabbr (algebra), was het toonaangevende werk dat aan de Europese universiteiten gebruikt werd tot ver in de 16de eeuw.

Scholastiek en literatuur
Abu Hamid Al Ghazali (Algazel) was een zeer productieve schrijver. Met zijn theologische doctrines beïnvloedde hij Europa in sterke mate, dit geldt zowel voor het Jodendom als het Christendom. Thomas van Aquino heeft heel wat elementen overgenomen van hem. Hij is gestorven in 1111 AD.

Ibn Rushd (Avarroës), geboren in 1128 AD, wordt beschouwd als één van de grootste denkers en wetenschappers in het Europa van de 12de eeuw (islamitisch Spanje). Hij is bekend geworden als de grote commentator van de filosofie van Aristoteles. Op deze wijze heeft hij het westerse gedachtegoed van de 12de tot de 16de eeuw sterk beïnvloed. Thomas van Aquino was de eerste leerling van de grote commentator, Ibn Rushd, en er bestaat geen enkele twijfel dat Ibn Rushd veel invloed heeft gehad op de denkwijze van één van de grootste katholieke theologen, namelijk Thomas van Aquino. Men kan vaak lezen dat Ibn Rushd eigenlijk meer het Europese gedachtegoed aanhangt dan het Oosterse. Dankzij zijn commentaren heeft het Westen Aristoteles leren kennen en zijn invloed op de filosofie is dan ook aanzienlijk.

Geschiedenis
De moslims hebben de geschiedenis een wetenschappelijke precisie gegeven. Dit betekende een belangrijke stap in de richting van historische kennis. Ibn Khaldun trachtte een antwoord te vinden op de meest prangende vragen van de menselijke geest, bijvoorbeeld over de strijd van de mens in zijn aardse bestaan en de verschillende motieven achter bepaalde daden. Wat zijn de beperkingen van het menselijk intellect? Hij nam een resoluut afscheid van de speculatieve manier van redeneren zoals de Grieken en de Christenen die kenden. Het is dus niet vreemd om te stellen dat het moderne Europese humanisme in de vorm van moderne wetenschap en filosofie in verschillende opzichten eigenlijk een voortzetting is van de toenmalige islamitische cultuur.

Ik kan in dit korte bestek geen volledig relaas geven van alle contributies en uitvindingen die van oorsprong islamitisch zijn. U kunt zich allicht voorstellen dat moslims nog op vele andere manieren een bijdrage hebben geleverd aan het mondiale culturele erfgoed. Denk maar aan: mechanica (hydraulica, windmolens, irrigatiesystemen, zoals terug te vinden in Andalusië), schilderkunst, architectuur, sport, enz. Zie bijgevoegde bibliografie indien u meer wilt weten.

Hoe is kennis vanuit de islamitische wereld in Europa terechtgekomen?
Omstreeks de 10de eeuw onderkende men in Europa de intellectuele superioriteit van de islamitische beschaving. Reeds in de 11de eeuw werd Toledo in het huidige Spanje een centrum van waaruit de Arabische cultuur en wetenschappen Europa binnenkwamen. Alle Arabische werken werden in het Latijn vertaald en heel veel namen werden gelatiniseerd. Via islamitisch Spanje drong dus de Arabische kennis en cultuur door in de rest van Europa dat op dat moment onderontwikkeld was. Adelard of Bath was één van de vele scholastici uit Engeland die de wereld afreisde op zoek naar Arabische wetenschappelijke boeken. Verschillende Europese oriëntalisten zoals Mirabilis waren zo onder de indruk van de islamitische landen dat ze hun Europese studenten aanspoorden om weg te trekken uit Europa om in een islamitisch land onderwijs te gaan genieten.
Middeleeuwse scholastici die onder invloed hebben gestaan van de Islam zijn: Adelard of Bath, Peter Adelard, Robert Grossetteste, Alexander of Hales, Albertus Magnus, St. Bonaventura, Duns Scotas, Roger Bacon, Marsilius of Padua, Richrad of Middleton, Henry of Grant, William of Auvergne, Dante Algheri en nog vele anderen.

