PDA

Bekijk Volledige Versie : Khalid ibn Walid, grootste generaal ooit!



Malcolm_X
15-11-02, 21:43
Vaak wordt er in de geschiedenis gesproken over uitmuntende bekende generalen in de geschiedenis, zoals Alexander de Grote, Napoleon etc.

Maar een van de beste en grootste Generalen ooit blijft een metgezel van de Profeet(saws) genaamd Khalid Ibn Walid. Khalid ibn Walid die zowel de Perzische als de Romeinse Rijk overrompelde. Khalid ibn Walid wiens strategien nog steeds worden bestudeert in de militaire scholen, zelfs in het Westen worden zijn tactieken bestudeerd. Hij wist met een leger van 40.000 man een leger van 240.000 romeinen te verslaan.

Khalid bin Al-Waleed was one of the greatest generals in history, and one of the greatest heroes of Islam. Besides him, Genghis Khan was the only other general to remain undefeated in his entire military life. A measure of Khalid's genius is that he was the only person to inflict a (temporary) defeat on the Prophet Muhammad, (may Allah bless him and grant him peace).



Hier is een stuk uit het boek "The Sword of Allah: Khalid bin Al-Waleed, His Life and Campaigns" geschreven door Lieutenant-General A.I. Akram van de Pakistan Leger, in Okober 1969:

Then a Roman general by the name of George emerged from the Roman centre and rode towards the Muslims. Halting a short distance from the Muslim centre, he raised his voice and asked for Khalid. From the Muslim side Khalid rode out, delighted at the thought that the battle would begin with himself fighting a duel. He would set the pace for the rest of the battle.

As Khalid drew near, the Roman made no move to draw his sword, but continued to look intently at Khalid. The Muslim advanced until the necks of the horses crossed, and still George did not draw his sword. Then he spoke, in Arabic: "O Khalid, tell me the truth and do not deceive me, for the free do not lie and the noble do not deceive. Is it true that Allah sent a sword from heaven to your Prophet ? … and that he gave it to you ? … and that never have you drawn it but your enemies have been defeated?"

"No!" replied Khalid.

"Then why are you known as the Sword of Allah?"

Here Khalid told George the story of how he received the title of Sword of Allah from the Holy Prophet. George pondered this a while, then with a pensive look in his eyes, asked, "Tell me, to what do you call me?"

"To bear witness", Khalid replied, "that there is no Allah but Allah and Muhammad is His Slave and Messenger; and to believe in what he has brought from Allah."

"If I do not agree?"

"Then the Jizya, and you shall be under our protection."

"If I still do not agree?"

"Then the sword!"

George considered the words of Khalid for a few moments, then asked, "What is the position of one who enters your faith today?"

"In our faith there is only one position. All are equal."

"Then I accept your faith!" 3

To the astonishment of the two armies, which knew nothing of what had passed between the two generals, Khalid turned his horse and Muslim and Roman rode slowly to the Muslim army. On arrival at the Muslim centre George repeated after Khalid: "There is no Allah but Allah; Muhammad is the Apostle of Allah!" (A few hours later the newly-converted George would fight heroically for the faith which he had just embraced and would die in battle.) On the auspicious note of this conversion began the Battle of Yarmuk.





De link hieronder geeft een uitgebreide biografie over deze grote generaal:

Khalid ibn Walid (http://www.swordofallah.com)

Abdul Karim
15-11-02, 22:18
Rebel X ???

monne
16-11-02, 03:07
Geplaatst door Malcolm_X
Vaak wordt er in de geschiedenis gesproken over uitmuntende bekende generalen in de geschiedenis, zoals Alexander de Grote, Napoleon etc.

Maar een van de beste en grootste Generalen ooit blijft een metgezel van de Profeet(saws) genaamd Khalid Ibn Walid. Khalid ibn Walid die zowel de Perzische als de Romeinse Rijk overrompelde. Khalid ibn Walid wiens strategien nog steeds worden bestudeert in de militaire scholen, zelfs in het Westen worden zijn tactieken bestudeerd. Hij wist met een leger van 40.000 man een leger van 240.000 romeinen te verslaan.

