PDA

Bekijk Volledige Versie : Kent iemand van jullie de hadith waarin de joden onze profeet saw wilden vermoorden



Hebron
15-11-02, 22:10
asalaamo3aylkom broeders en zusters

voor de joden > shalom

voor de kofhaars > Hoi

kent iemand de hadith waarin de joden onze profeet saw hebben uitgenodigd om bij ze te komen eten , terwijl er een jood op het dak stonden te wachten met grote steen op onze profeet te vermoorden.

bijvoorbaat dank

Dutchguy
15-11-02, 22:18
.... of je vult je leven met positieve zaken.

Hebron
15-11-02, 22:42
up

Hebron
15-11-02, 23:21
Up

jaja
16-11-02, 00:33
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb nog nooit van zulke hadith gehoord. Ik heb wel al vaak gehoord dat de profeet joodse buren had waarmee hij een fijne relatie had. Ik heb ook gehoord dat er hadith's zijn dat de profeet zieke joodse mensen ging bezoeken. Ik heb ook gehoord dat de joden in Medina een beschermd statuut genoten dat was vastgelegd in een overeenkomst tussen de profeet en de mensen in Medina. Ook heb ik gehoord dat er zelfs in de meest extreme moslimlanden joodse minderheden wonen die sedert meer dan duizend jaar de vrijheid kregen om er hun geloof te belijden (in een moslimland dus). Verder weet ik dat op dit moment de eerste minister van Marokko een jood is en dat de joden in Israël uit dankbaarheid voor de Marokkaanse koning Mohamed V een bos hebben aangelegd in Israël, omdat hij (Mohamed V) het in tegenstelling tot de europese landen tijdens WOII heeft opgenomen voor de joden. Hij weigerde om de joden uit te leveren aan de nazi's.

Er zijn ook een boel onaardige ayaats in de koran over de joden ( welliswaar in de context van de oorlogen die werden gevoerd door de profeet Mohamed destijds).

In ieder geval, als iemand de hadith kent die je noemt, dan had ik daar ook graag wat meer info over ontvangen. :) hij bedoelt het verhaal waarin de moord op en knechting van een van de joodse stammen bij medina wordt "verklaard".

Tetouzint
16-11-02, 21:04
Is Hebron nou een (doorgedraaide) Jood of een (ietwat vreemde) Islamiet? Ik vat 'm ff niet (er wordt gesproken van 'onze profeet SAWS met daaronder een walgelijk plaatje!)

Hebron
16-11-02, 21:08
Begrijpend lezen is moeilijk voor sommige onder ons

Voor de duidelijkheid het is moslim geen islamiet !!!

Ben jij soms een jood dat je dat soort taalgebruik gebruikt ?

Tetouzint
16-11-02, 21:31
Daar geef ik je gelijk in Hebron...voor sommigen is het inderdaad niet altijd even makkelijk om begrijpend te kunnen lezen. Echter, ik reken mezelf niet tot die groep toe!!

Daarnaast gebruik ik zowel de benaming Islamiet als Moslim. Het is hetzelfde dus ga nou niet doen alsof je zo slim bent door mij te corrigeren.

Tenslotte...nee ik ben gelukkig geen Jood maar een echte ISLAMIET!!

Medea-Sefieroth
16-11-02, 21:59
Hebron is een Jood.En weet je waarom hij die Hadith wil? Zodat hij van de hadith over Joden misbruik kan maken. En moge God me vervloeken.Ik ken die hadith van buiten waarover hij praat.Maar ik zal het zeker niet geven aan een Jood.

Tetouzint
16-11-02, 22:02
Dat dacht ik dus al. Sowieso zie ik een Islamiet niet gauw de nickname Hebron nemen en daarnaast heb ik wat andere berichten gelezen van Hebron die ik een Islamiet niet gauw zie plaatsen.

Medea-Sefieroth
16-11-02, 22:04
Als Hebron een ''moslim'' zou zijn dan zou hij zichzelf geen Hebron noemen , maar Al khalil[arabische naam voor Hebron]


En als hij een ''moslim'' zou zijn, dan mag hij enkel het volgende zeggen==========SALAM LI TABAHA AL HOEDA= vrede over degen die de Leiding volgt en zeker niet SHALOM tegen JODEN!!!!! of vrede tegen niet-moslims. En mij kan je niks wijsmaken!






dus conclusie HEBRON IS EEN JOOD

Tetouzint
16-11-02, 22:18
Hebron, we hebben je ontmaskerd!!!!!

Maarten
17-11-02, 02:38
Er is ook een hadith waarin de profeet zegt, dat een jood vermoord moest worden, enkel omdat hij een jood was..

Dat is juist een reden om goed te kijken naar de context van die uitspraak. En als die ontbreekt, dan kun je de hele tekst maar beter laten zitten.
Tevens is allang duidelijk dat de profeet fouten maakte. Dat blijkt zelfs uit de Koran. De Koran moge perfect zijn, maar de profeet was dat zeker niet, en was gewoon mens. Hij wordt wel wat erg heilig verklaard..
Of de hadith wel kloppen, is ook nog maar helemaal de vraag..
Maar goed, ik wil die hele hadith-discussie hier niet over gaan doen...

Er is een site waar die hadith staan, en daar geven ze meteen ook een waarschuwing, dat de interpretatie ervan een vák is!
Ze noemen dat een waarschuwing, speciaal voor moslims..
Maar duidelijk is, dat westerlingen óok niet meteen moeten gaan gillen, als ze iets ergs zien..
Je kunt als westerling moeilijk een fundamentalistische benadering van die teksten kiezen, om vervolgens te roepen, dat de hele Islam een bedenkelijke zaak is...