Conclusie
Deze uiteenzetting geeft slechts een zeer summier beeld van de bijdragen van de moslims aan het mondiale culturele erfgoed. Evengoed zal het duidelijk zijn, hoop ik, dat de moslims een substantiële invloed hebben gehad op allerlei aspecten van de globale cultuur en dat ze in het bijzonder bijgedragen hebben aan de stand van kennis en welvaart zoals die nu in Europa bestaat.
De moslims worden wereldwijd gezien als de dragers van de toorts van cultuur en beschaving. Het kan makkelijk aangetoond worden dat er zeer veel kennis via Spanje in Europa is terechtgekomen en de invloed van de Arabische taal en cultuur op bijvoorbeeld het Nederlands is nog steeds zeer goed merkbaar. Een paar voorbeelden: algebra (al Jabbr), zenith, nadir, elixir, alcohol, alchemie, alkalisch, aorta (van "avarta"), admiraal, tarief, safraan, cijfer (van sifr), azimuth, suiker, enz., enz.

De vooroordelen van het Westen hebben er niet alleen voor gezorgd dat de bijdragen van de moslims ontkend worden, maar heeft ook een anti-islamitische hetze ontketend die geleid heeft tot het verbasteren van namen om hun Arabische herkomst te verdoezelen. In de tekst kunt u diverse voorbeelden terugvinden.
Hier volgen er nog een paar: Ibn Bajah (Avempace), Abul Hassan (Alboacen), Ibn Haysham (Alhazen), enz. Wordt het geen tijd dat de originele werken van de genoemde Arabische auteurs opnieuw bestudeerd worden omdat ze een aanzienlijke contributie hebben geleverd aan de ontwikkeling van Europa tot wat het nu is?




Dit noem ik pas GESCHIEDENIS! Want wat konden wij als blanke Europeanen zonder de Arabieren? NIKS!

MaRiaH
16-11-02, 21:38
Nou en... dat betekent niet dat Nederland een islamitsch land moet worden met een sharia en dat we al onze opgebouwde vrijheid in moeten leveren omdat enkelen hier dat van mening zijn..

Nederland is van oudsher een van de weinige europese landen geweest waar zoveel tolerantie was ten aanzien van anderen geloven, anders-denkenden en die veel invloeden van andere culturen overzees tot eigen heeft gemaakt..

Dat moet vooral zo blijven.. dat er enkele moslims zijn die heel Nederland willen bekeren moeten we dus bestrijden..

We moeten hen leren ook tolerant te zijn naar joden, christenen, homo's, jehova getuigen, vrouwen en weet ik wat voor groepen in onze samenleving bestaan..

Je mag er je mening over hebben, maar ze zijn er dus respecteer je ze.. veel verder gaat de nederlandse tolerantie overigens ook niet..

Zulke dingen kosten tijd.. zo een 20 jaar geleden werden homo's hier ook nog niet geaccepteerd, en denk aan het vrouwenstemrecht en de dolle mina's bijv. dat is een enorm maatschappelijk proces geweest.. de moslims in nederland hebben dat proces niet meegemaakt.. en van hen wordt verwacht dat ze daar in een keer achter staan.. dat kan natuurlijk niet.. maar ze horen wel respect te hebben, omdat dat nou eenmaal in onze grondwet bepaald is.

In return moeten wij hen accepteren en respecteren.. ook daar mankeert nog het een en ander aan..

Dus wat dat betreft kunnen we allemaal de hand in eigen boezem steken...

:hihi:

Dat er een rijke geschiedenis bestaat van het arabische rijk is iets waar we van kunnen leren, net als van de griekse, romeinse en nederlandse geschiedenis (die er dus WEL is!)
Marx zei dat de geschiedenis zich zou herhalen.. nou laten we dan leren van de vergankelijkheid van alle grote welvarende rijken.. (het arabische, romeinse, griekse , maar ook het zgn duitse rijk etc) laten we leren van de fouten die zij gemaakt hebben... voordat we zelf ook vergaan... :haha:

Victory
17-11-02, 22:06
Geplaatst door J.M.T.
Victory,

Ga maar terug naar school en leer over de Nederlandse geschiedenis en haar cultuur.