Khalid bin Al-Waleed was one of the greatest generals in history, and one of the greatest heroes of Islam. Besides him, Genghis Khan was the only other general to remain undefeated in his entire military life. A measure of Khalid's genius is that he was the only person to inflict a (temporary) defeat on the Prophet Muhammad, (may Allah bless him and grant him peace).



Hier is een stuk uit het boek "The Sword of Allah: Khalid bin Al-Waleed, His Life and Campaigns" geschreven door Lieutenant-General A.I. Akram van de Pakistan Leger, in Okober 1969:

Then a Roman general by the name of George emerged from the Roman centre and rode towards the Muslims. Halting a short distance from the Muslim centre, he raised his voice and asked for Khalid. From the Muslim side Khalid rode out, delighted at the thought that the battle would begin with himself fighting a duel. He would set the pace for the rest of the battle.

As Khalid drew near, the Roman made no move to draw his sword, but continued to look intently at Khalid. The Muslim advanced until the necks of the horses crossed, and still George did not draw his sword. Then he spoke, in Arabic: "O Khalid, tell me the truth and do not deceive me, for the free do not lie and the noble do not deceive. Is it true that Allah sent a sword from heaven to your Prophet ? … and that he gave it to you ? … and that never have you drawn it but your enemies have been defeated?"

"No!" replied Khalid.

"Then why are you known as the Sword of Allah?"

Here Khalid told George the story of how he received the title of Sword of Allah from the Holy Prophet. George pondered this a while, then with a pensive look in his eyes, asked, "Tell me, to what do you call me?"

"To bear witness", Khalid replied, "that there is no Allah but Allah and Muhammad is His Slave and Messenger; and to believe in what he has brought from Allah."

"If I do not agree?"

"Then the Jizya, and you shall be under our protection."

"If I still do not agree?"

"Then the sword!"

George considered the words of Khalid for a few moments, then asked, "What is the position of one who enters your faith today?"

"In our faith there is only one position. All are equal."

"Then I accept your faith!" 3

To the astonishment of the two armies, which knew nothing of what had passed between the two generals, Khalid turned his horse and Muslim and Roman rode slowly to the Muslim army. On arrival at the Muslim centre George repeated after Khalid: "There is no Allah but Allah; Muhammad is the Apostle of Allah!" (A few hours later the newly-converted George would fight heroically for the faith which he had just embraced and would die in battle.) On the auspicious note of this conversion began the Battle of Yarmuk.





De link hieronder geeft een uitgebreide biografie over deze grote generaal:

Khalid ibn Walid (http://www.swordofallah.com)


Heb je ook de afleveringen van Amro Khaled over Ibn Alwalid gezien ? Echt informatief :D

Muslimaah
16-11-02, 05:50
Khawla, onze Xena Mu'mina!! (http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?threadid=48227&perpage=15&display=&pagenumber=1)

Muslimaah
16-11-02, 05:51
Geplaatst door monne



Heb je ook de afleveringen van Amro Khaled over Ibn Alwalid gezien ? Echt informatief :D

:D..Got me!

Is,
16-11-02, 20:15
Geplaatst door J.M.T.
Splijtzwam,

Tja, wat doe je er aan! Rotvolkje - pas maar op! Toch vervelend dat je hier zit en dat je kennelijk afhankelijk bent van dit land en van hen die je zo afschuwelijk vindt?

Ik snap trouwens niet dat als je naar een ander land gaat - waar veel andere uitdagende mogelijkheden zijn - dat je in je eigen hoekje blijft zitten en zo'n land en haar cultuur afwijst.

Kun je beter ergens anders zitten in een land waar je je wél thuisvoelt en bewondering voor hebt?

Gemiste kans onze cultuur heeft héél veel te bieden als je er maar oog voor hebt.


Kaas,klompen,tulpen, vrijheidvanmeningsuiting, :duizelig:

Bakslita
16-11-02, 23:34
Geplaatst door J.M.T.
Pixelshade,

De andere grote kanten van onze cultuur zijn je kennelijk nog steeds ontgaan.

Islamitische cultuur: sloffen, lange jassen, hoofddoeken, baarden en petten!

Je bent net als harry...niemand neemt jou serieus meer!