KHALID bin WLD
17-11-02, 13:06
Salaam

Tetouzint ik moet je helaas teleurstellen, wij zijn moslims en de islam is ons religie, deze namen zijn door Allah (swt) ons gegeven in de koran. Islamiet is een term die is verzonnen door niet-moslims net als mohemadanen en alle andere verbasteringen. Jij als moslim moet je je juist afzijdig houden van dit soort benamingen, in plaats van deze klakkeloos na te praten.

Wa Salaam

Raffi
17-11-02, 17:20
Ontgaat mij een beetje de zin van hier. Jood Moslem of wat dan ook. Allemaal moeten we uiteindelijk leven (of in iedergeval proberen) zoals G'd dat van ons wil.
Als ik sommige reacties lees mogen we allemaal wel meer ons best doen. G'd geeft de Tora aan de profeet Moshe, de Koraan aan de profeet Mohammed, en nog snappen we met zijn alle er blijkbaar niets van.
Zelfs als we lezen weten we niet wat we lezen.

Ani lo mabsut !
Ana le mabsut !

Geen hadyt maar iets anders , een Israelisch verhaal na de oorlog met Egypte:
Een Israelische en Egyptische soldaat dingen elkaar te lijf, hun ogen vlamde van haat en woede, Ze staken elkaar met hun messen dood. Toevallig hadden ze net daarvoor al worstelend hun armen om elkaar geslagen. Ze kwamen in de hemel aan terwijl ze elkaar omhelsden alsof ze a; jaren de beste vrienden waren. Maar nu straalden ze liefde, broederschap en vrede uit hun ogen. Ze begrepen niets van dze verandering. Terwijl ze er over nadachten kwam de engel Mihael en vertelde hun: Er bestaan hier geen Arabieren of Joden, Er zijn hier alleen maar mensen. De twee mannen begonnen nu een gesprek. Ze vertelden dat ze beneden ouders broers zusters vrouwen en kinderen hadden achter gelaten, en als een mond vroegen ze : " Waarom hebben we hen en onszelf zo ongelukkig gemaakt? waarom? Waar was dat voor nodig. Met wat begrip hadden we op aarde broederlijk naast elkaar kunnen leven.

Maarten
17-11-02, 23:44
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

.....Islamiet is een term die is verzonnen door niet-moslims net als mohemadanen en alle andere verbasteringen. Jij als moslim moet je je juist afzijdig houden van dit soort benamingen, in plaats van deze klakkeloos na te praten.


Correct, maar sleep er niet teveel moraal bij. Islamiet, is de benaming die buitenstaanders geven, gewoon neutraal. Moslims, is hoe moslims zichzelf noemen.
Maar je kunt tegen een westerling heel goed zeggen islamiet te zijn. Dat heeft iets beleefds, alsof je je inleeft in de optiek van de westerling. Je geeft er ook wat afstand mee aan.
Omgekeerd gebruik ik tegen een islamiet niet graag het woord moslim, als hij niet weet dat ik daar met respect tegenaan kijk.
Vergelijkbaar met het onderscheid tussen U en JIJ of zo....
Het wordt pas raar, als moslims elkaar islamiet gaan noemen. Tegen je broer zeg je ook geen U.

Waiting
17-11-02, 23:47
Geplaatst door Raffi


Geen hadyt maar iets anders , een Israelisch verhaal na de oorlog met Egypte:
Een Israelische en Egyptische soldaat dingen elkaar te lijf, hun ogen vlamde van haat en woede, Ze staken elkaar met hun messen dood. Toevallig hadden ze net daarvoor al worstelend hun armen om elkaar geslagen. Ze kwamen in de hemel aan terwijl ze elkaar omhelsden alsof ze a; jaren de beste vrienden waren. Maar nu straalden ze liefde, broederschap en vrede uit hun ogen. Ze begrepen niets van dze verandering. Terwijl ze er over nadachten kwam de engel Mihael en vertelde hun: Er bestaan hier geen Arabieren of Joden, Er zijn hier alleen maar mensen. De twee mannen begonnen nu een gesprek. Ze vertelden dat ze beneden ouders broers zusters vrouwen en kinderen hadden achter gelaten, en als een mond vroegen ze : " Waarom hebben we hen en onszelf zo ongelukkig gemaakt? waarom? Waar was dat voor nodig. Met wat begrip hadden we op aarde broederlijk naast elkaar kunnen leven.

Ja.........

Maarten
18-11-02, 03:38
Geplaatst door Raffi
...Jood Moslem of wat dan ook. Allemaal moeten we uiteindelijk leven (of in iedergeval proberen) zoals G'd dat van ons wil.
Als ik sommige reacties lees mogen we allemaal wel meer ons best doen. G'd geeft de Tora aan de profeet Moshe, de Koraan aan de profeet Mohammed, en nog snappen we met zijn alle er blijkbaar niets van.
Zelfs als we lezen weten we niet wat we lezen.



Klap klap klap.....
Gek is, dat ondanks alle rotzooi die het spul geeft, het toch de moeite waard lijkt.
Die moslims hier maken me toch weer religieuzer. Allerlei christelijke leerstukken herleven.. niets mis mee.. Die eenheid in de godsdiensten is me wel duidelijk..