Jullie zeggen dat de islam vredelievend is. Hoe verklaren jullie dan de volgende sura's uit de Koran?

Zoals ik zei... er is geen geschiedenis om te leren...

Verder... bemoei je niet met de islam... kaffir...

Victory
17-11-02, 22:52
Geplaatst door J.M.T.
Victory,

Geen geschiedenis - was het maar waar! Maar als men vergeten heeft je naar school te zenden dat is dan jouw verlies.

Is zal mij niet met de islam bemoeien - te gelimiteerd - mijn tijd niet waard!

Intussen zijn die sura's wel in mijn geest geprent. Gezellige religie!

Wanneer zet je me nou eens op je ignore jongen...? :) Dat wou je toch zo graag.... komop....

Dienna
18-11-02, 11:29
ga me toch effe bemoeien: de Islam heeft niks tegen homo's, de Islam heeft iets tegen de DAAD die zij begaan.

Ik zelf heb eens met een marokkaanse homo hier op het forum gesproken die zijn best deed om zijn gevoelens en lusten niet in praktijk te brengen uit respect voor zijn geloof. In plaats daarvan zocht hij steun bij zijn schepper en verdiepte hij zich meer in de Islam. Kijk, voor zo'n homo heb ik nou RESPECT! Ieder mens zal een last met zich mee dragen in dit leven die hij moet zien te doorstaan, voor de een kan dit ziekte betekenen, voor de ander armoede. Voor een homo die zich aan zijn geloof wil houden betekent deze last, het meedragen van gevoelens die hij niet kwijt kan.

Dus nogmaals: het homoschap zelf wordt niet afgekeurd in de Islam, omdat in bepaalde gevallen de persoon in kwestie zo is geboren, alleen de DAAD die de homo kan begaan wordt ten strengste afgekeurd en wanneer er genoeg getuigen zijn zal deze bestraft worden met de doodstraf! Of jullie het nou leuk vinden klinken of niet, de Islamitische regels zijn er niet om leuk en aardig gevonden te worden maar puur om nageleefd te worden!

En voor de arroganten onder ons: Dont play with God!

Dienna
18-11-02, 11:34
Geplaatst door J.M.T.
Victory,

Ga maar terug naar school en leer over de Nederlandse geschiedenis en haar cultuur.

Jullie zeggen dat de islam vredelievend is. Hoe verklaren jullie dan de volgende sura's uit de Koran?

""What Qur'an Teaches:

"not to make friendship with Jews and Christians" (Q. 5:51), fight them "until they pay the Jizya (a penalty tax for the non-Muslims living under Islamic rules) with willing submission, and feel themselves subdued" (Q. 9:29). "kill the disbelievers wherever we find them" (Q.2:191), "murder them and treat them harshly" (Q. 9:123), "fight and slay the Pagans, seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem" (Q. 9:5).

"all those who disbelieve in Islam go to hell (Q. 5:10), they are najis (filthy, untouchable, impure) (Q. 9:28), and orders us to fight the unbelievers until no other religion except Islam is left (Q.2:193). It prohibits a Muslim to befriend a non-believer even if that non-believer is the father or the brother of that Muslim (Q. 9:23), (Q. 3:28).

"non-believers will go to hell and will drink boiling water" (Q. 14:17). It asks the Muslims to "slay or crucify or cut the hands and feet of the unbelievers, that they be expelled from the land with disgrace and that they shall have great punishment in the world hereafter" (Q. 5:34). And tells us that "for them (the unbelievers) garments of fire shall be cut and there shall be poured over their heads boiling water whereby whatever is in their bowels and skin shall be dissolved and they will be punished with hooked iron rods" (Q. 22:19-22) and that they not only will have "disgrace in this life, on the Day of Judgment He shall make them taste the Penalty of burning (Fire)" (22:9).

"those who invoke a god other than Allah not only should meet punishment in this world but the Penalty on the Day of Judgment will be doubled to them, and they will dwell therein in ignominy" (Q. 25:68). For those who "believe not in Allah and His Messenger, He has prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!" (Q. 48:13).

