PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewonersactie tgen homo's, Hek langs Zwolse homo-ontmoetingsplek.



Zwarte Schaap
15-11-02, 18:18
Hek langs Zwolse homo-ontmoetingsplek

ZWOLLE - In Zwolle is woensdag begonnen met de plaatsing van een hek langs een omstreden homo-ontmoetingsplaats. Met het hekwerk moeten homoseksuele mannen uit het achterliggende bosje worden geweerd. De maatregel volgt op klachten van omwonenden.

Burgemeester H. Meijer was tegen de afsluiting van het gebied. Volgens hem vinden er geen strafbare feiten plaats en is er geen 'objectieve overlast'. Bovendien vreest hij dat elders in de stad een nieuwe ontmoetingsplaats met grotere nadelen ontstaat. Maar de gemeenteraad besloot in juni dat het bos afgesloten moest worden.

Homo-ontmoetingsplaats De Markte ligt aan een parallelweg van de snelweg A28, in de buurt van bedrijventerrein Hessenpoort. Bouwvakkers verwachten nog acht dagen bezig te zijn met de plaatsing van het vierhonderd meter lange hek, dat ongeveer 25.000 euro kost. In het bosje liggen her en der condooms en ander afval.

Omwonenden storen zich aan de naaktrecreatie, seksuele handelingen en parkeeroverlast. Homobelangenvereniging COC Zwolle stelde na onderzoek in de buurt vast dat de klachten afkomstig zijn van een klein aantal omwonenden, van wie enkelen als oproerkraaier worden betiteld. Een bemiddelingspoging van het COC bleef vruchteloos.





Help, homo's achter mijn heg!

Menigeen herinnert zich waarschijnlijk nog wel mission giertank,de manier waarop omwonenden van parkeerplaats de Markte (aan de A28) afgelopen zomer actie voerden. Actie tegen de homo-ontmoetingsplek aldaar, door middel van het ledigen van een volle giertank. Terwijl de lucht er weer opgeklaard is, blijven de omwonenden kritiek leveren op de homosexplek. Deze keer door maar direct burgemeester Meijer aan te spreken. Hoofdman van deze omwonenden, de heer Cornelissen sprak op 27 november voor RTV Oost: Er zijn mannen die dat kennelijk nodig vinden om te doen, en als je dit sluit gaan ze het toch weer ergens anders doen. Dat is net zoiets als in het winkelcentrum de Aa-landen winkeldieven ongemoeid laten, want anders gaan ze het in de stad doen.

NIS
15-11-02, 18:28
En maar zeggen dat Moslims tegen Homo's zijn! Wat dacht je van de bovengenoemde personen. Mag ik nu ook zeggen dat Christenen tegen Homo's zijn? :D

sil
15-11-02, 19:03
Geplaatst door NIS
En maar zeggen dat Moslims tegen Homo's zijn! Wat dacht je van de bovengenoemde personen. Mag ik nu ook zeggen dat Christenen tegen Homo's zijn? :D

Nee dat mag je NIET,want dan spreek je ook voor mij,en ik ben niet tegen homo's

Mark
15-11-02, 19:09
Geplaatst door NIS
En maar zeggen dat Moslims tegen Homo's zijn! Wat dacht je van de bovengenoemde personen. Mag ik nu ook zeggen dat Christenen tegen Homo's zijn? :D

Jaaaaa :) en nu is het ook ok als moslims tegen homo's zijn!

:boogie:

Dutchguy
15-11-02, 19:26
Zowel homosexuelen als allochtonen hebben last van een eenduidige beeldvorming.

Het lijkt nu alsof iedere homo naar deze plekken gaat. Het is algemeen bekend dat mensen die deze plekken bezoeken vaak getrouwd zijn en vaak ook al kinderen hebben. Getrouwde homo's of bisexuelen dus die niet voor hun gevoelens uit durven komen. En natuurlijk zitten er best ook homosexuelen tussen. Maar het overgrote deel van de homosexuelen houdt zich hier verre van dit soort praktijken en leeft een leven dat hier niets mee van doen heeft.
Net zoals niet iedere Marokkaan winkels leegrooft.

Jammer dat de media zoveel invloed heeft dat die mensen categorisch in een hokje stopt en karikaturiseert.

magden_david
15-11-02, 20:50
Geplaatst door NIS
En maar zeggen dat Moslims tegen Homo's zijn! Wat dacht je van de bovengenoemde personen. Mag ik nu ook zeggen dat Christenen tegen Homo's zijn? :D


dan vergeet je een belangrijk verschil.
deze mensen hebben een "hekel" aan deze specifieke homo's door de overlast die ze bezorgen.
sommige moslims, althans de moslims waaraan we hier refereren, hebben een hekel aan ALLE homo's niet voor d eoverlast maar omdat ze zijn wie ze zijn.
elementary my dear watson.