-Y-

observer
16-11-02, 23:53
Geplaatst door splijtstof
JMT.

hoe dan ook de islam heeft 10 000 keer MINDER DODEN dan christelijk europa en de westerse wereld geproduceert.

vietnam.
korea.
holocaust.
h1tler.
stalin.
VS.
130 miljoen indianen.
atjeh generaal:Heutz.

90% van de lijst hier boven betrof het alleen maar, vrouen kinderen, bejaarden en zieken.

kort om onschuldigen.

en nu zijn jullie met WO lll bezig voor olie mogelijk
1 miljard doden de komende 10 jaar.
je kan moeiliujk stailn een proeduct van het christelijke westen noemen

de doden die ****** op zij n geweten had kwamen uit europa

korea is een oorlog die zeker niet door het westen begonnen is maar door china

de indianen klops maar 130 mijoen is een wezeloos getal

KomMaar
17-11-02, 00:11
MaG k het rijtje afmaken?

- En dan vergeten we de stam in Australie?
- Servie? (milosovic)
- Z-Afrika?

BiL@L
17-11-02, 00:34
MaG k het rijtje afmaken?

- 500,000 murdered in Laos (1965 - 1973)
- 2,500,000 killed in Cambodia (1969 - 1975)
- 2,000,000 in Irak

KHALID bin WLD
17-11-02, 13:02
Salaam

JMT waar staat die afkorting eigenlijk voor?

En Bilal misschien uit nieuwschierigheid maar waarom heb je het loga van de sgp onderaan staan.

Wa Salaam

Arvid
17-11-02, 13:28
Geplaatst door BiL@L
MaG k het rijtje afmaken?

- 500,000 murdered in Laos (1965 - 1973)
- 2,500,000 killed in Cambodia (1969 - 1975)
- 2,000,000 in Irak

Heeft het Westen niks mee te maken
Laos en Cambodia komen door pol phot.
Irak door Saddam Hussein, die liever 20+ presidentiele paleizen heeft dan maar 1 cent uit te willen geven aan Iraakse kinderen.

mulan
17-11-02, 14:34
Geplaatst door Arvid



Irak door Saddam Hussein, die liever 20+ presidentiele paleizen heeft dan maar 1 cent uit te willen geven aan Iraakse kinderen.

En daar hebben de sancties zeker niets mee te maken gehad,vertel jij dat die onschuldige Irakezen maar...

Mark
17-11-02, 14:46
Geplaatst door Malcolm_X
Vaak wordt er in de geschiedenis gesproken over uitmuntende bekende generalen in de geschiedenis, zoals Alexander de Grote, Napoleon etc.

Maar een van de beste en grootste Generalen ooit blijft een metgezel van de Profeet(saws) genaamd Khalid Ibn Walid. Khalid ibn Walid die zowel de Perzische als de Romeinse Rijk overrompelde. Khalid ibn Walid wiens strategien nog steeds worden bestudeert in de militaire scholen, zelfs in het Westen worden zijn tactieken bestudeerd. Hij wist met een leger van 40.000 man een leger van 240.000 romeinen te verslaan.

Khalid bin Al-Waleed was one of the greatest generals in history, and one of the greatest heroes of Islam. Besides him, Genghis Khan was the only other general to remain undefeated in his entire military life. A measure of Khalid's genius is that he was the only person to inflict a (temporary) defeat on the Prophet Muhammad, (may Allah bless him and grant him peace).



Hier is een stuk uit het boek "The Sword of Allah: Khalid bin Al-Waleed, His Life and Campaigns" geschreven door Lieutenant-General A.I. Akram van de Pakistan Leger, in Okober 1969:

Then a Roman general by the name of George emerged from the Roman centre and rode towards the Muslims. Halting a short distance from the Muslim centre, he raised his voice and asked for Khalid. From the Muslim side Khalid rode out, delighted at the thought that the battle would begin with himself fighting a duel. He would set the pace for the rest of the battle.