"As for him who does not believe in Islam the Prophet says that after he dies it will be announced with a "stern command": "Seize ye him, and bind ye him, And burn ye him in the Blazing Fire. Further, make him march in a chain, whereof the length is seventy cubits! This was he that would not believe in Allah Most High. And would not encourage the feeding of the indigent! So no friend hath he here this Day. Nor hath he any food except the corruption from the washing of wounds, Which none do eat but those in sin." (Q. 69:30-37)

"The holy Prophet prescribes fighting for us and tells us that "it is good for us even if we dislike it" (Q.2:216). Then he advises us to "strike off the heads of the disbelievers"; and after making a "wide slaughter among them, carefully tie up the remaining captives" (Q.47:4). Our God has promised to "instill terror into the hearts of the unbelievers" and has ordered us to "smite above their necks and smite all their finger-tips off them" (Q.8:12). and "to strike terror into (the hearts of the enemies" (Q.8:60)."

"He has made the Jihad mandatory and warns us that "Unless we go forth, (for Jihad) He will punish us with a grievous penalty, and put others in our place" (Q.9:39). Allah speaks to our Holy Prophet and says "O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be stern against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed" (Q. 9:73)."

"He promises us that in the fight for His cause whether we slay or are slain we return to the garden of Paradise (Q. 9:111). In Paradise he will "wed us with Houris (celestial virgins) pure beautiful ones" (Q. 56:54), and unite us with large-eyed beautiful ones while we recline on our thrones set in lines (Q. 56:20). There we are promised to eat and drink pleasantly for what we did (56:19). And have sex with "boys like hidden pearls" (Q. 56:24) and "youth never altering in age like scattered pearls" (Q. 76:19)"

"As you see, Allah has promised all sorts of rewards, gluttony and unlimited sex to Muslim men who kill the unbelievers in his name, not forgetting even those with pedophilic inclinations. We will be admitted to Paradise where we shall find "goodly things, beautiful ones, pure ones confined to the pavilions that man has not touched them before nor jinni" (Q. 56:67-71)."

"If anyone desires a religion other than Islam (submission to Allah), never will it be accepted of him; and in the Hereafter He will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good) (Q. 3:85)".

As for women, the book of Allah says that they are inferior to men and their husbands have the right to scourge them if they are found disobedient (Q. 4:34). It advises men to take a green branch and beat their wives, because a green branch is more flexible and hurts more. (Q. 38:44). It teaches that women will go to hell if they are disobedient to their husbands (66:10)."


__________________
smilies

So?! Wat is er mis met deze soera's?? Als je nou echt zo sportief was zou je het voorafgaande erbij gezet hebben, dan zou het namelijk niet als haatpredikend overkomen. Dit is het uit het verband rukken van heilige teksten, ook wel een NOVAstreek genoemd!

Gaat henen jij man! :o

Kachol Levan
18-11-02, 11:50
Geplaatst door Chatoloog



Je vertelt onwaarheden

Hindoes en boeddhisten hebben ook missionarissen alleen die drang is minder dan bij de moslims en christenen , maar joden(die jij overigens stiekem in dat vlas rijtje wil plaatsen zijn de enigen die zo'n bekeringsdrang NIET hebben en je weet beter dan ik waarom:

Ze zijn UITVERKOREN en wie niet als jood geboren is heeft pech

kotsmisselijk word ik ervan :duizelig:

Ik weet het nog zo net niet of dat pech is of juist niet. En voor de goede orde, er is wel degelijk een manier om tot het joodse volk te behoren als je niet als jood geboren bent. Het behelst alleen een lange lijdensweg van leren en examens.

Dienna
18-11-02, 11:57
Geplaatst door J.M.T.

Er is dus van alles en nog wat mis met die sura's en dat heeft niets met NOVA maar met die sura's te maken.

"Er is dus van alles en nog wat mis met die sura's" en dat heeft niets met de Islam maar met jouw botte kop te maken.

Niemand dwingt jou toch (nog) om Moslim te worden en de Islam een leuke godsdienst te vinden!?