Simon
15-11-02, 20:57
Geplaatst door NIS
En maar zeggen dat Moslims tegen Homo's zijn! Wat dacht je van de bovengenoemde personen. Mag ik nu ook zeggen dat Christenen tegen Homo's zijn? :D

Er staat toch niet in dat artikel dat iemand tegen homo's is?

Simon

gaypride
15-11-02, 22:42
Geplaatst door Chatoloog


niet elke moordenaar is een serie moordenaar. er zijn mensen die uit wanhoop moorden of als wraak maar dat wil niet zeggen dat ze moordlustig zijn. Ze hebben ook gevoels zoals elk ander mens. het wil dus niet zeggen dat alle moordenaars slecht zijn of dat het moorden slecht is.

:loog:

een homo die sex staat te hebben in een bosje is gelijk aan een moordenaar ??? :jammer:

ik vind dit een domme vergelijking

vergeet trouwens niet dat deze bosjes ook bezocht worden door wanhopige mensen (waaronder misschien ook wel iemand die jij kent) die niet anders kunnen dan af en toe stiekem deze trieste vorm van sex op zo een trieste plek bedrijven en waarom?

u raadt het al .........
:zwaai:
Gp

~Panthera~
16-11-02, 05:59
Geplaatst door gaypride


een homo die sex staat te hebben in een bosje is gelijk aan een moordenaar ??? :jammer:

ik vind dit een domme vergelijking

vergeet trouwens niet dat deze bosjes ook bezocht worden door wanhopige mensen (waaronder misschien ook wel iemand die jij kent) die niet anders kunnen dan af en toe stiekem deze trieste vorm van sex op zo een trieste plek bedrijven en waarom?

u raadt het al .........
:zwaai:
Gp
------

Niet zo slim Gayie :giechel: :zweep:


:zwaai:

Zwarte Schaap
16-11-02, 13:47
Geplaatst door Simon


Er staat toch niet in dat artikel dat iemand tegen homo's is?

Simon

Dat is het grote verschil tussen Marokkanen en autochtonen.
Nederlanders laten het achterste van hun tong niet zien, ze uiten zich niet zo direct in zulke zaken. Dat lossen ze wel op andere manieren op.

Tomas
16-11-02, 13:53
Geplaatst door Zwarte Schaap


Dat is het grote verschil tussen Marokkanen en autochtonen.
Nederlanders laten het achterste van hun tong niet zien, ze uiten zich niet zo direct in zulke zaken. Dat lossen ze wel op andere manieren op.

Yep. 't is gewoon hypocriet kut-volk.

Blij dat je me daar weer op wijst. Eigenlijk haat ik homo's. Dat geroer in poep. Bah.

Moslims ook trouwens. En Joden. En Zigeuners en Polen. En arrogante grote stedelingen.

Yep. Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat ik niet van alles haat. En me alleenmaar erger aan uitwassen.

En dat jij mij dus gewoon onterecht beschuldigd van hypocricie in al je gegeneraliseer. En dat het daardoor weer terugslaat op jou.

Doei doei.

Ik ben weer weg.

Simon
16-11-02, 14:16
Geplaatst door Zwarte Schaap

Dat is het grote verschil tussen Marokkanen en autochtonen.
Nederlanders laten het achterste van hun tong niet zien, ze uiten zich niet zo direct in zulke zaken. Dat lossen ze wel op andere manieren op.

Nou ik bedoelde meer dat ze last hebben van de overlast en niet van het feit dat die mensen homo zijn. Dat vind ik n.l. meer iets van moslims om daar last van te hebben.

Simon

Zwarte Schaap
16-11-02, 15:03
Geplaatst door Simon


Nou ik bedoelde meer dat ze last hebben van de overlast en niet van het feit dat die mensen homo zijn. Dat vind ik n.l. meer iets van moslims om daar last van te hebben.

Simon

Nou ik bedoel dat autochtone Nederlanders onder het mom van overlast eigenlijk verbergen dat ze tegen homo's zijn. Het is alleen niet politiek correct om er eerlijk voor uit te komen, vandaar dat men andere uitvluchten, zoals overlast zoekt om ze toch te weren.

Marokkanen zijn veel eerlijker en directer.

MaRiaH
16-11-02, 15:34
Geplaatst door Zwarte Schaap


Nou ik bedoel dat autochtone Nederlanders onder het mom van overlast eigenlijk verbergen dat ze tegen homo's zijn. Het is alleen niet politiek correct om er eerlijk voor uit te komen, vandaar dat men andere uitvluchten, zoals overlast zoekt om ze toch te weren.

Marokkanen zijn veel eerlijker en directer.