As Khalid drew near, the Roman made no move to draw his sword, but continued to look intently at Khalid. The Muslim advanced until the necks of the horses crossed, and still George did not draw his sword. Then he spoke, in Arabic: "O Khalid, tell me the truth and do not deceive me, for the free do not lie and the noble do not deceive. Is it true that Allah sent a sword from heaven to your Prophet ? … and that he gave it to you ? … and that never have you drawn it but your enemies have been defeated?"

"No!" replied Khalid.

"Then why are you known as the Sword of Allah?"

Here Khalid told George the story of how he received the title of Sword of Allah from the Holy Prophet. George pondered this a while, then with a pensive look in his eyes, asked, "Tell me, to what do you call me?"

"To bear witness", Khalid replied, "that there is no Allah but Allah and Muhammad is His Slave and Messenger; and to believe in what he has brought from Allah."

"If I do not agree?"

"Then the Jizya, and you shall be under our protection."

"If I still do not agree?"

"Then the sword!"

George considered the words of Khalid for a few moments, then asked, "What is the position of one who enters your faith today?"

"In our faith there is only one position. All are equal."

"Then I accept your faith!" 3

To the astonishment of the two armies, which knew nothing of what had passed between the two generals, Khalid turned his horse and Muslim and Roman rode slowly to the Muslim army. On arrival at the Muslim centre George repeated after Khalid: "There is no Allah but Allah; Muhammad is the Apostle of Allah!" (A few hours later the newly-converted George would fight heroically for the faith which he had just embraced and would die in battle.) On the auspicious note of this conversion began the Battle of Yarmuk.





De link hieronder geeft een uitgebreide biografie over deze grote generaal:

Khalid ibn Walid (http://www.swordofallah.com)

Tsja ik kan nooit zo enthousiast worden over de verheerlijking van oorlogsvoering.....

barfly
17-11-02, 14:55
Geplaatst door Mark


Tsja ik kan nooit zo enthousiast worden over de verheerlijking van oorlogsvoering.....

Inderdaad dat deed een groot volksmenner in 1933 tot 1945 ook :droef:

Mark
17-11-02, 15:08
Geplaatst door barfly


Inderdaad dat deed een groot volksmenner in 1933 tot 1945 ook :droef:

En toen hadden ze nog niet eens discovery channel!

barfly
17-11-02, 15:26
Nee toen hadden ze Goebbels...

Canaris
18-11-02, 09:42
a Roman General...

Pardon

Over welk jaar hebben wij het hier?

636 N Chr neem ik toch aan.

Roman general ???

Byzanthijns zal men waarschijnlijk bedoelen

Arvid
18-11-02, 10:15
Geplaatst door mulan


En daar hebben de sancties zeker niets mee te maken gehad,vertel jij dat die onschuldige Irakezen maar...

Alsof voor die sancties het veel beter ging met die kinderen.
Saddam is een machtige man, hij kan van alles importeren buiten de sancties om. Ook kunnen zij zelf toch medicijnen produceren?

mulan
18-11-02, 10:22
Geplaatst door Arvid


Alsof voor die sancties het veel beter ging met die kinderen.
Saddam is een machtige man, hij kan van alles importeren buiten de sancties om. Ook kunnen zij zelf toch medicijnen produceren?

Saddam kun je niet eens een mier toevertrouwen dus dat het zijn schuld zou zijn dat er veel mensen zijn omgekomen is ook een achterhaald iets,als ik weet dat jij niet te vetrouwen bent ga ik jou mijn fiets niet lenen.We weten dat Saddam niet te vertrouwen is en toch verwachten we dat hij voor zijn volk zou gaan zorgen.
Feit blijft gewoon dat er vóór die sancties geen miljoen doden waren en nu wel.

Dienna
18-11-02, 11:39
Geplaatst door J.M.T.
Splijtzwam,

Tja, wat doe je er aan! Rotvolkje - pas maar op! Toch vervelend dat je hier zit en dat je kennelijk afhankelijk bent van dit land en van hen die je zo afschuwelijk vindt?

Ik snap trouwens niet dat als je naar een ander land gaat - waar veel andere uitdagende mogelijkheden zijn - dat je in je eigen hoekje blijft zitten en zo'n land en haar cultuur afwijst.

Kun je beter ergens anders zitten in een land waar je je wél thuisvoelt en bewondering voor hebt?