En laat mijn plaatje met rust ja! Dat is gewoon the finest art! Maar dat zie jij weer niet met die botte kop van je...afzeiken, daar ben jij goed in!

barfly
18-11-02, 12:12
Niemand dwingt jou toch (nog) om Moslim te worden en de Islam een leuke godsdienst te vinden!?

Vooral dat "(nog)" heeft in mijn ogen een nogal dubieus karakter, alsof iemand dwingen om zich te bekeren zin heeft.

Roemrijke Wolf
18-11-02, 12:58
Als God ons nou eerst eens een ondubbelzinnig bewijs zou sturen dat Hij inderdaad de auteur van de veelbesproken trilogie Tenach-Nieuw Testament-Koran is. Dan zouden wij homo's ons misschien inderdaad aan die regeltjes houden.

Victory
18-11-02, 13:03
Dienna... je moet niet op die jmt reageren.... hij weet heus wel hoe het zit.... probeerd alleen de boel op te fokken hier de hele tijd...

PS: ik heb je gemeld bij beheer jmt.... :zwaai: (anderen leden ook doen graag) :)

Zara
18-11-02, 13:24
In religieuze sferen vormt homoseksualiteit het langst een taboe. Maar door de mondialisering zullen de islamitische culturen zich gewoonweg niet kunnen ontrekken aan de acceptatie van homo's. En of ze al in die fase zijn? In europa werd homosexualiteit in de jaren zestig pas gedecriminaliseerd, als gevolg van de sociale revolutie en het verdwijnen van traditionele religieuse normen en waarden. En de Gouden Tijdperk was een situatie waarin dit alles mogelijk maakte.
Maar misschien zullen de islamitische culturen een eigen koers volgen waardoor homo's hoe dan ook een erkende bevolkingsgroep vormen. ( er zijn al moskees waar homo's kunnen bidden)

gaypride
18-11-02, 15:05
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Als God ons nou eerst eens een ondubbelzinnig bewijs zou sturen dat Hij inderdaad de auteur van de veelbesproken trilogie Tenach-Nieuw Testament-Koran is. Dan zouden wij homo's ons misschien inderdaad aan die regeltjes houden.

ik heb niet een bewijs nodig voor het bestaan van God, het is een innerlijk weten en een zekerheid. Want ik geloof met zekerheid.
Het feit dat Hij tastbare Boodschappen en Boodschappers naar de aarde gezonden heeft is voor mij bewijs genoeg.

Het enige dat ik kan doen als nietige mens is zo veel mogelijk het goede proberen te doen en zo weinig mogelijk schade. Wat dat precies inhoud is ook weer voor bijna iedereen anders, want iedereen (ook binnen een geloof) heeft zijn/haar eigen opvattingen over regels en over goed en kwaad. Ook iedere tijd roept weer nieuwe vragen op. En iedere mens en iedere bevolkingsgroep en iedere cultuur bevind zich weer in een andere situatie of fase.
En iedere vraag is weer een nieuwe opgave en uitdaging die God aan ons voor legt.

de wereld is niet zwart of wit maar gekleurd :)

:wijs:
Gp

Roemrijke Wolf
18-11-02, 16:50
Als je zeker weet dat God de Koran heeft geschreven, moet je dan niet al zijn geboden en verboden naleven? Moet je dan als homo niet aan seksuele geheelonthouding doen? Ik heb die herinterpretaties van Lot e.d. altijd vergezocht gevonden. Er staat vrij ondubbelzinnig dat twee mannen het niet met elkaar mogen doen.

gaypride
18-11-02, 18:28
Geplaatst door Roemrijke Wolf
moet

geloven en dwang gaan niet samen.
Ieder mens heeft keuzes te maken gedurende het leven.
Iedere keuze is voor ieders eigen verantwoording.

Ik kan en mag niet oordelen over de keuzes van anderen, hooguit kan ik mensen proberen te laten zien wat in mijn beleving het beste is, in ieder geval hoe ik mijn geloof beleef.