Dit is te dom om op in te gaan... wat een enge verdraaide werkelijkheid maak jij... :duizelig:

Bovendien... in de arabische cultuur is het onbeleefd om direct te zijn... tis nooit ja of nee, maar misschien.. hoezo eerlijker en directer... ?????????
Klinklare onzin dus.. :bril:

De Rode Roos
16-11-02, 15:38
Geplaatst door MaRiaH



Dit is te dom om op in te gaan... wat een enge verdraaide werkelijkheid maak jij... :duizelig:

Bovendien... in de arabische cultuur is het onbeleefd om direct te zijn... tis nooit ja of nee, maar misschien.. hoezo eerlijker en directer... ?????????
Klinklare onzin dus.. :bril:

Bestaat de Arabische cultuur nog? Ik denk dat de laatste restjes van die rijke cultuur wordt weggevaagd door Moslimsfundamentalisme/extremisme.

Zwarte Schaap
16-11-02, 18:35
Geplaatst door MaRiaH



Dit is te dom om op in te gaan... wat een enge verdraaide werkelijkheid maak jij... :duizelig:

Bovendien... in de arabische cultuur is het onbeleefd om direct te zijn... tis nooit ja of nee, maar misschien.. hoezo eerlijker en directer... ?????????
Klinklare onzin dus.. :bril:

Zo dom is het niet, want je gaat er wel op in. Dit is de werkelijkheid anders geinterpreteerd. Meerdere partijen twijfelen aan de overlast die de autochtone burgers naar voren schuiven.

Ik snap niet waarom jij over de arabische cultuur begint, ik ben geen arabier en de Marokkanen ook niet. Veel Marokkanen hebben het arabisch als voertaal , maar dat maakt ze nog geen arabier.

Het is in veel culturen onbeleefd om iemands verzoek af te wijzen, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Marokkanen zijn veel directer om aan te geven wat hun geloof ze voorschrijft. Autochtonen blijven liever in het politiek correcte oppervlakkigheid steken terwijl ze het sterk afwijzen. Op school durfden gelovige Nederlanders vaak niet voor hun geloof op te komen omdat ze zich daar voor schaamden. Ik heb vaak het Christendom moeten verdedigen op school, vaak kreeg ik dan na de pauze van de gelovigen te horen dat ze het wel eens met me waren.

Vaak stroken de uitlatingen van een autochtoon niet met hun innerlijke motivatie, dit maakt ze onvoorspelbaar. Ze zeggen A maar ze doen B.

Uit ervaring weet ik dat veel autochtonen homosexualiteit afwijzen, maar ze durfen er nooit echt voor uit te komen. Ze mogen wel eens uit de kast komen met hun werkelijke gedachtes.

Zwarte Schaap
16-11-02, 18:39
Geplaatst door De Rode Roos


Bestaat de Arabische cultuur nog? Ik denk dat de laatste restjes van die rijke cultuur wordt weggevaagd door Moslimsfundamentalisme/extremisme.

Het kapitalisme vernietigt naast de menselijke waarden en het milieu ook de culturen. Alles is gericht op winst en massaconsumptie. Kapitalisme is een westerse culturele uiting.

Dutchguy
16-11-02, 18:56
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het kapitalisme vernietigt naast de menselijke waarden en het milieu ook de culturen. Alles is gericht op winst en massaconsumptie. Kapitalisme is een westerse culturele uiting.

Nee, dit is echt te kort door de bocht. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het Westerse systeem waar we nu in leven heeft voor mij en anderen het voordeel dat je mag zijn wie je bent. Ik mag en kan hier openlijk homosexueel zijn en wordt daar via de wet in beschermd. Bovendien mag ik hier zeggen dat ik geinteresseerd ben in dingen als new age. Kom daar in vele Arabische landen maar eens om.

Voor wat betreft de discriminatie van homosexuelen: onverdraagzaamheid blijft onverdraagzaamheid en onverdraagzaamheid is altijd een menselijke fout.

rja
16-11-02, 19:27
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het kapitalisme vernietigt naast de menselijke waarden en het milieu ook de culturen. Alles is gericht op winst en massaconsumptie. Kapitalisme is een westerse culturele uiting.
Kapitalisme is de reden dat je hier bent.

Je maakt er zelf deel van uit , en consumeert net zo hard mee er werkt mee aan dit systeem.

Er is er een alternatief dan ? een Theocratie is geen alternatief.

sil
16-11-02, 22:36
Geplaatst door Zwarte Schaap


Nou ik bedoel dat autochtone Nederlanders onder het mom van overlast eigenlijk verbergen dat ze tegen homo's zijn. Het is alleen niet politiek correct om er eerlijk voor uit te komen, vandaar dat men andere uitvluchten, zoals overlast zoekt om ze toch te weren.

Marokkanen zijn veel eerlijker en directer.

waarom denk jij voor mij??

Zwarte Schaap
17-11-02, 14:12
Geplaatst door Dutchguy


Nee, dit is echt te kort door de bocht. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het Westerse systeem waar we nu in leven heeft voor mij en anderen het voordeel dat je mag zijn wie je bent. Ik mag en kan hier openlijk homosexueel zijn en wordt daar via de wet in beschermd. Bovendien mag ik hier zeggen dat ik geinteresseerd ben in dingen als new age. Kom daar in vele Arabische landen maar eens om.