Gemiste kans onze cultuur heeft héél veel te bieden als je er maar oog voor hebt.

zucht, zucht, get a life! Altijd maar weer die standaard-antwoorden! Kan je nou nooit met iets orginelers komen?! Het lijkt wel of je dit allemaal uit de van Dale "voor standaard-afzijkingen" haalt...

Gaat toch een keertje henen man! :auw:

Canaris
18-11-02, 12:00
Malcolm X bevestigd een Islamistisch Hoogstandje

Waarlijk de tijden van Mohammed waren wonderlijk. Niet alleen sprak hij waarlijk een echte Engel, maar had iets uitgevonden, waar wetenschappers tegenwoordig nog steeds niet achter zijn gekomen

Tijdreizen
Jawel, men leze en staune

Quote
Maar een van de beste en grootste Generalen ooit blijft een metgezel van de Profeet(saws) genaamd Khalid Ibn Walid. Khalid ibn Walid die zowel de Perzische als de Romeinse Rijk overrompelde.
Einde Quote

Niet de Goten waren verantwoordelijk voor het verval van het Romeinse rijk, nee een man die 150 jaar later wordt geboren.

Waarlijk Allah is machtig

Arvid
18-11-02, 12:11
Geplaatst door mulan


Saddam kun je niet eens een mier toevertrouwen dus dat het zijn schuld zou zijn dat er veel mensen zijn omgekomen is ook een achterhaald iets,als ik weet dat jij niet te vetrouwen bent ga ik jou mijn fiets niet lenen.We weten dat Saddam niet te vertrouwen is en toch verwachten we dat hij voor zijn volk zou gaan zorgen.
Feit blijft gewoon dat er vóór die sancties geen miljoen doden waren en nu wel.

Ha, dus je bent met me eens als ik zeg dat het dan in principe goed is als Amerika Saddam Hussein liquideert en een democratie daar plaatst. Sancties worden dan opgeheven met alle positieve gevolgen voor de handel daar.
Nu kun je inderdaad zeggen dat Amerika puur voor eigenbelang (olie) die actie onderneemt, maar wie of wat gaat anders Saddam uit de weg ruimen? Oppositie in Irak zelf is veels te zwak, de omringende Arabische zijn pro Saddam en zijn zelf veels te corrupt en andere grote landen zoals China, Ruslands etc durven niks te doen omdat dat tegenstrijdig is met de huidige oliehandel die ze hebben met Irak.
Amerika heeft alle redenen om Irak aan te vallen.
Saddam willen ze weg hebben, grote olievoorraden om hun economie weer op peil te brengen, meer invloed in MO, hun leger heeft weer wat te doen wat hun defensiebudget zogenaamd rechtvaardigt etc etc
Oorlog is onvermijdelijk en zelf denk ik dat de chaos in Irak veel groter zal zijn dan in Afghanistan.
Zelf ben ik overigens tegen de oorlog omdat ik ervan uitga dat Saddam snel een natuurlijke dood zal sterven en de oppositie en het volk daarna op eigen houtje hervormingen kan doorvoeren.

mulan
18-11-02, 12:24
Geplaatst door Arvid


Ha, dus je bent met me eens als ik zeg dat het dan in principe goed is als Amerika Saddam Hussein liquideert en een democratie daar plaatst. Sancties worden dan opgeheven met alle positieve gevolgen voor de handel daar.



Nou nee :schrik: ,van mij mag Saddam Hoessein weg......alleen niet op de manier die de VS voorstelt.Je kunt gewoon niet verwachten dat de mensen in die regio zouden gaan accepteren dat de VS de agenda bepaalt.Het is toch te triest voor woorden dat men het vóór de maand juli dit jaar het niemand had over Irak laat staan oorlog en zodra de VS erover begint en de wereld voorhoudt dat het een grote dreiging zou zijn iedereen er opeens vaart achterzet.Zoiets kan nooit goed bedoeld zijn en op lang termijn goed gaan.Sancties horen met of zonder Saddam opgegeven te worden,verder mogen ze Saddam dan gaan isoleren waardoor het volk vanzelf wel in de oppositie gaat omdat het dan voor hen duidelijk wordt dat Saddam degene is die hen dwarszit naar meer voorspoed.De oppositie is ook nog eens niet echt goed gesteund.Waarom maakte Bush senior het karwei niet af.....een evil man achter de hand kan nooit kwaad volgens de VS,nu kunnen ze er een kwijt.....eerst hadden ze maar 1 vijand namelijk Saddam nu hebben ze 2 volksvijanden(OBL),tijd om daar 1 van te gaan maken,je hebt er immers toch maar 1 nodig.

