PDA

Bekijk Volledige Versie : ik vraag me af ....



Qays
16-11-02, 16:43
Waarom is er in de Westerse literatuur nooit aandacht besteed aan OMAR, het toonbeeld van rechtvaardigheid 14 eeuwen geleden? Waarom is er nooit een biografie over hem geschreven, zelfs niet eens een documentaire op Discovery of op andere zenders?

Omar die nadat hij tot de Islam bekeerde, zou uitgroeien tot 1 van de meest sterke figuren na de profeet Mohammed (s), heeft in de tijd dat hij de tweede kalief was veel gedaan en stond bekend om zijn rechtvaardigheid, zijn bescheidenheid, zijn vroomheid, zijn intelligentie. Ik heb me altijd afgevraagd waarom deze man in het Westen zo weinig aandacht krijgt, terwijl hij voor velen na de profeet (s) het voorbeeld was van een echte leider.

In deze link een besteed de BBC aandacht aan deze toonaangevende kalief Omar (http://www.bbc.co.uk/worldservice/people/features/world_religions/ram/islam4.ram)

Q.

MaRiaH
16-11-02, 17:25
Qays.. ik denk dat dat geen onwil is.. in die tijd waren de communicatiemiddelen natuurlijk beperkter...

dat nieuws zal zich niet verspreid hebben.. of misschien was iedereen te veel met zijn eigen problemen bezig..

Willem van Oranje is ook niet bekend in het Midden oosten..
:stout:

Qays
16-11-02, 17:39
Geplaatst door MaRiaH
Qays.. ik denk dat dat geen onwil is.. in die tijd waren de communicatiemiddelen natuurlijk beperkter...

dat nieuws zal zich niet verspreid hebben.. of misschien was iedereen te veel met zijn eigen problemen bezig..

Willem van Oranje is ook niet bekend in het Midden oosten..


Met alle respect en hoogachting, wil ik u erop wijzen dat u mijn boodschap verkeerd interpreteert, omdat u wellicht niet weet wie Omar is. Tevens gaat het nu om het feit dat er wel degelijk moderne communicatiemiddelen zijn waardoor er wel het één en ander zou kunnen worden verteld, aangezien deze man de status van Keizer had die met zijn regeerstijl vele historici en filosofen heeft doen schrijven. Omar was degene die de sleutels van Jeruzalem mocht ontvangen, en de manier waarop hij dat deed spreekt boekdelen.

En nogmaals, met alle respect, in mijn ogen is Willem van Oranje toch een tikkeltje anders dan Omar.

Q.

MaRiaH
16-11-02, 17:45
Qays.. willem van Oranje was maar een voorbeeld..

Omar is in het westen niet bekend omdat ze daar waarschijnlijk niks mee van doen hadden...

en zo kun je vice versa grote mannen aanhalen.. die niet in andere werelddelen bekend waren..

Waarom?? geen idee..

Ik denk nog steeds dat het contact tussen de verschillende wereld delen er niet (voldoende) was..

Ps. k weet wel wie Omar was..
en ik zou het toejuichen als ik een documentaire zou zien over zn leven, of over het leven van mohammed..
K zie regelmatig films over het leven van Mozes (Moesa) of Abraham (Ibrahim).. maar ik denk dat dat te maken heeft met de onbekendheid met de islam in nederland..

Er zijn maar weinigen die weten dat christenen, joden en moslims een groot aantal dezelfde profeten aanbidden..
:traan1:

Het zou veel vooroordelen weghalen bij de diverse gelovigen als daar meer aandacht aan werd besteed..