Voor wat betreft de discriminatie van homosexuelen: onverdraagzaamheid blijft onverdraagzaamheid en onverdraagzaamheid is altijd een menselijke fout.

Het meest vernietigende, onderdrukkende systeem is het kapitalisme. Zolang jij hier je vette boterham kan vreten en homosexueeltje mag spelen intresseert de rest van de wereld je niet. Het kapitalisme dat jou je stem heeft laten verheffen heeft voor de dictators en de onderdrukking gezorgd in de arabischsprekende landen en de rest van de wereld. Jouw vrijheid wordt betaald met de onderdrukking van 3/4 van de wereld. En dan wil ik het niet eens over de milieuaspecten hebben.

Zwarte Schaap
17-11-02, 14:25
Geplaatst door rja

Kapitalisme is de reden dat je hier bent.

Je maakt er zelf deel van uit , en consumeert net zo hard mee er werkt mee aan dit systeem.

Er is er een alternatief dan ? een Theocratie is geen alternatief.

De reden dat ik hier ben is te danken aan de gevolgen van het kapitalisme en imperialisme.

Ik ben deel van het systeem, maar niet uit vrije wil. Verder is mijn comspumptie aangepast aan mijn simpele behoeftes die in de verste verte niet op die van een gewone autochtoon lijken. Ik doe aan minimale consumptie, koop alleen wat nodig is.

Verder als je deel uitmaakt van een systeem die onrechtvaardig is mag je het wel bekritiseren, je hoeft geen makke lammetje te zijn die alles klakkeloos overneemt.

Er zijn zeker alternatieven, er moet een bovengrens komen van wat mensen mogen bezitten. In godsnaam wat moet een mens met miljoenen? Het is een gouden regel dat als er 1 rijk wordt, dat dat gebeurt ten koste van vele anderen. Daar hoef je geen theocratie voor in te voeren omdat in te zien.

Welk systeem beter is weet ik niet, maar ongebreidelde groei en consumptie zonder oog te hebben voor de maatschappijke gevolgen daarvan op lokaal en internationaal niveau, is het het slechtste wat we onze kinderen kunnen doorgeven.

Zwarte Schaap
17-11-02, 14:26
Geplaatst door sil


waarom denk jij voor mij??

Volgens mij zoek je gewoon aandacht van mij.

Mark
17-11-02, 14:39
Geplaatst door Zwarte Schaap


De reden dat ik hier ben is te danken aan de gevolgen van het kapitalisme en imperialisme.

Ik ben deel van het systeem, maar niet uit vrije wil. Verder is mijn comspumptie aangepast aan mijn simpele behoeftes die in de verste verte niet op die van een gewone autochtoon lijken. Ik doe aan minimale consumptie, koop alleen wat nodig is.

Verder als je deel uitmaakt van een systeem die onrechtvaardig is mag je het wel bekritiseren, je hoeft geen makke lammetje te zijn die alles klakkeloos overneemt.

Er zijn zeker alternatieven, er moet een bovengrens komen van wat mensen mogen bezitten. In godsnaam wat moet een mens met miljoenen? Het is een gouden regel dat als er 1 rijk wordt, dat dat gebeurt ten koste van vele anderen. Daar hoef je geen theocratie voor in te voeren omdat in te zien.

Welk systeem beter is weet ik niet, maar ongebreidelde groei en consumptie zonder oog te hebben voor de maatschappijke gevolgen daarvan op lokaal en internationaal niveau, is het het slechtste wat we onze kinderen kunnen doorgeven.

Schaap een goed verhaal.

Het grote probleem is dat het systeem niet zomaar ontstaan is. Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen in derde wereld landen, zodra ze de kans krijgen, voor hetzelfde systeem zullen kiezen. We zien nu al dat dit in China aan het ontstaan is... mensen die extreme rijkdom opbouwen ten koste van anderen. SA is ook een voorbeeld van extreme rijkdom ten koste van landgenoten. Binnen een land is dit al niet op te lossen (het communisme werkt duidelijk NIET in de praktijk).

Daarnaast betekent dit dat de rijkdom in de wereld zal moeten worden verdeeld. Dus 1/4 rijkdom en 3/4 armoede wordt dan 4/4 armoede. Het levenspeil waar jij naar streeft ligt nog steeds te hoog als je alles netjes verdeeld (wat door de menselijke aard sowieso een utopie is). Ik denk dat bijna niemand van de 1/4 rijken in deze wereld zijn rijkdom zomaar zal afstaan, hoe zielig ze de andere mensen ook vinden.

Zodra je de rijkdommen verdeeld hebt zal langzaam aan weer een systeem onstaan waarbij de een rijkdom gaat opbouwen en de ander rijkdom gaat verliezen....