Oh en ik weet niet of je de VS nou zou moeten vertrouwen met het plaatsen van een democratische regering.(sinds wanneer is het 'plaatsen van iets' sowieso democratisch?)

Dienna
18-11-02, 13:13
Geplaatst door J.M.T.
Dienna,

Wel, er is waarschijnlijk een "standaard" gegeven maar daar kun je over praten en niet als "standaard" (dus niet belangrijk) afwijzen. Ook "standaard" is belangrijk.

Ik denk dat sommige 'allochtonen' het onmogelijk vinden (ook al vanuit hun religie) om de rijkdom van onze cultuur en de mogelijkheden die daarin liggen te willen of kunnen zien. En dat is jammer voor hén maar ook voor 'ons'.

Maar het is natuurlijk (voor geen enkele immigrant nergens ter wereld) om in een ander land te gaan wonen - zeker niet als de cultuur daar zo anders is. Maar je hebt er voor gekozen (vrijwillig of niet) en dus moet je, lijkt mij, er het beste van maken en niet tegen de stroom inzwemmen.

Ik vind dan ook dat als je die cultuur dan zo afkeurt dan moet je naar een land gaan waar je je wel thuisvoelt. Of niet? Ga je je hele leven in een land wonen dat je niet aanstaat? Dat lijkt mij een akelig gevoel.

Wij horen op dit forum uitspraken zoals "jullie hebben geen geschiedenis" (en dat is natuurlijk beledigend) terwijl tezelfdertijd op de negatieve gebeurtenissen daarin gehamerd wordt.
Er wordt gezegd dat onze cultuur uit "kaas en klompen" bestaat en dan denk ik 'tja, Bouazza, Elian en Kader Abdollah zien dat kennelijk anders'. Gelukkig maar!

Dan denk ik ook 'hoe bestaat het' hoe kun je in een land wonen (waar jij en je kinderen moeten leven) en de bestaande cultuur volkomen afwijzen. Dat kan natuurlijk niet goed gaan voor jou én voor je kinderen én voor alle anderen die hier wonen.

Of wel?

stel: je bent een autochtone Nederlander en bekeert tot de Islam, hoe zit het dan volgens jou? Mag ie dan wel of niet blijven?
:p

taouanza
18-11-02, 18:16
Geplaatst door J.M.T.
Arvid,



.



!

Misschien dat er moslims zijn op dit forum die een oplossing weten voor het verwijderen van Saddam?????????? hELP!!!!!!!!

ik zou zeggen probeer shour dan heb je niet meer slachtoffers dan nodig is
marokkanen schijnen daar goed in te zijn


Meld dit bericht bij

magden_david
18-11-02, 19:13
Geplaatst door Canaris
Malcolm X bevestigd een Islamistisch Hoogstandje

Waarlijk de tijden van Mohammed waren wonderlijk. Niet alleen sprak hij waarlijk een echte Engel, maar had iets uitgevonden, waar wetenschappers tegenwoordig nog steeds niet achter zijn gekomen

Tijdreizen
Jawel, men leze en staune

Quote
Maar een van de beste en grootste Generalen ooit blijft een metgezel van de Profeet(saws) genaamd Khalid Ibn Walid. Khalid ibn Walid die zowel de Perzische als de Romeinse Rijk overrompelde.
Einde Quote

Niet de Goten waren verantwoordelijk voor het verval van het Romeinse rijk, nee een man die 150 jaar later wordt geboren.

Waarlijk Allah is machtig


koffar ! ehh ik bedoel goed gevonden is inderdaad een knap staaltje, zal wel byzantijns rijk mee bedoeld worden. (clutching at straws)