Wat ik wel of niet doe met mijn eigen sexualiteit gaat niemand hier wat aan.
Dat is voor mijn eigen verantwoording want ik ben volwassen.
Mensen doen er trouwens beter aan niet te proberen om mee te gluren in andermans slaapkamer, dat geeft maar rare toestanden :loog:

sorry, maar ik ga niet weer opnieuw beginnen, lees maar mijn 1800 berichten door over dit onderwerp :hihi:
Veel succes!
Bovendien had ik al afscheid genomen van het Prikbord hier ik kan het alleen niet laten af en toe te rageren :maf2:

vooral wanneer het over mijn favoriete onderwerp gaat
:gniffel:
Gp

boekentip: Islam en Homosexualiteit, geschreven door Omar Nahas
of bezoek de Yousuf.nl site in mn sig

:zwaai:

Roemrijke Wolf
18-11-02, 19:41
Maar volgens een heleboel moslims, inclusief zeer geleerde moslims, is het niet alleen jouw zaak. Als ze je ooit met z'n vieren betrappen...

Geloof jij dat de hele koran het pure woord van God is?

gaypride
18-11-02, 20:24
Geplaatst door Roemrijke Wolf

Geloof jij dat de hele koran het pure woord van God is?

Het is mijn vaste overtuiging dat de hele Koran uit EEN Bron afkomstig is.
Het "Woord" zoals jij het noemt is puur en zuiver,

het zijn de mensen die het Woord lezen en het proberen te maken tot menselijke afmetingen en iedereen die het Woord leest zou zich bewust moeten zijn van zijn/haar beperkte vermogens om het Woord in zijn volledigheid te bevatten.

En dit geldt helemaal wanneer de ene mens de andere mens gaat voorschrijven wat te doen of wat te laten.
Dreiging en dwang heeft volgens mij geen zin.
Je kunt wel laten zien hoe jij het Woord leest vanuit jouw overtuiging.

Het zijn niet alleen woorden er is in de woorden ook een Boodschap. Wij kunnen alleen vragen om het juiste inzicht en vergeving vragen voor het onjuiste inzicht en voor onze fouten.
Voor mij is een van de belangrijkste aspecten de nederigheid
(ik bedoel niet zieligheid of zo hoor) en ontzag en mededogen en respect voor de medemens ook als die medemens een andere mening heeft. Het is namelijk niet aan mij om over een ander zijn/haar geloof te oordelen.

en voor iedere mens is het weer anders,
zo heeft God het blijkbaar gewild en Hij weet het het beste.

:)
Gp

Roemrijke Wolf
18-11-02, 21:01
Maar met die passage over Lot kun je als homo toch weinig kanter op?

Ik zal Omar Nahas' boek anders nog wel eens inkijken.

gaypride
18-11-02, 21:40
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Maar met die passage over Lot kun je als homo toch weinig kanter op?

Ik zal Omar Nahas' boek anders nog wel eens inkijken.

het is maar hoe je er naar kijkt en leest en ervaart en mijn ervaring is slechts de ervaring van EEN mens .........................

ik heb ik weet niet hoeveel keer over het Volk van Lot hoe ik vanuit mijn geloofsbeleving dit ervaar op deze site geplaatst en ik ga dat niet nog een keer doen want ik heb ECHT geen zin om weer die hele discussie opnieuw te gaan beginnen hier, sorry, ik zit juist in het afkickprogramma van dit forum :schrik: om me op een andere manier te gaan in te zetten voor dit onderwerp

Kijk het maar na in mijn berichten het staat er vaak genoeg :hihi:

:zwaai:
Gp

Roemrijke Wolf
18-11-02, 23:46
ik zit juist in het afkickprogramma van dit forum om me op een andere manier te gaan in te zetten voor dit onderwerp

Ik wil wel geld storten. (Voor je inzet voor dit onderwerp, bedoel ik; je afkickprogramma moet je zelf maar betalen.)

Bid a.u.b. ook voor de homoseksuele zoroastriërs.

Dienna
20-11-02, 09:10
Geplaatst door gaypride


het is maar hoe je er naar kijkt en leest en ervaart en mijn ervaring is slechts de ervaring van EEN mens .........................


dan neem je dus wel het risico dat je alleen leest wat je WIl lezen.....veel ayats zijn niet interpeteerbaar en zeggen gewoon wat je letterlijk leest...volgens mij is dit ook het geval bij de Soera over het Volk van Lot... :(