Tomas
17-11-02, 14:51
Er is geen vast hoeveelheid rijkdom op aarde die perse verdeeld moet worden.
Er zijn grondstoffen die in beperkte hoeveelheid aanwezig zijn, maar die bepalen niet alleen de rijkdom. Je ziet dat in de loop der tijd er steeds meer kan met een bepaalde hoeveelheid grondstof. Hoe schaarser hoe zuiniger. En langzaamaan is recycling ook een optie.

Daarmee is het verdelen van rijkdom een foute kijk op de zaak. Ieder land, continent of wat dan ook heeft de keuze om zelf zijn eigen rijkdom te creeeren. Dat dit niet gebeurt heeft vele oorzaken, maar niet alleen het niet willen delen van rijkdom. Verreweg de meeste oorzaken liggen in de traditie en cultuur van de landen zelf. Dat er nauwelijks een Arabisch land democratisch is, komt niet door het Westen, maar door de eigen cultuur en tradities. Het imperialisme heeft ook niet zulke sporen nagelaten in de rest van Azie. Zuidoost-Azie heeft zijn eigen rijkdom gecreerd, zonder iets van het Westen gekregen te hebben. En uiteindelijk worden de rijke landen van elkaar rijker. Met af een toe een depressietje daar gelaten.

Dutchguy
17-11-02, 15:26
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het meest vernietigende, onderdrukkende systeem is het kapitalisme. Zolang jij hier je vette boterham kan vreten en homosexueeltje mag spelen intresseert de rest van de wereld je niet.

A. Je vult dit voor mij in, je kent me niet eens.
B. Net zoals jij een verongelijkt achtergesteld Marokkaantje mag spelen achter je toetsenbordje?

~Panthera~
17-11-02, 16:27
t woordje "keuze" vind ik ook een goeie. Tomas. :giechel:
Welk land had wat te kiezen dan, volgens jou?
De onder de voet gelopen landen ?
De door Shell etc overgenomen landen, etc ??
Leuk bedacht hoor, maar als jij met een mes op je strot staat, dan denk jij nog keuzes te hebben ??
Lachen met jou !

shalom
17-11-02, 16:38
Geplaatst door magden_david



dan vergeet je een belangrijk verschil.
deze mensen hebben een "hekel" aan deze specifieke homo's door de overlast die ze bezorgen.
sommige moslims, althans de moslims waaraan we hier refereren, hebben een hekel aan ALLE homo's niet voor d eoverlast maar omdat ze zijn wie ze zijn.
elementary my dear watson.

Nou magden,

joden kunnen er ook wel wat van als het om homo's gaat. :rolleyes:

magden_david
17-11-02, 17:20
Geplaatst door shalom


Nou magden,

joden kunnen er ook wel wat van als het om homo's gaat. :rolleyes:


hoe zou jij dat nou weten ?
1:persoonlijke ervaring als homosexueel
of
2: dat staat in mijn propaganda blaadje dat ik elke week uit saudi arabie krijg over de misdaden van de duivelse joden.

shalom
17-11-02, 17:41
Geplaatst door magden_david



hoe zou jij dat nou weten ?
1:persoonlijke ervaring als homosexueel
of
2: dat staat in mijn propaganda blaadje dat ik elke week uit saudi arabie krijg over de misdaden van de duivelse joden.

hmmm,

typisch een reactie van jou.

Maar ik wilde je zeggen dat joden er ook pap van lusten.
Binnen joodse kringen is er ook geen tolerantie voor joodse homosexuelen
Homosexualiteit is een issue voor alle wereld religies.
Dus niet met je vinger wijzen naar 1 groepering.
Doe eerst aan zelfkritiek. Like me! :p

magden_david
17-11-02, 18:07
ik weet dat er binnen de joodse orthodoxie animositeit jegens homosexuelen bestaat, helaas maar waar.

echter, de mensen in kwestie hebben overlet geen hekel aan homo's in het algemeen maar aan een paar in het bijzonder. dit i.t.t. sektes binnen het jodendom en christendom en schijnbaar grote groepen binnen de islam. waaromdit verschil ? joden en christenen weten al lange tijd dat de boeken geherinterpreteerd dienen te worden willen zij van waarde zijn. dit concept is schijnbaar nog niet doorgedrongen tot de islamitische wereld, zie het recente doodvonnis in iran voor iemand die precies dat zij: herziening van interpretatie pwer generatie, schijnbaar is dat een doodvonnis waard.
daarmee gepaard gaat een domme hang naar dogmatiek dieje op dit forum dagelijks meemaakt, niet denken ! volgen ! het boek denkt voor ons !

shalom
17-11-02, 18:53
Geplaatst door magden_david
ik weet dat er binnen de joodse orthodoxie animositeit jegens homosexuelen bestaat, helaas maar waar.

echter, de mensen in kwestie hebben overlet geen hekel aan homo's in het algemeen maar aan een paar in het bijzonder. dit i.t.t. sektes binnen het jodendom en christendom en schijnbaar grote groepen binnen de islam. waaromdit verschil ? joden en christenen weten al lange tijd dat de boeken geherinterpreteerd dienen te worden willen zij van waarde zijn. dit concept is schijnbaar nog niet doorgedrongen tot de islamitische wereld, zie het recente doodvonnis in iran voor iemand die precies dat zij: herziening van interpretatie pwer generatie, schijnbaar is dat een doodvonnis waard.
daarmee gepaard gaat een domme hang naar dogmatiek dieje op dit forum dagelijks meemaakt, niet denken ! volgen ! het boek denkt voor ons !

Oke, je was heel effe goed begonnen, maar je sprong opeens meteen over naar de islam.
Komop doe het nogeens, en let op, start with selfcriticism and end it also.
Je praat haat jegens homosexuelen goed van sommige joodse groeperingen door te zeggen dat het in de islamitische wereld ook mag. Doe dat nou eens een keer niet.

succes

shalom

Tomas
17-11-02, 19:40
Geplaatst door ~Panthera~
t woordje "keuze" vind ik ook een goeie. Tomas. :giechel:
Welk land had wat te kiezen dan, volgens jou?
De onder de voet gelopen landen ?
De door Shell etc overgenomen landen, etc ??
Leuk bedacht hoor, maar als jij met een mes op je strot staat, dan denk jij nog keuzes te hebben ??
Lachen met jou !

Die keuzes zijn er echt Pantertje, alleen ze liggen in de handen van incompetente, wrede, egoistische dictators, keizes, koningen, stamhoofden of warlords.

Mannen zegmaar.

Weet je dat Wouter Bos bij de Shell vandaan komt? Zal hij met messen op de keel de arme mensen in Afrika gedwongen hebben om arm te zijn.

Nigeria zou het rijkste land van de wereld kunnen zijn als het wilde. Maar dat wil het niet. Het wil corrupt, en alleen maar voor een klein eiltair groepje stinkend rijk zijn.

magden_david
17-11-02, 20:47
Geplaatst door shalom


Oke, je was heel effe goed begonnen, maar je sprong opeens meteen over naar de islam.
Komop doe het nogeens, en let op, start with selfcriticism and end it also.
Je praat haat jegens homosexuelen goed van sommige joodse groeperingen door te zeggen dat het in de islamitische wereld ook mag. Doe dat nou eens een keer niet.

succes

shalom

ik praat het van beiden niet goed, ik vind het bij beiden afschuwelijk maar de dynamiek van dergelijke gedachtepatronen binnen de twee groepen is wezenlijk anders . dat stip ik aan , dat jij niet zien.

~Panthera~
17-11-02, 20:48
Geplaatst door Tomas


Die keuzes zijn er echt Pantertje, alleen ze liggen in de handen van incompetente, wrede, egoistische dictators, keizes, koningen, stamhoofden of warlords.

Mannen zegmaar.

Weet je dat Wouter Bos bij de Shell vandaan komt? Zal hij met messen op de keel de arme mensen in Afrika gedwongen hebben om arm te zijn.

Nigeria zou het rijkste land van de wereld kunnen zijn als het wilde. Maar dat wil het niet. Het wil corrupt, en alleen maar voor een klein eiltair groepje stinkend rijk zijn.
-------------------------

"alleen ze liggen in de handen van incompetente, wrede, egoistische dictators, keizes, koningen, stamhoofden of warlords."

juist ja.....en denk je dan dat de "gewone man" in de straat ook nog maar iets te "kiezen" heeft ?
Mits jij dat een "keuze" noemt natuurlijk.

En nee....Wouter Bos persoonlijk heeft niemand het mes op de keel gezet in Afrika.
Maar bedrijven als de Shell,BP etc wel.
Ooit het boek "de Vier Gezusters" gelezen ? gaat over de onderlinge afspraken die die maatschappijen hebben gemaakt om overal waar ze zitten de vinger aan de knop te houden, en maar beweren dat ze NIETS met elkaar van doen hebben.
Ook handig als je een land binnenkomt vallen en wel even onder "zeer aantrekkelijke" voorwaarden HUN olie uit de grond WIL halen.
tja....keuzes he ?

Tomas
17-11-02, 20:56
Geplaatst door ~Panthera~

-------------------------

"alleen ze liggen in de handen van incompetente, wrede, egoistische dictators, keizes, koningen, stamhoofden of warlords."

juist ja.....en denk je dan dat de "gewone man" in de straat ook nog maar iets te "kiezen" heeft ?
Mits jij dat een "keuze" noemt natuurlijk.

Ook al maak jij er opeens gewone man in de straat van, blijf ik bij mijn stelling dat ieder land, volk, natie of wat dan ook zijn eigen toekomst in handen heeft.

Ook de man in de straat van Nigeria kan in principe kiezen voor een ander regime. Het gebeurt wel eens in een landje her en der op aarde, maar slechts zelden blijven de keuzes lang stand houden. Meestal krijg je alleen maar een nieuwe dictator aan de macht.

Maar zo ging het ook eeuwen in Europa.

~Panthera~
17-11-02, 21:02
Geplaatst door Tomas


Ook al maak jij er opeens gewone man in de straat van, blijf ik bij mijn stelling dat ieder land, volk, natie of wat dan ook zijn eigen toekomst in handen heeft.

Ook de man in de straat van Nigeria kan in principe kiezen voor een ander regime. Het gebeurt wel eens in een landje her en der op aarde, maar slechts zelden blijven de keuzes lang stand houden. Meestal krijg je alleen maar een nieuwe dictator aan de macht.

Maar zo ging het ook eeuwen in Europa.
------

Met andere woorden : JIJ hebt ook je eigen toekomst in je handen ?
Dan hoop ik toch echt voor je dat er ook maar niet IETS fout gaat, want dan sta je waarschijnlijk HEEL raar te kijken. :hihi:

Tomas
17-11-02, 21:12
Geplaatst door ~Panthera~

------

Met andere woorden : JIJ hebt ook je eigen toekomst in je handen ?
Dan hoop ik toch echt voor je dat er ook maar niet IETS fout gaat, want dan sta je waarschijnlijk HEEL raar te kijken. :hihi:

Deze andere woorden, zijn jouw woorden, trouwens.

Jij verandert niet alleen het onderwerp van natie, naar man in de straat. Maar je verandert nu ook mijn woorden.

Ben ik wel van je gewend.

Maar goed. Om door te gaan op deze analogie:

Ook ik heb voor een groter deel dan jij mijn toekomst in handen, ja. Ik bepaal dat ik een opleiding volg en wat ik er mee doen. Jij hebt verrekte weinig invloed op mijn toekomst, als het daar op aankomt, dus.

~Panthera~
17-11-02, 21:17
Geplaatst door Tomas


Deze andere woorden, zijn jouw woorden, trouwens.

Jij verandert niet alleen het onderwerp van natie, naar man in de straat. Maar je verandert nu ook mijn woorden.

Ben ik wel van je gewend.

Maar goed. Om door te gaan op deze analogie:

Ook ik heb voor een groter deel dan jij mijn toekomst in handen, ja. Ik bepaal dat ik een opleiding volg en wat ik er mee doen. Jij hebt verrekte weinig invloed op mijn toekomst, als het daar op aankomt, dus.
----------------------


Ik heb totaal geen invloed op jouw toekomst.
Gelukkig maar, net als jij die niet hebt op de mijne.
Ik bedoel dat er externe factoren kunnen zijn die een NOG grotere invloed op jouw toekomst hebben dan die jij hebt.
En dat JIJ daar geen moer aan kunt doen, ook al zou je willen.
En dus remains it to be seen of het werkelijk zo is, dat je je toekomst in je eigen handen hebt.
Maar ja..dan moet je iets dieper doordenken.
En daar waren mannen niet echt goed in, geloof ik. :hihi:

Tomas
17-11-02, 21:22
Geplaatst door ~Panthera~

----------------------


Ik heb totaal geen invloed op jouw toekomst.
Gelukkig maar, net als jij die niet hebt op de mijne.
Ik bedoel dat er externe factoren kunnen zijn die een NOG grotere invloed op jouw toekomst hebben dan die jij hebt.
En dat JIJ daar geen moer aan kunt doen, ook al zou je willen.
En dus remains it to be seen of het werkelijk zo is, dat je je toekomst in je eigen handen hebt.
Maar ja..dan moet je iets dieper doordenken.
En daar waren mannen niet echt goed in, geloof ik. :hihi:

Door denken moet jij: jij verwart continue de niveau's in onze daardoor onmogelijke discussie.

Als ik het niveau van landen en naties hanteer, schakel jij terug naar een man in een straat. Als ik mee schakel naar die man in een straat, dan schakel jij weer naar het natie-niveau.

je vind jezelf daardoor misschien wel slim, maar ik heb niet zoveel zin om daarmee door te gaan. Ik moet jou gewoon te veel tegemoet komen in je warrige verhaal.

Snap je?

Vrouwtje.

~Panthera~
17-11-02, 21:29
Geplaatst door Tomas


Door denken moet jij: jij verwart continue de niveau's in onze daardoor onmogelijke discussie.

Als ik het niveau van landen en naties hanteer, schakel jij terug naar een man in een straat. Als ik mee schakel naar die man in een straat, dan schakel jij weer naar het natie-niveau.

je vind jezelf daardoor misschien wel slim, maar ik heb niet zoveel zin om daarmee door te gaan. Ik moet jou gewoon te veel tegemoet komen in je warrige verhaal.

Snap je?

Vrouwtje.
-----------------

Landen en naties ZIJN gebaseerd op "de man in de straat".
En omgekeerd.
Dat maakt het juist zo ingewikkeld en daardoor dus ook niet met 1 stelling die jij aandraagt af te doen, alhoewel je het wel steeds probeert.
Ik praat vanuit mijn persoon, jij vanuit algemeenheden.
Vandaar.
Laat maar dus, inderdaad.

Mannetje.

:zwaai:

Tomas
17-11-02, 21:35
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Landen en naties ZIJN gebaseerd op "de man in de straat".
En omgekeerd.
Dat maakt het juist zo ingewikkeld..

Exact.

Daar moet je mee leren omgaan. Lees eens iets over niveau's in de werkelijkheid. Daar is niks esoterisch aan.



...en daardoor dus ook niet met 1 stelling die jij aandraagt af te doen, alhoewel je het wel steeds probeert.


1 stelling? Dat maak jij er weer van.

Mijn stelling is dat naties meer invloed op hun eigen toekomst hebben dan andere naties. En dat geldt ook voor jou en mij.

Ook al bestaan naties uit mannetjes in straatjes.


Ik praat vanuit mijn persoon, jij vanuit algemeenheden.
Vandaar.
Laat maar dus, inderdaad.


Ja, ik praat eerst over een abstract iets als staat, waarna jij begint over een persoon. Blijkbaar jouwzelf. Dan doe ik daar aan mee: ik praat over mijzelf in relatie tot jou. En dan haal jij weer het abstracte niveau dan de staat er bij.

sil
17-11-02, 21:45
Geplaatst door Dutchguy


A. Je vult dit voor mij in, je kent me niet eens.
B. Net zoals jij een verongelijkt achtergesteld Marokkaantje mag spelen achter je toetsenbordje?

straks denkt hij dat jij ook zijn aandacht wil.

~Panthera~
17-11-02, 21:48
Geplaatst door Tomas

Mijn stelling is dat naties meer invloed op hun eigen toekomst hebben dan andere naties. En dat geldt ook voor jou en mij.


------

Nee...je zei dit: " blijf ik bij mijn stelling dat ieder land, volk, natie of wat dan ook zijn eigen toekomst in handen heeft."

En ik ben het daar niet mee eens.
Want dat is maar voor een DEEL zo.
Was het maar waar, dan hadden ze bv Idi Amin binnen een week gewipt.
nogmaals, als het mes op je strot staat heb je geen keus meer.
Maar dat schijn jij niet te kunnen doorvoeren op dat groter niveau.

Maar laat het maar zo, we schijnen elkaar inderdaad niet te kunnen of willen begrijpen.
En we leven, denk ik, allebei in een andere realiteit.
Geeft niet. het is gewoon zo.
No hard feelings.

Tomas
17-11-02, 21:56
Geplaatst door ~Panthera~

------

Nee...je zei dit: " blijf ik bij mijn stelling dat ieder land, volk, natie of wat dan ook zijn eigen toekomst in handen heeft."

En ik ben het daar niet mee eens.
Want dat is maar voor een DEEL zo.


Jij je zin: Ik vind dat naties grotendeels hun eigen toekomst in handen hebben.



Was het maar waar, dan hadden ze bv Idi Amin binnen een week gewipt.


Was het maar niet zo: want dan hadden we Idi Amin binnen een week gewipt.



nogmaals, als het mes op je strot staat heb je geen keus meer.
Maar dat schijn jij niet te kunnen doorvoeren op dat groter niveau.


Jawel, dat kan ik wel. Maar ik ben het niet met jou eens. Dat is wat anders.



Maar laat het maar zo, we schijnen elkaar inderdaad niet te kunnen of willen begrijpen.
En we leven, denk ik, allebei in een andere realiteit.
Geeft niet. het is gewoon zo.
No hard feelings.

I'm hurt.

Maar het is niet een kwestie van niet kunnen of willen begrijpen of een andere realiteit.

Jij kan het gewoon niet hebben dat ik je geen gelijk geef.

Je bent dan ook een vrouw.

~Panthera~
17-11-02, 22:07
Geplaatst door Tomas


I'm hurt.

Maar het is niet een kwestie van niet kunnen of willen begrijpen of een andere realiteit.

Jij kan het gewoon niet hebben dat ik je geen gelijk geef.

Je bent dan ook een vrouw.
----------------------------------------


"Jij je zin: Ik vind dat naties grotendeels hun eigen toekomst in handen hebben."

"Grotendeels"......nou nou, je komt er wel hoor.
Toch even heel iets anders.
Als je er goed over nadenkt.

En waarom zou je mij gelijk moeten geven ? ik heb het toch gewoon ?? http://www.plaudersmilies.de/tales/men_ani.gif



:strik:

Mark
17-11-02, 22:10
jezus wat kunnen jullie slap ouwehoeren...

:fpetaf:

~Panthera~
17-11-02, 22:11
Geplaatst door Mark
jezus wat kunnen jullie slap ouwehoeren...

:fpetaf:
--------

Voyeur ! :stomp: :D